کسب رتبه نخست در پرداخت
 تسهيلات گلخانه اي توسط بانک کشاورزي
مديريت بانک کشاورزي در استان تهران در زمينه پرداخت تسهيلات گلخانه اي موفق به کسب رتبه نخست در سطح کشور شد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌مديريت شعب بانک کشاورزي استان تهران ، شعب اين مديريت با پرداخت 165 فقره تسهيلات به مبلغ 1243 ميليارد ريال از اجراي 119 هکتار طرح‌هاي توسعه کشت گلخانه اي حمايت کردند و از اين راه نقش مهمي‌در حفظ منابع آب و خاک ايفا کرده‌اند.  بر اساس اين گزارش، موفقيت‌هاي کسب شده در بخش طرح‌هاي گلخانه اي در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت‌هاي بسيار بالاي استان تهران در ارتقاء شاخصه‌هاي بخش کشاورزي است . اين تسهيلات که از محل منابع داخلي بانک و با نظارت ، بررسي و نظرات تخصصي کارشناسان بانک کشاورزي پرداخت مي‌شود از اولويت‌هاي پرداخت تسهيلات در برنامه ششم دولت است.

افتتاح بخش ديتا سنتر و مرکز يکپارچه
 حراست بانک صنعت و معدن
بخش ديتا سنتر، مرکز عمليات شبکه، لابراتوار امنيتي و مرکز يکپارچه ديده باني عمليات امنيتي حراست بانك صنعت و معدن با حضور علي اشرف افخمي‌مديرعامل، اعضاي هيات مديره و مديران ارشد اين بانك افتتاح و به بهره برداري رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن ، بخش ديتا سنتر و مرکز يکپارچه ديده باني عمليات امنيتي حراست بانک با استفاده از تکنولوژي و استانداردهاي روز دنيا و در راستاي پردازش و نگه داري اطلاعات بانک صنعت و معدن راه‌اندازي شده است.

اعلام زمان قرعه‌کشي سپرده‌هاي
 قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار
به پاس قدرداني از حضور پرشور و بي‌سابقه هموطنان گرامي‌، هشتمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس انداز بانک انصار درتاريخ25 مهرماه سالجاري برگزارخواهد شد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، صاحبان سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس انداز با مفتوح نگه‌داشتن سپرده، حفظ و ماندگاري موجودي خود طي 90 روز متوالي در سپرده و همچنين حفظ آن در روز قرعه‌کشي تا (ساعت 23 و 59 دقيقه و 59 ثانيه) مي‌توانند در قرعه‌کشي شرکت و از جوايز اين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز که شامل 100 جايزه هزار ميليون‌ريالي، 108کمک هزينه خريدخودروي داخلي هريک به ارزش250/000/000ريال، 118کمک هزينه خريدصنايع دستي هريک به ارزش 20/000/000 ريال، 128 کمک‌هزينه سفر به عتبات‌عاليات هر يک به ارزش 10/000/000ريال و 337138 جايزه نقدي هريک به ارزش 200/000 ريالي بهره‌مند شوند.

تشکيل ستاد اربعين در بانک قوامين
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، ستاد اربعين با هدف خدمت رساني به زائران حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در بانک قوامين تشکيل و آغاز به کار کرد.  بنابر اين گزارش اين ستاد اولين جلسه ي هماهنگي خود را ديروز در دفتر قائم مقام مدير عامل بانک با حضور معاونتهاي "پشتيباني و مهندسي"، "امور استانها و بازاريابي"، "طرح و برنامه"، "فن آوري و اطلاعات"، "عقيدتي سياسي"، "اداره کل حراست"، "اداره کل حوزه مديريت" و "روابط عمومي" برگزار کرد. اين گزارش حاکي است در اين جلسه دکتر نجف پور با مروري بر اقدامات سال گذشته ي بانک در مسير خدمت رساني به زائران کربلاي معلي در ايام اربعين تجربه ي اولين سال تشکيل ستاد اربعين در بانک را تجربه اي موفق و ارزنده براي بانک خواند و آرزو کرد اين قدمها که با نيت کسب اجر و ثواب معنوي صورت مي‌گيرد مورد قبول درگاه حضرت حق قرار بگيرد.

مشارکت مالي خانواده بانک کارآفرين
در «طرح بوي ماه مهر»
خانواده بانک کارآفرين در آستانه سال تحصيلي 1396 در راستاي عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي (Corporate Responsibility) با مشارکت در «طرح بوي ماه مهر»، از کودکان آسيب‌ديده اجتماعي نيازمند تحصيل حمايت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، خانواده بانک کارآفرين در آستانه آغاز سال تحصيلي و با هدف کمک به تامين بخشي از هزينه‌هاي تحصيلي کودکان آسيب ديده از اعتياد و محروم از تحصيل، مبلغي را براي حمايت و مشارکت در تهيه اقلام تحصيلي و آموزشي آنان اختصاص دادند. لازم به ذکر است كه «طرح بوي ماه مهر» توسط جمعيت طلوع بي‌نشان‌ها که سازماني مردم‌نهاد و غيردولتي است و در راستاي کاهش‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه کارتن‌خوابي در شهر تهران فعاليت مي‌کند، طراحي و تدارک ديده شد. در اين طرح 2 هزار کودک درگير آسيب‌هاي اجتماعي و نيازمند تحصيل، شناسايي شده و مورد حمايت قرار گرفتند.

220 بسته نوشت افزار
بین دانش آموزان فشافويه توزيع شد
بانک پارسيان ،در آستانه سال تحصيلي جديد هدايايي به ارزش تقريبي 140 ميليون ريال به دانش آموزان منطقه فشافويه اهدا کرد .  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، در نخستين روز مهر ماه 1396 با حضور مسؤولين بانک در مراسم بازگشايي مدارس منطقه تعداد 220سري نوشت افزار به ارزش140ميليون ريال در بين دانش آموزان منطقه توزيع شد .  در اين مراسم حيدري رئيس اداره‌اموزش پرورش منطقه ضمن قدرداني از زحمات مسؤولين بانک پارسيان در ايفاي مسؤوليت اجتماعي خود در حوزه‌اموزش وپرورش منطقه اقدامات بانک پارسيان را گام بلندي در راستاي نظام تربيت و پرورش آيندگان ميهن عنوان کرده و اثر بخش بودن دستگاههاي دولتي وغير دولتي با نظام آموزش وپرورش براي محروميت زدايي و رشد تعالي دانش آموزان کشور بسيار حائز اهميت دانست و بانک پارسيان را يکي از خيرين مدرسه ساز منطقه فشافويه بر شمرد.

نشريه‌امريکايي فوربز گزارش داد؛
نشريه‌امريکايي فوربز طي گزارشي نوشت: در حالي که واشنگتن تلاش ديگري را در راستاي محدود کردن ارتباطات بين ايران و آمريکا صورت داده است، بانک‌هاي اروپايي موج جديدي از سرمايه گذاري‌ها در ايران را آغاز کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از پايگاه خبري فوربز، در حالي که واشنگتن تلاش ديگري را در راستاي محدود کردن ارتباطات بين ايران و آمريکا صورت داده است، بانک‌هاي اروپايي موج جديدي از سرمايه گذاري‌ها در ايران را آغاز کرده‌اند. در طي هفته گذشته، بانک‌هاي اتريشي، دانمارکي و فرانسوي انعقاد قراردادهاي سرمايه گذاري با ايران به ارزش مجموعا 2 ميليارد يورو (2.4 ميليارد دلار) را اعلام کردند. اين در حالي است که کاخ سفيد روز 24 سپتامبر ممنوعيت مسافرتي جديدي را عليه شهروندان ايران و 7 کشور ديگر اعلام کرد.
موج تامين مالي پروژه‌هاي مختلف در ايران توسط بانک‌هاي اروپايي روز 21 سپتامبر شروع شد؛ زماني که اوبربانک اتريش توافق کرد که يک خط اعتباري يک ميليارد يورويي براي 14 بانک ايراني اختصاص دهد. اين پول براي احداث پروژه‌هاي زيرساختي در ايران هزينه خواهد شد. در همان روز، دانسکه بانک دانمارک قراردادي در زمينه يک خط اعتباري 500 ميليون يورويي با 10 بانک ايراني امضا نمود. از آن زمان به اين طرف، بانک دولتي بي پي آي فرانسه نيز اعلام کرده که 500 ميليون يورو خط اعتباري براي شرکت‌هاي فرانسوي متقاضي سرمايه گذاري در ايران اختصاص خواهد داد.
ايران همچنين در طي چند ماه گذشته ترتيبات مشابهي را با بانک صادرات-واردات کره جنوبي براي يک خط اعتباري 8 ميليارد يورويي و همچنين چند بانک چيني براي تامين مالي 35 ميليارد دلاري منعقد نموده است. اين قراردادها لزوام به آساني منعقد نشده‌اند. اوبربانک گفته يک سال و نيم صرف مذاکره بر سر چهارچوب توافق براي وام‌هاي صادراتي با ايران کرده و چند دور گفت و گو در ايران و اتريش برگزار شده است.
بانک‌هايي که همکاري با ايران را آغاز کرده‌اند، همچنين بايد مراقب باشند که گرفتار جريمه‌هاي سنگيني که دولت آمريکا به بهانه نقض تحريم‌هاي همچنان پابرجا اعمال مي‌کند نشوند. براي مثال، بانک بي پي آي فرانسه به اين دليل توانسته با ايران قرارداد امضا کند که هيچ فعاليتي در آمريکا ندارد. مدير بانک بي پي آي در مصاحبه اي گفته: «ما تنها بانک فرانسوي هستيم که مي‌توانيم بدون پذيرش ريسک نقض احتمالي تحريم‌هاي امريکا با ايران همکاري کنيم.» دولت ايران گفته، بعد از برجام در مجموع حدود 14 ميليارد دلار سرمايه گذاري مستقيم خارجي جذب کرده است. در کنار تمام اين قراردادهاي تامين مالي، شرکت‌هايي نيز از کشورهاي مختلف اروپايي اقدام به ورود به اقتصاد ايران کرده‌اند. شرکت اسکاتک نروژ در حال مذاکره براي ساخت اولين نيروگاه برق خورشيدي خود در ايران به ارزش حدود 132 ميليون دلار است. شرکت کوئرکاس انگليس هم متعهد شده که يک نيروگاه برق خورشيدي 600 مگاواتي در ايران احداث کند. در بخش خودروسازي، رنوي فرانسه اخيرا توافق کرده که يک کارخانه مشترک در ايران احداث کند و دايملر بنز آلمان هم قراردادي براي توليد خودروهاي باري در ايران با مشارکت ايران خودرو به‌امضا رسانده است.
در حالي که تمام اين همکاري‌ها بين ايران و اروپا در حال رخ دادن است، دولت آمريکا رويکرد کاملا متفاوتي را اتخاذ کرده است. ترامپ بارها تهديد کرده که‌امريکا ممکن است از برجام خارج شود، هرچند که دولت اين کشور هنوز نگفته که دقيقا قصد دارد با توافق هسته اي ايران چه کند. کنگره‌امريکا نيز همواره از ايران انتقاد مي‌کند. روز 13 سپتامبر، مجلس نمايندگان آمريکا راي به ممنوعيت فروش هواپيماهاي تجاري به ايران داد.

بر اساس نقشه راه ابلاغي، شعب بانک صادرات ايران همگام با نيازها و انتظارات مشتريان متحول شده و خدمات مورد نياز آنها را ارائه خواهند
کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، مدير عامل اين بانک طي بازديد از ٢ شعبه خيابان پيروزي و مسعوديه، با اعلام خبر فوق افزود: طبق نقشه راه ابلاغي، تمامي‌شعب بانک صادرات ايران به خدمات تعريف شده در طرح سوپر مارکت مالي مجهز مي‌شوند و مشتريان علاوه بر دريافت خدمات بانکي و بيمه اي، مشاوره‌هاي مالي و سرمايه گذاري و سرويس‌هاي ويژه مالي را در شعب اين بانک دريافت خواهند
کرد.
بنا بر اين گزارش، زراعتي و هيات همراه در بازديد صميمانه از شعبه پيروزي کد ٣٩٤ واقع در شرق تهران و شعبه مسعوديه کد ٣٠٥٢ در جنوب تهران، ضمن بررسي عملکرد آنها، درخصوص وصول مطالبات، تخصيص بهينه مصارف و معرفي خدمات نوين بانکي راهنمايي‌هاي لازم را به کارکنان بانک ارائه و برخدمت رساني به موقع و سريع به مشتريان تاکيد نمود.
گفتني است، مديرعامل بانک صادرات ايران در اين بازديد به همراه علي حاجي پور، معاونت شعب و بازاريابي و همچنين حسن فراهاني، مدير امور حراست و حفاظت بانک، با مشتريان بي واسطه به گفتگو پرداخت و خدمات رساني به آنها را از نزديک مورد ارزيابي قرار
 داد.
لازم به ذکر است، بانک صادرات ايران با داشتن قريب به ٣ هزار شعبه و باجه در سراسر کشور، بزرگترين بانک خصوصي کشور بوده و بيشترين تعداد کارت‌هاي بانکي فعال را نيز به خود اختصاص داده است.

مديرعامل و رئيس هيات مديره بانک دي در مراسم معارفه ناصر شريعتي، سرپرست اداره کل امور شعب در جمع روساي شعب تهران حضور يافتند و رهنمودهايي در خصوص تجهيز و تخصيص بهينه منابع ارائه نمودند.
به گزارش روابط عمومي‌بانک دي، مدير عامل اين بانک در مراسم ضمن گراميداشت آغاز هفته دفاع مقدس و عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام عزاداري حسيني، با تاکيد بر اهميت نقش استراتژيک شعب در پيشبرد اهداف بانک گفت: رشد سپرده‌ها و افزايش منابع و نقدينگي يک بانک، مرهون برنامه ريزي، تلاش و فعاليت همکاران شعب است و هرگونه پيشرفت، رشد منابع ، وصول مطالبات، انضباط کاري و حرکت جهادي از شعب آغاز مي‌شود و نتيجه آن در ستاد و در صورت‌هاي مالي و تلفيقي بانک بروز مي‌کند. قرباني افزود: بر اساس سياست‌هاي جديد اتخاذ شده در بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران که شرايط را براي تمام بانک‌ها يکسان کرده است، کاهش نرخ جذب سپرده بانکي، بهاي تمام شده پول را کاهش داده و به تبع آن، مي‌توان تسهيلات با نرخ مناسب تري را به مشتريان اعطا کرد. مدير عامل بانک دي افزود: با يکسان سازي نرخ سود سپرده‌هاي بانکي، فضا براي يک رقابت سالم در نظام بانکي مهيا شده و آنچه در اين بين تعيين کننده است، مهارت‌هاي ارتباطي رئيس و همکاران شعبه و نحوه برخورد با مشتريان و تکريم آن‌ها است. وي در پايان سخنانش با تاکيد بر تلاش تمام همکاران بانک دي بر افزايش ميزان رضايتمندي مشتريان افزود: نحوه برخورد و توجيه مشتريان تاثير به¬سزايي در جذب و نگهداشت مشتريان و همچنين حفظ و ارتقاء منابع مالي بانک دارد و با معرفي صحيح محصولات و خدمات موجود مي‌توان موجبات رضايت و وفاداري مشتريان به بانک را فراهم کرد.

 مديرامور نظارت بانک رفاه گفت: در بانک رفاه سامانه نظارت هوشمند برخط در اداره کل بازرسي راه‌اندازي شده است. در اين سامانه از روش تحليل اطلاعات استفاده مي‌شود و تاکنون نتايج بسيار ارزشمندي براي تصميم گيري در اختيار مديران ارشد بانک قرار داده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه محمد علي بيداري با بيان اين مطلب افزود: با استفاده از اين سامانه، انجام بازرسي از روش‌هاي سنتي گذشته فاصله گرفته و دامنه اطمينان بخشي بيشتري را فراهم آورده است. با اين تغيير روش، اثربخشي بازرسي‌ها افزايش يافته و نقطه اثر آن را به صورت شفاف نمايان ساخته است.
وي کشف سوء جريان در يکي از شعب تحت نظارت مديريت شعب استان خراسان شمالي را يک نمونه از کارکردهاي اين سامانه هوشمند عنوان کرد و افزود: مسئولان حوزه‌هاي نظارتي بانک به محض وقوع تخلف و در همان روز در محل شعبه حضور يافته و با همکاري مسئولان و همکاران مديريت شعب اين استان، دادستان و نيروي انتظامي‌استان، متهم بدون کشف اطلاع از موضوع و در کمترين زمان ممکن دستگير و به مراجع قضايي تحويل شد.
مديرامورنظارت بانک رفاه درخصوص اهميت نظارت اثربخش افزود: در فعاليت واحدهاي نظارتي بانک، صيانت و حفاظت کامل از منابع بانک و جلوگيري از بروز خسارت به بانک و مشتريان بسيار مهم است. براين اساس حوزه نظارت بانک رفاه طي بخشنامه اي رفتارهاي آتي اين حوزه پيرامون نحوه برخورد با متخلفان را به آگاهي تمامي‌ارکان بانک رسانده است. بيداري با اشاره به اينکه نظام بانکي امروزه منطبق با بانکداري الکترونيک و هوشمند اداره مي‌شود، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بانکداري نوين در نظام بانکي کشور در حال توسعه است و به موازات آن ارائه برخي خدمات نظارتي در وضعيت حاکم وجود دارد.

مدير اعتبارات بانک توسعه صادرات اعلام کرد: در جلسه اي با حضور مديران عامل بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملي، تصميم گرفته شد ۱۰۰۰ ميليارد تومان علاوه بر ۲۳۰۰ ميليارد تومان قبل به بانک توسعه صادرات، صنعت و معدن و کشاورزي براي رونق صادرات اختصاص پيدا کند به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات به نقل از اگزيم نيوز، مهندس رضا ساعدي فر در خصوص تخصيص بسته حمايت از صادرات غير نفتي که از سوي دولت ابلاغ شده گفت: پس از تلفيق اين مبلغ با منابع بانک توسعه صادرات، تسهيلات با نرخ متوسط 14 درصد در اختيار بنگاه‌هاي اقتصادي فعال در حوزه صادرات قرار خواهد گرفت.
ساعدي فر اذعان داشت: علاوه بر 1000 ميليارد توماني که در اختيار بانک توسعه صادرات قرار گرفته است 1000 ميليارد تومان نيز در اختيار ساير بانک‌ها قرار داده مي‌شود و در مجموع شاهد تزريق 2000 ميليارد تومان به بخش صادرات خواهيم بود.
وي در ادامه به تشريح عملکرد پنج ماهه بانک تويعه صادرات در سال 96 پرداخت و گفت: تسهيلات ريالي پرداخت شده از سوي بانک توسعه صادرات در پنج ماهه نخست سال 96، مبلغ 1425 ميليارد تومان است. سال گذشته اين تسهيلات 3070 ميليارد تومان بوده است.
ساعدي فر خاطر نشان کرد: طبق هدف گذاريها قرار بود۱۱۶۰ ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانک توسعه صادرات پرداخت شود که در پنج ماه گذشته ۱۴۲۵ ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که اين رشد بيانگر 123 درصد تحقق اهداف بانک است.
وي هدف گذاري اين بانک در ارائه تسهيلات ارزي را 199 ميليون دلار در سال اعلام کرد که تا مرداد امسال 172 ميليون از آن محقق شده که نشان مي‌دهد به 87 درصد هدف گذاري دست يافته‌ايم.

نجدي مدير امور استان‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران در جلسه شوراي مديران گفت: منابع بانک تا ۳۱ شهريور ماه سال ۹۶، نسبت به انتهاي سال گذشته بالغ بر ۳۳ درصد رشد داشته و پيش بيني مي‌کنيم تا پايان سال جاري به اهداف طلايي دست يابيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، يوسف نجدي ضمن عرض تسليت ايام سوگواري شهادت حضرت اباعبداله الحسين (ع) و تبريک هفته دفاع مقدس، با اشاره به اهم وظايف و اقدامات مديريت امور استان‌ها به ارائه گزارش عملکرد اين حوزه در ۶ ماهه ابتداي سال ۹۶ پرداخت و گفت: تعيين اهداف سالانه مديريت استانها، توسعه و بهينه سازي شعب، ساماندهي املاک استانها، بررسي پيشنهادات پرسنلي و درخواست‌هاي مردمي، تهيه‌امار و ارزيابي عملكرد مديريت استانها و شعب، نظارت بر دستگاههاي خود پرداز و پايانه‌هاي فروشگاهي و بازديد از شعب استانها و ارائه رهنمود‌هاي لازم، بخشي از اقدامات انجام شده اين مديريت طي ۶ ماهه ابتداي سال جاري به حساب مي‌آيد. وي افزود: از آنجايي که تمامي‌امور اجرايي بانک، از طريق شعب و استان‌ها انجام مي‌شود، بنابراين، کليه مواردي که به اجرا ختم مي‌شود به مديريت امور استان‌ها ارتباط پيدا مي‌كند و ما موظف هستيم كه يا هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيم و يا به عنوان مجري طرح، تلاش كنيم تا به نحو احسن و مطلوب اقدامات مقتضي صورت گيرد.
نجدي در خصوص اهداف تدوين شده براي استان‌ها اظهارداشت: با التفات به پتانسيل‌هاي موجود، منابع جذب شده و عمليات بانکي انجام شده در سال گذشته براي مديريت شعب هر استان و توجه به مصوبات هيات مديره که بر اساس آن پايين‌ترين سطح رشد منابع براي هدف برنزي ۳۳ درصد، هدف نقره اي ۴۲ درصد و هدف طلايي ۵۸ درصد در نظر گرفته شده بود، ميزان رشد مقدار منابع قرض الحسنه به تفکيک هر استان محاسبه و به تمامي‌واحد‌هاي ذيربط ابلاغ گرديد.

 احمد همتي نماينده مردم شهرستان‌هاي سمنان، مهدي‌شهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي‌در نشست هم‌انديشي مديران شرکت‌هاي تابعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در استان سمنان بر تعامل و هم‌افزائي دهياري‌ها با پست بانک استان در راستاي کاهش شکاف اقتصادي بين شهر و روستا تأکيد نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: وي در اين نشست ضمن بيان مطلب فوق اظهارداشت: گسترش تعامل و همکاري بيشتر دهياري‌ها با پست بانک جهت افتتاح حساب در باجه‌هاي خدمات بانکي روستائي و پرداخت تسهيلات از محل صندوق توسعه ملي موجب رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال و مهاجرت‌زدائي مي‌شود.
همچنين شعبانعلي رجبي مديرشعب پست بانک استان سمنان در اين نشست درخصوص پرداخت تسهيلات اشتغال‌زائي ازمحل صندوق توسعه ملي و نصب دستگاه‌هاي خودپرداز(ATM) گزارشي را ارائه و بر ضرورت همکاري بيشتر دهياري‌ها جهت افتتاح حساب در باجه‌ها براي خدمات‌رساني بيشتر به روستائيان و محرومان تأکيد نمود.

 همايش سراسري مديران، رييسان و معاونان شعبه‌هاي بانک‌پاسارگاد با حضور مديرعامل، اعضاي هيأت‌مديره، هيأت‌عامل، سرپرستان مناطق، رييسان و معاونان شعبه‌ها و مديران واحدهاي ستادي برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، در اين همايش که در سالن‌ همايش‌هاي دانشگاه خاتم برگزار شد، در خصوص موفقيت‌هاي بانک‌پاسارگاد در سال 1395 و 6 ماهه اول سال 1396، تحقق اهداف، مشتري‌مداري و حضور موفق در صحنه‌هاي بين‌المللي توضيح داده‌شد. همچنين اهداف تعيين شده و برنامه‌هاي آتي اين بانک براي حفظ پيشرو بودن در صنعت بانکداري و ارتقا بيش از پيش تشريح شد. بر اساس اين خبر، در اين همايش بر لزوم رعايت کليه دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقررات بانک‌مرکزي، همانند گذشته تأکيد مجدد شد. همچنين در خصوص اهميت مشتري‌مداري و ايجاد محيطي امن براي مشتريان به‌عنوان يکي از ويژگي‌هاي مهم و اساسي بانک‌پاسارگاد توضيح داده‌شد. چرا که بي‌شک مشتريان ترجيح مي‌دهند با خيالي آسوده، در بانکي امن و مطمئن سپرده‌گذاري کنند. گفتني است اين همايش‌ها به‌صورت مستمر و جهت ارزيابي عملکرد شعبه‌هاي بانک‌پاسارگاد و ترسيم مسير پيش‌رو برگزار مي‌شود.

مدير ريسک موسسه اعتباري کوثر: مديريت ريسک يکي از حوزه‌هاي کمتر شناخته شده در سيستم‌هاي مالي و بانکي است که بانک‌ها و موسسات اعتباري اهميت آن را به خوبي دريافته‌اند و مي‌دانند که فقدان اين مديريت در مجموعه مي‌تواند باعث بروز رخدادهاي ناگواري در حيطه فعاليت‌هاي مالي شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ سيد محمد اکبر السادات مدير ريسک با اشاره به مأموريت مديريت ريسک در بانک‌ها، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري گفت: ارائه خدمات اطمينان‌ بخشي، مشاوره‌اي مستقل و بي‌طرفانه به اعضاي هيئت عامل، هيئت مديره، ايفاي نقش بازوي اجرايي "کميته عالي مديريت ريسک" به منظور شناسايي، پايش و کنترل ريسک‌هاي مؤسسه در راستاي ايجاد ارزش افزوده و بهبود عمليات آن همگام با کاهش ريسک‌هاي مخاطرات از جمله وظايف سازماني اين مديريت مي‌باشد.
اکبر السادات افزود: مديريت ريسک با ايجاد رويکردي منظم و سيستماتيک کمک مي‌کند که براي دستيابي به اهداف تعيين شده، اثربخشي فرآيندهاي راهبري، ريسک‌ها را کنترل و آن‌ها را ارزيابي نموده و بهبود بخشد. وي تاکيد نمود: مديريت ريسک جزء لاينفک ارکان اقتصادي کشور است. سنجش عملکرد و بازدهي اقتصادي با سطح ريسک فعاليت‌هاي اقتصادي سنجيده مي‌شود لذا جداي از اين‌که مديريت ريسک توسط چه واحد سازماني صورت پذيرد، همه مجموعه‌هاي اقتصادي در فعاليت‌هاي خود اظهار نظر مديريت ريسک را در تصميم‌گيري‌هاي خود لحاظ مي‌نمايند.

عضو شوراي شهر اهواز از پرداخت الکترونيک کرايه تاکسي‌ و اتوبوس در اين شهر با همکاري بانک شهر خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، رحيم کعب عمير با اعلام اين خبر گفت: طي ساليان اخير،در راستاي انجام فعاليت‌هاي الکترونيک و اجرايي شدن طرح‌هاي مکانيزه قدم‌هاي زيادي برداشته و بانک شهر نيز در اين حوزه تا کنون اقدامات مختلفي را انجام داده است.
وي با اشاره به مزاياي پرداخت الکترونيک کرايه تاکسي‌ و اتوبوس در شهرها افزود: اين نوع پرداخت از سرعت عمل و ايمني بالايي برخوردار است و در عين حال نيز براي مسافر بهترين راهکار و از هر جهت روش مناسبي است.
اين عضو شوراي شهر اهواز با اشاره به اين‌که پرداخت الکترونيک کرايه تاکسي‌ و اتوبوس در برخي کلانشهرها در حال انجام است، افزود: معاونت حمل و نقل شهرداري اهواز نيز در کنار شوراي شهر، اقدامات اوليه براي مکانيزه شدن بليط‌هاي اتوبوس و تاکسي را شروع کرده که هم اينک در حال بررسي
است.
وي با قدرداني از بانک شهر به منظور اعلام همکاري و آمادگي براي اجرايي شدن طرح پرداخت الکترونيک کرايه تاکسي‌ و اتوبوس در اهواز تصريح کرد: قطعا هرقدر سازمان‌هاي توانمندتر در فراخواني که در اين زمينه اعلام شده، حضور پيدا کنند منجر به نتيجه گيري بهتر براي خدمت رساني به مردم خواهد شد.

زمان‌بندي آغاز فرآيند انتقال سپرده‌هاي سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) با مانده تا سقف سي ميليون ريال توسط بانک آينده اعلام‌شد. پيرو اطلاعيه‌ شماره 4 و با توجه به زمان‌بندي اعلام‌شده مبني بر آغاز فرآيند انتقال سپرده‌هاي سپرده‌گذاران محترم تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) با مانده تا سقف سي ميليون ريال، به استحضار ميرساند؛ پس‌از برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و فراهم ساختن کليه زيرساخت‌هاي فني مورد نياز، با مديريت ويژه تيم تخصصي بانک آينده و با سرعت عمل و دقت فراوان، انتقال سپرده‌هاي مذکور به حساب‌هاي بانک آينده و صدور دفترچه‌هاي سپرده براي سپرده‌گذاران، از نخستين ساعات اداري روز شنبه مورخ 01/07/1396 در شعب 197 گانه تعاوني مذکور در سراسر کشور و براساس برنامه زمانبندي پيشبيني شده، آغاز گرديده و اين روند، براساس حروف الفبا و جدول اعلام شده در اطلاعيه شماره 4، با نظم خاص خود ادامه دارد. سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) با سقف مبلغ 30 (سي) ميليون ريال که با متانت و خوشرويي براي تعيين تکليف سپرده خود در 3 روز گذشته به شعب تعاوني مذکور مراجعه و در روزهاي بعد تا تاريخ 25/07/1396 نيز با اين شعب ارتباط خواهند داشت؛ از ساير سپرده‌گذاران محترم تعاوني پيش‌گفته با مانده بالاي مبلغ 30 (سي) ميليون ريال، تقاضا مي‌شود؛ با صبوري و بردباري، تحمل فرموده تا ان شاءاله، در اطلاعيه‌هاي بعدي که پس از هماهنگي و کسب مجوز از مراجع ذيصلاح اعلام
خواهد شد.