رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: در بافت فرسوده می توان ارزانتر مسکن تولید کرد، چراکه زیرساخت‌های آن موجود است و دولت اگر به سمت ساخت بافت فرسوده حرکت کند، در درجه نخست بافت فرسوده را احیا می‌کند و همچنین افراد با هزینه کمتری می توانند صاحب خانه شوند.
محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه رونق بازار مسکن به تزریق منابع و تسهیلات نیاز دارد، گفت: امروز جامعه هدف باید اقشار متوسط رو به پایین باشد، آنهایی که درآمد خوبی دارند، مشکل مسکن ندارند، مشکل امروز بخش مسکن دهک های متوسط رو به پایین است، که تسهیلاتی که به آنها پرداخت می شود، باید متناسب با حقوق این دهک‌ها باشد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معلمی که ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیرد نمی‌تواند ۵۰ درصد حقوق خود را به مسکن و وام اختصاص دهد، افزود:حتما باید در بازپرداخت وام مسکن به گونه ای برنامه ریزی شود که متناسب با درآمد اقشار متوسط رو به پایین باشد.

*آیا دهک‌های متوسط رو به پایین توان سپرده گذاری اولیه در صندوق پس انداز  یکم را دارند یا خیر؟
رضایی کوچی ادامه داد: اگر مقرر شده که صندوقی برای بخش مسکن تشکیل شود و مردم در آن سپرده قرار دهند، باید گفت که بسیاری از مردم توانایی پرداخت این سپرده را ندارند، یعنی اگر باید سپرده اولیه گذاشته شود تا بتوان از این منابعِ تسهیلاتی استفاده کرد، باید تاکید کرد که این موضوع باید دقیق مدنظر قرار گیرد که آیا دهک‌های متوسط رو به پایین توان سپرده گذاری اولیه در صندوق پس انداز  یکم را دارند، یا خیر.
وی با بیان اینکه مسکن های جدید باید در بافت فرسوده به لحاظ آماده بودن زیرساخت‌ها و اینکه زیرساخت‌های زیادی دارد ساخته شود، یادآور شد:در بافت فرسوده می توان ارزانتر مسکن تولید کرد، چراکه زیرساخت‌های آن موجود است و دولت اگر به سمت ساخت بافت فرسوده حرکت کند، در درجه نخست بافت فرسوده را احیا می‌کند و همچنین افراد با هزینه کمتری می توانند صاحب خانه شوند.

*نظارت ساخت‌ها باید مراقبت شود تا ضعیف نشود
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش مسکن باید مراقب کیفیت مصالح بود و مراقبت کرد که نظارت ساخت‌ها ضعیف نشود، افزود:کیفیت مصالح ساختمانی رو به کاهش است و به دلیل اینکه قیمت میلگرد و آهن آلات افزایش یافته و در قیمت مسکن تأثیر گذاشته است، که این به معنای این بوده که اراده ای خارج از وزارت راه و شهرسازی باید به  بخش مسکن ورود کند.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید به بخش مسکن نگاه ویژه ای داشته باشد و بانک ها و دستگاه های دیگر باید در این امر همراهی و همکاری کنند، تا بتوان مسکن را از رکود خارج کرد.

*ساخت و ساز در بافت فرسوده تهران و موانع پیش رو
باوجود اظهارات محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران، ساخت و ساز در بافت فرسوده مشکلات خاص خود را دارد. پیش تر محسن عیسی پور یادداشتی را در دنیای اقتصاد منتشر کرده است که با هم می خوانیم.
 سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در هسته فرسوده شهر تهران به‌رغم تغییرات مثبت نسبت به گذشته، برای اوج‌گیری و رسیدن به سطح مطلوب مورد انتظار به 5 مانع برخورد کرده است. 12 منطقه پایتخت – بیش از نیمی از مناطق 22 گانه تهران- در محدوده بافت فرسوده قرار دارد به‌طوری‌ که 5 درصد از مساحت شهر تهران که «تهران قدیم» را شکل داده است به‌خاطر مواجهه با حجم زیاد املاک کلنگی، سالخورده، ریزدانه و غیرقابل نفوذ به لحاظ معابر تنگ و کوچه‌های باریک، به‌عنوان مناطق فرسوده این کلان‌شهر محسوب می‌شود.
دولت و شهرداری تهران برای نوسازی هسته قدیمی و فرسوده شهر، سال گذشته بسته سیاستی مشترک بابت تشویق سرمایه‌گذاران ساختمانی برای ورود به این 12 منطقه تدارک دید که محتوای آن، ساخت‌وسازهای مسکونی را از پرداخت 50 تا 100 درصد عوارض ساخت معاف کرده و در عین حال وام ساخت ارزان قیمت (سود تک رقمی) برای این مناطق در نظر گرفته است.
در قالب بسته محرک سرمایه‌گذاری ساختمانی در تهران قدیم، هزینه ساخت مسکونی در بافت فرسوده بین 15 تا 20 درصد کمتر از سایر نقاط شهر است که این میزان اختلاف، شامل معافیت در عوارض شهرداری و همچنین معافیت در پرداخت حق انشعاب آب و برق و گاز می‌شود. از طرفی، سازنده‌های مسکونی در بافت فرسوده، می‌توانند وام 50 میلیون تومانی بدون سپرده با نرخ سود 4 درصد به ازای هر واحد مسکونی دریافت کنند. این در حالی است که در سایر نقاط شهر تهران، تسهیلات ساخت با نرخ سود 18 درصد پرداخت می‌شود.
در بافت فرسوده شهر تهران، تسهیلات خرید مسکن صندوق یکم نیز با سود 8 درصد پرداخت می‌شود که 5/ 1 درصد کمتر از سایر نقاط پایتخت است. تحت تاثیر مشوق‌های هزینه‌ای برای ساخت‌وساز مسکونی در هسته فرسوده پایتخت، در نیمه اول امسال تیراژ آپارتمان‌سازی در مناطق بافت فرسوده حدود 39 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد به‌طوری‌که تعداد واحد مسکونی جدید که برای آنها توسط شهرداری پروانه ساختمانی صادر شد، از حدود 800 واحد مسکونی در ماه‌های نیمه اول سال 94 –در بافت فرسوده- به بالای 1100 واحد مسکونی در ماه‌های تابستان 95 رسید.
ظرفیت بالقوه تهران قدیم از سه منظر، نشان می‌دهد حجم سرمایه‌گذاری ساختمانی در هسته فرسوده پایتخت می‌تواند به دو برابر وضعیت فعلی افزایش پیدا کند و تیراژ عرضه مسکن جدید در این محدوده به حداقل 2000 واحد مسکونی در ماه برسد.بررسی‌ها در این باره مشخص می‌کند اوج‌گیری فعالیت‌های ساختمانی در بافت فرسوده شهر تهران نیازمند رفع پنج مانع اقتصادی، حقوقی و اجتماعی است.
مناطق 12 گانه شکل‌دهنده بافت فرسوده تهران –مناطق 7 تا 12، 14 تا 18 و 20- اگر چه 5 درصد مساحت پایتخت را تشکیل می‌دهد اما محل تمرکز 50 درصد معاملات خرید مسکن است ضمن آنکه 20 درصد از جمعیت 5/ 8 میلیون نفری ساکن شهر تهران، در این محدوده فرسوده سکونت دارند که با توجه به استعداد املاک کلنگی این مناطق برای افزایش طبقات ناشی از تخریب و نوسازی، حجم جمعیتی بافت فرسوده تهران می‌تواند حداقل به 40 درصد افزایش پیدا کند.
تراکم ساختمانی املاک کلنگی در مناطق فرسوده تهران (وضعیت فعلی) عمدتا یک طبقه و حداکثر دو طبقه است. این در حالی است که مطابق ضوابط ساخت‌وساز در بافت فرسوده، حداقل یک طبقه تراکم تشویقی به پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده داده می‌شود و مالکان عمده پلاک‌های فرسوده قابلیت دارند تا 4 طبقه ساخت‌وساز جدید انجام دهند که در این صورت، ظرفیت سکونتی این مناطق به دو برابر جمعیت موجود افزایش پیدا خواهد کرد.فارغ از منظر جمعیتی و حجم معاملات مسکن، پارامتر «زمین مسکونی فراوان و هزینه ساخت ارزان» به‌عنوان ظرفیت بالقوه سوم برای اوج‌گیری سرمایه‌گذاری ساختمانی در بافت فرسوده، مطرح است.بیش از نیمی از املاک و پلاک‌های موجود در مناطق بافت فرسوده، قابلیت تخریب و نوسازی دارند که این موضوع، فراوانی زمین قابل ساخت در این مناطق نسبت به سایر نقاط پایتخت را نشان می‌دهد. از طرفی، هزینه ساخت‌وساز در تهران قدیم نیز تحت تاثیر مشوق‌ها، کمتر از دیگر مناطق تهران است.اما به‌رغم ظرفیت بالقوه برای افزایش حجم ساخت‌وساز در بافت فرسوده شهر تهران، هم‌اکنون سهم 12 منطقه کلنگی پایتخت از کل آپارتمان‌سازی‌های شهر تهران، حدود 16 درصد است (طی ماه‌های اخیر ماهانه حدود 5 هزار واحد مسکونی در تهران ساخته شده که پروانه ساختمانی 1100 واحد از آنها در بافت فرسوده صادر شده است).
هر چند سهم تهران قدیم از ساخت‌وسازهای مسکونی کل پایتخت از 9 درصد در دهه 80 به 16 درصد رسیده اما ظرفیت برای افزایش دو برابری این سهم وجود دارد. در جریان رکود مسکن سال‌های 92 تا 94 که ساخت‌وساز در شهر تهران نصف شد، سهم ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده از کل آپارتمان‌سازی در پایتخت به 13 درصد رسید اما امسال، این سهم تا 3 درصد تقویت شده است.

نمره بيست براي 20 فرودگاه
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، از پايان موفقيت‌آميز عمليات بازگشت حجاج، در فرودگاه‌هاي کشور خبر داد و گفت:در اين عمليات با توجه به استفاده بيشتر از هواپيماهاي پهن پيکر تعداد پروازها به ۳۰۳ سورتي کاهش يافت.  رحمت‌اله مه آبادي با اشاره به اتمام عمليات بازگشت حجاج به وطن گفت: با لطف خداوند متعال و تلاش همه دست اندرکاران و ارگانهاي مرتبط توانستيم با موفقيت عمليات اعزام و بازگشت زائران خانه خدا را در ۲۰ فرودگاه کشور به پايان برسانيم. وي با اشاره به‌امار مربوط به اعزام حجاج، گفت: همانطور که در پايان عمليات اعزام اشاره شد، پروازهاي رفت حجاج از ۸ مرداد تا ۴ شهريور توسط دو شرکت هواپيمايي ايران اير و سعودي انجام شد. در اين عمليات در کل ۳۲۷ پرواز برقرار شد که سهم ايران اير با انجام ۲۶۰ پرواز، حدود ۷۸ درصد و سهم هواپيمايي سعودي با انجام ۶۷ پرواز حدود ۲۲ درصد بود.مه آبادي در مورد آمار پروازهاي بازگشت گفت: عمليات بازگشت حجاج از ۱۴ شهريور در فرودگاه اردبيل آغاز شد و در ۴ مهر در فرودگاه‌امام خميني(ره) به پايان رسيد. در اين عمليات با توجه به استفاده بيشتر از هواپيماهاي پهن پيکر تعداد پروازها به ۳۰۳ سورتي کاهش يافت.وي، افزود: در بازگشت حجاج ۱۸۲ پرواز از مبدأ مدينه برخاست که نزديک به ۵۰ هزار مسافر را به ايران منتقل کرد، همچنين ۱۲۱ پرواز از مبدأ جده، ۳۵ هزار زائر را به وطن بازگرداند.

ريزش کوه عامل تاخير در افتتاح قطعه يک
 آزادراه تهران- شمال
مديرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با بيان اينکه بخش‌هايي از معماري منظر قطعه يک آزادراه تهران – شمال در حين بهره برداري تکميل مي‌شود، گفت: يکي از عوامل مهم در تاخير تحويل قطعه يک آزادراه شمال ريزش کوه بود که سهم ۴۰ درصدي در تاخير دارد و باعث شد ۱.۵ميليون مترمکعب خاک وارد مسير شود. مهران اعتمادي، با بيان اين که يکسال از انعقاد قرارداد با شرکت مشاور ايتاليايي sws براي طراحي معماري ايمني مسير منظر راه آزادراه تهران- شمال مي‌گذرد، اظهار داشت : فعاليت ايتاليايي‌ها در اين پروژه شروع شده و بيش از ۶۰ درصد قرارداد هم به اجرا رسيده است. وي با بيان اينکه هيچ شرکت داخلي که تجربه و تخصص طراحي معماري منظر راه را در آزادراه‌هاي کشورمان داشته باشد را نيافتيم، ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌راه‌هاي داخل شهر با نمادهاي متعددي طراحي شده‌اند و معماري راه را در اتوبان‌هاي داخل شهر مي‌بينيم. با تصميم مشترک وزير راه و شهرسازي و رييس بنياد مستضعفان هم قرار بر اين شد پروژه منظر آرائي آزادراه، ضمن رعايت و ارتقاء مباحث ايمني براي استفاده بيشتر از جاذبه‌هاي مسير و متناسب با شرايط محيطي انجام پذيرد. مديرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال افزود: بحث‌هاي متعددي در واگذاري اين پروژه به شرکت‌هاي ايراني مطرح شد، متاسفانه علي رغم پيگيري‌ها، شرکت داخلي که تخصص در امر معماري منظر راه داشته باشد را نيافتيم و در نهايت با بررسي چندين شرکت بين‌المللي، شرکت ايتاليايي براي طراحي معماري منظر آزادراه تهران- شمال انتخاب شد.

خط‌ مشي وزارت راه و شهرسازي
 در قبال سازمان‌هاي نظام‌مهندسي
مديرکل دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي در نشست دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي با سازمان نظام‌مهندسي ساختمان اصفهان گفت: تعاملات سازنده و ارشادي بين وزارت راه و شهرسازي با سازمان‌هاي نظام‌مهندسي ساختمان استان‌ها در يک فرايند منسجم براي اعتلاي مهندسي ساختمان کشور و ارتقاي جايگاه مهندسان از جمله اهدافي است که به دنبال آن هستيم. در نشست دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي با سازمان نظام‌مهندسي ساختمان اصفهان که در محل اداره کل راه و شهرسازي استان و با حضور حجت اله غلامي‌مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان، منوچهر شيباني اصل مديرکل دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي و رئيس و اعضاي هيئت‌مديره سازمان نظام‌مهندسي استان برگزار شد بر ايجاد حرکت جمعي به منظور ارتقاي جايگاه مهندسي ساختمان تأکيد شد.منوچهر شيباني اصل مديرکل دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي در اين نشست گفت: خط‌مشي و سياست وزارت راه و شهرسازي بر سه محور هدايت، حمايت و نظارت شکل‌گرفته که هر سه محور بر بستر قانون استوار است. وي عنوان کرد: طي چهار سال گذشته حرکت در مسير قانون و رعايت حدود و اختيارات قانوني در سازمان‌هاي نظام‌مهندسي به طور مطلوبي شکل‌گرفته که‌اميد است با يک حرکت جمعي و در راستاي اجراي اصول اخلاق حرفه‌اي بستر مناسبي در فضاهاي مختلف که بخش مهندسي ساختمان در آن دخيل هستند ايجاد گردد. .

تمهيدات بندر امام‌خميني
 براي اجراي برنامه ششم توسعه
‌نشست مشترک مديرکل امور بانوان استانداري خوزستان، مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان و نمايندگان بانوان شاغل در مجتمع بندري امام خميني(ره)، با هدف اجراي شايسته سياست‌هاي برنامه ششم توسعه و اهداف دولت دوازدهم در حوزه‌امور بانوان برگزار شد. طي اين نشست که اواخر شهريورماه سال جاري با حضور مشاور فرماندار شهرستان ماهشهر در امور بانوان، جمعي از اعضاي شوراي اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان منعقد گرديد، ضمن اشاره به اهداف دولت دوازدهم در حوزه بانوان جهت تعيين مسائل و مشکلات اجرايي برنامه‌هاي اجتماعي و رفاهي خانواده‌ها و بانوان و پيگيري از طريق مسئولين ذيربط تا رفع مشکلات آنها همچنين تبيين برنامه ششم توسعه در حوزه ي مذکور، مسائل مبتلابه بانوان شاغل و راهکارهاي رفع آنها را مورد بحث و بررسي قرار گرفت. عبداللهي با اشاره به اين الزامات قانوني مصرح در اسناد بالادستي کشور و همچنين اهميت جايگاه و نقش بانوان در جامعه، اولويت بخشي به حل مشکلات آنان را يکي از عوامل مؤثر در نيل به اهداف حامعه ي مطلوب اسلامي‌برشمرد.  وي در ادامه توجه و اهتمام به‌امور بانوان را يکي از شاخص‌هاي عملکردي اين اداره کل طي سال‌هاي متوالي برشمرده و افزود: با توجه به نقش مهم بانوان در خانواده و محل کار، مي‌بايد زمينه لازم براي تسهيل ايفاي نقش حياني آنان به طور همزمان فراهم آيد.
معاون امور مسکن شهري بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌مي‌گويد که اين نهاد انقلابي و مردمي، نوسازي و مقاوم سازي سالانه 200 هزار واحد مسکوني در مناطق روستايي را در برنامه چشم انداز خويش قرار داده است.جواد حق شناس درحاشيه آيين افتتاح مجتمع 60 واحدي مسکن شهري گنبدکاووس درجمع خبرنگاران اظهار داشت: مقاوم سازي مسکن روستايي از وظايف اصلي و راهبردي بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌است و تاکنون اقدامات خوبي در اين حوزه انجام شده است. وي، احداث مسکن براي اقشار نيازمند درمناطق شهري را از ديگر تکاليف اين نهاد ذکر کرد و افزود: دراين حوزه و از محل حساب 100 امام راحل (ره)، بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌ساخت سالانه پنج تا 10 هزار واحد مسکوني را در برنامه دارد.

پس از انتقاد محمد رضا ملکشاهي نماينده مردم خرم آباد در مجلس از انعقاد برخي از قراردادها در فرودگاه‌امام، رئيس هيات مديره شرکت شهر فرودگاهي امام خميني ( ره ) اعلام کرد: اصلاح برخي از قراردادها به صورت جدي در دستور کار شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) قرار
دارد.
به گزارش ايرنا وي تاکيد کرد: از اين رو اين قراردادها نياز به بازنگري داشته تا علاوه بر حفظ منافع و امنيت سرمايه و سرمايه گذار، روند اصلاح قرارداد به نفع هر دو طرف انجام شود، ضمن اين که انجام اين امر به پژوهش‌هاي جامع حقوقي نيازمند است که‌امري زمان بر خواهد بود

عضو هيئت مديره اتحاديه مشاوران املاک از برگزاري انتخابات اين اتحاديه در ۲۲ آبان ماه سال جاري خبر داد. مصطفي قلي خسروي در گفت وگو با تسنيم، اظهار کرد: 9 مهرماه چهار سال پيش انتخابات اتحاديه‌املاک برگزار و 21 مهر 92 تغيير و تحولات هيئت مديره اتحاديه انجام شد.
وي با يادآوري اين که بيش از 100 نفر در انتخابات سال گذشته حضور داشتند، ادامه داد: يکي از موارد مهم در انتخابات، مکان آن است. در اين راستا چهارشنبه گذشته جلسه اي با حضور مسئولان و اتحاديه‌املاک برگزار که تاريخ 22 آبان ماه براي برگزاري انتخابات دوره جديد هيئت مديره اتحاديه مشاوران املاک تعيين شد.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشور از رشد ۱۷ درصدي معاملات مسکن در تابستان امسال در مقايسه با تابستان پارسال خبر داد.حسام عقبايي در گفتگوي با خبرگزاري صدا و سيما گفت : اوايل سال 96 به دليل ماه رمضان و مصادف شدن با زمان انتخابات ، شاهد افزايش معاملات نبوديم. وي ادامه داد: در تابستان آمار معاملات خريد و فروش در شهر تهران سير صعودي داشت و در شهر تهران 17 هزار و 314 قرارداد خريد و فروش ثبت شده است و در مجموع ميانگين معاملات در نيمه نخست سال سير رو به رشدي داشته است. عقبايي ادامه داد: امسال برغم اينکه افزايش قيمت در بخش مسکن نداشتيم ، اجاره بها 7 تا 10 درصد رشد داشت که در پاييز و زمستان به دليل کاهش جابجايي ، کمتر مي‌شود و 5 درصد کاهش خواهد داشت. وي تاکيد کرد : کاهش نرخ سود بانکي يکي از دغدغه‌هاي مردم است و عده اي فضاي رواني در جامعه ايجاد مي‌کنند که مسکن افزايش قيمت خواهد داشت.عقبايي ادامه داد : در نيمه دوم سال وضع بازار مسکن تغيير خواهد کرد و معاملات بيشتر خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد: طبق گزارش اورژانس مازندران پس از افتتاح ۲۰ کيلومتر از پروژه محور هراز در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ و ايمن سازي مسير، در اين محدوده‌امار مصدومان سوانح جاده‌اي ۸۰ درصد کاهش يافته و آمار فوتي به صفر رسيده است.
خيراله خادمي‌ضمن اعلام اين خبر گفت:‌ با بهره‌برداري ۲۰ کيلومتر از محور هراز آمار سوانح جاده‌اي در اين محدوده کاهش چشم‌گيري داشته که در نوع خود بي‌نظير است.وي با تاکيد بر کاهش ۹۲ درصدي آمار مصدومان در اين محور اعلام کرد :‌طبق گزارش اورژانس مازندران در سال ۱۳۹۴ در محدوده مذکور تعداد مصدومان ۱۸۹ نفر و در سال ۱۳۹۵ به ۱۵ نفر تقليل يافته است.
خادمي‌خاطرنشان کرد: آمار مصدومان ثبت شده ناشي از عدم تسلط و يا خواب‌ آلودگي رانندگان بوده و ارتباطي به‌ايمني مسير نداشته است.معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه گفت: آمار تعداد افراد فوت شده در سال ۱۳۹۴ پنج نفر ثبت شده است که اين تعداد پس از بهره‌برداري در سال ۱۳۹۵ به صفر رسيده است.

مشاور وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه تابه‌حال تلاش شده است تا برنامه نوسازي هما بدون وقفه ادامه يابد از برنامه‌هاي مفصل وزارت راه و شهرسازي براي تقويت هما پرده برداشت و گفت: هنوز خيلي از کارها در دست اجرا است و اميدواريم کاري که آقاي آخوندي و وزارت راه درباره هما انجام داد به نتيجه برسد که نه‌تنها هما بلکه کل صنعت هوايي ايران نجات مي‌يابد.
به گفته  غلامرضا سلامي‌هم‌اکنون ۵۰ درصد بازار پروازهاي منطقه به دست ايرلاين‌هاي قدرتمند منطقه است و اگر همين‌گونه ادامه پيدا کند به ۸۰ درصد و بعد به ۱۰۰ درصد خواهد رسيد و در اين صورت توان رقابت ما به صفر مي‌رسد.
او مي‌گويد: همين حالا تنها دو فروند از هواپيماهاي امارات به ارزش کل ناوگان هوايي ايران است.
سلامي‌بابيان اينکه در صورت ادامه بازسازي ايران اير مي‌تواند به‌عنوان خطوط مطرح منطقه از نو آفريده شود، گفت: براي تقويت هما چند برنامه داريم، يکي خريد هواپيما و ديگري اصلاح ساختار مالي و دارايي‌ها و ساختار ترازنامه ي هما. به‌طورکلي لازم است با افزايش سرمايه ي هما يک قسمت از سهام اين شرکت در بورس عرضه شود. درعين‌حال لازم است در نرم‌افزارهاي هما و سيستم حسابداري آن‌ که متعلق به ۵۰ سال پيش است نوسازي صورت گيرد.
مشاور وزير راه و شهرسازي، گفت: بدهي‌هاي هما به خاطر تکليف دولت که در سال‌هاي گذشته به اين شرکت تحميل‌شده بود، است و بايد خود دولت اين بدهي را بپذيرد.
سلامي‌هم‌چنين به برنامه وزارت راه و شهرسازي براي اصلاح ساختار سازماني هما اشاره کرد و گفت: هما به شکل يک شرکت غير رقابتي طراحي‌شده است و ديگر نبايد با ديدگاهي که تنها خط هوايي ايران است اداره شود و بخش بازرگاني هما بايد به شکل يک شرکت بازرگاني فعاليت کند. حضور سهام‌دار متخصص در زمينه  هوانوردي بين‌المللي مي‌تواند کمک کند که هما به يک شرکت مدرن و مطرح تبديل شود. شايد غلط نباشد که بگوييم ايرلاين ملي امارات بدون حضور خارجي‌ها امکان رشد نداشت و درعين‌حال قطر و ترکيه با آوردن بهترين‌هاي صنعت هوانوردي سعي کردند ايرلاين ملي خود را به روزرساني کنند.
سلامي‌ادامه داد: موفقيت و رشد هما باعث غرور ملي است و هما متعلق به يک قشر خاص نيست و مي‌شود آن را به تيم ملي فوتبال تشبيه کرد که پيروزي آن براي همه غرورآفرين است. وقتي هما در سطح جهان بدرخشد همه  مردم خوشحال مي‌شود.  وي خواستار همراهي قواي مقننه و قضاييه با دولت با هدف بازسازي هما شد و گفت: تلاش ما همه‌جانبه است و هرکسي بايد به سهم خود براي اين مهم کمک کند تا برند ملي هوايي ايران جايگاه سابق خود را پيدا کند. هما پتانسيل اينکه به وضعيت سابق بازگردد را دارد و خود همين تفکر که براي هما تا اين اندازه ارزش قائل هستيم نجات‌دهنده  ايرلاين حامل پرچم جمهوري اسلامي‌ايران است.

براساس گزارش منتشر شده از سوي شرکت عمران شهر جديد پرديس مبلغي بالغ بر ۲۱۴.۶ ميليارد تومان طي ۱۶ ماه اخير جهت تکميل خدمات روبنايي، زيربنايي، آماده‌سازي و بخشي از محوطه‌سازي مسکن مهر اين شهر جديد هزينه شده است.
شرکت عمران شهر جديد پرديس طي انتشار گزارشي ميزان مبالغ هزينه شده طي ۱۶ ماه گذشته در امور زيربنايي، روبنايي، آماده‌سازي و بخشي از محوطه‌سازي و همچنين منابع مورد نياز براي اجراي مابقي اين پروژه‌ها در اين منطقه را جهت اطلاع‌رساني به متقاضيان مسکن مهر اعلام کرده است.
براساس اين گزارش مبلغي بالغ بر ۲۱۴.۶ ميليارد تومان طي ۱۶ ماه اخير (از خرداد ماه سال ۹۶ الي شهريورماه ۹۶) جهت تکميل خدمات روبنايي، زيربنايي، آماده‌سازي و بخشي از محوطه‌سازي مسکن مهر شهر جديد پرديس هزينه شده که از اين مبلغ ۲۰.۶ ميليارد تومان از محل تهاتر زمين‌هاي در اختيار شرکت عمران، ۱۳۰ ميليارد تومان از محل اوراق خزانه اسلامي، ۴۳.۴ ميليارد تومان از محل يارانه مسکن مهر و ۲۰.۶ ميليارد تومان از منابع داخلي تأمين شده است. اين در حالي است که تا پيش از تاريخ‌هاي مذکور از محل يارانه‌هاي مسکن مهر تنها مبلغ ۳۵.۶ ميليارد تومان و از محل تهاتر مبلغ ۷.۴ ميليارد تومان جهت خدمات روبنايي و زيربنايي مسکن مهر هزينه شده بود. با توجه به‌امار اعلام شده از سوي اين شرکت در حال حاضر نيز مبلغ ۲۵۸۴ ميليارد تومان براي تکميل پروژه‌هاي آماده‌سازي، محوطه‌سازي و خدمات زيربنايي و روبنايي پيش‌بيني شده است که ميزان ۱.۰۹۰ ميليارد تومان آن براي خدمات روبنايي نظير خدمات آموزشي، مذهبي، کلانتري، درماني، فضاي سبز، آتش‌نشاني و ...، ۴۰۰ ميليارد تومان براي پروژه‌هاي زيربنايي مانند شبکه‌هاي آب، برق، فاضلاب، اجراي مخازن، اجراي تصفيه‌خانه فاضلاب، اجراي دکل‌هاي برق و ...، مبلغ ۱.۰۹۴ ميليارد تومان باري تکميل پروژه‌هاي آماده‌سازي و محوطه‌سازي در نظر گرفته شده است. همچنين آمار تعداد واحدهاي افتتاح شده طي ۱۶ ماه گذشته در شهر جديد پرديس در اين گزارش ۱۳ هزار و ۹۱۵ واحد، واحدهاي افتتاح شده طي ساليان گذشته ۷ هزار و ۷۲۱ واحد و مجموع واحدهاي افتتاح شد تا کنون در اين شهر جديد را ۲۱ هزار و ۶۳۶ واحد اعلام شده است.