انريکه؛ يک گام تا نيمکت بايرن مونيخ
اولي هوينس، رئيس باشگاه بايرن مونيخ اذعان داشت که به گوارديولا نام سرمربي بعدي بايرن را گفته است. بعد از آن که کارلو آنچلوتي به دليل گرفتن نتايج نه چندان خوب و البته اختلاف با ستاره‌هاي بايرن اخراج شد، نام‌هاي زيادي به عنوان کانديداي هدايت اين تيم پرافتخار مطرح شده است. در روزهاي اخير نيز شايعات زيادي در مورد جلسه مديران بايرن با پپ گوارديولا و مشورت با او مطرح شده که گويي سرمربي فعلي سيتي، لوييس انريکه را به مديران اين تيم پيشنهاد داده است و به نظر مي‌رسد سرمربي سابق بارسا يک قدم با نيمکت بايرن فاصله دارد. اولي هوينس گفت: "در روزهاي اخير در اين خصوص با گوارديولا صحبت کرده‌ام. البته سرمربي بعدي ما انتخاب شده و من نام او را به گوارديولا نيز گفتم که او نيز از اين انتخاب خوشحال شد." اين بدان معناست که احتمالا لوييس انريکه از شانس بالايي براي تصدي اين پست برخوردار است، البته برخي منابع نزديک به باشگاه شانس زيادي را براي توماس توخل سرمربي سابق دورتموند قائل شده‌اند.

نام‌گذاري خياباني در پرتغال به نام مورينيو
يکي از خيابان‌هاي شهر ستوبال پرتغال به نام ژوزه مورينيو نام گذاري شد. مسئولان شهر ستوبال يکي از خيابان‌هاي خود را به نام يکي از مهمترين افراد اين شهر کرده است. خيابان "روا دسواد" خياباني بود که مسئولان شهر ستوبال (زادگاه مورينيو) نام آن را به خيابان ژوزه مورينيو تغيير دادند. ژوزه مورينيو در حاشيه مراسم نامگذاري خياباني به نام خود گفت:« ستوبال تنها شهري است که در آن احساس راحتي و آرامش مي‌کنم و نحوه برخورد مردم با من خيلي طبيعي است. من با تمام وجود و با تمام نواقص و خوبي‌هايي که دارم ستوبالي هستم و به آن مي‌بالم. به ستوبال مي‌آيم چون اين‌جا مردم من را زي ماريو (لقب پرتغالي مورينيو) صدا مي‌زنند و ديگر "چرت و پرت‌هايي" مثل آقاي خاص به من نمي‌گويند! او در پاسخ به اين سوال که ممکن است در آينده به اين شهر بازگردد و در آن زندگي کند گفت:« نمي‌دانم. هنوز تصميمي‌براي دوران بعد از فوتبال نگرفتم. من هر تصميمي‌که فرزندان و احتمالا نوه‌هايم بگيرند را دنبال خواهم کرد ولي ستوبال هميشه خانه ما خواهد بود.»

قهرماني ياران حدادي در جام حذفي تهران
پيش از آغاز رقابت‌هاي ليگ باشگاهي تيم ياران حدادي موفق شد به عنوان قهرماني جام حذفي تهران دست پيدا کند. شرايط نامعلوم ليگ‌هاي باشگاهي ايران سبب شده است بازيکنان بسکتبال از هر فرصتي براي انجام رقابت استفاده کنند تا در شرايط آمادگي قرار داشته باشند. رقابت‌هاي جام حذفي تهران يکي از اين فرصت‌ها بود که با حضور بازيکنان بسياري در قالب ۱۴ تيم، برگزار شد. اين بازي‌ها تحت عنوان يادواره زنده ياد آيدين نيکخواه بهرامي‌ملي پوش پيشين بسکتبال برگزار شد و در پايان تيم ياران حدادي به قهرماني رسيد. اين تيم با سرمربيگري امين احمد آباديان در تمامي‌بازي‌ها به برتري رسيد و جام قهرماني را بالاي سر برد. همان گونه که از اسم تيم پيداست، حامد حدادي ستاره بسکتبال ايران و آسيا با حمايت خود از تعدادي بازيکن ملي پوش و مطرح اين تيم را تشکيل داد و بعد از قهرماني نيز براي اعضاي تيمش پاداش نقدي در نظر گرفت. تيم ياران حدادي در فينال موفق به شکست دادن تيم کنکو با هدايت مجيد صالحي شد. در اين ديدار مهيج و حساس تيم ياران حدادي شروع طوفاني داشتند و در پايان نيمه نخست با برتري ۴۶ بر ۳۶ به رختکن رفتند. با آغاز نيمه دوم بازي، تفکرات صالحي اختلاف امتيازات را به حداقل رساند؛ اما ياران حدادي در ادامه با عدنان دورقي،محسن توانا،امير صديقي،محسن خسروي،کيوان‌ رياعي،محمد احمد آباديان،پيام کياني،مجيد صالحي و محسن محمدي با بازي کم اشتباه يک بار ديگر برتري خود را به تيم کنکو ديکته کردند و سرانجام ۸۷ بر ۷۳ به پيروزي رسيدند.


تيته، سرمربي تيم ملي برزيل به تمجيد از عملکرد پائولينيو‌هافبک 29 ساله بارسلونا پرداخت. در تابستان امسال بسياري از هواداران بارسا که منتظر جذب ستارگان بزرگ بودند، به مديريت باشگاه به علت جذب پائولينيو از ليگ چين اعتراض کردند؛ اما‌هافبک 29 ساله برزيلي تا اينجاي فصل عملکرد خوبي داشته و افکار عمومي‌را نسبت به خود تغيير داده است.
تيته گفت: "از نظر من سبک بازي پائولينيو در حال پيشرفت و تکامل بوده و من دليل اصلي اين اتفاق را بازي کردن در بارسا و ارتباط داشتن با ستارگان اين تيم مي‌دانم.
پائولينيو بازيکني است که در نبردهاي تن به تن بسيار موفق بوده و درک بالايي از جريان بازي دارد.
در جلسه روز دوشنبه بين نيمار و باشگاه بارسلونا که در حضور قاضي برگزار شد، دو طرف به توافقي دست پيدا نکردند. پس از جدايي پر حرف و حديث نيمار از بارسلونا، روابط بين دو طرف همچنان تيره و تار است. نيمار دو ماه پيش با انتقالي 222 ميليون يورويي راهي پي اس جي شد تا خشم مديران و هواداران بارسا را برانگيزد. 11 آگوست بود که باشگاه بارسلونا از نيمار به دادگاه شکايت کرد. بلوگرانا خواهان بازگشت بخش اول پاداش تمديد قرارداد نيمار؛ بعلاوه 8.5 ميليون يورو خسارت و نيز 10 درصد ديرکرد شده است. جالب اينکه يک هفته بعد نيمار نيز از بارسلونا شکايت کرد و خواستار دريافت بخش دوم پاداش تمديد قراردادش به ارزش 26 ميليون يورو شد.
بازيکن توانمند تيم ملي واليبال لهستان و باشگاه اسکرا بلچاتوف گفت: ميلاد عبادي‌پور بازيکن فوق‌العاده‌اي است. به نقل از ورزش سه، کارول کلوس، ملي‌پوش لهستاني تيم واليبال باشگاهي اسکرا بلچاتوف در مورد اضافه شدن ميلاد عبادي‌پور بازيکن ملي‌پوش کشورمان به اين تيم گفت: شوکه شدم از اينکه ميلاد خيلي سريع مستقر شد با ما ارتباط گرفت و به هماهنگي رسيد. کارول کلوس در ادامه افزود: ميلاد همه جوره براي ما جديد بود و تازگي داشت چون تا به حال بازيکن ايراني در ليگ لهستان نداشتيم. عبادي‌پور بازيکن فوق‌العاده‌‌اي است و اين مسئله يک مزيت بزرگ و يکي از نقاط قوت براي باشگاه ما به حساب مياد.


کي‌روش: حمايت نبايد تنها از تيم ملي باشد
از ديد سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به ثمر رساندن يک گل در جام جهاني از پنج شش قهرماني در ليگ داخلي مهم‌تر است.
به نقل از تسنيم، کارلوس کي‌روش در نشست خبري پيش از ديدار تدارکاتي ايران - توگو ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اردوي پيش روي ما و بازي‌هايي که خواهيم داشت مرحله ديگري از اردوي آماده‌سازي‌مان را در مسير جام جهاني 2018 روسيه رقم خواهد زد. مبناي ما تا جام جهاني چهار اردوي آماده‌سازي و شش بازي دوستانه خواهد بود. در مرحله پاياني و در آستانه جام جهاني هم اردوي پاياني خواهد بود که دو يا سه بازي دوستانه هم آنجا خواهيم داشت.
ديدار تدارکاتي با توگو ما را براي رويارويي با يک تيم آفريقايي آماده مي‌کند
سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان همچنين خاطر نشان کرد: اگر سؤالي مطرح باشد که چرا با توگو بازي مي‌کنيم و حريف‌مان اروپايي نيست، به اين دليل است که ما احتمالاً در جام جهاني با يک تيم آفريقايي بازي خواهيم کرد و اين بازي ما را براي رويارويي با يک تيم آفريقايي آماده خواهد کرد.
بايد نشان بدهيم که چرا روسيه حاضر شده با ما بازي کند
وي در ادامه يادآور شد: بازي تدارکاتي دوم ما با روسيه است که خوشحاليم آنها افتخار دادند به‌عنوان ميزبان جام جهاني با ما به‌عنوان دومين قدرت و دومين تيمي‌که به جام جهاني رسيده است، بازي کنند. ما بايد در اين بازي نشان بدهيم که چرا روسيه حاضر شده با ما بازي کند.
فرصت داريم که خود را براي يک افتخارآفريني بزرگ آماده کنيم 
کي‌روش ضمن اشاره به نياز تيم ملي به حمايت همه‌جانبه، افزود: اميدوارم که همه شما (خبرنگاران) و همه دوستان ما حمايت‌هاي لازم را از تيم ملي داشته باشند و سعي کنند که شرايط تيم ملي را ارتقا دهند. ما در چند ماه آينده اين فرصت را داريم که بتوانيم براي يک افتخارآفريني بزرگ خود را آماده کنيم و ما فقط در جام جهاني پيش رو اين فرصت را داريم که به افتخاري بزرگ براي فوتبال ايران دست پيدا کنيم. براي اين تيم ملي ما و همچنين تيم ملي شما حمايت‌هاي همه‌جانبه توسط هواداران، اصحاب رسانه، فدراسيون فوتبال و دولت را لازم دارد.
بايد حضور افتخارآميزي در جام جهاني داشته باشيم
«متأسفيم که‌امروز در نشست خبري شما حضور داريم، چون در نشست خبري بازي مقابل سوريه اعلام کرديد اين آخرين نشست خبري شما در ايران است و پس از اين برنامه‌هاي تيم ملي خارج از کشور برگزار خواهد شد. با اين وجود اولين اردو لغو شد. آيا اين اتفاق به هدف شما ضربه‌اي وارد مي‌کند يا نه؟»، کي‌روش در واکنش به اين پرسش خبرنگار تسنيم، گفت: بله‌اما همان‌طور که خودتان مطلع هستيد تعداد بازيکنان جوان و جديد زيادي در اردوها داريم و اين اردوهاي آماده‌سازي بسيار لازم است، چون شما براي حضور در جام جهاني و براي موفقيت نياز به داشتن توانايي لازم و همين‌طور کيفيت مطلوب داريد. همان‌طور که در صحبت‌هايم گفتم از حالا تا ماه جولاي يعني آغاز جام جهاني تنها تيم ملي ايران است که اين حق را کسب کرده تا در جام جهاني حضور پيدا کند و بايد حضور افتخارآميزي در جام جهاني داشته باشيم.
حمايت نبايد تنها از تيم ملي باشد
سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان ادامه داد: اين درست است که ما ليگ قهرمانان آسيا را هم به زودي پيش رو خواهيم داشت، اما توجه کنيد که اين تنها تيم ايران است که فرصت حضور در جام جهاني دارد. البته بايد تکرار کنم که خود من معتقد نيستم تمام حمايت بايد تنها از تيم ملي باشد، اما توقع داريم که سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال اقدامات و هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد تا اگر تيم ملي فرصتي براي صعود به دور دوم جام جهاني را دارد اين اقدامات و هماهنگي‌ها انجام پذيرد.
وي خاطر نشان کرد: بايد از اين فرصت هم استفاده کنم تا در خصوص اتفاقي که براي کاپيتان ما سيدجلال حسيني افتاده صحبت کنم و بايد احساساتم را درباره او بگويم. بايد از شما رسانه‌ها بپرسم که آيا از يک روزنامه ورزشي (کي‌روش نام اين رسانه را بيان کرد) نماينده‌اي در اينجا حضور دارد يا نه؟
رسانه‌اي به بازيکن من ضربه‌اي وارد کند، تبديل به دشمن من مي‌شود!
کي‌روش پس از تکرار سؤال خود از خبرنگاران مبني بر حضور نماينده يکي از روزنامه‌هاي ورزشي گفت: اين يک مسئله جا افتاده است. برخي سنگي را پرتاب کرده و بعد صورت خود را پنهان مي‌کنند. نمونه اين افراد همين روزنامه است. يک مطلب مي‌گويم که شما رسانه‌ها بهتر متوجه برخي اتفاقات شويد، چون بازيکنان من به خوبي متوجه مسئله هستند و آن هم اين است که اگر بازيکنان من نتوانند وظايفي که به آنها محول شده و برنامه‌هاي تيم را به خوبي در زمين اجرا کنند من برخوردي محکم و جدي با آنها دارم، اما بازيکنانم اين مسئله را به خوبي مي‌دانند و شما هم بعد از هفت سال بايد متوجه اين مسئله شده باشيد که اگر رسانه‌اي بخواهد به بازيکن من ضربه‌اي وارد کند آن رسانه تبديل به دشمن من مي‌شود، اين را بار ديگر مي‌گويم و مهم نيست که چه شخصي يا چه رسانه‌اي اين کار را انجام داده است و فقط مي‌گويم اين روزنامه اکنون دشمن من و تيم ملي است، چون حرکتي که انجام داده بسيار بزدلانه بوده. من هم بعد از هفت سال مي‌دانم چه کسي پشت اين قضيه است.
کار بسيار دشوار و هدف مهمي‌پيش رو داريم
وي ادامه داد: من از آن مربيان نيستم که زماني که اتفاقي رخ مي‌دهد صورت خود را پنهان کنم و اگر بازيکنان من مشکلي از جمله مشکل مالي، امکاناتي يا تمريني داشته باشند کسي نيستم که خودم را پنهان کنم و تا آخر هستم. بار ديگر از شما رسانه‌ها تشکر مي‌کنم و ما همچنان به وظايف خود به همين شکل ادامه خواهيم داد. در اين راه نيز اميدوارم فدراسيون فوتبال اين تحقيق را انجام دهد که چه کساني پشت اين حاشيه‌ها هستند. اکنون بهتر است که بياييم راجع به بازي صحبت کنيم. درباره‌اماده‌سازي تيم ملي درباره هواداران، درباره شما رسانه‌ها، درباره بازيکنان و درباره مربيان محترم فوتبال ايران صحبت کنيم. بگذاريم که همه به اين هدف برسيم، چون ما فقط يک هدف داريم و هدف والاي همه ما ، شما و هواداران رسيدن به دور دوم جام جهاني است. بياييد دست به دست هم بدهيم، يکدل و متحد باشيم تا اين کار را انجام بدهيم، چون کار بسيار دشوار و هدف مهمي‌پيش رو داريم.
ورود عوامل يک روزنامه به حريم تيم ملي ممنوع شد!
سرمربي تيم فوتبال ايران خاطرنشان کرد: وقتي من ليست کشورهايي که نتوانسته‌اند به جام جهاني صعود کنند و تيم‌هايي که تاکنون جواز حضور در جام جهاني را گرفته‌اند نگاه مي‌کنم مي‌بينم که چه کار دشواري انجام داده‌ايم و چه کار دشواري پيش رو داريم. اکنون هم براي يک بار مي‌گويم که ورود اين روزنامه به حريم ما ممنوع است و تا زماني که آنها رسماً عذرخواهي نکنند، حق ورود به حريم ما را ندارند و بازيکنان و کادرفني تيم ملي هم با آنها صحبتي نخواهند کرد.
کنترل نتايج در جام جهاني دست ما نيست اما مي‌توانيم برخي مسائل را کنترل کنيم
کي‌روش در پاسخ به اين پرسش که آيا ديگر حريفان تدارکاتي تيم ملي هم مشخص شده‌اند يا او منتظر قرعه‌کشي جام جهاني است و فکر مي‌کند چه تدارکي نياز است تا تيم ملي به دور دوم صعود کند، گفت: ما دقيقاً براي همين مطلب مي‌جنگيم که بتوانيم در جام جهاني حضور پيدا کنيم که اين اتفاق عملي شد و از اينجا به بعد براي حضوري قدرتمند در اين مسابقات تلاش خواهيم کرد، مطمئناً از اين اتفاق خوشحاليم و ممنون هواداران نيز هستيم و با روحيه‌ قهرمانانه هم در جام جهاني حضور خواهيم داشت، بايد بگويم کنترل نتايج در جام جهاني دست ما نيست و نتايج دست خداست، اما ما مي‌توانيم برخي مسائل را کنترل کنيم، تعهدات کاري، اخلاق، ارزش، اصول تيمي‌مان، ديسيپلين و فرهنگ تيم ملي را مي‌توانيم کنترل کنيم و اين مسئله هم بايد رعايت شود، چون با اين مسائل مي‌توانيم پايبندي و شجاعت در اصول‌مان را نشان دهيم.
هواداران ما بعد از هر بازي بايد با سربلندي از ورزشگاه خارج شوند
وي ادامه داد: بايد تمام تلاش‌مان را بکنيم تا بعد از هر بازي‌مان در جام جهاني وقتي هواداران اسم ايران مي‌آيد کلمه معروف WOW را به زبان بياورند، هواداران خودمان هم بايد بعد از هر بازي با سربلندي از ورزشگاه خارج شوند.
بايد کاري کنيم که هواداران تيم ملي طعم موفقيت را بچشند
سرمربي تيم فوتبال ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا از بازيکنان جديد تيم ملي در بازي دوستانه مقابل توگو استفاده خواهد کرد يا نه، گفت: بله آنها به همين خاطر اينجا هستند تا کسب تجربه کنند و فرصت لازم را به دست بياورند که به اين شکل در بازي فردا هم اين فرصت در اختيارشان قرار خواهد گرفت، ولي فقط نبايد از بازيکنان جوان و جديد صحبت کرد، چون ما اميدواريم که هواداران جوان و جديد هم براي حمايت از تيم ملي به ورزشگاه بيايند تا حمايت‌شان از تيم ملي را در مسير جام جهاني نشان بدهند. بايد کاري کنيم که اين هواداران طعم موفقيت را بچشند و همه صاحب يک روحيه واحد و يکدل شوند که مسلماً آن زمان مي‌توانيم اين روحيه واحد و متحد را در جام جهاني حفظ کنيم. وقتي تيم ملي درون زمين موفق باشد مطمئناً الگوهاي خوب و شايسته‌اي مانند سيدجلال حسيني صدها و هزاران جوان ايراني را به فوتبال مي‌کشانند و آنها نيز موفق مي‌شوند.
به ثمر رساندن يک گل در جام جهاني از 5، 6 قهرماني در ليگ داخلي مهم‌تر است
کي‌روش ادامه داد: نتايج تيم ملي نه تنها براي نسل فعلي بلکه براي نسل‌هاي آينده هم بسيار مهم و ماندگار خواهد بود. خود من اکنون نمي‌خواهم بگويم که چند سال دارم، اما يادم مي‌آيد که هفت سال داشتم که هنوز عملکرد پرتغال مقابل موزامبيک را از خاطرم نبرده‌ام. خود شما هم مي‌دانيد که نتايج تيم ملي چه اهميتي دارد و براي کشور بسيار مهم است. صحبتي که قبل از جام جهاني قبلي انجام دادم را هنوز به خاطر دارم که گفتم به ثمر رساندن يک گل در جام جهاني از پنج شش قهرماني در ليگ داخلي بااهميت‌تر است. اهميت آن را به خوبي مي‌دانيد. اکنون هم فدراسيون اين آمادگي را دارد با افرادي که چنين حاشيه‌هايي را ايجاد مي‌کنند مقابله کند و در پايان از همه شما دعوت مي‌کنم فردا به ورزشگاه بياييد تا يک بازي زيبا را تماشا کنيد. مي‌خواهم که هواداران را هم با خودتان به ورزشگاه بياوريد.