وضعيت بارسا پس از اعلام استقلال يک طرفه کاتالونيا
براي بسياري جاي سوال است که اگر در چند روز آينده کارلس پوجدمان به صورت يک طرفه استقلال کاتالونيا را اعلام کند، چه بر سر بارسلونا در لاليگاي اين فصل خواهد آمد.
يکشنبه گذشته با وجود مخالفت دولت اسپانيا و سرکوب پليس، همه پرسي جدايي کاتالونيا برگزار شد و گفته مي‌شود که با وجود تمام موانع، قرار است تا چند روز بعد مسئولان اين ايالت به صورت يک طرفه اعلام استقلال کنند.
باشگاه بارسلونا دو روز پيش اعلام کرد که براي گفتگو بين دولت اسپانيا و مسئولان کاتالونيا واسطه خواهد خواهد شد و براي جلوگيري از هرگونه گسترده شدن خشونت در اين ايالت، راه گفتمان را پيشنهاد داده است.
طبق ادعاي موندودپورتيوو، حتي اگر پوجدمان، نفر شماره يک کاتالونيا به صورت يک طرفه اعلام استقلال کند نيز بارسا از لاليگا در اين فصل جدا نخواهد شد و به کار خود در فوتبال اسپانيا ادامه خواهد داد.
مسئولان لاليگا نيز مخالفتي با اين موضوع ندارند ولي براي فصل بعد تصميماتي ديگر گرفته خواهد شد. اگر استقلال کاتالونيا سال بعد و پيش از شروع فصل 2018-19 اعلام شود نيز شرايط نامشخص خواهد بود و هنوز تدبيري در اين مورد انديشه نشده است.

يوپ‌هاينکس سرمربي بايرن مونيخ شد
باشگاه بايرن دقايقي پيش رسما اعلام کرد که يوپ‌هاينکس را به عنوان جانشين آنچلوتي برگزيده است.
کارلو آنچلوتي که در اولين فصل حضورش در بايرن با اين تيم قهرمان بوندس ليگا شده بود، به دنبال کسب نتايج ضعيف در دومين فصل حضورش در آليانس آره نا، چند روز قبل اخراج شد و دستيارش، ويلي سانيول، به طور موقت هدايت باواريايي‌ها را بر عهده گرفت. بايرني‌ها اما به دنبال يک سرمربي مطرح به عنوان جانشين کارلتو بودند.
سرانجام پس از مطرح شدن نام چندين مربي بزرگ، مديران بايرن تصميم گرفتند بار ديگر به يوپ‌هاينکس اعتماد کنند؛ کسي که فصل 2012-13 بايرن را به همه جام‌هاي ممکن رساند و سه گانه اي تاريخي را براي اين تيم به ثبت رساند.
خبر بازگشت‌هاينکس به بايرن دو روز پيش از سوي نشريات آلماني تاييد شده بود و حالا جنبه رسمي‌به خود گرفته است. نکته جالب اينکه اولي هوينس، مدير بايرن سه روز پيش در نشستي با پپ گوارديولا در مورد انتخاب‌هاينکس از وي مشورت گرفته بود. هاينکس تا پايان فصل مربي بايرن خواهد بود و بايد ديد تصميم مديران باشگاه در مورد فصل بعد چه خواهد بود. او سال 2013 با چشماني اشک بار با بايرن وداع گفت و اعلام بازنشستگي کرد.


باشگاه بارسلونا با انتشار بيانيه اي اعلام کرد که‌اندرس اينيستا، کاپيتان بارسلونا، تا پايان دوران فوتبالش قراردادش را با بارسا تمديد کرده است.
اين تمديد قرارداد، ساعت 12:30 به وقت محلي صورت مي‌گيرد و سپس حدود ساعت 1، بارتومئو و اينيستا در اتاق کنفرانس خبري نوکمپ حضور خواهند يافت ولي کنفرانس خبري برگزار نمي‌شود.
پيش از اين بارتومئو اعلام کرده بود که با اينيستا به توافق رسيده‌اند ولي اينيستا اين موضوع را تکذيب کرده بود. با اين حال کاپيتان بارسا در نهايت تصميم بر ماندن گرفت و مذاکراتش با بارسا را ادامه داد تا در نهايت با آبي اناري‌ها به توافق رسيد و قراردادش را تا بازنشستگي با باشگاه تمديد کرد.


ريکاردو کارواليو، مدافع پرتغالي سابق تيم‌هاي چلسي و رئال مادريد به 7 ماه زندان براي تخلفات مالياتي محکوم شد.
به نقل از ورزش سه، دادگاه عالي مادريد ديروز کارواليو را به اتهام 545 هزار يورو فريبکاري مالياتي به 7 ماه زندان محکوم کرد. مدافع پرتغالي بين سال‌هاي 2011 و 2012 مبلغ 545 هزار يورو درآمد حاصل از حق پخش تصويري خود را به اداره ماليات اسپانيا گزارش نکرده بود. کارواليو علاوه بر 7 ماه زندان بايد 142822 يورو نيز جريمه بپردازد. دادستان براي او يک سال زندان و 300 هزار يورو جريمه تعيين کرده بود. کارواليو بين سال‌هاي 2010 تا 2013 براي رئال مادريد بازي مي‌کرد.


لوچانو اسپالتي، سرمربي اينتر معتقد است که سيستم ويديو چک به فوتبال سود مي‌رساند و نارضايتي‌ها به خاطر نتايجي است که رقم خورده است.
ويديو چک از ابتداي اين فصل در سري آ پياده شده و آلگري و برخي ديگر از مربيان نسبت به اين موضوع انتقاداتي داشتند. انتقادات آلگري پس از 2 تصميم کليدي داور بر عليه آنها در تساوي 2-2 مقابل آتالانتا بود. حال اسپالتي مدعي شد که احتمالا افرادي که از اين موضوع نارضايتي دارند، به خاطر ضربه خوردن تيمشان است.
او گفت: پيشرفت‌هايي با سيستم ويديو چک حاصل شده است. اين راه درست است. نمي‌توانم آنهايي که مي‌خواهند به عقب برگرديم و مثل قبل باشيم را درک کنم.


آرژانتين يک پله ديگر سقوط کرد؛
آرژانتين در ديداري خانگي مقابل پرو با تساوي بدون گل متوقف شد تا شانس اين تيم براي رسيدن به جام جهاني 2018 روسيه، بيش از پيش به خطر بيافتد.
به نقل از ورزش سه، دو تيم در حالي به مصاف يکديگر رفتند که نتوانستند به نتيجه‌اي بهتر از تساوي 0-0 دست پيدا کنند، نتيجه اي که ممکن است باعث حضور آرژانتين در پلي آف جام جهاني و حتي عدم حضور آنها در اين رقابت‌ها باشد.
آلبي سلسته به مصاف پرو مي‌رفت که در رده چهارم قرار داشت و با کسب پيروزي در اين ديدار مي‌توانست وضعيت خود در جدول را دگرگون کند. با اين حال حتي بازي در ورزشگاه خانگي هم نتوانست الهام بخش مسي و يارانش باشد و آنها نتوانستند قفل دروازه حريف را بشکنند.
مسي که در ترکيب قرار داشت و حضور او باعث نيمکت نشين شدن ايکاردي و ديبالا شده بود، کار خاصي از پيش نبرد و نتوانست تيمش را به اهدافش نزديک کند. با اين تساوي و با توجه به پيروزي شيلي مقابل اکوادور، آرژانتين به رده ششم سقوط کرد که در اين رده حتي به پلي آف نيز صعود نخواهد کرد و حذف خواهد شد که يک فاجعه در فوتبال ملي آرژانتين محسوب مي‌شود.
سامپائولي 5 تغيير نسبت به تساوي 1-1 مقابل ونزوئلا در تيمش ايجاد کرده بود. اصلي‌ترين تغيير بازي ندادن به ديبالا بود که در فرم فوق العاده اي قرار دارد ولي او پيش از بازي گفته بود که بازي دادن همزمان به ديبالا و مسي ريسک است. ايکاردي نيز در کنار پيزارو، آکوستا و فازيو از روي نيمکت بازي را تماشا کردند ولي بندتو در کمال تعجب از ابتدا در ترکيب اصلي قرار گرفت.
آرژانتين بازي را هجومي‌آغاز کرد و پرو از همان ابتدا در لاک دفاعي فرو رفت. آلبي سلسته در دقيقه 14 صاحب موقعيت بسيار خوبي شد که ليونل مسي آن را از دست داد و پرو نفس راحتي کشيد. رفته رفته پرو صاحب توپ و ميدان شد و توانست کمي‌بازي را در دست بگيرد و کار آرژانتين را دشوار کند. در ادامه بار ديگر مسي در فاصله 7 دقيقه مانده به پايان نيمه اول صاحب يک موقعيت عالي بود. او با يک سانتر فوق العاده بندتو را در موقعيت گلزني قرار داد که ضربه سر او با فاصله از بالاي دروازه به بيرون رفت.
در شروع نيمه دوم نيز آرژانتين صاحب موقعيت خوبي بود که تير دروازه، ليونل مسي را ناکام گذاشت. او در ادامه بازي نيز چندين بار تيمش را صاحب موقعيت کرد ولي در نهايت نتوانست کاري از پيش ببرد تا آرژانتين با تساوي 0-0 در اين بازي، در موقعيت خطرناکي قرار بگيرد و حضورش در جام جهاني در‌هاله اي از ابهام باشد.
بررسي شانس صعود آرژانتين به جام جهاني
آلبي سلسته که هر سه بازي قبلي خود را مساوي کرده حالا بايد حتما در زمين اکوادور به پيروزي دست يابد تا حداقل به عنوان تيم پنجم جدول براي صعود به مصاف نيوزلند برود.
آرژانتين با وجود فرصت‌هاي زيادي که براي گلزني داشت نتوانست در بومبونرو دروازه پرو را باز کند و اين ديدار با تساوي بدون گل پايان يافت. آلبي سلسته با توجه به پيروزي شيلي جايگاه پنجم (شانس مجدد) را از دست داد و به رتبه ششم سقوط کرد. از طرفي پيروزي پاراگوئه برابر کلمبيا به آرژانتين اميد داد.
شاگردان خورخه سامپائولي براي صعود به جام جهاني بايد اکوادور را در بازي آخرشان شکست دهند. اگر اين اتفاق بيفتد 28 امتيازي خواهند شد و قطعا شانس مجدد خواهند داشت.
آرژانتين شانس صعود مستقيم را نيز با پيروزي خواهد داشت، البته بستگي به شرايط دارد؛ اگر شيلي نتواند برزيل را در سن پابلو شکست دهد و يا کلمبيا و پرو در ليما مساوي کنند. هم‌چنين اگر پرو با اختلاف گل کمي‌نسبت به پيروزي آرژانيتن برابر اکوادور، کلمبيا را مغلوب کند صعود مستقيم ممکن مي‌شود.
آلبي سلسته در صورت تساوي در زمين اکوادور، تنها شانس مجدد را در يک شرايط خاص خواهد داشت. اگر پرو از کلمبيا در خانه‌اش شکست بخورد يا پاراگوئه نتواند ونزوئلاي حذف شده را شکست دهد. هم‌چنين اگر شيلي با بيش از يک گل مغلوب برزيل شود نيز اين اتفاق خواهد افتاد.
آرژانتين در صورت شکست هم شانس صعود دارد. اگر پرو با اختلاف گل بيش‌تري نسبت به ديدار آرژانتين و اکوادور برابر کلمبيا مغلوب شود اين اتفاق رخ خواهد داد.


ايران از سوي اتحاديه جهاني کشتي ميزبان چهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان شد.
 به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون کشتي، در سال ٢٠١٧ ميلادي، کشورهاي ايران،ايتاليا، ارمنستان، و اوکراين متقاضي ميزباني رقابت‌هاي کشتي آزاد جام باشگاههاي جهان بصورت مستقل و مشارکتي بودند، که پيرو آخرين مذاکرات صورت گرفته با اتحاديه جهاني کشتي، در نهايت مقرر شد "ايران" ميزباني چهارمين دوره رقابتهاي جهاني کشتي ازاد باشگاههاي جهان را بر عهده گيرد. 
در حال حاضر فدراسيون کشتي ايران، با تقاضاي ميزباني چند باشگاه حاضر در رقابت‌ها و چند استان، براي تعيين ميزبان چهارمين دوره رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان روبروست و تا چند روز آينده شهر ميزبان اين مسابقات بصورت رسمي‌اعلام خواهد شد. چهارمين دوره اين رقابت‌ها روزهاي ۱۶ و ۱۷ آذرماه برگزار مي‌شود و با توجه به پيگيري‌هاي صورت گرفته علاوه بر تيم‌هاي‌هاي کشورمان، بيش از ده تيم باشگاهي از کشورهاي مختلف دنيا، از جمله تايتان مرکوري آمريکا ، باشگاه حميد حميد اف داغستان روسيه و ....براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي کرده‌اند.  اين مسابقات سال گذشته به ميزباني اوکراين برگزار شد و تيم تايتان مرکوري آمريکا به مقام قهرماني رسيد.

نه تنها AFC حاضر نيست از پي گيري شکايات داخلي از باشگاه‌ها صرف نظر کند، بلکه در صورت اعطاي مجوز به باشگاه‌هاي مسئله دار، فدراسيون را نيز مورد مواخذه وتنبيه قرار خواهد داد.
به نقل از ورزش سه، "اگر بخواهيم باشگاه‌هاي بدهکار را به ليگ برتر راه ندهيم تيمي‌نمي‌ماند. دو تيم مي‌مانند که بايد 16 بار با هم بازي کنند".(مهدي تاج، بيستم فروردين ماه‌امسال)
طرح اين استدلال براي توجيه مماشات فدراسيون و سازمان ليگ با باشگاه‌هاي بدحساب، قدمتي چندين و چند ساله دارد و رئيس امروز فدراسيون فوتبال در ابتداي سال 1396 همان صحبتي را تکرار کرد که اهل فوتبال از گذشته‌ها به شنيدنش عادت دارند. اينکه باشگاه‌ها براي صاف کردن بدهي‌ها نياز به زمان دارند. در عين حال در تمام اين سال‌ها نه تنها از بدهي‌هاي انباشته شده هيچ باشگاهي کاسته نشد بلکه تعهدات مالي آنها همچنان سير صعودي را طي مي‌کنند.
اما سه ماه بعد يعني بيست و سوم مرداد ماه، مهدي تاج حرف‌هايي زد که جامعه فوتبال براي اولين بارمي‌شنيد: "ما مي‌توانيم ليگ را با 10، 12 و حتي هشت تيم برگزار کنيم. ما بايد ليگ را با تيم‌هايي برگزار کنيم که مجوز حرفه‌اي دارند."
اين تغييرلحن يا موضع در قبال باشگاه‌هاي بدهکار، بيش از آنکه نشات گرفته از يک تغييررويکرد داوطلبانه از سوي سياست گذاران فدراسيون و وزارت ورزش باشد، ريشه در تغيير نوع بازرسي‌هاي AFC دارد که از "صوري" به "واقعي" تبديل شده‌اند.
در واقع "کُنشي" ما را به "واکنش" واداشته است و لاجرم مي‌بايد به آن تن دهيم. بدون آنکه عميقا، به صلاحيت  آن باورقلبي داشته باشيم. چون مي‌ترسيم. مي‌ترسيم از ليگ قهرمانان محروم شويم. مي‌ترسيم ميليون‌ها هوادارعاشق با سقوط تيمشان به رده پايينتردرسوگ بنشينند. مي‌ترسيم از سهميه ما در آسيا کاسته شود ...
اين توصيفي است که مي‌توان از وضعيت آشفته حاکم بر فدراسيون کرد که دربرابر فشارهاي ناشي از سياست‌هاي جديد و جهاني فيفا، سعي درمقاومت حداکثري دارد تا بلکه از شدت و حدت سخت گيري‌ها بکاهد.
طي ماه‌هاي اخير، به موازات رايزني‌هاي مهدي تاج با شيخ سلمان براي خريد زمان و مهلت بيشتر براي تکميل پرونده‌هاي مالي باشگاه‌ها، مسئولين فدراسيون به دنبال راهکارهاي حقوقي هم گشته‌اند تا حدالامکان از شعاع نظارتي و حَکَميت AFC بکاهند. اين را با استناد به پاسخ کنفدراسيون آسيا به دبيرکل فدراسيون فوتبال مي‌گوييم.
رمزگشايي از پاسخ AFC به دبيرکل فدراسيون فوتبال
از پاسخ نامه کنفدراسيون فوتبال آسيا به دبيرکل فدراسيون، اينگونه برمي‌آيد که آقاي ساکت طي نامه اي خبر ازاستقرار و استحکام کميته جديدي به نام کميته تعيين وضعيت، مطابق با آئين نامه فيفا داده است با اين مضمون که وجود ساختار حقوقي جديد مشکلات گذشته را از بين خواهد برد، روند حقوقي هم مي‌تواند طبق سلسله مراتب بدوي-استيناف در داخل فدراسيون ايران حل شود و راه شکايت به دادگاه عالي ورزش(کاس) هم هميشه باز خواهد بود. لذا نيازي به دخالت حقوقي AFC در جريان پرونده‌هاي داخلي نيست.
در متن پاسخ AFC آمده است: "ما از اظهارات شما مبني بر مسئوليت داشتن کميته انضباطي و استيناف فدراسيون جهت رسيدگي به اختلافات مالي بين افراد و باشگاه‌ها آگاه شديم که در حال حاضر کميته تعيين وضعيت بازيکنان فدراسيون شما مرجع ذي صلاح جهت رسيدگي به اين موضوعات است. ما همچنين متوجه شديم که کميته استيناف شما و دادگاه CAS مراجع رسيدگي بعدي است." اما مسئولين AFC سعي دارند به فدراسيون بقبولانند که عملشان خير است و اين نظارت "به منظور حمايت از تلاشهاي ارکان فوق در فدراسيون شما" بوده و روند مطلوب اين است که ما "تمام شکاياتي را که عليه باشگاه‌ها دريافت مي‌کنيم را براي شما ارسال مي‌نماييم". در اين نامه اکيدا از فدراسيون خواسته شده مجوز حرفه اي به باشگاهي که مشکلات بدهي خود را حل نکرده است ندهد.
اما آنچه که بيش از هر چيز بايد اهالي فدراسيون را نگران کند جمله آخر آن است: "اين موضوع همچنين به AFC کمک مي‌کند تا متوجه شود که به کدام باشگاهها به اشتباه مجوز داده شده است". اين به آن معني است که کنفدراسيون فوتبال آسيا نه تنها حاضر نيست از پي گيري شکايات داخلي از باشگاه‌ها صرف نظر کند، بلکه در صورت اعطاي مجوز به باشگاه‌هاي مسئله دار، فدراسيون را نيزمورد مواخذه وتنبيه قرار خواهد داد.
اذعان فدراسيون به حق شکايت داخلي‌ها به کاس
نکته مهم ديگراين نامه اذعان فدراسيون به حق طلبکاران ورزشي داخلي به طرح دعوي در دادگاه عالي ورزش در لوزان سوئيس است. حقي که مطابق قوانين به رسميت مي‌شناسد ولي دوست ندارد در داخل به اصطلاح جار بزنند. چون اگر قرار باشد همه شاکياني که احکام قطعي را از کميته‌هاي مربوطه گرفته‌اند ولي همچنان از وصول مطالبات خود عاجزند، بروند به کاس شکايت کنند، مي‌شود همان آش و همان کاسه! در يک روند طبيعي حقوقي، زماني پاي دادگاه عالي ورزش به ميان مي‌آيد که يکي از طرف‌هاي دعوا به حکم صادره اعتراض داشته باشد. در اکثر قريب به اتفاق احکام دهه اخير، باشگاه‌ها راي‌هاي صادره را قبول کرده‌اند ولي مي‌گويند نداريم بدهيم.