نخستين پيروزي يوزهاي جوان ايران؛ صدرنشيني ايران بالاتر از آلمان
تيم ملي فوتبال نوجوانان با شکست گينه، بالاتر از آلمان در صدر جدول گروه C اين مسابقات قرار گرفت.
به نقل از ايسنا، در دومين روز از مسابقات جام جهاني فوتبال نوجوانان، ديدارهاي گروه C برگزار شد. تيم ملي ايران در نخستين بازي خود از ساعت ۱۸ روز گذشته به مصاف تيم ملي گينه رفت و توانست با حساب ۳ بر يک رقيب آفريقايي خود را شکست دهد و به صدر جدول اين گروه صعود کند.
در اين بازي، اللهيار صيادمنش (۵۹)، محمد شريفي (۷۰ پنالتي) و سعيد کريمي‌(۹۰) براي ايران گلزني کردند. تک گل گينه نيز در دقيقه ۹۱ توسط توره به ثمر رسيد.
در دقيقه ۵۹ وحيد نامداري مقابل محوطه جريمه توپ را به اللهيار صيادمنش رساند و اين بازيکن مازندراني با يک چرخش ضربه خود را از فاصله بيست متري وارد دروازه گينه کرد تا نخستين گل ايران در اين مسابقات به ثمر برسد.
در دقيقه ۶۸، شريف کامارا با کف پا، پهلوي محمد قادري را در داخل محوطه جريمه مورد اصابت پاي خود قرار داد و داور ضمن اخراج مدافع گينه، به نفع ايران اعلام پنالتي کرد. در دقيقه ۷۰ محمد شريفي پشت ضربه پنالتي قرار گرفت و برخلاف جهت شيرجه دروازه‌بان شوت زد و گل دوم ايران را به ثمر رساند.
در دقيقه ۸۹، سعيد کريمي‌روي پاسخ خوب وحيد نامداري و اشتباه مهلک دروازه بان گينه، مقابل دروازه خالي اين تيم صاحب توپ شد و گل سوم ايران را به ثمر رساند.
*برد نزديک آلمان مقابل کاستاريکا
در اولين بازي اين گروه آلمان موفق شد به سختي و با نتيجه اي نزديک مقابل کاستاريکا به برتري 2-1 برسد.
رقباي نوجوانان ايران در اين بازي نمايش نزديکي ارائه داده و اين آلمان‌ها بودند که مثل هميشه با نمايشي هوشمندانه و با زيرکي خاص با گل دقيقه 89 به برتري 2-1 رسيده و اولين سه‌امتياز را به حساب خود واريز کردند.
روز سه شنبه و در دومين بازي، تيم ملي ايران از ساعت ۱۸ با آلمان ديدار مي‌کند. همچنين از ساعت ۱۵ نيز، دو تيم بازنده کاستاريکا و گينه به مصاف هم مي‌روند.

دنيز هشتبران قهرمان دارت جهان شد
دارت انداز جوان کشورمان با برتري مقابل نماينده ايرلند قهرمان جهان شد. به نقل از سايت فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي، دنيز هشتبران، دارت انداز جوان کشورمان با برتري مقابل نماينده ايرلند قهرمان جهان شد و يک مدال طلاي جهاني ديگر براي کشورمان در رقابت‌هاي کوبه ژاپن به ارمغان آورد. هشتبران در ديدار فينال مسابقات انفرادي دختران با حساب 6 بر 4 «کتي شلدون» از ايرلند را مغلوب کرد و روي سکوي نخست دارت جهان ايستاد.
هشتبران با يک رکورد تاريخي مدال طلاي جهان را به چنگ آورد. او با 7 برد پياپي مقابل نمايندگان سوئد، آلمان، کانادا، ايرلند، روسيه، هلند و ايرلند و بدون باخت به اين مهم دست پيدا کرد.

خادم براي انتخابات فدراسیون کشتي ثبت‌نام کرد
رئيس فدراسيون کشتي در نخستين روز از فرصت ثبت نام حضور در انتخابات رياست اين فدراسيون نام نويسي کرد تا تنور رقابت با ورود احتمالي نفرات جديد داغ شود.
به نقل از مهر، در حالي که ثبت نام از کانديداهاي رياست فدراسيون کشتي از صبح ديروز (١٥ مهرماه) آغاز شده و تا ۱۰ روز کاري (٢٦مهرماه) ادامه مي‌يابد، رسول خادم رئيس کنوني اين فدراسيون به عنوان نخستين کانديدا ثبت نام کرد. پس از برگزاري نشست روساي هيات‌هاي کشتي استانهاي کشور، حاضرين از رسول خادم خواستند براي دوره بعدي رياست فدراسيون کشتي کانديدا شود. از اين رو رئيس کنوني فدراسيون صبح ديروز ثبت نام کرد. حال بايد ديد چه گزينه‌هاي با ثبت نام در انتخابات پاي در عرصه رقابت با خادم که دي ماه سال جاري برگزار مي‌شود، مي‌گذارند.
ثبت نام رسول خادم در حالي انجام شد که پيش از اين گفته مي‌شد وي ممکن است با توجه به کشمکش‌هاي کنوني وزارت ورزش و فدراسيون کشتي، عطاي سکانداري اين رشته را در دوره جديد به لقايش ببخشد، اما پس از نشست روساي هيات‌هاي کشتي سراسر کشور و با توجه به برنامه‌هاي بلند مدت خادم و حضورش در جمع اعضاي هيات رئيسه اتحاديه جهاني کشتي اين احتمال منتفي شد. دوره رياست چهارساله رسول خادم بر فدراسيون کشتي روز ۱۴ ديماه‌امسال به پايان مي‌رسد. خادم از ٢٨ مهرماه سال ٩٢ به عنوان سرپرست فدراسيون کشتي، سکان مديريت را در دست گرفت و سپس از ديماه همان سال رسما به عنوان رئيس انتخاب شد. به نظر مي‌رسد با توجه به شرايطي که فدراسيون کشتي دارد برخي کانديداهاي ديگر هم طي روزهاي باقيمانده براي تصدي رياست فدراسيون کشتي ثبت نام کنند و باعث برگزاري انتخابات داغ اين فدراسيون در ديماه سال جاري شوند.

هفته تساوي‌هاي هندباليست‌هاي لژيونر
ليگ روماني و ترکيه با تساوي و شکست تيم‌هاي بازيکنان ايراني همراه بود.
به نقل از ورزش سه، تيم استوابخارست روماني که از محسن باباصفري کاپيتان تيم ملي هندبال کشورمان درون دروازه خود بهره مي‌برد از هفته ششم ناسيونال ليگ روماني به مصاف تيم تيميسوارا رفتند و هر دو تيم با نمايش يک بازي نزديک در نهايت نيز به تساوي 25 بر 25 رسيدند. در اين ديدار محسن باباصفري عملکرد خوبي در ترکيب تيمش در دقايق حضور در زمين داشت. تيم چالاراسي که شاهو نصرتي ستاره بغل زن تيم ملي کشورمان را در ترکيب خود ميديد از هفته ششم ناسيونال ليگ روماني به مصاف تيم ادورهينو رفتند و در نهايت دو تيم به تساوي در عدد 24 دست يافتند. در اين ديدار شاهو نصرتي 2 گل براي چالاراسي به ثمر رساند. تيم بيکوز ترکيه که افشين صادقي و سجاد ندري دو ملي پوش هندبال کشورمان را در اختيار دارد از هفته سوم سوپرليگ ترکيه به مصاف تيم آنتاليا اسپور رفت و با حساب 23 بر 26 از ميهمان خود شکست خورد. در اين ديدار سجاد ندري به دليل مصدوميت از ناحيه پاشنه پا در اين ديدار غايب بود و افشين صادقي نيز 5 گل براي بيکوز به ثمر رساند. يکي از دلايل شکست بيکوز در اين ديدار حضور نداشتن تعدادي از بازيکن‌هاي اصلي به دليل مصدوميت بود.



مسئولان باشگاه ميلان قصد دارند براي تقويت خط حمله خود در نقل و انتقالات زمستاني براي جذب آگوئرو اقدام کنند.
ميلان که در انتقالات تابستاني هزينه زيادي براي جذب بازيکن صرف کرده بود، فصل را خوب شروع نکرده و تا همينجاي کار دو باخت را تجربه کرده است.
طبق ادعاي ديلي ميل، ميلاني‌ها قصد دارند آگوئرو را به خدمت بگيرند و براي اين مهم چشم اميد به پيوستن الکسيس سانچز به من‌سيتي دارند چرا که تنها در اين صورت است که باشگاه سيتي حاضر به مذاکره براي انتقال آگوئرو خواهد شد.
سيتي قصد دارد زمستان براي جذب الکسيس سانچس 20 ميليون پوند به آرسنال پرداخت کند.


پس از تساوي جمعه شب کرواسي مقابل فنلاند که باعث در خطر افتادن صعود اين تيم به جام جهاني شد، آنته کاسيچ سرمربي اين تيم از سمت خود استعفا داد.
کرواسي به يک برد نياز داشت تا صدرنشيني خود را تداوم ببخشد اما تساوي خانگي بد موقع برابر فنلاند و برتري 3-0 ايسلند برابر ترکيه باعث شد تا کرواسي به جايگاه دوم سقوط کند و احتمالا راهي پلي آف خواهد شد.
پس از استعفاي کاسيچ، زلاتکو داليچ، سرمربي سابق تيم‌هاي الهلال عربستان و العين امارات رسما به عنوان سرمربي جديد کرواسي انتخاب شد. او حالا بايد ماموريت دشوار خود در راه رساندن کرواسي به جام جهاني را با موفقيت به پايان برساند.


خاوير تباس يک بار ديگر تاکيد کرد که در صورت استقلال کاتالونيا، بارسلونا نمي‌تواند فصل بعد در لاليگا به ميدان برود. يکشنبه گذشته با وجود مخالفت دولت اسپانيا و سرکوب پليس، همه پرسي استقلال کاتالونيا در شهرهاي اين ايالت برگزار شد. گفته مي‌شود که مسئولان اين ايالت قصد دارند به زودي اعلام استقلال کنند و اين ادعا يک طرفه و بدون توجه به خواسته دولت اسپانيا خواهد بود. خاوير تباس، رئيس لاليگا در همين رابطه گفت: راستش را بخواهيد تا همين چند وقت پيش تصور لاليگا بدون بارسا و اسپانيول برايم غيرممکن بود؛ ولي اگر شورش مسئولان کاتالونيا به استقلال ختم شود، متاسفانه نه بارسا، نه اسپانيول و نه خيرونا جايي در لاليگا نخواهند داشت.


تيم ملي رو به جلو حرکت مي‌کند؛
سرمربي تيم ملي فوتبال در آخرين تمرين قبل از سفر به روسيه، شرايط تيم ملي را خوب توصيف کرد.
به نقل از ايسنا، کارلوس کي‌روش در حاشيه آخرين تمرين تيم ملي فوتبال قبل از سفر به روسيه در مورد ميزان آمادگي بازيکنانش براي برگزاري بازي دوستانه با ميزبان جام جهاني اظهار کرد: در وهله اول خوشحالي خودم را به خاطر حضور اهالي رسانه در تمرين تيم ملي ابراز مي‌کنم. قرار است شما چشم، گوش و احساسات هواداران ايران باشيد. حضور شما فراتر از يک خوشحالي و خوش‌آمدگويي براي ما است.
او افزود: شرايط تيم در حال حاضر خوب است و رو به جلو پيش مي‌رود. مراحل آماده‌سازي بلندمدتي را در حال حاضر سپري مي‌کنيم و همان طور که قبلا نيز اشاره کرديم چهار اردوي تدارکاتي با شش بازي دوستانه خواهيم داشت. ما چهار اردو داريم که يکي از آن‌ها کوتاه مدت خواهد بود. شرايط به گونه‌اي است که سعي مي‌کنيم بازيکنان را تست کنيم و ببينيم مي‌توانند در سيستم ما کار کنند يا نه.
سرمربي تيم ملي در مورد ديدارهاي تدارکاتي بزرگ براي ايران توضيح داد: از الان تا ارديبهشت سال آينده مايليم شش بازي دوستانه برگزار کنيم اما همه بايد بدانند که با محدوديت‌هايي روبه‌رو هستيم. اگر تيمي‌درخواست مبلغي مثل يک ميليون دلار، ۵۰۰ هزار دلار يا حتي ۳۰۰ هزار دلار از ما بکند قادر به پرداخت آن نيستيم چون با محدوديت‌هاي مالي روبه‌رو هستيم اما در کل از طريق ارتباطات سعي مي‌کنيم بازي‌هاي دوستانه را هماهنگ کنيم. در مرحله بلندمدت آماده‌سازي شش بازي دوستانه و در مرحله ميان مدت دو يا سه بازي خواهيم داشت. اگر سه بازي انجام دهيم به اين معنا خواهد بود که در مرحله آخر، بازي تدارکاتي نخواهيم داشت اما اگر دو بازي انجام دهيم، قبل از شروع جام جهاني يک بازي برگزار مي‌کنيم.
او درباره اعلام بازگشت مارکار آقاجانيان از سوي تاج به تيم ملي توضيح داد: آقاي مارکار هر موقع به اين‌جا بيايند به او خوش‌آمد مي‌گوييم چون تيم ملي مکاني است که به متعلق به او است. وقتي شنيدم مارکار آقاجانيان به عنوان سرمربي تمام تيم‌هاي پايه انتخاب شده است، خوشحال شدم. مطمئنا حضور او مي‌تواند تعليماتش را ادامه‌دار کند و مي‌تواند دانش خودش را در تيم‌هاي پايه به اين‌جا منتقل کند.
کي‌روش در ادامه درباره محروميت مهدي طارمي‌هم تصريح کرد: تا جايي که من مطلع هستم جمعه از طريق رييس محترم فدراسيون فوتبال به من گفتند که طارمي‌بايد در کميته اخلاق شرکت کند. من در اين باره قبلا صحبت کردم. محروميت طارمي‌نه تنها براي شخص خودش بلکه بر تيم ملي و باشگاه تاثير خواهد گذاشت. الان که اين راي صادر شده ديگر کاري نمي‌توان انجام داد. تنها مسئوليت من و فدراسيون فوتبال اين است که از بازيکن و شرايطش به طور کامل حفاظت کنيم.
او ادامه داد: البته فدراسيون نبايد دخالتي در مسائل درون باشگاهي داشته باشد. تنها کاري که مي‌توانيم انجام دهيم اين است که در راستاي حمايت از بازيکن و آماده‌سازي او تلاش کنيم؛ بازيکني که در تمام ۱۸ بازي مقدماتي حضور داشته و بازيکن مهمي‌براي ايران و فوتبال ايران است. بايد آمادگي اين بازيکن کاملا حفظ شود.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره‌امکاناتي که فدراسيون براي تيمش فراهم کرده گفت: در حال حاضر تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم که برنامه‌ها انجام شود. بازي که در پيش داريم بازي خوبي براي آماده‌سازي ما خواهد بود اما بايد در نظر بگيريد وقتي تيمي‌مثل آرژانتين در حال حاضر خطر صعود نکردنش به جام جهاني وجود دارد، قاعدتا تيمي‌که به جاي آرژانتين صعود مي‌کند از تيم بزرگ آرژانتين بهتر است. ما بايد دست به دست هم بدهيم تا شرايط بازيکنان‌مان روز به روز بهتر شود.


هموطنانم بيشتر از استراليايي‌ها توهين کردند!
داور ايراني ديدار استراليا و سوريه نسبت به اعتراض استراليايي‌ها عليه قضاوتش و پنالتي که براي سوريه گرفته، توضيحاتي را ارائه کرد.
به نقل از ورزش سه، وقتي قضاوت بازي استراليا و سوريه در پلي آف مقدماتي جام جهاني در آسيا به عليرضا فغاني و تيم او سپرده شد، بايد پيش بيني حواشي بعد از اين بازي را مي‌کرديم. حساسيت‌هايي که ميان ايران و سوريه در بحث سياسي وجود دارد، همانطور که تصور مي‌شد، تاثير خود را گذاشت و اتخاذ تصميم فغاني براي اعلام پنالتي به سود سوريه حالا جو عجيبي در فضاي مجازي ايجاد کرده است.
در اين باره بسياري از مردم استراليا در صفحات شبکه‌هاي اجتماعي نسبت به تصميم فغاني اعتراض کردند و گاها فحاشي‌هايي نيز انجام شد. فغاني درباره تصميم خود براي گرفتن پنالتي به سود سوريه گفت: من درباره صحنه پنالتي سوريه نمي‌توانم طبق قوانين صحبتي انجام دهم؛ اما اگر فيلم بازي را مشاهده کنيد، همه چيز روشن است و به خوبي مي‌توانيد همه چيز را ببينيد.
وي ادامه داد: متاسفانه برخي صحبت‌ها انجام شده که اين تصميم به مسائل سياسي ارتباط دارد. ما از طرف اي اف سي براي قضاوت اين بازي انتخاب شديم و سعي کرديم فارغ از هرگونه حاشيه اي به اجراي قوانين داوري بپردازيم. به هر حال اين اعتراض‌ها هم هميشه وجود داشته است؛ اما تاثيري بر روند کاري ما نمي‌گذارد و طبق روال گذشته به کارمان ادامه مي‌دهيم.
داور بين المللي فوتبال ايران تاکيد کرد: در يکي، دو روز گذشته از طريق تماس، پيامک و تلگرامي‌و در صفحات اينستاگرامي‌بسياري از مردم هميشه در صحنه به من فحاشي کردند. برايم جالب است که تعداد فحاشي‌هاي هموطنانم از مردم استراليا بيشتر بود! هموطنان من اعتقاد داشتند که چرا براي سوريه پنالتي گرفته‌ام و به همين خاطر فحاشي کردند.
فغاني در بخش ديگري از صحبت‌هايش خاطرنشان کرد: اين قضاوت تيم داوري ايراني اگرچه با اعتراض‌هاي زيادي همراه بود، اما در پايان مسابقه با ناظر مسابقه که صحبت کرديم، او از عملکرد ما رضايت داشت و مشکلي وجود نداشت.
وي در پايان افزود: در بازي فوتبال همواره حاشيه‌هاي زيادي وجود دارد و اين حواشي بعضي مواقع گريبان ما را نيز مي‌گيرد. حقيقتش را بخواهيد ديگر به اين مسائل عادت کرده‌ام. برخي هستند که مدام فحاشي مي‌کنند و اين رفتارها براي من عادي است.


تاج: فدراسيون به دنبال معرفي مدير رسانه‌اي براي تيم ملي فوتبال
رييس فدراسيون فوتبال گفت: کميته تعيين وضعيت بازيکنان را تشکيل داديم که براي اولين‌بار در فدراسيون فوتبال اين اتفاق مي‌افتاد. اين کميته وظيفه‌اش نظارت بر نقل و انتقالات داخلي و نظارت بر مطالبات است.
به نقل از ايسنا، مهدي تاج از ساعت ۱۴ شنبه قرار بود در نشست خبري شرکت کند اما با دقايقي تاخير پاسخگوي اهالي رسانه بود. دليل اين تاخير از سوي مدير روابط عمومي‌سازمان ليگ، گفت‌وگوي تلفني تاج با وزير ورزش و جوانان عنوان شد.
رييس فدراسيون فوتبال در ابتداي نشست گفت: امروز براي روشنگري و قرار دادن اطلاعات خدمت شما هستيم. همچنين مجال پيدا مي‌کنيم تا کنفرانش بعدي به شکل‌هاي غيرمتعارف پاسخ ندهيم. اين که به يک رسانه پاسخ دهيم و به رسانه ديگر ندهيم خوب نيست.
او افزود: موضوع اول امروز، باشگاه‌هاي بدهکار است. مايليم از نقطه نظرات شما هم در اين رابطه استفاده کنيم. موضوع بدهي‌ها به دو دسته تقسيم مي‌شوند. برخي به غلط اغماض تلقي کرده‌اند، اما قانون صدور مجوز حرفه‌يي جدي شده است. از جايي سفت کردند و گفتند اگر صندلي در ورزشگاه نباشد، بازي نبايد برگزار شود. اما در گذشته به تدريج اين مجال را دادند. ما هم در سال ۱۳۹۵ موضوع را با توجه به قوانين، جدي‌تر و زودتر از فيفا و اي اف سي شروع کرديم.
تاج هم‌چنين بيان کرد: بدهي‌ها بخش اولش براي گذشته است و بخش ديگرش براي از اين به بعد است. تنظيم کرده‌ايم تا بدهي‌ها به تدريج حل شود. بازيکنان زيادي از باشگاه‌ها طلب داشتند که اين خوب نبود. دوم اين که براي حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي مکلفيم بدهي‌ها را پرداخت کنيم. اگر اين‌طور نباشد، فقط در مسابقات خودماني شرکت مي‌کنيم و تيم ملي فقط با خودش بازي مي‌کند که اصلا عملي نيست!
رييس فدراسيون فوتبال هم‌چنين خاطرنشان کرد: کميته تعيين وضعيت بازيکنان را تشکيل داديم که براي اولين‌بار در فدراسيون فوتبال اين اتفاق مي‌افتاد. اين کميته وظيفه‌اش نظارت بر نقل و انتقالات داخلي و نظارت بر مطالبات است. بعضي از باشگاه‌هاي ما براي يک‌بار هم استيناف خواهي نکرده‌اند. يعني بازيکن آمده شکايت کرده و به باشگاه اعلام کرده‌اند اين بازيکن مدعي ۴۰۰ ميليون تومان پول است، اما باشکاه حتي در استيناف هم اعتراض نکرده‌ و اين نشان مي‌دهد باشگاه‌ها متوجه عواقب اين احکام نيستند. ما به سرعت به سمت اجراي قوانين مي‌رويم. ممکن است خود کميته تعيين وضعيت راي کسر امتياز به باشگاه‌ها دهد. اي اف سي در نامه‌اي نوشته فدراسيون فوتبال، محل رسيدگي به شکايات است. چون برخي از بازيکنان مستقيم به اي اف سي شکايت مي‌کردند و اين‌ها به فدراسيون فوتبال ارجاع داده شده است.
تاج ادامه داد: اگر مجوز حرفه‌يي‌گري را به خلاف به باشگاه‌ها دهيم، به ضرر خودمان است. تا الان کنترلي در اين رابطه نبوده‌اما از اين پس اگر مجوزي اشتباها به باشگاه داده شود، فدراسيون فوتبال مسوول است. شوراي حقوقي اعم از کميته تدوين، حقوقي، استيناف، اخلاق و انضباطي با آن کار مي‌کنند. ما به سمتي مي‌رويم که قانون صريح و محکم فيفا را سريع اجرا کنيم. اگر بگويند تا الان سندسازي شده، مي‌گوييم نشده است. چون سندي قرار نبود اجرا شود. فيفا دنبال اجراي تدريجي بوده‌اما از اين پس جدي شده‌اند. ليگ ما الان با ۱۶ تيم برگزار مي‌شود اما اگر کم‌تر شد، جاي تعجب نيست. چون بعضي باشگاه‌ها شايد نتوانند مجوز حرفه‌يي را دريافت کنند.
او در ادامه با بيان اين که روي صحبتم با دستگاه‌هاي ديگر است، تاکيد کرد: ممکن است برخي از دوستان بعد از حذف تيم بيايند و اعتراض کنند. اگر مي‌خواهند کاري کنند تا مجال هست اين کار را انجام دهند. تا الان فيفا به اعتراض‌هاي ما گوش کرده‌اما از اين پس ديگر نمي‌توان کاري کرد. يکي از اين بدهي‌ها بدهي مالياتي است. ماليات بر عملکرد است نه قرارداد. يعني براي پولي که گرفته‌اند بايد ماليات بدهند.هيچ باشگاهي هم سودده نيست که ماليات سودش را بدهد. ما مثل تاکسي هستيم که ۷۰ درصد پولش را نمي‌گيرد و بقيه مفتي سوار مي‌شوند. ما مکلفيم مفتي سوار کنيم و چيزي هم نگوييم. اما با اين وضع هيچ باشگاه سوددهي وجود ندارد. بايد درآمدهاي فوتبال ايجاد شود و حقوق فوتبال به خودش تعلق گيرد. آن موقع اگر ماليات پرداخت نشد، جدي برخورد کنند. ليگ بايد آن‌قدر کوچک شود تا آن‌هايي که توانايي‌اش را دارند، شرکت کنند.
تاج هم‌چنين در واکنش به پرسش خبرنگاري که چه گامي‌براي گرفتن حق پخش برداشته است؟ گفت: بيست سال است که فدراسيون اين حق را تکرار مي‌کند. اما اين بار در مجلس شوراي اسلامي‌در برنامه ششم آورده‌اند و محور قانوني پيدا کرده است. پس يک قانون است اما اجرا نکردن قانون يک بحث ديگر است. اگر حق پخش پرداخت نشود، از پخش محتوا (برنامه‌هاي توليدي صدا و سيما) جلوگيري مي‌شود و فقط پخش زنده را اجاره مي‌دهيم. او هم‌چنين درباره احتمال حضور ذوب آهن به جاي نفت طلاييه در ليگ قهرمانان آسيا، توضيح داد: هنوز در اين‌باره با باشگاه ذوب آهن صحبت نکرده‌ايم تا زمان سپري شود. اجرا را خيلي جدي مي‌بينم. الان ۳۷۰ پرونده تشکيل شده و از همه باشگاه‌ها خواسته شده تا بيايند و جواب دهند. اگر نفت نشد، يک باشگاه جايگزين مي‌شود.
رييس فدراسيون فوتبال درباره مشکل پرسپوليس و اتهام سندسازي در قرارداد طارمي‌نيز گفت: بخشي از مشکل پرسپوليس ممکن است بخشيده شود. تاريخ قراردادها بررسي مي‌شود. امروز طارمي‌در کميته اخلاق حاضر شده است. اگر تخلف باشگاه محرز شود برخورد مي‌شود. گزارشي از مجمع باشگاه جمع مي‌کنيم. وزير هم از من خواست اين گزارش را با دقت تهيه کنيم. به رييس مجمع باشگاه گزارش مي‌کنيم و آن‌ها برخوردشان را مي‌کنند.
او هم‌چنين در واکنش به گله خبرنگاران از مشخص نبودن مديررسانه تيم ملي و حضور نداشتن کي‌روش در نشست خبري بعد از بازي با توگو، گفت: اوضاع خوب شده است. کميته رسانه‌يي تيم ملي را بايد يک نفر تعيين کنيم تا ايراني باشد و فوتبال را بشناسد. اين کار را سه چهار روز آينده انجام مي‌دهم. با يکي دو نفر مذاکره مي‌کنم تا انجام شود. بايد ارتباطات تنگاتنگي با رسانه‌ها باشد چون اگر خبر صحيح از تيم ملي نيايد، خبر برايش مي‌سازند. هر چند مارکار را هم تلاش مي‌کنيم کنار تيم باشد.
تاج درباره مسعود شجاعي گفت: شجاعي زحمات زيادي براي تيم ملي کشيده است و در توفيقات تيم ملي در کنارش بوده است. کسي نگفته که شجاعي را حذف کنيم. از رسانه ملي شنيدم که اين حرف‌ها زده شده است.
رييس فدراسيون فوتبال افزود: براي نوامبر تلاش مي‌کنيم دو بازي را تدارک ببينيم. براي اسفند هم به دنبال دو بازي هستيم. صحبت‌هايي کرده‌ايم اما قطعي نشده است. مثلا توگو را مي‌گفتيم بازي برگزار مي‌شود اما عده‌اي گفتند لغو شد. شبکه خبر سه روز جلسه گذشت که چرا لغو شد. اما ديديد برگزار شد. بعد از اسفند فيفا دي نداريم و براي اواخر ارديبهشت تيم ملي دوباره‌اماده جام جهاني مي‌شود. احتمالا ۱۵ ارديبهشت اين اردو خواهد بود.
تاج هم‌چنين درباره تحقيق و تفحص از باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس از سوي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: قطعا کمک خواهيم کرد. فراکسيون ورزش به ما درباره حق پخش و موضوعات ديگر به ما کمک مي‌کنند. ما هم مکلفيم کمک کنيم. اين دو باشگاه بسيار پرطرفدار و پر مشکل هستند. برخي باشگاه‌ها هيچ پرونده‌اي ندارند اما وقتي صحبت از بدهي و ماليات مي‌شود، تنها از چند باشگاه حرف مي‌زنيم که پيشاني فوتبال هستند.
او در ادامه درباره سوال خبرنگاري درباره دخالت نهادهاي غيرفوتبالي گفت: در اين مورد حرف نمي‌زنم.
تاج هم‌چنين تصريح کرد: فوتبال ايران به خاطر مشکلات باشگاه‌ها تعليق نخواهد شد. شيب مشکلات فوتبال در گذشته بسيار تند بوده‌اما الان شيب ملايم شده است. بايد ياد بگيريم اگر اشتباه کرديم استعفا دهيم و عذرخواهي کنيم. اين‌ها مسائلي است که بايد به تدريج جا بيفتد. حداقل بيايند و بگويند اشتباه کرديم.
رييس فدراسيون فوتبال هم‌چنين درباره جريمه فدراسيون از سوي فيفا، توضيح داد: تمام جريمه‌ها را بررسي کردم. بالاترينش براي نکونام در بازي با قطر است که بازيکنان ما را زدند. اين که متوجه فدراسيون فوتبال نيست. آمدند بازيکنان ما را زدند و اين‌ها هم دفاع کردند. بنابراين هم قطري‌ها محروم شدند هم ايران. با خودم شرط کردم اسم جايي را نياورم اما برنامه ساخته و گفته‌اند که نمي‌خواستيم روز تاسوعا در بازي با کره جنوبي عزاداي کنيم. مگر مي‌شود ندانيم. بدترين هجمه‌ها را به شخص بنده آوردند اما ما اين تهديد را به يک فرصت بسيار عالي تبديل کرديم. بعضي از مسوولان حرف‌هايي زدند اما در نماز جمعه، اين اتفاق را فرصتي دانستند. با اين حال فيفا ما را جريمه کرد که بايد مي‌داديم. در بازي با چين هم يک تماشاگر نارنجک کنار داور انداخت. خدا را شکر کرديم که داور بازي را نيمه تمام اعلام نکرد. ما را جريمه سنگيني کردند. ۵۳ هزار دلار داديم رفت. در همه جاي دنيا اين اتفاق مي‌افتد و نمي‌توان کاري کرد. آن فرد را گرفتيم. ناظر هم متقاعد شد بازي را ادامه دهد. يک جريمه هم داشتيم که براي عزت اللهي بود. به هر حال فوتباليست است و پايش را روي سر بازيکن حريف مي‌گذارد. اما فدراسيون را هم جريمه کرده‌اند. ۲ هزار دلار هم براي افتادن پرچم فيفا داده‌ايم. جريمه‌اي هم براي پخش سرود گرامي‌داشت شهيد حججي داديم. براي گرامي‌داشت‌هاي داخلي جريمه نمي‌شويم اما در بازي‌هاي بين المللي جريمه مي‌شويم.