لغو اعزام تيم ملي تيروکمان به مسابقات جهاني مکزيک
تيم ملي کامپوند مردان که قرار بود روز جمعه 21 مهر جهت شرکت در رقابت‌هاي جهاني راهي مکزيک شود، به دليل عدم صدور به موقع ويزاي ترانزيت از حضور در اين رقابت‌ها بازماند.
به نقل از ايسنا، رقابت‌هاي جهاني تيروکمان در رشته‌هاي ريکرو و کامپوند زنان و مردان از 24 مهر به مدت يک‌هفته در مکزيکوسيتي برگزار مي‌شود.
قرار بود تيم ملي کامپوند مردان متشکل از اسماعيل عبادي، مجيد قيدي و ياسر عمويي در اين رقابتها حضور داشته باشد که فدراسيون تيروکمان نتوانست ويزاي ترانزيت هلند را به موقع مهيا کند.
کسب مدال در رقابت‌هاي جهاني تيروکمان تاثير زيادي در افزايش رنکينگ تيم کامپوند داشت.

نايب رييس شطرنج عضو کميسيون  زنان فيده شد
نايب رييس شطرنج زنان ايران به عضويت کميسيون زنان فدراسيون جهاني در آمد.
به نقل از ايسنا، در کنگره فدراسيون جهاني شطرنج که در ترکيه در جريان است، شادي پريدر نايب رييس بانوان فدراسيون شطرنج ايران و استاد بزرگ شطرنج ايران به عنوان نماينده ايران براي کميسيون زنان معرفي و انتخاب شد. 
مهرداد پهلوان زاده رييس فدراسيون شطرنج نيز در اين کنگره حضور دارد و به عضويت کميته تعيين قوانين فيده درآمده است. اين کميته پنج عضو دارد.
اين کنگره توسط فدراسيون شطرنج ترکيه و به ميزباني آنتاليا در حال برگزاري است و اعضاي هيات اجرايي و هيات رييس فدراسيون جهاني و اعضاي فدراسيون‌هاي عضو حضور داشتند.

پايان مرحله سوم تور دوچرخه‌سواري ايران-آذربايجان
سومين مرحله از سي و دومين دوره تور بين‌المللي دوچرخه سواري ايران-آذربايجان در تبريز به پايان رسيد.
به نقل از تسنيم، مرحله سوم تور ايران-آذربايجان ديروز در منطقه آزاد ارس آغاز شد و در مجتمع لاله پارک تبريز به پايان رسيد. 
در اين مرحله سعيد صفرزاده از تيم شهرداري تبريز با 4 ساعت و 2 دقيقه و 30 ثانيه، تئودور ياتس از تيم دراپاک استراليا با 4 ساعت و 2 دقيقه و 58 ثانيه و محمد قنج‌خانلو از پيشگامان کوير يزد با 4 ساعت و 2 دقيقه و 58 ثانيه به ترتيب در رتبه‌هاي اول تا سوم قرار گرفتند.  پيراهن طلايي اين مرحله به آلکسي وولشين از آستانا موتورز قزاقستان و پيراهن امتيازي نيز به ريک اوتما از تيم بيبي دامپ هلند رسيد. 

فابيو روچمباک، بازيکن برزيلي سابق بارسلونا به اتهام شرکت در فعاليت غيرقانوني جنگ خروس‌ها دستگير شد. روچمباک بين سال‌هاي 2001 تا 2005 در عضويت بارسلونا قرار داشت. البته او سال 2003 به اسپورتينگ ليسبون قرض داده شد و دو سال براي اين تيم بازي کرد تا اينکه بارسلونا او را به ميدلزبورو واگذار کرد. روچمباک که 4 سال است فوتبال را کنار گذاشته، در منطقه پالميراس داس ميزوزس از سوي پليس دستگير شد. اتهام او شرکت در جنگ خروس‌ها و شرط بندي است. 89 خروس جنگي، يک اسلحه و 26582 يورو نيز از محل ضبط شد.
سال 2011 پليس در محل اقامت روچمباک تعداد زيادي خروس جنگي کشف کرده بود.


آنتوان گريزمان، مهاجم باشگاه اتلتيکو و تيم ملي فرانسه روزهاي چندان خوبي را پشت سر نمي‌گذارد. خروس‌ها در گلزني به لوکزامبورگ ته جدولي ناکام ماندند تا انتقادات از مهاجمان اين تيم به خصوص گريزمان افزايش يابد. گريزمان در بازي چند روز پيش مقابل بلغارستان نيز در امر گلزني ناکام ماند. کريستوف دوگاري، ستاره سابق فرانسه در مورد گريزمان به راديو مونته کارلو گفت: گريزمان واقعا من را نااميد کرده است. بعد از يورو 2016 ما به او اعتماد زيادي کرديم و تقريبا تيم ملي فرانسه حول محور او بنا شده است. او بازيکني هميشه ثابت است و اين اصلا خوب نيست. فکر مي‌کنم دشان بايد گريزمان را به نيمکت تبعيد کند تا هر از چند گاهي طعم ذخيره نشيني را هم بچشد. او ديگر آن بازيکن الهام بخش گذشته براي تيم ملي نيست.


تيم‌هاي آمريکاي جنوبي که هنوز شانس صعود به جام جهاني دارند براي نرسيدن آرژانتين به اين رقابت‌ها به پاداش متوسل شدند. ‌به نقل از ‌اسپورت، تيم‌ ‌ملي فوتبال آرژانتين بامداد چهارشنبه بازي مرگ و زندگي‌اش را برابر اکوادور انجام خواهد داد. در راه صعود تيم تحت هدايت خورخه سامپائولي به جام جهاني ۲۰۱۸، همه چيز به خود اين تيم بستگي دارد و با يک پيروزي مي‌تواند در اين رقابت‌ها حضور داشته باشد. حريف آلبي سلسلته در آخرين ديدار مرحله مقدماتي يعني اکوادور روي کاغذ هيچ شانسي براي صعود به جام جهاني ندارد. با اين حال شايعاتي از آرژانتين به گوش مي‌رسد که برخي از تيم‌هاي آمريکاي جنوبي که هنوز شانس صعود به جام جهاني دارند پاداش خوبي به بازيکنان اکوادور در صورت شکست آرژانتين پيشنهاد داده‌اند.
يک روز پس از محروميت 3 ساله مسئول سابق فدراسيون فوتبال رخ داد:
کميته اخلاق فدراسيون فوتبال يک مربي ليگ برتري را به دليل حضور در کلوپ شبانه در جريان يکي از اردوهاي خارج از کشور اين تيم به مدت سه ماه از هر گونه فعاليت فوتبالي محروم کرد.
به نقل از ايسنا، بعد از ارائه گزارش حضور يک مربي ليگ برتري در يکي از ديسکوهاي خارج از کشور، کميته اخلاق اقدمات خود براي بررسي اين موضوع را آغاز کرد. در نهايت بعد از مشاهده و بررسي مستندات اين اتفاق از حضور اين مربي در کلوپ شبانه، کميته اخلاق فدراسيون فوتبال تصميم نهايي خود را به منظور مقابله و جلوگيري از رواج اين قبيل بدرفتاري‌ها اتخاذ کرد. طبق راي نهايي کميته اخلاق، اين مربي به مدت ۳ ماه از هر گونه فعاليت فوتبالي محروم خواهد بود و در اين مدت زمان نمي‌تواند با هيچ تيمي‌همکاري کند. اين اتفاق در حالي رخ داد که روز دوشنبه نيز مسئول سابق کميته روابط بين‌الملل سازمان ليگ از سوي کميته اخلاق به مدت سه سال از هر گونه فعاليت فوتبالي محروم شد.
مسئول سابق بين‌الملل فدراسيون فوتبال ۳ سال محروم شد
روز دوشنبه، کميته اخلاق فدراسيون فوتبال، يکي از مسئولان سابق امور بين‌الملل فدراسيون را سه سال از هرگونه فعاليت فوتبالي محروم کرد. کميته اخلاق فدراسيون فوتبال در ادامه تلاش‌هاي خود براي پاکسازي فوتبال، پس از بررسي‌هاي فراوان به موارد مشکوکي رسيد که حکايت از حضور برخي بازيکنان خارجي بدون ITC در فوتبال ايران و همچنين ترانسفر بازيکني از ايران بدون دريافت رضايت‌نامه بين‌المللي به باشگاهي خارجي داشت. به عنوان نمونه يکي از بازيکنان پرسروصداي فوتبال ايران موفق شده بود بدون اين که رضايت‌نامه بين‌المللي دريافت کند، به يکي از تيم‌هاي عربي بپيوندد. پس از بررسي‌هاي فراوان و دقيق انجام شده از سوي کميته اخلاق مشخص شد که مسئول سابق امور بين‌الملل فدراسيون فوتبال در اين اقدام غيرقانوني نقش ايفا کرده که پس از تحقيقات انجام گرفته و بررسي زواياي مختلف اين اقدام غيرقانوني، اين کميته حکم به محروميت سه ساله اين فرد از فعاليت‌هاي مرتبط با فوتبال داد. حکم محروميت مسئول سابق امور بين الملل فدراسيون فوتبال مي‌تواند در کميته استيناف مورد تجديدنظر قرار بگيرد.
اين حکم در حالي مطرح شده که تا پيش از اين خبرهايي درباره اين اقدام غيرقانوني و حضور بازيکنان خارجي بدون ITC در فوتبال ايران يا حضور بازيکنان ايراني بدون دريافت رضايت‌نامه بين‌المللي مطرح نشده بود و اين محروميت از عزم جدي کميته اخلاق براي برخورد با موارد غيرقانوني در فوتبال ايران بدون ايجاد جار و جنجال نشان دارد. البته اتهام‌هايي درباره محروميت استقلال و تراکتورسازي از فعاليت در دو پنجره نقل و انتقالات نيز متوجه اين مسئول سابق فدراسيون فوتبال بود که کميته اخلاق، ضعف اين دو باشگاه در محروميت اعمال شده را بيش از ساير دلايل در حادث شدن اين محروميت دخيل دانست.
خوشگذراني شبانه برخي از بازيکنان پرسپوليس پيش از ديدار با الهلال عربستان
باخت‌هاي عجيب فوتبال ايران همواره دلايل جالب و غيرعادي داشته است. باخت سنگين پرسپوليس به الهلال در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا يکي از همين باخت‌هاست که نيازمند واکاوي است. تيم فوتبال پرسپوليس در نمايشي ضعيف در دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا برابر الهلال ۴ بر صفر متحمل شکست شد تا سنگين‌ترين شکست دوران مربيگري برانکو ايوانکوويچ در فوتبال ايران رقم بخورد اما به دور از مسائل فني به نظر مي‌رسد اين ديدار درگير حواشي خاصي بوده که شايد همين حواشي روي عملکرد بازيکنان و در ادامه‌ نتيجه‌ بازي نيز تاثير گذاشته است. در همين زمينه، ايسنا هفته گذشته در خبري مدعي شد که بر اساس گزارشات موثق، مشخص شده که در شب قبل از بازي پرسپوليس مقابل الهلال، تعدادي از بازيکنان به همراه يکي از کارکنان باشگاه محل هتل اقامت تيم را به قصد تفريح ترک و تا پاسي از شب بيرون از هتل بوده‌اند. اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد که ظاهرا براي بار نخست نيست که چند بازيکن پرسپوليس بدون اطلاع سرمربي محل اردوي تيم را ترک و به گشت و گذار رفته‌اند. در سفر قبلي پرسپوليس به دوبي (بازي الاهلي) نيز ۴ بازيکن اين تيم بدون اينکه از برانکو اجازه گرفته باشند شبانه محل اردوي پرسپوليس را ترک کرده و به گشت و گذار پرداختند. زماني که برانکو از موضوع باخبر شد در نامه‌اي به باشگاه درخواست کرد که هر يک از بازيکنان مبلغ ۵۰ هزار دلار جريمه شوند. البته اينکه اين جريمه از سوي باشگاه اعمال شده يا خير، اطلاعي در دست نيست. در فوتبال حرفه‌اي قاعده اين است که بازيکنان، شب‌ها علي‌الخصوص شب قبل از بازي به موقع استراحت مي‌کنند تا با تمرکز کامل و رفع خستگي و بدور از استرس براي انجام مسابقه‌اماده شوند اما اين که چرا شب قبل از بازي مهم و حساس پرسپوليس برابر الهلال يکي از مسوولان باشگاه به همراه چند تن از بازيکنان تا پاسي از شب بيرون از هتل حضور داشته‌اند، سوال‌هاي زيادي را در ذهن ايجاد مي‌کند. ورود جدي‌ و سختگيرانه‌ کميته اخلاق و مديران باشگاه‌ها براي کنترل و نظارت بيشتر در جهت نظم‌دهي تيم‌ها و هم‌چنين تعهد مديران عامل براي برخورد با خاطيان از جمله مواردي است که بايد جدي‌تر گرفته شود و گرنه دور تسلسل ناکامي‌هاي فوتبال ايران متاثر از حاشيه‌ها بارديگر دامن فوتبال کشور را خواهد گرفت. در موضوع اتفاقات ناخوشايند حضور پرسپوليس در دوبي نيز ضروري است تمام زواياي اين اتفاق بررسي شده و کميته اخلاق فدراسيون فوتبال و نهادهاي نظارتي با خاطين در هر سطحي بصورت جدي برخورد کنند، چرا که گام اول موفقيت باشگاه‌هاي فوتبال، علي‌الخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپوليس که با هزينه بيت‌المال امرار معاش مي‌کنند، ايجاد نظم و انضباط تيمي‌است.


تيم ملي فوتبال استراليا با برتري مقابل سوريه نماينده آسيا در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني شد.
به نقل از ايسنا، در ديدار برگشت پلي آف انتخابي جام جهاني در قاره آسيا دو تيم استراليا و سوريه در سيدني برابر هم به ميدان رفتند که در ابتداي مسابقه اين سوري‌ها بودند که موفق شدند ميزبان خود را غافلگير کنند. اشتباه مدافعان استراليايي سبب شد که عمر السومه مهاجم الاهلي عربستان از اين موقعيت استفاده کند و در دقيقه ۶ دروازه کانگورها را باز کند. در ادامه استراليا که شروع ضعيفي داشت با ضربه سر تيم کيهيل موفق شد دروازه سوريه را باز کند تا بازي با تساوي يک بر يک دنبال شود. در نيمه نخست دو تيم بار ديگر موقعيت‌هايي براي گلزني داشتند ولي درخشش دروازه‌بان‌ها خصوصا دروازه‌بان سوريه سبب شد توپي از خط دروازه‌ها عبور نکند. در نيمه دوم استراليا بازي بهتري به نمايش گذاشت و سوريه نيز سعي کرد روي ضد حملات خطرساز شود. حضور خطيب به عنوان بازيکن تعويضي باعث شد استحکام خط مياني تيم سوريه بالا باشد ولي در نهايت بازي با تساوي يک بر يک به پايان رسيد و به وقت اضافه کشيده شد. در وقت‌هاي اضافه داور با سخت‌گيري الماواس‌هافبک تيم سوريه را از زمين بازي اخراج کرد تا اين تيم ۱۰ نفره شود و استراليا سراسر حمله شد تا بتواند با يک بازيکن بيشتر استفاده کند ولي با اين حال مهاجمان استراليا قدرت کافي در زدن گل را نداشتند.
در نهايت باز هم اين تيم کيهيل بود که قدرت سرزني خود را نشان داد و توانست با ضربه سر بار ديگر اين بار در نيمه دوم وقت‌هاي اضافه براي تيم ملي کشورش گلزني کرد. در ثانيه‌هاي پاياني اين بازي ضربه عمر السومه از روي يک ضربه ايستگاهي به ديرک دروازه اصابت کرد تا اين ديدار با برتري ۲ بر يک استراليا به پايان برسد تا بازهم کابوس 8 آذر براي کانگوروها تکرار نشود.