هزينه 2/1 تريليون دلاري چاقي مفرط در جهان تا سال 2025 
طبق تخمين‌هاي کارشناسان هزينه خدمات بهداشت درماني ناشي ازچاقي مفرط در جهان تا سال 2025 به 1.2 تريليون دلار خواهد رسيد امري که نشانگر جدي بودن اين پديده اپيدميک در جهان است. به گزارش گاردين،اين آمار نشان داده تنها در انگليس يک سوم مردم تا سال 2025 به چاقي مفرط دچار خواهند شد.چاقي مفرط و مصرف سيگار دو دليل عمده حملات قلبي، سکته و بيماري ديابت در جهان است. ايالات متحده با ليست هزينه‌هاي بسيار بيشتري روبروست. هزينه‌هاي چاقي مفرط در آمريکا از 325 ميليارد دلار در سال به 555 ميليارد دلار رسيده است که بخشي از آن به دليل افزايش هزينه‌هاي درمان در اين کشور است. در هشت سال آينده‌امريکا 4.2 تريليون دلار براي درمان بيماريهاي مرتبط با چاقي پرداخت مي‌کند. کشور آلمان 390 ميليارد دلار، برزيل 251 ميليارد دلار و انگليس 237 ميليارد دلار را براي هزينه‌هاي چاقي خواهند پرداخت.
موج جديد پناهجويان روهينگا 
موج تازه اي از آوراگان مسلمانان روهينگا درحال فرار از دست نظاميان ميانمار و حرکت به بنگلادش را آغاز کردند.
 به گزارش واشنگتن پست ، اتحاديه اروپا خواستار مجازات مقامات ارتش برمه به دليل کشتار اقليت روهينگا شده است. بر اساس گزارشهاي منتشر شده، دستکم ۴۰۰ نفر از مسلمانان روهينگيا در جريان درگيري‌ها و خشونت‌هاي دو هفته گذشته به اين سو کشته شده‌اند.
 سازمان ملل معتقد است در طول اين مدت و با افزايش گسترش تعقيب مسلمانان ميانمار از سوي نيروهاي امنيتي اين کشور، ۱۴۶ هزار مسلمان روهينگيايي به بنگلادش گريخته‌اند و بر اساس تخمين‌هاي در نظر گرفته شده گمان مي‌رود آمار پناهجويان حتي دو برابر اين رقم باشد. 
پيشتر سازمان عفو بين‌الملل با ارائه مستنداتي از آتش‌سوزي در روستاهاي مسلمانان روهينگا گفته کمپين خشونت عليه آن‌ها هنوز متوقف نشده است.


بازداشت ۷۰ افسر پليس در ترکيه به اتهام ارتباط با گولن
مقام‌هاي ترکيه ۷۰ افسر پليس را بازداشت کرده‌اند. اين بازداشت‌ها در رابطه با تحقيقاتي صورت گرفته که در مورد کودتاي نافرجام ژوئيه سال گذشته در اين کشور در جريان است.مقام‌هاي ترکيه در ادامه اقدام‌هاي پساکودتا، بار ديگر ده‌ها افسر پليس را به اتهام ارتباط با جنبش وابسته به «فتح‌الله گولن» منتقد دولت «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهوري اين کشور، بازداشت کردند. روزنامه «صباح» ترکيه، ديروز گزارش داد مقام‌هاي قضايي دستور بازداشت ۷۰ افسر پليس را صادر کرده‌اند. براين اساس، عمليات بازداشت اين افسران پليس به‌صورت همزمان و در استانبول، آنکارا، قيصري، ازمير، اسکي‌شهر و يالوا انجام شد. ۶۲ تن از مجموع اين بازداشتي‌ها از افسران نيروهاي هوايي و چهار نفر نيز از افسران نيروي دريايي هستند.دولت آنکارا، گولن و هواداران او را به دست داشتن در کودتاي جولاي سال گذشته در اين کشور متهم کرده است و از آن زمان دست‌کم ۵۰ هزار نفر را به ظن ارتباط با اين جنبش بازداشت يا از کار برکنار کرده است.اردوغان و هوادارانش جنبش گولن را يک «گروه تروريستي» مي‌خوانند. گولن که در آمريکا سکونت دارد، هرگونه ارتباطي با کودتاي سال گذشته را تکذيب کرده است.

خونتاي تايلند قول برگزاري انتخابات در نوامبر ۲۰۱۸ داد
نخست وزير تايلند اعلام کرد: تايلند انتخابات سراسري را در نوامبر ۲۰۱۸ برگزار مي‌کند.پرايوت چان – اوچا، رهبر خونتاي تايلند به خبرنگاران گفت: در ماه نوامبر انتخابات خواهيم داشت؟ روشن است؟ زمان دقيق انتخابات در ماه ژوئن ۲۰۱۸ اعلام خواهد شد.رهبر خونتا در سال ۲۰۱۴ قول داده بود که ظرف ۱۸ ماه قدرت را به غيرنظاميان تحويل دهد اما اين تاريخ به کرات به بهانه‌هاي امنيتي تمديد شد.

عمان ميزبان ششمين نشست چهار جانبه درباره افغانستان
وزارت خارجه افغانستان با اعلام برگزاري دور جديد نشست افغانستان، پاکستان، چين و آمريکا در ماه اکتبر محور اين مذاکرات را مبارزه با تروريسم و ميزان صداقت اسلام‌آباد در برخورد با تروريسم دانست.به گزارش خبرگزاري رويترز، سخنگوي وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که ششمين نشست چهار جانبه در ۱۶ اکتبر در عمان با حضور نمايندگاني از افغانستان، پاکستان، چين و آمريکا برگزار مي‌شود.اولين دور اين نشست‌ها در حاشيه اجلاس قلب آسيا در اسلام آباد در سال ۲۰۱۵ برگزار شد. چند روز گذشته طرف افغانستاني تمايل خود را براي ازسرگيري مذاکرات چهار جانبه اعلام کرده بود.

حزب سياسي فارک رسما در کلمبيا ثبت شد
جنبش فارک کلمبيا که سابقا به عنوان يک نيروي مسلح انقلابي شناخته مي‌شد، رسما حزب سياسي‌اش را به عنوان بخشي از روند سازش ملي، ثبت کرد.به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، براساس گزارش هرالدو، اين حزب جديد "نيروهاي انقلابي آلترناتيو براي همه" است که سرواژه آن همان نام قديم اين جنبش که "فارک" بود، مي‌شود.ايوان مارکز،‌ يکي از رهبران فارک دوشنبه گفت: تبديل شدن به حزب سياسي مقاومت را به مردم مي‌دهد تا آنها بتوانند به سمت تغييرات بروند.او گفت، حزب مذکور مي‌تواند نامزدهايش را براي انتخابات رياست جمهوري آتي معرفي کند.فارک در ۱۹۶۴ به عنوان شاخه نظامي‌حزب کمونيست کلمبيا تشکيل شد. نيم قرن جنگ ميان فارک و دولت کلمبيا که‌اندکي پس از تشکيل اين گروه شکل گرفت، جان صدها هزار تن را گرفت. در نوامبر ۲۰۱۶ دولت کلمبيا يک معاهده صلح با فارک به‌امضا رساند. تبديل اين گروه مسلح به يک جنبش سياسي و عفو اعضاي آن از جمله مفاد اين توافق صلح بود.خلع سلاح فارک از فوريه آغاز شد و قرار بود اواخر مه به پايان برسد. 

مرگ حداقل 10 نفر در آتش‌سوزي‌هاي طبيعي کاليفرنيا
آتش سوزي گسترده در منطقه نپا در کاليفرنيا با سرعت زيادي پيش مي‌رود و تاکنون ده کشته به جا گذاشته است.درحالي که تخليه گسترده اين ناحيه در شمال سانفرانسيسکو در جريان است گزارش مي‌شود که چند نفر هم مفقود شده‌اند.با بروز اين آتش سوزي‌ها حدود ۲۰ هزار نفر در بخش‌هاي ناپا، سونوما، و يوبا مجبور به تخليه خانه‌هايشان شده‌اند.فرماندار کاليفرنيا وضعيت اضطراري اعلام کرده است.در اين اعلاميه‌امده است: "اين آتش سوزي‌ها باعث تخريب بعضي ساختمان‌ها شده و همچنان هزاران خانه را تهديد مي‌کند که خارج کردن هزاران نفر از ساکنان ناحيه را ضروري کرده."کيم پيملات مدير سازمان جنگلباني و حفاظت در برابر آتش سوزي کاليفرنيا گفت که تاکنون حدود ۱۵۰۰ خانه از بين رفته است. 

 برنده جايزه صلح نوبل از ترامپ خواست به توافق هسته‌اي با ايران که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد پايبند بماند و از هرگونه تنش و درگيري جديد پرهيز کند. کمپين بين‌المللي نابودي سلاح‌هاي هسته‌اي (ICAN) که چند روز پيش برنده جايزه صلح نوبل شد از ترامپ خواست از توافق هسته‌اي با ايران خارج نشود. دونالد ترامپ به زودي درباره پايبندي ايران به برجام به کنگره صحبت خواهد کرد. بئاتريس فين، مدير کمپين بين‌المللي نابودي سلاح‌هاي هسته‌اي در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک خواست که رئيس جمهوري آمريکا توافق هسته‌اي با ايران را حفظ کند. او تاکيد کرد که هيچ مدرکي دال بر تخلف ايران از توافق هسته‌اي وجود ندارد. ترامپ تا روز يکشنبه ۲۳ مهر مهلت دارد در گزارش خود به کنگره درباره پايبندي ايران به توافق هسته‌اي نظر خود را اعلام کند. دونالد ترامپ ۱۳ مهر در ديدار با وزير دفاع و فرماندهان نظامي‌ايالات متحده‌امريکا ادعا کرد که ايران به "روح توافق هسته‌اي" پايبند نيست. دولت آمريکا بايد هر ۹۰ روز گزارشي از پايبندي يا عدم پايبندي ايران به برجام را به کنگره ايالات متحده ارائه کند تا بر مبناي آن درباره ادامه لغو و تعليق تحريم‌هاي هسته‌اي يا اعمال مجدد آنها تصميم‌گيري شود. در صورتي که ترامپ پايبندي ايران به توافق هسته‌اي را تائيد نکند، کنگره‌امريکا ۶۰ روز مهلت دارد درباره ادامه تعليق تحريم‌ها عليه تهران يا اعمال مجدد آنها تصميم‌گيري کند.


 کمپين رقابت‌هاي انتخاباتي ژاپن که ۱۲ روز به طول خواهد انجاميد، آغاز شد.به گزارش آسوشيتدپرس، روند مبارزات انتخاباتي ۱۲ روزه ميان نامزدهاي ورود به پارلمان ژاپن از ديروز آغاز شد.در اين انتخابات که قرار است بيست و دوم ماه جاري ميلادي برگزار شود، حزب حاکم ژاپن با چالش‌هاي فراواني از سوي حزب مخالف دولت روبه‌رو است.نامزدهاي احزاب مختلف ژاپن براي به دست آوردن ۴۵۶ کرسي پارلمان اين کشور به رقابت با يکديگر خواهند پرداخت. «شينزوآبه» نخست‌وزير ژاپن همزمان با آغاز کمپين انتخاباتي اين کشور متعهد شد که به رهبري با ثبات حزب خود خواهد پرداخت.وي همچنين از مردم ژاپن خواست تا از سياست‌هاي وي عليه تهديدات موشکي کره‌شمالي حمايت کنند.تحليل‌گران اعلام کرده‌اند که شينزو آبه زماني خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام شد که جبهه مخالفان دولت دچار برهم‌ريختگي و عدم آمادگي براي مقابله با وي بود.به نظر مي‌رسد حزب حاکم به همراه حزب ائتلافي خود اکثريت آراء در اين انتخابات را به دست آورند. همزمان با آغاز کمپين تبليغاتي نامزدهاي انتخابات پارلماني ژاپن که قرار است ۲۲ اکتبر برگزار شود، حزب حاکم اين کشور با چالش‌هايي از سوي اپوزيسيون مجددا سازمان‌دهي شده روبروست.
وزير نفت عراق دستور داد، انتقال نفت عراق به ترکيه از طريق صلاح الدين و نينوا انجام شود.به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه سومريه نيوز، جبار اللعيبي، وزير نفت عراق اعلام کرد، مقامات عراق اعلام کرد، مقامات عراق خط انتقال قديم نفت را که به ترکيه مي‌رسد، باز خواهند کرد. به اين ترتيب ديگر خط انتقال نفتي که دولت اقليم کردستان عراق اداره مي‌کند، مورد استفاده نيست و خطوط انتقال نفت از طريق صلاح‌الدين و نينوا به خاک ترکيه خواهند رسيد.اللعيبي از شرکت نفت شمال که متعلق به دولت بوده و بر بهره‌برداري از چاه‌هاي نفت کرکوک، شرکت دولتي خطوط انتقال نفت و شرکت پروژه‌هاي نفتي نظارت دارد، خواست، روند تعمير و آماده‌سازي شبکه خطوط انتقال نفت خام از چاه‌هاي نفت کرکوک به بندر جيهان ترکيه را آغاز کنند.خط انتقال نفت ارتباطي بين کرکوک و جيهان منطقه‌اي است که در سال ۲۰۱۴ تحت تسلط داعش بود و نيروهاي عراقي دو سال پيش آن را از داعش پس گرفتند.اين در حالي است که اقليم کردستان عراق از طريق ترکيه روزانه بيش از نيم ميليون بشکه نفت صادر مي‌کند. وزارت نفت عراق تاکيد کرد، در تلاش براي افزايش صادرات از طريق خطوط انتقال نفت کرکوک به بندر جيهان ترکيه تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز است. 
نگاه «تجارت» به اندیشه های برنده نوبل اقتصاد ؛
گروه بين الملل – پروفسور ريچارد تيلر، يکي از پيشروان اقتصاد رفتاري برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۷ شد. تحقيقات تيلر بر چگونگي رفتار مردم درباره مسائل اقتصادي است و اينکه انسان‌ها ممکن است برخلاف مدل‌هاي اقتصادي ، غيرمنطقي هزينه‌هاي خود را خرج کنند. تحقيقات تيلر بر اين مبني است که چقدر انسان‌ها موجوداتي غيرمنطقي هستند و محيط قادر به تاثير گذاري بر رفتار آنهاست.
به گزارش گاردين، اقتصاددان آمريکايي پس از بردن جايزه يک ميليون دلاري نوبل، قول داد آن را به "غيرمنطقي‌ترين شکل ممکن" خرج کند .
آکادمي‌سلطنتي علوم سوئد او را يکي از کساني دانسته که کارهايش باعث شده در سالهاي اخير اقتصاد رفتاري از يک شاخه حاشيه‌اي و حتي بحث برانگيز به يکي از مباحث اصلي علم اقتصاد بدل شود.اقتصاددان ۷۲ ساله‌امريکايي استاد اقتصاد دانشگاه شيکاگو است و کتاب او ("القا"Nudge) که در آن نحوه تصميم‌گيري غير منطقي و انتخاب‌هاي غيرعقلاني مردم بررسي شده يکي از کتاب‌هاي پرفروش در سطح جهان بوده است.
او در کارهايش نشان داد که برخلاف پيش‌فرض‌هايي که اساس رفتارهاي اقتصادي مردم را تصميم‌هاي عقلاني بر اساس منفعت فردي مي‌داند، مردم تحت تاثير کمبود آگاهي و اطلاعات، ناتواني در کنترل رفتارهاي شخصي و همچنين ملاحظات اجتماعي تصميم مي‌گيرند.براي جلوگيري از اين "بدرفتاري اقتصادي" او استدلال کرد که با "القا" به مردم مي‌توان آنها را به خوش‌رفتاري اقتصادي سوق داد، مثلا مي‌توان مردم را تشويق کرد که برنامه‌ريزي‌هاي درازمدت بيشتري داشته باشند و به عنوان مثال براي بازنشستگي خود پس‌انداز کنند. 
يکي ديگر از اقدامات ارزشمند تيلر، شناسايي و تفسير مفهوم «حسابداري ذهني» (Mental Accounting) است که بيان مي‌کند افراد به صورت ذهني بودجه خاصي را به هر کدام از سرفصل‌هاي هزينه اي خود اختصاص مي‌دهند، هرچند شايد اين روش در عمل چندان بهينه نباشدريچارد تيلر برگزيت (خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا) را يکي از بهترين مثالها براي تصميم‌گيري غيرعقلاني دانسته است.به عقيده کميته نوبل، "القا" -اصطلاحي که ريچارد تيلر ابداع کرده است- "ممکن است به مردم کمک کند تا کنترل بيشتري بر تصميم‌هاي خود داشته باشند."
 آخرين باري که جايزه نوبل اقتصاد به دانشمندي در حوزه اقتصاد رفتاري رسيد، به سال 2002 و «دنيل کانمن» بر مي‌گردد که همکاري نزديکي با تيلر داشت.
نظريه القایی
پروفسور تيلر در بريتانيا به دولت ديويد کامرون نحست وزير سابق اين کشور کمک کرد تا واحدي را به نام واحد بينش رفتاري راه‌اندازي کند که به "واحد القایی" (Nudge unit) معروف شد. اين واحد در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد تا راههايي ابتکاري براي تغيير رفتار مردم پيدا کند.پر استرومبرگ، يکي از داوران کميته نوبل مي‌گويد که کارهاي پروفسور تيلر نشان داده که روان شناسي انسان چگونه بر تصميم‌هاي اقتصادي او تاثير مي‌گذارد: "يافته‌هاي ريچارد تيلر الهام بخش بسياري از پژوهشگران ديگر شده تا پا جاي پاي او بگذارند و همچنين راه را براي شاخه‌اي جديدي در اقتصاد باز کرده است که ما به نام اقتصاد رفتاري مي‌شناسيم." به عقيده کميته نوبل کارهاي ريچارد تيلر به مردم کمک کرده به ترفندهاي تبليغاتي آگاه شوند و از تصميم‌هاي بد اقتصادي پرهيز کنند.پروفسور تيلر همچنين در يک فيلم سينمايي‌هاليوودي، رکود بزرگ، که به موضوع بحران اقتصاد جهان در سالهاي ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ پرداخته بازي کرده که در آن پيچيدگي اين بحران را توضيح مي‌دهد.
ريچارد تيلر کيست؟
ريچارد تيلر اهل ايالت نيوجرسي آمريکا مدرک دکتراي تخصصي خود را در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه روچستر اخذ کرده واز 1995 تاکنون در دانشگاه شيکاگو مشغول به کار است. دانشگاه شيکاگو در بخش بيوگرافي پروفسور تيلر نوشته است. ريچارد تيلر بر روي اقتصاد رفتاري و همچنين روانشناسي تصميم گيري تحقيق مي‌کند که در شکاف ميان اقتصاد و روانشناسي قرارگرفته است. تيلر فرضيه استاندارد اقتصاد مبني بر اينکه هر فردي در اقتصاد خردورز و منفعت‌طلب است را کنار گذاشته و در عوض اين احتمال که برخي از عناصر در اقتصاد، انسان هستند را مورد توجه قرار داده و کاربردهاي اين اقدام را بررسي کرده است. 
تيلر مدير مرکز تحقيقات تصميم گيري و يکي از مديران پروژه اقتصاد رفتاري بخش تحقيقاتي دانشکده اقتصاد شيکاگو است. تقريبا سال گذشته تيلر به همراه برنده سابق جايزه اقتصاد نوبل يوجين فاما در بحثي جالب درباره اينکه آيا بازارها کامل يا غيرمنطقي هستند شرکت کرد. 
سه توييت آخر پرفسور تيلر درباره نحوه قراردادن آگهي‌هاي تبليغاتي در وب سايت مسافرتي اکسپديا ، طرفداري از تيم بيسبال شيکاگو کابز و حمايت از داوطلبان کمک به نيازمندان است وي به ورزش گلف علاقه زيادي دارد.
تورسين پرسون از اعضاي کميته اعطاکننده جايزه نوبل اقتصادي گفت: «نظريات ريچارد تيلر در نظام بازنشستگي عمومي‌آمريکا در نظر گرفته شده و فرضيه او در عرصه تصميم‌گيري و سياست‌گذاري‌هاي عمومي‌تحول مهمي‌ايجاد کرده است».او افزود که «حکومت‌هاي بريتانيا و استراليا کميته‌هاي ويژه‌اي دارند که عامل القايي را بررسي مي‌کنند و اين حتي روي تصميمات دولت سوئد نيز تأثير گذاشته است». خبرگزاري رويترز از قول ديويد ليابسون رييس بخش اقتصاد دانشگاه‌هاروارد مي‌افزايد شرکت‌هاي بزرگ و حکومت‌ها بسياري از فرضيه‌هاي ريچارد تيلر را به اجرا گذاشته‌اند که هدف آن تشويق مردم به انجام کارهاي مفيدي مثل پرداخت جريمه‌هاي رانندگي و يا تزريق واکسن‌هاي سرماخوردگي است.
برندگان گذشته نوبل اقتصاد
جايزه نوبل اقتصاد از سال ۱۹۶۸ ميلادي اهداء مي‌شود و تاکنون ۷۸ برنده داشته است و تا کنون يک زن برنده اين جايزه شده است. کميته نوبل اقتصاد از سوي بانک سوئد اولين بار در سال 1968 نهادينه شد و اولين جايزه نوبل اقتصاد در سال 1969 به «رنجر فريچ» و «جان تينبرگن» به خاطر توسعه و کاربردي کردن مدلهاي پويا در تحليلهاي اقتصادي داده شد.از سال 1969 تاکنون 49 جايزه نوبل علوم اقتصادي به 78فرد برگزيده اعطا شده است. در طي اين سالها اقتصاددانهاي آمريکايي نوبل اقتصاد را قبضه کرده و تقريبا نيمي‌از اين جوايز را به خود اختصاص داده‌اند. بين سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ هر سال اقتصاددان‌هاي آمريکايي در بين برندگان بوده‌اند.
 سال گذشته جايزه نوبل اقتصاد به اوليور‌هارت، از دانشگاه‌هاروارد و بنگت هولمستروم از دانشگاه «ام آي تي» براي پژوهش در مورد «تئوري قرارداد» تعلق گرفت.برنده‌امسال جايزه نوبل اقتصاد در حالي معرفي مي‌شود که نظرات بسياري از اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادي تحت تاثير گسترش مواضع عوام گرايانه در عرصه سياست و ضديت با نخبگان قرار گرفته است. 
26 نفر آمريکايي بين سالهاي 2000 تا 2013 به صورت فردي يا گروهي برندگان نوبل اقتصادي بودند.  در مقابل تعداد زنان برنده اين جايزه ناچيز است. تنها زني که اين جايزه را برده النور اوستروم در سال ۲۰۰۹ بود. يک جلوه ديگر از فقدان زنان در فهرست برندگان جايزه نوبل اين است که در سال ۲۰۱۷ حتي يک زن نيز در ميان برندگان اين جوايز نبود.

مارتين وولف
 فايننشال تايمز
آيا رشد تورم تهديدي بر بهبود اقتصادي است؟ پاسخ احتمالي اين پرسش خير است اما اين قضيه ديگر مانند گذشته بي معني نيست. زمان تغيير کرده است و اين توجيهي بر تعهد فدرال رزرو(بانک مرکزي آمريکا) براي تغيير متداوم در سياستگذاريهاي مالي است. بانک مرکزي اروپا نيز قصد دارد تا از سياست محرک‌هاي مالي عقب نشيني کند. پرسش اين است که آيا سختگيري در اين دايره نرم خواهد بود يا پردست انداز. تورم اين تفاوت را نشان خواهد داد. اقتصاددانان سالها از افزايش تورم هشدار دادند که نتيجه اي مخرب خواهد داشت اگر تورم سريع رشد کند سياست مالي بايد بسيار سختگيرانه شود. امري که مي‌تواند نگراني از بحران و رکود مالي را به همراه داشته باشد. حتي اگر نرخ بهره‌هاي درازمدت بانکي افزايش نداشته باشند خطر متوجه تورم خواهد بود. رشد تورم نيز باعث افزايش زياد اوراق قرضه خواهد شد و همگي باعث تاثرگذاري در خريد و فروش در بازار و نگراني از پايداري بدهي است. در جهاني که هنوز اقتصادي ضعيف دارد نتيجه اين امر بسيار وحشتناک خواهد بود. اکنون توجه‌ها بر فدرال رزرو است. آمريکا هنوز مهمترين اقتصاد جهان محسوب مي‌شود و فدرال رزرو مهمترين بانک مرکزي جهان. آمريکا هنوز با بهبودي کامل اقتصادي فاصله دارد. اين امر با انتخاب رياست بعدي فدرال رزرو از سوي دونالد ترامپ تحت تاثير قرار مي‌گيرد. دراين بين فدرال رزرو بايد براي جلوگيري از هرگونه خطري در آينده اکنون نسبت به نرخ‌هاي بهره تصميم گيري کند.اعمال توازن در سرعت افزايش در اين امر نقش مهمي‌دارد.
ترجمه : فاطمه مهتدي