مسعودغلامي‌به ورامين رفت
پس از برگزاري رقابت‌هاي هفته نخست ليگ برتر واليبال، دو بازيکن ملي پوش با تيم‌هاي جديد خود قرارداد امضا کردند.
مسعود غلامي‌و محمدطاهر وادي پيش از آغاز مسابقات با تيم عمران ساري به توافق رسيده بودند و در تمرينات اين تيم هم شرکت مي‌کردند؛ اما پس از انحلال باشگاه و جايگزيني تيم سارويه، شرايط تيم تغيير کرد و اين دو بازيکن نيز از اين تيم جدا شدند. غلامي‌و وادي که در هفته اول ليگ برتر، مسابقات را از سکوي تماشاگران نگاه کردند، به مذاکره با تيم‌هاي ليگ برتري ادامه دادند و در نهايت مسعود غلامي‌با شهرداري ورامين به توافق رسيد و وادي هم با توافق جديد با سارويه، به تيم نماينده مازندران بازگشت.

اعزام کمانداران به مکزيک لغو شد
سفر تيم ملي تيراندازي با کمان به دليل صادر نشدن ويزا به مکزيک لغو شد. به نقل از فارس، مسابقات جهاني تيراندازي با کمان از چند روز ديگر به ميزباني مکزيک آغاز مي‌شود که قرار بود 3 کماندار کشورمان در اين مسابقات شرکت کنند. فدراسيون تيراندازي با کمان براي گرفتن ويزا اقدام کرد و ويزاي مکزيک ورزشکاران نيز صادر شد اما به دليل توقف ملي‌پوشان در هلند، ويزاي شينگن صادر نشد و ملي‌پوشان اين سفر و مسابقه را از دست دادند. در جريان برگزاري مسابقات، قرار است انتخابات فدراسيون جهاني نيز برگزار شود که محمدعلي شجاعي قرار بود در اين کنگره شرکت کند. وي با وجود داشتن ويزاي شينگن از اين سفر خودداري کرد.

چراغ سبز سازمان ليگ به تيم آينده‌سازان
مسئول ليگ برتر فوتبال بانوان گفت: اگر مشکل پنجشنبه باشد ما تا پنجشنبه نيز صبر خواهيم کرد البته نخست بايد با باشگاه سپاهان مکاتبه انجام دهيم و مطمئن شويم آنها خواستار تيم آينده سازان هستند. گلاره ناظمي‌در گفت‌وگو با ايسنا درباره مهلت سازمان ليگ به تيم آينده‌سازان اظهارکرد: تا پايان ساعت ۱۶ چهارشنبه آخرين مهلت تيم‌ها براي ارسال مدارک به سازمان ليگ است و تکليف تيم‌ها مشخص مي‌شود. حال با توجه به شرايط تيم آينده‌سازان که تصميم دارد زير نظر باشگاه سپاهان قرار گيرد و همچنين اينکه بازيکنان اين تيم قراردادي با تيم‌هاي ديگر ندارند و مديرعامل باشگاه نيز نامه رسمي‌مبني بر انحلال تيم ارسال نکرده است و همچنين از آنجايي که هدف ما نيز کمک به تيم‌ها است اگر مشکل پنجشنبه است ما تا پنجشنبه نيز صبر خواهيم کرد چرا که قرعه کشي مسابقات روز شنبه است.

آنتونيو پيزي، سرمربي تيم ملي فوتبال شيلي پس از ناکامي‌در صعود به جام جهاني، از هدايت اين تيم استعفا داد.
قهرمان دو دوره متوالي آمريکاي جنوبي پس از شکست سه بر صفر مقابل برزيل، با توجه به پيروزي تيم ملي آرژانتين و تساوي کلمبيا – پرو، در رده ششم جدول آمريکا جنوبي قرار گرفت و از صعود بازماند. پس از بازي، پيزي اعلام کرد که از هدايت شيلي کناره گيري خواهد کرد.
پيزي معتقد است که مقصر اين ناکامي، خود اوست و نبايد بازيکنان متهم شوند. او ادامه داد: من کسي هستم که بازيکنان را انتخاب کردم، من کسي هستم که سيستم را انتخاب کردم و من بايد مقصر شناخته شوم.


بارسلونا همين تابستان تلاش بسياري کرد تا بتواند کوتينيو را جذب کند اما ليورپولي‌ها به خوبي در مقابل پيشنهادات بارسا مقاومت کردند.
تلاش بارسايي‌ها تا ساعات پاياني نقل و انتقالات نيز ادامه داشت اما مقاومت ليورپول شکسته نشد.
مسئولان بارسا سپس ادعا کردند که ليورپول براي فروش کوتينيو 200 ميليون يورو تقاضا کرده بود که اين ادعا توسط باشگاه انگليسي رد شد. در هر صورت کوتينيو در ليورپول ماندني شد و بارسا ناکام بزرگ نقل و انتقالات لقب گرفت. گفته مي‌شد که کوتينيو قصد شورش دارد و نمي‌خواهد حداقل در ليگ قهرمانان براي ليورپول به ميدان برود؛ ولي در نهايت اين اتفاق رخ نداد. 

گرت بيل، ستاره ولزي رئال مادريد يکي از غايبين مهم جام جهاني روسيه خواهد بود. تيم ملي ولز براي صعود به پلي آف جام جهاني به يک تساوي برابر ايرلند نياز داشت. در واقع همه چيز به خودش بستگي داشت؛ اما در ورزشگاه ميلينيوم کارديف با يک گل به ايرلند باخت تا ناکام بزرگ لقب بگيرد. گرت بيل اين بازي را از روي سکوها تماشا کرد؛ چرا که به دليل مصدوميت نمي‌توانست کشورش را در اين مسابقه مرگ و زندگي همراهي کند. در هر صورت بيل از روي سکوها شاهد حذف ولز بود و حالا بايد 4 سال ديگر منتظر بماند تا بلکه در 32 سالگي بتواند شانس حضور در جام جهاني را به دست 
بياورد. 

با وجود سقوط ۹ پله‌اي در رده‌بندي فيفا رخ داد:
حذف تيم ملي ايالات متحده از رقابت‌هاي جام جهاني 2018 روسيه باعث شد تا تيم ملي ايران در سيد سوم قرعه کشي اين مسابقات قرار بگيرد.
به نقل از ورزش سه، روز دهم آذرماه سال جاري در کاخ کرملين در شهر مسکو پايتخت روسيه قرعه کشي رقابت‌هاي جام جهاني برگزار خواهد شد که مبناي اين قرعه کشي آخرين رده بندي فيفا است که دوشنبه هفته آينده در وبسايت فدراسيون جهاني فوتبال منتشر مي‌شود. البته فيفا براي پيش بيني رده بندي ماه آينده ابزاري را در وبسايت خود قرار داده که بر اساس آن مي‌شود امتياز احتمالي تيم‌ها در ماه آينده را پيش بيني کرد که طبق اين ابزار ايران با 784 امتياز در رده سي و يکم رده بندي فيفا قرار مي‌گيرد اما با توجه به حذف چند تيم بالادستي که از صعود به جام جهاني بازمانده‌اند، قطعاً در سيد سوم قرعه کشي جام جهاني قرار خواهد گرفت. اين مطلب با محاسبه‌امتيازي همه تيم‌هايي که به جام جهاني صعود کرده يا شانس صعود دارند، رتبه ايران در رنکينگ بعدي فيفا را تقريبا مشخص مي‌کند.
هشت سرگروه
فيفا سيد بندي رقابت‌هاي جام جهاني را بر اساس رتبه تيم‌ها در رنکينگ جهاني انتخاب مي‌کند. همچنين روسيه تيم ميزبان رقابت‌هاي جام جهاني نيز به همراه هفت تيم برتر صعود کننده به جام جهاني در سيد اول قرار مي‌گيرند. منظور از تيم‌هاي برتر هفت تيمي‌هستند که به جام جهاني صعود کرده و در رنکينگ فيفا جايگاه بالاتري دارند. هشت تيم بعدي که در رتبه‌هاي پايين تر هستند در سيد دوم و به همين ترتيب تيم‌هاي سيد‌هاي سه و چهار نيز مشخص مي‌شوند. هشت تيم سيد يک عبارتند از: آلمان، برزيل، پرتغال، آرژانتين، بلژيک، لهستان، فرانسه و روسيه ميزبان. اين سيد بندي با توجه به ابزار فيفا براي تعيين رنکينگ در ماه بعدي ميلادي محاسبه شده‌اند. با اين محاسبه تيم اسپانيا در سيد دو قرار مي‌گيرد.
 اسپانيا در سيد دوم
به نظر مي‌رسد در رده بندي بعدي فيفا اسپانيا در رتبه هشتم جدول باشد که اين رتبه براي سرگروهي شاگردان لوپتگي کافي نيست. بنا بر رده بندي احتمالي هشت تيم سيد دوم فيفا شامل اسپانيا، سوئيس (درصورت صعود)، پرو (در صورت صعود)، انگلستان، کلمبيا، ايتاليا (در صورت صعود)، مکزيک و اروگوئه خواهند بود. البته در صورت حذف هر يک از تيم‌هاي حاضر در پلي آف مثل سوئيس و پرو رتبه‌هاي پايين تر از بين صعود کننده‌ها جانشين آن‌ها مي‌شوند. در حال حاضر احتمال حذف سه تيم از سيد دوم وجود دارد.
 جايزه‌امريکا به کي‌روش
تا قبل از بازي‌هاي شب گذشته مقدماتي جام جهاني در قاره‌هاي مختلف، اين احتمال وجود داشت که تيم ايران مثل دوره‌هاي قبلي جام جهاني در سيد چهارم قرار بگيرد. اما شکست تيم ملي آمريکا برابر‌ترينيداد و توباگو و پيروزي پاناما مقابل کاستاريکا باعث شد که تيم ملي ايران به سيد سوم رقابت‌هاي راه يابد. در حالي که اگر امريکا به جام جهاني صعود مي‌کرد، با توجه به صعود تيم‌هايي مثل مصر و سنگال ايران ناخودآگاه به سيد چهارم مي‌رفت. در حال حاضر اين تيم‌ها بنابر رنکينگ ماه آينده در سيد سوم جاي دارند: ايسلند، کرواسي (در صورت صعود)، دانمارک (در صورت صعود)، کاستاريکا، ايرلند شمالي (در صورت صعود)، ايرلند جنوبي (در صورت صعود)، سوئد (در صورت صعود)، تونس (درصورت صعود)، مصر، سنگال (درصورت صعود) و ايران. اما از آنجايي که از بين هفت تيم از هشت تيم حاضر در پلي آف اروپا که همه آن‌ها رتبه اي بالاتر از ايران در رده بندي فيفا دارند، سه تيم حذف مي‌شوند، ايران به عنوان تيم بيست و چهارم وارد سيد سوم رده بندي مي‌شود؛ البته در صورت حذف پرو يا تونس يا سنگال، ايران يکي، دو پله ترقي کرده‌اما در سيد سوم باقي خواهد ماند.
سيد چهارم
5 تيم سيد چهارم صعود خود را به جام جهاني قطعي کرده‌اند و از بين تيم‌هايي که‌امتياز رنکينگ آن‌ها پايين تر از ايران است، سه تيم ديگر براي حضور در جام جهاني انتخاب خواهند شد. سيد چهارم از بين اين تيم‌ها انتخاب مي‌شود: کره جنوبي، صربستان، عربستان، پاناما، نيجريه، ژاپن، استراليا (در صورت صعود)، کيپ ورد (درصورت صعود)، يونان (در صورت صعود)، مراکش (در صورت صعود)، بورکينافاسو (در صورت صعود)، ساحل عاج (در صورت صعود)، کنگو (در صورت صعود)، آفريقاي جنوبي (در صورت صعود)، هندوراس (در صورت صعود)، نيوزلند (در صورت صعود).
البته با توجه به احتمال حذف از بين تيم‌هايي با رتبه‌هاي بالاتر، 32 تيم جام جهاني در 4 سيد، آرايش نهايي را خواهند يافت. در نهايت بايد در انتظار قرعه کشي مرحله پلي آف اروپا و پايان بازي‌هاي مقدماتي گروهي در آفريقا بمانيم. اگر تعداد تيم‌ها بيشتر به نظر مي‌رسد، به خاطر شانس اندکي است که برخي تيم‌هاي آفريقايي براي صعود دارند.
سقوط ۹ پله‌اي ايران در رده‌بندي فيفا
تيم ملي فوتبال ايران در رده‌بندي جديد فيفا با سقوطي چشمگير به رده سي و چهارم رسيد.
به نقل از ايسنا، ساکرنت رده‌بندي ماه اکتبر فيفا که اهميت زيادي براي سيدبندي تيم‌ها دارد را اعلام کرد. بر اساس اين رده‌بندي تيم ملي فوتبال ايران بعد از دو ديدار دوستانه برابر توگو و روسيه به رده سي و چهارم جهان سقوط کرد، ولي همچنان در جايگاه نخست تيم‌هاي آسيايي باقي ماند. دليل سقوط ۹ پله‌اي ايران به اين دليل است که ايران دو بازي دوستانه در اين ماه انجام داده ولي بقيه تيم‌ها بازي‌هاي انتخابي برگزار کردند و امتياز بازي‌هاي انتخابي از بازي‌هاي دوستانه بيشتر است و به همين خاطر ايران در اين رده‌بندي سقوط کرد. صعود چشمگير را تونس داشت که به رده بيست و هشتم رسيد و جاي مصر را به عنوان بهترين تيم آفريقايي گرفت.
همچنين تيم ملي استراليا با صعود هفت پله‌اي به رده چهل و سوم رسيد و ژاپن با چهار پله سقوط در رده چهل و چهارم قرار گرفت.
۲۰ تيم نخست رده‌بندي فيفا به اين ترتيب است:
۱ـ آلمان؛ ۲ـ برزيل؛ ۳ـ پرتغال؛ ۴ـ آرژانتين؛ ۵ـ بلژيک؛ ۶ـ لهستان؛ ۷ـ فرانسه؛ ۸ـ اسپانيا؛ ۹ـ شيلي؛ ۱۰ـ پرو؛ ۱۱ـ سوئيس؛ ۱۲ـ انگليس؛ ۱۳ـ کلمبيا؛ ۱۴ـ ولز؛ ۱۵ـ ايتاليا؛ ۱۶ـ مکزيک؛ ۱۷ـ اروگوئه؛ ۱۸ـ کرواسي؛ 19ـ دانمارک؛ ۲۰ـ هلند


روند واگذاري مالکيت باشگاه نفت به شرکت طلاييه در حالي که قرار بود ظرف روزهاي گذشته نهايي شود با دستور مقام قضايي تا اطلاع ثانوي متوقف شد.
 به نقل از ورزش سه، ظرف روزهاي گذشته جلسات مهمي‌براي واگذاري مالکيت باشگاه نفت به شرکت طلاييه و حميدرضا جهانيان برگزار شد و در حالي که قرار بود اين کار نهايي شود اما با دستور دادسراي فرهنگ و رسانه اين موضوع تا اطلاع ثانوي منتفي شده است.
رضا گل محمدي مديرکل ورزش و جوانان استان تهران در اين رابطه گفت: «ما در رابطه با مساله واگذاري باشگاه نفت جلسه داشتيم که نامه اي از سوي بازرسي شعبه دو دادسراي فرهنگ و رسانه به ما ابلاغ شد که بر اساس آن از ما خواسته شد تا اطلاع ثانوي از هرگونه نقل و انتقال اين باشگاه به شرکت طلاييه تا اطلاع ثانوي خودداري کنيم.»
او همچنين اضافه کرد:« قرار است با آقاي قاسم زاده مسئول اين پرونده در دادسراي فرهنگ و رسانه صحبت‌هاي نهايي را داشته باشم و بعد نسبت به اقدامات بعدي تصميم گيري کنيم.»
گل محمدي همچنين در رابطه با اين که سرنوشت تيم نفت که يکي از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم هست چه خواهد شد گفت: «بله ما به همين دليل بايد هرچه سريعتر تکليف اين باشگاه را مشخص کنيم چون محدوديت زماني داريم و اگر دير شود آن وقت سهيمه نفت در ليگ قهرمانان آسيا از بين خواهد رفت.»
 مديرکل ورزش و جوانان استان تهران در رابطه با اين موضوع که اگر مساله مالکيت نفت مشخص نشود تکليف نماينده ايران در آسيا چه خواهد شد گفت: «اگر به هر دليلي اين اتفاق نيفتد احتمالا سهميه باشگاه نفت اتوماتيک وار توسط AFC به تيم ديگري داده مي‌شود. به اين ترتيب که کنفدراسيون فوتبال آسيا از ميان تيم‌هاي رده‌هاي چهارم تا هشتم هرتيمي‌را که شرايط و مجوز حرفه اي بودن را دارا است سهميه به آن واگذار خواهد شد.» 
ذوب‌آهن جانشين نفت
بر اساس گفته مديرکل ورزش و جوانان استان تهران اگر تکليف مالکيت و اخذ مجوز حرفه اي باشگاه نفت به زودي مشخص نشود، اي اف سي يکي از تيم‌هاي چهارم تا هشتم را که شرايط و مجوز حرفه اي را دارند، جايگزين اين تيم خواهد کرد. با توجه به اين که تيم چهارم ليگ برتر فصل قبل تيم ذوب آهن بوده است و اين باشگاه نيز شرايط حرفه اي بودن را دارد، به نظر مي‌رسد در صورتي که نفت از ليگ قهرمانان حذف شود، ذوب آهن جانشين اين تيم خواهد شد. 
حتي از اصفهان خبر مي‌رسد که طي روزهاي گذشته به باشگاه ذوب آهن براي حضور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسياي فصل آينده اعلام آماده باش داده شده است. با اين وصف و با توجه به اينکه کار واگذاري باشگاه نفت پيچيده تر از قبل شده، به نظر مي‌رسد ذوب آهن جانشين اين تيم در آسيا شود.


رادامل فالکائو، مهاجم کلمبيا به تباني با تيم پرو در ديدار سه‌شنبه شب در مقدماتي جام جهاني متهم شده است.
پس از اينکه برزيل از شيلي 3-0 پيش افتاد، نتيجه تساوي 1-1، کلمبيا را به صورت مستقيم به جام جهاني مي‌فرستاد و پرو را راهي پلي آف مي‌کرد و بدين ترتيب شيلي نيز با قرار گرفتن در رده ششم از صعود به جام جهاني باز مي‌ماند
پس از نيمه اول بدون گل، خامس رودريگس روي پاس رادامل فالکائو، کلمبيا را با يک گل از حريف پيش انداخت. با اين حال پرو در دقيقه 76 کار را توسط پابلو گوئرورو به تساوي کشاند. با اين نتيجه، هم خواسته کلمبيا و هم خواسته پرو محقق شده بود و شيلي از صعود به جام جهاني باز مي‌ماند. در نهايت نيز بازي با تساوي به پايان رسيد و پرو راهي پلي آف شد.
با اين حال، تصاوير تلويزيوني حاکي از آن است که در چند صحنه، رادامل فالکائو از بازيکنان پرو مي‌خواهد که حملات خود را متوقف کرده و بازي را با همين نتيجه به پايان برسانند. در يکي از صحنه‌ها، فالکائو جلوي دهان خود را گرفته تا نتوان صحبت‌هاي او را لبخواني کرد ولي ال تيگره چه چيز را از دوربين‌ها مخفي مي‌کند؟
در زماني که ييمي‌چارا،‌هافبک کلمبيا به ميدان آمد، بازي با نتيجه 1-1 در حال پيگيري بود. در ديگر ديدار نيز شيلي 2-0 از برزيل عقب بود و شکست اين تيم در اين ديدار، تقريبا قطعي به نظر مي‌رسيد. در حالي که انتظار مي‌رفت سرعت بالاي اين بازيکن، اسلحه کشنده کلمبيا در اين بازي باشد، ولي اولين کاري که چارا در ميدان انجام داد اين بود که به هم تيمي‌هايش پيامي‌را برساند. اين پيام سريعا به فالکائو منتقل شد و پس از آن بود که او مشغول صحبت با راموس، مدافع پرو شد.
پس از صحبت فالکائو با بازيکن پرو، پيامي‌نيز به تمام تيم پرو منتقل مي‌شود؛ سپس اين تيم که آرايشي سراسر هجومي‌گرفته بود، تغيير رويه مي‌دهد. کاملا مشخص است که فالکائو به بازيکن پرو اعلام کرده که ديگر جدي بازي نکنند زيرا نتيجه حاصل شده به نفع دو تيم است.
بازنده اصلي سه‌شنبه شب، شيلي بود و مطمئنا الکسيس سانچس، ستاره شيلي وقتي با ديويد اوسپينا، دروازه بان کلمبيا و هم تيمي‌اش در آرسنال ديدار کند، رفتار خوبي با او نخواهد داشت. گلر آرسنال اشتباه بدي در دو بازي نهايي کلمبيا داشت که روياي شيلي براي رسيدن به جام جهاني را نابود کرد.