بازديد معاونين امور مناطق و پشتيباني از شعب استان آذربايجان غربي
معاونين امور مناطق و پشتيباني و مهندسي بانک مهر اقتصاد از شعب شمال استان آذربايجان غربي و شهر اروميه بازديد کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان آذربايجان غربي، در اين بازديدها که با همراهي رئيس اداره‌امور شعب استان صورت گرفت، معاونين امور مناطق و پشتيباني از شعب شهر خوي سلماس، قره ضياالدين، ماکو و باجه چالدران و شعب کاشاني، عطايي، مرکزي و امام خميني(ره) اروميه بازديد کرده و نحوه مديريت و ارائه خدمات و همچنين شاخص‌هاي عملکردي شعب به ويژه سود و زيان و مطالبات را مورد ارزيابي و بررسي قرار دادند. حاجي مزداراني - معاون امور مناطق بانک - در اين بازديدها ضمن تأکيد بر حسن اجراي آئين نامه‌ها و بخشنامه‌هاي بانکي در ارائه انواع خدمات به مشتريان، اظهار داشت: مديران شعب بايد به دنبال به‌کارگيري روش‌هاي اثر بخش در جذب مشتري و افزايش بهره‌وري و کاهش مطالبات باشند تا در نتيجه آن ارتقاء سوددهي شعبه به‌صورت مستمر حاصل شود. حاجي مزداراني توجه به نيروي انساني سازمان را زمينه ساز شکوفايي هر سيستمي‌دانست و بر لزوم توجه و رسيدگي به مشکلات همکاران تاکيد کرد و گفت: کارکنان بانک مهر اقتصاد چنانچه به مثابه يک تيم، مجري سياست‌هاي ابلاغي و برنامه‌هاي کلان سازمان باشند مي‌توان شاهد موفقيت‌هاي روزافزون بانک بود. محمد اکبري - معاون پشتيباني و مهندسي بانک - نيز ضمن بازديد از محل پروژه ساختمان سرپرستي اروميه، با سفر به پيرانشهر در محل مجتمع تجاري مهر پيرانشهر حاضر شد و ضمن بررسي ميداني پروژه، بر تسريع در روند نحوه واگذاري واحدهاي تجاري تاکيد کرد.

اولين دوره‌اموزش عمومي‌پدافند غيرعامل در بانک قرض الحسنه رسالت کليد خورد
اولين دوره‌اموزش عمومي‌پدافند غيرعامل بانک قرض الحسنه رسالت بصورت مجازي در استان سمنان کليد خورد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، معرفي، ضرورت‌ها، کارکردها و فعاليت‌هاي پدافند غيرعامل و نيز فرهنگ سازي عمومي‌آن در بين کارکنان از جمله اهداف و برنامه‌هاي اصلي محوله به حراست بانک قرض الحسنه رسالت است. به همين منظور اولين دوره‌اموزش عمومي‌پدافند غيرعامل بصورت مجازي از استان سمنان با تدريس حبيب اله حواريون، مهدي دعاگويي و محمدعلي مهرابپور و همکاري مرکز برنامه ريزي و توسعه بانک کليد خورد. اين دوره‌اموزشي براي آشنايي با مباحثي همچون پدافند اقتصادي و اقتصاد مقاومتي، سايبري، مردم محور، کالبدي، پدافند زيستي و ... بصورت مجازي براي کليه کارکنان در شعب تدارک ديده شده است. گفتني است هفته پدافند غيرعامل از روز شنبه ششم آبان لغايت جمعه دوازدهم آبان ماه خواهد بود. بر اساس تقويم روزشمار اين هفته: روز نخست : «مصون سازي کشور با تفکر بسيجي و روحيه جهادي»، روز دوم : «خودباوري و اقتدار علمي‌با حرکت انقلابي» ، روز سوم : پدافند غير عامل، حصول اطمينان از مصونيت و آمادگي کشور »، روز چهارم: «حفظ سرمايه‌هاي ملي در برابر تهديدات سايبري» ، روز پنجم:«جامعه سالم، آماده در برابر تهديدات» ، روز ششم : «استحکام بخشي و صيانت از زير ساخت‌هاي کشور» ، روز هفتم: «حفظ سرمايه‌هاي کشور با مشارکت مردمي» نام گذاري شده است.

راه‌اندازي کانال‌هاي تلگرامي‌ بانک سپه براي مشتريان
به منظور اطلاع رساني سريع و ارتباط بهتر کانال تلگرامي‌بانک سپه براي مشتريان راه‌اندازي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، کانال تلگرامي‌مشتريان با نام بانک سپه به آدرس: banksepah1304@ قابل دسترسي است. در کانال مذکور پيام مديرعامل درخصوص هدف از راه‌اندازي کانال تلگرامي‌بانک سپه آورده شده است.

بازديد مديرعامل بانک سرمايه از شعبه زاهدان
مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از شعبه زاهدان بازديد نمود و با همکاران اين شعبه به گفت و گو پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره اين بانک از شعبه زاهدان بازديد نمود و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات شعبه قرار گرفت. در اين بازديد پويان شاد از بخش‌هاي مختلف شعبه زاهدان بازديد کرد و ضمن گوش سپردن به سخنان همکاران در خصوص نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به آنها بيان نمود و از زحمات همکاران در دستيابي به اهداف عاليه بانک تشکر کرد.

يکصد وهشتاد ويکمين شماره خبرنامه مناقصه‌هاي بين‌المللي منتشر شد
خبرنامه "جديدترين مناقصه‌هاي بين المللي" با اعلام برخي از آخرين عناوين مناقصه‌هاي کشورهاي قطر، ،موريس، لبنان، قزاقستان، ويتنام، کامبوج، مراکش، عراق، بنگلادش، تانزانيا و اوگاندا به شماره يکصدو هشتادو يکم رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات،‌اين بولتن يک صفحه اي براساس آخرين مناقصه‌هاي بين المللي تنظيم مي‌شود و مخاطبان آن شامل گروه‌هاي مختلف صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي مي‌شوند . بنابراين گزارش،‌ مناقصه‌هاي منتشره دريکصد وهشتاد ويکمين شماره "خبرنامه مناقصه‌هاي بين المللي" در بخش‌هاي انتقال نيرو و برق، آب و فاضلاب، جاده سازي ، احداث آموزشگاه ، سازه‌هاي نفتي و نوسازي فرودگاه اعلام شده‌ است. صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي و ساير علاقه مندان براي اطلاع از متن آگهي حاوي اطلاعات تماس مناقصه گذار به زبان انگليسي و ساير جزييات پروژه‌هاي ذکر شده به وب سايت پيمانکاران بين المللي ايران مراجعه نمايند. براي مشاهده بولتن تک صفحه اي و آگاهي از عنوان و تاريخ انقضاي مناقصه‌ها بخش گالري را در ذيل صفحه مشاهده فرماييد.


به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بين‌المللي پول؛
 معاونان اقتصادي و بين الملل بانک مرکزي به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني که در ايالات متحده‌امريکا برگزار مي‌شود، عازم واشنگتن 
شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، در اين اجلاس که روزهاي ۲۱ تا ۲۳ مهرماه برگزار مي‌شود، نمايندگان نهادهاي پولي و مالي کشورهاي گوناگون حضور خواهند داشت و فرصتي براي تبادل ديدگاه‌ها و جلسات دوجانبه با مقامات ساير كشورها به شمار
 مي‌رود.
در اجلاس سالانه صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني، علاوه بر مقامات بانک‌هاي مرکزي و وزراي دارايي کشورها، فعالان اقتصادي از بانک‌ها و موسسات مالي نيز گرد هم مي‌آيند تا با مقامات تجاري و بانكي كشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند. 
در اين اجلاس نمايندگان بانک مرکزي ايران نيز با مقامات اقتصادي صندوق بين‌المللي پول و مديران ارشد بانک‌هاي مرکزي و تجاري برخي کشور‌ها به طور جداگانه ديدار مي‌کنند.
 باتوجه به شرايط پسابرجام، در حاشيه اين اجلاس، نمايندگان ايران‌ در خصوص راهکار‌هاي گسترش روابط بانكي و رفع موانع موجود با مقامات اقتصادي ساير کشورها رايزني خواهند كرد.
از ديگر برنامه‌هاي معاونان بانک مرکزي، شرکت در جلسه روسا و وزراي کشورهاي گروه ۲۴ است که نمايندگان کشور‌ها در اين جلسه، همه ساله مواضع خود را در امور پولي و مالي بين‌المللي هماهنگ مي‌کنند.
کشورهاي گروه ۲۴ شامل ايران، پاکستان، فيليپين، سريلانکا، سوريه، لبنان از آسيا و کشورهاي برزيل، آرژانتين، مکزيک، ونزوئلا، کلمبيا، پرو، گواتمالا،‌ترينيداد و توباگو از آمريکاي لاتين و آفريقاي جنوبي، مصر، الجزاير، نيجريه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفريقا مي‌شود که کشورهاي چين، عربستان و مراکش به‌عنوان ناظر در اين اجلاس حضور دارند.


 در پي اجراي موفق دومين کمپين جشنواره جوايز سامانه بام و به دنبال پشتيباني‌هاي شبانه روزي و مجدّانه شرکت داده ورزي سداد از سامانه ياد شده، مدير امور حوزه مديريت و روابط عمومي‌بانک ملّي ايران ، به نيابت از دکتر محمدرضا حسين زاده مديرعامل بانک ملّي ايران، لوح تقدير و سپاسي را خطاب به فرامرز خالقي، مديرعامل گروه شرکت‌هاي داده ورزي سداد اعطا کرد. در متن اين پيام آمده است: «شايسته‌ترين مراتب سپاس و نهايت قدرداني را به واسطه تلاش‌هاي ارزنده، حمايت‌هاي صادقانه و مشارکت‌هاي فعالانه جناب عالي و تمامي‌همکاران تان در بخش‌هاي مرتبط با اجراي "کمپين سامانه بام" را که بي گمان در راستاي اعتلاء و تحقق آرمان‌هاي ارزشمند در راه تعالي و پيشرفت ايران اسلامي‌است؛ ارج مي‌نهيم» شايان توجه است، در روزهاي اوج برگزاري جشنواره جوايز سامانه بام، متخصصان شرکت داده ورزي سداد با پشتيباني شبانه روزي از سامانه ياد شده، نسبت به بهبود و ارتقاء زير ساخت‌ها، ارائه‌امارهاي دقيق و منسجم از روند اجراي پروژه ي "يک بام و چند برنده" زمينه ساز جذب حداکثري مشتريان و تشويق همکاران و ذينفعان شد؛ که در پيشبرد و تحقق اهداف برنامه‌هاي بانک نقش بسزايي داشته است. در ادامه دکتر خالقي با حضور در ميان پرسنل تلاشگر پروژه بام و در حضور حشمت حسيني ، مدير اداره کل روابط عمومي‌بانک ملي و مريم يعقوب زاده معاون اداره کل روابط عمومي، اين لوح تشکر را به پاس قدرداني از زحمات همکاران توسعه و پشتيباني بام، به صورت نمادين به ايشان اهدا کرد.


مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران و عضو هيات مديره بانک در راستاي برنامه‌هاي توسعه اي اين بانک بر اساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و الويت‌هاي ابلاغي رئيس جمهور به وزير اقتصاد به همراه جمعي از مديران ستادي به استان هرمزگان سفر کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، در اين سفر دکتر مرتضي اکبري مديرعامل و سليمان توکلي عضو هيات مديره بانك، با هدف بررسي وضعيت اجراي برنامه‌هاي راهبردي در سطح صف، ضمن بازديد از شعب منتخب بانك در استان، نشست‌هاي متعددي را با مسئولان استان خواهند داشت.
بازديد از شعب استان هرمزگان، ديدار با استاندار، جلسه هم انديشي با کارکنان و ... از جمله برنامه‌هاي سفر مديرعامل و هيات همراه است.
گفتني است اين سفر با هدف بررسي بسترهاي اجرايي برنامه‌هاي بانک در حوزه اقتصاد مقاومتي و اشتغال و همچنين الويت‌هاي ۱۸ گانه رئيس جمهور به وزير اقتصاد صورت گرفته است.
خاطر نشان مي‌سازد، وکيل مشاور مديرعامل و رييس اداره کل حوزه مديريت، پور طولابي رييس اداره کل حراست، ترکيان رييس اداره كل حسابداري و بودجه، طبلشي رييس اداره كل پشتيباني، مديرعامل و عضو هيات مديره بانك را در سفر به استان هرمزگان همراهي مي‌كنند.


 مدير عامل بانک رفاه گفت: يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت دوازدهم طرح اصلاح نظام بانکي است که به صورت مستمر از سوي رئيس جمهوري مطرح شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ دکتر محمد علي سهماني در دومين همايش سراسري مديران صف و ستاد اين بانک در سال جاري، ضمن تشريح طرح اصلاح نظام بانکي، افزود: اينکه بحث طرح اصلاح نظام بانکي توسط شخص اول قوه مجريه مطرح شده و تأکيد ويژه اي بر آن است، فرصت ويژه و مطلوبي را پيش روي نظام بانکي قرار مي‌دهد و اين نشان دهنده اهميت و نقش حياتي نظام بانکي است. 
مدير عامل بانک رفاه گفت: اين تأکيد نشان دهنده اين است که نظام بانکي ابزار و اهرم اصلي دولت در رشد و توسعه اقتصادي، توسعه اشتغال و اشتغالزايي، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و رفع فقر و نابرابري است. بنابراين لازم است از فرصت پيش آمده نهايت بهره برداري را داشته باشيم.
دکتر سهماني بحث فروش اموال مازاد، فاصله گرفتن بانک‌ها از فعاليت‌هاي بنگاه داري، تقويت اعتبار سنجي در بانک‌ها، بين المللي شدن بيش از پيش بانک‌ها، ارتقاي کيفيت خدمات رساني، تامين رضايت ذي نفعان و مهم تر از همه اينها نقش نظام بانکي در روان سازي جريان توليد را به عنوان محورهاي مهم اصلاح نظام بانکي برشمرد.


قائم مقام بانک ملت از نقش آفريني موثر فين تک‌ها در بانک‌ها خبر داد و افزود: هزينه تمام شده ارائه خدمات بانکي با استفاده از توان فين تک‌ها در سيستم بانکي کشور کاهش خواهد يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، عليرضا لگزايي درباره فعاليت فين تک‌ها در ايران اظهارداشت: به دليل اينکه فين تک‌ها مي‌توانند در زمينه چابک سازي و تسهيل ارائه خدمات بانکي موثر باشند، به طور حتم بانک‌ها از اين توان استفاده خواهد کرد. وي ادامه داد: شواهد زيادي در چند سال اخير وجود دارد که بانک‌هاي پيشرو با راه‌اندازي فين تک و يا مشارکت با آنها در اين زمينه پيشگام بوده‌اند. قائم مقام بانک ملت درباره هراس بانک‌ها از فعاليت فين تک‌ها گفت: به نظر من بانک‌ها نه تنها از فعاليت فين تک‌ها هيچگونه هراسي ندارند، بلکه بايد با تغيير مدل کسب و کار خود و اصلاح بانکداري سنتي از کانال فين تک‌ها به سمت بانکداري نوين حرکت کند. لگزايي درباره مزيت استفاده از فين تک‌ها از سوي بانک‌ها توضيح داد: استفاده از فين تک‌ها توسط بانک‌ها، باعث مي‌شود تا هزينه‌ها و قيمت تمام ارائه خدمات بانک‌ها به ميزان چشمگيري کاهش يابد. وي درباره تعطيلي شعب بانک‌ها با رونق گرفتن فعاليت فين تک‌ها بيان داشت: مدل کسب و کار فين تک‌ها به گونه اي است که به صورت طبيعي باعث مي‌شود دارايي و شعب بانک‌ها که حاصل سال‌ها بانکداري سنتي است، کاهش يابد. قائم مقام بانک ملت درباره همکاري بانک‌ها و فين تک‌ها اظهارداشت: در حال حاضر، تعداد فين تک‌هايي که در حوزه مالي در حال فعاليت هستند، زياد است و با بيشتر بانک‌ها به دليل اينکه از خدمات موبايلي و اينترنت بانک‌ها آنها استفاده مي‌کنند در ارتباط هستند. لگزايي افزود: در بانک ملت فين تک سکه که متعلق به شرکت به پرداخت ملت است، فعاليت گسترده اي دارد و همچنين ساير فين تک‌ها از جمله آپ، تاپ و... نيز با اکثر بانک‌ها و همچنين بانک ملت در حال فعاليت هستند.


مراسم آغازين سومين رويداد استارت آپ ويکند گردشگري ايران با حمايت بانک گردشگري برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، اين رويداد که با نگاه کارآفريني با تکيه بر کسب و کارهاي نوپا با رويکرد گردشگري در 19 مهر ماه در محل دانشگاه کارآفريني دانشگاه تهران برگزار شد، رييس اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک گردشگري، با تاکيد بر اهميت دو حوزه گردشگري و کسب و کارهاي نوپا(استارت آپ‌ها) در اقتصاد امروز ايران، گفت: «مديران عالي بانک گردشگري باور دارند که گام اول در ارتقاي زمينه رشد استارت آپ‌ها در ايران، نيازسنجي‌هاي علمي، شناخت ظرفيت‌هاي بکر و حمايت‌هاي همه جانبه مادي و معنوي از صاحبان فکر و خلاقيت است». 
وي افزود: «برگزاري همايش‌هايي از اين دست نه تنها فرصتي براي آشنايي بنگاه‌هاي اقتصادي با ايده‌هاي نو است بلکه زمينه تجاري سازي ايده‌ها که اصلي‌ترين وجه تمايز کشورهاي توسعه يافته با کشورهاي در حال توسعه است فراهم مي‌سازد». 
اين گزارش حاکي است اين رويداد با رويکرد غير انتفاعي و با تکيه بر جنبه‌اموزشي- تجربي در سه روز آخر هفته جاري برگزار مي‌شود و برنامه نويسان، مديران تجاري، عاشقان استارت آپ، بازارياب‌هاي حرفه اي و طراحان گرافيک به همراه صاحبان ايده‌هاي نو در خصوص کارآفريني در حوزه گردشگري به اشتراک گذاري ايده‌ها و تشکيل تيم‌ها براي راه‌اندازي مدل‌هاي کسب و کار مي‌پردازند. 
گفتني است بانک گردشگري در کنار حمايت‌ها از اين رخداد، اهداي سه جايزه به نفرات برتر اين رويداد را در روز پاياني عهده دار شده است و مذاکره با صاحبان ايده‌هاي قابل اجرا در عرصه بانکداري و گردشگري را در جريان برگزاري رويداد در دستور کار دارد.


دومين دوره جشنواره بام با عنوان«ماشين بابام» از ابتداي آبان ماه آغاز خواهد شد و کاربران سامانه بانکداري الکترونيکي بانک ملي ايران «بام» مي‌توانند در قرعه کشي يک دستگاه خودرو "رنو کپچر" شرکت کنند. به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دوره دوم جشنواره سامانه بانکداري الکترونيکي بانک ملي ايران «بام» از ابتداي آبان تا 30 دي ماه برگزار خواهد شد و مشترياني که در اين سامانه عضو شوند و همچنين مشتريان عضو سامانه بام به شرطي که حداقل يک نفر را به عنوان عضو جديد در اين سامانه معرفي و ثبت نام کنند، مي‌توانند در قرعه کشي يک دستگاه رنو کپچر شرکت نمايند. کاربران سامانه بام مي‌توانند با بالا بردن تعداد افرادي که در اين سامانه معرفي و عضو مي‌کنند، شانس خود را در قرعه کشي افزايش دهند. در ازاي معرفي هر يک نفر و افزايش عضو، يک شانس بيشتر براي شرکت در قرعه کشي ايجاد خواهد شد.  لازم به ذکر است که دوره اول جشنواره بام با نام "يک بام و چند برنده" در چهار مرحله برگزار شد و علاوه بر اينکه 30 عدد سکه تمام بهار آزادي به 30 نفر از کاربران اين سامانه به قيد قرعه اهدا شد، جايزه ويژه اين دوره يعني خودرو" نيسان جوک" به "آسيه طالب زاده" از استان خراسان جنوبي رسيد که با حضور در اداره روابط عمومي‌بانک ملي ايران جايزه خود را بعد از قرعه کشي تحويل گرفت.


 بانک‌پاسارگاد، در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و جهت بهره‌مندي علاقمندان، پژوهشگران و محققان، يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ را به استانداري قم اهداء کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، در مراسم اهداي کتاب قرآن طباخ، سيدمهدي صادقي استاندار قم از توجه و اهتمام ويژه مديران بانک‌پاسارگاد به‌ويژه دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک، به فرهنگ و هنر کشور قدرداني کرده و اينگونه اقدامات را ماندگار خواند.
گفتني است «مصحف شريف خراسان» به خط عبدالله طباخ هروي، از قرآن‌هاي نفيس و کم‌نظير گنجينه‌ي آستان قدس رضوي است که در قرن نهم هجري و در زمان حکومت سلطان بايسنقر به رشته تحرير در آمده‌ است. اين کتاب که در قرن نهم هجري قمري کتابت شده‌است، در سال 1394 با حمايت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمايي شد. کتاب در قطع رحلي سلطاني، 33*47 سانتي‌متر مربع که در چاپخانه راش آلمان به مدت سه سال به چاپ رسيده‌است، به جهت نوع تذهيب، خوشنويسي و کتابت بي‌نظير و از بدايع روزگار است؛ در اين کتاب چند نوع هنر با هم آميخته‌ شده که زيبايي و ماندگاري آن را چندين برابر کرده‌است.


مجمع عمومي‌عادي سالانه صندوق رفاه و تامين آتيه بانک کشاورزي روز چهارشنبه 19 مهر با حضور مسعود شريفات عضو هيات مديره بانک کشاورزي برگزار و طي آن، ضمن تاييد صورت‌هاي مالي منتهي به پايان سال 1395، بازرس مستقل و حسابرس قانوني صندوق براي سال 1396 انتخاب شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در اين مجمع که با حضور دکتر مسعود شريفات عضو هيات مديره بانک کشاورزي، داريوش ذلقي مديرعامل صندوق، اعضاي هيات مديره صندوق ، حسابرسان مستقل ، بازرسان قانوني و ساير اعضا تشکيل شد، گزارش بررسي صورت‌هاي مالي، عملکرد مالي و جريان‌هاي نقدي شرکت در سال 1395 توسط حسابرس مستقل و بازرس قانوني، منطبق بر استانداردهاي حسابداري اعلام و مورد تجليل و تاييد قرار گفت.
شايان ذکر است قرائت گزارش عملکرد صندوق، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني، انتخاب روزنامه کثيرالانتشار و انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانوني صندوق براي سال مالي منتهي به پايان اسفند 1396 از ديگر تصميمات اين مجمع بود.


تسهيلات قرض الحسنه اعطايي بانک تجارت به زوج‌هاي جوان در سراسر کشور از مرز 100 هزار فقره گذشت.
روابط عمومي‌بانک تجارت با اعلام اين خبر افزود : از ابتداي سال جاري تا نيمه اول مهر ماه بيش از 100هزار زوج جوان با مراجعه به شعب اين بانک در سراسر کشور تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت کرده‌اند که مجموع تسهيلات پرداختي رقمي‌افزون بر 10 هزار ميلياردريال مي‌باشد.
در ادامه اين خبر آمده است : بانک تجارت در طرح پشتيبان پيوندها که بمنظور کاهش صف انتظار دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از سوي بانک مرکزي به اجرا گذاشته شد نيز مسوليت پرداخت 70 هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به زوج‌هاي جوان را بر عهده گرفت که طي يک بازه زماني دو ماهه 52856 زوج با ارائه مدارک لازم به شعب اين بانک در سراسر کشور از تسهيلات قرض الحسنه 100ميليون ريالي بهره مند شدند.
اعطاي تسهيلات قرض الحسنه از جمله رويکردهاي اصلي بانک تجارت به شمار رفته و تمامي‌شعب اين بانک همچنان آمادگي دارنددر صورت تکميل مدارک زوجين در کوتاه‌ترين زمان ممکن نسبت به اعطاي تسهيلات فوق اقدام نمايند.


جلسه هم انديشي و تبادل نظر روسا و معاونين شعب استانهاي فارس، بوشهر و کهکيلويه و بوير احمد بانک ايران زمين با حضور مدير، معاون، روسا و معاونين شعب تحت پوشش اين مديريت برگزار 
شد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: در ابتداي اين جلسه محمود حسن شاهي مدير شعب استان‌هاي فارس بوشهر و کهکيلويه و بويراحمد با پرداختن به مسائل آموزشي استان گفت: مسئله‌اموزش در پيشبرد اهداف بانک نقش بسيار موثري را ايفا مي‌کند بنابراين مسئولين شعب بايد همکاري لازم را جهت برگزاري هرچه بهتر اين دوره‌ها داشته باشند.
وي همچنين از کليه همکاران شرکت کننده در المپياد بانکي بالاخص همکاران عزيزي که جزو رتبه‌هاي بالاي کشوري در المپياد بودند قدر داني و تشکر کرد و گفت: انتظار داريم در آينده حضور صددرصدي همکاران را در اين زمينه شاهد باشيم.
حسن شاهي در خصوص جذب منابع ارزان قيمت نيز اظهار داشت: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌ها بايد تمرکز شعب به جذب منابع ارزان قيمت سوق داده شود، لذا در برهه زماني کنوني هنر مديريت مي‌تواند باعث رشد منابع گردد.


دور پانزدهم از سري سوم قرعه‌کشي «وين کارت» بانک سامان با حضور مديران ارشد بانک و برند جايزه ممتاز دوره پيشين اين قرعه‌کشي انجام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مرتضي حسيني‌نژاد مدير بازاريابي و توسعه محصول در اين باره گفت: در اين قرعه‌کشي که تنها قرعه‌کشي ماهانه نظام بانکي است، برندگان 251 جايزه به ارزش 5 ميليارد ريال شامل يک جايزه 500 ميليون ريالي، 50 جايزه 50 ميليون ريالي و 200 جايزه 10 ميليون ريالي مشخص شدند. حسيني‌نژاد خبرداد: براساس اين قرعه‌کشي، «اکبر اسمعيل نژاد ديلمقاني» مشتري شعبه «اروميه» برنده جايزه 500 ميليون ريالي دوره پانزدهم «وين‌کارت» بانک سامان شد. مدير بازاريابي و توسعه محصول بانک سامان گفت: هدف از ارائه «وين‌کارت» ترويج استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به‌جاي پول نقد است و در تداوم اين هدف، کسب امتياز با تراکنش‌هاي مختلفي همچون انجام خريد‌هاي روزانه با وين‌کارت، خريد شارژ، پرداخت قبض، انتقال وجه داخلي، ساتنا و پايا صورت مي‌گيرد. در پايان نيز متين رجبي برنده 50 ميليون توماني دوره مرداد وين‌کارت جايزه خود را دريافت کرد.


مانده تسهيلات اعطايي بانک صادرات ايران در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در استان مازندران طي ٦ ماهه اول سال ٩٦، از ٧٦٨٨ ميليارد ريال فراتر رفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، بررسي جزييات تسهيلات اعطايي رونق توليد در مازندران طي مدت مذکور، نشان مي‌دهد که اين بانک در بخش‌هاي صنعت، خدمات، بازرگاني، دامداري و شيلات با انعقاد ٢٧ هزار و ٦٨٥ قرارداد، تسهيلاتي به ارزش ٥٧٦٤ ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت کرده است.
طي مدت ياد شده در اين استان، ٦٧٢٩ فقره تسهيلات حمايتي در بخش‌هاي کشاورزي و تسهيلات مسکن اقشار ويژه به ميزان ١٦٠١ ميليارد ريال پرداخت شد. 
گفتني است، در ٦ ماه منتهي به پايان شهريور ٩٦، در اين استان ٢٨٧٨ فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ٣٢٣ ميليارد ريال به صورت وام‌هاي قرض الحسنه ازدواج و جهيزيه و همچنين مشاغل خانگي معرفي شدگان کميته‌امداد حضرت امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي اعطا شد.