پايتخت با رويکرد فعلي سازمان نوسازي فرسوده مي‌شود
عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران گفت: با رويکرد فعلي سازمان نوسازي، در ۱۰ سال آينده شاهد فرسودگي بيشترِ پايتخت خواهيم بود و تنها راه نجات، بهسازي محيطي است. به گزارش مهر زهرا نژادبهرام، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران، ري و تجريش گفت: با رويکرد فعلي سازمان نوسازي، در ۱۰ سال آينده شاهد فرسودگي بيشترِ پايتخت خواهيم بود. به گفته نژادبهرام، تنها راه نجات، بهسازي محيطي است؛ ما تجربه‌هاي متعددي از نوسازي در کلانشهر تهران داريم. اما به دليل اينکه در اغلب موارد، راهکار ما معطوف به کالبد و ساخت و ساز بوده، نتوانستيم زندگي و سکونت را به محل بازگردانيم. وي افزود: لبه شمالي بازار تهران در منطقه ۱۲ نوسازي شد اما آنچه الان شاهد هستيم تبديل تمامي‌منازل آن محدوده به انبار و نصب دوربين مدار بسته است؛ توجه به نوسازي کالبدي از دلايل اساسي بروز مسائل اين چنيني است. متاسفانه در فرآيند نوسازي از بازخواني هويت مشترک ساکنين غافل شده‌ايم.

افزايش دما در نوار شمالي کشور
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از افزايش دما در نوار شمالي کشور در دو روز آينده خبرداد. احد وظيفه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ادامه بارش باران و ابرناکي در استان‌هاي ساحلي درياي خزر و مناطقي از اردبيل، اظهار کرد: امروز در مناطقي از شمال آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي، ارتفاعات البرز،استان‌هاي زنجان، قزوين، تهران و سمنان رگبار پراکنده باران، گاهي رعدوبرق و وزش باد پيش بيني مي‌شود. روز شنبه نيز فقط دربرخي نقاط گيلان، غرب مازندران وارتفاعات خراسان شمالي وشمال خراسان رضوي رشد ابر وبارش پراکنده پيش بيني مي‌شود. وي ادامه داد: در ساير مناطق کشور تا ظهر روز يکشنبه جو پايدارخواهد بود. بعد از ظهر روز يکشنبه نيز در مناطقي از شمال غرب کشور شاهد رشد ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران خواهيم بود. در روزهاي شنبه و يکشنبه نيز دماي هوا در نوار شمالي کشور ۲تا ۴ درجه افزايش مي‌يابد.

ثبت نام «وام ضروري» بازنشستگان از امروز
ثبت نام وام ضروري بازنشستگان کشوري از امروز (شنبه 22 مهرماه) آغاز مي‌شود و تا يک ماه پس از آن ادامه خواهد داشت. به گزارش ايسنا، بازنشستگان کشوري مي‌تونند از امروز وارد وبسايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir شده و ثبت نام خود را انجام دهند. سال گذشته 250 هزار بازنشسته، سه ميليون تومان وام دريافت کردند که‌امسال اين مبلغ با صرف اعتبار 1200 ميليارد توماني به چهار ميليون افزايش يافته است و اين بار 300 هزار بازنشسته مي‌توانند از اين امکان استفاده کنند. قرار است اين وام‌ها در ۱۲ مرحله از سوي بانک صادرات پرداخت شود و آن دسته از بازنشستگان که تا کنون وامي‌دريافت نکرده‌اند در اولويت خواهند بود. کارمزد اين وام قرض‌الحسنه سالانه چهاردرصد، بازپرداخت آن 36 ماهه و مبلغ اقساط آن 120 هزار تومان خواهد بود.

سرپرست اتحاديه تاکسيراني شهري کشور با اشاره به توقف يک ماهه طرح نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده گفت: مقرر شد طي جلسه‌اي در هفته آتي با حضور کمرگ، سازمان مديريت و برنامه و ايران‌خودرو بودجه تخصيص يافته به حساب شرکت خودروساز به منظور صدور پيش فاکتورها واريز شود. مرتضي ضامني با بيان اينکه طرح نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده از بهمن‌ماه سال 1394 طي يک همکاري مشترک ميان سازمان مديريت و برنامه، بانک‌هاي عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد، گفت: در اين طرح مبلغ 200 ميليون ريال تسهيلات ارزان‌قيمت به مالکين تاکسي‌هاي فرسوده و مبلغ 50 ميليون ريال معادل ارزش ريالي دو گواهي اسقاط توسط گمرک به حساب خودروساز پرداخت مي‌شود.


مديرکل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي کشور گفت: کودکان کار براساس آيين‌نامه ساماندهي کودکان کار و خيابان بايد مورد درمان و در چرخه حمايتي قرار گيرند، اما متاسفانه هيچ حمايتي از اين کودکان صورت نگرفته و وزارت بهداشت هنوز هم پاي ميز مذاکره نيامده است. فريبا درخشان‌نيا در رابطه با وضعيت سلامت کودکان کار و خيابان و مشکلاتي که در بحث مراجعه اين کودکان به مراکز درماني وجود دارد، بيان داشت: مطابق آيين‌نامه ساماندهي کودکان کار و خيابان 11 دستگاه بايد در کنار سازمان بهزيستي براي بحث ساماندهي همکاري کنند، اما متاسفانه اغلب اين دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت طبق آيين‌نامه با بهزيستي همکاري لازم را نداشته‌اند.


عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران از تدوين طرح جامع انتصابات توسط شهرداري خبر داد. مجيد فراهاني گفت: براي تعامل بيشتر و همفکري و هماهنگي، هر دو هفته يکبار صبحانه کاري در شورا با حضور شهردار تهران برگزار مي‌شود که اين هفته تبديل به ناهار کاري شده بود و موضوعات روز مورد بررسي قرار گرفت. وي اضافه کرد: درخصوص آخرين آمار ارائه شده وضعيت بازار مسکن و ساخت و سازها نيز بحث و بررسي شد که براساس اين آمار، فروش مسکن ۷.۵ درصد افزايش پيدا کرده است. فراهاني از تدوين اصلاحيه بودجه براي ۶ ماهه دوم امسال به علت وجود مشکلات درآمدي در شهرداري خبر داد.


شهردار تهران :
گروه اجتماعي: هنوز هم ابهامات زيادي درباره کارنامه عملکرد دوره گذشته مديريت شهري در پايتخت وجود دارد. طي هفته‌هاي گذشته از آغاز دوره جديد شوراي شهر و شهرداري تهران بارها درباره شفاف نبودن مسائل مالي، ميزان بدهي‌هاي شهرداري، تعداد کارکنان و پرسنل شهرداري تهران و حتي موارد حاشيه‌اي مانند واگذاري‌هاي صورت گرفته در دوران شهرداري قاليباف صحبت کرده‌اند. 
به نظر مي‌رسد که حل اين مسائل يکي از مهمترين اولويت‌هاي شوراي شهر دوره پنجم و محمدعلي نجفي به‌عنوان شهردار جديد تهران است. با اين همه آنطور که شهردار پايتخت در گفتگو با خانه ملت با اشاره به عدم وجود اطلاعات دقيق و شفاف از املاک نجومي، اعلام کرد که شهرداري براي تکميل طرح‌ها و پروژه‌هاي در دست اجرا به ۲۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بودجه نياز دارد.
محمدعلي نجفي همچنين با اشاره به بدهي 30 هزار ميلياردي شهرداري تهران به شهر و اعلام برخي آمارهاي متفاوت در اين خصوص، گفت: بايد مبنا و مرجع طرح برخي آمارهاي متفاوت درخصوص ميزان بدهي‌هاي شهرداري مشخص شود، درخصوص تعداد کارکنان و نيروي انساني، مرجع مورد قبول براي ما معاونت تامين منابع انساني است که تقريبا اطلاعات دقيقي دارد. 
شهردار تهران افزود: با بررسي‌هاي به عمل آمده درحال حاضر 68 هزار و ششصد نفر کارمند در شهرداري مشغول به فعاليت هستند، اما افرادي که رقم‌هاي بالاتري را مطرح مي‌کنند، معتقدند حتي کارگران پيمانکارهاي خدماتي شهرداري نيز جزء حقوق بگيران شهرداري هستند؛ بنابراين اگر اين آمار را نيز مد نظر قرار دهيم؛ تعداد کارکنان شهرداري به 125 هزار نفر هم افزايش پيدا مي‌کند.
نجفي تاکيد کرد: اما محسوب کردن کارگران و کارکنان پيمانکاران به‌عنوان حقوق بگيران شهرداري از نظر اقتصادي و حقوقي درست نيست، اين افراد کارگر و کارمند شهرداري محسوب نمي‌شوند؛ افرادي در محدوده 68 هزار و 600 نفر قرار مي‌گيرند که شهرداري در مقابل آنها مسئول است.
 شهردار تهران درخصوص تفاوت در آمارهاي مطرح شده براي بدهي شهرداري گفت: درحال حاضر 3 بدهي در شهرداري وجود دارد، بدهي شهرداري به بانک‌ها که به ميزان 16 هزار ميليارد تومان است، همچنين بدهي شهرداري به برخي پيمانکاران که به ميزان 9 هزار ميليارد تومان مي‌باشد؛ اين بدهي مربوط به طرح‌هايي است که تکميل شده و حتي مورد بهره‌برداري نيز قرار گرفته‌اما شهرداري پول پيمانکاران را پرداخت نکرده است. 
وي ادامه داد: از سوي ديگر بدهي خرد شهرداري به برخي پيمانکاران ديگر است که طرح‌ها و پروژه‌هاي باز را اجرايي کردند، يعني پروژه‌هايي که در مصوبات شوراي شهر وجود نداشته‌اما اجرا شده که اين بدهي نيز به ميزان 5 هزار ميليارد تومان است؛ اما برخي بودجه مورد نياز شهرداري براي تکميل طرح‌هاي در دست اجرا را نيز جز بدهي‌ها محسوب مي‌کنند، البته اين بودجه براي تکميل پروژه‌هاي در دست اجرا حدود 22 هزار و 500 ميليارد تومان است، اما نبايد اين رقم را به‌عنوان بدهي تلقي کرد.
نجفي با اشاره به اينکه برخي از طرح‌ها تا دو سال آينده تکميل مي‌شود، گفت: بودجه مورد نياز براي اين طرح‌ها تا زمان افتتاح تامين مي‌شود، بنابراين رقم واقعي براي بدهي‌ها همان 30 هزار ميليارد تومان است؛ البته برخي موارد مانند اخذ پول بابت اجراي پروژه‌هايي کاغذي در دل اين 30 هزار ميليارد تومان نيست، مواردي مبني بر وجود ادعا در طلب از شهرداري بابت پروژه‌ها و طرح‌هاي بدون اجرا جدا از 30 هزار ميليارد تومان است. وي درخصوص پيگيري موضوع واگذاري املاک نجومي‌در شهرداري گذشته از سوي نمايندگان و طرح سوال از وزير کشور به جهت عدم تعيين تکليف اين موضوع، افزود: در مدت يک و ماه و نيم که مسئوليت شهرداري تهران را برعهده گرفتم، هنوز نتوانستيم اطلاعات دقيقي از اين مسئله بدست آوريم؛ البته کميته‌اي درکنار سازمان املاک شهرداري تشکيل شده که اين مسئله را بررسي کنند؛ ضمن اينکه شهرداري از آمادگي لازم براي همکاري و تعامل با مجلس و با وزارت کشور براي پيگيري موضوع برخوردار است. شهردار تهران، با اشاره به اينکه متاسفانه برخي اطلاعات مربوط به‌املاک نجومي‌شفاف نيست، تصريح کرد: دسترسي به اطلاعات دقيق زمان‌بر است.


عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اينکه بخش اعظم دارو در داخل کشور توليد مي‌شود، گفت: بازار دارويي ايران براي شرکت‌هاي دارويي از جذابيت لازم برخوردار است. محمدنعيم اميني فرد در گفتگو با خانه ملت، درخصوص شرايط صادرات دارويي در کشور گفت: بازار دارويي کشوراز جذابيت قابل قبولي براي شرکت‌هاي دارويي برخوردار است، در سفر اخير وزير بهداشت به پاکستان وزير بهداشت عمان به دنبال ايجاد سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک و واردات دارو از ايران بود. اميني فرد با اشاره به اينکه دارو بايد به قيمت منطقي و تمام شده توليد شود،گفت: يارانه تنها از طريق سيستم بيمه‌اي اعمال مي‌شود، به همين دليل است که شيب قاچاق دارو از ايران به خارج از کشور کاهش پيدا کرده؛ البته قسمت اعظم داروها درداخل کشور توليد مي‌شود، اما ميزان مصرف دارو در برخي بيماري‌ها به حدي نيست که خط توليد آن داروي خاص در کشور ايجاد شود.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: شوراي عالي بيمه با مصوبه اخير خود در حمايت از بيماران صعب العلاج نگراني اين بيماران و خانواده آنها را برطرف کرد. بهروز بنيادي در گفتگو با خانه‌ملت درخصوص مصوبه شوراي عالي بيمه مبني بر دستور العمل بسته خدمتي رايگان به بيماران خاص، صعب العلاج و سرطاني گفت: موضوع حمايت از درمان درخصوص بيماري‌هاي صعب العلاج در همه دولت‌ها انجام شده‌اما در اين دولت پررنگ‌تر شده است. وي با اشاره به اينکه در هفته گذشته شايعاتي در جامعه پراکنده شد مبني بر اينکه قرار است يارانه اين بيماران قطع شود، تصريح کرد: تصميم شوراي عالي بيمه در خصوص رايگان شدن خدمات درماني به اين بيماران صورت گرفته تا اين افراد و خانواده‌هاي شان آسوده خاطرشوند. وي تاکيد کرد: يارانه اين بيماران قطع نشده و طبق روال قبل پرداخت خواهد شد و کار درمان آنها نيز کما في‌السابق انجام مي‌شود.
بازديد سرپرست دانشگاه علوم پزشکي مازندران از دانشکده دندانپزشکي ساري
تجارت-استان مازندران :دکتر سيد عباس موسوي سرپرست دانشگاه علوم پزشکي مازندران با حضور دردانشکده دندانپزشکي ساري و کلينيک تخصصي دندانپزشکي از اين مراکز بازديد کردند. دکتر سيد عباس موسوي با حضور در مجتمع دانشگاهي پيامبراعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکي مازندران ، طي نشستي با اعضاي هيئت علمي‌دانشکده دندانپزشکي به گفت و گو پرداخت و برنامه‌هاي در دست اقدام دانشکده را بررسي کرد. دکتر موسوي با بيان اينکه نگاه ويژه اي بايد به چشم انداز دانشکده برتر ۱۴۰۴ در قطب آمايشي داشت به حمايت ويژه هيات رئيسه دانشگاه در راستاي تحقق اين چشم انداز تاکيد کرد . در ادامه اين مراسم در خصوص مشکلات و نيازهاي دانشکده در زمينه‌هاي مختلف آموزشي و برنامه‌هاي پيشنهادي بحث و تبادل نظر بعمل آمد . 

برگزاری جلسه شوراي فرهنگي شرکت ملي پخش گيلان
تجارت-استان گيلان_فرحي؛ اجراي برنامه‌هاي فرهنگي ، تفريحي و سياحتي براي همکاران و خانوادهايشان باعث تلطيف روحيه و ايجاد فضاهاي دوستي ، همدلي ، مباحثه و شادي بين آنان است .
رئيس روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه گيلان ، مريم پورنصراله ، برگزاري منظم جلسات شوراي فرهنگي منطقه گيلان را براي حصول هدف فوق ضروري دانست وگفت:«درعصرشيء سروري و ابزار محوري و ظهورتکنولوژيها و فن آوريها که ارتباطات سنتي را کمرنگ مي‌کند ، بايد تلاش ما براي کارکنان و بالاخص خانواده‌هايشان اين باشد که بيشتر در فضاي واقعي زندگي کنند تا در دنياي مجازي . »
دبيرشوراي فرهنگي منطقه گيلان درجلسه شوراي فرهنگي منطقه گيلان از تصويب چندين برنامه تفريحي ، فرهنگي و عقيدتي براي کارکنان وخانواده‌هايشان خبر داد و افزود : « برگزاري اردوي خانوادگي در پاييز سال جاري ، برگزاري مرحله مقدماتي بيست و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن ، اذان و نهج البلاغه پالايش و پخش و بازديد مستمر از خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر منطقه از جمله مواردي بود که چهلمين نشست اين شورا مورد تصويب قرار گرفت . » 
وي با اشاره به حضور مهندس عباسي ، مدير منطقه گيلان و حجه الاسلام شوقي ، امام جماعت ستاد اين شرکت در جلسات شوراي فرهنگي و ستاد اقامه نماز گفت : « مدير منطقه گيلان همواره بر لزوم برنامه‌هاي فرهنگي براي دور هم جمع کردن خانواده‌هاي همکاران تاکيد داشته و معتقدند که به هر بهانه اي اعم از غم يا شادي بايد در کنار خانواده‌هاي کارکنان بود تاکارکنان با فراغ خاطر به کار بپردازند . » 

با حضور نمايندگان سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛
تجارت-جزيره قشم:نمايشگاه سه روزه سلامت در کشور عمان از امروز با به نمايش گذاشتن تجهيزات پيشرفته پزشکي و بيمارستاني و خدمات حوزه بهداشت و درمان آغاز به کار کرد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، در اين نمايشگاه سه روزه (9 تا 11 اکتبر – 17 تا 19 مهر ماه) 18 کشور خارجي از جمله ايران حضور دارند که نمايندگان سازمان منطقه آزاد قشم هم با حضور در يک غرفه از پاويون کشورمان در اين نمايشگاه شرکت کرده است.
در نخستين روز از برگزاري اين نمايشگاه، سلطان ابوسعيد معاون وزير بهداشت و درمان کشور عمان با حضور در پاويون ايران متشکل از 18 غرفه، از غرفه قشم در اين نمايشگاه بازديد کرد.بخش مهم غرفه‌هاي پاويون ايران در نمايشگاه سلامت کشور عمان به بيمارستان‌هاي ابن سينا، ايرانشهر و فوق تخصصي چشم پزشکي نگاه تهران اختصاص دارد.در اين نمايشگاه که به ارائه تجهيزات پيشرفته پزشکي و بيمارستاني و خدمات حوزه بهداشت و درمان مربوط مي‌شود به جز از ايران کشورهايي همچون آلمان، سوئد، سوئيس، بوسني، امارات متحده عربي، لبنان، مالزي، هند، ترکيه، تايلند، يونان و ... نيز حضور دارند.هدف از حضور نمايندگان سازمان منطقه آزاد قشم در ان نمياشگاه، برقراري ارتباط براي بروز کردن و بالا بردن کيفيت تجهيزات بيمارستاني و تلاش براي جذب توريست سلامت بويژه از کشورهاي همجوار و جذب سرمايه گذار در زمينه تجهيزات پزشکي بيمارستان جي جيان جزيره قشم مي‌باشد.

تجارت-استان ايلام:مديرکل دامپزشکي استان ايلام بر لزوم ساماندهي مراكز كشتار غيرمجاز دام در ايلام تاکيد کرد.به گزارش روابط عمومي‌دامپزشکي ايلام، وهاب پيراني زحمات اصحاب رسانه را در انعکاس فعاليت‌ها، بيان مشکلات و چالش‌هاي دامپزشکي استان ارج نهاده و از خبرنگاران خواست در فرهنگ سازي و بيان خدمات و مشکلات بخش دامپزشکي به ويژه در موضوع کشتار غيرمجاز دام تلاش کنند.
وي با بيان ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان ايلام در بخش دامپروري و اهميت استان در توليد گوشت قرمز و سفيد در کشور اشاره کرد و ادامه داد: استان ايلام به ترتيب 3 و 2 درصد توليد کشور در بخش گوشت قرمز و سفيد دارد. اين مسؤول اضافه کرد: بيش از 20 هزار خانوار تمام يا بخشي از معيشتشان را از طريق دامپروري تأمين مي‌کنند که با استناد به‌امار و اطلاعات ، نقش و جايگاه خدمات دامپزشکي استان را در حفظ سرمايه دامي‌استان، تأمين بهداشت دام، پيشگيري از بيماري‌هاي دامي‌و مشترک و تثبيت اشتغال در بخش دامپروري حائز اهميت است.
پيراني در بخش ديگري از سخنانش فقدان شيوع و بروز بيماري‌هاي تب برفکي، تب کريمه کنگو و آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در سال گذشته و شش ماهه اول سالجاري را از موفقيت‌هاي دامپزشکي استان ايلام دانست و اظهار داشت: مهمترين برنامه اين اداره کل در شش ماهه دوم سال واکسيناسيون فراگير جمعيت دام سبک و سنگين استان و همچنين تلاش در جهت ساماندهي مراکز کشتار غيرمجاز دام است.


تجارت-استان خوزستان:- شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در نخستين اجلاس استاني مجمع دبيرخانه‌هاي نظام اداري کشور، به عنوان سازمان برتر در زمينه توسعه دولت الکترونيک معرفي و شايسته دريافت لوح تقدير شناخته شد.
مدير برنامه ريزي تلفيقي اين شرکت در حاشيه اين همايش با اشاره به پيشگامي‌ستاد و شرکت‌هاي تابع مناطق نفتخيز جنوب در مسير بهره گيري از فناوري‌هاي ارتباطي گفت: بيست سال پيش نخستين اقدامات براي حذف کاغذ و ايجاد زير ساخت‌هاي ارتباط الکترونيک در مجموعه مناطق نفتخيز جنوب برداشته شد. 
مهندس سيدعبدالله موسوي با بيان اينکه اين شرکت از سال 1387 تاکنون تمامي‌مکاتبات اداري خود را به صورت الکترونيک انجام مي‌دهد، توضيح داد: از سال 1387 سامانه کارتابل الکترونيک مناطق نفتخيز جنوب در کل سازمان فراگير شده و در اين مدت با لحاظ تحولات پديد آمده در اين عرصه، دو بار روزآمد شده و هم اکنون ويرايش سوم دبيرخانه الکترونيک اين شرکت با امکانات و پروتکل‌هاي امنيتي بسيار قوي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 
عضو هيات مديره شرکت ملي مناطق نفتخيزجنوب افزود: کار مهمي‌که در گام بعدي توسعه فناوري اطلاعات انجام شد، ايجاد "کارتابل صنعتي" و قرار گرفتن کليه فرايندهاي توليد و الکترونيکي شدن پايش، نظارت و گزارش گيري از فرايند توليد نفت خام، گاز و گازمايع در اين شرکت است که با استفاده از زيرساخت‌هاي موجود و کمترين هزينه ممکن به انجام رسيده است. مهندس موسوي با اشاره به صرفه جويي قابل توجه اجراي طرح دولت الکترونيک در مناطق نفتخيزجتوب گفت: علاوه بر دستاوردهاي کمي‌حاصل از اجراي برنامه حذف کاغذ، مهمترين تاثير اجراي اين طرح را مي‌توان در کيفيت بخشيدن به فعاليت‌ها از طريق ايجاد سرعت، دقت، تضمين امنيت اطلاعات و دسترسي سريع به مستندات مشاهده کرد. مدير برنامه ريزي تلفيقي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب با اشاره به اينکه صنعت نفت يک سازمان دانش محور و برخوردار از يکصد سال تجربه علمي‌و فناوري است، تاکيد کرد: يکي از مهمترين دستاوردهاي سال‌هاي اخير الکترونيکي شدن بانک اطلاعات و آرشيو اسناد صنعت است که از زوال و فساد اسناد کاغذي بالاي نيم قرن سابقه جلوگيري نموده است.

تجارت- علي کيواني - رباط کريم: فرمانده انتظامي‌ويژه غرب استان تهران با اهداء لوحي به سيد محمد ميرزماني شهردار رباط کريم به دليل تعامل و همکاري در برقراري نظم و امنيت تقدير و تشکر نمود .در مراسم صبحگاه مشترک نيروي انتظامي‌غرب استان تهران با اهداء لوحي از سيد محمد ميرزماني شهردار رباط کريم تقدير شد .
بنا بر اين گزارش در بخشي از اين تقدير نامه‌امده است :فرماندهي انتظامي‌ويژه غرب استان تهران قدرداني و ارج دهي به نيت خير پاکدلاني را که در برقراري نظم و امنيت و زدودن هرچه ناپاکي است از چهره زيباي آرامش از هيچ کمکي دريغ ننمودند . از اين رو اين لوح به پاس کمک خالصانه و بي رياي جناب آقاي مهندس سيد محمد ميرزماني در سير کمک به توسعه و ساختار برقرار کننده نظم و امنيت به ايشان اهداء مي‌گردد.اميد است اين اقدام ماندار و اين نيت خير تداوم يافته و سرلوحه اقدام دوستداران امنيت و صلح و آرامش بوده و سرآغاز حرکتي فراگير در کمک به نيروي انتظامي‌اعتلاي بيش از پيش امنيت اين نعمت بي بديل خداوند باشد .
فرمانده انتظامي‌ويژه غرب استان تهران
سرتيپ دوم پاسدار محسن خانچرلي


تجارت-استان ايلام - مديرکل تامين اجتماعي استان ايلام گفت: طي 6 ماهه نخست امسال 41 ميليارد و 378 ميليون ريال بيمه بيکاري به بيمه شدگان اين سازمان در استان ايلام پرداخت شد.سهيلا ملکشاهي اظهار کرد: اين سازمان همچنين در 6 ماهه نخست سال جاري 26 ميليارد و 180 ميليون ريال براي کمک و درمان بيمه شدگان پرداخت کرده است.وي با بيان اينکه پرداخت 25 ميليارد و 136 ميليون ريال از اين مقدار نيز به تعهدات کوتاه مدت تعلق دارد، افزود: 301 ميليارد و 664 ميليون ريال نيز براي بيمه از کار افتادگي و بازماندگان از کار پرداخت شده است.مديرکل تامين اجتماعي استان ايلام يادآور شد: افراد تحت پوشش اصلي و تبعي سازمان تامين اجتماعي استان ايلام در 6 ماهه نخست امسال 260هزار و 928 نفر بوده‌اند که از اين تعداد 104 هزار و 662 نفر بيمه شده اصلي و 155 هزار و 541 نفر بيمه شده تبعي است.ملکشاهي يادآور شد: بيمه شدگان اجباري در اين استان 66 هزار نفر، بيمه شدگان توافقي 725 نفر، بيمه شدگان بيکاري 666 نفر و 37 هزار و 266 نفر نيز زير پوشش بيمه‌هاي خاص قرار دارند.وي با اشاره به اينکه افراد تحت پوشش اين سازمان در استان ايلام 291 هزار و 569 نفر هستند، گفت: از اين تعداد 30 هزار و 641 نفر مستمري بگيران اصلي، 6 هزار و 331 پرونده متعلق به بازنشستگان، يک هزار و 446 پرونده افراد از کار افتاده، سه هزار و 489 پرونده فوت شده و هشت هزار و 824 پرونده افراد بازمانده از کار است.وي تعداد کارگاه‌هاي فعال در استان ايلام طي سال گذشته را 6 هزار و 526 کارگاه اعلام کرد که در نيمه نخست امسال اين تعداد به 6 هزار و 715 کارگاه افزايش يافته است


تجارت-استان گيلان_فرحي؛ به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان گيلان محمد رضا نازک کار، مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان گيلان با اعلام اين مطلب گفت: سامانه پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي که به اختصار سامانه سپهتن نامگذاري شده بر روي اتوبوسهاي ناوگان حمل و نقل برونشهري استان گيلان نصب شد.وي در ادامه افزود: سامانه پايش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي است دستگاهي که درون خودرو نصب مي‌شود و از طريق امواج راديويي به طور مداوم اطلاعاتي نظير سرعت؛ مشخصات گواهيانه راننده ؛ ساعت کارکرد و .... را علاوه بر ارسال براي پليس براي مديران شرکتهاي حمل و نقل مسافر نيز جهت نظارت بهينه از طريق نصب برنامه ي مذکور قابل دسترسي مي‌نمايد. اين مقام مسئول در خصوص مزاياي بهره گيري از سامانه مذکور در حمل و نقل عمومي‌گفت: سامانه سپهتن اين قابليت را براي شرکتهاي حمل و نقل مسافر فراهم مي‌سازد تا نظارت و مديريت بهتري بر روي ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طريق نصب نرم افزار سپهتن روي گوشي موبايل ، به صورت لحظه اي و بر خط در جريان کليه اطلاعات سفر قرار گيرند.وي افزود: از ديگر مزيت‌هاي اين سامانه ، تصوير برداري از راننده طي ساعتهاي مختلف بوده که اين مانع از وقوع تخلفاتي نظير نبستن کمربند، خوردن و آشاميدن، سيگار کشيدن و صحبت با تلفن همراه مي‌گردد.مهندس نازک کار سپس خاطر نشان نمود: با استفاده از سامانه سپهتن زمينه ارتقاء رسيدگي بهينه بر شکايات ،همچنين ارتقاء سطح تکريم ارباب رجوع با امکان نظارت و پايش لحظه اي بر کيفيت سفرهاي ناوگان حمل و نقل بين شهري و نيز تکريم جايگاه و شان شغلي راننده فراهم شده است.