رايزني تلفني محمود عباس با پادشاه عربستان 
رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در تماس تلفني خود با پادشاه عربستان در خصوص توافق آشتي امضا شده ميان جنبش فتح و حماس رايزني کرد.به گزارش خبرگزاري وفاي فلسطين، محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در تماس تلفني خود با ملک سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان درخصوص نتايج تلاش‌هاي صورت گرفته براي از سرگيري فعاليت‌هاي دولت آشتي ملي فلسطين در نوار غزه رايزني کرد.وي در اين تماس تلفني از مواضع عربستان در حمايت از فلسطين قدرداني کرد. مسئولان جنش فتح و حماس روز پنجشنبه بعد از 10 سال رسما در قاهره يک توافق آشتي امضا کردند. عباس در رايزني تلفني‌اش با پادشاه عربستان درخصوص جزئيات اين توافق آشتي صحبت کرد. جنبش‌هاي فتح و حماس توافقنامه نهايي آشتي ملي را زير نظر مصر در قاهره به‌امضا رساندند تا به 11 سال شکاف داخلي فلسطين پايان دهند.

تمديد حالت فوق‌العاده در تونس
رئيس‌جمهور تونس حالت فوق‌العاده در اين کشور را که از دو سال پيش تاکنون ادامه داشته، براي مدت يک ماه ديگر تمديد کرد.به گزارش خبرگزاري رسمي‌«تونس آفريقا»، باجي قائد السبسي، رئيس‌جمهور تونس پس از رايزني با نخست‌وزير و رئيس پارلمان اين کشور تصميم گرفته که حالت فوق‌العاده در کشورش را که از دو سال پيش تاکنون ادامه داشته، از امروز (جمعه) براي مدت يک ماه ديگر تمديد کند.مسئولان تونسي در ۱۵ ژوئن گذشته حالت فوق‌العاده در اين کشور را براي مدت چهار ماه تمديد کرده بودند.حالت فوق‌العاده در تونس از ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ در پي انفجاري تروريستي که اتوبوس حامل نيروهاي گارد رياست‌جمهوري در پايتخت اين کشور را هدف قرار داد، برقرار شد.پس از آن که حملات تروريستي به فرار گردشگران که منبع اصلي درآمد خارجي تونس محسوب مي‌شوند، منجر شد، دولت اين کشور تلاش‌ها براي مقابله با فعاليت تندروها را با جديت دنبال مي‌کند.

افزايش درآمد اقتصادي استراليا از جذب دانشجويان خارجي
استراليا در سال‌هاي اخير با استفاده از راهکارهاي افزايش جذب دانشجويان خارجي موفق به کسب 28 ميليارد دلار درآمد ملي شده است. درآمدي که احتمالا قوانين سختگيرانه جديد آموزشي آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد. براساس اطلاعات پايگاه داده‌هاي دولت استراليا،اکنون بيش از 600 هزار دانشجو از کشورهاي مختلف در استراليا تحصيل مي‌کنند که سبب شده استراليا به عنوان سومين کشور داراي بيشترين درآمد حاصل از دانشجويان خارجي در جهان محسوب شود. سايمون برمينگهام وزير آموزش استراليا با ارائه گزارشي در اين زمينه گفت: قوانين جديدآموزشي براي جذب دانشجويان خارجي به ويژه در بخش زبان تدوين شده که ممکن است در جذب دانشجويان تاثير منفي داشته باشد اما اين امر سبب افزايش استاندارهاي آموزشي خواهد شد. به گزارش اسکاي نيوز 16 درصد از ثبت نام دانشجويان خارجي در اين کشور مرتبط با دوره‌هاي آموزش و آمادگي زبان بوده است.طبق اين گزارش، دانشجويان چيني با 27 درصد، دانشجويان برزيلي با 12 درصد و دانشجويان کلمبيايي با 8.7 درصد سه گروه اول فهرست دانشجويان خارجي هستند که با استفاده از دوره‌هاي آمادگي ورود به دانشگاه‌هاي استراليا وارد اين کشور شده‌اند.طبق اين گزارش 600 هزار دانشجوي خارجي در استراليا تحصيل مي‌کنند که اکثريت آنها از کشورهاي آسيايي هستند و 90 هزار نفر از آنها را اتباع چيني تشکيل مي‌دهند.براساس قوانين جديد استراليا دانشجويان خارجي با آزمونهاي سخت زبان براي ورود به اين کشور روبه رو خواهند شد.

آزادسازي رقه ظرف دو سه روز آينده کامل مي‌شود
 منابع آگاه نيروهاي سوريه دموکراتيک اعلام کردند که عمليات آزادسازي رقه ظرف چند روز آينده به پايان خواهد رسيد.به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، استفاده تروريست‌هاي داعش از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني عمليات آزادسازي رقه را با مشکلاتي مواجه کرده‌اما با اين حال منابع آگاه نيروهاي سوريه دموکراتيک گفته‌اند تنها مناطق محدودي در کنترل اين گروه تروريستي باقي مانده است.تروريست‌هاي باقي مانده در رقه از نيروهاي سوري درخواست کرده‌اند که کريدوري را براي خروج آنها در اختيارشان قرار دهند.يک منبع آگاه در اين باره به خبرگزاري اسپوتنيک گفت: نمايندگان قبايل اين مناطق با سرکردگان داعش درباره تخليه غيرنظاميان از مناطق تحت کنترل آنها رايزني مي‌کنند.عبدالعزيز يونس، از مقام‌هاي نيروهاي سوريه دموکراتيک گفت که رقه ظرف دو تا سه روز آينده به طور کامل از کنترل داعش خارج خواهد شد.وي افزود: ما اين شهر را از مدت‌ها پيش بازپس گرفتيم اما عمليات متوقف شد زيرا تروريست‌ها از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني استفاده مي‌کردند.وي خاطرنشان کرد: نيروهاي سوريه دموکراتيک شهر را تخليه مي‌کنند و به محض اينکه غيرنظاميان خارج شوند شورشيان داعش نهايتا مغلوب خواهند شد.يونس گفت: توانمندي‌هاي تروريست‌ها رو به اتمام است و شکست آنها در رقه آنها را از ادامه مبارزه باز خواهد داشت.


 آمريکا خواستار کاهش وام‌هاي بانک جهاني به چين
دولت دونالد ترامپ از بانک جهاني درخواست کرد تا در ارائه وام‌هاي بيشتر به چين تغييرات اساسي اعمال کند. به گزارش فايننشال تايمز، دولت ترامپ براي مقابله با چين از افزايش سرمايه در بانک مرکزي خودداري مي‌کند تا بانک جهاني در روند ارائه وام به چين و ديگر کشورهاي درآمد متوسط تغييراتي قائل شود. رياست بانک مرکزي تلاش دارد تا منابع مالي بانک را افزايش دهد و در جلسه سالانه بانک‌ها در واشنگتن اين امر را مطرح خواهد کرد. اما دولت ترامپ هفته‌هاست که در مقابل تقاضاي بانک مرکزي مقاومت ميکند. تنها در ماه گذشته ميلادي کشور چين ۲۸ ميليارد و ۸ ميليون دلار مبادله تجاري با آمريکا داشته است. اين رقم نسبت به ماه قبل از آن حدود دو ميليارد بيشتر شده است.اين بالاترين رقم مبادله تجاري در يک ماه بين دو کشور چين و آمريکاست. دو کشور در ۹ ماهه نخست سال جاري (ژانويه تا سپتامبر) ۱۹۵ ميليارد و ۵۴ ميليون مبادله تجاري داشته‌اند.اين آمار مي‌تواند دستاويز جديدي براي دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا باشد که همواره عدم تعادل مبادله تجاري بين چين و آمريکا را ضربه‌اي به اقتصاد ايالات متحده عنوان کرده است.
بن بست مذاکرات برگزيت
تا کنون هيچ پيشرفت قابل ملاحظه‌اي در مذاکرات جدايي بريتانيا از اتحاديه اروپا حاصل نشده‌است.به گزارش گاردين، «ميشل بارنيه» مذاکره کننده ارشد برگزيت از سوي اتحاديه اروپا در يک کنفرانس خبري مشترک با «ديويد ديويس» وزير برگزيت بريتانيا با اظهار نارضايتي از مذاکرات برگزيت اعلام کرد که روند خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا همچنان در بن‌بست قرار دارد.اين در حالي است که وزير برگزيت بريتانيا و در اين مذاکرات اعلام کرد که ممکن است پيشرفت قابل توجهي در روند مذاکرات خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا تا پيش از کريسمس حاصل شود.بارنيه همچنين اظهار داشت در اين دور از مذاکرات پيشرفت‌هاي قابل توجهي در زمينه حقوق شهروندي به دست آمده است. 


 بر اساس اعلام دو شورشي و يک شاهد عيني اولين هيات عمليات نظامي‌ترکيه با رد کردن مرز سوريه وارد ادلب شد.به گزارش خبرگزاري رويترز، ابو خيرو، فرمانده ارتش آزاد سوريه اعلام کرد: اين هيات شامل ۳۰ خودروي نظامي‌است.اين هيات نظامي‌در نزديکي مرز باب الهواء وارد شده است.همچنين اين هيات نظامي‌با نفراتي از "تحريرالشام" اسکورت مي‌شد.يک مقام ديگر ارتش آزاد سوريه اعلام کرد: هيات نظامي‌ترکيه تحت حفاظت تحريرالشام براي قرارگيري در مواضع خود در جبهه مقابل يگانهاي مدافع کرد، وارد سوريه شدند.ارتش ترکيه از آغاز کار براي ايجاد ايست‌هاي بازرسي و مراکز کنترل در ادلب خبر داد.ترکيه روز شنبه اعلام کرده بود که در عمليات نظامي‌در ادلب و مناطق حومه به عنوان بخشي از توافق انجام شده با روسيه و ايران در ماه گذشته براي ايجاد منطقه کاهش تنش در شمال غربي سوريه حضور خواهد داشت.اين منطقه يکي از چند مناطق در سوريه خواهد بود که عمليات کاهش تنش در آنجا انجام خواهد گرفت.تحريرالشام مخالف توافق کاهش تنش با دولت سوريه است اما نقش آنها در حمايت و اسکورت تيم شناسايي نظامي‌ترکيه نشان مي‌دهد که اين گروه به دنبال مقابله با ترکيه نيست. همچنين عکس‌هاي منتشر شده در خبرگزاري آناتولي در اواخر روز پنجشنبه نشان مي‌دهد که چند خودروي زرهي ترکيه، آمبولانس و تانکر در منطقه ريحانلي در نزديکي باب الهواء حضور دارند.


 در حاليکه نيروهاي ارتش سوريه هم چنان به پيشروي خود در محور شهر الميادين و دير الزور ادامه مي‌دهند وزارت دفاع روسيه از آزاد سازي ۹۲ درصد از خاک سوريه از دست گروه تروريستي داعش خبر داد.به گزارش خبرگزاري رسمي‌سوريه (سانا)، نيروهاي ارتش سوريه عمليات نظامي‌خود را عليه مواضع گروه تروريستي داعش در محور حومه جنوب شرق شهر الميادين تشديد کردند به طوريکه توانستند کنترل روستاي الطيبه را به دست گرفته و در محله‌هاي شهر الميادين از محور غربي و مشخصا در محله البلعوم و منطقه صعنتي و المداجن پيشروي کنند.بر اساس اين گزارش عمليات نيروهاي ارتش سوريه باعث به هلاکت رسيدن تعدادي از تروريست‌هاي داعشي و نابودي تجهيزات نظامي‌آنها و مواضعشان شده است. در جريان اين عمليات درگيري‌هاي خشونت باري ميان نيروهاي ارتش سوريه و تروريستهاي داعش در محور خشام حطلة واقع در شرق رود فرات و دو محور العرقي و الصناعة واقع در شهر ديرالزور به وقوع پيوست که به دنبال آن تعدادي از تروريستهاي داعش به هلاکت رسيدند.ارتش سوريه مواضع و تجهيزات داعش در دو شهر موحسن و الميادين و روستاهاي قرص، الجنينة، الحسينية، حطلة، سعلو، ذيبان و ديگر روستاهاي منطقه را نابود کرد.
 يک مسئول کرد اعلام کرد، نيروهاي پيشمرگ در حالت آماده‌باش کامل براي دفاع از کرکوک در برابر هر گونه حمله احتمالي از سوي نيروهاي عراقي هستند.به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز عربي، هيمن هورامي، مشاور مسعود بارزاني، رئيس اقليم کردستان عراق ديروز با انتشار توئيتي ضمن اشاره به‌اماده باش نيروهاي پيشمرگ براي دفاع از کرکوک در برابر نيروهاي دولت عراق تاکيد کرد، ده‌ها هزار نيروي پيشمرگ کرد براي مقابله با تهديدات ارتش عراق در کرکوک مستقر شدند.در همين حال حيدر العبادي، نخست وزير عراق دیروز دستور توقف ورود نيروهاي عراقي به شهر کرکوک به مدت ۴۸ ساعت را صادر کرد.اين اقدام بعد از آن صورت مي‌گيرد که نيروهاي پيشمرگ پرچم‌هاي کردها را پايين آورده و پادگان‌هاي خود را در دو روستاي تازة و البشرية تخليه کردند.حيدر العبادي پيشتر به دولت اقليم کردستان اين کشور نسبت به عواقب تشديد تنش‌ها به ويژه پس از انتشار گزارش‌هايي مبني بر تجمع نيروهاي نظامي‌ پيشمرگ کرد در استان کرکوک هشدار داده بود.وي گفته بود: اطلاعات در دست ما به تجمع نظاميان نيروهاي پيشمرگ در کرکوک اشاره دارد، ما اين اقدام را خطرناک و غير قابل قبول در همه مناطق مورد نزاع ميان بغداد و اين اقليم مي‌دانيم. 
در ادامه رفتارهای دیوانه‌وار ترامپ صورت گرفت؛
گروه بين الملل : پس از مدتها تنش ميان آمريکا و سازمان يونسکو که اززمان عضويت فلسطين در اين سازمان فرهنگي شروع شده بود درنهايت اين کشمکش با جدايي آمريکا يکي از بزرگترين کشورهاي کمک کننده به اين سازمان پايان يافت. وزارت خارجه‌امريکا اعلام کرد، به دليل عضويت فلسطين در سازمان يونسکو از اين سازمان خارج خواهد شد. آمريکا به دليل مواضع اخير اين سازمان عليه رژيم صهيونيستي رسما از سازمان بين‌المللي علمي، آموزشي و فرهنگي (يونسکو) خارج شد.وزارت خارجه‌امريکا اعلام کرد، آمريکا ۳۱ دسامبر (۱۰ دي) از يونسکو خارج مي‌شود. 
همچنين سايت فارين پالسي نوشت : رکس تيلرسون، وزير خارجه‌امريکا تصميم گرفته واشنگتن فقط نقش ناظر را در اين سازمان ايفا کند. رژيم صهيونيستي نيز کمي‌پس از اعلام اين تصميم آمريکا، گفت از يونسکو خارج مي‌شود. بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، گفته است تصميم آمريکا "شجاعانه و اخلاقي" بوده است! رژيم صهيونيستي در چند سال اخير يونسکو را متهم کرده است که "هويت يهودي" مناطقي مثل بيت‌المقدس و الخليل را ناديده مي‌گيرد.از سال ۲۰۱۱ که يونسکو فلسطين را به عنوان عضو کامل پذيرفت، آمريکا و اسرائيل اختلاف‌نظرهايي را با اين سازمان ابراز کرده‌اند. بخشي از تلاش‌هاي ديپلماتيک فلسطينيان براي تشکيل و به رسميت شناخته شدن يک کشور مستقل، بر عضويت در سازمان‌هاي بين‌المللي متمرکز است.يونسکو نيز در واکنش به اين موضع‌گيري آمريکا اعلام کرد، آمريکا با اين خروج ضربه بزرگي به کل سازمان ملل مي‌زند. ايرينا بوکووا، رييس يونسکو نسبت به اين اقدام واشنگتن ابراز تاسف کرده است. رييس اين سازمان با انتشار بيانيه اي تصريح کرده: «جهان شمولي بودن براي ماموريت يونسکو در ايجاد صلح و تامين امنيت دنيا در برابر تنفر و خشونت ضروري است. انجام اين ماموريت از طريق دفاع از حقوق بشر و کرامت انساني امکان پذير است.» يونسکو در ماه ژوئيه سال جاري بخش قديمي‌شهر الخليل را به عنوان يک ميراث جهاني ارزشمند و در معرض خطر اعلام کرده بود. پيشتر در سال ۲۰۱۱ ايالات متحده در اعتراض به عضويت فلسطين در يونسکو، تصميم گرفت کمک‌هاي مالي خود به اين سازمان را به حالت تعليق درآورد و پرداخت حدود ۶۰ ميليون دلار را لغو نمود.
بودجه سالانه يونسکو
آمريکا حدود يک پنجم هزينه سالانه اين سازمان، يعني حدود 70 ميليون دلار، را تامين مي‌کند. ايالات متحده بر خلاف شوراي امنيت سازمان ملل، در يونسکو داراي حق وتو نيست. دراين سازمان زيرمجموعه سازمان ملل ۱۹۳ کشور عضويت دارند. آمريکا پيشتر 22 درصد از بودجه سالانه يونسکو برابر با 80 ميليون دلار پرداخت کرده بود ولي درسال 2013 آمريکا چندين مهلت پرداخت بودجه يونسکو را از دست داده بود امري که باعث شد تا حق راي آمريکا در اين سازمان به تعليق درآيد. منبع اصلي تامين بودجه سازمان‌هاي زير مجموعه سازمان ملل متحد حق عضويت کشورها است و سهميه کشورها برمقياس تعيين مي‌شود که به توصيه کميته، سهميه‌ها به تصويب مجمع عمومي‌رسيده است البته اين کميته از 18 کارشناس تشکيل شده که به‌عنوان شخصيت‌هاي مستقل خدمت مي‌کنند و به توصيه کميته اداري و بودجه‌اي " کميته پنجم" مجمع عمومي‌به‌وسيله مجمع انتخاب مي‌شوند.معيار اصلي که مقياس تعيين بودجه بر آن استوار است توانايي کشورها به پرداخت حق عضويت است. اين رقم پس از بررسي سهم‌هاي نسبي آن‌ها از مجموع توليد ناخالص ملي و پس از تعديل با در نظر گرفتن چند عامل از جمله درآمدهاي سرانه کشورها تعيين مي‌شود و اين کميته هر سه سال برمبناي جديدترين آمار درآمد ملي در مقياس تعيين سهيمه به‌طور کامل تجديد نظر مي‌کند تا اطمينان حاصل کند که ارزيابي‌ها عادلانه و دقيق باشد البته مجمع عمومي‌در سال 2000 حداکثر 22 درصد بودجه را براي هر يک از سهميه‌دهندگان تعيين کرد.
انتقاد گسترده از خروج اقدام آمريکا
دبير کل سازمان ملل درباره خروج آمريکا از يونسکو ابراز تاسف کرده و سخنگوي وي در اظهاراتي تصريح کرد که بين آمريکا و سازمان ملل روابط عميق و پيچيده اي وجود دارد. رئيس يونسکو نيز ضمن ابراز تاسف شديد از خروج آمريکا، اين اقدام را ضربه‌اي به سياست «چندجانبه گرايي» ملل متحد توصيف کرد. دولت آلمان انتقاد شديدي به اعلام اخير آمريکا براي خروج از سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي سازمان ملل متحد (يونسکو) وارد کرد. به گزارش نشريه "دي سايت"، دولت آلمان انتقاد شديدي به خروج آمريکا از عضويت در سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي سازمان مل متحد (يونسکو) وارد کرد. "مونيکا گروترس"، وزير فرهنگ آلمان از حزب دموکرات مسيحي در اين باره اظهار داشت که اين اقدام آمريکا در نقطه زماني فعلي يک سيگنال کاملا غلط است. به گفته وي در زماني که در آن بحران‌هاي بين المللي افزايش مي‌يابد يونسکو يک سازمان قابل اعتماد و داراي اهميت بسيار زيادي است.همچنين ديگر سياستمداران بلند پايه آلمان هم درباره اين اقدام آمريکا ابراز تاسف کردند.
آندره ناهلس"، از سياستمداران بلند پايه حزب سوسيال دموکرات در اين باره اظهار داشته است که ترامپ کشورش را همچنان در مسير انزوا پيش مي‌برد. به گفته ناهلس در مقدمه منشور يونسکو آمده است که " جنگ‌ها در ذهن انسان‌ها تشکيل مي‌شود و همچنين بايد صلح نيز در ذهن و فکر انسان‌ها گنجانده شود." با خروج آمريکا از يونسکو دولت ترامپ ديگر به روند صلح خدمتي نمي‌کند.زيگمار گابريل، وزير امور خارجه آلمان نيز اين اقدام آمريکا را غير قابل فهم ارزيابي کرده و گفت ما در کنار يونسکو قرار داريم و هيچ شکي وجود ندارد که ما همچنان از يونسکو حمايت مي‌کنيم و عضو آن باقي مي‌مانيم. "سم ازمير" از سياستمداران بلند پايه حزب سبز آلمان نيز انتقاد شديدي به اين اقدام دونالد ترامپ وارد کرده و گفت: روابط بين کشورها تنها دست دادن‌ها با خوب‌ها و تهديدات توئيتري عليه بدها نيست.
 يک سياست خارجي که انسان‌ها را ناديده مي‌گيرد، نژاد پرستي را تشديد کرده و به ظرفيت‌هاي تجارت بين المللي آمريکا آسيب مي‌رساند. ايالات متحده‌امريکا علت خروج خود از يونسکو را رويکردهاي ضد صهيونيستي اين سازمان عنوان کرده است. طبق اعلام مقامات آمريکايي، اين تصميم پايان سال جاري ميلادي اجرا مي‌شود. رياض المالکي وزير خارجه تشکيلات خودگردان فلسطين نسبت به خروج آمريکا از يونسکو در طرفداري از رژيم صهيونيستي ابراز تأسف کرد و آن را کاملا سياسي خواند.رياض المالکي وزير خارجه تشکيلات خودگردان به خبرگزاري «شينهوا» گفت: اين قابل درک نيست که‌امريکا از يونسکو با اين ادعا که اسرائيل را هدف قرار گرفته، بيرون رفته است .وي تصريح کرد: تصميم واشنگتن ميزان نفوذ «نيکي هيلي» نماينده‌امريکا در سازمان ملل بر سياست خارجي اين کشور را نشان مي‌دهد؛ هيلي طوري رفتار مي‌کند گويي به جاي اينکه نماينده کشورش باشد، نماينده اسرائيل است.المالکي افزود: اين باعث تاسف است که شاهد اين حجم تاثيرپذيري آمريکا از مواضع اسرائيل هستيم و چه بسيار که واشنگتن از مواضع زشت تل‌آويو و نقض مکرر حقوق فلسطيني‌ها و شکستن قوانين بين‌المللي حمايت مي‌کند. ما اجازه نمي‌دهيم آمريکا و اسرائيل بر حرفه‌اي بودن يونسکو تأثير گذارند. يونسکو از سال 2011 فلسطين را به عضويت خود شناخت و از آن زمان اختلاف‌نظرهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي با اين نهاد بين‌المللي آغاز شد.


ژاله اوزگنتورک
حريت
اگرچه رابطه بين چين و ترکيه در سطح عميق يا گرمي‌قرار ندارد، آنها به سرعت در حال پيشبرد مذاکرات تجاري هستند.تمايل شرکت‌هاي چيني براي حضور در ترکيه باعث شده تا سرعت سرمايه گذاري آنها بيشتر شود.يکي از ثرتمندترين تاجران زن چين "يانگ هيويان" خواستار ساخت يک محله چيني در استانبول است. از ديگر سرمايه گذاريهاي چيني ميتوان به يک پروژه خط لوله اشاره کرد.شرکت پاورچاينا يکي از بزرگترين شرکت‌هاي دولتي در چين جزو 500 شرکت بزرگ جهان در مجله فورچون با دارايي 92.8 ميليارد دلاري است که اخيرا دفتر مرکزي اوراسياي خود را در استانبول افتتاح کردند به اين معني که عملکردي را براي گسترش استراتژي بين المللي در استانبول آغاز کردند. دفتر مرکزي اوراسيا اين شرکت مسئول کنترل عملکرد 63 کشور جهان در جنوب و مرکز آسيا و کشورهاي قفقاز و اروپاست. براساس اطلاعات چين درحال مذاکره براي 157 سرمايه گذاري در ترکيه است که درميان آنها بخش عمده به سرمايه گذاري بر نيروگاه برق اختصاص دارد. همکاري استراتژيک بين ترکيه و چين و رشد اقتصادي آن در آينده باعث مي‌شود ترکيه به کوريدر مياني جاده ابريشم چين تبديل شود. شرکت پاورچاينا با قراردادن ترکيه به عنوان دفتر مرکزي که شامل قابليت توليدي ترکيه و نيروي انساني مي‌شود همکاري استراتژيک خود را بيشتر مي‌کنند. چيني‌ها معتقدند رشد توليد در ترکيه فضايي مناسب براي جذب سرمايه گذاري‌هاي خارجي است. 
ترجمه : فاطمه مهتدي