جدال ليورپول و منچستريونايتد برنده نداشت
اولين جدال رودرروي تيم‌هاي منچستريونايتد و ليورپول در فصل جاري ليگ برتر انگليس با تکرار نتيجه بازي فصل گذشته آنها در آنفيلد به پايان رسيد.
به نقل از تسنيم، هفته هشتم ليگ برتر انگليس، ديروز (شنبه) با جدال تيم‌هاي فوتبال ليورپول و منچستريونايتد در ورزشگاه آنفيلد آغاز شد که اين بازي کسل کننده نه برنده داشت و نه گل تا نتيجه جدال فصل گذشته دو تيم در خانه قرمزهاي مرسي‌سايد تکرار شود.
منچستريونايتد رده دومي‌که به‌اميد گرفتن امتياز از حريف سرسخت خود به مرسي‌سايد سفر کرده بود، در حالي در حضور دو سرمربي سابق خود، سرالکس فرگوسن و لوئيز فن‌خال، موفق به کسب يک امتياز شد و موقتاً به صدر جدول صعود کرد که ميزبان، بازي بهتري را به نمايش گذاشت و اندک موقعيت‌هاي گلزني بيشتري داشت.
اين دومين تساوي فصل جاري شياطين سرخ در ليگ برتر بود که روند شکست‌ناپذيري آنها را تداوم بخشيد، هر چند با ثبت اولين بازي بدون گل آنها همراه شد. در طرف مقابل هم ليورپول با يک امتياز اين بازي 13 امتيازي شد و موقتا به رده ششم جدول صعود کرد.
در جدول رده‌بندي ليگ برتر انگليس، پس از منچستريونايتد 20 امتيازي، منچسترسيتي 19 امتيازي و تاتنهام 14 امتيازي (با يک بازي کمتر) دوم و سوم هستند.

نظر جالب‌هازارد در مورد برنده توپ طلاي 2017
چند روز پيش اسامي‌30 بازيکن به عنوان نامزدهاي نهايي توپ طلاي 2017 معرفي شدند.
در 9 سال گذشته اين عنوان بين رونالدو و مسي تقسيم شده است و بايد ديد امسال توپ طلا به چه بازيکني خواهد رسيد.
به عقيده بسياري شانس رونالدو با توجه به کسب قهرماني اروپا و اسپانيا با رئال بيشتر از مسي است؛ اما فوق ستاره آرژانتيني فصل جاري را بهتر از رونالدو شروع کرده و نمي‌توان براي او شانس اندکي متصور شد.
ادن‌هازارد، ستاره بلژيکي چلسي در مورد قرار گرفتن در بين نامزدهاي نهايي توپ طلا گفت: فکر نمي‌کنم شانسي براي کسب توپ طلا داشته باشم؛ ولي همين که در بين 30 نامزد نهايي قرار دارم باعث افتخار است. مي‌دانم که حضور در باشگاهي مثل چلسي و بازي کنار بهترين‌هاي دنيا به قرار گرفتن من در فهرست نهايي کمک کرده است، با اين حال در حال حاضر فقط روي بازي‌هاي چلسي تمرکز کرده‌ام و به توپ طلا فکر نمي‌کنم.
برنده احتمالي: براي کسب توپ طلا، افتخارات تيمي‌بسيار مهم است و امسال رونالدو با رئال به همه جام‌ها رسيده است. فکر مي‌کنم او شايسته تصاحب توپ طلا باشد. اگر قرار باشد روزي من هم برنده توپ طلا شوم، بايد فاتح همه جام‌ها شده باشم.

يک زن کانديداي رياست فدراسيون بوکس شد!
صبح ديروز بدرالملوک کهرنگي در انتخابات رياست فدراسيون بوکس ثبت نام کرد.
به نقل از ايسنا، زمان ثبت نام کانديدا براي شرکت در انتخابات رياست فدراسيون بوکس در حال اتمام است و طي خبري که ديروز صبح (دو روز مانده به اتمام زمان ثبت نام‌ها) منتشر شد، بدرالملوک کهرنگي به عنوان هفتمين کانديدا در اين انتخابات ثبت نام کرد.
اينکه بانوان هم در جامعه به‌اندازه مردان سهم دارند و مي‌توانند در همه‌امور پا به پاي مردان به رقابت بپردازند غير قابل انکار است. اما مسئله‌اي که در ثبت نام کهرنگي قابل توجه است،‌ راه ندادن بانوان به سالن‌هاي بوکس است. در حال حاضر حتي بوکس بانوان هم در ايران وجود ندارد و اين مسئله مي‌تواند به نحوي ثبت نام او را زير سوال ببرد. در ورزشي که حتي بانوان نمي‌توانند به صورت قانوني فعاليت کنند آيا مي‌توان براي آوردن بدرالملوک کهرنگي به عنوان يک کانديد زن، جهت رياست در فدراسيوني که بانوان در آن جايي ندارند، اميد داشت؟ بدرالملوک کهرنگي همسر ناصر طالبي رئيس سابق فدراسيون اسکي است. ثبت نام کانديداها تا ۲۴ مهر ادامه دارد و تا به‌امروز افشين داوري، روح الله حسيني، حسين ثوري، حسين فشي، دلاور صيامي‌، بهزاد کتيرايي و بدرالملوک کهرنگي نام نويسي کرده‌اند. تا کنون جمع کانديداهاي رسمي‌احراز پست رياست فدراسيون به هفت نفر رسيده است.

کمک مالي واليبال از ايران به لهستان
بازيکن تيم واليبال بانک سرمايه تهران با کمک مالي به يک تيم لهستاني مانع انحلال آن شد.
چند روز پيش، مشکلات مالي تيم «گدانسک» لهستان به حدي رسيد که اخبار آن سر از رسانه‌هاي اين کشور در آورد و چيزي نمانده بود که يکي از قدرت‌هاي ليگ لهستان از پلاس ليگا، کنار بکشد. مشکل از زماني شروع شد که شرکت نفتي «لوتوس» به‌ عنوان اسپانسر اصلي تيم شهر گدانسک، ديگر حاضر نشد در تيم واليبال اين شهر سرمايه گذاري کند. همين تصميم، تيم مردمي‌و پرطرفدار گدانسک را تا يک‌قدمي‌انحلال پيش برد؛ اما هواداران اين تيم با تشکيل کمپيني، مبلغ پول لازم براي نجات تيم محبوب خود را فراهم کردند. جالب اينکه علاوه بر هواداران، تعدادي از ورزشکاران لهستاني مثل کارول کاووس، سباستين ميلا و حتي اوکاش ژيگادوو، ملي‌پوش سابق واليبال لهستان و پاسور فعلي تيم بانک سرمايه تهران که هرگز در اين تيم بازي نکرده است نيز مبالغي را براي کمک به گدانسک، اهدا کردند. حالا اين تيم تنها به 93 هزار دلار ديگر براي بقا در پلاس ليگا نياز دارد. اين مشکل در حال حاضر براي بسياري از تيم‌هاي داخلي واليبال ايران هم به وجود آمده است و شهرهايي مثل گنبد که بازيکنان بسيار بزرگ و پر درآمدي را به واليبال ايران معرفي کرده است هم به مرز انحلال رفته است؛ اما اين اخلاق هنوز در ورزش ايران جايگاهي ندارد.


کاروان بارسا ديروز وارد مادريد شد و در هتل يورو استار استقرار يافت.
به نقل از ورزش سه، کاروان تيم فوتبال بارسلونا که اخيرا به دليل انتخابات براي استقلال ايالت کاتالونيا به شدت درگير حواشي بسيار است، ديروز وارد مادريد شد و مقابل هتل محل اقامت خود با استقبال ده‌ها تن از هوادارانش روبرو شد. البته هواداران اتلتيکو نيز آنجا حاضر بودند و به خصوص نسبت به پيکه واکنش‌هاي تندي از خود نشان دادند.
نکته جالب اما پخش سرود رسمي‌بارسلونا هنگام خروج آبي اناري‌ها از اتوبوس بود. چند هوادار خوش ذوق بارسا با آوردن سيستم‌هاي صوتي و پخش سرود بارسلونا، اتفاقي کم سابقه را در مادريد رقم زدند.


مهاجم جديد تيم ملي ايران به دليل آسيب ديدگي قادر به همراهي استرسوند نيست.
به نقل از ورزش سه، سامان قدوس که در اين فصل ۷ گل براي استرسوند سوئد زده و ۴ پاس گل داده بعد از دو بازي تدارکاتي براي تيم ملي ايران برابر توگو و روسيه با مصدوميت از ناحيه کمر مواجه شده است.
استرسوند رده ششمي‌در چارچوب هفته بيست و هفتم ليگ آلسونسکان سوئد از ساعت ۱۷:۳۰ ديروز ميزبان اوربرو بود که در صورت پيروزي موقتا يک پله در جدول صعود ميکرد.
قدوس بعد از انتخاب تيم ملي ايران در ديدار با توگو از ابتدا در ترکيب بود و مقابل روسيه ۲۶ دقيقه در زمين حضور داشت.
آندره آ پيرلو، شاگرد سابق آنتونيو کونته، شايعه حضورش روي نيمکت چلسي براي همکاري با سرمربي ايتاليايي را رد کرد و گفت که فعلا به استراحت نياز دارد.
پس از اينکه پيرلو اعلام کرد در پايان اين فصل MLS از فوتبال بازنشسته خواهد شد، شايعات زيادي درباره آينده او و احتمال حضورش در کنار کونته روي نيمکت چلسي مطرح شد. با اين وجود او اين صحبت‌ها را رد کرد و گفت که قصد چنين همکاري را ندارد.
او گفت: نه فعلا به استراحت نياز دارم. به ايتاليا بازخواهم گشت و با خانواده و دوستانم وقت مي‌گذرانم. به اين فکر مي‌کنم که از اين به بعد چه کار کنم.
جديدترين مانع پيش روي آسيايي‌هاي ليگ برتر؛
شکايت‌هاي متعدد فوتبالي‌ها اعم از بازيکن و مربي کم بود حالا خبر از شکايت‌هاي ديگر از نماينده‌هاي آسيايي ايران به AFC هم به گوش مي‌رسد.
به نقل از ورزش سه، در شرايطي که با مداخله رئيس فدراسيون فوتبال روساي کنفدراسيون فوتبال آسيا براي تاييد مجوز حرفه اي نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان فرصت يک ماهه اي به باشگاه‌ها دادند حالا خبر مي‌رسد علاوه بر شکايت‌هاي انجام شده توسط مربيان و بازيکنان پاي ساير موسسات هم به کميته انضباطي AFC و شکايت‌هاي آنها از باشگاه‌هاي ايراني به ميان آمده است.
جديدترين خبر که به مانع بزرگي پيش روي آسيايي‌هاي ليگ برتر ايران در راه حضور در فصل جديد ليگ قهرمانان بدل شده برمي‌گردد به شکايت يکي از آژانس‌هاي هواپيمايي مطرح پايتخت که در تمام سال‌هاي گذشته همکاري نزديکي با نماينده‌هاي ايران در راه سفرهاي داخلي و برون مرزي آنها داشت که اين شکايت از طريق AFC به فدراسيون فوتبال اطلاع داده شد.
با سهيل مهدي مسئول حرفه سازي باشگاه‌هاي ليگ برتري در فدراسيون فوتبال پيرامون اين مساله تماس گرفتيم که او خبر را تاييد نکرد و مدعي شد تمام اطلاعاتي که کنفدراسيون فوتبال آسيا براي ما ارسال کرده است براي باشگاه‌ها ارسال و مديران آنها کاملا در چند و چون اين شکايات قرار دارند و مي‌دانند که فرصت چنداني براي آنها در راه برداشتن موانع در راه کسب مجوز حرفه اي گري باقي نمانده است.
او ادامه داد: ما به باشگاه بارها تاکيد کرديم که براي جلب رضايت کنفدراسيون فوتبال آسيا يا بايد ادله تسويه حساب خود با طلبکاران را ارائه بدهند يا مدارکي دال بر اين که در حال مذاکره با شاکيان و طلبکاران هستند. راه ديگر هم اين است که مدارکي دال بر اين موضوع ارائه بدهند که ماجراي شکايت‌ها در مراجع قضايي در حال رسيدگي و صدور حکم است. به غير از اين ديگر راهي پيش رو آنها براي جلب رضايت کنفدراسيون نيست حال اين که AFC چقدر اين سه راه را تاييد کند برمي‌گردد به دفاعياتي که باشگاه‌ها انجام مي‌دهند.
اين مقام ادامه داد: وضعيت نسبت به سال‌هاي گذشته سخت تر شده است از همين رو اميدواري به اين که چقدر باشگاه‌ها مي‌توانند AFC را راضي کنند تنها به اين مورد برمي‌گردد که سهميه فوتبال ايران در ليگ قهرمانان نمي‌سوزد چون متعلق به فوتبال باشگاهي کشورمان است و از بالا تا پايين جدول قابل انتقال خواهد بود که تمام هدف ما اين است شايسته‌ترين تيم‌ها راهي رقابت‌هاي آسيايي شوند.
سهيل مهدي تصريح کرد: نکته جالب توجهي که در اين ماجرا بايد به آن اشاره کرد به فرصت يک ماهه کنفدراسيون فوتبال آسيا به باشگاه‌هاي ايراني برمي‌گردد چون اين يک امر استثنايي بود و AFC اين آوانس را به خاطر رايزني آقاي تاج و شرايط باشگاه‌هاي ايراني براي اولين بار در تاريخ قائل شد. بعيد بود آنها زير بار اين فرصت بروند اما بعد از اين که آقاي تاج سفري به مالزي داشت و در نشست با مقامات کنفدراسيون مستنداتي مبني بر تلاش باشگاه‌ها براي تسويه بدهي‌ها ارائه داد و AFC هم ديد پرسپوليس، استقلال، تراکتوسازي و حتي نفتي‌ها در تلاش براي خارج شدن از زير بار ديون و بدهي‌ها هستند به خصوص در پروسه ژوزه، بازيکنان خارجي و ... براي اولين بار اين فرصت را داد که تنها 15 روز از آن باقي مانده است.


سرمربي استقلال به مهاجم جوان اين تيم اجازه تمرين کردن نداد.
با تصميم وينفرد شفر سرمربي تيم فوتبال استقلال، مهدي قائدي از تمرين کنار آبي پوشان منع شد. قائدي جوان در ديدار با فولاد خوزستان نيمکت نشين بود و فرصت حضور در زمين مسابقه را پيدا نکرد؛ اما رفتارهاي او در رختکن و در هنگام حضور در اتوبوس تيم باعث شده تا سرمربي آلماني فعلا اين بازيکن را از تمرين منع کند.
قائدي که در محل تمرين استقلال حاضر شده بود، بعد از دستور شفر در کنار اعضاي کميته فني و سرپرست استقلال نظاره گر تمرين آبي‌ها شد تا به اين ترتيب اولين قرباني نظم و انضباط سرمربي استقلال شود.
سرمربي استقلال با اين تصميم خود خيلي زود نشان داد که حتي بازيکناني مانند مهدي قائدي که محبوبيت زيادي دارد نيز در تيم او مصونيت ندارند و بايد نظم مورد نظر او را رعايت کنند.
با توجه به اينکه اين بازيکن بي نظمي‌بزرگي انجام نداده بود، به نظر مي‌رسد خيلي زود اين محروميت براي اين بازيکن به پايان برسد؛ اما اين تصميم مطمئنا تاثير زيادي در رختکن آبي‌ها خواهد داشت.
مدير رسانه اي سياه جامگان مي‌گويد که فردي که خود را نماينده سپاهان معرفى کرد، با حضور در فرودگاه اصفهان و با همکارى نيروى انتظامى اقدام به تفتيش چمدانهاى اعضاي سياه جامگان کرد. مسعود حکم آبادي مدير رسانه اي باشگاه سياه جامگان در گفتگو با ورزش سه، در مورد اتفاقات عجيبي که در فرودگاه اصفهان رخ داد، صحبت کرد. حکم آبادي در اين باره مي‌گويد: زماني که تيم ما قصد عبور از گيت را داشت، فردي در کنار نيروي انتظامي‌ايستاده بود. در ادامه و وقتي بازرسي چمدان‌هاي ما از حالت معمول خارج شد، از او خواستيم که دليل بازرسي و تفتيش زياد را به ما توضيح بدهد. سپس او مدعى شد يک لپ تاپ در رختکن سپاهانى‌ها گم شده و ماموريت دارد تا با گشتن چمدان سياه جامگانى‌ها مطمئن شود، لپ تاپ اشتباهاً در چمدان آنها جا نمانده باشد! وي ادامه مي‌دهد: اين ماجرا با اعتراض مالک سياه جامگان روبرو شد و عباسى در تماس با محسن طاهرى مديرعامل سپاهان به وى گلايه کرد و طاهرى از مالک سياه جامگان عذرخواهى کرد. البته بعد از چند دقيقه طاهرى مجددا با عباسى تماس گرفت و هرگونه نسبت داشتن فرد مذکور با سپاهان را تکذيب کرد. حکم آبادي صحبت‌هايش را اينگونه خاتمه مي‌دهد: در مجموع اتفاقاتي که در فرودگاه اصفهان رخ داد، خيلي براي ما ناراحت کننده بود و جاي تاسف داشت، چون خود اصفهاني‌ها بهتر از هر کسي مي‌دانند که رختکن‌هاي تيم‌ها در نقش جهان 10 دقيقه با هم فاصله دارد و اينکه اينقدر راحت به ما اتهام سرقت زدند جاي تعجب دارد.


برانکو: وظيفه طارمي‌است که کنار تيم تمرين کند
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تأکيد کرد، تيمش در مصاف با الهلال عربستان در دور برگشت از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا سه هدف را دنبال مي‌کند.
به نقل از تسنيم، برانکو ايوانکوويچ قبل از آغاز تمرين ديروز (شنبه) تيمش در جمع خبرنگاران گفت: بابت برد اخير خيلي خوشحالم. جو آنجا (ورزشگاه غدير اهواز) را خودتان مي‌دانيد. استقلال خوزستان تيم خوبي است و کم کم دارد به ثبات مي‌رسد.
رسيدن به پيروزي در غياب ملي‌پوشان ارزش زيادي براي ما داشت
وي افزود: مسئله‌اي که در اين بازي اهميت داشت اين بود که ما بدون ملي‌پوشان‌مان توانستيم پيروز شويم و اين ارزش زيادي براي ما داشت. اين برد باعث شد اعتماد‌به‌نفس بازيکنان ما برگردد. به‌هرحال شکست سنگيني در بازي رفت مقابل الهلال داشتيم که از لحاظ روحي و رواني هم به ما ضربه زده بود. موضوع ديگر که خوشحالم ملي‌پوشان‌مان در بازي با روسيه از ابتدا در ترکيب اصلي قرار داشتند و حالا آنها براي بازي با الهلال در شرايط مسابقه هستند.
براي بازي روز سه‌شنبه مقابل الهلال 3 هدف داريم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در مورد اينکه تيمش تا چه حد شانس دارد که فيناليست ليگ قهرمانان آسيا شود، يادآور شد: ما هنوز 90 دقيقه ديگر مقابل الهلال پيش رو داريم که مسلماً براي فيناليست شدن کار راحتي نداريم. ما براي بازي روز سه‌شنبه مقابل الهلال سه هدف داريم، اول کسب نتيجه‌اي که منجر به صعودمان به فينال شود، دوم اگر به هدف اول نرسيديم حداقل الهلال را شکست دهيم و سوم بازي در حد نام پرسپوليس و حذف با افتخار است که به نوعي به آن اعاده حيثيت مي‌گويند.
نعمتي مصدوم است اما فعلاً با دردش کنار آمده
برانکو در مورد غايبان تيمش در بازي برابر الهلال تأکيد کرد: متأسفانه احمدزاده فردا از ناحيه شکم عمل جراحي دارد و طبيعي است که او را در اختيار نداشته باشيم اما اينکه احمدزاده چه مدت دور از ميادين باشد فردا بعد از عمل جراحي‌اش مشخص مي‌شود. سيامک نعمتي هم از ناحيه دست دچار شکستگي شده است که البته او با وجود چنين شرايطي تا پايان بازي با استقلال خوزستان در ميدان حضور داشت. او همراه تيم به عمان خواهد آمد و فعلاً با دردش کنار آمده است. سيامک براي قرار گرفتن در ترکيب اصلي رقابت مي‌کند.
وظيفه طارمي‌است که کنار تيم تمرين کند
وي درباره اينکه چرا مهدي طارمي‌در تمرينات پرسپوليس شرکت نمي‌کند، گفت: طارمي‌به دليل محروميت قطعاً در سفر به عمان همراه تيم نخواهد بود، اما اينکه او چرا در حال حاضر سر تمرين نيست، به خاطر حضورش در باشگاه پرسپوليس است. اين وظيفه طارمي‌است که به تمرينات آمده و کنار تيم تمرين کند.
اولويت ما بازي مقابل الهلال است نه رويارويي با نفت
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره رويارويي تيمش با نفت تهران در جام حذفي خاطر نشان کرد: اين بازي هم يک دربي است، اما در حال حاضر اولويت ما بازي با الهلال است و روي اين بازي تمرکز کرده‌ايم، براي هر مسابقه‌اي که پيش رو داريم قبل از آن خود را آماده آن مسابقه خواهيم کرد.
با تمام قوا در جام حذفي شرکت مي‌کنيم
برانکو در واکنش به سؤال عجيب ديگري که چقدر از حميد درخشان و تيمش شناخت دارد، يادآور شد: طبيعتاً تيم نفت و مربي آن را مي‌شناسيم حتي مي‌دانيم که مهاجم آنها در جدول گلزنان رتبه خوبي دارد. طبيعي است که نفت را بشناسيم، چرا که با آنها دو بازي سخت را در اين فصل انجام داديم. ما از ابتداي فصل قهرمان رقابت‌هاي داخلي را هدف‌گذاري کرديم و با تمام قوا در جام حذفي شرکت مي‌کنيم.


با تصميم فوري کميته اخلاق
با تصميم کميته اخلاق دو بازيکن خاطي تيم تراکتورسازي تا اطلاع ثانوي از حضور در ميادين ورزشي محروم شدند.
مهدي کياني و عارف آغاسي دو بازيکن تراکتورسازي که چند روز قبل در تمرين اين تيم درگيري فيزيکي پيدا کردند، با تصميم کميته اخلاق تا اطلاع ثانوي محروم شدند. درگيري اين دو بازيکن که از يک شوخي شروع شده بود، با چاقوکشي منجر شد و سر و صداي زيادي در فضاي فوتبال به وجود آورد.
نکته قابل توجه درباره کياني و آغاسي حضور آنها در ترکيب اصلي بازي با پارس جنوبي بود. در اين شرايط خيلي‌ها منتظر واکنش مسئولان تراکتورسازي و به خصوص يحيي گل محمدي بودند که خبر رسيد سرمربي تراکتور تصميم گيري در اين باره را به مسئولان باشگاه واگذار کرده است.
با همه اينها کميته اخلاق فدراسيون فوتبال قبل از باشگاه تراکتورسازي به موضوع ورود کرد و در حکم موقت خود راي به محروميت اين دو بازيکن داد.
مسئولان کميته اخلاق فدراسيون فوتبال که همواره به مسائل اينچنيني ورود کرده و به بررسي موضوع پرداختند، در اقدام اول راي به محروميت کياني و آغاسي از حضور در مسابقات تا اطلاع ثانوي دادند. کميته اخلاق طي روزهاي آينده موضوع درگيري دو بازيکن تراکتورسازي در رختکن را بررسي مي‌کنند و با واکاوي مستندات و شنيدن اظهارات شاهدان ماجرا تصميم نهايي در خصوص آنها را اتخاذ خواهند کرد.
مرتضي تورک رييس کميته اخلاق در گفتگو با ورزش سه اين خبر را تاييد کرد.