اعتراضات به استفاده ستاره بارسا از زبان کاتالاني
سرجي روبرتو به دلايل توئيت شنبه شب‌اش که به زبان کاتالاني بود با واکنش‌هايي منفي از سوي هوادارانش روبرو شد.
سرجي روبرتو شنبه شب از دقيقه 61 بازي مقابل اتلتيکو به جاي سمدو وارد زمين شد و دقيقه 81 پاس تک گل بارسا را به سوارز داد.
او در تغيير روند بازي به سود بارسا نيز نقش مهمي‌ايفا کرد.
روبرتو پس از بازي در توئيتر خود به زبان کاتالاني نوشت: بازگشت به بارسلون با يک امتياز. هميشه بازي در زمين اتلتيکو دشوار است ولي تا پايان تلاش مان را کرديم. به پيش بارسا.
واکنش هواداران غير کاتالاني سرجي به توئيت او منفي و توام با اعتراض بود. يکي از آنها در اعتراض به او و با چاشني توهين نوشت که به اسپانيايي بنويس آنرمال! و يکي ديگر نوشت که چرا به هواداران غيرکاتالاني ات توجه نمي‌کني؟ با اين حرکات نسبت به تو روز به روز بدبين تر مي‌شوم.
پاسخ حماسه ساز نوکمپ اما محترمانه و جالب بود. او در پاسخ به انتقادات نوشت: فکر مي‌کنم اين حق را دارم تا به زباني که دوست دارم بنويسم. امروز از زبان کاتالاني استفاده کردم و فردا به اسپانيايي و حتي انگليسي خواهم نوشت. با احترام.

آسيب‌ديدگي رضاييان در بازگشت به بلژيک
مدافع راست ملي‌پوش ايران به دليل آسيب ديدگي قادر به همراهي تيم اوستنده برابر کلوب بروژ نيست.
رامين رضاييان مثل هميشه در اردوي اخير تيم ملي ايران حضور داشت ولي برابر توگو فرصت بازي پيدا نکرد و مقابل روسيه نيز از دقيقه ۸۳ جاي وريا غفوري را در زمين گرفت تا کارلوس کي‌روش بعد از ارزيابي عملکرد مدافع راست استقلال، دقايقي هم عملکرد لژيونر ايراني اوستنده را زير نظر بگيرد.
رضاييان به دليل مصدوميت از ناحيه مچ پا در هفته سوم دور از ترکيب اوستنده بود که حالا با اين آسيب ديدگي قديمي‌نمي‌تواند براي اين تيم در ديدار حساس مقابل صدرنشين ژوپير ليگ بلژيک به ميدان برود؛ او با انتشار پيامي‌تاييد کرده در آخرين تمرين گروهي تيم‌اش که شنبه برگزار شد نتوانسته کار کند و از چند روز آينده به تمرينات برمي‌گردد. اوستنده که در حال حاضر قعرنشين ژوپير ليگ است از ساعت ۱۹:۳۰ ديشب قرار بود در ورزشگاه ورسلويس آرنا از کلوب بروژ ميزباني مي‌کند و در صورت کسب حتي تساوي يک پله در جدول بالاتر مي‌رود.
گفتني است، سامان قدوس ديگر لژيونر ايران هم بعد از اردوي تيم ملي به دليل آسيب ديدگي نتوانست در ديدار روز شنبه براي استرسوند سوئد مقابل اوربرو بازي کند.

سال 2003 ليورپول هم مثل من يونايتد شانس جذب کريستيانو رونالدو را داشت.
کريستيانو رونالدو سال 2003 و در 18 سالگي از اسپورتينگ ليسبون به يونايتد پيوست در حالي که پيش از آن، ليورپولي‌ها براي جذب او اقدام کرده بودند. ژرارد هوليه، مربي فرانسوي وقت ليورپول گفت: رونالدو را در تورنمنت زير 21 ساله‌هاي تولون ديده بودم و مرا شيفته خود کرد. براي جذبش اقدام کرديم ولي در باشگاه چارچوب خاصي براي پرداخت حقوق‌ها وجود داشت به همين دليل نتوانستيم خواسته مالي او را برآورده کنيم. در آن مقطع هري کيول را در تيم داشتيم که بازيکني عالي بود ولي متاسفانه مصدوميت‌ها به او اجازه درخشش مورد انتظار را نداد.


ماريا شاراپووا توانست بعد از محروميت ۱۵ ماهه خود براي اولين بار به قهرماني WTA برسد. او يک‌شنبه با شکست دادن آرينا سابالنکا، قهرمان مسابقات اپن تيانجين شد.
‌به نقل از ايسنا‌، ماريا شاراپووا يک‌شنبه در فينال مسابقات اپن تيانجين با نتيجه‌ ۲ بر صفر آرينا سابالنکا از بلاروس را شکست داد و به قهرماني رسيد. نتايج دو ست اين بازي ۵ – ۷ و ۶ – ۷ بود. شاراپووا آوريل گذشته بعد از ۱۵ ماه محروميت به دليل مصرف ملدونيوم به مسابقات تنيس بازگشت.
او در چند ماه گذشته دچار مصدوميت بود و در مسابقات پيشين زياد موفق نبود اما بالاخره توانست به روزهاي اوجه خود باز گردد و در مسابقات WTA به قهرماني برسد.


تيم هندبال بيکوز با شکست شنبه شب از مسابقات اروپايي حذف شد.
از مرحله دوم EHF CUP و در ديدار برگشت اين مسابقات تيم بيکوز ترکيه که افشين صادقي و سجاد ندري را در اختيار دارد به مصاف تيم قدرتمند مالمو سوئد رفت.
نيمه اول اين ديدار با حساب 16 بر 10 به سود ميزبان به پايان رسيد و در نيمه دوم نيز ياران بيکوز نتوانستد اختلاف به وجود آمده را جبران کنند و در نهايت نيز اين ديدار را با حساب 35 بر 21 به حريف سوئدي واگذار کردند.
ستاره اين ديدار افشين صادقي بود که با زدن 8 گل از اين نظر در بين تمامي‌بازيکنان بهترين عملکرد را داشت.
برانکو چشم انتظار سوت های داور عمانی
سرمربي کروات سرخپوشان که در بازي رفت با عملکرد دور از انتظار تيمش يک شکست 4 گله برايش به ارمغان آمد، اکنون چشم به 90 دقيقه جدال برگشت دوخته است.
به نقل از ورزش سه، پرسپوليس که با ارائه نمايشي قابل توجه و برخلاف ديگر نمايندگان فوتبال ايران توانسته بود با حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا شرايط فوق العاده‌اي براي دستيابي به مجوز فينال آسيا به خود اختصاص دهد، پشت ديوار الهلال ماند و 90 دقيقه ابتدايي بازي رفت را با 4 گل خاتمه داد تا اکنون کار سخت و غيرممکني براي جدال برگشت پيش روي خود داشته باشد.
با اين حال بازيکنان و کادرفني و همچنين هواداران و مديريت اين باشگاه نمي‌خواهند شکست را بپذيرند و چشم به بازي برگشت و جبران 4 گل دوخته‌اند. برانکو که از ترس بازيکنانش بعد از اين شکست سنگين آگاه شده است روز گذشته بارها به تهييج آنها پرداخت و با جمله آنها غول نيستند و نبايد اينگونه تصور کنيد و مطمئنا آنها هم از پوست و استخوان هستند سعي در ايجاد باور در بين شاگردانش داشت. تمرينات تاکتيکي پرسپوليس روز گذشته بيشتر اختصاص به غافلگير کردن حريف داشت.
برانکو چشم‌انتظار سوت‌هاي داور عماني
مهمترين نکته‌اي که برانکو روي آن تاکيد داشت استفاده بهينه از سوت‌هاي احمد ابوبکر در جدال روز سه شنبه بود. سرمربي کروات سرخپوشان که در بازي رفت از تقابل نفر به نفر شاگردانش با حريف سودي نبرد، اکنون منتظر اين است تا آنها بتوانند بهترين استفاده را از شروع مجددهاي بازي ببرند. استفاده از ضربات ايستگاهي پشت محوطه جريمه، ضربات کرنر و البته پرتاب اوت‌هاي وحيد اميري از نکاتي بود که بارها تکرار شد و مدت زيادي از تمرين اين تيم را به خود اختصاص داد.
وحيد اميري که از خصوصيات مثبتي در پرتاب اوت برخوردار است در اين بخش با پرتاب‌هاي متفاوت خود وظيفه غافلگيري مدافعان الهلال را برعهده داشت که علي عليپور و گادوين منشا بايد در آن نقش ويژه‌اي را ايفا مي‌کردند. منشا به عنوان مهاجم سرخپوشان بايد جلوي دروازه مانع از ديد دروازه‌بان و به صورت حرفه‌اي و بدون خطا مانع از خروج از دروازه‌اش مي‌شد تا عليپور با در اختيار گرفتن توپ و چرخش آن را به سمت دروازه بزند يا به دو بازيکن شوتزني که پشت محوطه جريمه استقرار يافته‌اند قرار دهد (کمال کاميابي نيا و محمد انصاري).
در ضربات کرنر نيز به واسطه خروج‌هاي مطمئني که معيوف در جدال رفت به نمايش گذاشت سرخ‌ها بيشتر روي ضربات کوتاه و ترکيبي اصرار داشتند که با حرکاتي ترکيبي به پاس پشت محوطه جريمه و سود بردن بازيکنان شوتزن ختم مي‌شد.
ضربات ايستگاهي نيز به همين شکل بود و تنها منشا اجازه ضربه مستقيم به دروازه را داشت و ديگر بازيکنان بايد نقش پاسور را ايفا مي‌کردند و بهترين تصميم براي مقصد توپ خود را در نظر مي‌گرفتند تا بهترين سود را از آن ببرند. هرچند در غياب مهدي طارمي‌همچنان خط حمله اين تيم در تمرينات نيز هيجان انگيز نيست و ساده‌ترين روش‌ها براي دستيابي به دروازه را طي مي‌کنند.
سيدجلال و شجاع در نقش گلزن؟
در تمام ضربات ايستگاهي دو مدافع مياني احتمالي پرسپوليس برابر الهلال وظيفه اضافه شدن به باکس محوطه جريمه حريف را برعهده داشتند. سيدجلال حسيني که با بازگشت به تمرينات گروهي برابر الهلال قادر به همراهي پرسپوليس خواهد بود با توجه به شرايط فني و فيزيکي از قابليت خوبي روي استفاده از ضربات سر برخوردار است و شجاع خليل زاده نيز در اين فصل در قامت مدافع شرايط خوبي از حيث گلزن در اختيار داشته است. موضوعي که برانکو اميدوار است حداقل يکي از گل‌هاي بازي رفت توسط آنها جبران و شرايط براي تيمش آسانتر شود.
ربيع‌خواه و کمال در کنار هم
زوج موفق ميانه زمين پرسپوليس برابر استقلال خوزستان برابر الهلال عربستان نيز به کار گرفته خواهند شد و کمال کاميابي نيا و محسن ربيع خواه با پست تخصصي‌هافبک دفاعي و البته با شرح وظايف متفاوت اعلام شده توسط برانکو ايوانکوويچ خود را مهياي اين جدال کردند. ربيع خواه بايد با کمترين فاصله ممکن با خط دفاعي تيمش و پوشش مناسب آنها مانع از شکل گيري حملات حريف مي‌شد و وظيفه پاس‌هاي بلند به کناره‌ها را برعهده داشت. کاميابي نيا نيز کمي‌جلوتر از شماره 18 سرخپوش وظيفه کم کردن فاصله خطوط بين بازيکنان تهاجمي‌و تدافعي را برعهده دارد و جنگ‌هاي ميانه ميدان برعهده او خواهد بود و بايد از فرصت استفاده از ريباندها نيز سود ببرد.
کناره‌ها گلساز مي‌شوند؟
با حضور محمد انصاري در سمت چپ دفاعي و صادق محرمي‌در سمت مخالف و البته سرعت و تکنيک جالب توجه اين دو براي عبور از مدافع مستقيم و حرکات طولي بيشترين انتظار براي ارسال پاس‌هاي طلايي از سوي آنها مي‌رود. محمد انصاري که بعد از مدت‌ها با توجه به بازگشت سيدجلال و شکل گرفتن زوج او با شجاع خليل زاده اين فرصت را خواهد داشت تا در پست ايده‌آل خود به ميدان برود، بزرگترين شانس ايجاد موقعيت گل و حتي ضربه به سمت دروازه را خواهد داشت و اگر در شرايط بدني و روحي مناسب باشد مي‌توان از او انتظار موفقيت در اين جدال را داشت.
منشا و عليپور چشم انتظار مسلمان و اميري
وظيفه ارسال پاس‌هاي طلايي براي گادوين منشا و علي عليپور برعهده محسن مسلمان و وحيد اميري است. بازيکناني که رابطه خوبي با دو مهاجم تيم خود دارند و اين بهترين شرايط را براي سود بردن از فرصت‌ها در اختيار آنها قرار مي‌دهد. مهمترين نکته‌اي که بايد ترکيب پرسپوليس براي مقابله با الهلال در ذهن داشته باشد، دوري از فاصله بيش از حد بين بازيکنان و خطوط است. اتفاقي که در جدال رفت و حتي بيشتر بازي‌هاي اين فصل پرسپوليس ضربات جبران ناپذيري را متوجه آنها کرد و برانکو در بخش ابتدايي تمرينات روي اين اصل کار کرد و بارها با جابجايي بدون توپ و تنها با دستور مرور شد. برانکو با اعلام اينکه با حرکت تيمي‌هر بازيکن بايد چه تاکتيک و فضايي را براي عدم اجازه نفوذ به حريف در دستور کار قرار دهد، به بهترين شکل آنها را در جريان وظايف خود قرار داد و بايد ديد در نهايت در جدال برابر الهلال آنها چه خواهند کرد.