مدیر کل بین الملل بانک مرکزی خبر داد؛
مديرکل بين الملل بانک مرکزي از آمادگي اين نهاد و بانک‌هاي ايراني براي اجراي قرارداد بانکي با پاکستان خبر داد و گفت: اسامي‌تمام بانک‌هاي ايراني فعال در بازار بين بانکي به بانک مرکزي پاکستان ارسال شده و منتظر اعلام اسامي‌از سوي طرف مقابل هستيم.
«حسين يعقوبي مياب» روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينکه در 24 فروردين ماه سال جاري، قرارداد «ترتيبات بانکي و پرداخت‌ها» بين بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و بانک مرکزي پاکستان منعقد شد، اظهار داشت: براساس ماده يک اين قرارداد، طرفين موظف شدند در اسرع وقت، فهرستي از بانک‌هاي دو کشور را که در اين چارچوب با استفاده از ارزهاي ملي دو کشور به ايجاد روابط کارگزاري اقدام مي‌کنند، براي يکديگر ارسال کنند.
اين مقام مسئول بانک مرکزي تاکيد کرد: بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، فهرست کاملي از تمام بانک‌هاي عضو بازار بين بانکي ايران را به طرف پاکستاني ارائه کرد و در واقع تمام اين بانک‌ها مي‌توانند در چارچوب اين قرارداد، به ايجاد روابط با بانک‌هاي پاکستاني اقدام کنند اما متاسفانه تا اين لحظه هيچ فهرستي از بانک‌هاي پاکستاني براي بانک مرکزي ايران ارسال نشده است.
مديرکل بين الملل بانک مرکزي خاطرنشان کرد: اين موضوع در دستور پيگيري بانک مرکزي ايران قرار دارد و مکاتبات متعددي در اين خصوص انجام شده است. آخرين مکاتبه نيز در هفته گذشته با آقاي «محمد علي» معاون بانک مرکزي پاکستان بوده و ايشان در پاسخ اظهار کردند که به زودي اين ليست را ارسال خواهند کرد. با اين توصيف ظاهراً طرف پاکستاني در تهيه و ارسال ليست تعلل دارد.
يعقوبي با يادآوري اينکه اين موضوع در نشست ميان معاون اقتصادي رييس جمهوري با وزير امور خارجه پاکستان در ماه گذشته مطرح شد و مورد تاکيد طرف ايراني قرار گرفت، اظهار داشت: آقاي نهاونديان در اين جلسه درخواست اجراي مفاد اين قرارداد را داشت که وزير خارجه پاکستان، قول تسريع در اقدام را از سوي بانک مرکزي پاکستان داد؛ ما هم اميدواريم انشاءالله بعد از دريافت اين فهرست از سوي طرف پاکستاني، اين قرارداد را اجرايي کنيم.
به گفته مديرکل بين الملل بانک مرکزي، با اجراي دقيق مفاد اين توافقنامه، هيچگونه محدوديت و مانعي موجود پيش روي افزايش سطح مناسبات تجاري و نقل و انتقالات ارزي و تسويه مبادلات تجاري بين دو کشور وجود نخواهد داشت.
ايران و پاکستان فروردين ماه سال گذشته نخستين يادداشت تفاهم همکاري‌هاي بانکي را بين دو کشور به‌امضا رساندند که در آن ايجاد رابطه بانکي و افتتاح حساب‌هاي متقابل به ارزهاي مختلف بين بانک‌هاي مرکزي دو کشور و همچنين ايجاد زمينه مناسب براي همکاري‌هاي متقابل بانک‌ها با هدف تسهيل مراودات تجاري از طريق ارائه انواع خدمات بانکي و همچنين استفاده از سيستم‌ها و ابزارهاي پرداخت توسط شهروندان دو کشور مورد تاکيد قرار گرفته است.
از ديگر دستاوردها اين تفاهمنامه نيز مي‌توان به اعطاي مجوز تاسيس شعبه براي «بانک ملي ايران» و همچنين «حبيب بانک پاکستان» به ترتيب در پاکستان و ايران اشاره کرد.
در توافقات صورت گرفته، الحاق مجدد ايران به مکانيسم «اتحاديه پاياپاي آسيايي» مورد تاکيد و توافق طرفين قرار گرفته است. بر اين اساس تجار دو کشور خواهند توانست معاملات تجاري خود را از طريق بانک‌هاي عامل به سهولت تسويه کنند.  ايران، پاکستان، هندوستان و بنگلادش اعضاي اصلي اتحاديه فوق را تشکيل مي‌دهند.

معرفي آسان خريد
در نمايشگاه تراکنش ايران
«آسان خريد» محصول مشترک بانک تجارت و شرکت ايران کيش در سومين نمايشگاه بين‌المللي تراکنش کشور ITE معرفي مي‌شود.  فرامرزي مديرعامل شرکت ايران کيش در گفت‌وگو با روابط عمومي‌بانک تجارت از تشريح مزيت‌هاي محصول آسان خريد به عنوان خدمتي نو در سومين نمايشگاه بين‌المللي تراکنش کشور ITE براي خبرگان صنعت پرداخت کشور خبر داد و گفت: اين شرکت به منظور بهره‌مندي از دانش فعالان صنعت فين‌تک، با استقرار در غرفه‌هاي 29 و 30 و 10 اين نمايشگاه، جنبه‌هاي مختلف خدمت آسان خريد را براي علاقه‌مندان اين صنعت تشريح مي‌کند تا بتواند ازديدگاه صاحبنظران در ارتقاي کيفيت ارائه اين محصول بهره‌مند گردد .وي از آسان خريد به عنوان يکي از کامل‌ترين سيستم‌هاي خريد اعتباري کشور ياد کرد و گفت: در اين طرح دارندگان کارت اعتباري آسان خريد متشکل از سه گروه «سپرده‌گذاران»، «مشتريان حقيقي» و «کارکنان سازمان‌ها» مي‌توانند کالا و خدمات مورد نياز خود را به صورت اقساطي تا سقف 200 ميليون تومان و با کمترين کارمزد از فروشگاه‌هاي عضو اين شبکه خريداري کنند.

برندگان قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه بانک سپه مشخص شدند
ضمن برگزاري مراسم سي و نهمين مرحله قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز (ريالي و ارزي) بانک سپه با حضور نظار قانوني برندگان آن مشخص شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، در اين مراسم که با حضور نمايندگاني از دادستاني کل کشور، بانک مرکزي ج.ا.ا و وزارت امور اقتصادي و دارايي و عضو هيأت مديره بانک و جمعي از مديران و نمايندگان ادارات کل مرتبط برگزار شد، برندگان خوش شانس سي و نهمين مرحله قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک سپه مشخص شدند.
بنابر اين گزارش، تعداد کل جوايز اين دوره از قرعه کشي حساب‌ها، 546217 فقره بود که 193 جايزه آن مربوط به کمک هزينه خريد مسکن (هر کدام به مبلغ 1.000.000.000 ريال)، 393 جايزه مربوط به کمک هزينه خريد خودروي ايراني (هر کدام به مبلغ 250.000.000 ريال)، 1093 جايزه مربوط به کمک هزينه سفر به عتبات عاليات (هر کدام به مبلغ 10.000.000 ريال) و 544 هزار و 538 جايزه نيز مربوط به کمک هزينه خريد صنايع دستي (هر کدام به مبلغ 500.000 ريال ) است.
براساس اين گزارش تعداد کل حساب‌هاي حائز شرايط قرعه کشي 4 ميليون و 311 هزار و 933 فقره بوده‌اند.

برگزاري مراسم قرعه کشي حساب‌هاي
 قرض الحسنه پس انداز بانک مسکن
سي و هفتمين مرحله قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک مسکن در راستاي بهره مندي اقشار جامعه از نيات خيرخواهانه سپرده گذاران بانک برگزار شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا ، مراسم قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک مربوط به سال 1395 با حضور اعضاي هيات نظارت بر انجام قرعه کشي شامل نمايندگان دادستان کل کشور ، نمايندگان وزارت امور اقتصادي و دارايي ، نمايندگان بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران ، عضو هيات مديره بانک و نيز مديران امور ، روسا و کارشناسان ادارات برگزار شد . در اين مراسم، جعفر آقا ملايي عضو هيات مديره بانک مسکن طي سخناني گفت: اميدواريم جوايز امسال بانک به دست افراد نيازمند و مستحق برسد تا بتواند گره اي از مشکلات آنها بگشايد و بانک مسکن بار ديگر در شادي اين افراد سهيم باشد . مسعود ايزدي مدير امور ارتباطات و بازاريابي بانک مسکن نيز طي سخناني به اقدامات صورت گرفته از محل حساب‌هاي قرض الحسنه بانک در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 95 ، حدود 12 ميليون و397 و 317 فقره حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک مسکن بازگشايي شده است که 3 ميليون و 381 هزار و 239 فقره از اين حساب‌ها حايز شرايط لازم براي قرعه کشي هستند.

برگزاري قرعه کشي ويژه اعضاي
 کانال تلگرام بانک ملت
اولين دوره قرعه کشي جوايز کانال تلگرام بانک ملت، روز شنبه ۲۲ مهرماه در ساختمان مرکزي اين بانک برگزار شد.در اين مراسم که با حضور نمايندگان مديريت اموربازرسي، مديريت بازاريابي و کميته اجرايي قرعه کشي برگزار شد، ۷ برنده خوش شانس هفته اول مشخص شدند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، منصور طاهران پور، علي اصغر آخوندي، مرتضي گودرزي، احسان بابايي ترکمبور، فريد وکيلي، مهدي اسماعيلي و مهدي جعفريان ۷ برنده دوره اول قرعه کشي اعضاي کانال تلگرام بانک ملت هستند. اين مراسم به صورت زنده (لايو) از صفحه رسمي‌اينستاگرام بانک ملت به نشانيbankmellat.official پخش شد.

دانش‌آموزان مجتمع آموزشي طاهره با
خدمات بانک اقتصادنوين آشنا شدند
به منظور آشنايي نوجوانان با فعاليت‌هاي روزانه بانک‌ها، جمعي از دانش‌آموزان مجتمع آموزشي طاهره با حضور در شعبه فلکه صادقيه بانک اقتصادنوين از نزديک با فرآيند ارايه خدمات بانکي آشنا شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، مرجان سيدي رئيس شعبه فلکه صادقيه اين بانک، در خصوص اين مراسم گفت: بانک اقتصادنوين از سال‌ها قبل نسبت به معرفي خدمات بانکي به نوجوانان اقدام کرد که در اين راستا هماهنگي‌هاي لازم براي حضور دانش‌آموزان مجتمع آموزشي طاهره صورت گرفت. وي با اشاره به تاثير مثبت بازديد از شعب بانک در ميان دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان با حضور در شعبه بانک در قالب پنج گروه با انواع خدمات بانکي از جمله بانکداري الکترونيکي، خودپرداز، تسهيلات، صندوق و بيمه آشنا مي‌شوند. سيدي در خصوص رده سني دانش‌آموزان بازديد کننده از شعبه اين بانک اظهار داشت: دانش‌آموزان در سال ششم به صورت تئوريک با مباحث پول و اقتصاد آشنا مي‌شوند که حضور در محيط شعبه بانک براي درک دقيق مفاهيم آموزشي در اين باره مهم و تاثيرگذار است.

قاسم شيرکوند در حاشيه همايش ارزيابي عملكرد شش ماهه شعب استان تهران موسسه اعتباري كوثر از نصب و راه‌اندازي 2 هزاردستگاه كارتخوان در شش ماهه اول سال در تهران خبر داد و بيان داشت كلا 7 هزار دستگاه كارتخوان در سطح استان تهران فعال است.  به گزارش خبرنگار روزنامه تجارت، قاسم شيرکوند مدير شعب استان تهران موسسه کوثر در نشست خبري اظهارداشت: از اولويت‌هاي موسسه اعتباري کوثر صدور کوثر کارت هواداري است .وي افزود: هدف گذاري ما براي اين کارت در جهت ارتقا نشاط اجتماعي است و مي‌خواهيم خدمات بانکي متفاوتي از ساير بانک‌ها و موسسات ارائه دهيم.
مدير شعب استان تهران موسسه کوثر ادامه داد: کارت هواداري طرح منحصربفردي است که هيچ هزينه اي براي هواداران ورزشي ندارد و مي‌تواند حمايت خوبي از ورزش حرفه اي کشور داشته باشد.
وي خريد اينترنتي بليت مسابقات ورزشي و دريافت خدمات از ۳۵۰ شعبه موسسه کوثر در سراسر کشور را از جمله مزاياي کارت هواداري عنوان کرد .
وي همچنين از رشد 108 درصدي صدور کارت‌هاي هواداري خبر داد و گفت: آمار کارت‌هاي هواداري به ١٦٠ هزار کارت رسيده است. شيرکوند خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران ۲۰۰ دستگاه خودپرداز موسسه کوثر وجود دارد .
مدير شعب استان تهران موسسه کوثر با بيان اينکه در اين جشنواره دارندگان کارت‌هاي هواداري تا پايان دوره هفدهم ليگ برتر فوتبال فرصت دارند تا امتياز خود را بالا ببرند، گفت: حداقل امتياز براي شرکت در قرعه کشي ۱۰ هزار امتياز است و مرحله دوم آن از ابتداي آبان ماه برگزار مي‌شود.
وي گفت:از ابتداي سال ٩٥ تاکنون رشد چشمگيري در ارايه خدمات داشتيم به نحوي که خدمات اينترنت بانک ١١٢ درصد و همراه بانک ١٨٠ درصد رشد داشته است.
وي با اشاره به خدمات دهي ۹۰ شعبه موسسه کوثر در استان تهران گفت: در استان تهران ۷۰۰ نفر نيروي انساني در تلاش براي ارائه خدمات به مشتريان هستند. مدير شعب استان تهران موسسه کوثر با تاکيد بر اهميت نيروي انساني تحصيل‌کرده براي اين موسسه افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از روساي شعب استان تهران از نيروهاي جوان و تحصيل‌کرده موسسه کوثر هستند و در کنار آنها در حال بهره بردن از تجربيات پيشکسوتان بانکي نيز هستيم. شيرکوند با اشاره به برگزاري همايش يک روزه بررسي عملکرد شش ماهه شعب استان تهران گفت: در اين همايش يک روزه که‌امروز در حال برگزاري است، کارنامه شعب استان تهران مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد؛ هدف ما از اين همايش‌ها رسيدن به درک مشترک و قرار گرفتن در مسير درست پيشرفت است. شيرکوند با بيان اينکه حدود يک سوم از شعبات موسسات کوثر در استان تهران مستقر شده است، اظهار داشت: موسسه کوثر در اولين المپياد بانک‌هاي خصوصي و موسسات مالي و اعتباري با کسب 5/769 امتياز از يک هزار امتياز به مقام نخست دست يافت.
وي ادامه داد: موسسه کوثر در دومين جشنواره رشد، يادگيري و موفقيت‌هاي پايدار از نظر تراکنش‌هاي بانکي، خدمات الکترونيک موفق شد رتبه اول را کسب کند.
به گفته شيرکوند، موسسه کوثر تنها موسسه اي است که تمامي‌شعبات آن مکلف است در پايان هر سال مالي، مجمع شعبه خود را برگزار کند و از اين نظر شعبات استان تهران موسسه کوثر در سال ۹۳، امتياز خوب، در سال ۹۴ رتبه عالي و در سال ۹۵ امتياز خيلي خوب را کسب کرده‌اند.
مدير شعب استان تهران موسسه کوثر گفت: از ابتداي سال ۱۳۹۴ تاکنون، شعب استان تهران موسسه کوثر در راستاي سياست‌هاي دولت تدبير و اميد ۳ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده‌اند.

به‌منظور ارائه تسهيلات قرض‌الحسنه در ايجاد اشتغال به معرفي‌شدگان سازمان بهزيستي تفاهم‌نامه همکاري بين بانک توسعه تعاون و اين سازمان منعقد شد وبراين اساس متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به شعب اين بانک ضمن در دست داشتن معرفي‌نامه از اين خدمات بهره‌مند شوند. حجت اله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه‌امضا اين تفاهم‌نامه با اشاره به مسئوليت اجتماعي بانک‌ها در ايجاد اشتغال خاطرنشان کرد: در راستاي اجراي بند (د) تبصره 16 قانون بودجه 96 بانک توسعه تعاون آمادگي دارد تا در جهت حمايت همه‌جانبه اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه نمايد.
وي با اشاره به افزايش مبلغ وام افزود: به‌منظور استفاده حداکثري متقاضيان از اين تسهيلات در جهت راه‌اندازي کسب‌وکار و ايجاد اشتغال مبلغ اين وام از 100 ميليارد ريال به 300 ميليارد ريال افزايش‌يافته است. در ادامه جلسه دکتر انوشيروان محسني بندپي معاون وزير و رئيس سازمان بهزيستي ضمن تشکر و قدرداني از زحمات بانک توسعه تعاون عملکرد اين بانک را مثبت ارزيابي نمودند و خواستار افزايش تعاملات در راستاي استفاده هر چه بيشتر ظرفيت‌هاي بانک شدند.

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران به منظور ارزيابي پتانسيل بازارهاي اقتصادي و بررسي نحوه اجراي سياست‌هاي اعتباري تدوين شده براي نيمه دوم سال جاري طي سفري يک روزه وارد ياسوج مرکز استان کهگيلويه و بويراحمد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران دقايقي پيش براي انجام يك سفر پركار يك روزه وارد فرودگاه ياسوج شد.
گفتني است، دکتر اکبري در بدو ورود مورد استقبال کارکنان مديريت بانك قرض الحسنه مهر ايران در استان كهگيلويه و بوير احمد قرار گرفت.
شرکت در مراسم اهداي بسته‌هاي فرهنگي و آموزشي مدارس شبانه روزي مناطق محروم استان کهگيلويه و بويراحمد، بازديد از شعب و دواير ستادي و ديدار با مقامات و مسئولين استاني از جمله برنامه‌هاي دکتر اکبري در سفر يك روزه به ياسوج است.
در اين سفر يک روزه تليکاني،عضو هيات مديره، نجدي مديرامور استانها و چغازردي رئيس اداره کل بازرسي و حسابرسي داخلي بانک دكتر اكبري را همراهي مي‌كنند.



ساختمان جديد شعبه مطهري بانک مهر اقتصاد استان زنجان با حضور مدير عامل و معاونين پشتيباني و مهندسي و اعتبارات بانک، افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان زنجان، سيد ضياء ايماني مدير عامل بانک در آيين گشايش اين شعبه، گفت: نوسازي و بهسازي شعب بانک در راستاي تکريم ارباب رجوع و افزايش رضايتمندي سپرده گذاران در دستور کار قرار گرفته است. وي تصريح کرد: پروژه‌هاي متعدد عمراني با هدف ارتقاء وضعيت عمومي‌شعب بانک مهر اقتصاد در استان‌هاي مختلف کشور در حال انجام است که‌اميدواريم با بهره برداري تدريجي از اين پروژه‌ها بيش از پيش در راستاي اهداف کلان اقتصادي نظام گام برداريم. ايماني خاطر نشان کرد: براي ارتقاء سطح رضايتمندي مشتريان و سپرده گذاران بايد در کنار تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، مشتري‌مداري در رأس فعاليت همکاران قرار گيرد. وي در ادامه با اشاره به تعيين تکليف املاک مازاد بانک در سراسر کشور افزود: بخش عمده اي از املاک مازاد با همکاري تيم پشتيباني و رؤساي ادارات امور شعب به فروش رسيده است و دارايي‌هاي بانک درحال متعادل سازي مي‌باشد.

رئيس هيأت مديره بانک ايران زمين: بانکها و موسسات خصوصي توانسته‌اند نقش خود در کمک به رشد و توسعه توليد و اقتصاد کشور را به خوبي ايفا نمايند.
مجيد شايسته رئيس هيات مديره بانک ايران زمين در يادداشتي عنوان مي‌کند: با نگاهي به تاريخ اقتصاد کشور در دوران‌هاي مختلف و با توجه به فرهنگ عدم پذيرش ريسک در طبقه متوسط جامعه که بالاترين ريسک و بيشترين پس انداز کنندگان جامعه را نيز تشکيل مي‌دهند، بازار سرمايه فعاليت چشمگيري در اقتصاد کشور نداشته و عمده فعاليت بخش‌هاي مختلف اقتصادي و حتي در بسياري از موارد در زمينه‌هاي اجتماعي، فرهنگي نيز بانک محور بوده است.
هرچند که در سنوات اخير بازار سرمايه از بازار پول تفکيک و به نوعي در بسياري از اوقات بازار پول موتور محرکه بازار سرمايه بوده است ولي هنوز راه بسيار زيادي را بايد در اين بازار طي کرد و همچنين بايد برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي خاصي اجراء شود تا تفکيک منطقي و تعريف شده در اقتصاد بين بازار پول و سرمايه به وجود آيد و مشتريان هدف هر بازار مشخص گردد.
بانک ملي ايران که در استفاده از ظرفيت رسانه‌هاي نوين پيشتاز است، رتبه سوم استفاده از تلگرام را در ميان بانک‌هاي کشور کسب کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، بر اساس خلاصه گزارش آناليز فعاليت بانک‌هاي کشور در شبکه‌هاي اجتماعي که توسط دپارتمان آناليز شبکه‌هاي اجتماعي بانکتاک تحت نظارت بانک مرکزي منتشر شده است، بانک ملي ايران طي سه ماهه دوم امسال حايز رتبه سوم در استفاده از رسانه اجتماعي تلگرام شد. بانک ملي ايران در رتبه بندي قبلي مقام هجدهم را کسب کرده بود که با توجه به تغييرات ساختاري ايجاد شده در بخش روابط عمومي، توانست رتبه خود را 15 پله ارتقا دهد. همچنين عملکرد شش ماهه ابتداي امسال نشان مي‌دهد که تعداد کاربران کانال تلگرام بانک ملي ايران افزايش يافته و در پايان شهريور ماه به 29 هزار و 988 کاربر رسيده است. کانال تلگرام بانک ملي ايران به نشاني Bankmelli_ir@ از حدود دو سال پيش علاوه بر اطلاع رساني خدمات بانکي و ارايه نکات و هشدارهاي امنيتي، در زمينه‌اموزش مفاهيم بانکي نيز فعاليت مستمر دارد.

 عضو هيات مديره بانک رفاه گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزي سهم بازار بانک رفاه در حوزه ارزي و بين المللي ارتقا يافته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ فرشيد فرخ نژاد در دومين همايش سراسري مديران صف و ستاد اين بانک در سال جاري اقدامات صورت پذيرفته در حوزه بين الملل را تشريح کرد و گفت: خوشبختانه بانک رفاه جزو بانک‌هاي موفق در حوزه فاينانس و ريفاينانس بوده و سهم بازار بانک در حوزه ارزي و بين المللي ارتقاء يافته است.
فرخ نژاد با اشاره به اهميت و ضرورت توجه به قوانين و استانداردهاي بين المللي از جمله مقررات مربوط به ريسک و تطبيق گفت: بايد به صورت متوازن، هماهنگ و همسو با قوانين و مقررات بين المللي به جلو گام برداريم.
عضو هيات مديره بانک رفاه اظهار داشت: با درک شرايط اقتصاد کلان و برنامه ريزي‌هاي دولت و الزامات موجود بايد خدمات لازم طراحي شود و براساس رويکرد مشتري محوري رضايت بيش از پيش مشتريان را جلب کنيم.


بانک آينده در راستاي توجه به نيازهاي مشتريان و ارزش آفريني هر چه بيشتر براي آن‎ها، طرح بيمه رايگان سپرده‎گذاران را از تاريخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۲، در شعب خود عملياتي نمود. طرح بيمه رايگان سپرده­‌گذاران بانک آينده، خدمت نويني است که از سوي بانک آينده به پاس همراهي و وفاداري مشتريان گران‌قدر، به آن‌ها عرضه مي­شود. در اين طرح، سپرده­‌گذاران بانک آينده، به‌­صورت رايگان و با شرايط ويژه، تحت پوشش بيمه درمان تکميلي (جبران هزينه‌هاي بستري در بيمارستان)، بيمه آتش سوزي منازل مسکوني، بيمه عمر و حوادث از طريق شرکت بيمه رازي، قرار مي‌گيرند. مشتريان در صورتي که داراي انواع سپرده بلندمدت يک­‌ساله با مجموع مبالغ ۵۰ (پنجاه) ميليون ريال و بيشتر تا سقف ۲۰۰ (دويست) ميليون ريال باشند؛ به­‌طور خودکار تحت پوشش بيمه آتش سوزي قرار خواهند گرفت. ضمناً کليه مشترياني که موجودي سپرده آن‌ها نزد بانک آينده، بين ۲۰۰ (دويست) الي ۵۰۰ (پانصد) ميليون ريال باشد؛ از مزاياي بيمه آتش سوزي منازل، بيمه عمر و حوادث و در صورتي که سپرده آن‌ها بيش از ۵۰۰ (پانصد) ميليون ريال باشد؛ علاوه بر بيمه‌هاي: آتش سوزي منازل و بيمه عمر و حوادث؛ از خدمات بيمه درمان تکميلي نيز بهره‌مند خواهند گرديد.

عضو شوراي شهر اهواز با تأکيد بر لزوم تعامل بيشتر شهرداري‌ها با بانک شهر گفت: اقدامات اين بانک به ويژه در حوزه بانکداري الکترونيک مي‌تواند منشأ خدمات مفيدي براي شهروندان باشد و سطح کيفي زندگي را در شهرها افزايش دهد. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌، محمدرضا ايزدي با تأکيد بر لزوم سوق دادن تمام فعاليت‌هاي شهرداري به سمت خدمات الکترونيک اظهار کرد: مکانيزه شدن بليط اتوبوس و تاکسي مستلزم وجود کارت‌هاي الکترونيک و همزمان نصب سيستم کارتخوان در اتوبوس‌ها و تاکسي‌هاي شهري است، بنابراين براي جلوگيري از هدررفت هزينه‌ها و ايجاد امکانات رفاهي براي مردم بايد اين سيستم در شهرداري نهادينه شود. وي افزود: مکانيزه شدن خدمات اتوبوسراني و تاکسيراني شهري در اهواز به منظور دسترسي آسان مردم به‌امکانات و خدمات اين حوزه است و ضرورت اجرايي شدن آن براي رفاه شهروندان بسيار مهم و ضروري است که‌اميدواريم تعامل با بانک شهر اين بستر را فراهم کند. در شهر اهواز بايد حداقل 900 دستگاه اتوبوس داشته باشيم در صورتي که در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس بيشتر فعال نيست ولي اميدوارم با عزم شهردار جديد اين مشکل حل شود.

مهندس علي آبسالان مديرعامل و عضو هيأت مديره شرکت مبين وان کيش، در نشستي با دکتر فرامرز خالقي مديرعامل شرکت داده ورزي سداد در ارتباط با اپليکيشن "بله" گفت: "بله" يک دست آورد ملّي و قابل تقدير است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، در اين نشست که با همراهي مهندس حميد رضا سرمدي معاون بازاريابي شرکت مبين وان کيش، مهندس حميدرضا مختاريان معاون نرم افزار شرکت سداد و دکتر کاظم کيال از مديران پروژه "بله" بر پا شد؛ علي آبسالان مديرعامل و عضو هيأت مديره شرکت مبين کيش، نسبت به ايجاد و پياده سازي اين اپليکيشن با قابليت‌ها و توانمندي‌هاي منحصر به فرد و ويژه آن ابراز خرسندي کرد و اين حرکت کم نظير در سطح ملّي را به مديرعامل شرکت داده ورزي سداد و دست اندرکاران توليد و به روز رساني اين اپليکيشن تبريک گفت.
فرامرز خالقي در اين جلسه اظهار اميدواري کرد؛ با هم افزايي و پتانسيل‌هاي موجود دو شرکت، در کنار يکديگر بتوانيم به ايجاد بسترهاي مناسب به منظور بهره مندي هر چه بيشتر مردم از دست آوردهاي حوزه‌هاي فن آوري اطلاعات پيشگام باشيم تا آحاد جامعه با اين هم افزايي بتوانند از سرويس‌ها و خدمات مناسب و بيشتري بشهره مند شوند.

بانک صادرات ايران به ٣٠٠ هزار نفر از بازنشستگان کشوري ١٢ هزار ميليارد ريال وام قرض الحسنه با ٤ درصد کارمزد پرداخت مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، همزمان با آغاز ثبت نام براي اعطاي وام ضروري قرض الحسنه ٤٠ ميليون ريالي به هر يک از بازنشستگان کشوري، اين بانک پرداخت مجموعا ١٢ هزار ميليارد ريال وام با نرخ کارمزد ٤ درصدي را بر عهده گرفته است. بنا بر اين گزارش، ثبت نام وام ضروري قرض الحسنه بازنشستگان کشوري که از شنبه ۲۲ مهر آغاز شده، به مدت يک ماه در سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir ادامه خواهد داشت. اين وام همانند سال گذشته با عامليت بانک صادرات ايران پرداخت مي‌شود و در سال جاري به ۳۰۰ هزار بازنشسته کشوري تعلق مي‌گيرد. گفتني است، سال گذشته مبلغ وام ضروري هر يک از بازنشستگان کشوري ٣٠ ميليون ريال بود که ٢٥٠ هزار نفر از آن بهره مند شدند. شايان ذکر است، با مساعدت‌هاي بعمل آمده از سوي بانک صادرات ايران، مبلغ وام مذکور براي امسال به ٤٠ ميليون ريال افزايش يافته است.