وزير آموزش و پرورش از راه‌اندازي سامانه‌اموزشي ويژه اولياي دانش‌آموزان تا دوماه آينده خبر داد و گفت: در حوزه سنجش شايستگي مديران که‌امسال آغاز خواهد شد يکي از شاخص‌هايي که مرتب اندازه‌گيري مي‌شود، باور به پيوند اولياء و مربيان براي دستيابي به اهداف تعليم و تربيت و اهتمام به تقويت اين پيوند است. سيد محمد بطحائي اظهار کرد: خانواده و مدرسه همچون دو بالي هستند که اگر هماهنگ و همراه يکديگر حرکت نکنند اين کبوتر به اوج نخواهد نرسيد. وي گفت: بستر الکترونيکي در قالب يک شبکه تعاملي به تدريج از دو هفته آينده ابتدا براي مديران مناطق، مدارس و سپس براي خانواده‌ها راه‌اندازي خواهد شد.

يک نماينده مجلس گفت: شهرداري و شوراي شهر بايد موضوع حمل و نقل ريلي را به‌عنوان يکي از اولويت‌هاي تام و تمام تهران در نظر گرفته و براي آن برنامه‌ريزي کنند. محمدرضا نجفي درخصوص ضرورت توسعه خطوط مترو به عنوان يکي از راه‌هاي کاهش حجم ترافيک در تهران گفت: با توجه به حجم گسترده جابجايي در تهران، بايد بخش اعظمي‌از مجموعه حمل و نقل شهري در سايه حمل و نقل ريلي شکل بگيرد که اين موضوع به سفرهاي بين شهري و حتي حمل و نقل بار نيز قابل تعميم دادن است. اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: ترافيک بخش مهمي‌از سرمايه‌هاي مادي و انساني را هدر مي‌دهد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس، با تاکيد بر اختصاص اعتبار در بودجه سنواتي براي افزايش قيمت دارو گفت: بيش از ۹۵ درصد از مواد اوليه دارو وارداتي است. رسول خضري با اشاره به اينکه صنعت دارويي در کشور در صورت عدم حمايت دولت و مجلس درمرز ورشکستگي قرار مي‌گيرد،گفت: اگر دولت به دنبال افزايش قيمت دارو است، بايد مابه تفاوت قيمت تمام شده و قيمت عرضه را به صورت يارانه به وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان‌هاي بيمه‌گر و يا شرکت‌هاي تامين و توليدکننده دارو پرداخت کند. اين نماينده مجلس همچنين خاطرنشان کرد: بيش از 85 درصد مردم توان پرداخت هزينه‌هاي افزايش قيمت دارو را ندارند.

آماري از آزار جنسي در محيط کار نداريم
مديرکل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت گفت: يکي از مسائلي که در محيط کار دنبال مي‌کنيم، آزار جنسي است، اما آمار دقيقي در اين باره وجود ندارد. به گزارش ايلنا، احمد حاجبي گفت: يکي از مسائلي که در محيط کار دنبال مي‌کنيم، آزار جنسي است اما آمار دقيقي در اين باره وجود ندارد و معمولا اگر اين مسائل به وجود بيايد به مراجع قضائي ارجاع داده مي‌شود و وزارت بهداشت نيز اين موضوع را پيگيري مي‌کند. ۶۷ درصد افرادي که دچار اختلال روان ‌هستند، تصور مي‌کنند خود به خود خوب مي‌شوند و از همين رو، خدمتي دريافت
نمي‌کنند.

استقبال تهراني‌ها از اهداي جسد
مدير اجرايي واحد فرآوري بافت و پيوند نسوج پزشکي قانوني با بيان اينکه دانشگاه‌هاي کشور سالانه به ۲۰۰ تا ۳۰۰ جسد نياز دارند، گفت: هم‌اکنون تعداد افرادي که تمايل دارند، جسدشان را اهدا کنند، از ۱۲۰ نفر گذشته است. امين رادمنش درباره اهداي جسد به سازمان پزشکي قانوني گفت: اقبال مردم نسبت به اين موضوع خيلي خوب بوده و تقريبا از همه شهرهاي ايران درخواست داشتيم، البته در شهرهاي بزرگ مانند تهران، مشهد و تبريز درخواست‌ها بيشتر بوده، اما هنوز تا نياز اصلي‌مان فاصله زيادى داريم. وي گفت: افرادي که قصد دارند، جسدشان را اهدا کنند بايد رضايت‌نامه محضري بدهند. رادمنش گفت: گفت: دانشگاه‌هاي کشور در سال به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ جسد احتياج دارند و ما پيش‌بيني کرديم که يک بانک اطلاعاتي حدود سه الي چهار هزار نفري از افرادي که تمايل به اهدا دارند، تهيه کنيم.

اعتبار بخشي ملي بيمارستان ميلاد با درجه عالي
مديرعامل بيمارستان ميلاد ضمن تبريك كسب درجه عالي در ارزيابي اعتبار بخشي سال‌جاري وزارت بهداشت، گفت: بيمارستان‌هاي معدودي در كشور توانسته‌اند اين درجه را كسب كنند كه اين مهم نشان دهنده بيمار محوري و ايمني در بيمارستان است. به گزارش روابط عمومي‌بيمارستان ميلاد، دكتر محمودرضا فياض افزود: كسب گواهينامه اعتبار بخشي درجه عالي بيانگر اين است كه فعاليت‌هاي بيمارستان فراتر از استانداردهاي تدوين شده، در جريان مي‌باشد و بيمارستان به صورت مستمر توسط خود پايش شده و اقدامات اصلاحي در راستاي رفع مشكلات و عدم انطباق‌ها انجام مي‌شود. وي تصريح كرد: مسئوليت بسيار سنگين و راه دشواري براي همه ما شروع شده كه اهم آن شامل موارد ذيل است: بيمارستاني متوازن در تمامي‌ابعاد، بيمارستان ارتقادهنده سلامت در حيطه كاركنان، بيماران، جامعه و محيط زيست، ارتقاء مدل ارزيابي داخلي با رويكرد patient flow، استقرار سيستم يكپارچه اصلاح و ارتقاء، تكميل و ارتقاء داشبورد مديريتي در سطوح گوناگون مديريت بيمارستان با رويكرد هوش تجاري همزمان با طراحي و توسعه سيستم HIS-2، بسترسازي مناسب و كارا براي استقرار كامل استانداردهاي ايمني بيمار، ارزش‌گذاري هرچه بيشتر به پيشنهادات خلاقانه و نوآورانه كاركنان در راستاي اصلاح و ارتقاء امور و استفاده بيشتر از خرد جمعي در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري
مديريتي.


نمايش زيباترين طرح‌هاي صنعت طلا و جواهرات در نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات کيش
ده‌ها شرکت و کارگاه توليدي و خدماتي داخلي و خارجي هفته اول آذرماه؛ زيباترين و جديدترين طرح‌هاي توليدي صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي را در سومين نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي جزيره کيش در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌دهند.
به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني سومين نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات کيش؛ در اين نمايشگاه بيش از يکصد شرکت، کارگاه، واحد توليدي وکارخانه سازنده و توليدکننده داخلي و خارجي، نوين‌ترين توليدات خود را به نمايش مي‌گذارند.
در اين نمايشگاه انواع سرويس‌هاي مختلف طلا و جواهر(گردنبند، گوشواره، دستبند، زنجير)، انواع سنگ‌هاي قيمتي، انواع جواهرات، انواع فيروزه‌ها، دستگاههاي مدرن توليد داخل طلا و جواهر، انواع شيشه‌هاي ضد گلوله و مقاوم در برابر زلزله، انواع دستگاهها و سيستم‌هاي حکاکي، دستگاههاي جديد ريخته گري و سازنده مصنوعات طلا و پلاتين، دستگاههاي برش و حالت دهنده طلا، دستگاههاي ميکرو جوش نقطه اي طلا و جواهرات، دستگاه‌هاي مدل سازي با حجم توليد بسيار بالا، کوره‌هاي ذوب طلا، ابزارآلات، دستگاههاي ساخت زيورآلات، دستگاههاي تصفيه طلا، انواع صندوق‌هاي نسوز و درب‌هاي ضد سرقت، دستگاههاي توليد شمش و ديگر تجهيزات و صنايع وابسته ارائه شده و در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
رئيس ستاد برگزاري اين نمايشگاه گفت: سومين دوره اين نمايشگاه با استقبال خوبي مواجه شده است و علاوه بر شرکت‌ها و کارگاه‌هاي داخلي، توليدکنندگاني از کشورهاي ترکيه، ايتاليا، تايلند و هند و هنگ کنگ نيز حضور دارند.
محمود بندرچي مشارکت و همدلي فعالان صنف طلا و جواهر را در تداوم اين نمايشگاه بسيار مهم دانست و افزود: اين نمايشگاه در سه گروه " ابزار و تجهيزات و ادوات ماشين سازي"، " سازندگان طلا و جواهر، سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي" و " حلقه واسط فروش و بازرگاني" برپا مي‌شود.
وي با بيان اينکه در سومين نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات کيش صرفا طلا و جواهر ساخت کارخانه‌ها و کارگاههاي داخلي و خارجي ارائه شده است، گفت: در حاشيه برپايي اين نمايشگاه، کارگاه‌هاي مختلف آموزش ساخت و تعميرات طلا و جواهر و همچنين ساخت و توليد همزمان قطعات ريز طلا و جواهر نيز برگزار مي‌شود.
بندرچي خاطر نشان کرد: قرار است چند هيئت بازرگاني و تجاري از کشورهاي مختلف طي روزهاي برگزاري نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمت کيش، با حضور در محل نمايشگاه از پيشرفت‌هاي اين صنعت گرانبهاي کشورمان بازديد کنند و در بخش ساعت نيز با همکاري اتحاديه ساعت ايران شاهد حضور پرقدرت برندهاي مطرح دنيا در کيش خواهيم
 بود.
سومين نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي با هدف آشنايي توليد‌کنندگان و صادر‌کنندگان با محصولات، ماشين‌آلات و فناوري‌هاي نوين در بخش توليد و صادرات و همچنين معرفي توانمندي‌هاي داخلي و ارائه دورنمايي از توليد و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور برگزار شده است.
اين نمايشگاه با همکاري سازمان منطقه آزاد کيش، شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش و همکاري و حمايت کميسيون تخصصي طلا و جواهر کشور، اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، اتحاديه طلا و جواهر اصفهان، مشهد، تبريز، همدان و ساير اتحاديه‌هاي کشور از يکم تا پنجم آذرماه در محل نمايشگاه بين المللي جزيره کيش برگزار مي‌شود.

سرشبکه باند بزرگ قاچاق دختران همچنان متواري است؛
گروه اجتماعي: معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري مي‌گويد که لايحه‌امنيت اجتماعي بانوان همچنان در حال بررسي است. اين خبر، مدت‌هاست که در رسانه‌ها از زبان مسئولان مربوط به حوزه زنان و نمايندگان مجلس در رسانه‌ها منتشر مي‌شود، اما به نظر مي‌رسد هنوز تا تعيين تکليف و تصويب اين لايحه راه زيادي باقي مانده است. در روزهايي که معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري از خشونت داخل خانواده‌ها و عليه زنان و کودکان صحبت مي‌کند و مي‌گويد که بايد قانونمندي و اخلاق مداري بر اين امر حاکم شود. در شرايطي ابتکار همچنان از بررسي لايحه‌امنيت اجتماعي زنان در کميسيون‌هاي مختلف خبر مي‌دهد؛ در جايي ديگر، عوامل يک باند بزرگ قاچاق دختران که اقدام به قاچاق بيش از 800 دختر کرده بودند محاکمه مي‌شوند.
مدت‌هاست که از گوشه و کنار خبرهاي در گوشي و غيررسمي‌درباره فعاليت باندهاي قاچاق دختران و زنان ايراني شنيده مي‌شود. آخرين روزهاي اسفندماه سال گذشته بود که عباس جعفري دولت آبادي، دادستان تهران در سي و سومين نشست شوراي معاونين دادستاني تهران در صحبت‌هاي خود به پرونده ديگري با موضوع قاچاق زنان و دختران اشاره کرد. آنطور که جعفري دولت آبادي اعلام کرده بود اين پرونده در ناحيه 31 دادسراي تهران براي رسيدگي به جرايم اينترنتي، منتهي به صدور کيفرخواست شده و محاکمه متهمان آن در دادگاه انقلاب اسلامي‌تهران در حال انجام است. همچنين خردادماه سال‌جاري بود که تسنيم به نقل از پايگاه خبري پليس خبر داد که اعضاي يک باند که اقدام به قاچاق دختران جوان و نوجوان به کويت کرده و آنها را در اختيار شبکه‌هاي فساد و فحشا قرار مي‌دادند شناسايي و دستگير شدند. حالا چندماهي از زماني که دادستان تهران درباره پرونده قاچاق دختران صحبت کرده مي‌گذرد و رسانه‌ها از برگزاري جلسه رسيدگي به پرونده اعضاي باند قاچاق دختران در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي‌تهران به رياست قاضي صلواتي خبر مي‌دهند. آنطور که خبرگزاري‌ها اعلام کرده‌اند، نفر اصلي اين باند همچنان متواري است اما حکم اوليه براي ديگر اعضاي اين باند صادر شده است. براساس اين گزارش متهمان يک باند بزرگ قاچاق دختران با حکم قاضي صلواتي مجموعاً به تحمل ۱۰۰ سال حبس محکوم شده‌اند. براساس اين گزارش عوامل يک باند بزرگ قاچاق دختران که اقدام به قاچاق بيش از 800 دختر کرده بود، چندي پيش با اقدام نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي، دستگير و براي متهمان آن، در دادسراي جرايم رايانه‌اي پرونده قضايي تشکيل شد. عوامل باند با استفاده از بستر فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي، اقدام به شناسايي دختران و اغفال آنها مي‌کردند که نهايتاً پس از تکميل تحقيقات، براي 10 نفر از متهمان کيفرخواست صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي ارسال شد.  در کيفرخواست صادره از سوي دادسرا، مشارکت در راه‌اندازي خانه فساد، قاچاق انسان و قوّادي براي متهمان اين پرونده نظر گرفته شده بود. نهايتاً قاضي صلواتي پس از برگزاري جلسات محاکمه، هر کدام از متهمان اين پرونده را به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد و پرونده با اعتراض متهمان به حکم صادره، به شعبه 36 دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال شد. جلسه دادگاه تجديدنظر هم چند روز پيش برگزار شد اما هنوز حکم قطعي و نهايي درباره متهمان اين پرونده صادر نشده است. سرشبکه اين باند بزرگ قاچاق دختران متواري است و براي وي پرونده جداگانه‌اي تشکيل شده است. اين در حالي است که برخي رسانه‌ها طي روزهاي آينده اخباري را درخصوص نحوه فعاليت اين باند در فضاي مجازي و چگونگي اغفال دختران منتشر کرده بودند.

مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران از بدهي چند 10 ميلياردي آموزش و پرورش تهران به وزارت نيرو خبر داد و گفت: عمده اين بدهي‌ها بابت فاضلاب تهران و حق انشعاب مدارس است که تامين بودجه آن نيازمند رايزني و تصميم ملي است. عباسعلي باقري در گفتگو با ايسنا همچنين درباره ميزان بدهي آموزش و پرورش تهران به ساير بخش‌ها و دستگاه‌هاي دولتي اظهار کرد: يک بدهي عمده به فاضلاب تهران براي حق انشعاب مدارس داريم. بدهي هر مدرسه 10 تا 15 ميليون تومان است که با احتساب بيش از 2000 مدرسه پايتخت رقم بزرگ چند 10 ميلياردي خواهد شد که تامين بودجه آن نيازمند رايزني و تصميم ملي است. وي افزود: البته وزارت نيرو و سازمان آب و فاضلاب تهران تا امروز همراهي کردند که‌اميد است ادامه يابد. مقداري بدهي هم به اداره گاز داشتيم که توافقاتي در سطح ملي پيرامون آن انجام شده و فعلا شرکت گاز مراجعه‌اي به ما نداشته است، اما درباره فيش‌هاي پرداخت نشده آب و برق مدارس بايد به صورت موردي بررسي کرد.

مدير ملي ستاد مقابله با پديده گرد و غبار ضمن اشاره به اجراي اقداماتي براي مقابله با گرد و غبار در استان خوزستان، از آغاز تدوين برنامه‌هاي مقابله‌اي براي استان‌هاي کرمان، سيستان و بلوچستان و ايلام خبر داد. ضياءالدين شعاعي در گفتگو با ايسنا اظهار کرد: خوشبختانه به دليل شرايط ويژه‌اي که در بودجه ستاد ايجاد شد و توجه ويژه‌اي که رئيس‌جمهور نسبت به اولويت قرار دادن مقابله با گرد و غبار داشت، آماده جذب اعتبارات شديم و اجراي برنامه‌هاي مقابله‌اي آغاز شد. وي با بيان اينکه‌امسال موفق شديم حدود ۱۰۰ ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي بگيريم، گفت: تاکيدات رئيس‌جمهور در اين زمينه و موظف کردن وزارت جهاد کشاورزي براي آغاز عمليات مقابله با گرد و غبار باعث شد که در خوزستان کارهاي جدي در زمينه مقابله با گرد و غبار شروع شود. شعاعي افزود: همکاري وزارت نيرو و ساير دستگاه‌ها منجر به تخصيص آب و احداث کانال‌ها شد و در نهايت در حدود ۴۲ هزار هکتار از اراضي فوق بحراني گرد و غبار عمليات مقابله‌اي شروع شد.