عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به جمعیت دو الی سه هزار نفره زرتشتیان شهر یزد، سپنتا نیکنام برای بار دوم با رای بیش از 20 هزار مسلمان به عنوان نماینده شورای شهر یزد انتخاب شده است.هاشم‌زایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قانون شوراها در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرده است. اینکه اکنون شورای نگهبان با استناد به یک سخنرانی آن را خلاف شرع بداند و به دیوان عدالت اداری بفرستد، برخوردی دوگانه است.وی افزود: قانون نقصی ندارد؛ نظر شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری هر دو خلاف قانون اساسی است.نماینده تهران گفت: قانون کاملا شفاف است. رئیس مجلس باید به موضوع رسیدگی کند؛ در غیر این صورت «سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران باید در سیاست خارجی اروپا را مستقل از آمریکا بداند گفت: اروپا نیز باید تکلیفش را با آمریکا به صورت قاطعانه روشن کند و موضع دو پهلو نگیرد.کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کشورهای اروپایی موضع به حق جمهوری اسلامی که منافع دو طرف را در نظر می گیرد، تقویت کنند و در این زمینه اقدام عملی داشته باشند. رهبری هم در فرمایشاتشان اشاره کردند که اروپا در دام کم‌خردی ترامپ قرار نگیرد و موضع مستقل از ترامپ اتخاذ کند که این منافعش برای صلح و امنیت جهانی خواهد بود. اینکه آمریکا فراتر از برجام و قطعنامه شورای امنیت صحبت از تسلیحات دفاعی و موشکی کند، غیرقابل قبول است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هیچ اختلافی بین آقای جهانگیری با دولت و اعضای دولت وجود ندارد و در این چند ماه اعضای دولت بسیار صمیمی و نزدیک بوده و این حرف‌ها را نباید جدی گرفت.محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: یک فردی در سایتی چیزی به ذهنش رسید و نوشت، شما آن را در جمع مطرح می‌کنید.رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز تحریم جدید ایجاد نشده است و سخنان ترامپ، محتوی نداشت و بیشتر شعار و تکراری بود و خوشبختانه هم کارآفرینان و اقتصاددانان در داخل کشور خوب تجزیه و تحلیل کردند و آنچه در بازار ارز و پول و اقتصاد دیدیم، اتفاقی رخ نداده و حتی در برخی موارد بازار علامت‌های مثبت هم نشان داده است.

افتخار به دشمنی صدام، داعش و ترامپ
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دنیا، ایران را از دشمنانش بشناسد، اظهار کرد: افتخار می کنیم که از ابتدای انقلاب تاکنون افرادی مانند صدام، داعش و ترامپ روبروی ایران بوده اند و امروز نیز فردی در مقابل ما قرار گرفته که تمام دنیا او را تمسخر می‌کنند.به گزارش ایسنا، سرلشگر محسن رضایی گفت: وضعیت کنونی جامعه بشری نسبت به قبل از تغییرات پیچیده و سریع‌تری برخوردار است و مسائلی نظیر عدم اطمینان، عدم قطعیت، مه‌آلود بودن آینده و مسیرهای پیش رو برای ملت‌ها روز به روز بیشتر می شود. به همین دلیل زمانی که کارشناسان امنیتی و دفاعی می خواهند برای نیروهای مسلح پیش بینی‌هایی انجام دهند و برنامه ریزی کنند، با چنین تغییرات پیچیده ای روبرو و نیازمند دانش کافی در این زمینه هستند.رضایی تاکید کرد که ممکن است در زمینه علم آینده پژوهی نسبت به کشورهای غربی عقب باشیم، اما در موضوع آینده نگاری حتما جلوتر از آمریکا و اروپا حرکت می کنیم.وی به بیان عوامل موثر در شکل دادن آینده یک جامعه در بخش‌های مختلف پرداخت و فهم را مهمترین عامل در این زمینه عنوان کرد و گفت: خطر نفهمی از دیوانگی بیشتر است. ابله بودن یک رئیس‌جمهور از دیوانه بودن او خطرناک تر است.

ادعای بی اساس بحرین علیه ایران
وزیر کشور بحرین ضمن حمایت از استراتژی جدید آمریکا علیه ایران بار دیگر مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند.به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج، راشد بن عبدالله آل خلیفه مدعی شد: استراتژی آمریکا علیه ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند پایانی برای سیاست مداخله جویانه ایران در امور داخلی دیگر کشورها و تداوم انجام عملیات تروریستی از طریق سپاه و حزب الله باشد.وزیر کشور بحرین مدعی شد: این استراتژی در راستای ایجاد صلح و امنیت بین‌المللی و حفظ امنیت منطقه است.وی با طرح این ادعا که سپاه روش استفاده و به کارگیری سلاح و مواد منفجره را به برخی از تروریست‌ها آموزش می‌دهد، مدعی شد که ایران به بیش از 160 تروریست که سلب تابعیت شده‌اند و به حبس ابد محکومند، پناه داده است.وزیر کشور بحرین در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند که جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف اول تروریسم در جهان بوده و برای نابودی و ریشه کن کردن آن تلاش‌های فراوانی کرده است و مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

احضار یک عضو شورای شهر اشتهارد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشتهارد گفت: برای یکی از اعضای شورای شهر اشتهارد به دلیل تصدی همزمان دو شغل، اعلام جرم و پرونده قضایی تشکیل شده است.به گزارش میزان محمدرضا حق‌شناس درباره احضار و تحقیقات از یکی از اعضای شوری شهر اشتهارد گفت: در پی گزارش و اعلام جرم اداره کل بازرسی استان البرز علیه یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد که در حال حاضر عضو شورای اسلامی شهرستان اشتهارد نیز است رسیدگی قضایی در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: در گزارش اداره کل بازرسی به دلیل تصدی همزمان دو شغل که یکی اشتغال در شهرداری اشتهارد و دیگری عضویت در هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد بود علیه وی اعلام جرم شده بود که با وصول گزارش به دادسرا، موضوع در جریان رسیدگی قرار گرفت.دادستان عمومی و انقلاب اشتهارد در مورد آخرین وضعیت پرونده این عضو شورای شهر توضیح داد: با توجه به ارائه مستندات اداره کل بازرسی به عنوان شاکی، دفاعیات از متهم اخذ شده و پرونده فعلا در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و تاکنون حکمی له یا علیه طرفین صادر نشده است.

استقبال مجلس خبرگان از هیات اندیشه‌ورز
دبیر شورای نگهبان ضمن دعوت از محققان و مراکز تحقیقاتی برای پژوهش در زمینه هیئت اندیشه ورز، افزود: مجلس خبرگان رهبری از نظرات اندیشمندان در این زمینه استقبال می‌کند.به گزارش ایلنا، آیت‌الله جنتی، در آغاز نشست هفتگی اعضای شورای نگهبان، ایام شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و تأکید کرد: دلیل دشمنی بدخواهان ایران اسلامی با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی، ترس آنها از قدرت برخاسته از پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی است. البته دشمنان باور نمی‌کردند مردم مسلمان ایران بتوانند پس از پیروزی انقلاب اسلامی اینچنین با قدرت به مسیر خود ادامه دهند که بی‌گمان پیروی مردم از امام راحل و مقام معظم رهبری مهم‌ترین عامل حفظ این قدرت بوده است.

تغییرندادن برجام به معنای تطمیع آمریکا
سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که تغییر ندادن برجام به منزله آن است که می‌توان آمریکا را با یک توافق بد تطمیع کرد.به گزارش ایسنا، نیکی هیلی در صفحه توئیتر خود نوشت: تغییر ندادن توافق هسته‌ای ایران یک پیام قاطع به رژیم کیم جونگ اون است که می‌توان آمریکا را با یک توافق بد تطمیع کرد. این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که اغلب رهبران جهان و کارشناسان معتقدند که در صورت تغییر در برجام یا خروج از آن توسط آمریکا پیام بدی به رژیم کره شمالی مخابره می‌شود و این رژیم دیگر هرگز پای میز مذاکره نمی‌آید.

گشایش‌های بیشتر پس از برجام
وزیر کشور با آیت الله دری نجف آبادی دیدار و گفتگو کرد.به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری  اظهارداشت: جنابعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ٤ سال گذشته با دولت بهترین نوع تعاملات را در سطح استان داشتید و با توجه به شرایط این استان و مشکلات آن قطعا اگر حمایت ها و راهنمایی و هماهنگی های جنابعالی نبود کارها به نحو احسن پیش نمی رفت.وی در ادامه افزود: دولت یازدهم در ابتدای کار با مشکلاتی از جمله تشدید تحریم ها، تورم بالای ٤٠ درصد و رشد اقتصادی منفی و ... رو به رو بود اما بعد از برجام و بخصوص در ٢ سال پایانی عمر دولت یازدهم گشایش های بیشتری حاصل شد و استان مرکزی توانست گام های مناسبی بردارد که باید در ٤ سال آینده جهش بزرگتری را در تمام ابعاد شاهد باشیم.وزیر کشور بیان کرد: در بحث تغییر استاندارن و مدیران که صورت گرفته از آقای زمانی قمی در جای دیگری استفاده خواهیم کرد که بر این اساس باید جایگزینی برای ایشان انتخاب می کردیم که با سیاست که داشتیم و اقای روحانی هم بر آن تاکید دارند این بوده که در ابتدای این تغییرات هماهنگی نسبی در استان شکل بگیرد تا در ادامه کارها با هماهنگی بیشتری پیش برود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که امروز برای افکارعمومی جهانی کاملا مشخص شده که ترامپ فرد دروغگویی است گفت: ما با مردم آمریکا هیچ وقت دشمنی نداشتیم. به گزارش ایرنا امیردریابان علی شمخانی در گفت و گو با یورو زنیوز اظهار داشت: دولت آمریکا ضمن آن که به صورت مستمر علیه ایران از طریق تحریم و مسایل اقتصادی ، علیه سوریه و عراق از طریق پرورش تروریسم ، علیه مردم یمن از طریق بمباران ،علیه مردم بحرین از طریق حمایت از دیکتاتورها در حال اقدام است، ما را بدون ارایه هیچ سندی متهم به حمایت از تروریسم می کند. وی با تاکید بر این که ما هیچ وقت با مردم آمریکا دشمنی نداشتیم گفت: دلیلی نداشته که با مردم آمریکا دشمنی داشته باشیم اما دولت آمریکا همواره با ملت ایران دشمنی کرده است. وقتی ترامپ می گوید ' ملت تروریست ایران' ،وقتی حق مردم ایران را در یک پهنه 2500 ساله تاریخی نادیده می گیرد و خلیج فارس را خلیج عربی می نامد ، مردم ایران می فهمند که مورد هدف قرار گرفته اند . شمخانی اضافه کرد: البته به طور طبیعی هم مردم ایران ، هم آزادی خواهان جهان، هم روشنفکران اروپا و هم روشنفکران آمریکا ترامپ را پس از سخنرانی اخیربا کلمات روشنی به استهزاء گرفته اند. وی در پاسخ به این که عملکرد و همکاری کشورهای اروپایی را بعد از برجام با جمهوری اسلامی ایران چگونه ارزیابی می کنید ؟ گفت: ما با حفظ اصول و ارزشهای خود هیچگاه محدودیتی در توسعه روابط با اروپا نداشته ایم اما واقعیت این است که اروپا پس از برجام نتوانسته است انتظارات مردم ایران را برآورده کند و بیشتر اقدامات انجام شده از سوی کشورهای اروپایی جنبه نمایشی داشته است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، کاهش جلسات علنی و افزایش جلسات غیرعلنی را بی‌ارتباط به تغییرات امنیتی مجلس دانست و گفت: در واقع شخص رییس مجلس باتوجه به مسئولیتی که در قبال حفاظت از مجلس دارد، درباره دیوارکشی محدوده ساختمان مجلس تصمیم گرفته است. مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به کاهش یکی از ۳ جلسه علنی هفتگی و افزایش یک جلسه غیرعلنی هفتگی در دستورکار مجلس گفت: مشکل ما جلسه علنی یا غیرعلنی و قانون‌گذاری نیست؛ مشکل ما نظارت بر اجرای قانون است. وی افزود: این همه قانون می‌نویسیم اما چقدر برای نظارت بر اجرای این قوانین وقت می‌گذاریم؛ بعد می‌گوییم چرا مشکلات حل نشد. لازم نیست تا این میزان حرف بزنیم و اگر هم حرفی می‌زنیم باید این حرف را محکم بیان کنیم و در ادامه نیز به‌دقت نظارت کنیم که این حرف‌ها به‌درستی اجرا شود. عضو فراکسیون امید گفت: مشکل امروز ما در مجلس این است که کمتر به آن‌چه نوشته و تبدیل به قانون کردیم، نظارت می‌کنیم. این‌که هر روز قانون و آیین‌نامه مصوب کنیم، کار درستی نیست. نایب رییس مجلس درباره برخی دیگر از تغییرات اخیر در وضعیت امنیتی ساختمان مجلس اعم از منع ملاقات مردمی در روزهای جلسات علنی، علاوه بر کاهش جلسات علنی و افزایش جلسات غیرعلنی که منجر به نگرانی افکار عمومی درخصوص کاهش ارتباط مردم با نمایندگان شده، گفت: اتفاقاً وقتی جلسات علنی کم می‌شود، این فرصت در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد که بیشتر با مردم ارتباط برقرار کند. اگر جلسات علنی مجلس بیشتر باشد، امکان ارتباط نزدیک نمایندگان با مردم کاهش می‌یابد.

رهبر انقلاب آينده صنعتی کشور را ريل گذاري کردند؛
اگر طرف مقابل برجام را پاره کند، ما آن را ريز ريز مي‌کنيم
رهبر معظم انقلاب اسلامي‌تاکيد کردند: تا طرف مقابل، برجام را پاره نکند، ما آن را پاره نمي‌کنيم، اما اگر برجام را پاره کنند ما آن را ريز ريز مي‌کنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهاي برتر علمي، جوانان نخبه ميهن را مايه‌اميد به آينده درخشان ايران خواندند و با اشاردته به ضرورت هوشياري در مقابل مکر و حيله شيطان بزرگ، خطاب به مردم، مسئولان و فعالان سياسي و مطبوعاتي هفت نکته مهم را درباره قضاياي اخير پيرامون برجام مورد تأکيد قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي، وابستگي سياسي را بسيار خطرناک و مايه تو سري‌خوري ملتها دانستند و با اشاره به قطع کامل وابستگي ايران به‌امريکا خاطرنشان کردند: دشمن با رصد تحولات و فعاليتهاي جمهوري اسلامي‌ايران، از تبديل ايران از «کشوري عقب افتاده و وابسته» به کشوري «اثرگذار، متنفذ و برخوردار از اقتدار روزافزون سياسي، دفاعي و علمي»، کاملاً عصباني و به‌شدت نگران است.
رهبر انقلاب، دشمني رژيم امريکا با ملت ايران را از همان روزهاي اول پيروزي انقلاب يادآور شدند و افزودند: آن روزها نه مسئله انرژي هسته اي مطرح بود و نه موشک و نفوذ منطقه اي، اما امريکايي‌ها فهميده بودند که با پيروزي انقلاب، ايران را به‌عنوان کشوري «زيردست، مطيع و بسيار پرمنفعت» از دست داده‌اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، الگو شدن ايران در ذهن ملتها را موجب خشم و نا اميدي بيشتر سلطه گران خواندند و افزودند: ملت ايران در چهل سال اخير به جهانيان ثابت کرده است که مي‌توان از ابرقدرتها نترسيد، در مقابل آنها ايستادگي کرد و با وجود تحريم‌ها و فشارها، به رشد و پيشرفت روزافزون نيز دست يافت.
ايشان، پيشرفتهاي نظامي‌و موشکي ايران در عين تحريم کامل را موجب حيرت و حتي تحسين برخي دشمنان کينه ورز خواندند و افزودند: مقاله چند سال قبل يک ژنرال صهيونيست در اين خصوص، نمونه اي از اين واقعيت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينکه «نمي‌خواهيم وقت جلسه خوب و مفيد با نخبگان جوان را با پاسخگويي به رئيس جمهور امريکا ضايع کنيم»، افزودند: با وجود اين، همه بايد به يک نکته مهم توجه کنيم و آن، ضرورت شناخت دشمن است زيرا هر ملتي دشمنانش را نشناسد و او را دوست يا بي‌طرف بداند، حتماً مورد تهديد و در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
ايشان افزودند: اميرمؤمنان در نهج البلاغه مي‌فرمايند «خواب نمي‌روم و مي‌فهمم که در اطرافم چه مي‌گذرد»، و ملت و مسئولان ايران نيز نبايد دچار خواب گرفتگي و غفلت شوند چرا که در اين صورت به ما شبيخون مي‌زنند و غارت مي‌شويم.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به پاسخ‌هاي خوب و درست مسئولان کشور به اباطيل ترامپ، رئيس جمهور و هيأت حاکمه‌امريکا را به علت درک نکردن تحولات ايران و منطقه، دچار «عقب افتادگي ذهني» خواندند و خاطرنشان کردند: آنها مي‌خواهند ايرانِ جوان، مؤمن، انقلابي و پيشرفته را به 50 سال قبل برگردانند، البته معلوم است که اين کار، شدني نيست اما آنها به علت عقب‌ماندگي از درک اين واقعيت عاجزند و به همين علت دچار اشتباه محاسباتي و شکست‌هاي پي در پي از ملت ايران شده و مي‌شوند.
رهبر انقلاب، رژيم بسيار شرور امريکا را به تعبير حقيقتاً درست امام راحل «شيطان بزرگ» و «شيطان اکبر» خواندند و خاطرنشان کردند: نظام امريکا، کارگزار شبکه خطرناک و خبيث صهيونيزم بين الملل، دشمن ملت‌هاي مستقل و عامل اغلب جنگها در منطقه و جهان است و مانند زالو درصدد مکيدن دار و ندار ملت‌هاست.
ايشان با يادآوري سخنان ترامپ در مبارزات انتخاباتي مبني بر بوجود آمدن داعش به‌دست امريکا افزودند: طبيعي است که سردمداران امريکا اکنون عليه سپاه پاسداران که اهداف خطرناک امريکا و داعش را در منطقه سد کرده است، نعره بکشند و سخنراني کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، خنثي شدن نقشه‌هاي امريکا در منطقه از جمله در سوريه، لبنان و عراق را علت ديگر عصبانيت و خشم مقامات امريکايي برشمردند و افزودند: جمهوري اسلامي‌نقشه‌هاي شوم امريکا را برهم زده است.
رهبر انقلاب اسلامي‌پس از تبيين علل عصبانيت و نااميدي امريکايي‌ها به بيان هفت توصيه مهم به مردم، مسئولان و فعالان سياسي و مطبوعاتي درباره قضاياي اخير پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اولين نکته تأکيد کردند: همه يقين و مسلم بدانند که‌امريکا اين بار هم از ملت انقلابي ايران تودهني و شکست خواهد خورد.
توصيه دوم رهبر انقلاب، «پرهيز از غفلت در مقابل مکر و حيله‌امريکا» بود.
ايشان خاطرنشان کردند: نبايد بلاهت نشان دادن رئيس جمهور امريکا، موجب شود که از مکر و توطئه دشمن غافل شويم و آن را حقير بشماريم، بلکه بايد همه با تدبير و هوشياري و آمادگي کامل در صحنه باشيم.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته جنگ نظامي‌اتفاق نمي‌افتد اما مسائلي هست که اهميتش از جنگ کمتر نيست، بنابراين بايد پيش بيني کنيم و مراقب باشيم.
رهبر انقلاب در توصيه سوم، به دشمني امريکا با عناصر قدرت ايران اشاره و تأکيد کردند: برعکسِ دشمن، همه بايد اين عناصر را تقويت کنيم.
ايشان علم و قدرت دفاعي را از جمله عناصر اصلي قدرت ملت ايران خواندند و افزودند: توان موشکي بايد به کوري چشم دشمن هر روز افزايش يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي اقتصاد را از ديگر عناصر قدرت ايران برشمردند و تأکيد کردند: بايد به کاهش وابستگي و افزايش قدرت درون زاي اقتصادي اهتمام جدي کرد.
رهبر انقلاب در همين زمينه يادآور شدند: بارها گفته‌ايم که با سرمايه گذاري خارجي از جمله غربي‌ها مشکلي نداريم اما نبايد اقتصاد کشور به ستوني متکي باشد که با نعره شخصي مثل ترامپ بلرزد.
ايشان افزودند: اقتصاد ايران بايد به «ستونِ توان و ظرفيت داخلي» تکيه کند و سياستهاي اعلام شده اقتصاد مقاومتي، پيگيري و اجرا شود.
«بي اعتنايي به القائات دشمن»، چهارمين توصيه مهم رهبر انقلاب درباره قضاياي اخير است.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: در برجام دشمن القا مي‌کرد اگر توافق حاصل شود دشمني‌ها برطرف مي‌شود، توافق کرديم اما دشمني‌ها بيشتر هم شد.
ايشان تأکيد کردند: امروز هم نبايد مطالبي مطرح شود که اگر مثلاً در فلان قضيه توافق نکرديم چنين و چنان مي‌شود، اين از القائات مورد نظر دشمن است و ما بايد بي اعتنا به اين القائات، مصالح خودمان را خودمان بفهميم و آن را از دشمن نشنويم.
پنجمين توصيه رهبر انقلاب اسلامي‌يعني افزايش قدرت دفاعي بر تجربه دفاع مقدس متکي بود.
ايشان خاطرنشان کردند: در آن سالها تهران زير موشکباران صدام و حاميان غربي اش بي دفاع بود، جوانان کشور براي حل اين معضل از صفر شروع کردند و به تدريج به چنان توانايي دست يافتند که دشمن وقتي توانايي مقابله به مثل ما را ديد، متوقف شد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اکنون نيز بايد توان دفاعي کشورمان را افزايش دهيم تا دشمنان گستاخ و جَري نشوند و به حمله و دست از پا خطا کردن، تشويق نگردند.
رهبر انقلاب در توصيه بعدي به موضوع رفتار اروپايي‌ها در مسئله اخير پرداختند.
ايشان گفتند: اروپايي‌ها با درک اينکه برجام به نفع آنها و امريکايي‌هاست، با سخنان رئيس‌جمهور امريکا درباره پاره کردن برجام مخالفت کردند که اين موضعگيري خوب است اما کافي نيست.
رهبر انقلاب گفتند: تا طرف مقابل، برجام را پاره نکند، ما آن را پاره نمي‌کنيم، اما اگر برجام را پاره کنند ما آن را ريز ريز مي‌کنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اروپايي‌ها بايد مقابل اقدامات دولت امريکا از جمله نقض برجام همچون تحريم‌هايي که انتظار دارند از کنگره بيرون بيايد بايستند و از هم صدايي با امريکايي‌ها در مسائلي نظير قدرت دفاعي ايران و حضور ايران در منطقه بپرهيزند چرا که ما مطلقاً هم آوازي اروپايي‌ها با زورگويي‌هاي امريکا را قبول نمي‌کنيم.
رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: آنهايي که موشک و سلاح اتمي‌دارند ملت ايران را از داشتن موشک 2 يا 3 هزار کيلومتري نهي مي‌کنند، اين موضوع و ديگر مسائل مربوط به ايران به شما چه ربطي دارد؟
آخرين توصيه رهبر انقلاب، «جدي گرفتن اقتصاد مقاومتي و اصول آن» از جمله توليد داخلي، منع واردات غيرضروري، جلوگيري از قاچاق کالا و ايجاد اشتغال بود.
ايشان خاطرنشان کردند: بيش از نيمي‌از سال، گذشته است و بايد براي تحقق اهداف و جبران عقب‌ماندگي‌هاي ناشي از حرفهاي انتخاباتي، تلاش مضاعف شود تا اقتصاد ايران از اتکاء به نفت، به اقتصادي مبتني بر ارزش افزوده تبديل شود. رهبر انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از سخنانشان، ديدار با نخبگان جوان را جلسه اي شيرين و مطلوب و سرشار از اميد به آينده و افق‌هاي پيش رو خواندند و با تأکيد بر اينکه نخبگان، نعمت‌هاي الهي هستند و بايد شکر اين نعمت را بجا آورد، گفتند: من عميقاً و قوياً، نخبه‌باور هستم و مسئولان نيز بايد باور کنند که نخبه داريم و اين نخبه‌ها مي‌توانند سرنوشت کشور را تغيير دهند.
ايشان، پيشرفت علمي‌را زمينه ساز اقتدار کشور دانستند و خاطرنشان کردند: کشور ما با وجود سابقه درخشان در زمينه علم، متأسفانه در دوران سلطه بيگانگان از قافله علم عقب افتاد که بايد اين عقب افتادگي جبران شود.
رهبر انقلاب اسلامي، اصلي‌ترين راه جلوگيري از غرب زدگي کشور را، از بين بردن وابستگي دانستند و با تأکيد بر اينکه از عناصر اصلي رهايي از وابستگي، پيشرفت علمي‌است، خاطرنشان کردند: در مسير پيشرفت علمي‌و فناوري نبايد هيچ مانعي از جانب دستگاههاي مختلف بوجود آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به ظرفيت‌هاي فوق العاده کشور، بستر پيشرفت علمي‌و فناوري را مهيا دانستند و با ابراز رضايت از اقدامات بنياد نخبگان و معاونت علمي‌رياست جمهوري افزودند: البته نبايد به اين حد از پيشرفت قانع بود، زيرا تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم.
رهبر انقلاب اسلامي‌در ادامه سخنان خود به يک نکته اساسي اشاره کردند و گفتند: در پيشرفت علمي‌بايد رويه‌سازي و جريان‌سازي شود تا سلائق و روشهاي مديريتي در دولتهاي مختلف، در اين مسير تأثيرگذار نباشد و پيشرفت علمي‌کشور متوقف نشود.
حضرت آيت الله خامنه اي چند نکته را نيز درخصوص مسائل مرتبط با علم و فناوري بيان کردند.
«افزايش کيفيت ضوابط شرکتهاي دانش بنيان»، «لزوم افزايش بودجه علم و فناوري»، «مديريت صحيح منابع مالي در اين بخش» و «ضرورت ارتقاء کيفيت مقالات علمي»، نکاتي بود که رهبر انقلاب اسلامي‌به آنها اشاره کردند.
ايشان، معاونت علمي‌رياست جمهوري و بنياد نخبگان را به استفاده بيش از پيش از ظرفيت‌هاي دستگاهها، توصيه مؤکد کردند.
رهبر انقلاب اسلامي‌همچنين گفتند: بايد براي صنعت کشور، فکري اساسي شود زيرا صنعت گرفتار آفت مونتاژکاري شده است و تا وقتي که اين آفت وجود دارد، نوآوري مورد توجه قرار نخواهد گرفت و تحرک و کار علمي‌نيز متوقف خواهد شد و در چنين شرايطي، ميان دانشگاه و صنعت، ارتباطي برقرار نخواهد بود.
ايشان به موضوع لزوم اهميت دادن به فعاليتهاي فرهنگي در معاونت علمي‌رياست جمهوري و بنياد نخبگان نيز اشاره کردند و افزودند: خطرناک تر و تلخ تر از ترور فيزيکي که در سالهاي گذشته انجام شد و تعدادي از دانشمندان ما شهيد شدند، اسير فکري و فرهنگي شدنِ دانشمندان است، بنابراين نخبگان بايد با تقوا از خود مراقبت کنند. رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنان خود، شرايط امروز و جهت گيري کشور را بهترين فرصت براي جوانان به منظور افزايش ايمان، تلاش علمي‌در جهت پيشرفت و برطرف کردن اشکالات دانستند و گفتند: مطمئن هستم که شما جوانان، ايراني به مراتب بهتر، پيشرفته تر و منظم تر، پيشِ رو خواهيد داشت. در ابتداي اين ديدار دکتر ستاري معاون علمي‌و فناوري رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به لزوم تغيير در رويکرد اقتصادي، از اقتصاد نفتي به سمت اقتصاد مبتني بر نيروي انساني خلاق و مؤمن و خودباور، گفت: طراحي مدل موفق آموزشي، تمرکز بر توانمندسازي نخبگان، جذب ايرانيان خارج از کشور و ايجاد شبکه نخبگاني از مهمترين فعاليت‌ها و رويکردهاي بنياد ملي نخبگان بوده است.