عضو کميسيون اجتماعي مجلس با انتقاد از بازگشت ۹۰ درصدي معتادان بهبود يافته به اعتياد، خواستار سپرده شدن تمامي‌امور معتادان بهبود يافته به دستگاه واحدي شد. شکور پورحسين گفت: برنامه خاصي براي حمايت از معتادان بهبود يافته در کشور وجود نداشته و اين امر زمينه رجوع 90 درصدي معتادان به اعتياد را فراهم ميکند. وي با تاکيد بر اينکه حمايت دستگاه‌هاي حمايتي از معتادان بهبود يافته کافي نيست، گفت: در گذشته معتاد را مجرم مي‌دانستند اما بعد به دليل حجم زياد مجرمان در زندان‌ها قانوني تصويب شد که معتاداني که براي ترک اقدام مي‌کردند تحت تعقيب قرار نگيرند بنابراين براساس اين قانون معتادان بيمار شناخته شدند نه مجرم.

عضو کميسيون و برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، گفت: بودجه سال ۹۷ شهرداري تهران براساس برنامه سوم شهرداري تهران تدوين مي‌شود. مجيد فراهاني گفت: قرار نيست بودجه سال آينده، آخرين برش از برنامه دوم توسعه شهرداري تهران باشد، بلکه اولين برش از برنامه توسعه سوم شهرداري تهران است. وي با بيان اينکه‌امسال برنامه توسعه سوم در صحن شورا ارائه و به تصويب مي‌رسد، گفت: بودجه‌امسال بر اساس برنامه سوم است و ملاک عمل ما از ابتداي سال ۹۷ براساس برنامه جديدي است که تدوين خواهد شد. فراهاني گفت: بودجه‌امسال بودجه انقباضي بود و بودجه سال 97 انقباضي‌تر از سال گذشته تدوين خواهد شد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با مشکل کاهش آب در درياچه اورميه روبه‌رو هستيم. عيسي کلانتري درخصوص آخرين وضعيت درياچه اورميه گفت: درياچه اورميه حالت تثبيت خود را پيدا کرده، اما با توجه اينکه در سال گذشته 38 درصد بارش‌هاي حوزه درياچه اورميه نسبت به سال قبل کاهش يافته، ما با مشکل کاهش آب در حوزه درياچه اورميه روبه‌رو هستيم. وي اظهار داشت: اميدواريم امسال با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي، سال نسبتا بهتري نسبت به سال قبل داشته باشيم و بارش‌ها بهتر باشد. کلانتري افزود: اگر اعتبارات هم به موقع تخصيص داده شوند، مي‌توان اميدوار بود که درياچه اورميه در حال گذارندن دوره احيا خود است.

تخصيص بودجه ۱۰ ميلياردي به دو معاونت شهرداري براي برگزاري مراسم اربعين
رئيس شوراي شهر تهران از اختصاص ۱۰ ميليارد توماني به دو معاونت فرهنگي و خدمات شهري شهرداري تهران خبر داد و گفت: اين دو معاونت موظف هستند برنامه‌هاي پيش بيني شده درخصوص اربعين را در کربلا اجرا کنند. محسن‌هاشمي‌رفسنجاني در گفتگو با تسنيم به برنامه پيش‌بيني شده از سوي مديريت شهري براي برگزاري مراسم اربعين حسيني در کربلا اشاره کرد و گفت: با توجه برگزاري جلسه ستاد اربعين در شوراي شهر تهران که با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، وظايف هر يک از دستگاه‌ها مشخص شده است. رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران ادامه داد: دو معاونت خدمات شهري و فرهنگي شهرداري تهران مسئوليت برگزاري مراسم اربعين را در کربلا به عهده خواهند داشت ضمن اينکه از طريق معاونت مالي شهرداري تهران نيز اعتبار 10 ميلياردي به اين موضوع اختصاص داده شده است.

انهدام باند 18 نفره اراذل و اوباش
در پاساژ علاءالدين
معاون عمليات پليس اطلاعات و امنيت عمومي‌تهران بزرگ از دستگيري دستفروشاني خبر داد که به نزاع دسته جمعي در مقابل پاساژ علاءالدين و درگيري با خريداران گوشي تلفن همراه اقدام کرده بودند. به گزارش ايسنا، سرهنگ سعيد راستي گفت: چندي پيش اخبار و گزارش‌هاي متعددي به پليس واصل شده که در آن از درگيري دستفروشان با شهروندان و خريداران تلفن‌هاي همراه خبر داده شده بود که بلافاصله رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت قرار گرفت. وي با بيان اينکه اين افراد اقدام به ايجاد مزاحمت براي کسبه، شهروندان و مشتريان کرده بودند، گفت: متهمان که در قالب دستفروش و فروش موبايل فعاليت مي‌کردند، اقدام به فروش موبايل‌هاي مسروقه، قاچاق و بدلي با قيمت‌هاي بالا به شهروندان کرده بودند و زماني که مشتريان حاضر به خريد اين تلفن‌هاي همراه نمي‌شدند با چوب و چماق به آنان حمله کرده و با ترتيب دادن نزاع جمعي ، فضا را برايشان ناامن مي‌کردند. وي گفت: 18 نفر از متهمان را که در قالب يک باند فعاليت مي‌کردند در نقاط مختلف تهران و شهرستان‌هاي اطراف دستگير کردند.

ايجاد 45 هزار اشتغال
حمايت شده براي مددجويان
رئيس سازمان بهزيستي گفت: در طول سه سال پياپي بطور متوسط 45 هزار اشتغال حمايت شده براي مددجويان اين سازمان در کشور ايجاد شده است. اردشير محسني بندپي افزود: به همين منظور مجلس در تبصره 16 قانون بودجه‌امسال 9 هزار ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در اختيار سازمان بهزيستي قرار داد. وي در ادامه به تکاليف تعيين شده از سوي رهبر معظم انقلاب براي سازمان بهزيستي در حوزه رسيدگي به آسيبهاي اجتماعي اشاره و بيان کرد: اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني و مفاسد اخلاقي شرايطي را براي جامعه فراهم کرده که رهبر معظم انقلاب دو سال پياپي گزارش مبني بر آمار و شاخصها را از مسئولان طلب مي‌کنند.

شانزدهمين نمايشگاه بين المللي
 تأسيسات تهران هفته آينده برگزار مي‌شود
نامداران صنعت تأسيسات از ايران و26 کشور مناطق مختلف جهان هفته آينده در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران گردهم مي‌آيند و ضمن عرضه جديدترين صنايع، تجهيزات، ماشين آلات و توانمندي‌ها و توليدات خود، با پيشرفت‌هاي نوين اين صنعت نيز آشنا مي‌شوند.
به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات ساختمان و سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي: در اين نمايشگاه که بزرگترين نمايشگاه تأسيسات خاورميانه و شمال آفريقا محسوب مي‌شود، بيش از 600 شرکت داخلي و خارجي حضور دارند.
در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات تهران؛ بيش از 400 شرکت داخلي و 200 شرکت و نام تجاري خارجي از کشورهاي ايتاليا، چين، صربستان، کره جنوبي، آلمان، تايوان، ترکيه، تايلند، سوئد، فنلاند، دانمارک، ايرلند، سوئيس، کويت، ژاپن، انگلستان، آمريکا، هند، روسيه، نروژ، امارات، اسپانيا، هلند، يونان، بلژيک و لهستان حضور داشته و توليدات خود را به نمايش مي‌گذارند.
رئيس ستاد برگزاري شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات گفت: اين نمايشگاه‌امسال با استقبال چشمگير شرکت‌هاي داخلي و خارجي مواجه شده و اين استقبال به حدي بود که سالن‌هاي تحت پوشش از چندين هفته قبل بصورت کامل تکميل شد.
دکتر عبدالكريم جلالي با بيان اينکه در طول برگزاري نمايشگاه صنعتگران، انبوه سازان، مشاوران و صاحبان صنايع استان‌هاي مختلف کشور در نمايشگاه حضور مي‌يابند، افزود: قرار است درمدت زمان برگزاري شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات، چند هيئت تجاري، بازرگاني و سرمايه گذاري نيز از کشورهاي مختلف در محل نمايشگاه حضور يابند و ضمن بازديد از غرفه‌ها و سالن‌هاي نمايشگاهي، با شرکت‌هاي داخلي وارد مذاکرات اقتصادي شوند.
وي با بيان اينکه شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات در فضايي بالغ بر55 هزار متر مربع برگزار مي‌شود، گفت: در حاشيه اين نمايشگاه چندين همايش و نشست علمي‌آموزشي با همکاري تشکل‌هاي صنعت تأسيسات و با حضور استادان دانشگاه‌ها و انديشمندان و مديران شرکت‌ها و کارخانه‌ها برگزار خواهد شد.
رئيس ستاد برگزري نمايشگاه افزود: آشنايي با نوين‌ترين توليدات و پيشرفت‌هاي اين حوزه، تبادل اطلاعات، دانش فني و فناوري روز بين مشارکت کنندگان و متخصصين، آشنايي شرکت کنندگان و بازديد کنندگان با آخرين دستآوردهاي عرضه شده در بخش سيستم‌هاي گرمايش و سرمايش، ايجاد ارتباط مستقيم بين توليد کنندگان و مصرف کنندگان، ايجاد فرصت‌هاي سرمايه گذاري، ايجاد فرصت‌هاي اشتغالزايي و بازاريابي و توسعه صادرات، مهمترين اهداف برگزاري شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات است.
دکتر جلالي افزود: صنعت تأسيسات که در صنايع مختلف از جمله صنعت نفت و پتروشيمي، نيروگاه‌ها، آب و فاضلاب، ساختمان، صنايع غذايي، پزشکي، نساجي و دام و طيور نقش حياتي دارد از قديمي‌ترين صنايع کشورمان محسوب مي‌شود که با برخورداري از دانش آکادميک و تجربه فعالين، سابقه اي بيش از نيم قرن توليد براي مصرف داخلي و خارجي داشته و صادرات به کشورهاي همسايه و در مواردي صادرات به ديگر نقاط جهان از جمله اروپا نشان از توان بالاي توليدي اين صنعت در ايران دارد.
علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر اين نمايشگاه به پايگاه اينترنتي www.NNI.irمراجعه و يا با شماره تلفن‌هاي 88203020 – 021 تماس بگيرند. شانزدهمين نمايشگاه بين المللي تأسيسات از 3 تا 6 آبان ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقمندان است.
سلطاني‌فر پس از انجام هماهنگي فرهنگي و اجتماعي اعلام کرد؛
گروه اجتماعي: يک روز پس از آنکه محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت دوازدهم در نشست خبري خود اعلام کرد که وعده ورود بانوان به ورزشگاه‌ها تنها به زمان انتخابات مربوط نبوده و دولت براي پيدا کردن راه حل اين موضوع در حال پيگيري است، مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان نيز در حاشيه جلسه هيات دولت اين صحبت‌ها را تاييد کرد. سلطاني‌فر روز گذشته و پس از پايان جلسه هيات دولت گفت: زيرساخت‌هاي لازم در کشور براي حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها وجود ندارد و هماهنگي‌هاي فرهنگي و اجتماعي بايد در اين زمينه صورت گيرد که در حال پيگيري و انجام آن هستيم. پيش از اين هم صوفي‌زاده، نايب رئيس بانوان فدراسيون فوتبال درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار کرده بود که حرکت منطقي به‌سمت تحقق موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها که يک مطالبه عمومي‌محسوب مي‌شود، آغاز شده و در فدراسيون فوتبال که نهاد متولي اين رشته است تلاش براي برنامه‌ريزي براي اين مهم
 ادامه دارد. پيش از اين اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور گفته بود که آقاي روحاني پيگير وعده‌هاي خود در طول دوران انتخابات به مردم، زنان و جوانان هستند که حتما محقق شود. همچنين شهيندخت مولاوردي، دستيار ويژه رئيس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي هم مدتي قبل در شبکه اجتماعي توئيتر با يادآوري ماده 89 منشور حقوق شهروندي به حضور نداشتن زنان در ورزشگاه آزادي واکنش نشان داده و نوشته بود که «براساس اين ماده، حق همه شهروندان، بويژه زنان است که به‌امکانات ورزشي و آموزشي و تفريحات سالم دسترسي داشته باشند و بتوانند با حفظ فرهنگ اسلامي-ايراني در عرصه‌هاي ورزشي ملي و بين‌المللي حضور يابند.» حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مطالبه‌اي است که مدت‌ها از طرح آن مي‌گذرد و به رغم پيگيري زنان ورزش‌دوست، بسياري از آنان همچنان با درهاي بسته ورزشگاه‌ها مواجه هستند. با توجه به فضاي خاص حاکم بر استاديوم‌ها، پس از پيروزي انقلاب از حضور زنان در جايگاه تماشاچيان ورزشگاه‌ها جلوگيري به عمل آمد تا در راستاي نگاه داشتن حرمت بانوان، اقدام به سالم‌سازي اين مکان‌ها صورت گيرد. در سال 1373 يکي از نخستين درخواست‌ها براي حضور زنان در جايگاه تماشاچيان مسابقات فوتبال مقدماتي تيم ملي اميد براي صعود به المپيک 1996 آتلانتا مطرح شد که به نتيجه‌اي نرسيد. 10 سال بعد، زنان براي مشاهده بازي ايران و بحرين در مقدماتي جام جهاني 2006 در استاديوم آزادي حضور يافتند و در کنار رييس دولت اصلاحات به تماشاي بازي نشستند و بدين گونه شاهد حضور زنان در ميادين ورزشي بوديم. در سال 1385 و در دوره رياست جمهوري احمدي‌نژاد، وي از حضور زنان در ورزشگاه‌ها حمايت کرد اما موضع گيري وي در اين زمينه با اظهارنظرهاي متفاوتي در ميان مسوولان کشور و نمايندگان مجلس همراه شد و در نهايت با توجه به نظر آنان و مراجع تقليد، بازهم اين پروژه مسکوت باقي ماند.
معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران مطرح کرد؛
به فاصله کوتاهي پس از ابلاغ دستورالمعل‌هاي شهردار جديد تهران براي مقابله با فساد در شهرداري، حالا خبرهاي ديگري درباره پيگيري اين دستورها و بررسي احتمال تخلف در گذشته منتشر شده است. کمتر از دو هفته قبل بود که محمدعلي نجفي با ابلاغ دستورالعملي فروش هولوگرام در مناطق مختلف شهرداري تهران را تا اطلاع ثانوي ممنوع اعلام کرد. در همين حال روز گذشته معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران نيز از استقرار کميته راستي‌آزمايي هولوگرام‌هاي فروخته شده در اداره‌املاک و مستغلات خبر داد. سميع‌الله حسيني مکارم در رابطه با درآمدزايي در شهرداري تهران به اقتصادآنلاين گفت: هزينه‌هاي مستمرغير قابل اجتنابي مثل نگهداشت شهر و حقوق کارمندان وجود دارد که بايد حتما مقداري از بودجه به اين دو مورد اختصاص پيدا کند. وي ادامه داد: راه‌هاي زيادي براي درآمدزايي داريم، مثل شهرسازي و معماري که تاکنون 70درصد از درآمدها از اين بخش تامين شده است. معاون مالي و اقتصادي شهردار تهران اضافه کرد: راه ديگر، استفاده از منابع درآمدهاي پايدار و انتقال دارايي‌ها است که هنوز اجرايي نشده است. اگر درآمدهاي حاصل از آن‌ها واقعي شود طبعا مي‌توانيم برنامه‌هايي که در سال جاري داريم را جلو ببريم. او با اشاره به اينکه ما راهکار‌هاي جديدي براي توسعه شهر داريم، اظهار کرد: برنامه ما اين است که پروژه‌هاي شهري در زمينه‌هاي مختلف اعم از حمل و نقل ترافيک، فني _عمراني، فرهنگي و اجتماعي را از طريق مشارک مردم جلو ببريم و بسترهاي آن در حال فراهم شدن است. حسيني مکارم در پاسخ به اين سوال آيا اين راه‌حل‌ها عملي خواهد شد يا روي کاغذ مي‌ماند، گفت: بسياري از اين اقدامات جزو مصوبات بودجه سال 96است و بايد حتما اجرا شود. البته ما هنوز موارد مشخصي براي اين امر نداريم. تازه بر سرکار آمده‌ايم، مشارکت مردم در طي يک فرايند انجام خواهد شد. معاون مالي و اقتصادي شهر ادامه داد: بايد پروژه‌ها و بسته‌هاي سرمايه‌گذاري تعريف و متناسب با آن‌ها فراخوان زده شود و سرمايه‌گذار پيدا کنيم. او با بيان اينکه براي کم‌کردن هزينه‌ها از پروژه‌هاي عمراني کم نکرده‌ايم، اضافه کرد: با پيمانکاران صحبت کرده‌ايم که کار خودشان را ادامه بدهند و مطالباتشان از طريق تهاتر ملک يا از طريق بودجه‌هايي که در تعهد ما قرار دارد، تامين خواهد شد. حسيني مکارم همچنين در رابطه با تخلفات صورت گرفته در معاونت اقتصادي مالي شهردار گذشته گفت: کميته راستي‌آزمايي در اداره کل املاک مستقر شده است تا هولوگرام‌هاي واگذار شده را بررسي کنند.اگر در فروش هولوگرام‌ها خلافي رخ داده شود حتما به شهر بازگردانده مي‌شوند. فروش هولوگرام در شهرداري مناطق تهران يکي از راه‌هاي تهاتر بدهي‌هاي شهرداري در دوران گذشته مديريت شهري پايتخت بود، شيوه‌اي که به اعتقاد بسياري از کارشناسان زمينه ايجاد فساد در آن بسيار بوده است.
سخنگوي شوراي شهر تهران، ري و تجريش جزييات جلسه سه شنبه شب مجمع 51 نفره‌اميد تهران را تشريح کرد. علي اعطا در گفتگو با ايسنا، با اشاره به جلسه سه شنبه شب اعضاي شوراي شهر تهران با اعضاي فراکسيون اميد مجلس گفت: جلسه شوراي 51 نفره‌اميد تهران شامل 30 نماينده مجلس و 21 نماينده شوراي شهر برگزار شد. وي با بيان اينکه در ابتداي آغاز به کار شوراي شهر تهران مقرر شد که شوراي 51 نفره‌اميد تهران براي حل و فصل مشکلات پايتخت تشکيل شود، تصريح کرد: اين جلسات به صورت دوره‌اي برگزار خواهد شد و از اين به بعد شهردار تهران و استاندار تهران نيز در اين جلسات حضور خواهند داشت. سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينکه در جلسه شب گذشته موضوع پيش‌نويس اين مجمع 51 نفره مطرح شد و کليات آن به تصويب رسيد، ادامه داد: آقاي عارف به‌عنوان رييس و محسن‌هاشمي‌رفسنجاني به‌عنوان نايب رييس اين مجمع انتخاب شدند. وي گفت: در جلسه سه شنبه علاوه بر تصويب کليات اساسنامه، اعضاء نظرات خود را پيرامون مسائل مختلف از جمله منابع درآمدي پايتخت مطرح کردند. اعطا همچنين گفت: مجلس مي‌تواند در مباحث قانون‌گذاري به شوراي شهر تهران کمک کند.