هافبک میانی تیم فوتبال استقلال از این تیم به کمیته‌ تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرد.به‌ گزارش ‌ایسنا، مجتبی جباری، هافبک تیم فوتبال استقلال بابت وضعیت مبهمش به کمیته‌ تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران، شکایت کرد. این بازیکن حدود یک ماه پیش از حضور در تمرینات استقلال منع شد و از آن پس وضعیتش مشخص نیست.جباری در شکایتش به کمیته‌ تژعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفته است که شرایط نامشخصی دارد و باشگاه استقلال نامه‌ای درباره اخراج او یا کنار گذاشتنش به او نداده است و تکلیف خودش را نمی‌داند.او از این کمیته‌ خواسته تا هر چه‌ سریع‌تر وضعیتش را روشن کند.
مهاجم ایتالیایی والنسیا جایزه بهترین بازیکن لالیگا در ماه سپتامبر را از آن خود کرد. سیمونه زازا به عنوان بهترین بازیکن شاغل در لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا در دومین ماه از فصل 18-2017 معرفی شد.مهاجم ایتالیایی تیم فوتبال یوونتوس ماه سپتامبر 4 گل به ثمر رساند و روند گلزنی او در ماه اکتبر هم ادامه پیدا کرد، ماهی که در دو بازی‌ خود دو گل به ثمر رساند. به این ترتیب سازمان لیگ فوتبال اسپانیا مهاجم سابق یوونتوس را شایسته کسب جایزه برترین بازیکن لالیگا در ماه سپتامبر دانسته است.با عملکرد خوب زارا در رده باشگاهی شانس او برای بازگشت به تیم ملی ایتالیا برای بازی‌های پلی‌آف جام جهانی 2018 هم افزایش پیدا کرد.
کارلو آنچلوتی چندی پیش پس از کسب نتایج نه چندان خوب و مشکل پیدا کردن با چند ستاره بزرگ بایرن از مربیگری این باشگاه اخراج شد.
به گزارش "ورزش سه"، بایرن با آنچلوتی فصل را خوب شروع نکرد و خیلی زود فاصله اش با دورتموند افزایش یافت. سرانجام شکست 3-0 به پی اس جی در لیگ قهرمانان سبب برکناری آنچلوتی و آمدن یوپ هاینکس شد. متس هوملس در مورد اخراج آنچلوتی به بیلد گفت:« 100 درصد عملکرد ما بازیکنان در اخراج آنچلوتی پس از 15 ماه از حضورش روی نیمکت تاثیرگذار بود. تعداد بازی های کامل و خوب ما اندک بود و نمی توانستیم کیفیت خودمان را در چند بازی متوالی حفظ کنیم.
سایت فیفا در گزارشی به موفقیت‌های تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران پرداخته است.
به‌ گزارش سایت فیفا، تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران روز سه‌شنبه موفق شد با نتیجه‌ ۲ بر یک مکزیک را شکست دهد تا به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌های جام جهانی هند راه یابد.
سایت فیفا با اشاره به موفقیت‌های تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران نوشت: چهار بازی، چهار برد، ۱۲ گل زده و دو گل خورده. تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران عملکرد بسیار خوب خود در جام جهانی نوجوانان را حفظ کرده است. حالا تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران در بین هشت تیم برتر جهان قرار دارد که بهترین عملکرد این تیم در تاریخ محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد نسل جدید فوتبالیست‌ها در ایران استعدادها و جاه طلبی‌های بالایی دارند که می‌توانند برای آینده فوتبال ایران مثمرثمر باشند. ایران تنها تیم جهان است که به پنج تورنمنت فیفا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ راه یافته است. این یک موفقیت تاریخی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است که کشورهای بزرگی همچون فرانسه، برزیل و آلمان نتوانستند به آن دست یابند.
دلیل این موفقیت‌ها چیست؟ در این جا می‌خواهیم چهار دلیل عمده را برای موفقیت تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران بررسی کنیم.
۱. سرعت بالای بازی:
تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران در هر چهار بازی خود نظم و شاکله مشخصی داشته است. اگر حریف توپ را در اختیار داشته باشد همه بازیکنان در زمین خودی هستند و فضاسازی می‌کنند. این همان چیزی است که بازیکنان ایران هم به آن اعتقاد دارند و می‌گویند که هدف اول ما این است که گل نخوریم و هدف بعدی ما این است که بتوانیم دروازه‌ حریف را باز کنیم. بازیکنانی همچون یونس دلفی و الله یار، بازیکنانی هستند که عملکرد خوبی هنگام باز پس گیری توپ دارند.
۲. روحیه تیمی:
روحیه تیمی یکی از دلایلی است که باعث شده تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند. بازیکنان ایرانی در زمین مسابقه برای موفقیت می‌جنگند و اتحاد و همبستگی خودشان را به نمایش می‌گذارند. محمد غبیشاوی، کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران می‌گوید: "ما یک تیم هستیم و با همبستگی و اتحاد جلو می‌رویم."
۳. کنترل بازی بدون مالکیت توپ:
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در هر چهار مسابقه خود در جام جهانی نوجوانان مالکیت توپ کمتری داشته است.
ایران ۴۰ – گینه ۶۰
ایران ۴۳ – آلمان ۵۷
ایران ۴۸ – کاستاریکا ۵۲
ایران ۳۵ – مکزیک ۶۵
این به خوبی نشان می‌دهد که ایران بازی بدون توپ را بلد است و وقتی که توپ را در اختیار ندارد می‌تواند به خوبی از فضاها استفاده کند و اجازه نفوذ به حریف ندهد.
۴. بازیکنان با استعداد:
در بازی با گینه، شریفی در مرکز میدان درخشید. در بازی با آلمان دلفی و الله‌یار درخشیدند. در بازی با کاستاریکا غبیشاوی ستاره میدان بود و در بازی با مکزیک علی غلامزاده، دروازه‌بان ایران ستاره بود. این نشان می‌دهد که ایران در تمامی پست‌ها بازیکنان خوب و محوری دارد که می‌تواند بازی را به تسلط خود درآورند و این یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران بوده است.
تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران باید یک‌شنبه در مرحله یک چهارم نهایی برابر ‌اسپانیا قرار بگیرد.
سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: در نیم فصل دوم بازی‌هایی به نمایش می‌گذاریم که ورزشگاه لبریز از تماشاگر شود.به گزارش ایسنا،  فیروز کریمی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان در چارچوب هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: بازی حساسی مقابل سپاهان پیش رو داریم، چرا که این تیم در بازی قبلی خود، توانست از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده بود خارج شود و ما نیز تلاش می‌کنیم از انتهای جدول جدا شویم؛ بنابراین بازی زیبایی پیش رو داریم.وی افزود: سپاهان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ است و در خیلی از بازی‌ها با بدشانسی مواجه شده و نتوانسته جایگاه مناسب‌تری در جدول داشته باشد.وی بیان کرد: از روزی که به تیم گسترش فولاد آمده‌ام، سعی کرده‌ام ساختار دفاعی‌مان را تقویت کنیم تا شخصیت تیمی ما شکل بگیرد، هرچند که وقت زیادی برای کار کردن نداشتیم و جام حذفی نیز بخش عمده‌ای از وقت ما را گرفت و مجبور شدیم به مسجدسلیمان سفر کنیم.کریمی ادامه داد: امیدوارم در آینده وقت ما زیاد شود تا بتوانیم روی فاز هجومی‌مان نیز کار کنیم و این نوید را می‌دهم که در آینده، گسترش فولاد بتواند بازی‌های زیبایی را به نمایش بگذارد. برد و باخت دست خداست و نمی‌توان در این باره نظری داد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که فاصله زیادی از تیم‌های نیمه پایین جدول نگیریم. وی گفت: باید تا نیم‌فصل این روند را ادامه دهیم تا بتوانیم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل چند تغییر در تیم ایجاد کنیم؛ متاسفانه شش مصدوم هم داریم که تا نیم‌فصل قادر به بازی کردن نیستند و با اضافه شدن بازیکنان به تیم، در نیم‌فصل دوم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.سرمربی گسترش فولاد بیان کرد: ما به دنبال جذب بازیکنان داخلی هستیم و برای این‌که توازن در تیم ما برقرار شود و بازیکنان از قبل، خودشان را فیکس ندانند، باید بازیکنان خوبی جذب کنیم تا بتوانند مشکلات تیم را حل کنند. در پست‌هایی که ضعف داریم به دنبال بازیکن هستیم و چند جای خالی هم داریم که باید آن‌ها را پر کنیم.وی با بیان این‌که عمده‌ترین هدف خود در تیم گسترش فولاد، تقویت ساختار دفاعی است، گفت: ما ضعیف‌ترین خط دفاعی را در لیگ داریم و سعی می‌کنیم تا پایان نیم‌فصل این ضعف را جبران کنیم و در نیم‌فصل دوم به دنبال تقویت خط حمله باشیم. کریمی در خصوص پیش‌بینی خود از نتایج بازی‌های آینده تیمش خاطرنشان کرد: این موضوع نیاز به علم غیب دارد و اگر علم غیب داشتم فوتبال را کنار می‌گذاشتم و به دنبال تجارت و پیش‌گویی می‌رفتم!
قهرمان بازی‌های پارالمپیک ریو گفت‌: امروز خوشحال هستم که به عنوان نماینده بانوان ایرانی در میادین بین المللی ورزش پارالمپیک افتخار آفرینی می‌کنم.
به‌ گزارش ‌ایسنا، زهرا نعمتی، قهرمان بازی‌های پارالمپیک ریو، در مراسم روز ملی پارالمپیک، گفت‌: بعد از تصادفی که داشتم، اگر خود را در خانه حبس می‌کردم قطعا شرایط سختی پیش رو داشتم، هر چند که سانحه تصادف توان راه رفتن را از من گرفت و من را ویلچر نشین کرد، اما اگر تصمیم سرنوشت می شدم قطعا امروز نمی توانستم به چنین افتخاراتی که کسب کرده‌ام دست پیدا کنم.وی اظهار کرد: آن چه که امروز برایم بیش از دو مدال طلای پارالمپیک اهمیت دارد اثبات این واقعیت است که با قدرت و اراده می‌توانم به هر دست نیافتنی دست پیدا کنم و هر ناممکنی را ممکن کنم. اگر امروز توانسته‌ام به موفقیتی دست پیدا کنم به خاطر دعای خیر پدر و مادر و مردم جامعه کشورم است که تا به امروز من را فراموش نکرده اند.نعمتی در ادامه‌  افزود: زهرا نعمتی، زهرا نعمتی نمی‌شد اگر به جای حرکت به سرنوشت تن می داد و از نعمت ارزشمندی که خداوند در وجودش قرارداده به خوبی استفاده نمی‌کرد. امروز خوشحال هستم که به عنوان نماینده کشورم به ویژه‌ نماینده زنان ایرانی در میادین بین‌المللی ورزش پارالمپیک افتخار آفرینی می‌کنم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را همیشه به اهتزاز در می آورم.قهرمان بازی‌های پارالمپیک ریو در پایان گفت‌: پیام من به عنوان نماینده ورزشکاران قهرمان پارالمپیک به تمام کودکان و نوجوانان معلول کشور پیام امید و شادابی در مسیر  جنبش پارالمپیک است. من به شما این اطمینان را می‌دهم که با انتخاب ورزش دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد و این دنیا می‌تواند شما را به تمام آرزوهای بزرگتان برساند و به یکی از افتخارات ورزش پارالمپیک در جهان تبدیل کند.
داستان یک تعویض؛
تعویض محسن مسلمان در بازی مقابل الهلال شاید تبدیل به نقطه مهمی در رابطه این بازیکن و باشگاه پرسپولیس بشود.به گزارش "ورزش سه" شماره 77 پرسپولیس بعد از دو فصل حضور در ترکیب ثابت موفق ترین تیم فوتبال ایران تبدیل به مهندس و طراح اصلی این تیم شده است. هفته های اول لیگ پانزدهم اولین روزهای حضورمجدد پرسپولیس بود. او قبل از آن یک فصل به طور قرضی برای پرسپولیس علی دایی بازی کرد و بعد در بازگشت به ذوب آهن و سپس فولاد روزهای خوبی را نداشت. مسلمان همانطور که خودش در برنامه نود گفت بازیکنی بود که نه توسط برانکو بلکه با نظر مستقیم علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه به تیم آمد.تصویری که از مسلمان در ذهن علاقمندان به فوتبال در آن روزها بود نماهایی از درخشش یک ستاره جوان را با لباس ذوب آهن نشان می داد که چشم مربیان و باشگاه های بزرگ را گرفت. اما بعد از آن تنها آن تصاویر بود و انتظار درخشش مجدد که میسر نمی شد. لیگ پانزدهم و فریادهای برانکو کنار زمین در صحنه هایی که مسلمان عملکرد خوبی نداشت هنوز در آرشیو ها موجود است اما برانکو و مسلمان توانستند آرام آرام به نقاط مشترکی برسند و در نهایت او تبدیل به مهندس طراح پرسپولیس شد.
یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی در لیگ برتر در شرایطی به دست آمد که مسلمان به عنوان یکی از عناصر اصلی موفقیت به حساب می آمد. هافبکی با تکنیک و هوش بالا که البته خیلی کم گل می زند با پاس هایش نقش مهمی در پیروزی ها و بردهای پرسپولیس بازی کرد. مسلمان در لیگ شانزدهم تبدیل به یکی از عناصر اصلی بازی تاکتیکی برانکو شد و هماهنگی او با کمال، احمدزاده، طارمی و علیپور، پرسپولیس را تبدیل به تیمی جذاب کرد. او یکی از بهترین بازیکنان پاسور و طراح لیگ فصل قبل بود.
پایان یک پروژه مهندسی
برانکو بعد از مدتها در لیگ شانزدهم توانست سروش رفیعی بازیکن محبوبش را به پرسپولیس بیاورد؛ اما این دیدار خیلی کوتاه بود و سروش رفت تا برانکو بازهم برنامه های تیمش را براساس بازی مسلمان بچیند. نکته ای که اما با حضور سروش رفیعی به وجود آمد این بود که برانکو سروش را پشت مهاجمان بازی داد و پست مسلمان را عوض کرد و او را به کناره ها برد. با این وجود فصل هفدهم برپایه حضور مسلمان به عنوان طراح اصلی تیم آغاز شد. او در این فصل و در 8 بازی لیگ برتر 5 پاس گل به هم تیمی هایش داده است که آماری فوق العاده به حساب می آید. اما چرا با این وجود برانکو در بازی های اخیری که مسلمان را بازی داده معمولا او را به عنوان اولین بازیکن تعویض کرده است؟ پاسخ این سوال می تواند خیلی از مسایل را حل کند. شاید مهمترین دلیلش این باشد که اهمیت مسلمان برای برانکو چیزی فراتر از دادن یک یا دو پاس گل احتمالی در یک مسابقه باشد.
نوسان مسلمان یا تردید برانکو
برانکو انگار در استفاده از مسلمان دچار تردید شده است. او که معمولا دیر تعویض می کند در برابر مسلمان این قاعده را زیرپا گذاشته و در همان ابتدای نیمه دوم نام شماره 77 را روی برگه تعویض می نویسد و معمولا بشار رسن هافبک جوان عراقی را به میدان می فرستد؛ اما رسن چه چیزی دارد که برانکو حضور او را در شرایط دشوار ترجیح می دهد. بشار بازیکنی نزدیک تر به دروازه حریف است. او در ارسال ها و ضربات ایستگاهی هم از مسلمان امتیازات بیشتر و در دادن پاس های خلاقانه و هوش و البته بازی از راه دور نمره پایین تری می گیرد؛ با اینحال نکته مهم این است که تعویض های تاکتیکی به صورت طبیعی مورد اعتراض یا بی محلی بازیکنان حرفه ای قرار نمی گیرند.
دست هایی که گرم نیستند
مسلمان در دقیقه 65 با ابروهای گره خورده به کنار خط طولی آمد، بی تفاوت با بشار دست داد و در حالی که برانکو دستش را برای دست دادن جلو آورد بی رغبت و بی تمایل دستی به دست مربی اش زد اما در این دست دادن پروفسور و مهندس احساس مثبت و گرمایی به چشم نمی آمد. مسلمان با اخم روی نیمکت نشست و بعد بازی با نتیجه 2-2 به اتمام رسید؛ درحالیکه بشار رسن نمایش خوبی در نیم ساعت پایانی بازی داشت.
نکته مهم؛ حرفه ای بودن و درک شرایط است. به عنوان یک فوتبالیست در رده بالا شما پول خوبی دریافت می کنید تا رفتارتان حرفه ای و مناسب باشد و الا مربی مختار است برای شما تصمیم بگیرد. صدالبته باید حرفهای مسلمان را هم شنید اما این اخم و ناراحتی هرگز قابل دفاع نیست.
ثبت نام ۱۰ نفر در انتخابات فدراسیون کشتی
نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی با ثبت نام 10 نفر پایان یافت.به گزارش فدراسیون کشتی، زمان نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی که از پانزدهم مهرماه آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه) به پایان رسید و 10 نفر برای حضور در مجمع انتخابات فدراسیون نام نویسی کردند.
اسامی کاندیداها به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
1- حمید بنی تمیم2- احد پازاج3- محمد رضا توپچی4- عباس جدیدی5- عبداله چمن گلی6- رسول خادم  7- امین رشید لمیر8- بهمن صفری9- نقی کلانتری10- خسرو زمانی

زمان بازی ذوب‌آهن و پارس جنوبی تغییر کرد
با اعلام سازمان لیگ فوتبال بازی تیم‌های ذوب آهن و پارس جنوبی زودتر از زمان اعلام شده برگزار می‌شود.
 بر اساس اعلام سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، دیدار تیم‌های ذوب آهن و پارس جنوبی در ساعت 16:50 روز جمعه 28 مهرماه برگزار خواهد شد.پیش از این ساعت 18 برای برگزاری این دیدار در هفته دهم لیگ برتر اعلام شده بود. دیدار ذوب آهن با پارس جنوبی جم قرار است در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود.

آرای سرمربی و کاپیتان
 تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ارسال شد
آرای مارکو اوکتاویو و محمد احمدزاده برای انتخاب برترین‌های فوتبال ساحلی به سازمان جهانی این رشته ارسال
شد.
به گزارش  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به پیش رو بودن مسابقات جام بین قاره ای 2017 جهان که از نهم تا سیزدهم آبان‌ماه 96 در کشور امارات برگزار می‌شود، همانند سال‌های گذشته مراسم "ستارگان فوتبال ساحلی جهان 2017" در شب پایانی این دوره از رقابت‌ها برگزار خواهد شد.بر همین اساس سازمان جهانی فوتبال ساحلی با ارسال فرم‌ها به فدراسیون‌ها نسبت به نظرسنجی و انتخاب برترین‌های جهان از میان 50 بازیکن و 12 مربی نامزد شده به شرح ذیل اقدام کرده است:
-  برترین بازیکن جهان-  برترین دروازه‌بان جهان- برترین مربی جهان- تیم منتخب جهان (پنج نفر)فرم‌های مربوطه از سوی مارکو اوکتاویو, سرمربی و محمد احمدزاده, کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تکمیلاز سوی فدراسیون فوتبال به سازمان جهانی فوتبال ساحلی ارسال شد.