سوء استفاده از کودکان کار در باندهاي توزيع مواد مخدر و تکدي‌گري
محمدحسين مقيمي؛ استاندار تهران در گفتگو با ايلنا، در مورد چالش ميان وزارت کار، بهزيستي و فرمانداري در مواجهه با جمع‌آوري کودکان کار، با اشاره به اينکه اين مشکل، در واقع معضلي است که نه تنها استان تهران که بسياري از استان‌هاي ديگر نيز با آن دست به گريبان هستند، گفت: آنچه ضروري است، اين است که ابتدا بايد مشخص شود؛ هر يک از اين کودکان، با کدام آسيب اجتماعي درگير هستند. وي افزود: در ميان اين کودکان، بعضي‌ها در مشاغل سخت به کار گرفته شده‌اند، عده‌اي متاسفانه مورد استفاده باندهاي مختلف توزيع مواد مخدر هستند و بعضي نيز مشغول تکدي‌گري و يا موارد ديگر هستند. وي با بيان اينکه در وهله اول، جمع‌آوري اين کودکان در دستور کار فرمانداري است، ادامه داد: پس از جمع‌آوري، هر يک از اين افراد با توجه وضعيتش، به مراکز مرتبط هدايت خواهند شد. 

۲۰۰۰ ساختمان ارزشمند در تهران داريم
مدير بافت و بناهاي تاريخي با بيان اينکه ۲۰۰۰ ساختمان ارزشمند در تهران داريم، گفت: فقط ۴۰۰ ساختمان ثبت شده‌اند. علي‌محمد سماواتي در گفتگو با مهر اظهار کرد: تهران به دليل سابقه طولاني پايتختي، بيش از ۲۰۰۰ ساختمان ارزشمند دارد و شايد هنوز هم داشته باشد. اگرچه‌امار ما درباره ميزان آنها دقيق نيست. وي افزود: با اين حال، از بين همه ساختمان‌ها کمتر از ۴۰۰ ساختمان به ثبت ميراث فرهنگي رسيده‌اند. مشاور معاون شهرسازي شهرداري تهران گفت: ثبت يک اثر تاريخي، نيازمند مقدمات و شرايط خاصي است. اما وقتي ساختماني به ثبت مي‌رسد، حمايت‌هاي قانوني و ظرفيت‌هاي ريالي براي مرمت آن در نظر گرفته مي‌شود. سماواتي ادامه داد: ساختماني که به ثبت نمي‌رسد، متأسفانه از قوانين پشتيباني برخوردار نيست تا مالکان را راغب کند که از آن ساختمان‌ها حمايت کنند. اين ساختمان‌ها بسته به سليقه، بينش و منش مالک پاسداري مي‌شوند.

بررسي وضعيت سلامت مزارع جنوب پايتخت
عضو کميسيون سلامت شوراي شهر تهران از بررسي وضعيت سلامت سبزيجات و صيفي‌جات مزارع شهر ري خبر داد و گفت: در صورت مشاهده تخلف قطعا به شهروندان اطلاع‌رساني خواهيم کرد. به گزارش مهر، ناهيد خداکرمي‌درخصوص وضعيت سلامت مزارع شهر تهران گفت: شهرداري، شوراي شهر تهران و وزارت بهداشت درگير اين مساله هستند و به نظر مي‌رسد سبزيجاتي که در جنوب تهران و در محدوده شهر ري توليد مي‌شود، کيفيت لازم را ندارد. وي با بيان اينکه گويا اين سبزيجات از آب فاضلاب و پسماندها آبياري مي‌شوند، اظهار کرد: در قالب يک تيم متشکل از متخصص پايش آزمايشگاه‌هاي مختلف، برخي از اعضاي شوراي شهر تهران و شهردار منطقه از مزارع بازديد و از کانال‌هاي مربوطه، خاک، سبزيجات و آب منطقه نمونه‌برداري صورت گرفته است. خداکرمي‌از ارسال اين نمونه‌برداري‌ها به دو آزمايشگاه متفاوت خبر داد.


مديرکل بين‌الملل معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، آخرين گزارش سال ۲۰۱۷ مجمع جهاني اقتصاد درخصوص شکاف جنسيتي را اعلام کرد که براساس اين گزارش، از مجموع ۱۴۴ کشور جهان، ايران رتبه ۱۴۰ را کسب کرده است. ليلا فلاحتي ضمن بيان اينکه طبق گزارش مذکور ايران جزء چهار کشور انتهاي جدول است افزود: ما بالاتر از کشورهاي چاد، سوريه، پاکستان و يمن قرار داريم. به گفته فلاحتي اين در حاليست که رتبه عربستان سعودي، مالايا و لبنان در شاخص‌ ياد شده بالاتر از ايران قرار دارند. مديرکل بين‌الملل معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري گفت: ايران در شاخص اقتصاد و مشارکت سياسي تغييري نداشته است.


عضو هيات رئيسه مجلس با بيان اينکه با منابع مالي موجود بازطراحي طرح تحول سلامت تنها راه تداوم اجراي اين طرح است، از دولت خواست براي تحقق مطالبات پزشکان در بحث تعرفه‌ها قانون را اجرا کند. سيداميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي‌در مورد اظهار نظرهايي مبني بر اينکه اجراي طرح تحول سلامت به دليل کمبود منابع مالي با مشکل مواجه شده است گفت: هم‌اکنون براي اجراي صحيح طرح تحول سلامت ابتدا بايد منابع لازم براي تحقق اين مهم تامين شود، يا اگر قرار نيست اين منابع تامين شود، ضروري است که اين طرح مورد بازطراحي قرار بگيرد. وي گفت: اين بازطراحي بايد مطابق با منابع پيش‌بيني شده کنوني صورت بگيرد.


شهردار منطقه ۱ گفت: تراکم به‌عنوان يکي از راه‌هاي درآمدزايي شهرداري بايد متناسب با سرانه‌هاي شهري هر محله، تعريف و کنترل شود و حساب شده باشد. حبيب‌الله تاجيک اسماعيلي افزود: سال‌هاي قبل راهکارهايي درخصوص کنترل حساب شده تراکم مطرح شده و طرحي در حال تهيه بود که براساس آن بارگذاري در زون‌ها، تعريف مي‌شد و متناسب با سرانه‌هاي خدمات شهري صورت مي‌گرفت. وي گفت: اگرچه خدمات‌رساني شايد به دلايلي مشکل‌تر از ۲۰ سال پيش شده باشد ولي بايد راهکارهاي اساسي براي تسهيل زندگي مردم پيدا کنيم تا احساس آرامش بيشتري داشته باشند. وي افزود: بايد با نگاه به آينده راهکارهاي مناسب زندگي شهري را آرامش بخش‌تر کنيم.


آلودگي هوا و گرد و غبار نفس ساکنان استان‌هاي غربي و تهران را به شماره‌انداخت؛
گروه اجتماعي: مهرماه‌امسال هواي تهران براي 29 روز سالم بود و يک روز هم هواي پاک تجربه شد. با اين همه هنوز دومين ماه از پاييز به نيمه نرسيده شاهد نهمين روز آلودگي هوا در پايتخت هستيم. هفته گذشته نفس‌هاي تهران سنگين‌تر از ماه قبل بود و بررسي‌ها به خوبي نشان داد که ميزان آلاينده‌هاي هواي پايتخت به بيش از حد مجاز خود رسيده است. در هفته‌اي که هواي تهران درگير مساله آلودگي بود، عيسي کلانتري، رئيس سازمان محيط زيست به صحن شوراي شهر رفت و از دلايل اين آلودگي‌ها صحبت کرد. صنايع آلاينده، اتومبيل‌هاي کاربراتوري، موتورسيکلت‌ها و کاميون‌ها طي تمام سال‌هاي گذشته به‌عنوان بخشي از مهمترين منابع آلودگي هوا در تهران معرفي شده‌اند، با اين همه به نظر مي‌رسد هنوز راه‌کاري عملي براي بهبود وضعيت شاخص‌هاي هواي تهران پيدا نشده است.
ديروز، جمعه نهمين روز آلوده تهران در آبان‌ماه سال‌جاري بود. آنطور که خبرگزاري‌ها گزارش داده‌اند پس از 9 روز متوالي آلودگي هواي شهر تهران گرد و غبار هم به ديگر آلايندگي‌هاي پايتخت اضافه شد. ديروز براساس اعلام شرکت کنترل کيفيت هوا، ذرات کمتر از 2.5 ميکرون بر روري عدد 147 قرار گرفته است و هواي پايتخت در مرز هشدار بود. به گزارش خبرگزاري فارس هواي شهر تهران در 9 روز صحنه تاخت و تاز ريزگردها بوده و علاوه بر آلودگي وسايل عمومي‌شاهد حجوم گردو غبارها به شهر نيز بوده‌ايم. ديروز همچنين کيفيت هوا براي بيماران قلبي و ريوي، سالمندان،کودکان و خانم‌هاي باردار نامطلوب بود و از فعاليت طولاني در فضاي باز بايد پرهيز مي‌شد. در همين حال برخي خبرها نيز حاکي از آغاز مرحله جديد پايش و بازرسي صنايع آلاينده در مناطق حوالي پايتخت است.
هرچند آلودگي هواي پايتخت در آبان ماه در آستانه دو رقمي‌شدن است، اما بررسي خبرها نشان مي‌دهد که اين معضل در روزهاي گذشته تنها مربوط به تهران نيست. در روزهاي گذشته مرزهاي غربي کشور نيز با پديده گرد و غبار مواجه بوده است. در روزهايي که زائران اربعين حسيني، صف‌هاي طولاني براي عبور از مرزهاي کشور و حاضر شدن در کربلا تشکيل داده‌اند، اوج گرفتن گرد و غبار موجب شد تا برخي از اين زائران با مشکلات تنفسي مواجه شوند و نياز به ياري امدادگران پيدا کنند. در همين حال احد وظيفه، مديرکل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي در گفتگو با ايسنا ضمن اشاره به تداوم باد و گرد و خاک در شهرهاي مرزي کشور و شهرهاي کربلا و نجف از کاهش دماي هوا در شهرهاي زيارتي نجف و کربلا و شهرهاي مرزي خبر داد. وظيفه با اشاره به شرايط جوي سه استان مرزي کشور توضيح داد: آسمان ايلام براي روز شنبه صاف تا قسمتي ابري گاهي همراه با وزش باد با بيشينه و کمينه دماي ۲۲ و ۹ درجه سانتيگراد خواهد بود. همچنين آسمان کرمانشاه در اولين روز هفته صاف تا قسمتي ابري، در بعضي ساعات همراه با وزش باد با بيشينه و کمينه دماي ۲۴ و ۹ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود. آسمان اهواز نيز صاف تا قسمتي ابري و غبار آلود با بيشينه و کمينه دماي ۳۵ و ۱۹ درجه سانتيگراد خواهد بود.
از طرف ديگر سرهنگ رضا همتي‌زاده، رئيس پليس راه استان ايلام در مورد آخرين وضعيت ترافيکي در مسيرهاي استان و منتهي به مرز مهران به مهر گفت: هم‌اکنون حجم تردد در جاده‌هاي استان بسيار بالاست. وي گفت: در مسير ارتباطي ايلام-مهران به‌عنوان مسير اصلي تردد زوار اربعين، حجم تردد خودروها به اوج خود رسيده ولي گره ترافيکي وجود ندارد. وي با اشاره به اينکه ترافيک سنگين اما در عين حال روان است، گفت: به دليل گرد و غبار در استان ايلام و کاهش ديد افقي، حتما رانندگان در مسيرهاي ارتباطي استان قوانين و مقررات را رعايت کنند.


عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران از بررسي هزينه‌هاي فاقد سند در دوران احمدي‌نژاد و قاليباف در اين شورا خبر داد. مجيد فراهاني در گفتگو با ايلنا با اشاره به مشکلات جدي شهرداري تهران در زمينه پروژه‌هاي عمراني گفت: فقدان مطالعات ترافيکي و اقتصادي يکي از بزرگترين مشکلاتي است که پروژه‌هاي بزرگ شهرداري تهران با آن رو به رو است. وي با انتقاد از رويکرد گذشته شهرداري براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي گفت: در دنيا پروژه‌هاي بزرگ با سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي خصوصي و خارجي انجام مي‌شود و شهرداري‌ها نه تنها براي پروژه‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري نمي‌کنند بلکه از آنها درآمد هم کسب مي‌کنند. اين عضو شوراي شهر چالش بعدي در اجراي پروژه‌هاي عمراني را نبود فضاي عادلانه براي اجراي پروژه‌ها دانست و گفت: صنعت پيمانکاري و سنديکاهاي ساختماني و پيمانکاران بزرگ به هيچ عنوان اين تصور را ندارند که پروژه‌هاي شهرداري عادلانه تقسيم مي‌شود  پروژه‌هاي شهرداري غالبا به شکل ترک تشريفات مناقصه، بدون طي کردن ضوابط و قوانين مربوط به برگزاري مناقصات و بدون روش عادلانه به بعضي و تعداد کمي‌از پيمانکاران شناخته شده واگذار مي‌شود. فرهاني ادامه داد: در شهرداري تهران 18 هزار پست سازماني وجود دارد اما براي اين 18 هزار پست، 68 هزار و 800 نفر نيرو استخدام شده است. يعني براي هر صندلي بيش از 3 نفر استخدام شده است. او در پاسخ به اين سوال که آيا شوراي پنجم قصد دارد به ابهامات مالي در دوران احمدي‌نژاد در شهرداري تهران رسيدگي و در اين زمينه شفاف‌سازي کند، عنوان کرد: شوراي پنجم منتظر گزارش 100 روزه شهردار درباره شرايط مالي فعلي شهرداري است. فراهاني گفت: 50 روز ديگر باقي مانده است نه فقط در دوران احمدي‌نژاد بلکه گزارشات مالي زمان قاليباف را نيز رصد خواهيم کرد. هم درخصوص آقاي قاليباف و هم درخصوص آقاي احمدي‌نژاد امروز با اسناد و هزينه‌هاي فاقدي روبرو هستيم که بخشي از آنها به مراجع قضايي فرستاده شده و منتظر گزارش شهرداري هم در اين باره هستيم.


برگزاري دوره‌اموزشي بهره برداري، نگهداري و تعميرات ايستگاه‌هاي تقليل فشار گاز
تجارت-استان بوشهر: دوره‌اموزشي" بهره برداري، نگهداري و تعميرات ايستگاههاي تقليل فشار گاز" به مدت شش روز در شرکت گاز استان بوشهر برگزار شد.در اين دوره‌اموزشي کليه روساي نواحي ، کارکنان واحد‌هاي HSE و بازرسي فني حضور داشته و آموزش‌هاي لازم را فراگرفتند.رئيس آموزش شرکت گاز استان بوشهر هدف از برگزاري دوره‌اموزشي مذکور را ارتقاي توانمندي کارکنان در زمينه راه‌اندازي ،بهره بردار ي و نگهداري ايستگاههاي تقليل فشار عنوان نمود.آقاي علوي تبار اضافه کرد: آشنايي باراه‌اندازي وتنظيم دستگاههاي ايستگاه تقليل فشار، آشنايي با انواع رگلاتور و آرايش نصب آنها، توانايي در تنظيم و تعميرات تجهيزات و ادوات ايستگاه، توانايي از سرويس خارج نمودن ايستگاهها، آشنايي با تعميرات برنامه اي ايستگاهها و ... از جمله مواردي بود که طي اين دوره‌اموزشي ارائه گرديد.به گفته وي تدريس اين دوره‌اموزشي را مهندس بخشعلي ، برعهده داشتند و در پايان دوره نيز از کليه شرکت کنندگان آزمون بعمل آمد.

اجراي طرح دريافت و پرداخت قبض گاز از طريق برنامه قبض يار بر روي گوشي همراه
تجارت-استان ايلام :به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز ايلام؛ مديرعامل شرکت گاز استان ايلام با اعلام اين خبر گفت: در راستاي تحقق دولت الکترونيک و تسريع در ارائه خدمات مطلوب بهتر به مشترکين، سيستم دريافت و پرداخت قبض از طريق تلفن همراه در شرکت گاز استان ايلام راه‌اندازي شد.عباس شمس اللهي افزود: هدف از اجراي اين طرح گامي‌در راستاي تحقق دولت الکترونيک، اجراي سياست استفاده بهينه از امکانات ، استعداد و ظرفيت‌هاي موجودو استفاده از فناوريهاي نوين در ارائه خدمات با کيفيت به مشترکين مي‌باشد.وي در ادامه گفت : مشترکين با نصب نرم افزار قبض يار بر روي گوشي‌هاي همراه ، قادر خواهند بود به سهولت آخرين قبض گاز خود را دريافت و پرداخت نمايند و تاريخچه قبوض پرداختي خود را مشاهده نمايند.همچنين از طريق اين نرم افزار مي‌توانند آخرين رقم کنتور و نظرات و پيشنهادات خود را ارسال نمايند.

اداي دين به مردم با اجراي فاز دو و 4 پالايشگاه آبادان
تجارت-استان خوزستان: رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: اجراي فاز 2 شرکت پالايش نفت آبادان با ده هزار شغل، به عنوان يک فرصت ملي، از ضرورت‌هاي دولت است.فريدون حسنوند در سفر به آبادان و بازديد از پالايشگاه، با اشاره به آغاز اجراي فاز 2 گفت: علاوه بر آن فاز 4 نيز به عنوان يک ضرورت در تکميل ظرفيت پالايشگاه به شمار مي‌رود.  وي از آبادان به عنوان پايتخت مقاومت ايران اسلامي‌در جنگ تحميلي ياد کرد و افزود: اين شهر به گردن نظام و مردم حق بزرگي دارد و انجام اين پروژه‌ها تنها به منزله اداي دين به اهالي مقاوم و ايثارگر آن است.رييس کميسيون انرژي مجلس گفت: در جلسه آينده کميسيون انرژي با وزير نفت و دست اندرکاران شرکت‌هاي چهارگانه مرتبط در اين موارد از سوي مسئولان شهري و با توجه به ارزيابي‌هاي خودمان به بحث و تبادل نظر مي‌پردازيم.حسنوند افزود: تلاش مي‌کنيم در بودجه سال 97 براي صنايع شهرهاي آبادان و خرمشهر ملاحظاتي را داشته باشيم.وي هدف از اين سفر را بررسي وضعيت موجود صنايع کشور از جمله پالايشگاه آبادان برشمرد و ادامه داد: در راستاي ارتقاي توليد و کسب درآمد بيشتر و ايجاد فرصت‌هاي شغلي در سال اقتصاد مقاومتي اين بازديد‌ها انجام شد. رييس کميسيون انرژي مجلس يادآور شدک به طور قطع اين کميسيون بر اساس مسئوليتي که بر عهده دارد با همراهي نمايندگان در راستاي تحقق اهداف پالايشگاه آبادان مي‌کوشد.

تجارت-استان كرمانشاه:مديرکل اوقاف و امورخيريه استان کرمانشاه از برپايي ۷ موکب در استان براي پذيرايي از زائران اربعين خبر داد و گفت: موکب‌هايي نيز توسط اهل سنت براي پذيرايي از اين زائران برپا مي‌شود.
 وي افزود: طي سال گذشته حدود ۲۵ ميليون نفرزائر در روز اربعين داشتيم که نشان از ارادت شيعيان به حضور در اين مراسم معنوي است.حجت الاسلام عباسيان مرز خسروي را يکي از مرزهايي دانست که از دير باز محل تردد زوار اربعين بوده است.
برپايي موکب‌هاي پذيرايي در محل چند امامزاده استان کرمانشاه 
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه ادامه داد: در ايام اربعين موکب امامزاده احمد سنقر، امامزاده باقر بيستون و موکبي که توسط ارتش و اداره اوقاف داير شده به زائران ارائه خدمات مي‌دهند.وي خاطر نشان کرد: همچنين در موکب شماره ۱ که در چالابه مستقر است پيش بيني شده در طي روز ۱۵۰۰ نفر پذيرايي شوند.حجت الاسلام عباسيان ابراز داشت: در موکب شماره ۲ سيدالشهدا که براي سومين سال پياپي داير شده است اسکان براي ۲۰۰۰ نفر پيش بيني شده است.وي با بيان اينکه در موکب امامزاده احمدبن اسحاق سرپلذهاب نيز مکان جهت پذيرايي و اسکان مهيا است گفت: تعداد ۲ موکب در قصرشيرين برپا شده که يکي از آنها با همکاري آذربايجان غربي در طول ايام اربعين فعاليت خواهد کرد.مدير کل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه افزود: در اين ۷ موکب روزانه‌امادگي اسکان ۵ هزار نفر و پذيرايي ۱۰۰ هزار نفر را داريم.عباسيان همچنين از فعاليت تعدادي از موکب‌ها توسط برادران اهل سنت خبر داد و ابراز داشت: در اين ايام پيش بيني شده تعداد ۵۰ نفر از روحانيون به تبليغ بپردازند که ۲۷ نفر آنها از قم هستند. معاون فرهنگي و اجتماعي اداره‌ کل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه: در ايام اربعين امام حسين (ع) روزانه 30 هزار وعده غذايي در موکب‌هاي استان توزيع خواهد شد
حجت‌الاسلام مهدي توسلي روز جمعه اظهار کرد: بيش از 6 موکب بزرگ در استان کرمانشاه راه‌اندازي شده و در ايام اربعين پذيراي زائران حضرت سيد الشهدا (ع) خواهد بود.وي افزود: اين موکب‌هاي بزرگ در شهر کنگاور، منطقه چالابه شهرستان هرسين، روستاي فوادي نرسيده به شهر ماهيدشت، قصرشيرين، مرز خسروي و امامزاده باقر بيستون قرار دارد.حجت الاسلام توسلي خاطرنشان کرد: چند موکب ديگر نيز علاوه بر موکب‌هاي بزرگ در شهرستان‌هاي کنگاور و سنقروکليايي براي پذيرايي از زائران اربعين برپا خواهد شد.معاون فرهنگي و اجتماعي اداره‌ کل اوقاف و امور خيريه کرمانشاه در ادامه افزود: از سال گذشته برنامه ‌ريزي براي برپايي موکبهايي از محل نيت واقفان خيرانديش استان صورت گرفته که‌امسال موکب‌هايي از محل همين نيت واقفين برپا شده است.حجت الاسلام توسلي افزود: موکب مستقر در مرز خسروي و قصرشيرين آمادگي توزيع روزانه 30 هزار وعده غذايي در وعده‌هاي صبحانه، نهار و شام به زائران را دارد.وي با اشاره به اينکه در موکبها بحث تغذيه، اسکان، دارو و درمان، بحث برگزاري خيمه معرفت و پرسش و پاسخ به سوالات شرعي و ساير برنامه‌هاي فرهنگي انجام خواهد شد گفت: در مسجد نزديک پايانه خسروي در مسجد مرز خسروي مرکز فرهنگي ويژه ستاد اربعين از سوي اداره اوقاف راه‌اندازي خواهد شد.
حجت الاسلام توسلي با اشاره به اينکه مبلغان براي اقامه عزاي حسيني، سخنراني و پاسخ به شبهات به موکب‌ها اعزام مي‌شوند، افزود: استقرار روحانيون و مبلغان براي تبليغ و سخنراني، و راه‌اندازي 24 ساعته راديو اربعين در مسجد مرز خسروي، توزيع اقلام فرهنگي و تهيه نقشه عراق، کربلا، نجف و تقديم آن به زائران از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي اين ايام است.امسال بيش از 500 زائر براي شرکت در مراسم اربعين حسيني (ع) از طريق مرز خسروي به کشورز عراق سفر مي‌کنند.


تجارت-جزيره قشم:مدير ژئوپارک جهاني قشم هم در نشست با تورگردانان مطرح کشورمان گفت: ژئوپارک جهاني قشم به عنوان يک بِرند ملي در حقيقت موتور محرکه قطار گردشگري در اين جزيره است.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، حميد رضا محسن پور در نشست با تورگردانان مطرح کشورمان در سالن مرکز بين المللي رشد قشم با اعلام اينکه برگزاري دوره‌هاي آموزشي نقش ارزشمندي در ارتقاي جوامع محلي براي استفاده از صنعت گردشگري داشته است، افزود: عليرغم کارهاي انجام شده هنوز در ابتداي راه هستيم و به مرور نقش گردشگري اين جزيره به ويژه در بُعد بين المللي نمايان تر خواهد شد.
او گفت: تائيد اقدامات انجام شده از سوي جوامع بين المللي در بخش آموزش جوامع محلي و اقداماتي که در ژئوسايت‌هاي ژئوپارک جهاني قشم انجام شده، مايه دلگرمي‌براي آينده گردشگري قشم مي‌باشد.مدير ژئوپارک جهاني قشم با تاکيد بر اِر مردم اين جزيره نسبت به ژئوپارک، گفت: بستر گردشگري در جزاير خليج فراس به ويژه قشم، مي‌تواند قشم را به قطب مهم گردشگري مسئولانه با علايق خاص در اين منطقه تبديل کند.
بنا به اين گزارش، گروهي از تورگردانان مطرح کشورمان از شهرهاي تهران، اصفهان، شيراز و مشهد مقدس طي چهار روز سفر به قشم، از ظرفيت‌هاي گردشگري اين جزيره در جنوب ايران ديدن کردند.


مدير امور آبفاي شهرستان شهريار:
تجارت-شهريار-علي کيواني ؛ چاه آب شرب دينار آباد شهريار در کوتاه‌ترين زمان احياء و پس از بازسازي وارد مدار بهره برداري شد. ناصر محرمي‌با اعلام اين خبر اظهار داشت: افزايش جمعيت، رشد شهرنشيني، کاهش بارش‌ها و افزايش برداشت بي رويه از منابع آب زيرزميني، منجر به افت سطح آب و فرونشست در سفره‌هاي زير زمين شده است، که اين عوامل موجب بروز حوادثي همچون انحراف، بريدگي و در نهايت منجر به خروج کامل چاه از مدار بهره برداري و پيامدهايي همچون افت فشار و مشکلات کم آبي در منطقه، براي شهروندان ايجاد مي‌کند.  او افزود: در اوايل مهرماه سال جاري چاه دينارآباد با مشکلات فني مواجه و به همين دليل از مدار بهره برداري خارج شد، در بررسي‌ها مشخص شد که اين چاه از سه نقطه در فواصل مختلف، دچار انحراف و بريدگي لوله جدار شده است، که با تدابير اتخاذ شده، عوامل اجرايي عمليات بازسازي و احياء را آغاز و مدت زماني کوتاه با اجراي عمليات لوله گذاري و اتصال از مناطق مختلف بدون قطع آب، چاه مورد نظر مجدداً وارد مدار بهره برداري شد.محرمي‌گفت: با بازسازي لوله جدار، نسبت به نصب پمپ شناور و لايروبي چاه تا عمق ۱۷۰ متر اقدام و با مجموعه عمليات‌هاي انجام شده، در حال حاضر ميزان آبدهي اين چاه به ۱۷ ليتر در ثانيه کاهش يافته است .مدير امور آب وفاضلاب شهريار در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش بارندگي‌ها و ميزان آبدهي چاهها در دشت شهرستان شهريار، همکاري ومساعدت شهروندان محترم در مصرف صحيح و پرهيز از مصارف غير ضروري آب ضرورت دارد .


تجارت-كهريزك-علي کيواني ؛ سرپرست شهرداري کهريزک، پدافند غير عامل را يکي از مهمترين ارکان دفاعي نظام عنوان کرد و فرا رسيدن ااين روز را به همه فعالان اين عرصه تبريک گفت.سيد مجتبي‌هاشمي‌با اشاره به اهميت پدافند غير عامل گفت:دفاع يکي از مهمترين و ضروري‌ترين نيازهاي يک جامعه است و ملتي که ضرورت دفاع را درک نکند نسبت به هويت و ارزش‌هاي کشورش نيز توجه ندارد.سرپرست شهرداري کهريزک با تشريح لغوي واژه پدافند عير عامل اظهار داشت: پدافند به معناي مقابله با دشمن است و پدافند غير عامل نيز به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌شود که به تسليحات جنگي نياز ندارد و با به کارگيري اين اصل ميتوان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات نظامي‌و تلفات انساني و... جلوگيري بعمل اورد.وي در ادامه افزود: افرادي که در اين مسير و با اين هدف مقدس براي دفاع همه جانبه از کشور خود تلاش مي‌کنند نيز حکم رزمندگان مجاهد را دارند که بايد تلاش و همتشان را ارج نهاد.سرپرست شهردار کهريزک در پايان، روز گراميداشت پدافند غيرعامل را به همه تلاشگران عرصه پدافند غير عامل تبريک گفت.


تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي‌اداره كل دامپزشكي استان ايلام، مديركل دامپزشكي استان ايلام با اعلام اين خبر گفت : طرح تشديد نظارت بهداشتي و شرعي بر اماكن عرضه فرآورده‌هاي خام دامي، مراكز تهيه، پخت و توزيع غذاهاي نذري، موكب‌ها از تاريخ ۸/۸/۹۶ در سطح استان به اجرا در مي‌آيد.
دكتر پيراني افزود با توجه به تردد بخش زيادي از زائران عتبات عاليات از طريق استان ايلام و تهيه و توزيع غذا توسط موكب‌ها و عاشقان اباعبداله (ع) و به منظور جلوگيري از شيوع بيماريهاي مشترك بين انسان و دام كارشناسان دامپزشكي در سطح استان و بويژه در شهرستانهاي ايوان، ايلام، چرداول، ملكشاهي، مهران ، دهلران كه مسير تردد زائران گرامي‌مي‌باشند بصورت شبانه روزي نظارت‌هاي لازم را انجام خواهند داد. وي افزود با توجه به وجود بيش از ۸۰۰ عامل بيماري زاي مشترك بين انسان و دام لازم است شهروندان گرامي‌و زائران عزيز مواد غذايي مورد نياز را از مراكز تحت نظارت شرعي و بهداشتي دامپزشكي تهيه و استفاده نمايند.