خدمت‌رساني بانک‌پاسارگاد به زائران در ايام اربعين حسيني
 شعبه‌هاي کشيک بانک‌پاسارگاد در ايام اربعين حسيني، آماده ارايه انواع خدمات بانکي به زائران کربلاي معلي هستند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام اربعين حسيني و آرزوي قبولي طاعات و عزاداري‌ها، شعبه‌هاي بانک‌پاسارگاد در ايلام، کرمانشاه و آبادان در روزهاي 18 و 19 آبان 1396، از ساعت 8 صبح الي 17 آماده ارايه انواع خدمات بانکي به زائران و شرکت‌کنندگان در راهپيمايي عظيم اربعين سرور و سالار شهيدان هستند. 
همچنين دستگاه‌هاي خودپرداز اين بانک در طول مسير، با پشتيباني 24 ساعته، به زائران و هم‌ميهنان خدمت‌رساني خواهند کرد. 
مرکز مشاوره و اطلاع‌رساني بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 آماده پاسخگويي به سؤالات هم‌ميهنان عزيز است. 

پست بانک زمينه‌ساز فرصت‌هاي شغلي در مناطق کم برخوردار
 حبيب آصفي فرماندار دزفول در نشست مشترک با عبادلله نيازي مديرشعب پست بانک استان خوزستان اظهارداشت: خدمات رساني اين بانک در مناطق روستائي و کم برخوردار، زمينه‌ساز ايجاد فرصت‌هاي شغلي و ارتقاء سطح رضايت‌مندي روستائيان از رونق اشتغال و معيشت آنان است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: در اين نشست آصفي و نيازي درخصوص عامليت اين بانک بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي و همچنين انتقال حساب دهياري‌هاي منطقه به باجه‌هاي خدمات بانکي روستائي جهت کمک به اشتغال‌زائي، رونق اقتصادي و مهاجرت زدائي بحث و تبادل نظر نمودند.

صدور کارت شهروندي بانک شهر با تخفيف به دانش آموزان و دانشجويان
مدير امور بازاريابي بانک شهر از صدور کارت شهروندي اين بانک براي دانش آموزان و دانشجويان با تخفيف 50 درصدي در نمايشگاه‌هاي کتاب استاني خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حسين ابوحمزه با اعلام اين خبر گفت: در راستاي افزايش رضايتمندي اقشار مختلف جامعه از خدمات متنوع اين بانک ،کارت شهروندي بانک شهر با تخفيف 50 درصدي به دانشجويان و دانش آموزان در نمايشگاه‌هاي کتاب استاني ارايه مي‌شود. 
وي با بيان اين‌که کارت شهروندي به عنوان بستري امن، سريع، قابل اطمينان و منعطف در راستاي ارائه خدمات نوين بانکي و به منظور رفاه عمومي‌شهروندان طراحي شده ، افزود: مهم‌ترين هدف اين کارت، ايجاد اطمينان خاطر براي مشتريان و سرعت بخشيدن به فرآيندهاي مالي خرد است.
مدير امور بازاريابي بانک شهر با با تاکيد بر اين که خدمات رساني به بازديدکنندگان نمايشگاه‌هاي کتاب استاني با تمام توان انجام مي‌شود، گفت: هم اکنون به روز‌ترين و کامل‌ترين خدمات بانکي در نمايشگاه‌هاي کتاب استاني به هموطنان ارايه مي‌شود.

حضور بانک قرض الحسنه مهر ايران در راهپيمايي ۱۳ آبان
به مناسبت فرا رسيدن روز مبارزه با استکبار جهاني، مديران ارشد بانک قرض الحسنه مهر ايران در راهپيمايي روز ۱۳ آبان شرکت کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، محسن پدرام رييس هيات مديره، عيسي امامي، سليمان توکلي و حسن تليکاني اعضاي هيات مديره، نجدي مدير امور استان‌ها و تني چند از کاركنان بانك در اين راهپيمايي حضور يافتند.
در اين راهپيمايي، اقشار مختلف مردم با هدف محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمريکايي عليه کشورمان حضوري حماسي و پرشور را به نمايش گذاشتند.
نماينده تشکل‌هاي دانش‌آموزي مراسم ۱۳ آبان در بيانيه‌اي تاکيد کرد که در ۳۸ سالي كه از اقدام دانشجويان در تسخير لانه جاسوسي مي‌گذرد، سياست‌هاي خصمانه‌امريكا هيچ تغييري نكرده است.
در اين بيانيه اعلام شد که‌امريکا از هر ابزاري مانند تحريم‌هاي ظالمانه و غيره براي رسيدن به اهدافشان استفاده مي‌کند و هر جا منافع آمريکايي ايجاب كند منافع مردم ساير كشورها را ناديده مي‌گيرند.

پذيرايي بانک مهر اقتصاد از زائران اربعين حسيني
بانک مهر اقتصاد در آستانه شهادت حضرت ابا عبد الله الحسين(ع) و همزمان با پياده روي عظيم عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهيدان، پذيراي زائران حسيني در مرزهاي مهران، چذابه و خسروي است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، موکب‌هاي اين بانک در مناطق مرزي مهران در استان ايلام، چذابه در استان خوزستان و مرز خسروي در استان کرمانشاه از آغاز برگزاري مراسم پياده روي اربعين حسيني در خدمت خيل عظيم زائران و عشاق حضرت سيدالشهدا(ع) و ياران با وفايش خواهد بود.
بر اساس اين گزارش بانک مهر اقتصاد به منظور خدمت رساني مطلوب به زائران عتبات عاليات با تعبيه سرويس‌هاي بهداشتي، حمام، نمازخانه، محل اسکان و استراحت در موکب‌هاي خود و تدارک وعده‌هاي غذايي، پذيراي رهروان خط سرخ ابا عبد الله(ع) در بزرگترين تجمع جهان اسلام مي‌باشد.

معاون نظارتي بانک مرکزي اعلام کرد؛
معاون نظارتي بانک مرکزي گفت: ۵ هزار ميليارد ريال خط اعتباري توسط بانک مرکزي براي پرداخت سپرده‌هاي تا ۲۰۰ ميليون تومان تعاوني منحله فرشتگان اختصاص داده شده است تا مجموع وجوه اختصاص داده شده براي بازپرداخت سپرده‌هاي سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان تا کنون بالغ بر ۲۰ هزار ميليارد ريال گردد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، فرشاد حيدري در تحريريه خبر ساعت ۲۱ شبکه يک سيما، تصريح کرد: با پرداخت سپرده‌هاي تا ۲۰۰ ميليون تومان، ۹۸ درصد سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان تعيين تکليف مي‌شوند و باقيمانده سپرده گذاران که داراي سپرده بيشتر از ۲۰۰ ميليون تومان هستند دو درصد از تعداد سپرده گذاران را شامل مي‌شود که به هريک از آنان "تا ۲۰۰ ميليون تومان" پرداخت مي‌شود.
معاون نظارتي بانک مرکزي خاطرنشان کرد: حسب درخواست نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استانداران و ائمه جمعه، بانک مرکزي با صدور مجوز ۴۰ شعبه‌ جديد موسسه کاسپين براي دسترسي بهتر هموطنان گرامي‌موافقت کرد.
اين مقام مسئول بانک مرکزي با بيان اينکه براساس تصميم سران سه قوه، کميته اي براي تصميم گيري در خصوص سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان ايجاد شده است، تصريح کرد: کميته منتخب در روز چهارشنبه مورخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۶ تشکيل جلسه داد و در اين جلسه با توجه به بازگشايي حسابهاي مسدود شده موسسه کاسپين حسب دستور رياست قوه قضاييه، بر تسريع در پرداخت سپرده‌هاي سپرده گذاران با مانده به ماخذ ۱۳۹۴.۶.۱ (تاريخ انحلال تعاوني) تا ۲۰۰ ميليون تومان تاکيد شد.
حيدري درخصوص ديگر مصوبه اين جلسه گفت: در اين جلسه مقرر شد باقيمانده سپرده‌هاي سپرده گذاران تا ۲۰۰ ميليون تومان که تاکنون به صورت علي الحساب ۹۰ درصد سپرده‌هاي خود را به ماخذ ۱۳۹۴.۶.۱ دريافت کرده‌اند، به ميزان ۱۰ درصد، پرداخت شود.
معاون نظارتي بانک مرکزي افزود: براساس مصوبات اين جلسه، مقرر شد به هر يک از سپرده گذاران داراي سپرده‌هاي بالاتر از ۲۰۰ ميليون تومان نيز مبلغ «تا ۲۰۰ ميليون تومان» پرداخت شود.
به گفته حيدري، بانک مرکزي براي تامين نقدينگي مورد نياز موسسه کاسپين براي پرداخت سپرده‌هاي سپرده گذاران ساير تعاوني‌هاي ساماندهي شده توسط موسسه، تصميمات لازم را اتخاذ کرده است.
معاون نظارتي بانک مرکزي درخصوص آخرين وضعيت ساماندهي تعاوني افضل توس گفت: از مجموع ۳۶۰ هزار سپرده گذار تعاوني غير مجاز افضل توس ۳۱۱ هزار نفر يعني ۸۷ درصدِ تعداد ِ سپرده گذاران تعيين تکليف شده‌اند.
حيدري در توضيح آخرين وضعيت ساماندهي تعاوني وحدت گفت: از مجموع ۳۹۰ هزار سپرده گذار تعاوني غير مجاز وحدت، ۲۷۰ هزار نفر يعني ۷۲ درصد ِ تعداد ِ سپرده گذاران تعيين تکليف شده‌اند.
وي افزود: براي تعيين تکليف باقيمانده سپرده گذاران تعاوني‌هاي منحله افضل توس و وحدت، پيشنهاد لازم توسط بانک مرکزي به کميته منتخب سران سه قوه ارايه شده است که نتيجه، پس از برگزاري جلسه کميته منتخب و بررسي پيشنهاد بانک مرکزي، اطلاع رساني خواهد شد.
حيدري در ارتباط با آخرين وضعيت ساماندهي تعاوني البرز ايرانيان نيز گفت: پرونده تعاوني غير مجاز البرز ايرانيان هم اکنون در مرجع قضايي با دقت تحت رسيدگي است. اين پرونده داراي پيچيدگي‌هاي زيادي است که رسيدگي به آن مستلزم دقت و صرف وقت زياد است. در صورتي که مرجع قضايي پس از اتمام رسيدگي و در صورت وجود دارايي، دستور انتقال دارايي‌هاي آن تعاوني به بانک تجارت را صادر کند، بانک مرکزي نسبت به تامين نقدينگي لازم براي بازپرداخت سپرده‌هاي سپرده گذاران، متناسب با دارايي‌هاي منتقل شده اقدام خواهد کرد.
معاون نظارتي بانک مرکزي درخصوص نحوه اطلاع رساني و زمان بندي پرداخت‌ها گفت: روز شنبه مورخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶ برنامه پرداخت ۱۰ درصد باقيمانده سپرده‌هاي تا ۲۰۰ ميليون تومان که تاکنون ۹۰ درصد سپرده‌هاي خود را به صورت علي الحساب دريافت کرده‌اند و همچنين پرداخت مبلغ «تا ۲۰۰ ميليون تومان» به هر يک از سپرده گذاران داراي سپرده‌هاي بيشتر از ۲۰۰ ميليون تومان در وبسايت موسسه کاسپين اطلاع رساني خواهد شد.

کورش پرويزيان مديرعامل بانک پارسيان اعلام کرد: در راستاي خدمت رساني به زوار اربعين حسيني،بانک پارسيان با توجه به نظر مقام معظم رهبري و دولت محترم و همچنين در راستاي همکاري با دولت دوست و برادر کشور عراق ، تمهيدات ويژه اي را براي زائرين و عزاداران اربعين حسيني در نظر گرفته و با خدماتي گسترده تر از سال‌هاي گذشته اقدام به نوآوري‌هايي در اين حوزه کرده است.
مديرعامل بانک پارسيان افزود با توجه محدوديت‌هاي مبادلاتي در استفاده از ارز دلار و به منظور کاهش هزينه‌هاي تبديل و کارمزدهاي آن در ديگر مراکز تبديل ارز، زائرين گرانقدر مي‌توانند به طورمستقيم از خود پردازهاي بانک پارسيان دينار دريافت کنند. اين امر براي تمامي‌دارندگان کارت‌هاي بانکي عضو شبکه شتاب ميسر بوده و مي‌توانند بدون کارت و با وارد کردن شماره حواله اقدام به ورود رمز و دريافت وجه نمايند.
وي در پاسخ به راهکارها و تمهيدات انديشيده شده بانک براي دريافت حواله ارزي بدون کارت گفت:چنانچه زائرين محترم درکشور عراق، فاقدکارت بانکي بوده و نيازمند برداشت وجه ارزي و يا خدمات الکترونيک ارائه شده خودپرداز باشند، مي‌توانند از طريق حواله ايجاد شده توسط يکي از مشتريان بانک پارسيان اقدام کرده و از خودپردازهاي بانک پارسيان، مبلغ ارز مورد نظر خود را مطابق با نرخ استاندارد و با اطمينان از امنيت در فرآيند کار دريافت کنند.
هم اکنون سرويس صدورحواله از طريق درگاه‌هاي اينترنت بانک، همراه بانک و خودپردازهاي بانک قابل تهيه بوده و مشتريان فاقد کارت بانکي مي‌توانند با ورود شماره حواله و رمز عبورتوافقي نسبت به برداشت وجه از خودپردازهاي بانک اقدام نمايند، در اين خصوص چنانچه درخواست برداشت وجه از طريق يکي از خودپردازهاي ارزي بانک صورت پذيرد، پرداخت وجه از طريق حواله، براساس نرخ ارز توسط خودپرداز محاسبه و انجام خواهد شد.  پرويزيان گفت که بانک پارسيان آماده برقراري ارتباط سوييچي با بانک مرکزي عراق است.


عضو هيات مديره بانک ملي ايران از زائران اربعين حسيني خواست پيش از آغاز سفر خود، عوارض خروج از کشور را پرداخت و بيمه نامه نيز خريداري کنند.
مسعود خاتوني در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با بيان اينکه عوارض خروج زميني از کشور تنها توسط بانک ملي ايران دريافت مي‌شود، افزود: از زائران عزيز تقاضا داريم در اولين فرصت از طريق نزديک‌ترين سامانه‌هاي بانک اعم از کيوسک، خودپرداز، شعب و سايت اينترنتي بانک، عوارض خروج از کشور را پرداخت و رسيد دريافت کنند.
وي با اشاره به اين که زائران بايد از همراه داشتن اسکناس زياد خودداري کنند، گفت: در طول مسير پياده روي و قبل از خروج از کشور، خودپردازها مي‌توانند اسکناس در اختيار زائران قرار دهند و حتي در شهر کربلا، بانک‌هايي مجاز براي اين کار وجود دارد.
معاون فناوري اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملي ايران گفت: زائران ارجمند هنگام بازگشت به کشور نيز مي‌توانند وجوه اضافي خود را توسط دستگاه‌هاي CRS بانک ملي ايران به حساب خود واريز کنند.
وي در ادامه به خدمات بانکي قابل ارائه به زائران اربعين بر روي پيام رسان «بله» اشاره کرد و گفت: دريافت شارژ، انتقال وجوه، ارسال پيام‌هاي صوتي و تصويري و پوشش ساير خدمات شبکه‌هاي پيام رسان از جمله قابليت‌هاي پيام رسان «بله» براي زائران عزيز است که اکنون در اپل استور و بازار در دسترس قرار دارد.
خاتوني عنوان کرد: مشتريان بانک ملي ايران علاوه بر اين مي‌توانند نرم افزار «همراه بام» را نيز روي تلفن همراه خود داشته باشند و حتي عوارض خروج از کشور خود را از همين طريق پرداخت کنند.
وي همچنين از نصب تعدادي آني بانک و کيوسک در مرزهاي کشور خبر داد و گفت: پرداخت عوارض خروج از کشور و صدور مجدد کارت‌هاي منقضي شده و يا داراي اشکال از مهم‌ترين سرويس‌هاي آني بانک براي زائران است.


معاون اداره تامين مالي و سرمايه گذاري بين الملل بانک توسعه صادرات با حضور در اتاق بازرگاني ايران و #کره_جنوبي گفت: بانک توسعه صادرات ايران 100 ميليون دلار خط اعتباري کوتاه مدت و 8 ميليارد يورو خط اعتباري ميان و بلندمدت از #اگزيم_بانک کره جنوبي دريافت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اگزيم نيوز، داريوش يوسفي در آغاز صحبت‌هاي خود دستاوردهاي کشور را در حوزه دريافت منابع و خطوط اعتباري از کشورهاي مختلف برشمرد و گفت: انعقاد قرارداد 25 ميليون يورويي با بانک تجارت پاريس، خط اعتباري 100 ميليون دلاري از اگزيم بانک کره و قرارداد 25 ميليون يورويي با اکوبانک ترکيه از جمله دستاوردهاي حوزه تامين مالي خارجي در قالب ريفاينانس در ماههاي اخير بوده است.
وي افزود: علاوه بر اين مذاکره با ميربيزنس بانک ،Promsvyaz bank، Sber Bank Gazprom ، EXIM Bank روسيه، EIH آلمان و بانک ملت سئول، اگزيم بانک مجارستان، اگزيم بانک روماني و اگزيم بانک ترکيه به سرانجام رسيده است.
معاون اداره تامين مالي و سرمايه گذاري بانک توسعه صادرات ايران در ادامه فرايند استفاده از تسهيلات ريفاينانس را شرح داد و گفت: براي استفاده از ريفايناس انعقاد قرارداد خط اعتباري کوتاه مدت ريفاينانس بين بانک توسعه صادرات و بانک تامين مالي کننده خارجي ضروري است. درگام بعدي گشايش خط اعتبار تحت خط اعتباري توسط وارد کننده ايراني در بانک توسعه صادرات است. پس از آن بانک اقدام به گشايش اعتبار اسنادي براي وارد کننده ايراني به نفع صادرکننده خارجي مي‌کند و به صادرکننده خارجي، اين اعتبار را ابلاغ مي‌کند و در ادامه صادر کننده خارجي کالاي خود را ارسال مي‌کند.
يوسفي افزود: در مرحله بعد اسناد حمل جهت معامله توسط فروشنده( صادرکننده خارجي) به بانک تامين مالي کننده ارائه مي‌گردد و معامله اسناد و پرداخت وجه اعتبار به صادرکننده خارجي انجام مي‌شود. بعد از آن مرحله اعلام پرداخت وجه و سررسيد بازپرداخت به همراه نرخ سود به بانک توسعه صادرات است و در پايان اصل و سود تسهيلات در سررسيد مقرر توسط خريدار از طريق بانک صورت مي‌پذيرد.
داريوش يوسفي در مورد شرايط استفاده از ريفايناس خاطر نشان کرد: بر اساس سياستهاي اخير بانک مرکزي تسهيلات ريفاينانس جهت تامين مالي واردات کالاهاي ضروري، اساسي، دارو و تجهيزات پزشکي (ريفاينانس شش ماهه) و مواد اوليه مورد نياز واحدهاي توليدي (ريفاينانس يک ساله) قابل استفاده است.
وي بر لزوم اخذ مجوز استفاده از تسهيلات ريفاينانس از وزارتخانه ذيربط تاکيد کرد و گفت: وزارت خانه‌هاي اعطا کننده اين مجوز شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزي و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکي هستند.
يوسفي در ادامه افزود: فرايند استفاده از خط اعتباري ريفاينانس کره جنوبي با انعقاد قرارداد تجاري بين صادر کننده کره‌جنوبي و وارد کننده ايراني آغاز مي‌شود. درخواست وام و درخواست استفاده از خط اعتباري از سوي وارد کننده ايراني توسط بانک توسعه صادرات دريافت و به اگزيم بانک کره ارسال مي‌شود. پس از آن با تصويب اين درخواست از سوي طرف کره اي، اگزيم بانک کره اقدام به گشايش اعتبار اسنادي وارداتي نموده و آن را به صادرکننده کره اي ابلاغ مي‌کند.


مدير کل روابط عمومي‌بانک ملت از برپايي سه موکب پذيرايي از زوار و عزاداران حسيني و تمهيدات ويژه بانکي در ايام اربعين حسيني در نقاط مرزي کشور خبر داد.
مسعود نصر اصفهاني مدير روابط عمومي‌بانک ملت با اعلام اين خبر افزود: موکب‌هاي بانک ملت در دو نقطه مرزي مهران و شلمچه و همچنين موکب مشارکتي بانک‌ها در مرز خسروي از هموطنان گرامي‌و زواري که قصد عزيمت به کشور عراق و شرکت در راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني را دارند با اقلام غذايي و هداياي فرهنگي پذيرايي خواهند کرد.
وي اضافه کرد: اين موکب‌ها از يک هفته قبل از روز اربعين در مبادي خروجي کشور فعال مي‌شوند و در کنار اقلام خوراکي، هداياي فرهنگي ويژه اي نيز جهت اهدا به زائران گرامي‌تدارک ديده‌ايم.
نصر اصفهاني در پاسخ به سوالي درباره خدمات بانکي قابل ارايه توسط بانک ملت در ايام مذکور گفت: ۴ دستگاه خودپرداز سيار بانک ملت به مرزهاي خسروي، مهران، شلمچه و چذابه اعزام شده‌اند که هر يک از دستگاه‌ها به دو پايانه خودپرداز مجهز شده‌اند. همچنين براي تسهيل برداشت وجوه نقد از دستگاه‌ها، سقف برداشت به ۵ ميليون ريال افزايش داده شده است.
وي افزود: براي خدمت رساني بيشتر به زوار گرامي، ۱۳ شعبه و باجه اين بانک در ۳ استان مرزي خوزستان، کرمانشاه و ايلام فعاليت کشيک خواهند داشت.

بانک آينده در راستاي الگوبرداري از سازمان‌هاي متعالي و سرآمد و با هدف بهبود مستمر و روانسازي فرآيندهاي آموزش و التزام به اصول تعالي سازماني، از اسفند ماه 1395، اقدام به استقرار الزامات استاندارد مديريت آموزشي نموده و در راستاي اظهار انطباق عملکرد با سيستم بين‌المللي مذکور، آمادگي خود را براي اجراي مرحله مميزي خارجي اعلام داشت. در اجراي فرآيند مميزي اين سيستم، فرآيندهاي اصلي آموزشي مشتمل بر نيازسنجي، برنامهريزي،اجراي دوره‌ها، ارزيابي اثربخشي آموزش و نيز مديريت، پايش و بهبود اين فرآيندها ارزيابي گرديده و تطبيق كامل آنها با استاندارد آموزشي ايزو 10015 مورد تأييد مميزين رسمي‌  واقع شد.    پس از طي مراحل مذکور، بانک آينده، موفق شد؛ گواهينامه استاندارد بين‌المللي مديريت آموزش ISO10015 را از مرجع مذکور در کشور آلمان، دريافت نمايد.
   از جمله مهم‌ترين دستاوردهاي استقرار استاندارد پيش‌گفته در بانک، شفافسازي و بهبود فرآيندهاي آموزشي، بازنگري مستندات تخصصي، تهيه نظام‌نامه‌اموزشي، تدوين مدل شايستگي و در نهايت افزايش رضايتمندي مشتريان ميباشد.
   بانک آينده، در راستاي التزام خود به مسير تعالي و سرآمدي، پياده‌سازي سيستم‌هاي مديريتي را به عنوان ابزاري براي تغيير و تحول سازماني به کار برده و همواره با ارزيابي‌ها و بهبود مستمر در تمامي‌حوزه‌هاي بانک، اهتمام خود را جهت مشعوف‌سازي تمامي‌سطوح ذينفعان ابزار مينمايد.
   بانک آينده تعهد به مسير تعالي و سرآمدي را زيربناي خلق آينده پايدار و موفقيت سازماني خود، تعيين نموده است.


مديرعامل بانک مسکن و اعضاي هيات مديره با حضور در جزيره کيش از چهارمين نمايشگاه بين المللي " بورس ، بانک ، بيمه و خصوصي سازي کيش بازديد کردند .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، دکتر محمدهاشم بت شکن در سومين روز از نمايشگاه با حضور در مرکز نمايشگاه‌هاي بين المللي جزيره کيش ضمن بازديد از غرفه تامين سرمايه بانک مسکن از غرفه‌هاي تامين سرمايه‌اميد و تامين سرمايه نوين نيز بازديد کرد.
در اين همايش بين المللي که به مدت 4 روز از 8 آبان الي 11 برگزار شد به معرفي بازار سرمايه ايران و شناخت ابزارهاي نوين مالي و درک بيشتر استانداردها و قوانين بين المللي شکل گرفت و فرصتي بود تا فعالان بازار سرمايه به شکل مستقيم با صاحب نظران، سرمايه گذاران و مديران ارشد اقتصادي تعامل و گفت و گو کنند . گفتني است ، در جريان نمايشگاه ، آقا ملايي ، قاسمي‌و رحيمي‌انارکي اعضاي هيات مديره بانک مسکن و برخي از مديران اين بانک ، دکتر بت شکن را همراهي کردند.


بانک سرمايه در راستاي عمل به مسئوليت اجتماعي خود، مراسم گراميداشت روز دانش آموز را با حضور دانش آموزان مدرسه فرهنگ سازان نامي‌در باجه اسلامشهر برگزار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، به مناسبت فرارسيدن 13 آبان، بانک سرمايه مراسم گراميداشت روز دانش آموز را با حضور دانش آموزان مدرسه فرهنگ سازان نامي‌در باجه اسلامشهر برگزار کرد. در ابتداي اين مراسم ناصري پور، مدير مدرسه فرهنگ سازان نامي‌در سخناني کوتاه ضمن تشکر از مسئولان بانک سرمايه در برگزاري اين مراسم گفت: اين بازديد يک جلسه‌اموزشي براي دانش آموزان است که مي‌توانند از نزديک با کارکرد و نحوه انجام امور مالي در بانک آشنا شوند. در ادامه فيروز فيضي، معاون باجه اسلامشهر در خصوص نحوه پيدايش بانک و چگونگي انجام عمليات بانکي توضيحاتي ارائه نمود و با هدايت دانش آموزان به پشت باجه‌ها توضيحاتي در خصوص شيوه افتتاح حساب و همچنين صدور کارت بانکي براي دانش آموزان بيان داشت. در حاشيه اين مراسم، شهرام برزگري زيري، از خيرين و معتمدين اسلامشهر که از مشتريان خوب باجه اسلامشهر نيز مي‌باشد در سخناني کوتاه از همکاران شعبه به دليل وظيفه شناسي و مشتري مداري و همچنين از مسئولان بانک سرمايه تقدير نمود.
بانک سينا از طريق انعقاد قرارداد همکاري با صندوق توسعه ملي، نسبت به پرداخت تسهيلات ريالي در بخش کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست با نرخ سود مورد انتظار 14 درصد در سال و کل مدت تامين مالي هفت سال اقدام مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در راستاي دستيابي به توسعه پايدار در بخش کشاورزي، شيلات و منابع طبيعي، اين بانک اقدام به انعقاد قرارداد همکاري با صندوق توسعه ملي نموده است و متقاضيان واجد شرايط (اشخاص حقيقي و حقوقي بخش خصوصي و تعاوني و عمومي) مي‌توانند با مراجعه به شعب و مناطق بانک از تسهيلات در نظر گرفته شده استفاده کنند. طبق اين گزارش فعاليت‌هاي واجد اولويت و قابل قبول جهت اعطاي تسهيلات عبارتند از: احداث گلخانه و توليد محصولات گلخانه اي، طرح‌ها و فعاليت‌هاي زيربخش شيلات، پرورش ماهيان دريايي در قفس، گرم آبي و سرد آبي، خاويار، ميگو و تجهيزات صيادي. همچنين ديگر طرح‌ها شامل: افزايش بهره وري مصرف آب از طريق روش‌هاي نوين آبياري و فناوري‌هاي روزآمد و نيز طرح‌هاي تامين، تصفيه و انتقال آب، خدمات مکانيزه کشاورزي و طرح‌هاي زيست محيطي و منابع طبيعي اعلام شده است.

شعب بانك صنعت و معدن نقش فعالي در تامين مالي طرح‌هاي صنعتي در استان‌ها و مناطق مختلف كشور دارند . اين شعب در چارچوب سياست‌هاي كلي بانك و شناخت قابليت‌هاي هر استان براي ايجاد توسعه اي پايدار در سطح كشور فعاليت مي‌كنند.
پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن در گفتگويي با محمدرضا عسکري عامل سرپرست شعبه گرگان آخرين وضعيت اين شعبه را در ارائه تسهيلات مورد بررسي قرار مي‌دهد :
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسيل‌ها و ايجاد واحدهاي صنعتي در استان تاکنون چه نقشي داشته است؟
با توجه به پتانسيل كشاورزي استان ، موفق‌ترين طرحهاي صنعتي در اين استان صنايع تبديلي كشاورزي و خصوصاً روغنكشي است که بيشترين طرحهاي بانك صنعت و معدن در استان گلستان نيز مربوط به همين بخش است . از اين رو با خريد مواد اوليه كشاورزي علاوه بر توسعه صنعت استان و تامين مواد غذايي ، منجر به توسعه بخش كشاورزي و حمايت از اين بخش شده است. 
همچنين با توجه به سياست سالهاي اخير بانك در حمايت و تامين مالي طرحهاي زيربنايي ، يكي از بزرگترين طرحهاي تامين مالي شده در اين استان ، نيروگاه برق آذرخش است كه تسهيلاتي بالغ بر 209 ميليون يورو به آن پرداخت و منجر به ايجاد اشتغال براي 300 نفر شده است .
در مجموع ، تسهيلات پرداختي توسط بانك صنعت و معدن در استان به 900 ميليارد تومان مي‌رسد كه بيشترين ميزان آن در بخش صنعت استفاده شده است.
چه راهكارهايي براي ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان داريد؟ 
با توجه به ماموريت اصلي بانك كه تسهيل گري حرفه اي در ارائه خدمات مالي، بانکي و مشاوره اي به طرح‌هاي بزرگ زير ساختي کشور و ايجاد و توسعه ي صنايع کوچک و متوسط است ، لازم است در راستاي تحقق اين هدف ، نيازسنجي مداوم جهت پاسخگويي به موقع به نيازهاي آنان در فرايند دريافت تسهيلات صورت گيرد.
ما بايد در اين مسير با بهره گيري از منابع صندوق توسعه ملي و بانک مرکزي، كليه خدمات موردنياز ريالي و ارزي مشتريان از جمله تسهيلات، ضمانتنامه ، گشايش اعتبار ، خريد دين و .... را در اختيار مشتريان قرار داده واز طريق ارائه خدمات مشاوره اي تخصصي ، تعامل مناسب با مسئولان استاني، بازديدهاي ادواري جهت اطلاع از وضعيت طرحها و همچنين پيگيري وضعيت حساب و نقدينگي پس از پرداخت تسهيلات در مسير خدمت رساني به مشتريان گام برداريم .