مورينيو به دنبال انتقام‌گيري نيست
آنتونيو کونته، سرمربي چلسي پيش از تقابل تيمش با يونايتد مدعي شد که ژوزه مورينيو براي انتقام گرفتن پا به استمفوردبريج نخواهد گذاشت.
مورينيو در دو تقابلي که با تيم سابقش در استمفوردبريج داشت، با شکست ميدان را ترک کرد. ديدار اول در ليگ برتر با شکست 4-0 و ديدار دوم در جام حذفي با شکست 1-0. با اين حال کونته مدعي شد که بعيد است مورينيو به دنبال انتقام گيري پا به استمفوردبريج بگذارد.
او گفت: فراموش نکنيد که منچستريونايتد در ديدار برگشت در خانه 2-0 ما را برد. هر مربي، هر بازيکني، هر تيمي‌مي‌خواهد پيروز باشد. نه براي انتقام گيري، بلکه براي کسب پيروزي.
کونته سپس درباره شکست 3-0 مقابل رم گفت: اين ماموريت من است، اينکه متوجه شوم چرا شکست خورديم و سپس راه حل درستي را برايش پيدا کرده و تيم را پيشرفت دهم.

همکاري با کونته را به مورينيو ترجيح دادم
آلوارو موراتا، مهاجم چلسي مدعي شد که از منچستريونايتد پيشنهاداتي در اختيار داشت؛ ولي در نهايت تصميم گرفت به چلسي بپيوندد.
موراتا در تابستان از رئال جدا شد و به چلسي پيوست و تا به اينجا روزهاي خوبي را در اين تيم پشت سر گذاشته، هر چند که چلسي در حد و اندازه انتظارات ظاهر نشده است. با اين حال موراتا مدعي شد که به خاطر حضور کونته در اين تيم، راهي لندن شد و از منچستريونايتد نيز پيشنهاد داشته است.
او گفت: من مي‌توانستم به منچستريونايتد يا تيم‌هاي ديگر ليگ برتر بروم. مهم‌ترين چيز اين است که حالا عضو چلسي هستم و از اين بابت خيلي خوشحالم و حالا زمان جنگيدن با پيراهن آبي است. مي‌خواهم خوب بازي کنم و با اين پيراهن برنده باشم. من رابطه خوبي با ژوزه دارم. او اولين مربي من در دنياي حرفه اي فوتبال بود و به من فرصت حرفه اي شدن داد. او باعث شد اولين قراردادم را ببندم.

از تيم ملي خداحافظي نکردم
قهرمان سابق تکواندو جهان نسبت به خبر خداحافظي‌اش از دنياي قهرماني واکنش نشان داد.
به نقل از تسنيم، مسابقات انتخابي درون اردويي تيم ملي تکواندو جهت حضور در مسابقات گرنداسلم چين در خانه تکواندو برگزار شد. در رقابت‌هاي ديروز و در وزن سوم المپيک (80-) کيلوگرم مسعود حجي‌زواره بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدوميت خود به مصاف عرفان ناظمي‌رفت که پس از انجام يک راند از ادامه مسابقه انصراف و از دنياي قهرماني خداحافظي کرد.
حجي‌زواره در خصوص خداحافظي از دنياي قهرماني گفت: فعلا خداحافظي نکردم و بعدا در اين خصوص صحبت مي‌کنم.
شنيده مي‌شود مهدي بي‌باک بعد از اطلاع از تصميم کاپيتان تيم ملي تکواندو نظر او را در حال حاضر براي خداحافظي از دنياي قهرماني تغييرداده است اما سرمربي تيم ملي دليل عدم مبارزه حجي‌زواره را ناآمادگي وي براي حضور در مسابقات انتخابي اعلام کرد.


جنارو گتوزو،‌هافبک سابق ميلان، تنها گزينه باشگاه براي جانشيني مونتلا است. عملکرد نه چندان خوب مونتلا باعث شده تا شايعات درمورد اخراج او بالا بگيرد. باشگاه نيز گزينه‌هايي را مد نظر دارد تا در صورت اخراج مونتلا، با آنها وارد مذاکره شود. طبق ادعاي گاتزتا دلو اسپورت، کوريره دلو اسپورت و توتو اسپورت، تنها گزينه فعلي باشگاه ميلان، گتوزو،‌هافبک سابق باشگاه است. او در حال حاضر هدايت يکي از تيم‌هاي پايه ميلان را در اختيار دارد و باشگاه معتقد است که او مي‌تواند به عنوان نمادي از اين باشگاه، دوران موفقي را روي نيمکت تيم اصلي پشت سر بگذارد. او که 39 ساله است، تجربه زيادي در امر مربي گري ندارد.


پس از تفاهم‌نامه‌اي که بين دو کميته ملي پارالمپيک و المپيک براي تفکيک اموال، تجهيزات و مالکيت يک «نيم طبقه» اين دو کميته صورت گرفته بود، موارد قيد شده در تفاهم‌نامه عملياتي شد. در قانون انتزاع کميته ملي پارالمپيک از المپيک که ۲۸ مهر سال گذشته توسط رييس جمهور ابلاغ شد، تفکيک اموال و املاک دو کميته از يکديگر مورد تاکيد قرار گرفته بود که پس از عقد تفاهم‌نامه‌اي که بين مسئولان دو کميته المپيک و پارالمپيک و محمدرضا داورزني معاونت ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان انجام شد. موارد قيد شده در تفاهم نامه با تاييد کميته ملي پارالمپيک انجام شده و ديگر کميته ملي المپيک بدهي به کميته ملي پارالمپيک ندارد.


ايلکاي گوندوگان،‌هافبک منچسترسيتي معتقد است که اين باشگاه خصوصيات ويژه اي دارد که در کمتر تيمي‌ديده مي‌شود.
پپ گوارديولا در اين فصل توانسته تيم خوبي را آماده کند و نتايج درخشاني را کسب کند. آنها به صورت ميانگين در هر بازي 3.5 گل به ثمر رسانده‌اند و خط حمله بسيار قدرتمندي دارند. حال گوندوگان معتقد است که اين باشگاه خصوصيات ويژه اي دارد.
او گفت: سبک بازي ما که توپ و ميدان را در اختيار مي‌گيريم و بازي را به حريف تحميل مي‌کنيم، به نظرم بسيار ويژه است و به زودي خيلي ويژه تر خواهد شد. اين سبک بازي مثل بايرن مونيخ است؛ ولي نوع بازي ما با آنها خيلي فرق مي‌کند.


کي‌روش: اگر فکر مي‌کنيد رويه من اشتباه است، مربي خود را عوض کنيد
سرمربي تيم ملي اعلام کرد فدراسيون فوتبال از او درباره مسائل امکاناتي خواسته تا سکوت کند.
به نقل از ورزش سه، کارلوس کي روش در حاشيه تمرين ديروز تيم ملي فوتبال صحبت‌هايي را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد:
بازي با ونزوئلا در هلند قطعي نيست
در حال حاضر تمام برنامه‌هايمان را انجام داديم و پايه گذاري اش انجام شده؛ اما هنوز بازي مقابل ونزوئلا در کشور هلند قطعيت پيدا نکرده است.
دستور گرفتم که سکوت کنم!
نمي‌دانم چرا هنوز اين اتفاق رخ نداده و بايد درباره اين مسائل صحبت کنم، مسائلي هست که درون زمين است و مسائلي هم در بيرون زمين و براي همين بايد طبق دستوري که دريافت کردم صحبت نکنم. بايد سکوت کنم؛ ولي آخرين مطلب اين است که فدراسيون ما مکاتباتي از کشور ونزوئلا دريافت کردند که هنوز اين هماهنگي‌ها صورت نگرفته است.
نمي‌توانم حرفي را منتقل کنم
خبرنگاري از سرمربي تيم ملي مي‌پرسد که آيا فدراسيون به ايشان گفته‌اند در اين خصوص صحبت نکند که کي روش با سر تاييد مي‌کند و در ادامه مجددا سوال مي‌شود که شخص آقاي تاج از ايشان چنين درخواستي داشته است که کي روش گفت: نمي‌توانم اين مسائل را منتقل کنم، بخاطر اينکه نمي‌دانم اين مسائل درون زمين است يا بيرون زمين.
 باور مي‌کنيد براي 3 روز تاخير حقوق گلايه کنم؟
وي درباره اينکه مهدي تاج اعلام کرده حقوق کي روش 3 روز عقب افتاده، بيان کرد: اگر شما اين سوال را از من مي‌پرسيد، اين سوال را مي‌پرسم که آيا شما من را نمي‌شناسيد؟ اگر شخص بنده در اين 7 سال گذشته وقتي حقوق‌هايم به مدت 6 ماه يا بيشتر از اين شده و گلايه و شکايتي نکردم آيا براي اين 3 روز گله و شکايتي مي‌کنم؟ آيا اين را باور داريد؟ آيا هواداران فوتبال ايران اين را مي‌پذيرند؟ صحبت ما اينجا پول نيست، صحبت آرزوها و روياهاي هواداران فوتبال ايران است.
 هيچگاه تلاشم را متوقف نخواهم کرد
اگر شخص بنده را به خوبي بشناسيد مي‌دانيد من هيچگاه تلاشم را براي تهيه بهترين امکانات، بهترين هتل‌ها، بهترين شرايط تمريني و بهترين توپ‌هاي فوتبال و... متوقف نخواهم کرد.
من آدمي‌نيستم که دائم غر مي‌زند
بعضي‌ها مي‌گويند من فردي هستم که به صورت مداوم دارم شکايت مي‌کنم يا به قول معروف عادت به گله و شکايت دارم. براي من اين مساله و اين حرف‌ها مهم نيست و باز هم ادامه مي‌دهم و بازهم بلند و بلندتر سخن خواهم گفت. اگر عده اي فکر مي‌کنند من عادت به گله کردن دارم، برايم مهم نيست. من اسمش را نمي‌گذارم آدمي‌که دائم غر مي‌زند؛ من مي‌گويم حرفه اي گري و شخصي که به دنبال تعالي امکانات هست.
انتقاد از من، کي‌روش هراسي ايجاد مي‌کند
از چنين حرف‌هايي(اينکه مي‌گويند کي روش دائم غر مي‌زند) حالتي ديگر متولد مي‌شود که آن کي‌روش هراسي است. اگر من را تا الان بشناسيد دست از تلاش‌هايم براي تهيه بهترين زمين براي تيم دست برنخواهم داشت. فقط نقطه نظرات مختلف است که برخي فکر مي‌کنند نداشتن يک زمين تمرين مناسب يک موضوع ساده است؛ اما براي من داشتن زمين تمرين مناسب خيلي اهميت دارد و در اولويت است.
 تلاشم براي تحقق آرزوهاي مردم ايران است
وظيفه بنده به عنوان مربي تيم ملي اين است که تلاش کنم آرزوها و روياهاي مردم ايران را تحقق ببخشم. آيا شما فکر مي‌کنيد اين کار راحت است؟ اگر من را تا الان شناخته باشيد، مي‌دانيد که هيچ وقت دست از تلاش براي امکانات تيم ملي برنداشتم و وظيفه من اين است.
من مي‌خواهم بهترين شرايط آماده‌سازي را فراهم کنم
من يک هدف دارم و يک مطلب هست که اين انگيزه را به من در ايران مي‌دهد و آن هم اين است که بهترين آماده سازي را در ايران فراهم کنم؛ بخاطر اينکه هواداران ايران راجع به يک آرزوي بزرگ صحبت مي‌کنند و اين آرزو صعود به مرحله دوم جام جهاني است؛ بازيکنان ما هم همين را مي‌خواهند و مربيان هم براي همين زحمت مي‌کشند و فدارسيون هم راجع به همين صحبت مي‌کند. حتي مسئولين ارشد دولت هم درباره اين مطلب صحبت مي‌کنند.
دنبال جنگ نيستم
شما فکر مي‌کنيد وظيفه من چيست؟ کار را رها کنم؟ خير، بنده تلاش خواهم کرد که هميشه به صورت مستمر بهترين‌ها را براي تيمم مهيا کنم؛ ولي فکر نکنيد که من زياد نگران مسائل جزيي اين هفته -که حالا مي‌خواهيد نامش را جنگ بگذاريد- به وجود آمد، نيستم. بزرگترين جنگ بنده صعود تيم ملي به دور دوم جام جهاني است.
بازيکنان فوق‌العاده ظاهر شدند
ما مسائل مهمتري داريم که بايد به آنها بپردازيم. مهمترين مطلب اين است که با بازيکنان کار کنيم که آنها فوق العاده هم حاضر شدند. اکنون تلاش مي‌کنم تمام مسائلي که مرتبط به جام جهاني است مثل کادرفني و بازيکنان را تهيه و آماده کنم و هر چيزي را جاي خود قرار دهم.
 آرزويم اين بود همه بازيکنان را ببرم
بهترين سرمايه گذاري که در حال حاضر مي‌توانيم براي آينده فوتبالي انجام دهيم اين است که بهترين آماده سازي را داشته باشيم. ضمن آنکه مشاهدات عميق و درستي از بازيکنان فوتبال ايران بگيريم. راند اول اردو به پايان مي‌رسد و دور بعدي آغاز خواهد شد و آرزويم اين بود که همه اين بازيکنان را ببرم، اما مقدور نيست.
يک گروه 38 نفره از بازيکنان تشکيل مي‌دهيم
سعي خواهيم کرد انتخاباتي انجام دهيم و ترکيبي از بازيکنان داخلي و لژيونرها را پس از بررسي خواهيم داشت. ما در ماه آينده دوباره اين فرآيند را خواهيم داشت. در دي و بهمن و اسفند همين روند ادامه خواهد داشت تا انتخاب نهايي جام جهاني. مي‌خواهيم گروه 38 نفره و بزرگ جام جهاني را طي اين مدت انتخاب کنيم. به جز آن 10 بازيکن در حال آماده باش قرار خواهند گرفت که از ژانويه 2018 روي آنها تمرکز خواهيم کرد.
اگر فکر مي‌کنيد اشتباه مي‌کنم، سرمربي‌تان را عوض کنيد
مسائل ديگر برايم اهميت ندارد و تمرکز و توجهم را به مسائل مهم از دست نخواهم داد و باز هم نهايتا تاکيد مي‌کنم که هر روز سعي مي‌کنم بهترين‌ها را مهيا کنم. اگر فکر مي‌کنيد اين اشتباه يا نادرست است که سرمربي تان تلاش مي‌کند تا بهترين‌ها را مهيا کند مربي را عوض کنيد. من تغيير نخواهم کرد، چون بايد پاسخگوي همه هواداران ايراني باشم.


لژيونر فوتبال ايران مي‌گويد آمدنش به فوتبال بلژيک ريسک بوده است. به گزارش ايسنا و به نقل از DH بلژيک، کاوه رضايي مهاجم سابق استقلال بعد از رفتن به شارلوا و درخشش در اين تيم به تيم ملي ايران نيز دعوت شد و توانسته است شانس حضور در جام جهاني روسيه را داشته باشد. زدن چهار گل و دادن سه پاس گل در شارلوا در ۱۰ هفته از ليگ بلژيک باعث شده نام اين بازيکن ايراني بر سر زبان‌ها بيفتد و الان همه از اين بازيکن در شارلوا حرف بزنند. کاوه رضايي درباره شرايط خود در اين تيم گفت: خوشبختانه توانستم در بلژيک به شرايط جديدي که برايم ايجاد شده است عادت کنم. در ابتدا شرايط سختي در تيم داشتم. يک نوع فداکاري انجام دادم. آمدن به فوتبال بلژيک که فرهنگ جديدي براي من بود و شرايط جديدي برايم ايجاد شد يک نوع ريسک بود که انجام دادم. يک ماه طول کشيد تا در تيم جا بيفتم و رفته رفته توانستم شرايط خوبي در تيم پيدا کنم. احساسم بهتر و بهتر شد چون زمان بيشتري براي بازي کردن به من مي‌رسيد و توانستم خودم را پيدا کنم. الان فشار از رويم برداشته شده است و شرايط مشابه حضورم در ايران را دارم. او در ادامه گفت: وقتي به شارلوا آمدم براي خودم اهدافي را تنظيم کرد و توانستم موانع را با تلاش زياد از سر راه خودم بردارم و با کمکي که مربي در اين راه به من کرد توانستم به اهدافي که براي خودم متصور بودم برسم.


سرمربي آبي پوشان از عملکرد جباروف در تمرين رضايت کامل داشت و بارها او را مورد تشويق قرار داد.
اولين تمرين آبي پوشان پس از سه روز تعطيلي در زمين شماره دو مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد. در تمرين ديروز هفت ملي پوش استقلال غايب بودند و همين مساله باعث شد تا شفر نتواند تمرينات تاکتيکي خود را با همه بازيکنانش انجام دهد.
قبل از شروع تمرين جباروف به همراه دو فرزندش در تمرين حاضر شد و سرمربي آبي پوشان دقايقي با فرزندان اين بازيکن صحبت کرد.
شفر حدود ده دقيقه با بازيکنان صحبت و از آنها خواست با نبود هفت ملي پوش استقلال تمرينات خود را به دقت و با جديت انجام دهند.
نصرالله عبداللهي با ۳۰ دقيقه تاخير در تمرين حضور پيدا کرد. با اينکه اجازه ورود به هواداران داده نشده بود اما حدود ۱۰ تن از آنان به هر طريقي بود خود را به زمين شماره دو رسانده تا تمرين استقلال از نزديک تماشا کنند.
در غياب حسين حسيني دروازه بان شماره يک حال حاضر استقلال مهدي رحمتي و عرشيا بابازاده به همراه اشکان نامداري و يکي ديگر از اعضاي کادر فني واليبال بازي کردند.
با رفتن مک درموت از استقلال وظيفه گرم کردن بازيکنان استقلال بر عهده بيژن طاهري است و او آماده سازي بدن‌هاي بازيکنان را به عهده گرفت.
بازيکنان در قالب سه گروه شش نفره به بازي آقاوسط پرداخته که شفر مرتب به گروه‌ها سر مي‌زد و از آنها مي‌خواست تا آنجا که مي‌توانند توپ را در مالکيت خود نگه دارند.
در آيتم بعدي بازيکنان در قالب دو تيم سبز و آبي و در نيمي‌از زمين يک فوتبال درون تيمي‌همراه با مرور کارهاي ترکيبي را انجام دادند که شفر مرتب از بازيکنانش مي‌خواست در زدن گل و کارهاي تدافعي دقت بيشتري به خرج دهند.
هافبک‌ها و مدافعان زير نظر بيژن طاهري کار کردند و شفر تمرين مهاجمان را به عهده گرفت و لحظه به لحظه از مهاجمان استقلال مي‌خواست که در امر گلزني دقت بيشتري داشته و توپ‌هايي که به دست مي‌آورند به راحتي از دست ندهند.
بخش پاياني تمرين اختصاص به زدن ضربات ايستگاهي و شوت از راه دور بود که باز هم جباروف بهتر از سايرين ضربات ايستگاهي را به گل تبديل مي‌کرد و مورد تشويق سرمربي استقلال قرار مي‌گرفت.
تمرين آبي پوشان پس از ۷۰ دقيقه به پايان رسيد.
تيم فوتبال استقلال تهران ۲۹ آبان ماه و از هفته دوازدهم ليگ هفدهم در مشهد به مصاف سياه جامگان اين شهر خواهد رفت.