معلوليت ۸۰ هزار نفر در سال گذشته
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال گذشته جان خود را از دست دادند، گفت: پنج برابر اين تعداد نيز معلول شدند. به گزارش مهر، انوشيروان محسني بندپي افزود: در جامعه شاهد حضور افرادي هستيم که فرصت‌هاي برابري براي زندگي نداشتند به همين دليل دچار آسيب‌هايي شدند و نيازمند کمک هستند و بايد به آنها توجه ويژه شود و در همين راستا از کمک خيرين و نيکوکاران استفاده مي‌کنيم. رئيس سازمان بهزيستي تاکيد کرد: در کنار دولت نيازمند همراهي افراد خير هستيم چراکه معتقديم بهزيستي بيش از هر نهاد ديگري منشا اقدامات اثربخش است. بندپي گفت: با توجه به رشد آسيب‌ها و بروز اختلالات ژنتيکي و سوانح، زنان بدسرپرست و بي‌سرپرست، کودکان بدسرپرست، معتادان متجاهر و همچنين افراد داراي معلوليت مختلف در جامعه مواجه هستيم به‌طوري که در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده و پنج برابر اين آمار نيز معلول شده‌اند.

معادن شن و ماسه از عوامل آلودگي هواي تهران
معاون فني مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت با بيان اينکه عامل اصلي آلودگي هواي اين روزها در شهر تهران معاون شن و ماسه و شرايط جوي است، به گروه‌هاي حساس توصيه کرد که در صورت نياز در شهر تردد داشته باشند. محسن فرهادي در گفتگو با ايسنا با تاکيد بر اينکه فعلا آلودگي هوا در شهر تهران شرايط نگران کننده‌اي ندارد، اظهار کرد: در دو سه روز گذشته شاخص آلودگي هوا در شهر تهران از ۱۰۰PSI کمي‌افزايش پيدا کرد و در بدترين شرايط به ۱۴۰ تا ۱۵۰ رسيد. در اين مدت ذرات pm۲.۵ افزايش بيشتري پيدا کردند که با توجه به شرايط جوي، باد و باران، اکنون شاخص در شرايط ناسالم قرار دارد و صبح امروز ميانگين آن به ۱۱۶ رسيده بود. وي ادامه داد: با توجه به اينکه فعلا شرايط خيلي نگران کننده نيست، فقط لازم است بيماران قلبي – عروقي، زنان باردار و کودکان حساس کمتر در فضاي باز قرار گيرند، تحرک کمتري داشته باشند و درصورت نياز در شهر تردد کنند.

رشد ‌29درصدی ميزان مشارکت‌هاي مردمي
قائم مقام مشارکت‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي کشور با اشاره به اينکه در شش ماهه اول امسال ميزان مشارکت‌هاي مردمي ‌29درصد رشد داشته است گفت: 316ميليارد جمع کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي ما بوده است. طبق برآوردها خيران 40هزار تومان در سال، 3300تومان در ماه و 110 تومان در هر روز به هر نفر از مددجويان تحت پوشش ما کمک مي‌کنند. به گزارش ايسنا، کوزه گر با بيان اينکه جامعه سالم، مامن آرامش و بستر رشد و شکوفايي استعدادهاست گفت: براي آنکه بخواهيم جامعه‌اي سالم داشته باشيم بايد از بار آسيب‌ها بکاهيم. خيران حوزه سلامت اجتماعي در جهت کاهش اين آسيب‌ها گام بر مي‌دارند و بايد نهضت کار خير در حوزه سلامت اجتماعي را نهادينه کنيم.


قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ايجاد ۴۰۰۰ شغل براي معتادين بهبود يافته براي اولين بار در کشور خبر داد. سردار علي مؤيدي گفت: رويکرد اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر، پيگيري بحث پيشگيري است که در اين راستا حداکثر تلاش را براي بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي مردم‌نهاد به کار خواهيم گرفت. قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: براساس مطالعات تنها راه کنترل و کاهش استفاده از مواد مخدر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي نهادهاي اجتماعي است. بر همين اساس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بيشترين اعتبارات و منابع خود را در حوزه مشارکت نهادهاي اجتماعي به کار گرفته است.


رييس اداره محيط زيست شهر تهران ضمن تاکيد بر اينکه محيط زيست بايد در جريان ورود و خروج و زاد و ولد حيات‌وحش در باغ‌وحش تهران باشد، از جمع‌آوري ۱۶۴ حيوان وحشي از سطح شهر تهران خبر داد. محمدحسين بازگير با بيان اينکه از ابتداي امسال ۱۶۴ حيوان وحشي شامل پستاندار، پرنده و خزنده از سطح شهر، مراکز آتش‌نشاني و متخلفان جمع‌آوري شده، اظهار کرد: تمامي‌اين حيوانات تحويل کلينيک پرديسان شدند تا به وضعيت آنها رسيدگي شود. وي ادامه داد: از اين ۱۶۴ حيوان وحشي ۴۲ مورد وضعيت مناسبي نداشتند و آسيب ديده و ۱۲۲ مورد سالم بودند. در مجموع ۱۰۵ حيوان وحشي در زيستگاه‌هاي اصلي خود رهاسازي شدند.


رييس کميته‌امداد امام خميني (ره) گفت که با همت و توجه ويژه دولت و مجلس اعتبار کميته‌امداد 2 برابر شده و از ١٠٠ ميليارد تومان به 200 ميليارد و ١٠٠ ميليون تومان رسيده است.
 پرويز فتاح با تاکيد بر اينکه موضوع مسکن مددجويان امداد به‌طور قطعي حل مي‌شود، گفت: اقدامات خوبي در حوزه مددجويان کميته‌امداد اتفاق افتاده ولي کافي نيست و بايد ما اين جمعيت را به‌طور قطعي سر و سامان بدهيم تا بتوانند مثل مردم عادي بي‌نياز از کميته‌امداد زندگي کنند. 
فتاح اضافه کرد: اشتغال مددجويان مهمترين هدف کميته‌امداد است و بايد در اين خصوص تمام توان خود را بگذاريم.


انتصابات بی ضابطه در شهرداری صدای شورای شهر را هم درآورد؛
 گروه اجتماعي: انتصابات اخير محمدعلي نجفي، شهردار تهران براي مجموعه مديريت شهري با انتقادات اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر همراه شده است. هرچند طي هفته‌هاي گذشته بارها اين صحبت‌ها در رسانه‌ها و فضاي مجازي از سوي چهره‌هاي اصلاح‌طلب مطرح شده بود، اما اين مرتبه اين انتقادات در صحن شوراي شهر مطرح شد. عنوان انتقادات اعضاي شوراي شهر از انتصابات صورت گرفته توسط شهردار تهران در حالي مطرح مي‌شود که محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر پايتخت مي‌گويد که اعضاي شورا در عزل و نصب‌هاي شهرداري نبايد دخالت کنند، ولي مي‌توانند نظر خود را در اين زمينه بدهند. در جلسه روز گذشته شوراي شهر تهران، محمد عليخاني گفت: آقاي نجفي اعلام کردند مصلحت شهر چيزي فراتر از تعلقات جناحي و گرايش‌هاي سياسي است. وي خطاب به نجفي شهردار تهران گفت: مصلحت شهر را شهروندانش همان کساني که 4 تا 6 ساعت در صف‌هاي طويل ايستادند و به تغيير، رأي دادند بهتر از هرکس ديگري تشخيص مي‌دهند. اين عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: همان کساني که 21 اصلاح طلب را با رأي بي‌سابقه بالاي يک ميليون نفر به شوراي شهر فرستادند تا مطالبات شهر را برآورده‌ کنند بهتر مصلحت شهر را مي‌دانند. وي بيان داشت: نجفي بداند رأي مردم حق‌الناس است و نبايد به رأي مردم ظلم کند. عليخاني خطاب به نجفي ادامه داد: به رأي مردم ظلم نکنيد، از جوانان اصلاح طلب غافل نشويد و مردم را نااميد نکنيد، فرصت کم است و فرصت‌سوزي نکنيد.
حق‌شناس عضو ديگر شوراي شهر تهران گفت: اگر کارشناسان و مديران لايق مورد بي‌مهري قرار گرفته، اخراج يا پيش از موعد و به اجبار بازنشسته شدند، قرار نيست به بهانه‌هايي از اين دست، پشت درهاي مديريت شهري و آن هم تا اطلاع ثانوي بلاتکليف بمانند. به گفته حق شناس، از جمله مطالباتي که ساکنين پايتخت از نمايندگان شان در شوراي شهر پنجم دارند، ضرورت وفاي به عهد، شفافيت و پاسخگويي است. وي گفت: عمده‌ترين پاسخي که در روزها و هفته‌هاي اخير در قبال نقد انتصابات شهردار تهران شنيده مي‌شود آن است که «ديگران از رزومه‌ي مطلوبي برخوردار نيستند»! با اين همه سالاري عضو باسابقه شوراي پنجم قدري دير درخصوص انتصاب‌ها واکنش نشان داد و گفت: پاکدستي برخي مديران جديد شائبه دارد؛ نجفي در انتصاب‌هاي اخير شهرداري بايد تجديد نظر کند. وي ادامه داد: متاسفانه بعضا مديراني توسط آقاي نجفي و معاونانشان انتخاب شدند که اين افراد انطباق درستي با مطالبات مردم و گفتمان اصلاحات ندارند. فکر مي‌کنم که حداقل اگر ايشان با مديراني که به‌عنوان شهردار منطقه انتخاب کرده حداقل ۱۰ دقيقه يا يک ربع صحبت مي‌کرد، خيلي از آنها را انتخاب نمي‌کرد؛ اين در حالي است که جايگاه شهرداران مناطق در تحقق برنامه‌هاي مديريت شهري بسيار اساسي و موثر هستند. در همين حال محسن‌هاشمي؛ رئيس شوراي شهر تهران نيز پس از اتمام نوزدهمين جلسه شوراي شهر در رابطه با مصوبات شورا گفت: بحث کليات سياست‌هاي الزامي‌بودجه سال 97 در اين جلسه مطرح شد که با توجه به اهميت موضوع بايد با شهرداري تعاملي در اين زمينه برقرار شود و نظرات اعضاي شورا در اين مورد احصا شود تا اين فرآيند تسريع شود. وي افزود: کليات سياست‌هاي الزامي‌بودجه 97 شهرداري تهران نيز مورد بررسي قرار گرفت که با توجه به جزئيات مطرح شده در مورد آن و با اکثريت آرا اين موضوع به کميسيون برنامه و بودجه برگردانده شد تا هفته بعد مجددا در اين رابطه را‌ي‌گيري صورت گيرد. هاشمي‌در رابطه با حق شوراي شهر درخصوص دخالت در انتصابات شهرداري گفت:‌ شوراي شهر حق دخالت در انتصابات شهرداري را ندارد اما سوال جايز است. براساس يکي از بندهاي آيين‌نامه اعضاي شورا در عزل و نصب‌هاي شهرداري نبايد دخالت کنند ولي مي‌توانند نظر خود را در اين زمينه بدهند. وي تاکيد کرد:‌ انتصابات اخير که در شهرداري انجام شد مربوط به نظرات شخصي آقاي نجفي نبود و اين انتصابات در رده‌هاي سوم به بعد شهرداري و با نظر معاونان و مديران کل شهرداري بوده است که در اين مورد نيز بايد توجه بيشتري شود.


۲۰ هزار پست، ۱۶۸ هزار کارمند!
گروه اجتماعي: وضعيت بدهي‌هاي به جا مانده از دوران شهرداري محمدباقر قاليباف هنوز هم يکي از موضوعات مورد توجه رسانه‌هاست. هرچند مسئولان شهرداري پايتخت طي هفته‌هاي گذشته اعلام کرده‌اند که رقم مجموع بدهي‌هاي شهرداري تهران رقمي‌مغادل 30 هزار ميليارد تومان است، اما در همين مدت هم زمزمه‌هايي مطرح شده که ممکن است رقم اين بدهي‌ها بيش از اين اعداد باشد. مدتي قبل بود که محمدعلي نجفي، شهردار تهران در جلسه‌اي که با اعضاي کميسيون عمران مجلس داشت از وجود برخي بدهي‌هاي جديد شهرداري در سال‌هاي گذشته پرده‌برداري کرد. بدهي مورد اشاره نجفي آنطور که اعلام شد مربوط به صورت جلسه‌اي بود که درباره بدهي به بنياد تعاون ناجا وجود دارد.
 با اين همه روز گذشته سميع‌‌‌الله حسيني مکارم، معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران در گفتگو با ايلنا مجموع بدهي‌هاي شهرداري را ۳۰ هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش وسيعي از اين بدهي‌ها (حدود ۱۷ هزار ميليارد تومان) مربوط به بانک‌هاست که در اين بخش، بيشترين بدهي را به بانک شهر داريم.
حسيني مکارم، معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران درباره آخرين وضعيت بدهي‌هاي شهرداري تهران در دوره گذشته، گفت:‌ ما در حال بررسي ميزان بدهي‌ها به مردم، دستگاه‌هاي اجرايي، نهادها و ارگان‌ها هستيم که تقريبا در مراحل نهايي قرار داريم و در يک گزارش ۱۰۰ روزه آن را ارائه خواهيم داد؛ تقريبا تا ۴۰ روز آينده اين گزارش آماده مي‌شود. معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران در ادامه مجموع بدهي‌هاي شهرداري را ۳۰ هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش وسيعي از اين بدهي‌ها (حدود ۱۷ هزار ميليارد تومان) مربوط به بانک‌هاست که در اين بخش، بيشترين بدهي را به بانک شهر داريم. وي همچنين ميزان بدهي به مردم و پيمانکاران را ۹ هزار ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: برخي پيمانکاران ادعا کرده‌اند که يا قراردادشان منعقد نشده و کار را انجام دادند يا اينکه قرار داد منعقد شده، اما فاقد بودجه مصوب بوده که اين موارد در حال جمع‌آوري است.
حسيني با بيان اين مطلب که از اين ۹ هزار ميليارد، حدود ۱۰۰۰ ميليارد مربوط به‌املاکي است که يا مردم به شهرداري واگذار کردند و يا در طرح‌هاي شهرداري بوده است، خاطرنشان کرد:‌ اين افراد از ۴- ۵ سال گذشته تاکنون مطالبه دارند و شهرداري به آنها بدهکار است که اعداد بدهي‌ها از ۱۰۰ ميليون آغاز مي‌شود به اعداد بالاتر مي‌رسد. طبقه بندي‌ها در اين زمينه در حال انجام است. وي بخش ديگري از اين بدهي‌ها را مربوط به بيمه و ماليات دانست، گفت: به طور مثال در برخي موارد پول پيمانکاران پرداخت شده، اما به دلايلي بيمه و ماليات پرداخت نشده است؛ که ما هم به سازمان مالياتي و هم بيمه بدهکار هستيم. در ابتدا بررسي مي‌کنيم که چه مقدار از اين مطالبات بين ۱۰۰ تا ۵۰۰ ميليون و يا اعدادشان کوچک است وآنها را در اولويت قرار مي‌دهيم. معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران درباره‌امار طلبکاران شهرداري گفت:‌ برداشت اوليه ما تا ۲۰۰ هزار نفر رکورد (بدهي به شخص حقيقي و حقوقي) است. اين رکورد احتمال دارد يک نفر يا يک شرکت باشد که به طور مثال با ۵ -۱۰ شرکت همکاري کرده که هر کدام را يک رکورد حساب کرديم.
حسيني مکارم ادامه داد: در آينده نزديک نحوه تامين منابع و زمان پرداخت به بدهکاران را مشخص خواهيم کرد و اولويت اول ما پرداخت مطالبات پيمانکاران است. کساني که بدهي آنها کمتر است در اولويت هستند، اما آنها که طلب بيشتري دارند، بخشي از آن را پرداخت خواهيم کرد. وي درباره حجم نيروي انساني در شهرداري گفت: شهرداري‌هايي که در دنيا ابعادش با شهرداري تهران تقريبا نزديک است، هيچ کدام نيروي انساني به اين مقدار را ندارند؛ به طوريکه ما در شهرداري تهران ۲۰ هزار پست و ۱۶۸ هزار کارمند داريم!


برگزاري جلسه اي جهت تشکيل هيات کشتي مازندران
تجارت-استان مازندران: جلسه اي جهت تشکيل هيات کشتي استان مازندران به رياست آقاي استاد دباغي (مربي تيم ملي و قهرمان جهاني و المپيک) و هيات جودوي استان مازندران استاد خوش اندام به نمايندگي از بسيج اصناف مرکز استان مازندران (ميزبان جلسه) سرگرد ذاکري و با حضور سلمان مهدوي رياست فرهنگ و هنر پرديس ايرانيان شمال کشور و بيداردلان استان و روابط عمومي‌حوزه حضرت ولي عصر پايگاه عاشقان ولايت و محمد نظري بسيج ورزشکاران و مشاور اجرايي بيداردلان و آرمان عطايي از ورزشکاران جودوي استاني و کشوري برگزار شد. اين جلسه جهت پذيرش مسووليت تيم اعزامي‌اعضا در بيداردلان براي مسابقات شهرستاني ، استاني ، کشوري و بين المللي تشکيل شد. همچنين، سلمان مهدوي مسوول بيداردلان استان ضمن توجيهات کاري و اداري خبر داد بزودي مراسم اهدا احکام مسووليت آقاي نظري، استاد دباغي، استاد خوش اندام ، آرمان عطايي، محمد نظري، سروان اشفته، سرگرد ذاکري از کشور بر گزار مي‌شود.

تلاش شبانه روزي شرکت آب و فاضلاب استان ايلام براي آبرساني سيار و ثابت به زوار  
تجارت-استان ايلام:مدير عامل آبفاي استان ايلام گفت: با تلاش‌هاي شبانه روزي کارکنان آب و فاضلاب استان امسال هيچ گونه مشکلي در زمينه تامين آب مورد نياز زائران حسيني در مرز مهران نداريم.به گزارش روابط عمومي‌آبفاي استان ايلام، مهندي بيرنوندي بيان داشت:مرز مهران به عنوان يکي از مهمترين مرزهاي بين‌المللي منتهي به کشور عراق اين روزها مملو از زائراني است که براي زيارت سيد الشهدا(ع) اين مرز را براي خروج انتخاب کرده‌اند‌؛ و روزانه به تعداد زائران حاضر در مرز مهران افزوده مي‌شود اما اين افزايش تعداد تاکنون نتوانسته بر خدمات ارائه شده توسط شرکت آبفاي استان در مرز براي خدمت به زوار حسيني تاثيرات منفي به بار آورد.مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بيان اينکه اين شرکت تمام امکانات خود را براي خدمات رساني مطلوب و در خور شأن به زائران بکار گرفته اظهار داشت: با برنامه ريزي‌ها و اقداماتي که در سال گذشته و سال جاري به خصوص در اجراي زيرساخت‌هاي آب صورت گرفته؛ منجمله با عمليات آبرساني سيار و ثابت و همچنين کنترل سلامت آب باعث شده بخوبي آب مورد نياز زوار و تمامي‌موکب‌ها، سرويس‌هاي بهداشتي و ساير کاربري‌هاي موجود در مرز مهران تامين شده است.مهندس بيرنوندي با اشاره به افزايش ظرفيت آب مهران در اربعين امسال اظهار داشت: امسال با حفر دو حلقه چاه و اجراي 15 کيلومتر خط انتقال و شبکه، ساخت سوله‌هاي توليد و نگهداري آب شرب بسته بندي، اختصاص حدود 30 دستگاه تانکر آب رساني، استقرار چهار دستگاه بسته بندي آب و دو اکيپ آزمايشگاه سيار در مرز مهران عواملي است که باعث شده کمبود آب در مرز مهران نداشته باشيم.وي با بيان اينکه عمليات آبرساني به زائرين عتبات عاليات بوسيله تانکرهاي سيار در خاک عراق هم اجرا مي‌گردد افزود: با هماهنگيهاي انجام شده ميان مسوولين کشور ايران و عراق و بمنظور رفاه حال زائرين عتبات عاليات که از مرز مهران به کشور عراق مشرف ميشوند، تعداد30 دستگاه تانکر سيار، آب مورد نياز مواکب منطقه زرباطيه تا بدره در کشور عراق نيز تامين مي‌کند. 


براي نخستين بار در کشور صورت گرفت؛
متخصصان جوان ايراني براي نخستين بار موفق به طراحي و توليد ترانسفورماتورهاي ويژه نيروگاههاي بادي با قدرت‌هاي ۲.۷ و ۳.۴ مگاولت آمپر (mva ) با قابليت کم نظير نصب در ناسل توربين‌هاي بادي شدند. به گزارش خبرنگار ما، تا پيش از اين ترانسفورماتورهاي ويژه نيروگاه‌هاي بادي از خارج وارد مي‌شد و حالا با طراحي و توليد اين ترانس‌ها ؛ سالانه از خروج حدود ۶ ميليون دلار ارز از کشورجلوگيري مي‌شود.مدير عامل شرکت ايران ترانسفو گفت: يک تيم 25 نفره از جوانان متخصص شرکت ايران ترانسفو موفق شدند طي پنج ماه فعاليت اين ترانسفورماتورهاي ويژه نيروگاه‌هاي بادي را طراحي و وارد خط توليد کنند و در حال حاضر هم توليد انبوه آن آغاز شده است.ارسلان فتحي پور به ويژگي اين ترانس‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر قدرت بالايي که اين ترانس‌ها دارند، قابليت نصب آنها در ناسل توربين‌هاي بادي نيز يکي از کم نظير‌ترين ويژگي‌هاي اين ترانس‌هاي کاملا ايراني است.وي اضافه کرد: ترانسفورماتورهاي ويژه نيروگاههاي بادي که داراي قدرت بالايي هستند، برق توليدي حاصل از نيروي باد در نيروگاههاي بادي را وارد شبکه توزيع برق کشور مي‌کنند و اين مي‌تواند زمينه توليد برق در نيروهاي بادي کشور را توسعه چشمگيري دهد.مدير عامل شرکت ايران ترانسفو همچنين از طراحي و ساخت ترانس‌هاي فوق کم تلفات به دست متخصصان داخلي خبر داد و گفت: در راستاي سياست‌هاي وزارت نيرو جهت کاهش تلفات شبکه توزيع برق کشور،جوانان متخصص ايران ترانسفو همچنين موفق به طراحي و ساخت ترانس‌هاي فوق کم تلفات ('CC ) براي مناظق جنوبي کشور شدند. وي اضافه کرد: اين ترانس‌ها که قادرند به طرز چشمگيري به کاهش تلفات شبکه و جلوگيري از هدر رفت انرژي کمک کنند، بزودي به توليد انبوه خواهند رسيد.فتحي پور همچنين از طراحي اتو ترانسفورماتور (600MVA و 400KV ) کيلو ولت در داخل کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازي خط توليد اين ترانس و توليد آن؛ به ازاي هر دستگاه ترانسفورماتور مذکور؛ از خروج حدود ۵ ميليون دلار ارز از کشور جلوگيري خواهد شد.وي افزود: طراحي ترانسفورماتورهاي توزيع آلومينيومي‌با هدف کاهش بهاي تمام شده يکي ديگر از افتخارات جوانان ايران زمين در ايران ترانسفور است که در راستاي کاهش هزينه‌هاي سرمايه اي مورد نياز در شبکه برق توليد خواد شد.مدير عامل شرکت ايران ترانسفو در ادامه خاطرنشان کرد: طي قراردادي که براي صادرات قطعات ترانس‌هاي توليد داخل با شرکت عماني بسته شد، امکان صادرات قطعات ترانسفورماتور به خارج از کشور و همچنين ورود ارز به کشور تا ۴ ميليون دلار در سال فراهم شده است.


رئيس هيئت مديره و مديرعامل آب منطقه اي گيلان:
تجارت-استان گيلان_فرحي؛ مهندس لطفي رئيس هيئت مديره و مديرعامل آب منطقه اي گيلان در گفتگو با دفتر روابط عمومي‌شرکت ضمن تبريک انتصاب دکتر اردکانيان به عنوان مقام عالي وزارت نيرو گفت: اين انتخاب گوشه اي از حسن انتخاب دولت تدبير و اميد بود مطمئن هستيم با درايت و راهبري ايشان آينده صنعت آب و برق در ايران پر اميد و توسعه مند خواهد بود.
مديرعامل آب منطقه اي گيلان در ادامه با اشاره به مسائل مطروحه پيرامون تالاب عينک رشت گفت: متأ سفانه در گذشته تالاب عينک محل تجمع فاضلاب بوده و با اجراي طرح‌هاي جمع آوري فاضلاب توسط مجموعه مديريتي آب در استان اين گنجينه ملي از خطر رهايي يافته است.مهندس لطفي افزود: بنابر اصل 45 قانون اساسي و ماده 2 قانون توزيع عادلانه آب مالکيت تالاب عينک و تالابهاي ديگر متعلق به دولت جمهوري اسلامي‌ايران و در امتداد آن وزارت نيرو و به نمايندگي در استان آب منطقه اي گيلان مي‌باشد و هر شخصيت حقيقي يا حقوقي مانند شهرداري رشت مي‌تواند با ارايه طرح به آب منطقه اي گيلان پس از تصويب و رعايت الزامات قانوني نسبت به بهره برداري از تالاب عينک يا نظاير آن اقدام نمايد.مهندس لطفي در انتها گفت: ما به دنبال توسعه استان و بهره مندي موثر از منابع آبي هستيم و در اين راه بدور از هرگونه حاشيه از تمامي‌ايده‌ها و طرح‌هايي که در مسير قانون روز آمدي استان را به همراه دارد حمايت و همراهي مي‌کنيم.


تجارت-استان بوشهر: مديرکل بنياد مسکن استان بوشهر گفت : ۵۲ درصد واحدهاي مسکوني روستايي استان بوشهر مقاوم‌سازي شدند.به گزارش روابط عمومي‌بنياد مسکن استان بوشهر حيدري افزود: در نشست بررسي روند اجراي پروژه‌هاي بنياد مسکن در روستاها با اشاره به آسفالت معابر روستايي در دو سال گذشته با واگذاري ۲۸ هزار تُن قير رايگان بيش از ۱۱۰ کيلومتر معابر و خيابان‌ روستاهاي استان بوشهر آسفالت شده است.در ادامه به بازسازي و مقاوم‌سازي منازل روستائيان پرداخت و با اشاره به شناسايي ۷۴ هزار و ۲۳۴ واحد مسکوني روستايي براي بهسازي و مقاوم سازي افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه، بيش از ۵۲ درصد منازل روستاهاي استان بوشهر مقاوم سازي شده و اين در حالي است که اين پروژه در سال جاري ادامه دارد.مديرکل بنياد مسکن استان بوشهر با اشاره به مقاوم سازي ۳۸ هزار و ۸۰۵ واحد مسکوني روستايي استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون ۳۵ هزار واحد مسکوني روستايي در اين استان غير مقاوم است که تا سال ۱۴۰۶ بيش از ۷۰ درصد منازل مسکوني روستايي بهسازي و مقاوم سازي مي‌شوند. در حال حاضر بر اساس آمارهاي موجود ۴۰ درصد واحدهاي مسکوني روستايي در کشور مقاوم سازي شده است که اين ميزان در استان بوشهر ۵۲ درصد مي‌باشد.حيدري، از پرداخت تسهيلات بانکي کم بهره براي اجراي طرح مقاوم سازي منازل روستايي خبرداد و گفت: منازل روستايي در نوار مرزي و ساحلي ۲۰۰ ميليون ريال و ساير نقاط استان ۱۸۰ ميليون ريال وام کم بهره براي مقاوم سازي منازل روستايي دريافت مي‌کنند که با توجه به استقبال روستائيان براي اجراي اين طرح در صورت پرداخت تسهيلات بانکي امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستايي بهسازي و مقاوم سازي با مشارکت مردم و نظارت و فني مهندسي بنياد مسکن انجام خواهد شد.


تجارت-استان گيلان_فرحي: استاندار گيلان در نشست شوراي اداري ، ملاک ارزيابي مديران را مبتني بر شيوه‌هاي حرفه‌اي دانست و افزود : روش و گروه‌هاي مرجع که از آن ارزيابي مي‌گيرم حرفه‌اي ، مشخص و رسمي‌است و به هيچ فردي نسپردم که مديران را مشخص کند.به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري گيلان؛ دکتر مصطفي سالاري در اين نشست که در سالن غدير استانداري برگزار شد با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتي ، نام‌گذاري سال‌ها از سوي رهبر معظم انقلاب به اين نام را نشان از ضرورت جدي جامعه به آن دانست و افزود : انشاء ا... بتوانيم در چارچوب اقتصاد مقاومتي کار کرده به گو نه اي که اثرات اين مهم براي مردم مشهود و از آن بهرمند شوند.وي با بيان اينکه بخشي از مباحث اقتصاد مقاومتي ،مباحث ملي است که در امتداد آن کار خواهيم کرد افزود : استفاده از ظرفيت‌هاي استاني براي اشتغال‌زايي ، رونق توليد ، بهبود فضاي کسب و کار ، همه در امتداد سياست‌گذاري ملي است.استاندار گيلان افزود : بايد بتوانيم با بهره‌وري حداکثري از ظرفيت داخلي و مواهبي که خداوند به ما عطاء فرموده و در رأس آن منابع انساني در جهت توسعه و تعالي استان استفاده مطلوبي داشته باشيم.استاندار گيلان با بيان اينکه برجام در راستاي تعامل با دنيا و دسترسي به بازار و اقتصاد دنيا ، افق جديدي را گشود افزود : اما اين بدان معنا نيست که تمامي‌برنامه‌هاي مان منوط به چگونگي اجراي برجام باشد به گونه اي که اگر حداکثري و يا حداقلي اجرا شود و يا ار سياست ديگري نظام در پيش بگيرد ما ديگر راهکار و مسيري براي پيشرفت و توسعه نداشته باشيم، نه اينگونه نيست.وي با بيان اينکه افرادي که مقداري با مذاکرات بين‌المللي و حوزه حقوق بين‌المللي آشنا هستند مي‌دانند که برجام کار بسيار سختي بود افزود : شايد تصور اوليه قبل از انعقاد اين سند بين‌المللي اين بود که شدني نيست ولي فرزندان اين انقلاب با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تصميم‌گيري به موقع رياست جمهوري کاري کردند که برخي در اين روزها ازآن سوي مرزها صدايشان بلند گرديده که ما منفعتي کسب نکرده و تمام منفعت براي ايران است .وي با بيان اينکه بايد از ظرفيت‌هاي نامحدود خود هم در عرصه ملي و هم در سطح استان بهره گيريم افزود : بايد بدانيم چگونه از ظرفيت‌هاي استان بهره گيريم و موانع‌ها را شناسايي کنيم .وي يکي از موانع اين بخش را مشکل تعامل با دنيا دانست که توافقات برجام کمک کرد بخشي از مشکلات اين بخش حل شود .


تجارت-استان مركزي :در مراسمي‌که به منظور تجليل از روابط عمومي‌هاي برتر صنعت آب و فاضلاب کشور با حضور مهندس حميد رضا جانباز مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور برگزار شد از روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي براي کسب رتبه دوم در گروه (ب) روابط عمومي‌هاي صنعت آب و فاضلاب کشور تقدير شد. 
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي زهرا طراوتي فکور با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين ارزيابي در 5 محور شامل: انتشارات، مديريت و برنامه ريزي، مطالعات اجتماعي،ارتباطات و آموزش همگاني و تبليغات انجام شد. 
طراوتي تعداد روابط عمومي‌هاي گروه (ب) 15 روابط عمومي‌عنوان نمود. گفتني است در ارزيابي عملکرد سال 94 نيز روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي رتبه اول گروه (ج) را کسب نموده بود.