اجازه تصرف اراضي ملي را ندهيم
دادستان کل کشور، وظايف دادستان‌ها را خطير و سنگين برشمرد و گفت: دادستان‌ها اجازه ندهند حتي يک وجب از اراضي ملي و منابع طبيعي مورد تصرف قرار گيرد.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري، وظايف دادستان‌ها را خطير و سنگين برشمرد و مهمترين آن را دفاع از حقوق عامه با حضور در صحنه اجتماع دانست.وي تصريح کرد: دادستان‌ها به عنوان مدعي‌العموم بايد هر جا که حقي از مردم يا بيت‌المال ضايع شد برخورد قانوني لازم را انجام دهند.دادستان کل کشور با بيان اينکه دادستان‌ها بايد در انجام وظايف خود مطالبه‌گر باشند، گفت: کوتاهي مسئولان در انجام وظايف‌شان بايد توسط دادستان‌ها بدون هراس و فارغ از جوسازي‌ها مورد مطالبه گري قرار گيرد.منتظري با اشاره به تلاش برخي جريان‌ها براي تضعيف قوه قضائيه افزود: قوه قضائيه در دفاع از حقوق عامه محکم ايستاده است.وي در ادامه از دادستان‌ها خواست تا به روز بوده و از همه اخبار پيرامون با تکيه بر عناصر اطلاعاتي آگاهي يابند.

ديدار خانوادگي با کروبي آزاد شد
فرزند مهدي کروبي گفت: پس از عمل قلب پدر، فرزندان هر زمان که بخواهند مي‌توانند با ايشان ديدار داشته باشند.حسين کروبي در گفت‌وگو با ايلنا،‌ درباره شايعه فوت مهدي کروبي گفت: پدر در سلامتي کامل به سر مي‌برند و حالشان خوب است. اين خبر شايعه‌اي بيش نيست.وي ادامه داد: شب گذشته تا ساعت ۱۲ شب فرزندان به همراه عروس و نوه‌ها منزل ايشان بوديم که مادر هم حضور داشتند و هيچ اتفاقي خاصي هم رخ نداد.کروبي تاکيد کرد: پس از اين که پدر راهي بيمارستان شدند، عمل قلب را انجام دادند و باطري کار گذاشتند، فرزندان هر زمان که بخواهند مي‌توانند با ايشان ديدار داشته باشند.

۲۰ سال حبس براي متهم پرونده فساد نفتي 
وکيل‌مدافع متهم رديف سوم پرونده موسوم به "فساد نفتي" گفت: راي پرونده به موکلم در زندان ابلاغ شده که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است. ميرسجاد سعيدمهر در گفت‌وگو با ايسنا افزود: راي هنوز به من ابلاغ نشده و براي ابلاغ راي بايد حضوري به دادگاه بروم و آن را بخوانم و از آنجا که تعداد صفحاتش زياد است، زمان‌بر است.بر اساس اين گزارش، غلامحسين اسماعيلي رييس کل دادگستري استان تهران در سوم آبان ۹۶ در گفت‌وگو با ايسنا از صدور حکم در پرونده شرکاي بابک زنجاني خبر داده و گفته بود: دادگاه در اين مدت تلاش کرد تا حکم پرونده را صادر کند، اکنون اين کار انجام شده و متن حکم طولاني است.وي افزود: متن حکم صادره در مرحله تايپ است. فکر مي‌کنم تا هفته آينده حکم به متهمان و وکلاي آن‌ها ابلاغ شود.

روحاني گردش به راست نمي‌کند
مشاور رئيس جمهوري در واکنش به گفته‌هاي برخي تحليل‌گران راجع به مواضع حسن روحاني نسبت به گرايش او به سمت اصولگرايان نوشت: روحاني گردش به راست نمي‌کند.به گزارش ايسنا، حسام‌الدين آشنا مشاور رئيس‌جمهوري در توئيتر در واکنش به طرح برخي تحليل‌ها نسبت به مواضع حسن روحاني نوشت:«گفته‌اند روحاني باهوش‌تر از آن است که به راست گردش کند، مي‌گويم احتمالاً روحاني گردش به راست نمي‌کند ولي گردش راست به سمت روحاني بعيد نخواهد بود.»

ارايه لايحه انتخابات به مجلس تا پايان سال 
معاون سياسي وزير کشور تاکيد کرد: در لايحه جامع انتخابات تداخل‌هاي قانوني و نکات مبهم در قانون انتخابات رفع شده است و اين لايحه تا پايان سال 96 تقديم مجلس شوراي اسلامي‌مي‌شود. به گزارش خانه ملت، اسماعيل جبارزاده گفت: لايحه جامع انتخابات در حال گذراندن روزهاي پاياني است، در حقيقت کار ارزشمندي در طول ماه‌هاي گذشته توسط کارشناسان و مسئولان مربوطه انجام گرفته است.وي تصريح کرد: اين لايحه نيازمند اصلاحات جزئي بود که در اين مدت انجام شده است، از اين رو در چند هفته آينده با نهايي شدن جلسه‌هاي کارشناسي به کميسيون مربوطه در هيات دولت ارائه مي‌شود.معاون سياسي وزير کشور افزود: با تصويب لايحه جامع انتخابات در کميسيون مربوطه دولت، اين لايحه‌اماده تصويب در جلسه هيات وزيران مي‌شود و پس از آن به مجلس  ‌تقديم مي‌شود.

معاون سياسي دفتر رييس جمهوري تاکيد کرد: بحران سازي به‌امنيت، ثبات و آرامش بيشتر نمي‌انجامد، مهم اين است که قدرت غلبه بر بحران و بحران سازي، موثرتر و موفق تر از توانايي بحران آفريني است.به گزارش ايرنا، حميد ابوطالبي در واکنش به حواث سياسي لبنان در توييتر نوشت: بحران آفريني‌هاي مستمر و گسترده، يک استراتژي ويژه براي گريز از بحران‌هاي موجود نيست، پس از بحران در شمال عراق، اينک نوبت لبنان است.معاون سياسي دفتر رييس جمهوري اصول راه خاتمه بحران‌ها را استقلال و يکپارچگي کشورها، حق حاکميت ملت‌ها، رفع ظلم و اشغالگري، مذاکره با احترام و برابر و صلح مبتني بر توسعه دانست.


استاندار سابق سيستان و بلوچستان گفت: اين‌که چه کسي به کدام جريان، قوم يا مذهب تعلق دارد، مربوط به خود شهروندان است. اعمال اين مرزبندي اقدامي‌ضدامنيتي است که انسجام ملي را زيرسوال مي‌برد و بنابر اين نمي‌توانيم بر اساس تفاوت‌هاي قومي، سياسي، مذهبي و زباني با يکديگر صحبت کنيم. علي اوسط‌هاشمي‌در گفت‌وگو با ايلنا، درباره نحوه مديريت اقوام و مذاهب در استان سيستان و بلوچستان اعلام کرد: بايد تکثر و تنوع ناشي از اقوام، اديان و مذاهب مختلف و جريان‌هاي سياسي گوناگون را بپذيريم.‌هاشمي‌گفت: درحالي که بمب‌گذاري در برخي مساجد کشورهاي همسايه را شاهد هستيم در سيستان و بلوچستان مردم با مشارکت ۷۵ درصدي در انتخابات نظرشان را اعلام کنند.


سخنگوي وزارت خارجه با رد اتهامات وارده در بيانيه اخير ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي عليه يمن به ايران اين اتهامات را ناروا، غير مسؤولانه، مخرب و تحريک آميز خواند.به گزارش ايلنا، قاسمي‌افزود: سعودي‌ها که در جنگ و تجاوز طولاني مدت نظامي‌ قادر به دستيابي به اهداف شوم خود نبوده و نيستند، در يک عمليات ناشيانه و نابجاي رواني با وارد کردن اتهامات موهوم، بي اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست خورده خود را در تنگناهاي بيشتري قرار مي‌دهند. توصيه مشفقانه ما به آنان اين است که با کنار نهادن فرافکني و اتهام زني‌هاي پوچ، حملات به مردم بيگناه و بي دفاع يمن را هر چه سريع تر متوقف کنند و راه را براي گفتگو هموار سازند.


رييس جمهور در ديدار با اعضاي شوراي شهر تهران تاکيد کرد؛
رييس‌ جمهور راهپيمايي بزرگ اربعين را نماد عشق مسلمانان و ملت ما به خاندان رسالت و اهل بيت(ع) دانست و افزود: عشق به حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) براي ملت ما از ابعاد فرهنگ اسلامي، آزادي و آزادگي، مردم‌سالاري ديني و فرهنگ والاي ايثار و شهادت از اهميت فراوان برخوردار است. حجت‌الاسلام حسن روحاني در ديدار رييس و اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران، آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني رحمت‌الله عليه را اسلام‌شناسي انقلابي و دلبسته به مردم خواند و گفت: ايشان معلم صبر و تحمل و نيز عشق به ملت و آباداني ايران بود. رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به حضور پرشور و معنادار مردم در انتخابات سال‌هاي 92، 94 و 96، خاطر نشان کرد: اولين پاسخ به‌اميد، نشاط و رأي مردم؛ وحدت در دولت، مجلس و شوراهاي شهر، از جمله شوراي شهر تهران براي خدمت به شهروندان و توسعه ملي و محلي است.روحاني با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هيأت دولت به عنوان نماد همکاري دستگاه اجرايي و مديريت شهري، افزود: حضور شهردار متخصص و با تجربه‌اي که با اتفاق آراء برگزيده شده، مزيت شورا و شهر تهران است.رييس جمهور «تأمين منابع مالي پايدار» و «حفظ روحيه، نشاط و مشارکت اجتماعي» را دو محور اصلي در مديريت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداري‌ها با همفکري و ياري دولت بايد به اين سمت حرکت کنند. معماري قديمي‌تهران از مهم‌ترين عناصر جذاب پايتخت است و علاوه بر آن مي‌توان فضاهاي مناسب گردشگري را توسعه داد و به سمتي حرکت کرد که تهران به جاي ساکنان دائمي، براي گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد. روحاني با تشريح جلسات، برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمينه احياي بافت‌هاي فرسوده و اهميت آن در بهبود سيماي شهر و آرامش شهروندان، افزود: بافت‌هاي فرسوده بايد به صورت محله اي و البته بر مبناي طرح‌هاي تفصيلي احياء شوند و دولت آماده همکاري در اين زمينه است. رييس جمهور بر حفظ محيط زيست و بويژه حراست از باغ‌هاي باقيمانده و توسعه فضاي سبز، انطباق معماري و شهرسازي بر اصول علمي‌و الگوهاي بومي، توجه به‌امور فرهنگي در مسير ارتقاي نشاط اجتماعي، همکاري همه دستگاه‌ها و نهادها براي کنترل آلودگي هوا، توسعه خطوط ريلي شهري و حمل و نقل عمومي‌تأکيد کرد.روحاني اهتمام در مقابله با فساد و مسدود کردن زمينه‌هاي آن را ضروري دانست و افزود: آبروي کشور در گرو مبارزه قاطعانه و غيرگزينشي در دستگاه‌هاي عمومي‌و اجرايي عليه فساد است. رييس جمهور استحکام نظام را در گرو استحکام قانون اساسي در عرصه نظارت و اجرا دانست و ادامه داد: همه قوا، نهادها و دستگاه‌ها موظفند در مسير استحکام و تقويت قانون اساسي، بويژه در ارتباط با حقوق مردم حرکت نمايند.روحاني در مورد مشکل پيش آمده براي هموطن زرتشتي عضو شوراي شهر يزد، تصريح کرد: در اين زمينه قانون اساسي تکليف را روشن کرده و بايد مُرّ قانون اساسي، حقوق شهروندي، اعتماد عمومي‌و وحدت جامعه رعايت شود.رييس جمهور در اين ارتباط ادامه داد: در انجام وظيفه قانوني، وعده و برنامه‌هايي که به مردم داده‌ام، هرگز ترديد و عقب‌نشيني نکرده و نخواهم کرد.
وارث معضلات فراوان گذشته 
رييس شوراي شهر تهران در اين رابطه گفت: مديريت شهري در دوره جديد وارث معضلات فراواني از گذشته است که يک نمونه آن بدهي بانکي 20 هزار ميليارد توماني است. محسن‌هاشمي‌افزود: اين مشکل نه تنها مانعي براي تامين نقدينگي و جذب تسهيلات در پروژه‌هاي شهري شده، بلکه با افزوده شدن بهره ماهانه 400 ميليارد توماني، مشکلات مالي شهر اضافه مي‌شود.به گفته وي، دراين زمينه تخصيص سهم دولت از توسعه حمل ونقل شهري و همچنين تهاتر بدهي‌هاي دولت به شهرداري تهران موجب بهبود شرايط نقدينگي مديريت شهري در آغاز اين دوره از فعاليت‌ها مي‌شود.هاشمي‌تصريح کرد: کاهش معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي شهر و توجه به سليقه و نيازهاي فرهنگي اجتماعي شهروندان و خارج شدن از بستر فعاليت‌هاي کليشه اي، تکصدايي و تبليغي از ديگر موضوعات موردتوجه شوراي شهر و مديريت شهري پايتخت است.
رييس شورا تعامل و همراهي دولت با مديريت شهري را رمز تحقق انتظارات شهروندان تهراني و تحول در حوزه مديريتي براي کاهش نارضايتي‌ها و رفع مشکلات پايتخت دانست.هاشمي‌به مشارکت حداکثري شهروندان تهراني در انتخابات شوراها و رياست جمهوري اشاره کرد و افزود: ويژگي منحصر اين دوره شوراي شهر تهران، برخورداري از بيشترين مشارکت و آراي مردمي‌است. وي اظهار کرد: حضور و مشارکت حداکثري شهروندان تهراني در انتخابات اين دوره از شورا به نحوي است که نصاب بيشترين راي اعضاي شورا و ميانگين آرا نسبت به چهار دوره گذشته حدود 3 برابر شده است.هاشمي‌با اشاره به اينکه مشارکت مردم نشان دهنده 2 واقعيت مهم است، تصريح کرد: اهتمام شهروندان تهراني به شوراي شهر و موثر دانستن آن در مديريت شهري و کيفيت زندگي شهروندان که موجب جهش در مشارکت در انتخابات شد.
رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: همچنين نياز به تحول در مديريت شهري و نارضايتي از وضع گذشته که منجر به راي آوردن کامل فهرست اميد شد، ويژگي دوم مشارکت حداکثري مردم تهران دراين دوره از انتخابات شوراها است.هاشمي‌رفسنجاني افزود: خواست مردم در انتخابات شوراي شهر هم جهت با خواست آنها در انتخابات رياست جمهوري بود و به طور طبيعي افکارعمومي‌در دوره جاري انتظار دارد که تحقق خواست آنها در عملکرد مديريت اجرايي کشور و مديريت شهري ديده شود.
هاشمي‌به برخي مسايل و مشکلات تهران اشاره کرد و گفت: معضل کهنه شهر تهران، بار گراني است که به واسطه پايتخت بودن بر دوش اين کلانشهر گذاشته شده است. رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران افزود: اين معضل، پيامدهاي همچون ترافيک، تراکم اداري و تامين نيازمندي‌هاي سياسي، فرهنگي و امنيتي پايتخت جمهوري اسلامي‌را به همراه خود آورده که حل اين معضلات، نيازمند همراهي و همکاري دولت است. هاشمي‌با اشاره به توجه ويژه دولت سازندگي به ضرورت احداث خط مترو در تهران تصريح کرد: انتظار مي‌رود دولت در همين مسير با تخصيص و تسهيل اعتبارات مصوب مجلس شوراي اسلامي‌و شوراي اقتصاد براي حمل ونقل ريلي، زمينه تحقق افزايش ظرفيت مترو شهر تهران را فراهم کند. رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: ظرفيت حمل و نقل ريلي شهر تهران در يک دهه گذشته حدود 2 ميليون سفر باقي مانده که بايد تلاش کنيم اين ظرفيت در دوره جاري به 7 ميليون سفر در روز برسد. هاشمي، حل معضل بافت فرسوده در بخش‌هاي مرکزي و مهمي‌از کلانشهر تهران را از ديگر اولويت‌هاي مديريت شهري برشمرد و گفت: حادثه پلاسکو تنها يک نمونه و هشداري بود که عدم توجه به نوسازي بافت‌هاي فرسوده مي‌تواند چه پيامدهاي زيانباري را به همراه داشته باشد. رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران تصريح کرد: متاسفانه مديريت شهري در دهه‌هاي اخير بجاي نوسازي بافت‌هاي فرسوده به سوي تبديل باغ‌ها و اراضي شمال شهر به برج و مجتمع‌هاي تجاري سوق داده شده، در حالي که بايد اين روند به سوي نوسازي بافت‌هاي فرسوده تغيير کند تا حداقل شرايط زيست انساني و امنيت شهري براي شهروندان در اين بافت‌ها فراهم شود.


رئيس فراکسيون اميد فعاليت اصلاح طلبان را به نفع نظام و حتي رقيب جريان اصلاح طلب دانست و گفت: انتظار است دولت همراهي شايسته‌اي با حاميان اصلي خود داشته باشد و بکارگيري اين نيروها را در اولويت اول خود قرار دهد. ولي روند برخي تغييرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جريان اصلي حامي‌دولت است که‌اميدوارم اين روند اصلاح شود.
به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در ديدار با فعالان مدني چهارمحال و بختياري گفت: در مقطعي به فکر تأسيس بنياد اميد ايرانيان افتاديم که وضعيت نگران کننده‌اي در جريان اصلاح طلب حاکم بود و سرمايه اجتماعي اين جريان به دليل عدم کادرسازي نتوانسته موجب توفيقات اصلاح‌طلبان در انتخابات‌هاي دهه گذشته شود.
 رئيس بنياد اميد ايرانيان ادامه داد: بنياد باران که بعد از دوره دولت اصلاحات شکل گرفت محدود به مديران ارشد دولت اصلاحات بود و عملاً از سرمايه اصلي جريان اصلاحات يعني جوانان که بدنه با نشاط آن است غافل مانديم به همين دليل در صدد تأسيس بنياد اميد ايرانيان برآمديم تا بتوانيم پايگاهي براي جذب جوانان پرشور و با انگيزه باشيم و آگاهانه شعار "اخلاق، عقلانيت و خرد جمعي" را محور فعاليت‌هاي خود قرار داديم.
وي با بيان اينکه کشور به اتاق‌هاي فکر نياز دارد گفت: يکي از اولويت‌هاي بنياد اميد ايرانيان تشکيل اتاق فکر براي جريان اصلاح طلب و حتي براي کشور است که در تعيين راهبردهاي کلان بتواند تأثير گذار باشد و تصور مي‌کنم در اين مسير موفق بوديم.
رئيس فراکسيون اميد بر ضرورت تشکيل يک حزب فراگير تاکيد کرد و با بيان اينکه عمده فعاليت بنياد اميد ايرانيان متکي به نسل جوان است، گفت: يکي از اهداف مهم ما در بنياد اميد ايرانيان تربيت مديران آينده کشور است چرا که معتقديم نسل اول انقلاب بايد جاي خود را به جوانان متخصص، متعهد و کارآمد بدهد و حتي براي انتخابات رياست جمهوري در دوره‌هاي بعدي بايد منتظر حضور جوانان با انگيزه باشيم. به همين دليل معتقدم با تشکيل يک حزب فراگير مسير دست يابي به اهداف اينچنيني هموارتر خواهد بود.
عارف با بيان اينکه در دهه گذشته جريان اصلاح طلب چوب تفرقه و عدم انسجام را خورد، تصريح کرد: جريان اصلاح طلب پايگاه اجتماعي مستحکمي‌در بين افکار عمومي‌دارد و جريان رقيب به مانند اصلاح طلبان توان بسيج نيروهاي جوان را ندارد و قشرهاي خاکستري نيز اگر به ميدان بيايند رأي آنها عموما با جريان اصلاح طلب است به همين دليل بايد از اين فرصت براي مستحکم‌تر کردن پايگاه اجتماعي جريان اصلاح طلب استفاده کرد.
وي فعاليت اصلاح طلبان را به نفع نظام و حتي رقيب جريان اصلاح طلب دانست و تاکيد کرد: سرمايه اصلي نظام اسلامي‌مردم است و نبايد کاري کرد که اعتماد مردم به مسئولان و نظام از بين برود چرا که تاريخ به ما مي‌آموزد هرگاه اعتماد مردم به حاکمان خود از بين برود آن نظام سياسي با چالش‌هاي عظيمي‌رو به رو خواهد شد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مشکلات اقتصادي مردم را واقيعتي انکار ناپذير دانست و گفت: اگر به داد مشکلات مردم نرسيم اعتماد مردم به نظام خدشه دار مي‌شود.بنابراين بايد دولت و همه نهادها و جريانات مهمترين دغدغه خود را معيشت مردم و اشتغال جوانان قرار دهند و همگان براي پاسخ به اين مطالبات بحق مردم تلاش کنند.
عارف در پايان با اشاره به گلايه برخي از اعضاي حاضر در جلسه نسبت به انتصاب برخي مديران دولتي در استانها، تاکيد کرد: انتظار است دولت همراهي شايسته‌اي با حاميان اصلي خود داشته باشد و بکارگيري اين نيروها را در اولويت اول خود قرار دهد. ولي روند برخي تغييرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جريان اصلي حامي‌دولت است که‌اميدوارم اين روند اصلاح شود.


معاون رييس قوه قضاييه:
معاون رييس قوه قضاييه با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران برخي موسسات مالي گفت: نبايد سپرده‌گذاراني که با شناخت، قصد تحصيل سود داشتند مظلوم جلوه دهيم و با مظلوم‌نمايي فضاي جامعه را به‌گونه‌اي ترسيم کنيم که بايد دولت وارد شود و مبالغي را به اين‌ها بپردازد. محمد‌باقر الفت در گفت‌و‌گو با ايلنا گفت: درباره موسسات مالي در سنوات گذشته از ناحيه مردم بعنوان سپرده‌گذاران و هم از ناحيه بانک مرکزي بي‌توجهي صورت گرفته است. وي افزود: قانون‌گذار قصد دارد جلوي تاسيس اين موسسات را بگيرد و اگر موسسه‌اي تاسيس شد سريعا آن را منحل و از عملکرد آن جلوگيري کند. ولي در اين ارتباط بانک مرکزي که مکلف به اين جلوگيري بود، به وظيفه خود بخوبي عمل نکرد و امروز بايد پاسخگوي تعلل و اهمال در انجام وظايف خود باشد. اين مقام قضايي با بيان اينکه قوه قضاييه در اين ارتباط تکليف مستقيم نداشته است، تاکيد کرد: قوه قضاييه با اعلام جرمي‌از طرف نهادهاي مربوطه وارد رسيدگي مي‌شود و با مجرمين برخورد مي‌کند. موضوع فعاليت اين موسسات به هيچ عنوان با قوه قضاييه ارتباط پيدا نمي‌کند.الفت تشريح کرد: بانک مرکزي و ساير دستگاه‌هاي اين حوزه تلاش مي‌کنند براي اهمال‌کاري خود شريک‌سازي کنند و به تعبير رسانه‌اي توپ را در زمين قوه قضاييه بياندازند. امروز شاهد هستيم مسئولان بانک مرکزي براي کم کردن بار مسئوليت خودشان در کليه مصاحبه‌ها بي‌جهت اسم قوه قضاييه را مي‌آورند و مردم را متوجه دستگاه قضايي مي‌کنند. معاون رييس قوه قضاييه تشريح کرد: افرادي که پول خود را در اين موسسات به وديعه گذاشتند افراد عامي‌و بي اطلاع نبودند و اتفاقا براي بدست آوردن سود‌هاي باد آورده با مطالعه و شناخت به سمت اين مراکز رفتند.وي تاکيد کرد: اين افراد براي تحصيل منفعت بيشتر به اين موسسات مراجعه کردند در واقع خودشان مقدم شدند به ضرري که‌امروز متوجه خودشان شده است. نبايد آدم‌هايي که با شناخت قصد تحصيل سود داشتند مظلوم جلوه بدهيم و با مظلوم نمايي فضاي جامعه را به‌گونه‌اي ترسيم کنيم که بايد دولت وارد شود و مبالغي را به اين‌ها بپردازد. وي اظهار کرد: اينها سودجويي کردند و بايد امروز ضرر سود جويي خود را بدهند. من معتقد هستم با اين پديده‌ها بايدبصورت واقعي و حقيقي برخورد کنيم نه اينکه احساسي وارد ماجرا شويم و يک طرف جريان را مظلوم نشان دهيم و يک طرف ديگر را ظالم.وي افزود: من معتقدم هم موسسات هم سپرده گذاران و هم بانک مرکزي اشتباه کرده است حالا هر سه گروه بايد ضرر بدهند. اينکه تحصن کنند و اطلاعيه بزنند و پلاکارد بزنند که پول ما از دستمان رفته درست نيست. بله پول اينها رفته است اما نبايد انتظار داشته باشند بيت‌المال ضرر آنها را جبران کند.