بدرقه زوار اربعين حسيني از سوي مديران ارشد بانک ملت
مديران ارشد بانک ملت با حضور در موکب اين بانک در شهر مرزي شلمچه، زوار ايراني را براي شرکت در مراسم راهپيمايي اربعين حسيني، بدرقه کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، حسن روستا عضو هيات مديره و مسعود نصر اصفهاني مدير روابط عمومي‌بانک ملت با حضور در موکب اين بانک در شهر مرزي شلمچه، به خدمات رساني به زائران بارگاه‌امام سوم شيعيان در آستانه اربعين حسيني، پرداختند. بر اساس اين گزارش، بانک ملت دو موکب پذيرايي از زوار و عزاداران حسيني برپا کرده و تمهيدات ويژه بانکي در ايام اربعين حسيني در نقاط مرزي کشور تدارک ديده است. بر اين اساس، موکب‌هاي بانک ملت در دو نقطه مرزي مهران و شلمچه از هموطنان و زواري که قصد عزيمت به کشور عراق و شرکت در راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني را دارند با اقلام غذايي و هداياي فرهنگي پذيرايي مي‌کنند.

حمايت بانک قرض الحسنه مهر ايران از ۳۷۰ مدد خواه در استان سمنان
بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و با هدف ارتقاء معيشت و برخورداري توان خواهان از خدمات قرض الحسنه، براي ۳۷۰ نفر از معرفي شدگان پنج مرکز نيکوکاري در استان سمنان حساب سپرده به مبلغ پانصد هزار ريال افتتاح كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، علي اکبر رضائيان مدير شعب استان سمنان در اين باره بيان داشت: باشگاه خيرين بانک به منظور ايجاد هم افزايي براي رفع مشکلات مالي، تامين مايحتاج ضروري و دستيابي نيازمندان واقعي جامعه به خدمات بانكداري اسلامي‌در بستر قرض الحسنه، به افتتاح حساب براي ۳۷۰ نفر از مددجويان استان اقدام نموده است. وي افزود: شرايط مناسبي براي ارائه خدمات بعدي به اين اقشار مهيا است و مددجويان معرفي شده توسط اين پنج مرکز نيکوکاري مي‌توانند علاوه بر استفاده از اين حساب از ساير خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانک نيز بهره مند شوند.

تقدير بانک سرمايه از دانش آموزان مدارس ميعاد و امام حسن (ع) شهرکرد
بانک سرمايه از دانش آموزان مدارس ميعاد و امام حسن (ع) شهرکرد در استان چهارمحال و بختياري تقدير نمود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، در مراسم گراميداشت روز دانش آموز که در شعبه شهرکرد اين بانک برگزار شد، رئيس اين شعبه ضمن گراميداشت روز دانش آموز طي سخناني به تشريح اهداف، فعاليت‌ها و سياست‌هاي بانک سرمايه پرداخت و 13 آبان را روز بزرگ و بياد ماندني در تاريخ انقلاب اسلامي‌برشمرد و اظهار داشت: در چنين روزي ايران اسلامي‌شاهد خيزش دانش آموزان آگاه و بصير برضد دستگاه ستم‌شاهي بود. در ادامه مراسم دانش آموزان از قسمت‌هاي مختلف شعبه بازديد کرده و با نحوه صدور کارت، عملکرد خودپرداز و صدور کارت هديه، نحوه کار با دستگاه‌هاي پول‌شمار و تست اسکناس، چگونگي افتتاح حساب و ... آشنا شدند. در پايان نيز از دانش آموزان مدرسه دخترانه ميعاد و مدرسه پسرانه‌امام حسن (ع) شهرکرد واقع در استان چهارمحال و بختياري با تقديم هدايايي تقدير به عمل آمد.

اعلام حساب براي کمک به بازسازي  عتبات عاليات توسط بانک کشاورزي
بانک کشاورزي با هدف جمع آوري کمک‌هاي مردمي‌و نذورات خيريه و تسهيل فرايند کمک به بازسازي عتبات عاليات ، شماره حساب‌هاي 800110 و 9001040 را افتتاح کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، اين حساب‌ها در راستاي توسعه تعامل في مابين با ستاد بازسازي عتبات عاليات و جلب مشارکت‌هاي مردمي‌افتتاح شده است و دسترسي به آن‌ها از طريق مراجعه به شعب بانک و همچنين تمام ابزارهاي بانک داري الکترونيکي بانک کشاورزي ميسر خواهد بود. شايان ذکر است بانک کشاورزي در سال جاري با هدف تامين رفاه و سهولت دسترسي زائران اربعين حسيني به خدمات بانکي، اقدامات ويژه اي را شامل تعيين23 شعبه کشيک در استان‌هاي خوزستان، کرمانشاه و ايلام از اول تا 30 ابان، اعزام سه دستگاه کانکس سيار حامل دستگاه‌هاي خودپرداز به نقاط مرزي مهران، قصرشيرين و چزابه، توسعه تجهيزات و خدمات بانکداري الکترونيک در استان‌هاي هدف و هماهنگي براي تامين نقدينگي مورد نياز شعب بانک در اين استان‌ها و افتتاح حساب‌هاي800110 و 9001040  براي نقش آفريني عموم و جلب مشارکت در زمينه کمک به ستاد بازسازي عتبات عاليات انجام داده است.

افزايش سقف برداشت از دستگاه‌هاي عابربانک سپه در استان‌هاي مرزي
بانک سپه به منظور ارائه خدمت به زائران اربعين حسيني سقف برداشت از دستگاه‌هاي عابربانک سپه در سه استان هم مرز با کشور عراق را افزايش داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، افزايش سقف برداشت از دستگاه‌هاي عابربانک تا سقف 5 ميليون ريال براي کارت‌هاي داخلي در استان‌هاي ايلام، کرمانشاه و خوزستان و همچنين خودپردازهاي سيار بانک سپه از بامداد روز جمعه 96.08.12 در مناطق فوق عملياتي شده است.

افتتاح باجه بانک ملي ايران در بازار چارسو
باجه بانک ملي ايران در بازار چارسو با حضور تعدادي از مسئولان بانک، مشتريان و کسبه افتتاح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در مراسم افتتاح اين باجه، علي خسروي رييس اداره‌امور شعب مرکزي تهران و حبيب اله خالصي رييس اداره کل مديريت عمليات بانکي حضور داشتند. بازار چارسو واقع در خيابان جمهوري تهران يکي از مراکز مهم عرضه کننده محصولات موبايل، کامپيوتر، صوتي تصويري و لوازم خانگي در مرکز شهر تهران است. بانک ملي ايران با تاسيس اين باجه قصد دارد تا خدمات گسترده اي را به کسبه و تجار اين بازار ارائه کند.اين باجه زير نظر شعبه نوبهار بانک ملي ايران فعاليت مي‌کند.

بانک مرکزي خبر داد؛
«دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه بانکي‏-ريالي» با محوريت «تأکيد بر صدور هريک از انواع ضمانت‌نامه در دامنه کاربرد»،«لزوم اعتبارسنجي و احراز اهليت طرفين ضمانت‌نامه»،«پيشگيري از بروز تخلفات»،«جايگزيني سپرده نقدي با وثيقه نقدي براي صدور ضمانت‌نامه» و «اولويت منابع ضمانت‌خواه براي پرداخت وجه ضمانت‌نامه» بازنگري و به شبکه بانکي ابلاغ شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، «دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه بانکي‏-ريالي» با توجه به طرح برخي ابهامات پيرامون مفاد آن و وقوع سوءاستفاده‌هايي از ابزار ضمانت‌نامه، در يک‌هزار و دويست و سي و نهمين جلسه شوراي پول و اعتبار مورخ ۲۵ مهرماه سال جاري با محوريت بندهاي زير بازنگري شد.
 ۱- تبيين هر يک از انواع ضمانت‌نامه و تأکيد بر صدور هريک از انواع آن ضمانت‌نامه در دامنه کاربرد تعريف شده
با هدف جلوگيري از سوءاستفاده از ضمانت‌نامه به عنوان يکي مهم‌ترين ابزار در ارايه خدمات بانکي به مشتريان و استفاده بهينه و بجا از آن در محل خود، انواع ضمانت‌نامه‌هاي معمول و مورد استفاده در شبکه بانکي به تفکيک در اصلاحيه دستورالعمل تبيين شده است. بر همين اساس، مؤسسه اعتباري صرفاً مجاز به صدور ضمانت‌نامه در قالب يکي از انواع مقرر در دستورالعمل و طبق شرايط مندرج در آن است.
 ۲- تأکيد بر لزوم شناسايي دقيق، اعتبارسنجي و احراز اهليت طرفين ضمانت‌نامه
اصولاً اعتبارسنجي، شناسايي دقيق و احراز اهليت طرفين ضمانت‌نامه از اهميت بسياري در استفاده صحيح از ابزار ضمانت‌نامه برخوردار است. لذا در اصلاحيه دستورالعمل، بر صوري نبودن موضوع رابطه پايه و احراز صدق آن، احراز واجد شرايط بودن ضمانت‌خواه در خصوص موضوع رابطه پايه، مرتبط، متناسب بودن و توجيه پذيربودن موضوع رابطه پايه با زمينه فعاليت ضمانت‌خواه‏/ذي‌نفع و استفاده از ضمانت‌نامه صرفاً براي تضمين معاملات و نه براي تضمين نمودن تسهيلات، تأکيد شده است.
 ۳- پيشگيري از بروز تخلفات
به منظور وضع ضمانت‌اجرا در خصوص استفاده از سامانه سپام، مقرر شده است مجوز صدور ضمانت‌نامه براي مؤسسه اعتباري که نسبت به ثبت ضمانت‌نامه در سامانه مزبور اقدام نکنند، لغو شود. 
 ۴- جايگزيني سپرده نقدي با وثيقه نقدي براي صدور ضمانت‌نامه
در اصلاحيه دستورالعمل، صدور ضمانت‌نامه منوط به پرداخت سپرده نقدي ضمانت‌نامه، حداقل معادل ۱۰ درصد مبلغ ضمانت‌نامه توسط ضمانت‌خواه شده است. اين در حالي است که در نسخه پيشين دستورالعمل مزبور، بابت صدور هريک از انواع ضمانت‌نامه‌ها (حسب نوع آن)، وثيقه‌ نقدي از ضمانت‌خواه اخذ مي‌شد. علاوه بر اين، با هدف مساعدت به فعالات اقتصادي سپرده نقدي بابت صدور ضمانت‌نامه گمرکي که پيش‌تر از اين مستلزم توديع بيست درصد وثيقه نقدي بود، به حداقل ۱۰ درصد سپرده نقدي کاهش يافته است. از سوي ديگر، اخذ سپرده نقدي براي ضمانت‌نامه‌هاي شرکت در مناقصه و يا مزايده در اختيار مؤسسه اعتباري قرار گرفته است. ليکن، دريافت بيست درصد وجه ضمانت‌نامه بابت سپرده نقدي (به‌جاي وثيقه نقدي) ضمانت‌نامه‌هاي تعهدپرداخت، همچنان الزامي‌است.
 ۵- اولويت منابع ضمانت‌خواه براي پرداخت وجه ضمانت‌نامه
در دستورالعمل اصلاحي مقرر شده است تا در صورت مطالبه وجه ضمانت‌نامه توسط ذي‌نفع، وجه ضمانت‌نامه ابتدا از محل سپرده نقدي و ساير سپرده‌هاي ضمانت‌خواه نزد مؤسسه اعتباري و درصورت عدم تکافو، مابقي از محل منابع مؤسسه اعتباري، به ذي‌نفع پرداخت مي‌شود.


مديرعامل بانک صادرات ايران کاستن از حجم دارايي‌هاي مازاد و غيرکارمزدي بانک را از جمله برنامه‌هاي در دست اجرا براي تحقق نقشه راه بانک عنوان کرد و گفت: دارايي‌هاي سمي‌هزينه زيادي بر بانک تحميل کرده و عملا بخش قابل توجهي از منابع را منجمد کرده که يکي از اهداف موردنظر، تسريع در فروش اين بخش از دارايي‌ها در شش ماهه دوم سال است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سياوش زراعتي ضمن بازديد از شعب سيدخندان(کد٤٠١)، خيابان مصطفي خميني(ره)(کد٤٦٠) و شعبه چهارراه مصطفي خميني(ره)(کد١١٣٢) با بيان اين مطلب، افزود: دارايي‌هاي سمي‌از جمله چالش‌هايي است که نظام بانکي را از اهداف اصلي خود باز مي‌دارد. 
وي تلاش‌هاي صورت گرفته در اين راستا را در جهت تقويت توان مالي بانک عنوان کرد و از تدوين برنامه‌هايي براي فروش دارايي‌هاي مازاد در چارچوب سياست‌هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانک مرکزي در شش ماهه دوم سال ٩٦ خبر داد. مديرعامل بانک صادرات ايران در جريان اين بازديدها، وصول و تعيين تکليف مطالبات معوق بانک صادرات ايران از طرق مسالمت آميز را به روساي شعب يادآور شد و بر ارائه خدمات بانکداري الکترونيک و استفاده از آخرين دستاوردهاي آن براي کاهش هزينه‌ها تاکيد کرد. سياوش زراعتي در ادامه برنامه‌هاي بازديد از شعب بانک، ضمن بررسي منابع و مصارف شعب، راهکارهايي را براي افزايش بهره وري شعب، بالا بردن رضايتمندي مشتريان و پاسخگويي به نيازهاي آنها مورد تاکيد قرار داد و از نزديک با مشتريان بانک به گفتگو پرداخت. تداوم اجراي طرح ضربتي اعطاي وام قرض الحسنه ازدواج، از ديگر توصيه‌هاي مديرعامل بانک صادرات ايران به همکاران شعب بود.  گفتني است، اين بانک طي شش ماهه منتهي به پايان شهريور ٩٦، در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي با پرداخت بيش از ١٥ هزار ميليارد ريال وام قرض الحسنه در بخش‌هاي ازدواج و تهيه جهيزيه، بهسازي و نوسازي مسکن روستايي، مشاغل خانگي، درمان و زندانيان معسر و نيازمند، نقش مهمي‌در زدودن چهره فقر از مناطق کمتر توسعه يافته اقصي نقاط کشور، ايفا کرده است.


جلسه روساي شعب سرپرستي خراسان رضوي با حضور مدير عامل موسسه اعتباري ثامن برگزار گرديد.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن در جلسه روساي شعب استان خراسان رضوي ضمن تقدير و تشکر از کليه همکاران ساعي در مجموعه ثامن به تشريح واژه اعتماد در بين مشتريان و اهميت آن در نظام بانکي کشور پرداخت،و گفت: اعتماد اثرگذارترين واژه در عرصه سيستم بانکداري است. اعتماد،يک توقع و انتظار مثبت ، و تا حدودي احساسي است و به مرور زمان شکل مي‌گيرد ،اما در زمان کوتاهي از ميان مي‌رود و دلايل و استدلالات عقلي و منطقي هم هميشه نمي‌توانند به حفظ آن کمک کنند، پس يک لحظه غفلت از اين مسئله مي‌تواند صدمات جبران ناپذيري را در پي داشته باشد.
نظري توکلي يکي از دلايل موفقيت موسسه ثامن را اعتماد مردم به آن دانسته و اعلام کرد :اين اعتماد حاصل مجاهدت‌ها و زحمات بسيار زياد و طاقت فرسايي است که همکاران از بدو تاسيس موسسه تا به حال انجام داده‌اند و کماکان نيز ادامه دارد و ما همواره قدردان اعتماد و لطف مشتريان خود بوده‌ايم.
 وي همچنين گفت : اين را بدانيد و باور داشته باشيد که موسسه اعتباري ثامن ،موسسه بزرگ و باقدرتي است. ما همچنان محکم و استوار به حرکت رو به جلو خود ادامه خواهيم داد ، پس مي‌بايست خود را باور و به سازمان ايمان داشته باشيم و محکم و با قدرت براي رسيدن به اهداف سازمان تلاش کنيم
 نظري توکلي تلاش مضاعف همکاران ، اخلاق مداري و مشتري مداري را از مهم‌ترين اولويتهاي موسسه ثامن عنوان کرده وگفت : اگر قاطعيت مدير با مهرباني توام باشد تاثير شگفت انگيزي بر اطرافيان خواهد داشت و فرمانبري با ترس جاي خود را به انجام وظيفه با حس مسئوليت پذيري مي‌دهد.
عضو هيئت مديره موسسه اعتباري ثامن تلاش و پيگيري براي مطالبات معوق را ضروري خواند و اظهار داشت : بهترين ابزار جذب نقدينگي وصول مطالبات است .مطالبات معوق به وجود آمده را بايد با پيگيري مجدانه و با دعوت از مديونين به مرحله وصول برسانيد.و همکاران بايد در فرصت‌هاي مناسب جهت وصول مطالبات معوق اقدام کنند .


مديرعامل بانک صنعت و معدن از کاهش يک درصدي نرخ سود وام در بخش معدن خبر داد و گفت: سقف تخصيص تسهيلات معدني برداشته شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، علي اشرف افخمي‌در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاري تامين مالي طرح‌هاي معدني فيمابين ايميدرو و بانك ياد شده كه با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد گفت: طي چهارسال گذشته طرح‌هاي متوقف تامين مالي شده‌اند و هفت طرح فولادي را نيز تامين اعتبار کرده‌ايم؛ ضمن اينکه ٥ طرح ديگر حوزه گندله سازي در مجموع به ارزش سه ميليارد دلار تامين مالي شده که ظرفيت توليد فولاد کشور را هفت ميليون اضافه خواهد کرد.
مديرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در عين حال جاي تامين مالي بخش معدن و صنايع معدني کوچک خالي است و اکنون تصميم داريم چهارصد ميليارد تومان تسهيلات پرداخت کنيم و سقف هم در نظر گرفته نشده است، ما در بخش‌هاي پشتيبان اقتصاد کشور از جمله صنايع معدني کارهاي مهمي‌را در حوزه راه آهن صورت داده‌ايم که در مجموع دو ميليارد دلار را صرف زيرساخت کرده‌ايم.
وي تصريح کرد: براي حوزه معدني نرخ سود را داوطلبانه يک درصد کاهش داده‌ايم و به هفده درصد رسيده است، البته اين گام اول است.


سردار اشتري در حاشيه ي بازديد از مرز شلمچه در موکب بانک قوامين حضور يافته و از نزديک فعاليت موکب را ملاحظه و با کارکنان موکب گفتگو کرد . 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين فرمانده محترم نيروي انتظامي‌جمهوري اسلامي‌که به اتفاق هيئت همراه در بازديد از مرز شلمچه به سر مي‌برد در بازديد از موکب‌هاي مستقر در مرز شلمچه ، دقايقي را در موکب بانک قوامين حاضر شد و ضمن آشنايي با خدمات ارائه شده در موکب با کارکنان موکب به گفتگو پرداخت .  اين گزارش حاکي است در بازديد فرمانده محترم ناجا که فرمانده انتظامي‌استان خوزستان و جمعي از مقامات ارشد ناجا نيز او را همراهي مي‌کردند سردار اشتري در خصوص خدمات ارائه شده در موکب ، مدت زمان برپائي موکب ، خدمات پولي و مالي ارائه شده به زائران و ديگر موارد سوال کردند که مسئولين موکب توضيح کاملي از اقدامات صورت گرفته را به محضر ايشان اعلام کردند . 
لازم به ذکر است بانک قوامين جهت خدمت رساني به زائران آقا اباعبدا... الحسين (ع) با تشکيل ستاد اربعين نسبت به برپائي موکب‌هاي خدمت رساني در مرزهاي خروجي کشور به سمت عراق اقدام و با استقرار دستگاه خودپرداز ضمن ارائه خدمات پولي و بانکي از عاشقان حسيني پذيرائي مي‌نمايد.



رئيس ستاد اربعين بانک شهر با اشاره به برخي مشکلات در دريافت مجوز لازم از سوي کشورهاي ايران و عراق براي ارائه خدمات در خاک عراق گفت: با اين وجود، اين بانک با تمام توان در مرزها به ارائه خدمات بانکي به زائران حسيني خواهد پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، سيد حسين مظلوم با تاکيد بر اين‌که اين بانک همواره در چهارچوب سياست‌ها و مقررات بانک مرکزي حرکت کرده است، گفت: متاسفانه تلاش بسياري انجام شد تا خدمات بانکي کاملي به زائران اربعين حسيني در داخل خاک کشور عراق ارايه شود، اما به دليل وجود برخي از مشکلات در دريافت مجوز از داخل کشور و همچنين کشور عراق، اين اقدام در سالجاري مسير نشد.
وي افزود: بانک شهر امسال نيز به عنوان سومين سال، حضوري پررنگ در مرزهاي کشور عراق و مسيرهاي تردد زائران حسيني در داخل خاک کشور خواهد داشت تا بتواند خدمات مورد نياز شهروندان در حوزه بانکي را مهيا کند.
رئيس ستاد اربعين بانک شهرادامه داد: افزايش خدمت رساني و تسهيل در ارايه خدمات بانکي در 3 استان کرمانشاه، ايلام و خوزستان که تردد زائران در آنها بيشتر است ، به صورت جدي در دستور کار قرار دارد. به گفته رئيس ستاد اربعين بانک شهر، خدمات رساني اين بانک تا پايان ماه صفر به هموطنان ادامه خواهد داشت.


 عضو هيأت مديره پست بانک‌ايران درجلسه ارزيابي عملکرد شعب و باجه‌هاي مديريت شهرستان‌هاي استان تهران گفت: ابزارهاي تشويقي خوبي براي افزايش انگيزه فعاليت باجه‌هاي بانکي روستائي در نظر گرفته شده و با تطبيق فعاليت اين باجه‌ها با استانداردهاي بانک مرکزي، کارمزد منابع آنان تا 8 درصد قابل افزايش خواهد بود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران، دکتر صباغي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده و مراحل اخذ مجوز فعاليت باجه‌هاي بانکي افزود: سرمايه زيربناي توسعه است و توسعه روستاها بدون وجود سرمايه و خدمات بانکي مقدور نمي‌باشد که اين موضوع اهميت حضور پست‌بانک‌ايران در روستاها و ضرورت اخذ مجوز قانوني براي فعاليت آنها را فراهم نموده است. وي افزود: مسئوليت‌هاي سنگين اشتغال‌زائي و ايجاد زيرساخت‌هاي توسعه با مسئوليت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از يک طرف و تعيين پست بانک ايران بعنوان بانک توسعه تخصصي حوزه فناوري اطلاعات از طرفي ديگر، بيانگر اهميت نقش اين بانک در برنامه‌هاي توسعه کشور است. صباغي گفت: آثار مثبت اين تحول به‌زودي در عملکرد بانک مشهود خواهد بود. البته هريک از باجه‌هاي بانکي براساس عملکردشان به درجه‌هاي 1، 2، 3 و 4 درجه‌بندي مي‌شوند. همچنين سيدرحمان حسين‌پور رئيس اداره‌کل حوزه مديريت و امورشرکت‌ها در اين جلسه با اشاره به خدمت‌رساني ارزشمند به روستاها و مناطق محروم گفت: تحولات اخير بانک آينده خوبي را براي شعب و باجه‌هاي بانکي رقم خواهد زد. محمدابراهيم عين عليان رئيس اداره بانکداري خرد و امور باجه‌ها نيز در ادامه اين جلسه ضمن تشريح کامل روند ارتقاء دفاتر به باجه‌ها و تأکيد بر توجه به زحمات مسئولان باجه‌هاي بانکي گفت: افزايش کارمزدها انگيزه مسئولان باجه‌هاي بانکي در ارائه خدمات را افزايش مي‌دهد. داود کريمي‌مداب مديرشعب پست‌بانک شهرستان‌هاي استان تهران نيز در جلسه مذکور ضمن ارائه گزارش کاملي از وضعيت فعاليت و عملکرد شعب و باجه‌ها و تشريح مشکلات و نيازهاي مربوطه گفت: باجه‌هاي بانکي شهرستان‌هاي استان تهران ظرفيت جذب منابع بسيار بالائي دارند که نيازمند برنامه‌ريزي مناسب مي‌باشد. گفتني است: در اين جلسه غلامرضا عباسي به سمت سرپرست معاونت مديريت شعب شهرستان‌هاي استان تهران معرفي و صمد ترکي رئيس شعبه رباط‌کريم به‌عنوان نماينده شعب و فاطمه کيواني‌منش مسئول باجه بانکي روستاي قوچ‌حصار شهرري به عنوان نماينده باجه‌هاي بانکي شهرستان‌هاي استان تهران به تشريح مشکلات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري شعب و باجه‌ها و راهکارهاي رونق خدمات بانکي پرداختند.


بيست و هفتمين نشست تخصصي بانک توسعه صادرات ايران با حضور مقامات استاني و مديريت‌هاي بانک در جمع صادرکنندگان و فعالان اقتصادي استان فارس در شهر شيراز برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات آقاي حبيب احمدي، مدير امور شعب و بازاريابي، هدف از برگزاري اين نشست‌ها را تعامل نزديک و مؤثر با مشتريان و فعالان اقتصادي به منظور شناسايي خواستها و نيازهاي آنها و تلاش در جهت رفع آنها و حمايت بيش از پيش از توسعه صادرات غيرنفتي و به تبع آن رشد اقتصادي دانست.
مدير امور شعب و بازاريابي، موقعيت جغرافيايي منحصر بفرد، منابع عظيم گازي، مزيت ويژه در بخش کشاورزي، دامداري، وجود ۴۶ شهرک صنعتي و ۳ منطقه ويژه اقتصادي، استقرار صنايعي مانند پتروشيمي‌و ..، نزديکي به آبهاي خليج فارس، پتانسيلهاي گردشگري و صنايع دستي را تنها بخشي از ظرفيت‌هاي ويژه اين استان عنوان کرد.
وي اظهار اميدواري کرد که با برخورداري از اين ظرفيت ويژه و اهتمام تلاشگران عرصه اقتصادي استان و همچنين حمايت دستگاههاي ذيربط ، استان به اهداف صادرات غيرنفتي تعيين شده جهت افق ۱۴۰۴ دست يابد.
حبيب احمدي ضمن اشاره به چرخه صادرات و حلقه‌هاي تشکيل دهنده اين زنجيره گفت علاوه بر توليدکنندگان و صادرکنندگان که ارکان مهم اين چرخه محسوب مي‌شوند، گفت: شرکت‌هاي حمل و نقل، گمرکات، بيمه‌ها، بانکها و صرافي‌ها نيز داراي نقش بسيار مهمي‌در چرخه صادرات هستند. در اين بين تامين سريع و بموقع منابع مالي مورد نياز و رفع تنگناهاي نقل و انتقالات ارزي صادرکنندگان تاثير بسزايي در تکميل اين زنجيره ارزش دارد.
به گفته احمدي بانک توسعه صادرات ايران به عنوان اگزيم بانک کشور تمامي‌مساعي خود را به کار بسته تا در اين مهم بيش از پيش نقش مؤثر خود را ايفا نمايد.
وي يادآورشد: به همين منظور بانک توسعه صادرات نسبت به جذب ۱۱هزار ميليارد ريال منابع ارزان قيمت اقدام نموده تا ضمن تلفيق با منابع خود، صادرکنندگان را بميزان ۲۲۰۰۰ ميليارد ريال و با نرخ 13.5 الي 14.5 درصد تأمين مالي نمايد. ساز و کار پرداخت اين تسهيلات در دست تدوين است که بزودي و با تصويب هيأت مديره محترم به آگاهي عموم خواهد رسيد.
احمدي افزود در پايان شهريور ماه 96 مانده تسهيلات و ضمانت‌هاي صادره بانک دو برابر رشد داشته است.


بانک مسکن با طراحي و ارائه خدمات بانکدار شرکتي، براي تمامي‌اشخاص حقوقي متقاضي شرايطي را فراهم کرده که بدون ترک محل شرکت، از طريق اينترنت‌ بانک بتوانند تمامي‌خدمات بانکي مورد نياز خود را دريافت کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن -هيبنا، با پوست‌ اندازي نظام بانکي طي بيش از يک دهه اخير، فضاي رقابتي در زمينه ارائه خدمات نوين ميان بانک‌ها قالب شده است. در اين فضاي رقابتي جذب مشتريان بزرگ که بانک‌ها با عنوان «VIP» از آن‌ها ياد مي‌کنند، يک امتياز مهم است که براي به دست آوردن آن، ارائه خدمات نوين اجتناب‌ ناپذير است. يکي از اين خدمات نوين بانکداري شرکتي است که در سال‌هاي اخير در بانک‌هاي کشور پا گرفته است. گرچه ارائه خدمات به شرکت‌ها از قديم در ميان بانک‌ها رايج بوده و در مرتبه‌اي فراتر از بانکداري اشخاص قرار داشته است، اما بانکداري شرکتي چيزي فراتر از پاسخگويي به نيازهاي معمول آن‌ها بوده و با بهره‌گيري از ساختار و مدل متفاوتي، تمامي‌نيازهاي شرکت‌ها را پوشش مي‌دهد. بانک مسکن با فراهم کردن امکان بانکداري شرکتي، چشم‌ انداز روشني از ارائه اين خدمت نوين مالي براي کسب‌ و کارهاي متوسط ارائه کرده است و براي کسب‌ و کارهاي بزرگ نيز خدمات «بانکداري اختصاصي» را تدارک ديده است. بانک مسکن به منظور ارائه خدمات بانکي مطلوب و با هدف جلب رضايت و صرفه‌جويي در وقت مشتريان حقوقي خود (شرکت‌ها) سامانه بانکدراي اينترنتي شرکتي را راه‌اندازي کرده است. با استفاده از اين سامانه مشتريان در تمام ساعات شبانه‌ روز، قادر به انجام عمليات بانکي خود در محل شرکت و بدون مراجعه به شعبه با رعايت شرايط اساسنامه شرکت خواهند بود. شرکت‌ها براي لوازم استفاده از سيستم بانکداري اينترنتي شرکتي بانک مسکن در وهله اول به يک حساب حقوقي متمرکز نياز دارند و مي‌توانند از دستگاه صدور رمز يک بار مصرف موسوم به «OTP» استفاده کنند که به وسيله آن وارد سامانه اينترنت‌ بانک شده و تمامي‌عمليات بانکي مورد نياز خود را به سادگي از محل شرکت انجام مي‌دهند. 


شعب بانک ايران زمين در سه استان ايلام، کرمانشاه و خوزستان در روزهاي منتهي به اربعين حسيني آمادگي کامل جهت خدمت رساني به زائرين خواهند داشت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، با توجه به خيل عظيم عاشقان حسيني که در روزهاي منتهي به اربعين از استانهاي هم مرز با کشور عراق به سمت شهر کربلا و ساير شهرهاي زيارتي اين کشور حرکت مي‌کنند، شعب بانک ايران زمين آمادگي خواهند داشت خدمات بانکي را در اسرع وقت به اين عزيزان ارائه کنند.  لازم به ذکر است در اين روزها سقف برداشت از خودپردازهاي استانهاي نامبرده ۵/۰۰۰/۰۰۰ ريال خواهد بود. همچنين کليه خدمات بانکي از جمله افتتاح حساب، صدور کارت المثني، رمز کارت، اينترنت بانک، همراه بانک و ساير خدمات بانکي در اسرع وقت توسط شعب و باجه‌هاي بانک ايران زمين در استانهاي فوق به زائرين ارائه خواهد شد.