قانون جديد مبارزه با مواد مخدر ناقص است
سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه ما مخالفتي با جرح و تعديل نداريم، اما با حذف کامل مجازات اعدام کاملا مسئله داريم گفت: معتقديم در کشوري که همسايه بزرگترين منبع توليدکننده مواد مخدر دنياست، حذف کامل مجازات اعدام ميسر نيست؛ اما کاهش و جرح و تعديل آن امکان پذير است با اين پيش شرط که نگاه جامع به ساير بخش‌ها هم داشته باشيم. پرويز افشار در گفتگو با ايسنا با بيان اينکه مخالفتي با جرح و تعديل نداريم، اما با حذف کامل مجازات اعدام کاملا مسئله داريم گفت: معتقديم در کشوري که همسايه بزرگترين منبع توليدکننده مواد مخدر دنياست، حذف کامل مجازات اعدام ميسر نيست؛ اما کاهش و جرح و تعديل آن امکان پذير است با اين پيش شرط که نگاه جامع به ساير بخش‌ها هم داشته باشيم. وي گفت: بنده معتقدم بزرگترين مجازاتي که مي‌تواند متوجه يک قاچاقچي بشود، کشف و مصادره کليه‌اموال اوست. 

160 بيمارستان خصوصي مجوز  جذب بيمار خارجي گرفتند
معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: 160 بيمارستان خصوصي کشور مجوز جذب و پذيرش بيمار خارجي را دريافت کردند و اميدواريم بيماران کشورهاي همسايه از ظرفيت بزرگ ايران بيش از گذشته استفاده کنند. به گزارش ايرنا، قاسم جان بابايي افزود: در سال‌هاي گذشته تعدادي از بيماران خارجي براي درمان به ايران مي‌آمدند اما چون نظام ثبت گردشگران خارجي را در ايران نداشتيم آمار دقيقي از تعداد گردشگران سلامت به کشور نداريم چون اکثر اين بيماران به عنوان گردشگر سلامت وارد ايران نمي‌شدند. جان بابايي افزود: بايد فرآيندهاي جذب و ترخيص بيماران خارجي در کشور ساماندهي و تسهيل و پروتکل‌هايي تدوين و اجرا شود تا بتوانيم به تعداد بيشتري از بيماران خارجي با کيفيت مطلوب تر در کشور خدمت رساني کنيم.

هواي تهران براي چهاردهمين روز ناسالم ماند
وضعيت کيفي هواي اکثر مناطق پايتخت طي روز گذشته در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار گرفت و انتظار مي‌رود تا روز چهارشنبه اين شرايط در بيشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد. به گزارش خبرآنلاين، براساس گزارش شرکت کنترل کيفيت هواي تهران کيفيت هواي تهران، با شاخص 127 در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه قرار داشته است. براساس اين گزارش ميزان مونواکسيدکربن روي شاخص 42 و ذرات معلق کمتر از 10 ميکرون با شاخص 95 با اندک فاصله تا خط قرمز هواي پايتخت را براي چهاردهمين روز در شرايط ناسالم قرار داده است. شاخص آلودگي هواي تهران اما براساس اطلاعات بر خط شرکت کنترل کيفيت هوا در ساعت 12، با 10 شاخص کاهش آلودگي بر روي شاخص 117 قرار دارد. تهران از ابتداي سال 96، 10 روز پاک، 186 روز سالم، 34 روز ناسالم و يک روز ناسالم داشته است.


وزير بهداشت با تاکيد بر لزوم حرکت حوزه سلامت به خارج از مرزهاي کشور و ضرورت ورود بخش خصوصي به اين مقوله گفت: تعهد مي‌کنيم که تا پايان دولت دوازدهم هر کجا که فکر کرديم مي‌توانيد بيمارستاني در حوزه گردشگري سلامت بسازيد و نرخ‌تان هم نرخ رقابتي به عنوان مبنا باشد، از آن حمايت کنيم.به گزارش ايسنا، سيدحسن‌هاشمي ‌با تاکيد بر اينکه هر کشوري در حوزه سلامت توانمند باشد، مي‌تواند از طريق گردشگري سلامت براي خود ثروت آفريني کند گفت: تربيت پزشک به خوبي اتفاق افتاده و نه تنها از اين بابت کمبودي نداريم بلکه وقتي خودمان را با همسايگان‌مان که گرفتاري‌هاي ما را نداشتند، مقايسه مي‌کنيم، مي‌بينيم که آنها فاصله قابل توجهي با ‌ايران دارند. 


وزير آموزش و پرورش با اشاره به طراحي و استقرار نظام کنترل کيفيت در مدارس به‌عنوان يکي از برنامه‌هاي اصلي پيش‌رو گفت: مدارس بايد از اين منظر رتبه‌بندي شوند تا دريابيم مدرسه در کدام زمينه‌ها رو به پيشرفت مي‌رود و در کدام زمينه‌ها به کندي حرکت مي‌کند. محمد بطحايي با اشاره به نظريه‌هاي مديريت آموزشي مبني بر اينکه مدرسه بايد به‌عنوان کانون اصلي تربيت و توانايي تصميم‌گيري در زمينه‌هاي مختلف را داشته باشد، گفت: متاسفانه تلاش‌هاي انجام شده موفقيت قابل توجهي در اين زمينه نداشته‌ايم. وي افزود: مدرسه در عموم موارد صرفا مجري دستورات واحدها و سازمان‌هاي بالاتر است و با اهداف ذکر شده فاصله دارد.


يک جامعه‌شناس با بيان اينکه مصرف سيگار در دختران نسبت به 5 سال گذشته سه برابر شده، گفت: آنچه که جاي نگراني دارد اين است که سيگار کشيدن دختران به يک الگوي رفتاري تبديل شود که در نهايت خود يک بحران اجتماعي است. نيره توکلي با اشاره به افزايش مصرف سيگار از سوي دختران اظهار داشت: در حال حاضر آنچه براساس آمار اعلام مي‌کنند، حدود 5 درصد زنان در کشور سيگار مي‌کشند و آمار دقيقي از تعداد دختران سيگاري وجود ندارد اما ترديدي در افزايش آمار دختران سيگاري طي سال‌هاي اخير وجود ندارد. وي گفت: مصرف سيگار در دختران نسبت به 5 سال گذشته سه برابر شده است.


هشدار عضو شوراي شهر درباره خشک کردن عمدی درختان يک باغ
گروه اجتماعي: روز گذشته اعضاي شوراي شهر پايتخت ميزبان رئيس اتاق اصناف ايران بودند. علي فاضلي ديروز به جلسه شوراي شهر تهران رفت و درباره وضعيت اصناف فعال در تهران صحبت‌هايي را مطرح کرد. او گفت که بيش از ۶۰ هزار واحد صنفي بدون پروانه کسب نيز در سطح شهر فعاليت مي‌کنند. طبق صحبت‌هاي مطرح شده از سوي رئيس اتاق اصناف ايران ۱۸ درصد از اصناف تهران در بخش توليدي و ۵۶ درصد در بخش توزيع و مابقي در بخش خدمات فعاليت مي‌کنند. همچنين به گفته فاضلي يکي از آفت‌هاي نظام صنفي، حضور خيل دست‌فروشان است و در بخش زيباسازي نيز لطمات زيادي به بخش صنفي وارد شده است. 
فاضلي در ادامه صحبت‌هاي خود به وضعيت نامشخص کسبه پاساژ پلاسکو اشاره کرد و با بيان اينکه بيش از ۱۱ ماه از حادثه پلاسکو  گذشته و متاسفانه به وضعيت اين کسبه رسيدگي نمي‌شود، گفت: هر روز تعدادي از کسبه کارآفرين در مقابل بنياد يا اتاق اصناف و يا در مقابل پلاسکو تجمع مي‌کنند. او همچنين با بيان اينکه هميشه در کنار نمايندگان شهري تهران هستيم، پيشنهاد داد: بايد کارگروه مشترکي بين شوراي شهر و اتاق اصناف شکل بگيرد تا راهگشاي مشکلات پيش رو باشد.
در پاسخ به اين صحبت‌هاي مطرح شده از سوي فاضلي، رئيس اتاق اصناف ايران بود که در حاشيه جلسه شوراي شهر تهران، محسن‌هاشمي، رئيس اين شورا درخصوص ساخت پلاسکوي جديد گفت: يکي از موضوعاتي که شوراي شهر پنجم به آن اهتمام ويژه داشت، موضوع ساخت و ساز و حل مشکل پلاسکو بود که اين موضوع را با جديت دنبال کرده و با همه دست اندرکاران امر همچون بنياد مستضعفان، شهرداري، معاونت شهرسازي و ... در مورد ساخت و ساز در محل پلاسکو جلسه گذاشته و نظر همه را جويا شديم.
‌هاشمي‌با اشاره به موضوع کسبه پلاسکو و ساخت و ساز در محل ساختمان قديمي، گفت: سازمان ميراث فرهنگي نسبت به حريم بناهاي تاريخي در پي ساخت ساختمان جديد درمحل پلاسکو نگران است و با اين حال شوراي شهر پنجم تصميم گرفت که براي حل سريع مشکلات کسبه پلاسکو و براي آنکه بهانه‌اي دست ديگران ندهد، نظر خود را در خصوص ساخت و ساز در حد حقوق مکتسبه ارائه دهد.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينکه متاسفانه برخي از مسئولان توپ را در زمين شهرداري انداخته و مي‌گفتند که شهرداري اجازه ساخت و ساز نمي‌دهد، گفت: حالا شوراي شهر پيشنهاد خود را به شهرداري اعلام کرده تا وضعيت اين ساختمان در بلاتکليفي نباشد و از شهردار تهران نيز توقع مي‌رود که اين گونه پرونده‌ها را به نتيجه برساند. 
وي افزود: نظر شورا اين است که حداقل بر اساس مقدار حقوق مکتسبه، ساختمان ساخته شود و حالا اگر اين پيشنهاد رد يا تاييد و يا تغيير کند بر عهده ما نيست و بايد معاونت شهرسازي و شهردار نيز نظر خود را اعلام کنند. او در پاسخ به اين سوال که نظر شورا در تضاد با نظر ميراث فرهنگي است، گفت: ممکن است تعارضاتي در اين زمينه وجود داشته باشد اما قانون داريم که بايد حقوق مکتسبه نيز رعايت شود و اميدواريم راه حلي در اين زمينه پيدا شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.
روز گذشته و در بيستمين جلسه شوراي شهر تهران، اعضاي اين شورا پس از ارائه گزارش رئيس اتاق اصناف تهران بر حمايت خود از اصناف تاکيد کردند.
 زهرا نژادبهرام عضو هيات رئيسه شوراي شهر با بيان اينکه سه قانون در حوزه اصناف داريم، عنوان کرد: حمايت‌هاي لازم از اصناف انجام شده‌اما با وجود جايگاه اصناف و وجود 300 هزار شبکه، براي ساماندهي و رفع مشکلات اصناف انجام نشده است. وي گفت: در اين ميان دست‌فروشاني هم مورد کم توجهي قرار گرفته و با موضوع دست‌فروشان بانگاه حذفي نگاه شده آست. نژادبهرام تاکيد کرد: اتاق اصناف نگاه بالنده به اصناف داشته باشد و اصناف در حال از بين رفتن را حمايت و صنوف را ساماندهي کنند. وي گفت: اتاق اصناف به فضايي تبديل شده که تصميمات آن ضمانت اجراي کمتري دارد.
مسجد جامعي عضو ديگر شورا نيز خاطرنشان کرد: شورا و اصناف نکات مشترک زيادي دارد. وي با بيان اينکه پيشنهاد ايجاد موزه اصناف را در گذشته ارائه کرده بوديم، خاطرنشان کرد: اين پيشنهادات در گذشته اجرايي نشد، وي ابراز اميدواري کرد در دوره جاري که نگاه تعاملي حاکم است، از اصناف حمايت شود. وي تاکيد کرد: شهرداري براساس قانون بايد اصنافي که سر و صدا، دود و .. توليد مي‌کنند را تعطيل کند، گفت: در تدوين اين آيين‌نامه‌ها کمتر اصناف دعوت شده که پيشنهاد مي‌شود در تدوين آيين‌نامه‌ها نظر اصناف اخذ شود.
همچنين مجيد فراهاني، رئيس کميته بودجه و نظارت شوراي شهر تهران در اين جلسه گفت: ابتدا از صنوفي که با پرداخت عوارض ارزش افزوده کمک شاياني به تامين درآمدهاي پايدار شهري مي‌کنند تشکر مي‌کنيم. وي ادامه داد: وظيفه ما به‌عنوان شوراي شهر و شهرداري، تسهيل‌گري فعاليت صنوف و حمايت از اتحاديه صنوف است به ميزاني که صنوف بتوانند فعاليت‌هاي خود را با شفافيت و راحتي بيشتر انجام دهند به همان ميزان سهم اداره و نحوه اداره شهر آسان‌تر راحت خواهد بود. به گفته فراهاني بحث صنوف مهمترين بخش موضوع ارزش افزوده است.
حاشيه‌هاي خشک کردن عمدی درختان يک باغ
با اين همه صحبت‌هاي مطرح شده پيرامون ساماندهي وضعيت اصناف در پايتخت تنها موضوع مطرح شده در جلسه روز گذشته شوراي شهر نبود و مطرح شدن حرف‌هايي درباره خشک کردن و آتش‌سوزي عمدي در يکي از باغات حاشيه‌هايي به همراه داشت و يک عضو شوراي شهر تهران نسبت به خشک کردن درختان باغ عقاب محله اراج در واقع در منطقه يک تذکر داد. زهرا نژادبهرام روز گذشته در تذکر پيش از دستور خود با اشاره به تخريب باغ 3000 متري در محله اراج، گفت: اين باغ وقف زائران حسيني شده که مملو از درختان مثمر و غيرمثمر شده که متاسفانه مالک اين باغ نسبت به نگهداري از اين باغ 3000 متري کوتاهي مي‌کند. 
وي با بيان اينکه شبکه آب‌رساني اين باغ براساس سلسله قنوات بالادستي است که متاسفانه سال‌هاست لايروبي نشده، گفت: سازمان مالک اين باغ علاقمند است که زمين اين باغ را از فضاي سبز به کاربري مسکوني بدل کند و حتي در مديريت شهري قبلي نيز تفاهم‌نامه دو طرفه براي تغيير کاربري امضاء شده بود که ناتمام باقي ماند.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته آتش سوزي مشکوکي در اين باغ اتفاق افتاد، گفت: عدم آبياري باغ توسط مالک و همچنين تبديل قسمتي از باغ به محل تخليه نخاله‌هاي ساختماني سوال برانگيز است و اين در حاليست که مالک در مقابل اقدام شهرداري براي آبياري کارشکني مي‌کند. 
نژادبهرام افزود: لازم است شهرداري تهران در اسرع وقت اين گزارش را به مقامات قضايي اعلام کند تا لغو مالکيت باغ و در اختيار قرار گرفتن اين باغ به نفع مردم در دستور کار قرار گيرد.


پروژه احداث خط 132 کيلو ولت ميانگران – دهدزآغاز شد
تجارت-استان خوزستان: مجري طرح‌هاي خطوط شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: فاز اول احداث پروژه خط 132 کيلو ولت ميانگران- دهدز به طول 20 کيلومتر به صورت دو مداره به تعداد 70 دستگاه دکل فلزي مشبک با استفاده از‌هادي دريک شروع شد.امير قائدي اظهار کرد: فاز اول اين پروژه تا محل پست آنزان در محدوده جغرافيايي شهرستان ايذه است و هدف از اجراي آن افزايش پايداري و ضريب اطمينان شبکه فوق توزيع منطقه، کاهش محدوديت و تامين برق صنايع و متقاضيان مي‌باشد.وي ادامه داد: مدت زمان انجام اين پروژه هفت ماه است و هزينه اجراي فاز اول 120 ميليارد ريال بوده که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه اي خوزستان پرداخت مي‌شود.مجري طرح‌هاي خطوط شرکت برق منطقه اي خوزستان اضافه کرد: کليه مراحل طراحي و خدمات مهندسي و همچنين ساخت تجهيزات و عمليات اجرايي پروژه توسط شرکت‌هاي داخلي انجام خواهد گرديد.
 
حکم انتصاب علي سلگي شهردار ملارد از سوي وزير كشور امضاء شد
تجارت-علي کيواني- ملارد؛ معاون عمران و توسعه‌امور شهري و روستائي وزير كشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور از امضاي احكام انتصاب شهرداران تبريز، شيراز و ملارد از سوي وزير کشور خبر داد.سيد محمدعلي افشاني با بيان خبر فوق گفت: دكتر رحماني فضلي وزير كشور احكام انتصاب ايرج شهين باهر شهردار تبريز، حيدر اسكندرپور شهردار شيراز و علي سلگي شهردار ملارد را امضاء كرد. شايان ذكر است بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي‌کشور و انتخاب شهرداران؛ انتصاب شهرداران در شهرهاي با جمعيت بيشتر از دويست‌ هزار نفر و مراكز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر و حكم وزير كشور و در ساير‌شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حكم استاندار صورت مي‌گيرد.

برگزاري اولين جلسه هم انديشي شرکت شهرکهاي صنعتي آذربايجانغربي با اصحاب رسانه
تجـــارت-اســـتان آذربايجانغربي:اولين جلسه شوراي اطلاع رساني شرکت شهرکهاي صنعتي آذربايجانغربي باهدف ارتقاء سطح آگاهي جامعه به ويژه اصحاب رسانه از سياست‌ها وماموريت‌هاي اين شرکت ونحوه همکاريهاي في مابين در اروميه برگزار شد .دراين جلسه مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي آذربايجانغربي بااشاره به اهميت نقش رسانه‌هادر امر اطلاع رساني ومشکلات پيش روي واحدهاي توليدي وصنعتي مستقر دراين شهرکها گفت: تامين زير ساخت‌هادرشهرکها ونواحي صنعتي از جمله وظايف شرکت شهرکهاي صنعتي مي‌باشد اما امروز آنچه واحدهاي توليدي را يه رکود وتعطيلي کشانده عدم نقدينگي وسرمايه در گردش است.مهندس جوي افزود بهره برداري از پتانسيل رسانه‌هادرحوزه واحدهاي صنعتي واستفاده بهينه از قابليت‌هاي جرايد درارائه توانمندي واحدها ميتواند نقش مثبت وارزنده در فعاليتها وبرنامه‌هاي اقتصادي منطقه ايفا نمايد .حاضران دراين جلسه که بيشتر از اصحاب رسانه بودند به تبيين ديدگاههاي خود در خصوص نقش رسانه‌ها در امراطلاع رساني ، مشکلات واحدهاي تولبدي وصنعتي و بستر سازي در فضاي رسانه اي جهت ارتباط بيشتر با واحدها وکارخانجات با رسانه‌ها پرداختند .


تجارت-استان ايلام : مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام از افزايش 31 درصدي مصرف فرآورده‌هاي نفتي در ايام منتهي به اربعين امسال گفت: از پنجم تا 13 آبان در محل تردد زائران اربعين در اين استان بيش از 15 ميليون ليتر سوخت (بنزين، گازوئيل و نفت سفيد) مصرف شده است.علي اصغر چاغروندي اظهار کرد: از اين ميزان مصرف سوخت سهم بنزين 6،5 ميليون ليتر، گازوئيل هفت ميليون و 900 هزار ليتر و نفت سفيد نيز 870 هزار ليتر بوده است.وي با اشاره به مصرف گاز مايع نيز در اين مدت(پنجم تا 13 آبان) افزود: همچنين در اين بازه زماني کوتاه 664 تن گاز مايع در جايگاه‌هاي عرضه سوخت اين استان مصرف شده است.چاغروندي از راه‌اندازي هفت جايگاه عرضه سوخت سيار براي خدمات ‌دهي به زائران اربعين خبر داد و تصريح کرد: امسال و در ايام اربعين پنج جايگاه تامين سوخت(بنزين و گازوئيل) از سوي شرکت خصوصي دريا کولاک جنوب در مهران به ‌صورت سيار و شبانه ‌روزي آماده خدمات ‌دهي به زائران اربعين است.وي گفت: از اين تعداد 2 مورد در پارکينگ بزرگ اربعين در مسير تردد زائران از سمت ايلام به مهران، يک جايگاه در پارکينگ برکت و يکي جايگاه هم در ضلع روبرو پارکينگ اربعين در نظر گرفته شده است.به گفته وي هم اکنون پنج جايگاه سيار در انبارهاي شرکت موجود بوده و در صورت نياز از اين تعداد در ايام منتهي به اربعين استفاده مي‌شود.سال گذشته و از نيمه دوم آبان ماه تا پنجم آذر (20 روز) حدو 25 ميليون ليتر فرآورده نفتي در جايگاه‌هاي مستقر در جاده‌هاي مسير تردد زائران اربعين حسيني اين استان مصرف شد.63 جايگاه عرضه سوخت شامل 44 باب جايگاه عرضه فرآورده سوختي بنزين، گازوييل و 19 باب جايگاه CNG تک منظوره و دو منظوره در استان ايلام فعال است. مرز مهران بدليل برخورداري از مزيت نزديکي و کوتاهي مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعين است و در ايام منتهي به اربعين حسيني بيش از 2 ميليون و 300 هزار نفر از اين مرز تردد کردند. 


تجارت-استان مازندران:به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل شهرداري ساري ، كلانتري مديرعامل سازمان آتش نشاني به ۳۳۴ عمليات اجرايي اين سازمان در مهر ماه گذشته اشاره نموده و اظهار داشت: از مجموع عمليات‌هاي انجام شده ،  ۱۱۷ مورد عمليات اطفاي حريق و ۱۱۷ مورد ديگر امداد و نجات بوده است. 
وي با اشاره به كاهش ۱۴ درصدي حوادث و آتش سوزي نسبت به شهريور ماه گذشته ادامه داد : طي مدت مذكور ۲۷۶ خودروي آتش نشاني به همراه ۷۵۰ مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شده‌اند كه درعمليات‌هاي صورت گرفته، ۶۲ شهروند از حوادث نجات يافتند. اين مسئول بر رعايت موارد ايمني از سوي شهروندان تاكيد نموده و تصريح كرد: همراهي شهروندان در اين زمينه گام موثري در كاهش حوادث خواهد بود. 
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري ساري تصريح كرد: حوادث مهر ماه ۱۴ مصدوم بر جاي گذاشت كه در اين زمينه ۷۰ درصد كاهش داشته و ۳ نفر نيز فوت نمودند.
 اين مسئول به‌امداد رساني و خدمات اين سازمان در خارج از محدوده شهري اشاره كرد و گفت: در مهر ماه گذشته از كل عمليات‌هاي اجرايي ۵۴ مورد در خارج از محدوده شهري بوده و ۲۰۰ مامور آتش نشان براي انجام اين ماموريت‌ها اعزام شدند. كلانتري بيان كرد: بيشترين حوادث آتش سوزي مهر ماه به ترتيب ۲۸ درصد در اماكن مسكوني ، ۲۶ درصد در معابر و گذرگاه‌ها، ۱۵ درصد در فضاي سبز و كشاورزي، ۱۲ درصد در وسائل نقليه ، ۸ درصد در اماكن تجاري و مابقي در سايراماكن روي داده است. 
 مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري ساري بيشترين علت حوادث آتش سوزي در مهر ماه را به ترتيب ناشي از عدم رعايت موارد ايمني و بي احتياطي در استفاده از مواد جامد سوز، كبريت و ته سيگار و الكتريسيته دانست و خاطر نشان كرد: شهروندان در هنگام وقوع حادثه با حفظ خونسردي با شماره ۱۲۵ تماس گرفته و نيروهاي اين سازمان نيز در كمترين زمان ممكن در محل حاضر خواهند بود.


تجارت-استان بوشهر: مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: تخليه و بارگيري کالاهاي تجاري کانتينري در بندر بوشهر در ۷ ماه‌امسال ۵۴ درصد افزايش يافت.به گزارش روابط عمومي‌،محمدمهدي بنچاري ، مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر با اشاره به توسعه زير ساخت‌هاي بندري در استان بوشهر اظهار داشت: براي فراهم کردن تسهيلات لازم در راستاي تخليه و بارگيري کالا امسال در حوزه زيرساخت‌هاي بندري طرح‌هاي مهمي‌تدوين و اجرايي شده است.وي با اشاره به اينکه بندر بوشهر از نقاط مهم بندري در عرصه تخليه و بارگيري کالاهاي کانتينري است افزود: حمل کالاهاي تجاري کانتينري به عنوان مهم‌ترين روش در صادرات و واردات محسوب مي‌شود که در اين راستا بندر بوشهر از جايگاه مهمي‌در اين حوزه برخوردار است.بنچاري، بندر بوشهر را دومين بندر کانتينري کشور دانست و گفت:با توجه به اينکه بندر بوشهر به عنوان دومين بندر کشور در تخليه و بارگيري کانتينر محسوب مي‌شود، توجه به توسعه زيرساخت‌ها اين بخش در اولويت قرار دارد.وي، از اجراي پايانه کانتينري جزيره نگين بوشهر خبر داد و گفت: با تکميل اين پايانه ظرفيت تخليه و بارگيري کانتينر دربندر بوشهر سالانه به يک ميليون تي.ايي.يو کانتينر افزايش مي‌يابد.مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر از افزايش ميزان تخليه و بارگيري کالاهاي تجاري کانتينري در بندر بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: تخليه و بارگيري کالاهاي تجاري کانتينري در بندر بوشهر در ۷ ماه‌امسال ۵۴ درصد افزايش يافت.بنچاري با اشاره به اينکه در مدت ياد شده ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تي.ايي.يو کالاهاي تجاري کانتينري در بندر بوشهر تخليه و بارگيري شده است تصريح کرد: از اين ميزان تخليه و بارگيري، بيش از ۵۰ هزار و ۸۷۳ تي.ايي.يو کانتيتر آن صادرات بوده که نسبت به ۲۷ هزار کانتينر سال گذشته افزايش حدود ۲ برابري دارد.وي با اشاره به اينکه بندر عسلويه در عرصه تخليه و بارگيري کالاهاي تجاري داراي جايگاه مهمي‌است تصريح کرد:تخليه و بارگيري کالاهاي تجاري کانتينري در بندر عسلويه در ۷ ماهه‌امسال ۱۵درصد افزايش يافت و به ۱۰۳ هزار و ۶۵ تي.ايي.يو کانتينر رسيد.


تجارت-رباط كريم-علي کيواني:مدير اداره روابط عمومي‌شهرداري رباط کريم از حضور شهرداري اين شهر در هفتمين اجلاس شهرداران ابريشم به ميزباني شهر تاريخي نيشابور با هدف بهره گيري از تجربيات شهرداران در توسعه و تقويت زيرساختهاي فرهنگي و گردشگري شهري خبر داد.جعفر کهن با بيان اينکه شهرهايي که در اين مسير قرار دارند داراي شاخصه‌هاي فرهنگي و تاريخي هستند اظهار داشت: تقويت گردشگري در اين شهرها به لحاظ پيشينه تاريخي که دارند مي‌توانند باعث افزايش مراودات و تعاملات فرهنگي شوند و اين مقدمه اي بر حرکت به سمت شهر گردشگر و چشم اندازهاي آينده بر مبناي گردشگري قلمداد مي‌گردد.مدير اداره روابط عمومي‌شهرداري رباط کريم با اشاره به اينکه شهرداري رباط کريم در دو کارگروه فرهنگي و گردشگري اين مجمع عضويت دارد تصريح کرد: در هفتمين همايش فصلي شهرداران شهرهاي در مسير ابريشم که به ميزباني شهر تاريخي فرهنگي نيشابور در حال برگزاري است در خصوص ايجاد بستر فرهنگي و گردشگري همراه با تعاملات اقتصادي توسط شهرهاي موفق در زمينه گردشگري گفتگو و نسبت به استفاده شهرهاي مسير از ظرفيت‌هاي فرهنگي و اقتصادي تاکيد شد.وي در پايان گفت: شهر تاريخي رباط کريم ظرفيت گردشگري فوق العاده اي دارد و اميدواريم بتوانيم از ظرفيت‌هاي اين اجلاس براي رسيدن به اهدافمان در توسعه و تقويت زير ساخت‌هاي فرهنگي و گردشگري اين شهر بهره ببريم.


تجارت-استان ايلام:مهندس نوروز نژاد مدير کل ديوان محاسبات استان ، مهندس مراد حاصلي فرماندار شهرستان بدره ومهندس تيموري مدير عامل شرکت آبفار ايلام ازطرحهاي در حال اجراي آب و فاضلاب روستايي استان در سطح شهرستان بدره بازديد و از نزديک در جريان مراحل اجرايي اين طرح‌ها قرا گرفتند. به گزارش روابط عمومي‌شرکت اب و فاضلاب روستايي استان ايلام در اين بازديد مهندس تيموري ضمن تسليت ايام اربعين حسيني به دوستداران و عاشقان اهل بيت (ع) با اشاره به نقش و جايگاه آب گزارشي از وضعيت و چگونگي عمليات اجرايي و همچنين اعتبارات هزينه شده و مسائل و مشکلات پروژها ارائه نمود .مهندس تيموري عمليات اجرايي مجتمع آبرساني موسي وخوشقدم را حفر يک حلقه جاه به عمق 280 متر ، احداث خط انتقال بطول 40 کيلومتر ، احداث 5 باب مخزن بتني به حجم 1350 متر مکعب ، احداث 3 ايستگاه پمپاژ ، احداث 4 چاهک ، احداث 4 کيلومتر خط انتقال برق و ديوار کشي به طول 500 متر با اعتباري معادل 80 ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه و رديف مجتمع‌هاي اولويت دار عنوان نمود و گفت با بهره برداري کامل از اين پروژه 8 روستا با 545 خانوار و جمعيتي بالغ بر 2268 نفراز شهرستان بدره و ايلام از نعمت آب شرب سالم و پايدار برخورداري و کار آبرساني سيار به 4روستا با 102 خانوار با جمعيت 362 نفرمتوقف خواهد شد .در ادامه : جناب آقاي مهندس نوروز نژاد مدير کل سازمان ديوان محاسبات استان ضمن بازديد از مجموعه تاسيسات و پروژه‌هاي شرکت ، از تلاش شبانه روزي مجموعه پرسنل شرکت آبفار استان ايلام تقدير و تشکر کرد. و آمادگي مجموعه خود را براي همکاري و تعامل در جهت خدمت به جامعه روستايي ونيل به اهداف بلند نظام انقلاب اسلامي‌اعلام نمودند .