مسیر ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان دربانک توسعه صادرات
رئیس اداره صادرات کالا و سرمایه گذاری داخل کشور بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک برای سهولت انجام کار یک مسیر ویژه برای بررسی درخواست های شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است که یک کمیته فنی با کارشناس های متخصص در هر موضوع را شامل می شود. آقای سید حسین حسینیان در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی اصلی بررسی و تشخیص و حمایت از شرکت ها و محصولات دانش بنیان بوده و طرح های خاص و برنامه های ویژه ای برای حمایت از این شرکت ها در نظر گرفته است. حسینان افزود: بانک توسعه صادرات نیز بنا به رسالتی که دارد و با اعتقاد به این مهم که شرکت های دانش بنیان بخشی از اقتصاد را راهبری می کنند، ساز و کار خاصی را برای حمایت از این حوزه در نظر گرفته است. وی گفت: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و فناوری شریف از طرف بانک توسعه صادرات با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف یکی از این برنامه ها بوده است. و از سال 1390یک خط اعتباری به مبلغ یک صد میلیارد ریال به منظور تامین مالی شرکت های دانش بنیان در اختیار این صندوق قرار گرفت.

موکب کوثر ميزبان وزير اطلاعات شد
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مرز شلمچه با حضور در موکب موسسه اعتباری کوثر از نحوه ارائه خدمت توسط کوثریان تقدیر نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به بازدید از حدود پنج کیلومتر از مرز شلمچه و شتاب و حرکت ستودنی نهادهای مسئول گفت: مسئولان در این منطقه با عشق به امام حسین(ع) به زوار اربعین حسینی بدون اینکه احساس خستگی کنند خدمات ارائه می‌دهند. باید قدردان خادمین زوار اربعین حسینی و این بسیج مردمی بود.

بانک صنعت و معدن، رتبه اول در تامین مالی بخش صنعت و معدن در استان فارس
بانک صنعت و معدن رتبه اول در تامین مالی بخش صنعت و معدن استان فارس را به خود اختصاص داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، طی سال گذشته مبلغ 190 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد، توسعه و تکمیل، بازسازی و تامین سرمایه در گردش واحدهای مختلف صنعتی استان فارس توسط سرپرستی استانی بانک صنعت و معدن پرداخت شد که این امر در رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان بسیار اثرگذار بوده است.
بر اساس این گزارش درمدت ياد شده مبلغ 46 میلیارد تومان نیز جهت طرح های کاغذ زاگرس فارس، ، فرسایار کاج، پارس فن آوران کوشا و پرسا بتن توسط اين بانك تصویب شده که متناسب با پیشرفت طرح در جریان پرداخت قرار خواهد گرفت.
گفتني است بانك صنعت و معدن از ابتداي اجراي طرح رونق توليد تاكنون حدود 127 ميليارد تومان تسهيلات در قالب اين طرح به صنايع كوچك و متوسط استان فارس پرداخت كرده است.

برپایی موکب بانک رفاه در استان کرمانشاه
 موکب بانک رفاه در کرمانشاه در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به زائران اربعین حسینی با کامل ترین امکانات و خدمات بر پا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، در این موکب که در مسیر اصلی تردد زائران به کشور عراق و در محل 15 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار گرفته است، با استقرار دستگاه خودپرداز سیار و پذیرایی از زائران به صورت 24 ساعته میزبان زائران حسینی است.
همچنین بانک رفاه برای تسهیل برداشت وجوه نقد از دستگاه های خودپرداز، سقف برداشت را به 5 میلیون ریال افزایش داده است. 
گفتنی است موکب های بانک رفاه در شهرهای ایلام، مهران، شلمچه، چذابه و کرمانشاه آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

مسابقه «شهرحسینی» برای زنده‌نگداشتن ارزش‌های عاشورایی
مهلت شرکت در مسابقه اینستاگرامی بانک شهر با عنوان " شهرحسینی" 18 آبان ماه همزمان با روز اربعین به اتمام می‌رسد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، به منظور زنده نگاه داشتن ارزش‌های عاشورایی و توجه به سنت‌های مذهبی این ایام، این بانک از ابتدای ماه محرم مسابقه‌ای با عنوان "شهرحسینی" در صفحه اینستاگرام خود  راه اندازی کرد. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه با قراردادن عکس‌های خود از هیات‌ها، دسته جات،بیرق‌ها و هرفضایی که حال و هوای حسینی دارد، این امکان را دارند تا در این مسابقه اینستاگرامی شرکت کرده و از جوایز ارزنده آن بهره‌مند شوند. مهلت حضور در این مسابقه که از 31 شهریور آغاز شده است، فردا و همزمان با پایان روز اربعین ، به اتمام می‌رسد. علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام بانک شهر به آدرسSharBankofficial  از شرایط شرکت در این مسابقه مطلع شده و از آخرین فرصت برای شرکت در آن استفاده کنند.


مدیر اداره صادرات بانک مرکزی اعلام کرد:
بانک مرکزی با روش های مختلف از جمله اعطای مجوز به بانک ها برای حضور در بازار آزاد ارز و مهمتر از همه با ایجاد ثبات در این بازار بسترهای لازم برای انعقاد پیمان های پولی با دیگر کشورها را فراهم کرده است. زیرا قطعاً کشورهایی که به دنبال ایجاد چنین پیمان هایی هستند مولفه های اقتصادی از این دست را مورد توجه جدی قرار می دهند. 
صمد کریمی مدیر اداره صادرات بانک مرکزی در برنامه شب گذشته گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به کارنامه این بانک در پیگیری و انعقاد پیمان ها پولی و ارزی گفت: اصولاً معاوضه ارزی در دهه ۱۹۹۰ میلادی با توجه به عمق بازار ارز خارجی با رشد چشمگیری مواجه شد به طوری که حجم معاملات روزانه در این بازار امروز به ۵.۵ تریلیون دلار می رسد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که عموماً سوآپ ارزی میان بانک های مرکزی و بانک های تجاری کشورها صورت می گیرد و کشورهایی که توانسته اند سیاست های تثبیت اقتصادی خود را به ثمر برسانند و وارد مرحله آزاد سازی مالی شوند از این پیمان ها بهره بردند. به عبارت دیگر پیمان های پولی همان استفاده از ارزهای ملی دو کشور در روابط تجاری است.
وی در خصوص اقدامات بانک مرکزی به منظور بهره مندی ‌پیمان های پولی تصریح کرد: بانک مرکزی ایران بعد از تشدید تحریم ها از نیمه دوم سال ۱۳۸۹ با یکسان سازی نرخ ارز در بهمن ماه و در گام بعدی با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی به نوعی استفاده از ارزهای ملی را در دستور کار خود قرار داد . امروز هم در بازار بین بانکی ارز کشور که در چارچوب  پرتال ارزی انجام می گیرد به هیچ عنوان دلار مورد استفاده قرار نمی گیرد، ضمن این که اصولاً هیچ بانک مرکزی و سیستم بانکی در دنیا تنها از یک ارز برای مبادلات خود بهره نمی برد و به صورت عامیانه این که تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نمی دهد.
به گفته کریمی، رسم جهانی است که بانک های مرکزی و اصولاً بانک ها تلاش می کنند پرتفویی از ارزهای مختلف تشکیل دهند و ارزهای جهان روا با توجه ارزش و میزان ریسک آن ها می توانند سهمی در این سبد داشته باشند. با این تفاسیر و با توجه به شرایط و مختصات اقتصادی و غیراقتصادی کشور بدیهی بود بانک مرکزی در جهتی حرکت کند که قدرت تبدیل ارزی را افزایش دهد و جریان با ثبات واردات کالا و خدمات را برای کشور به وجود آورد. به این منظور هم باید به سمت ارزهای ملی حرکت می کرد حرکتی که از سوی بانک مرکزی انجام گرفت.
مدیر اداره صادرات بانک مرکزی ادامه داد : این حرکت آغاز شد هرچند که لزوماً در چارچوب پیمان های دوجانبه نبود . در نهایت هم  از سال ۱۳۹۲ پیمان های پولی آغاز شد و مذاکراتی با ۲۰ کشور جهان تا کنون صورت گرفته است که در مواردی به امضای تفاهم نامه منجر شد و از میان این تفاهم نامه ها هم سرانجام دو قرارداد با کشورهای ترکیه و پاکستان به امضاء رسید.
کریمی با بیان اینکه یکی از دو قرارداد در حوزه «ترتیبات بانکی و پرداخت» و قرارداد دیگر هم در زمینه «سوآپ ارزی» امضاء شد گفت: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هر کشوری در بخش پیمان های پولی و برای  استفاده از ارزهای ملی برای واردات و صادرات کالا ، خدمات و سرمایه گذاری می تواند از الگوهای مختلفی بهره ببرد که یکی از آن ها قراردادهای دو جانبه است. همین قراردادها هم در قالب چند نوع تعریف می شوند و به عبارت دیگر انواع مختلفی دارند، از جمله آن ها هم می توان به ترتیبات بانکی و پرداخت اشاره کرد که  از سوی بانک مرکزی ایران مورد استفاده قرار می گیرد، مدل دیگر مورد استفاده از سوی بانک مرکزی هم سوآپ ارزی است.
مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با اشاره به پیش شرط ها و ضرورت ها انعقاد پیمان های پولی تاکید کرد : این پیش شرط ها و عوامل اثرگذار گاه غیراقتصادی و مشخصاً سیاسی هستند .  به عنوان مثال اراده سیاسی محکم میان ایران و ترکیه برای ایجاد چنین پیمانی وجود داشت که در نهایت به انعقاد قرارداد نیز منجر شد. این اراده و میل میان ایران و روسیه هم دیده می شود و به همین دلیل مذاکرات به نتایج مطلوب نزدیک شده است. اما واقعیت این است که چنین میل و اراده ای همیشه هم وجود ندارد.
وی یادآور شد : نکته دیگر این که اگر به دنبال تحقق پیمان های پولی و امضای قراردادهای سوآپ ارزی هستیم باید الزاماتی مانند مهار نرخ تورم و تک نرخی شدن بازار ارز را نیز محقق کنیم.
 کریمی با تشریح اقدامات بانک مرکزی خصوص  انعقاد پیمان های پولی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی توانسته با اعطای مجوز به بانک ها برای حضور در بازار آزاد ارز و ایجاد ثبات در این بازار در واقع بسترهای لازم برای انعقاد پیمان های پولی را فراهم کند؛ زیرا قطعاً کشورهایی که به دنبال ایجاد چنین پیمان هایی هستند مولفه های اقتصادی از این دست را مورد توجه جدی قرار می دهند. اما این تمام الزامات نیست این واقعیت را هم باید در نظر گرفت که ما در سال های گذشته با مشکل عدم پذیرش عواقب تحریم های بانکی از سوی شرکای تجاری هم رو به رو هستیم.
وی گفت: در واقع پیمان های پولی متکی به سه ستون اصلی هستند. یعنی صادرکننده و واردکننده ای باید وجود داشته باشند که اقدام به انعقاد قرارداد با یکدیگر کنند. از سوی دیگر برای ادامه این مسیر باید میان بانک های دو کشور هم روابط کارگزاری برقرار باشد، تا آن ها بتوانند با پول های ملی نزد یکدیگر حساب افتتاح کنند. در نهایت هم بانک های مرکزی دو طرف قادر باشند حساب های مخصوص ایجاد کنند. تنها با تحقق هم این شروط سوآپ ارزی یا پیمان های پولی در انتهای مسیر به مرحله تسویه ارزی می رسند یا در اعتبار در اختیار یکدیگر قرار می دهند.
مدیر اداره صادرات ادامه داد : به هر حال در تمام دنیا از سوآپ ارزی به عنوان ابزاری در کنار دیگر ابزارهای پرداخت بین المللی مانند اعتبارت اسنادی، بروات اسنادی و حواله های ارزی برای تسهیل تجارت استفاده می کنند و این تنها ابزار ممکن نیست، با این تفاسیر بانک مرکزی در مسیر استفاده کارا از ابزارهای گفته شد حرکت کرده و به نظر می رسد با توجه به شرایط این حرکت از سرعت مناسبی هم برخوردار بوده است.
مدیر اداره صادرات تاکید کرد : موفقیت در انعقاد پیمان های پولی مستلزم ایجاد تعامل سازنده بین بانک مرکزی با دستگاه های ذی ربط و بخش خصوصی است، ضمن این که ضروری است  تعاملی نزدیک و سازنده با بانک های مرکزی دیگر کشورها به وجود آید که ما در همین چارچوب در حال حرکت هستیم.


 خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران گفت: در راستای فراهم نمودن قدرت خرید سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر به‌خصوص روستائیان و کمک به توسعه اشتغال های خرد و رونق تولید به زودی یاراکارت های اعتباری 10 ، 20 ، 30 ، 40 و 50 میلیون ریالی صادر می شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: وی با اعلام این خبر افزود: با استفاده از این کارت ها سرپرستان خانوارها می‌تواند با خرید کالا یا خدمت، بهای تمام شده اموال و خدمات را پرداخت نموده و این بانک پس از صدور صورتحساب، بدهی خانوارها را بصورت نقدی و یا به اقساط مساوی در سررسیدهای معین از وی دریافت می‌کند. فرحی با اشاره به اینکه درحال حاضر اعتبار تخصیص یافته کارت های اعتباری در سیستم بانکی کشور برای هر خانوار حداکثر 50 میلیون ریال است اظهارداشت: اعتبار تخصیص یافته در این کارت ها برای خانوارهای یک، دو، سه، چهار و پنچ نفره و بیش از آن به ترتیب 10 ، 20 ، 30 ، 40 و 50 میلیون ریال بوده و هریک از سرپرستان خانوارها صرفاً می توانند به تعداد افراد یارانه بگیر خود تا سقف تعیین شده از آن بهره مند شوند. مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: یاراکارت اعتباری دارای ویژگی گردان است؛ بدین معنا که با پرداخت اقساط تسهیلات مربوطه مجددأ به میزان اصل مبلغ اقساط در یاراکارت شارژ می گردد.  وی نرخ سود تسهیلات یاراکارت را برابر عقود غیرمشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار اعلام کرد و گفت: امکان بازپرداخت اعتبار مصرف‌شده به‌صورت یکجا و همچنین به صورت اقساطی وجود دارد و مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات نیز حداکثر 36 ماه می‌باشد. گفتنی است: این کارت ها پس از بهره برداری نهائی از طریق شعب پست بانک ایران در سراسر کشور صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه البرز در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت: اين دو مجموعه در تعامل با يکديگر مي توانند نقش بسزايي در رفع مشكلات مالي مردم خصوصاً اشخاص آسيب ديده داشته باشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، رسول تاجدار در ادامه گفت: صنعت بیمه گذشته از عملکرد ویژه خود، يعني تامين و جبران خسارت مي‌تواند به‌صورت يک منبع تامين مالي و سرمايه‌گذاري نقش مهمي در اقتصاد ايفا کند. مدیرعامل شرکت بیمه البرز تصریح کرد: صنعت بیمه به سبب توان بالقوه‌اي که در فراهم ساختن زمينه‌هاي مناسب اقتصادي دارد، در حفظ حقوق بيمه‌گذاران و در نيل به رشد و توسعه اقتصادي کشور اهميت فراوان دارد. وی افزود: این صنعت به‌ویژه در کشوری چون ايران با مشخصه‌هايي نظير بازسازي و نوسازي ظرفيت‌هاي توليدي، هدايت اقتصاد از فعاليت‌هاي غير مولد به مولد و اعمال سياست‌هاي مهار تورم از طريق افزايش توليد، حائز اهميت است. تاجدار با اشاره به نقش بسزای تسهیلات قرض الحسنه و خدمات بانکداری اسلامی اظهارداشت: خدمات شرکت بيمه البرز و بانک قرض الحسنه مهرايران از لحاظ تاثير در بهبود معيشت و توانمندسازي اقشار متوسط جامعه با يکديگر تشابهات زيادي دارند واين تفاهمنامه مي تواند به تقويت توان دومجموعه در ارائه خدمات شايسته تر به جامعه كمك نمايد. در ادامه، دکتر مرتضی اکبری بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهرايران از تمامي توان و پتانسيل خود براي كمك به آحاد جامعه و تحقق مسئوليت هاي اجتماعي استفاده خواهد كرد و در اين راستا همكاري سازمان ها و شركت هاي خصوصي و دولتي مي تواند به تسريع در ارائه خدمات شايسته به نيازمندان واقعي كمك كند. وی افزود: سبد محصولات بانک قرض الحسنه مهرایران و شرکت بیمه البرز از نظر حمایت از افراد واجد شرايط و مددخواه تشابهات بسياري دارد و اميدواريم اين تفاهمنامه بابي براي گسترش تعاملات دوجانبه در آينده اي نزديک باشد.
نشست هم اندیشی و کارگروه های تخصصی مدیران صف و ستاد بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک به مدت دو روز در استان البرز برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی همکاران، ابراز داشت: این همایش آموزشی به منظور طرح مسائل، مشکلات و ابلاغ برنامه ها و سیاست های کلان در ماه های پایانی سال، به منظور ارتقاء سود آوری با محوریت مباحث آموزشی و کارگروه های تخصصی برگزار شده است. مدیر عامل بانک مرتفع شدن موانع و مشکلات و اتخاذ ساز و کارهای عملیاتی برای افزایش درآمد بانک را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش دانست و ابراز داشت: وضعیت بانک در سه ماه نخست سال در شرایط مطلوبی قرار داشت اما با بروز برخی مشکلات برای تعدادی از موسسات مالی، شرایط ناخواسته ای برای بانک مهر اقتصاد بوجود آمد که به لطف خداوند متعال و با همت و پشتکار همکاران خدوم و ارزشمند به سلامت از این مرحله گذر کردیم لذا همه باید تلاش کنیم تا با افزایش بهره وری و سودآوری، جایگاه بانک را بیش از پیش ارتقاء بخشیم.
ایمانی پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات، فروش املاک مازاد و افزایش استفاده از خدمات کارمزدی را چهار راهکار اصلی برای ارتقاء سودآوری بانک عنوان کرد و افزود: محورهای سودآوری کاملاً مشخص است لذا باید از تمامی ابزارها حداکثر استفاده را داشته باشیم و برنامه ریزی ها را به گونه ای انجام دهیم که انشا الله در پایان سال صورت های مالی بانک شفاف و نشانگر سود باشد.
وی گفت: همه همکاران باید در کنار این چهار معاونت، در جهت تحقق برنامه ها و سیاست های راهبردی بانک گام بردارند.


مدیرعامل بانک سرمایه در دیداری صمیمانه از شعبه بلوار آفریقا بازدید نمود و با کارکنان این شعبه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سرمایه، علیرضا پویان شاد، مدیر عامل و عضو هیات مدیره به صورت سرزده از شعبه بلوار آفریقا بازدید نموده و ضمن گفتگو با همکاران، از نزدیک در جریان مسائل و موضوعات شعبه قرار گرفت.
در این بازدید پویان شاد ابتدا بامسئول شعبه در خصوص وضعیت منابع و مصارف، نحوه بازاریابی و سایر آمارهای مربوط به عملکرد شعبه به بحث و گفت و گو نشست و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادهای مسئول شعبه، راهکارها و پیشنهادهای خود را به منظور بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری همکاران ابراز نمود.
لازم به ذکر است مدیر عامل بانک سرمایه در پایان، پس از گوش سپردن به سخنان همکاران شعبه بلوار آفریقا، در خصوص نظرات، مشکلات و پیشنهادات آنها پیرامون مسائل شعبه، رهنمودهایی در خصوص انجام بهتر امور بیان نمود.


رئیس کمیسیون عمران مجلس،گفت: اقدامات مثبت بانک پارسیان درحمایت از طرح های عمرانی و توسعه ای کشور، نوسازی بافت های فرسوده روستایی و همچنین رونق بخشی به صنعت گردشگری ، می تواند اقتصاد روستا و در نهایت کشور را تقویت کند. محمدرضا رضایی، اقدامات مثبت بانک پارسیان را ستود و تصریح کرد: این بانک تسهیلات ارزان قیمت را  در قالب تفاهم نامه ای که با معاونت توسعه روستائی و بنیاد برکت  و با هدف رونق صبعت گردشگری و اقتصاد روستا و حمایت از طرح های عمرانی و توسعه ای مناطق کمتر برخوردار، به امضا رسانیده، به متقاضیان پرداخت می کند. این مهم با توجه به تاثیر رونق اقتصادی روستاها در پیش گیری از مهاجرت روستا و ایجاد مهاجرت معکوس، به ساماندهی و رونق محصولات منطقه ای و روستایی منجر خواهد شد. نماینده مردم جهرم افزود: امید است، این اقدام بانک پارسیان را از سایر بانک ها نیز شاهد باشیم و در سایر حوزه ها نیز نهادهای پولی و مالی کشور پیش قدم شوند تا وضعیت کشور در حوزه های عمرانی و مسکن هر چه سریع تر سامان بپذیرد.


شرکت کارگزاری بیمه پوشش توسعه تعاون با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ستادی و مسئولین گروه مالی و بیمه پوشش توسعه تعاون افتتاح گردید. حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون با قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته‌شده در تأسیس شرکت کارگزاری به‌عنوان ششمین شرکت تأسیس‌شده توسط بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: با تأسیس شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون و ظرفیت‌های موجود در بانک می‌توان زنجیره خدمات ارائه‌شده به مشتریان را کامل نمود. وی هدف از تأسیس شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون را در راستای اجرای سیاست‌های کلی بانک و ارائه خدمات بیمه به پرسنل و مشتریان بانک و همچنین به‌عنوان ابزاری جهت ارتقا جایگاه بانک در سیستم شبکه بانکی کشور مطرح نمود. مدیرعامل بانک توسعه تعاون عملکرد بانک را مثبت ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد با تلاش و تعامل هر چه بیشتر، انتظار می‌رود این شرکت بتواند در جذب منابع و ارائه خدمات بانک را یاری کند. در ادامه اکبر نجفی مدیرعامل شرکت کارگزاری بیمه پوشش توسعه تعاون ضمن قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه بانک خاطرنشان کرد: با تأسیس کارگزاری به‌عنوان یکی از شاخص‌های مناسب برای بالا بردن سطح رفاه و توسعه اجتماعی و همچنین گسترش و نفوذ بیمه‌ها اشاره نمود و از راه‌اندازی میز کار تا پایان سال در مراکز استان‌ها خبر داد.
ظرف مدت ۲.۵ ماه اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج معادل ۱۸ هزار و ۳۰۱ زوج در سراسر کشور توسط بانک مسکن تامین مالی شدند. به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن پس از دستورالعمل جدید بانک مرکزی در 25 تیرماه سال جاری در خصوص اجرای طرح ضربتی دو ماهه اعطای تسهیلات ازدواج از ابتدای مرداد ماه تا پایان فصل تابستان و همچنین تمدید این طرح تا نیمه مهرماه سال جاری، توجه ویژه ای را برای سهولت در پرداخت این نوع تسهیلات به متقاضیان در صف انتظار تسهیلات ازدواج معطوف کرد. از این رو نتایج اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج در بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه ¬ای در بخش مسکن حاکی از آن است که در مدت اجرای این طرح از ابتدای مرداد ماه تا نیمه مهرماه سال جاری (77 روز) معادل 36 هزار و 602 فقره تسهیلات ازدواج به هر یک از زوجین متقاضی پرداخت شده که نشان می¬ دهد معادل 18 هزار و 301 زوج توانستند این تسهیلات را دریافت کنند. مجموع رقمی که در مدت 77 روز اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج از سوی بانک مسکن به زوجین پرداخت شده است معادل 383 میلیارد و 650 میلیون تومان است. این رقم نشان می ¬دهد در طول 2.5 ماه اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج به طور متوسط روزانه 475 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.


بانک سینا به منظور خدمت رسانی بهینه به زائران اربعین حسینی، علاوه بر تمهیداتی که در زمینه ارائه خدمات بانکی به زائران اربعین حسینی(ع) فراهم آورده، به صورت شبانه روزی در نقطه صفر مرزی؛ پذیرای دوستداران حضرت اباعبدالحسین(ع) است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا این بانک با برپایی موکب در نقطه صفر مرزی شلمچه، به صورت شبانه روزی، پذیرای زائران حرم سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) است و علاوه بر اسکان زائرین در محل استقرار موکب، نسبت به توزیع غذا و میان وعده و نیز ارائه خدمات خیاطی و کفاشی به زائران حرم حضرت سید الشهدا(ع) اقدام می کند. این موکب از ابتدای ماه صفر ایجاد شده و تا 28 صفر و زمان بازگشت زائران مستقر خواهد بود.
همچنین از روزهای قبل نسبت به تامین ارز زائران (دینار عراق) به قیمت خرید از طریق صرافی سینا اقدام نموده و شعب این بانک در استان های مرزی کشور و مسیرهای عبور زائران حرم حسینی(ع) نیز به صورت کشیک، خدمات بانکی مورد نیاز زائران را ارائه می دهند. دستگاه های خودپرداز شعب و خارج شعب بانک در این مناطق نیز به صورت مرتب پول گذاری شده و سقف برداشت از خودپردازها نیز تا سقف 5 میلیون ریال افرایش یافته است.


طرح ترفیع گنبد مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، با عنوان پروژه معراج با حمایت بانک انصار و توسط ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در حال اجراست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی‌وتبلیغات، طرح ترفیع گنبد حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام و نصب خشت طلا هریک به قیمت 21میلیون‌وپانصدهزارریال توسط ستاد بازسازی عتبات‌عالیات درحال اجراست و بانک انصار با اختصاص شماره حساب 1-1100000-43- 4410 برای واریز کمک های مردمی از این طرح حمایت می کند.
براساس این گزارش، متقاضیان شرکت در این پروژه عظیم معنوی می‌توانند با واریز مبالغ موردنظر خود به حساب ذکر شده در این طرح شرکت کرده و از ستاد بازسازی عتبات عالیات سند افتخار دریافت نمایند.
شایان ذکر است که بانک انصار با اختصاص شماره حساب‌های زیر شرایطی را فراهم کرده است که عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت می توانند کمک‌های خود را به حساب های مذکور واریز و در طرح‌های معنوی و الهی مشارکت نمایند.