بازداشت 100 نفر به اتهام ارتباط با داعش در ترکيه
پليس ترکيه در ادامه بازداشت‌ها به بهانه مبارزه با داعش، ۱۰۰ نفر ديگر را دستگير کرد. نيروهاي امنيتي ترکيه ديروز در دور جديد عمليات‌هاي امنيتي، بيش از 100 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروريستي داعش بازداشت کردند.به نوشته خبرگزاري «آناتولي» اين افراد در جريان 3 عمليات جداگانه در استانبول، ازمير و آدانا و به خاطر همکاري با تروريست‌هاي داعشي بازداشت شدند.از اين افراد بازداشت شده - که 82 تبعه خارجي نيز بين آنها ديده مي‌شود – مقادير زيادي سلاح و اسناد محرمانه به دست آمده است.موج بازداشت‌ها در ترکيه اين بار به بهانه مبارزه با گروه داعش در حالي شدت گرفته که روز گذشته نيز 245 نفر ديگر به اتهامات تروريستي بازداشت شده بودند. در حالي که رسانه‌هاي محلي ترکيه پيشتر گزارشاتي از حمايت‌هاي غيرمستقيم آنکارا از داعش از زمان آغاز بحران سوريه منتشر کرده‌اند اما دولت ترکيه مدعي است از ابتداي وقوع بحران سوريه تا کنون بيش از 5000 داعشي را بازداشت کرده است.بر اساس اعلام منابع امنيتي ترکيه در حمله همزمان پليس استانبول به ۱۴ آدرس مختلف در مناطق «باغجيلار»، «بي‌کوز»، «فاتح»، «پنديک»، «سنجاق‌تپه» و «شيشلي» ۸۲ تبعه خارجي به ظن ارتباط با گروه تروريستي داعش شناسايي و دستگير شدند.

400 هزار کودک يمني با خطر مرگ مواجه هستند
صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) در بيانيه اي اعلام کرد: بيش از 400 هزار کودک يمني به خاطر سوء تغذيه شديد با خطر مرگ مواجه هستند. به گزارش خبرگزاري آناتولي ترکيه، «آنتوني ليک» مدير اجرايي يونيسف با اشاره به اقدام عربستان سعودي و هم پيمانانش در بستن همه بنادر و فرودگاه‌هاي يمن هشدار داد که اين اقدام سعودي شرايط انساني را در يمن بيش از پيش بحراني خواهد کرد.مدير اجرايي يونيسف تاکيد کرد که کودکان مسئول درگيرها و خشونت‌هايي که بزرگترها مرتکب آن شدند نيستند بلکه نخستين قربانيان آن هستند.در همين حال «مارک لوکاک» معاون دبيرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه از همه طرف‌هاي درگير در يمن خواست تا زمينه را براي ارسال کمک‌هاي انسان دوستانه به مردم نيازمند يمن، فراهم کنند.از سوي ديگر «استفان دوجاريک» سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگراني شديد از پنجمين روز انسداد کامل گذرگاه‌هاي يمن به دست ائتلاف سعودي گفت: اين کشور در معرض بزرگترين قحطي دهه‌هاي اخير جهان قرار دارد.عربستان همراه با چند کشور ديگر از روز ششم فروردين سال 94 اقدام به تجاوز نظامي‌به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور‌هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن به قدرت کرد.اين تجاوز نظامي‌که هيچ دستاوري براي رياض و متحدانش نداشته و تنها سبب ويراني کشور فقير يمن و کشتار و آوارگي يمني‌ها شده است.

البغدادي در البوکمال 
منابع رسانه اي محور مقاومت اعلام کردند که برخي خبرها از حضور سرکرده داعش در شهر البوکمال سوريه حکايت دارد. به گزارش اسپوتنيک به نقل از اطلاع رساني الاعلام الحربي اعلام کرد: اخباري درباره حضور ابوبکر البغدادي سرکرده داعش در شهر البوکمال وجود دارد. اما اشاره اي به اينکه وي بازداشت شده يا خبر نشده است. هنوز جزييات بيشتري در اين باره منتشر نشده و ارتش سوريه نيز آنرا تاييد يا تکذيب نکرده است.شايان ذکر است که ارتش سوريه و متحدانش پنجشنبه شهر البوکمال در ديرالزور را از لوث داعش آزاد کردند.

هشدار نخست وزير استراليا به ساکنان اردوگاه پناهجويان مانوس 
نخست وزير استراليا به پناهجوياني که از خروج از اردوگاه مانوس خودداري مي‌کنند هشدار داده تا هرچه زودتر اين محل را ترک کنند و يک عضو کابينه اين کشور بعضي از پناهجويان را به زمينه‌سازي براي درگيري با ماموران محلي متهم کرده است.ديروز مالکوم تورنبول، نخست وزير استراليا، از ساکنان باقي مانده در اردوگاه پناهجويان در جزيره مانوس خواست تا اين محل را تخليه کنند. وي گفت که ماموران دولت پاپوآ گينه نو براي باز پس‌گيري اين اردوگاه وارد عمل خواهند شد و کساني که در اين محل باقي مانده باشند به زور از آن اخراج خواهند شد.نخست وزير استراليا گفت که از کساني که در اردوگاه پناهجويان هستند مي‌خواهد "قبل از اينکه ماموران آنان را به زور از اردوگاه خارج کنند، به ميل خود از اين محل خارج شوند."اردوگاه واقع در جزيره مانوس، متعلق به پاپوآ گينه نو، يکي از مراکز تعيين شده توسط دولت استراليا براي اعزام پناهجويان بوده است اما سال گذشته، دادگاه قانون اساسي گينه نگهداري افراد در اين محل را مغاير قانون اساسي اين کشور دانست و به دولت دستور داد اين محل را تعطيل کند. مهلت تعيين شده براي تخليه اردوگاه روز ۳۱ اکتبر - ده روز پيش - بود اما حدود ششصد تن از ساکنان اردوگاه از خروج از آن خودداري کردند.


تاخير طرح کاهش مالياتي ترامپ توسط جمهوريخواهان
نمايندگان جمهوريخواه مجلس سنا طرح قانون کاهش ماليات براي شرکت‌هاي بزرگ را که از سوي دولت ترامپ ارائه شده بود تا يکسال به تاخير انداختند. به گزارش نيويورک تايمز، اين تاخير نشانگر فشار رقابتي شديد بين نمايندگان درباره کاهش ماليات براي شرکت‌هاست. با اعلام اين خبر معاملات بازار بورس با کاهش روبرو شد. برطبق برنامه مالياتي ترامپ ماليات شرکت‌ها از ۳۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش خواهد يافت. جمهوريخواهان براي تصويب طرح مالياتي ترامپ نياز به کمک دموکرات‌ها دارند. دموکرات‌ها از اين طرح به عنوان بذل و بخششي به نفع ثروتمندان انتقاد کردند. ترامپ گفت که کاهش ماليات شرکت‌ها باعث رشد بيشتر اقتصادي و در نتيجه بهبود درآمد مالياتي خواهد شد. موسسه رتبه بندي فيچ ضمن اشاره به طرح مالياتي دولت ترامپ نسبت به افزايش شديد کسري بودجه‌امريکا هشدار داده است. اداره بودجه کنگره‌امريکا هشدار داد طرح جمهوريخواهان براي اصلاح قانون مالياتي، بدهي دولت را تا مرز ۱۷۰۰ ميليارد دلار افزايش مي‌دهد.
 تجار انگليسي 
خواستار توافق سريع برگزيت
رهبران تجاري انگليسي و اروپايي از" ترزا مي" نخست وزير انگليس درخواست کردند تا هرچه سريع تر توافق انتقالي برگزيت را به دست آورد.  به گزارش گاردين، روئساي بانک مرکزي انگلستان و همتايان اروپايي از فرانسه، آلمان و ايتاليا در ديدار با نخست وزير بريتانيا خواستار تلاش براي رسيدن هرچه سريعتر به توافق درباره چگونگي خروج انگليس از اتحاديه اروپا شدند.  ترزا مي‌چندي پيش رسما به اتحاديه اروپا اطلاع داد که بريتانيا متمايل بر ترک اتحاديه اروپا با به جريان انداختن بند ۵۰ معاهده ليسبون در تاريخ ۲۹ مارس است و به اين ترتيب فرآيند دوساله خروج کشورش از اتحاديه اروپا را به جريان انداخت اما اين فرآيند تاکنون در دستيابي به يک توافق براي جدايي شکست خورده است.

 دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در خاتمه سفرش به چين که طبق اعلام رسانه‌هاي چيني يک "طرح جديد" براي مديريت روابط و اختلافات دو کشور ايجاد کرده، از شي جينپينگ به عنوان يک رهبر "بسيار محترم" تحسين کرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا از چين خواست اقدامات بيشتري به منظور مهار کره شمالي انجام دهد اما گفت تجارت دو جانبه آنها به ضرر آمريکا بوده است و در عين حال تعهد شي جينپينگ به رويکرد بازتر چين به شرکتهاي خارجي را ستود.اين دو رهبر همچنين ناظر بر امضاي توافقات بازرگاني به ارزش حدود 250 ميليارد دلار بودند اما پيشرفت چنداني در مورد رسيدگي به شکايتهاي شرکتهاي آمريکايي در مورد دسترسي به بازار يا تحقيقات دولت آمريکا بر سر مسائلي نظير دزدي مالکيت معنوي به وجود نيامد.ترامپ کمي‌قبل از سفر به ويتنام براي شرکت در اجلاس اپک توئيت کرد: نشستهاي من با رئيس جمهور شي جينپينگ بسيار هم در مورد تجارت و هم در مورد مساله کره شمالي ثمربخش بودند. رئيس‌جمهوري آمريکا تاکيد کرد: من چين را به دليل سوء استفاده‌اش از آمريکا در روند تجارت با ما سرزنش نمي‌کنم. مسؤوليت اين اخلال بر عهده دولت‌هاي قبلي است.رسانه‌هاي چين ديروز گزارش دادند که لحن و نتيجه سفر ترامپ به چين تا حد زيادي مثبت بوده است.
 دفتر فرستاده سازمان ملل به سوريه از آغاز مقدمات عملي براي دور هشتم مذاکرات ژنو ميان طرف‌هاي سوري خبر داد.به گزارش شبکه خبري الميادين، دفتر استفان دي‌ميستورا، فرستاده سازمان ملل به سوريه در بيانيه‌اي اعلام کرد که مقدمات عملي براي دور هشتم مذاکرات ژنو ميان طرف‌هاي سوري آغاز شده است. اين مذاکرات قرار است ۲۸ نوامبر (هفتم آذر) برگزار شود.در اين بيانيه‌امده است: فرستاده سازمان ملل تماس‌هايي را با نمايندگان عالي‌رتبه کشورهاي منطقه، اروپا، روسيه و آمريکا داشته است و رمزي عزالدين رمزي، معاون دي ميستورا نيز به ديدارهاي خود در رياض پايان داده است. همچنين قرار است دي ميستورا با مسؤولان فرانسوي نيز نشستي داشته باشد و طي روزهاي آينده نيز با هيئت روسيه در ژنو ديدار خواهد کرد. نماينده دائم روسيه در سازمان ملل پيشتر اعلام کرده بود که روسيه‌اميدوار است دور بعدي مذاکرات سوريه در ژنو مثمرثمر باشد.وي تأکيد کرده بود که مسکو آماده کمک به دي ميستورا براي انجام مقدمات اين نشست است. از سوي ديگر، ولاديمير پوتين،‌ رئيس‌جمهوري روسيه روز پنجشنبه گفت: مذاکرات آستانه زمينه را براي ايجاد راه حل درگيري‌ها در سوريه فراهم کرد.وي در ادامه از نقش قزاقستان در تلاش‌هاي بين‌المللي با هدف دستيابي به صلح در سوريه تقدير کرد.
 رئيس جمهور فرانسه از فروش دو فروند رزم ناو ساخت اين کشور به‌امارات متحده عربي خبر داد.به گزارش شبکه خبري فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئيس جمهوري فرانسه روز پنج شنبه در دبي اعلام کرد که‌امارات متحده عربي قراردادي براي خريد دو فروند رزم ناو ساخت فرانسه موسوم به «گوئيند» منعقد کرده است.گفتني است که اين رزم ناو از قابليت انجام عمليات نظارت ساحلي و نبرد ضد زيردريايي برخوردار است.قرارداد خريد اين دو فروند رزم ناو گوئيد که ساخت گروه نيروي دريايي فرانسه است، در پايان ديدار دو روزه‌امانوئل ماکرون از امارات متحده عربي منعقد گرديد.اما ماکرون از اشاره به جزئيات اين قرارداد خودداري کرد.گروههاي بين المللي حامي‌حقوق بشر از جمله سازمان ديده بان حقوق بشر از دولتهاي غربي به دليل انتفاع از سود حاصل از فروش تسليحات به ائتلاف نظامي‌تحت رهبري عربستان سعودي- از جمله‌امارات متحده عربي- که درحال جنگ با نيروهاي مورد حمايت ايران در يمن هستند، انتقاد کرده‌اند.امارات متحده عربي در ماه فوريه توافقي براي خريد تسليحات به ارزشي بالغ بر ۵.۲ ميليارد دلار به‌امضاء رساند که شامل قراردادهايي با شرکت آمريکايي «ريتيون» (Raytheon) و شرکت روسي صادر کننده تسليحات به نام «روسوبورون اکسپورت» است.
ايندپندنت پشت پرده استعفاي حريري را افشا کرد؛
گروه بين الملل:  تنش در منطقه خاورميانه با سکوت درباره وضعيت سعد حريري در عربستان باعث نگراني در لبنان و جامعه جهاني شده است. سعد حريري پس از استعفاي تلويزيوني خود ديگر در عموم ديده نشده و بسياري معتقدند وي در حبس خانگي به سرمي‌برد. دستور خروج شهروندان عرب حاشيه خليج فارس از لبنان نيز باعث نگراني درباره احتمال حمله نظامي‌عربستان به لبنان شده است. رابرت فيسک درباره استعفاي حريري در مقاله‌اي در روزنامه اينديپندنت انگليس جزئيات تازه‌اي را مطرح کرده و نوشته است، آنچه اتفاق افتاد استعفايي واقعي نبود.وي در اين مقاله مي‌نويسد، هواپيماي سعد حريري، نخست وزير مستعفي لبنان سوم نوامبر در رياض به زمين نشست اولين چيزي که حريري مشاهده کرد حضور نيروهاي پليس عربستاني بود که هواپيما را احاطه کرده بودند. آنها سپس به داخل هواپيما آمدند و تلفن همراه حريري را مصادره و محافظان شخصي‌اش را از او جدا کردند به اين ترتيب نخست وزير لبنان را ساکت کردند. فيسک مي‌نويسد، صحبت‌هايي در بيروت مطرح است مبني بر اين که از بهاء حريري، برادر بزرگتر سعد خواسته شده کرسي او را در کابينه بگيرد. فيسک گفت: تمام اعضاي خانواده سعد الحريري هم اکنون در رياض هستند.بنابراين اگر وي به بيروت بازگردد همسرش و فرزندانش را همچون گروگانهايي در رياض ترک کرده است.
نگراني سياستمداران لبناني
با ادامه بي خبري از وضعيت سعد حريري، وزير خارجه فرانسه تأکيد کرد که نخست‌وزير مستعفي لبنان در عربستان آزاد است و هيچ محدوديتي در رفت‌و آمدهاي او در اين کشور وجود ندارد. دفتر اتحاديه اروپا در بيروت با صدور بيانيه‌اي از استقرار و وحدت سياسي، حاکميت ملي، امنيت مردم و کشور لبنان حمايت کرد.رئيس جمهوري لبنان ديروز در ديدار با کاردار عربستان در کشورش گفت: نحوه استعفاي سعد حريري غيرقابل قبول بوده و ما خواهان بازگشت وي هستيم. سفير روسيه در لبنان تهديد کرد که در صورت ادامه ابهام درخصوص وضعيت استعفاي سعد حريري پرونده وي را به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع مي‌دهد.الکساندر زاسيپکين، سفير روسيه در در گفت‌وگو با شبکه لبناني "ال.بي.سي" تصريح کرد که موضوع بازگشت سعد حريري، نخست وزير مستعفي لبنان مربوط به حقوق حاکميتي لبنان است و بايد به اين حقوق احترام گذاشته شود. اين در حالي است که فراکسيون جريان المستقبل در پارلمان لبنان بازگشت حريري به کشور را ضرورتي براي ايجاد توازن داخلي و خارجي تلقي کرد.جبران باسيل، وزير امور خارجه لبنان نيز خواستار بازگشت حريري به لبنان شد. خبرنگار الجزيره در بيروت پيشتر به نقل از منابع رياست‌جمهوري لبنان اعلام کرده بود، مسؤولان لبناني فرض بر اين دارند که حريري در حبس خانگي و يا بازداشت موقت باشد.سفير روسيه در لبنان همچنين خاطرنشان کرد: در صورتي که درخصوص اين موضوع بدون هيچ توضيحي طفره بروند، اين پرونده براي بررسي‌هاي مشترک به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد.از سوي ديگر، وزارت خارجه روسيه خواستار ايجاد راه حلي براي تمامي‌پرونده‌هاي داخلي لبنان از طريق گفت‌وگوي فراگير با مشارکت تمامي‌قدرت‌هاي سياسي اين کشور شد.در بيانيه وزارت خارجه روسيه‌امده است که ميخائيل بوگدانوف، فرستاده ويژه رئيس جمهوري روسيه به خاورميانه و آفريقا و معاون وزير امور خارجه با شوقي بو نصار، سفير لبنان در مسکو ديدار کرد.طبق اين بيانيه، اين ديدار به درخواست سفير لبنان انجام گرفت.
دستور ترک شهروندانشان سعودي و حاشيه خليج فارس از لبنان 
بعد از بحرين و آمريکا، عربستان سعودي، کويت و امارات از شهروندانشان خواستند فورا لبنان را ترک کنند.به گزارش خبرگزاري رسمي‌عربستان، رياض پنجشنبه از شهروندان خود خواست "در اولين فرصت" لبنان را ترک کرده و به اين کشور سفر نکنند.امارات نيز بعد از گذشت چند روز از درخواست بحرين و آمريکا شهروندان خود را به ترک لبنان فراخواند. وزارت خارجه کويت نيز پنجشنبه شهروندانش را به ترک فوري لبنان فراخواند.اين هشدار بعد از اعلام استعفاي غيرمنتظره سعد حريري، نخست وزير مستعفي لبنان از رياض صورت گرفت. در لبنان بسياري از گروه‌ها و احزاب خواهان بازگشت آقاي حريري به کشور هستند. بسياري بر اين عقيده‌اند که استعفاي آقاي حريري تحت فشار مقامات عربستان صورت گرفته است.سعد حريري از آن زمان صحبت عمومي‌نداشته و توضيح بيشتري نداده است اما دفتر آقاي حريري گفته است که وي در حال ديدار و گفتگو با ديپلمات‌هاي خارجي در رياض است. حريري درست يک سال پيش به عنوان نخست‌وزير لبنان معرفي شد. آغاز کار او و ميشل عون به عنوان رئيس جمهور، پس از ماه‌ها بن‌بست سياسي و با توافقي ميان متحدان آقاي حريري و متحدان حزب‌الله ممکن شد.
ديدار ماکرون و وليعهد عربستان در رياض
در پي اينکه لبنان اعلام کرد از امانوئل ماکرون درخواست کرده براي بازگشت حريري به کشورش ميانجي‌گري کند، ماکرون عصر پنجشنبه در سفري غيربرنامه‌ريزي شده وارد عربستان شد و با وليعهد اين کشور ملاقات کرد. به گزارش خبرگزاري رسمي‌عربستان (واس)، امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهوري فرانسه به محض ورود به رياض با محمد بن سلمان وليعهد عربستان ديدار کرد و به بررسي تحولات منطقه، مبارزه با تروريسم و مسائل ديگر پرداخت.در اين نشست تلاش‌هاي براي برقراري ثبات در منطقه، هماهنگي مشترک در قبال مبارزه با تروريسم، روابط استراتژيک دو کشور و راه‌هاي تداوم تقويت همکاري دو جانبه در سايه سند چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان بررسي شد. در اين نشست عادل الجبير،‌ وزير خارجه نيز حضور داشت.ماکرون از امارات به رياض رفت در حالي که براي اين سفر برنامه‌اي نداشت. در پي مراجعت هواپيماي حريري به لبنان بدون اينکه او نيز در آن باشد مقامات لبناني گفتند، بر اين عقيده‌اند که او در رياض بازداشت باشد و از اين رو درخواست رسمي‌براي بازگشت وي به رياض خواهند داد. آنها همچنين بر ميانجي‌گري ماکرون در اين زمينه تاکيد کردند وي درباره استعفاي سعد حريري نيز گفت: من بر اهميت وحدت و ثبات لبنان تاکيد خواهم کرد. رئيس جمهور فرانسه گفت: من ارتباطات غيررسمي‌با حريري داشته‌ام اما درخواستي براي ميزباني از او در فرانسه دريافت نکرده‌ام. وي از اعمال نظر درباره بازداشت‌هاي شاهزادگان، وزيران و مقامات سعودي امتناع کرد و گفت: اين بازداشت‌ها مساله‌اي داخلي است. ماکرون چهارشنبه براي شرکت در مراسم افتتاح موزه لوور ابوظبي به‌امارات سفر کرده بود.
ادامه سرکوب شاهزادگان به اتهام اختلاس
در ادامه موج سرکوب شاهزادگان سعودي توسط محمد بن سلمان ، شاهزاده بندر بن سلطان سفير سابق سعودي در آمريکا نيز در بين بازداشت شدگان است.به گزارش ميدل ايست آي، تعداد شاهزادگان بازداشت شده در عربستان بسيار بيشتر از تعدادي است که اين کشور رسما اعلام کرده است. براساس اين گزارش بندر بن سلطان يکي از دستگير شدگاني است که خبر آن رسما از سوي عربستان اعلام نشده است. دادستان کل عربستان ضمن تأکيد بر اينکه ۲۰۸ تن براي بازجويي درباره پرونده فساد احضار شده‌اند، اعلام کرد که ميزان مبلغ اختلاس شده، به ۱۰۰ ميليارد دلار مي‌رسد. به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز، سعود المعجب، دادستان کل عربستان و عضو کميته عالي مبارزه با فساد گفت: تحقيقات درباره افرادي که به دادگاه احضار شده‌اند به سرعت در حال انجام است و ما اقدامات لازم را در اين زمينه اتخاذ خواهيم کرد.وي تأکيد کرد که تعداد افرادي که بازداشت شده‌اند به ۲۰۸ تن مي‌رسد که هفت تن از آن‌ها به دليل نبود اسناد و مدارک کافي آزاد شده‌اند. دادستان کل عربستان گفت: ميزان اموالي که در رابطه با فساد و اختلاس به هدر رفته مبالغ بسيار زيادي است و مبلغ احتمالي از ۳۷۵ ميليارد ريال فراتر مي‌رود. 

فيليپ استيفنز
 فايننشال تايمز
زماني هست که يک کشور از ديد ديگران بسيار خوب عمل مي‌کند. اين امر هميشه براي انگليس مصداق داشت. اما براي دوستان قديمي‌بريتانيا در پنجه يک تب غيرقابل توضيح است. انگليسي‌ها که به عمل گرايي معروف بودند در پشيماني و خشم سقوط کردند.آلمان‌ها قصد نجات انگليس از دردسر برگزيت را ندارند اما آنها واقعا حيرت زده‌اند که چطور انگليس به چنين راهي رسيد.اخراج وزرا و اتهام آزار جنسي در وستمينيستر ترکيب سردرگم کننده به دنبال داشته است. دولت و پارلمان انگليس کنترل را از دست دادند. اکثريت نمايندگان پارلمان معتقدند برگزيت يک اشتباه است اما مجبور به دنبال کردن آن براي مقابله با تيترهايي چون " خواسته مردم" هستند.اين امري است که توازن يک دموکراسي نسبت به رفراندوم اکثريت سرخم مي‌کند.آلمان چنين امري را در دهه 30 ميلادي تجربه کرد.برگزيت نشانگر بزرگترين ضربه به سياست و اقتصاد انگليس از 1945 تاکنون است. "ترزا مي" با نقطه ضعفش شکل گرفته است و به طور واضح با وزراي خود مخالفت مي‌کند.محافظه کاران نسبت به رابطه شان با قاره اروپا اختلاف نظر دارند.همه آنها از برگزيت حمايت مي‌کنند اما نمي‌توانند راه آنرا انتخاب کنند.ديپلمات‌هاي کشور معتقدند برگزيت تاثير انگليس درخارج را از بين خواهد برد. بانک مرکزي انگليس براين امر تاکييد دارد که وضعيت ارزيابي خزانه داري کشور نيز به درجه بسيار بد و فاجعه برانگيز رسيده است .27 عضو اتحاديه اروپا نيز توافقي موافق با حزب محافظه کار را ارائه نخواهند کرد و وضعيت بازار يکپارچه براي انگليس نامشخص است. آخرين اميد شايد آن باشد که آشوب سياسي ايجاد شده تنها راه توقف اجراي برگزيت باشد.
ترجمه : فاطمه مهتدي