افتتاح نيروگاه دميرچليک آذران با تسهيلات بانک صنعت و معدن
با استفاده از تسهيلات بانک صنعت و معدن نيروگاه مقياس كوچك شرکت دميرچليک آذران به بهره برداري مي‌رسد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، براي اجراي اين طرح كه 28 مگاوات برق توليد خواهد كرد مبلغ 14 ونيم ميليون يورو تسهيلات ارزي اختصاص يافته است.
شرکت دميرچليک آذران در استان آذربايجان شرقي احداث شده و با بهره برداري از آن براي 23 نفر شغل مستقيم ايجاد مي‌شود.
گفتني است استان آذربايجان شرقي طرح‌هايي با تسهيلات بيش از 70 ميليارد تومان در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن دريافت كرده است.

پست بانک‌ايران از عزاداران حسيني در روز اربعين استقبال کرد
 پست‌بانک‌ايران با برپائي ايستگاه صلواتي در مسير عزاداران و سوگواران حسيني که در روز اربعين با پاي پياده از جاي‌جاي تهران خود را به حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) مي‌رساندند استقبال کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: جمعي از کارکنان بانک از صبحگاه روز اربعين با حضور در اين ايستگاه از محبان و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و شهداي دشت‌نينوا استقبال و پذيرائي نمودند.
گفتني است: دربرپائي اين ايستگاه، حوزه مقاومت بسيج، مديريت شعب شهرستانهاي استان تهران، اداره‌کل روابط عمومي‌و تني چند از کارکنان همکاري داشتند.
شايان ذکر است: مديريت شعب پست بانک استان زنجان با همکاري حوزه مقاومت پايگاه شهيد شهرياري نيز اقدام به برپاي ايستگاه صلواتي براي استقبال از عزاداران حسيني در روز اربعين نمود.

تسهيلات اعطايي بانک رفاه به بخش‌هاي مختلف اقتصادي
بانک رفاه در 7 ماهه نخست سال جاري، در بخش‌هاي آب و کشاورزي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگاني، خدمات و متفرقه بالغ بر 182.305 ميليارد ريال تسهيلات اعطا کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ در 7 ماهه نخست سال جاري، تعداد 2.375 فقره تسهيلات قرض الحسنه مشاغل خانگي، اشتغال زايي و کارفرمايان طرح‌هاي مدد جويي به مبلغ 277 ميليارد ريال به معرفي شدگان کميته‌امداد خميني (ره)، سازمان بهزيستي و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از سوي بانک رفاه پرداخت شده است.
بانک رفاه همچنين در مدت ياد شده بالغ بر 1.999 ميليارد ريال تسهيلات از محل قراردادهاي سپرده گذاري صندوق توسعه ملي اعطا کرده است.

خدمات ويژه بانک قرض‌الحسنه مهرايران به زائران حسيني
بانک قرض الحسنه مهرايران براي مشارکت در خدمات رساني به زائران اربعين حسيني، موکب‌هايي را در استان‌هاي ايلام و خوزستان برپا کرد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض‌الحسنه مهرايران، اين بانک با توزيع اقلام فرهنگي و پذيرايي ازعزاداران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و همچنين استقرار۴ دستگاه خودپرداز سيار به منظور بهره مندي زائران از خدمات ريالي از قبيل دريافت وجه نقد و انجام کليه تراکنش‌هاي شتابي از زائران استقبال نمود.

آغاز مسابقه "عضو شو جايزه بگير" بانک ايران زمين
بانک ايران زمين در راستاي معرفي ربات تلگرامي‌خود به مخاطبين اقدام به برگزاري يک مسابقه با نام "عضو شو و جايزه بگير" خواهد کرد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، نحوه شرکت در مسابقه "عضو شو جايزه بگير" به اين صورت خواهد بود که هر هفته بين مخاطبيني که عضو ربات https://t.me/izbankbot هستند قرعه کشي انجام خواهد شد و به يک نفر از اعضاء ربات يک کمک هزينه خريد تبلت به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ريال هديه خواهد شد. 
ضمنا شرکت در اين مسابقه براي عموم آزاد است.

افزايش ساعت ارايه خدمات به مشتريان بانک‌پاسارگاد
 به‌منظور رفاه حال مشتريان و تسريع در ارايه انواع خدمات بانکي به اين عزيزان، ساعت کار شعبه‌هاي بانک‌پاساگاد در شهرهاي مشهد، اصفهان، تبريز و شيراز افزايش يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، شعبه‌هاي اين بانک در شهرهاي مشهد، اصفهان، تبريز و شيراز، از تاريخ 1 آذر 1396 تا پايان سال، در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح الي 16 و در روزهاي پنج‌شنبه از ساعت 7:30 صبح الي 13 آماده ارايه انواع خدمات بانکي اعم از ريالي و ارزي به مشتريان خواهند بود.   هم‌ميهنان عزيز مي‌توانند از طريق تماس با مرکز اطلاع‌رساني بانک پاسارگاد به شماره 82890 و يا مراجعه به سيستم بازخورد در سايت بانک به نشاني www.bpi.ir نظرات، پيشنهادها و سؤالات خود را مطرح کنند. 

عضو شوراي پول و اعتبار تشريح کرد؛
عضو شوراي پول و اعتبار با بيان دلايل شکل نگرفتن روابط بين‌المللي بانکي ايران مطابق پيش‌بيني‌هاي برجام، بر لزوم شفاف سازي ترازنامه و صورت‌هاي مالي بانک‌ها تاکيد کرد.
بهمن عبدالهي در گفتگو با ايبِنا در خصوص وضعيت روابط بانکي ايران در دوران پسابرجام و همچنين تهديدهاي برخي کشورهاي غربي از جمله‌امريکا به منظور جلوگيري از شکل گيري روابط در زمينه‌هاي اقتصادي و بانکي، گفت: اگر روند کارها طبق توافق و پيش بيني‌هاي صورت گرفته در برجام پيش مي‌رفت، شرايط بهتري حاصل مي‌شد.
اين عضو شوراي پول و اعتبار با اشاره به اينکه پيش بيني‌هاي صورت گرفته براي تحقق روابط اقتصادي و بانکي در دوران پسابرجام به دليل عهدشکني‌هاي طرف‌هاي غربي به ويژه‌امريکا شکل نگرفت، اظهارداشت: در حال حاضر، شرايط کار کردن بانک‌هاي ايراني با بانک‌هاي بزرگ و تراز اول دنيا فراهم نشده است.
عبدالهي ادامه داد: البته در اين زمينه نگراني‌ها و ترس‌هايي نسبت به رفتار دولت آمريکا با بانک‌هاي خارجي وجود دارد و اين مسئله باعث تعلل آنها در برقراري روابط بانکي شده است. بنابراين هنوز روابط موثر در ارتباطات بين المللي بانک‌ها برقرار نشده است.
وي افزود: در عين حال، تعدادي از بانک‌ها با نظام بانکي ايران کار مي‌کنند ولي حوزه عملکرد آنها مشخص و محدود است و فعاليت اين بانک‌ها امکان جوابگويي به نيازهاي کشور در تعاملات بين المللي را ندارد و حتما لازم است ارتباط با بانک‌هاي بزرگ بين المللي شکل بگيرد.
رييس اتاق تعاون ايران بيان داشت: دليل ديگري نيز وجود دارد که ارتباطي به مسائل بين المللي ندارد و به وضعيت صورت‌هاي مالي بانک‌ها بر مي‌گردد. ممکن است يکي از دلايلي که باعث ايجاد مانع در روابط بانک‌هاي خارجي با بانک‌هاي ايراني شده باشد را بتوان مشکلات مربوط به صورت‌هاي مالي دانست.
به گفته عبدالهي، اخيرا دستوراتي از سوي بانک مرکزي به بانک‌ها در زمينه شفاف سازي صورت‌هاي مالي داده شده که مي‌توان اميدوار بود که در زمان ارايه ترازنامه بعدي بانک‌ها، اين مشکلات به حداقل برسد و يکي از موانع ارتباط بانکي بين المللي کشور از اين طريق حل شود.


مديرعامل بانک ملي ايران اظهار اميدواري کرد، توسعه روابط اقتصادي ايران و عراق به تسهيل هر چه بيشتر خدمات بانکي بين دو کشور به ويژه خدمات قابل ارائه به زائران عتبات عاليات بيانجامد.
دکتر محمد رضا حسين زاده در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با اشاره به اقدامات انجام شده براي زائران اربعين حسيني از سوي اين بانک، افزود: با توجه به اين که در حال حاضر امکان استفاده از خدمات الکترونيکي بانک‌هاي ايراني در کشور عراق وجود ندارد، بانک ملي ايران تلاش کرد در اربعين امسال حداکثر امکانات بانکي را تا لب مرز براي زائران فراهم کند.
مديرعامل بانک ملي ايران در ادامه گفت: در حال حاضر زائران ايراني براي خريد مايحتاج خود در کشور عراق مجبورند پول نقد حمل کنند، اما تلاش مي‌کنيم تسهيلاتي در جهت استفاده از خدمات شعب بانک ملي ايران در آنجا براي مردم فراهم شود.
به گفته حسين زاده، اين اقدام منوط به دريافت موافقت بانک مرکزي و تهيه زيرساخت‌هاي لازم است.
وي اظهار کرد: بانک ملي ايران سه شعبه در بغداد، نجف اشرف و بصره دارد که مي‌تواند به مسافران و فعالان اقتصادي خدمات ارائه کند.
حسين زاده با تاکيد بر اين که طي چند ماه گذشته شرايط مناسبي براي خريد ارز و دينار صادرکنندگان توسط شعب بانک ملي ايران مستقر در کشور عراق فراهم شده است، ادامه داد: اين اقدام تاثير بسيار مثبتي بر روابط تجاري دو کشور خواهد داشت.


319 مين شعبه بانک پارسيان با حضورفرماندار بهبهان، مشاورعالي استاندار و دکتر پرويزيان، مديرعامل بانک پارسيان و جمعي از کسبه وتجار محل درشهرستان بهبهان گشايش يافت. فرماندار بهبهان تصريح کرد : بانک پارسيان نقش مهمي‌در ساخت و راه‌اندازي پالايشگاه گاز بيدبلند2 شهرستان بهبهان داشته و به اين ترتيب موجب رونق اشتغال زايي و توليد اين شهرستان شده است . مديرعامل بانک پارسيان نيز در مراسم گشايش اين شعبه، با تاکيد بر سياست‌هاي اجرايي" اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال و کسب و کار در اولويت برنامه‌هاي بانک پارسيان قرار داشته و برنامه ريزي‌هاي امسال اين بانک بر اساس سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري درمورد اقتصاد مقاومتي تدوين شده است. مديرعامل بانک پارسيان در بخش ديگري از سخنانش به همراهي و مشارکت بانک در طرح‌هاي توسعه اي منطقه، مانند؛ طرح بزرگ آبرساني به شهرهاي خوزستان و طرح فولاي جهان آرا در خرمشهر اشاره کرد. بازديد مديرعامل بانک پارسيان و هيات همراه از پالايشگاه گاز بيدبلند2 در ادامه سفر به بهبهان، روزچهارشنبه 17 آبان 96، دکتر پرويزيان به همراه مشاورعالي استاندار و ديگرمديران بانک پارسيان، ازپالايشگاه گاز بيدبلند2 بازديد کردند و از نزديک درجريان پيشرفت فيزيکي، تامين اعتبارات مورد نياز از سوي بانک پارسيان و مسائل مطرح در پالايشگاه قرار گرفتند. شايان ذکر است؛ پيش از اين محمدرضا نعمت‌زاده وزير پيشين صنعت، معدن و تجارت در پي گشايش اعتباربانک پارسيان و تخصيص تسهيلات صندوق توسعه ملي براي اجرا و خروج از رکود پالايشگاه گاز بيدبلند2، طي نامه‌اي از بانک پارسيان تشکر و قدرداني کرده بود.


مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از شعبه دروس-هدايت بازديد نمود و با کارکنان اين شعبه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره به همراه عليرضا دانش فاطميه، سرپرست منطقه يک شرق تهران به صورت سرزده از شعبه دروس-هدايت بازديد نموده و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات شعبه قرار گرفت.
در اين بازديد پويان شاد ابتدا بامسئول شعبه در خصوص وضعيت منابع و مصارف، نحوه بازاريابي و ساير آمارهاي مربوط به عملکرد شعبه به بحث و گفت و گو نشست و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادهاي مسئول شعبه، راهکارها و پيشنهادهاي خود را به منظور بهبود عملکرد و افزايش بهره‌وري همکاران ابراز نمود.
لازم به ذکر است مدير عامل بانک سرمايه در پايان، پس از گوش سپردن به سخنان همکاران شعبه دروس-هدايت در خصوص نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور بيان نمود.


در پي لغو ابلاغيه بانک مرکزي در خصوص نحوه محاسبه نرخ سود تسهيلات مکمل مسکن مهر، بانک مسکن نسبت به اعمال نرخ سود تک رقمي‌به روال گذشته اقدام خواهد کرد.
مدير امور ارتباطات و بازاريابي بانک مسکن در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن –هيبنا، با اعلام اين خبر گفت: نرخ سود تسهيلات مسکن مهر در تهران، مراکز استان‌ها و ساير شهرها به ترتيب 9 درصد، 7 درصد و 4 درصد محاسبه شده است که تا اطلاع ثانوي نيز بر همين منوال محاسبه خواهد شد.
مسعود ايزدي افزود: با توجه به ضوابط و مقررات مصوب در طرح مسکن مهر ، دولت بايد نسبت به پرداخت يارانه نرخ سود براي اعمال سود تک رقمي‌اين تسهيلات اقدام کند.
مديرامور ارتباطات و بازاريابي بانک مسکن افزود: با توجه به ابلاغيه بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، بانک مسکن همچون گذشته به منظور حمايت موثر از متقاضيان مسکن مهر و پيشرفت سريع طرح مسکن مهر ، نسبت به اعمال نرخ‌هاي گذشته مبادرت خواهد کرد.


رييس شعبه يزد بانک توسعه صادرات اعلام کرد: در راستاي برقراري خطوط اعتباري، قراردادي به ارزش 1.680.000 يورو با خريدار روسي جهت صادرات پسته از طريق اين شعبه منعقد شد. آقاي مجيد غفوري منش افزود : اين اقدام در چارچوب سلسله اقدامات مسوولان بانک در اعطاي تسهيلات ده ميليون يورويي به ميربيزنس بانک روسيه جهت تامين مالي صادرات در قالب اعتبار خريدار انجام شده است. وي تصريح کرد: اولين اعتبار اسنادي صادراتي گشايش شده توسط MIR BUSINESS BANK روسيه به مبلغ 560.000 يورو دريافت شده و با هماهنگي مديريت امور بين الملل به ذينفع مربوطه ابلاغ گرديده که هم اکنون در حال اجراست. به گفته غفوري منش، برقراري خطوط اعتباري اعتبار خريدار و ريفاينانس با عنايت به رسالت و هدف اصلي بانک در حمايت از فعالان اقتصادي و نيز بمنظور افزايش توان رقابتي صادرکنندگان ايراني در کشورهاي هدف ايجاد شده است. رييس شعبه يزد بانک توسعه صادرات ابراز اميدواري کرد با حمايت و پشتيباني همه جانبه تمامي‌مقامات مسئول و تلاش و همکاري مجموعه بانک گامي‌بلند در جهت نيل به اهداف اقتصادي استان برداشته شود.


بانک صادرات ايران در راستاي حمايت گسترده تر از شرکت‌هاي دانش بنيان با صندوق نوآوري و شکوفايي تفاهم نامه همکاري امضا کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در مراسم امضاي اين تفاهم نامه، از پيشتازي اين بانک در سهم ٤٤ درصدي حمايت از شرکت‌هاي پيشرو در عرصه علم و فناوري‌هاي نوين، قدرداني شد.
قائم مقام مديرعامل و نايب رئيس هيأت مديره بانک صادرات ايران در اين مراسم با اشاره به ضرورت تامين مالي طرح‌هاي نوآورانه، گفت: شرکت‌هاي قديمي‌و بزرگ در اقتصاد کشور ما عمده منابع عمومي‌را به خود اختصاص داده و بخش زيادي از تسهيلات بانک‌ها هم مربوط به اين شرکت‌ها است که هر سال نيز بر آن اضافه مي‌شود. اين در حالي است که در ساير کشورها، تسهيلات بانکي به شرکت‌هاي بزرگ اعطا نمي‌شود و آنها از طريق بازار سرمايه به تامين منابع مي‌پردازند تا راه براي اعطاي تسهيلات به شرکت‌هاي جوان و کوچک هموارتر باشد. 
حميد تهرانفر افزود: صندوق نوآوري و شکوفايي توانسته از شرکت‌هاي دانش‌بنيان که محصول جديد ارائه مي‌کنند، پشتيباني کرده و در زمينه توسعه فناوري به سهم خود تاثيرگذار باشد. 
قائم مقام بانک صادرات ايران ادامه داد: اين بانک فرصت را مغتنم شمرده و تمام تلاش خود را براي حمايت از شرکت‌هاي جوان که از طريق صندوق نوآوري و شکوفايي معرفي مي‌شوند، بکار خواهد بست. 
رئيس صندوق نوآوري و شکوفايي نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به اينکه طي دو سال گذشته همکاري بسيار خوبي با بانک صادرات ايران فراهم شده، افزود: با وجودي که با ۱۲ بانک کشور تعامل داريم، اين بانک به لحاظ ريالي بيشترين سهم را در ارائه تسهيلات به شرکت‌هاي دانش‌بنيان داشته است.
بهزاد سلطاني افزود: به جز ضمانت نامه‌ها، تاکنون جمع کل پرداختي بانک‌ها به شرکت‌هاي دانش‌بنيان مبلغ ۵٣٧ ميليارد ريال بوده که از اين مبلغ، بانک صادرات ايران با اعطاي تسهيلاتي بالغ بر ۲۳٥ ميليارد ريال، سهم تقريبا ٤٤ درصدي را به خود اختصاص داد


سخنگوي بانک تجارت گزارشي از اقدامات اين بانک در ايام راهپيمايي اربعين حسيني و مشارکت در تسهيل حضور ميليوني هموطنان عزيز در اين پويش مذهبي ارائه داد.
 ابراهيم کاظم پور رييس روابط عمومي‌بانک تجارت خاطر نشان کرد: کارکنان اين بانک همچون سالهاي اخير، با اختصاص يک تا سه روز حقوق يا مرخصي خود و خدمت رساني به زوار در موکب‌هاي اين بانک مستقر در مرزهاي جنوب و غرب کشور و نيز موکب بانک تجارت در عمود 168 مسير نجف به کربلا زائران سالار شهيدان را در سفر به ديار عاشقان همراهي کردند.
مشاور رسانه اي مدير عامل بانک تجارت در تشريح اقدامات اين بانک در اربعين حسيني افزود: بانک تجارت همچون سال‌هاي گذشته با يک برنامه‌ريزي مدون و هماهنگ با وزارت امور اقتصادي و دارايي و ديگر بانک‌ها و سازمان‌هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه، يکماه پيش از اربعين حسيني، ستادي ويژه به همين منظور تشکيل داده و مقرر شد در تمامي‌مرزهاي خروج زائران و نيز در مسير نجف به کربلا ، بانک تجارت با استقرار موکب ، خدمات شايسته اي را به زائران ارائه نمايد. ضمن آنکه کارکنان اين بانک بصورت داوطلبانه به خدمت رساني عاشقانه به زوار امام حسين (ع) مبادرت نموده و در اين موکب‌ها خدماتي همچون پخت نان و توزيع غذاي گرم بين زائران، توزيع کلاه آفتاب گير و محصولات فرهنگي ارائه کردند.
سخنگوي بانک تجارت اهم خدمات بانکي ارائه شده به زوار در مرزهاي خروجي کشور را برشمرد و گفت : بانک تجارت در مرزهاي خروج زائران شامل شلمچه، چذابه و مهران با استقرار چندين دستگاه خودپرداز سيار ، خدمات بانکي همچون پرداخت وجه ، فروش شارژ سيمکارت، انتقال وجه و چندين خدمت ديگر را به صورت شبانه‌روزي به زائران ارائه کرد.
سخنگوي بانک تجارت در خاتمه خاطرنشان ساخت : در ايام منتهي به راهپيمايي اربعين حسيني ، اعضاي هيات مديره اين بانک به منظور نظارت بر کيفيت و چگونگي ارائه خدمات به مردم، در موکب بانک تجارت حضور يافته و در خدمت رساني به زوار مشارکت کردند.


براساس گزارش‌هاي منتشر شده از سوي شاپرک، بانک ملت در سه ماهه تابستان بيشترين سهم از مبلغ و تعداد تراکنش‌هاي سيستم بانکي را به خود اختصاص داده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت و بر اساس آمار بانک مرکزي، بانک ملت در تيرماه سال جاري با سهم ۳۲.۱۲ درصدي از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۳۰.۱۷ درصدي از مبلغ تراکنش‌ها و در مردادماه نيز با سهم ۳۱.۹۸ درصدي از تعداد تراکنش‌ها و ۲۹.۹۶ درصدي از مبالغ تراکنش‌ها باز هم بالاترين سهم را به خود اختصاص داده است. بانک ملت در شهريور ماه نيز بيشترين سهم را در سيستم بانکي در شاخص تراکنش‌ها از آن خود کرده است به نحوي که ۳۲.۱۷ درصد از تعداد تراکنش‌ها و ۲۹.۲۶ درصد از مبلغ تراکنش‌هاي بازار به اين بانک اختصاص يافته و آن رادر جايگاه نخست در بين تمام بانک‌هاي پذيرنده قرار داده است. سه ماه تابستان، بانک ملت از نظر سهم تعدادي و مبلغي تراکنش‌ها در ميان همه بانک‌هاي پذيرنده از بازار ابزارهاي پذيرش، بيشترين سهم را به خود اختصاص داده است و در اين سه ماه در ميان سه ابزار کارتخوان فروشگاهي، پذيرش اينترنتي و ابزار پذيرش موبايلي، همچنان در صدر بانک‌ها قرار گرفته است. سهم بانک ملت در شهريور ماه سال جاري، از نظر تعداد تراکنش‌ها در ابزارکارتخوان فروشگاهي، ۲۷.۹۰ درصد، ابزار پذيرش اينترنتي، ۲۸.۶۵درصد و ابزار پذيرش موبايلي، ۷۳.۵۱ درصد ثبت شده است و از نظر سهم مبلغ تراکنش‌هاي بانک ملت نيز براي ابزار کارتخوان فروشگاهي، ۲۷.۴۱ درصد، ابزار پذيرش اينترنتي، ۴۹.۶۲ درصد و ابزار پذيرش موبايلي، ۵۵.۷۳ درصد براي اين بانک در شهريور ماه به ثبت رسيده است.


رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با اشاره به اهميت خدمات بانک شهر به زائران حسيني در ايام اربعين گفت: همراه داشتن پول نقد از دغدغه‌هاي مسافران است که بانک شهر با ارائه خدمات خود، توانسته اين دغدغه جدي زائران را مرتفع سازد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي، محمد عليخاني با اشاره به اقدامات بانک شهر در خدمت رساني به زائران حسيني گفت: بانک شهر با استقرار تجهيزات و ارائه خدمات بانکي و پولي در مرزهاي کشور و نقطه صفر مرزي به ارائه خدمات به زائران مشغول است. وي با بيان اينکه اقدامات اين بانک در ارائه خدمات به زائران در مرزها و همچنين در مسير تردد زائران حسيني ستودني است گفت: خدمت رساني به زوار اربعين و باز کردن گره از کار آنها هم اجر اخروي و هم دنيوي دارد، چراکه مسائل مالي و به همراه داشتن پول همواره يکي از دغدغه‌هاي مسافران است و بانک شهر با نصب شهرنت‌ها و دستگاه‌هاي خودپرداز در داخل پايانه‌هاي مرزي توانسته اين دغدغه جدي زائران را مرتفع سازد.
عليخاني تصريح کرد:همچنين با اتمام مراسم اربعين و آغاز موج بازگشت زائران، اقدامات بانک شهر همچون استقرار شهرنت‌ها و... در مرزها، مي‌تواند کمک بزرگي به زائراني کند که از سفر برگشته و ممکن است به پول نقد نياز داشته باشند. 
رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر گفت: چنانچه شعب بانک شهر و شهرنت‌ها به صورت موقت در داخل عراق و در دو شهر نجف و کربلا و يا در مسير راهپيمايي مستقر شود، مشکلات متعدد زائران تا حدود زيادي برطرف خواهد شد .

هيئت اعزامي‌از بانک قوامين به مرز مهران با سردار فتحي زاده جانشين معاونت هماهنگ کننده ي ناجا و رئيس ستاد اربعين ناجا در نقطه ي صفر مرزي ديدار کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين ، معاون سرمايه ي انساني ، معاون امور استانها و بازاريابي و رئيس اداره ي کل حوزه ي مديريت و روابط عمومي‌بانک قوامين که براي بازديد از موکب‌هاي بانک و ابلاغ پيام تقدير و تشکر و خداقوت مدير عامل بانک به استانهاي کرمانشاه و ايلام سفر کرده بودند ، ديشب به طور اتفاقي با رئيس محترم ستاد اربعين ناجا در نقطه ي صفر مرزي در مهران ديدار کردند. بنابر اين گزارش هيئت اعزامي‌به نمايندگي از مديرعامل بانک گزارشي از اقدامات ستاد اربعين بانک در برپائي مواکب و خدماتي که در موکب‌هاي بانک داده ميشود به محضر جانشين محترم معاونت هماهنگ کننده ي ناجا ارائه و خدمات پولي و بانکي ارائه شده در مواکب بانک را به عرض ايشان رساندند. اين گزارش مي‌افزايد بخشي از گزارش موکب‌هاي بانک قوامين مربوط به حضور فعال معاونت بهداشت و درمان ناجا در کليه ي موکب‌هاي بانک براي ارائه ي خدمات به زائران اربعين بود که مورد توجه قرار گرفت اين گزارش حاکي است در اين ديدار که سردار تقوي جانشين محترم فرماندهي مرزباني ناجا ، فرماندهي محترم هنگ مرزباني مهران ، معاون اجتماعي هنگ مرزباني مهران ومدير کل شعب استان ايلام نيز حضور داشتند ، سردار سرتيپ فتحي زاده ضمن اظهار رضايت از عملکرد بانک قوامين در ارائه ي خدمات به زائران حسيني، براي همکاران بانک قوامين و کارکنان ناجا آرزوي موفقيت کردند.


تيم روباتيک دانش‌آموزي دانشگاه تهران با حمايت بانک آينده، عازم مسابقات المپياد جهاني روباتيک ( WRO) سال 2017 ميلادي شد.
اين دوره از مسابقات با حضور 60 کشور جهان از 19 تا 21 آذر ماه سال جاري در کشور کاستاريکا برگزار مي‌شود. المپياد جهاني روباتيک هر ساله با حضور تيم‌هاي مختلفي از کشورهاي سراسر جهان در ماه نوامبر (آبان و آذر ماه) در يکي از کشورهاي جهان برگزار مي‌شود و هدف آن تعامل، هم‌فکري و برطرف کردن چالش‌هاي پيشِ روي دانش‌آموزان در يک تورنمنت بين‌المللي در کنار هم، عنوان شده است. در اين دوره از مسابقات، کشورهايي نظير: آلمان، ايتاليا، انگلستان، مکزيک، ژاپن، استراليا و … با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.
گفتني است؛ بانک آينده علاوه بر حضور مؤثر در بازار پولي کشور، تلاش دارد تا در عرصه مسئوليت‌هاي اجتماعي نيز به‌نوبه خود، نقش مؤثري ايفا نمايد و بر همين اساس، حمايت از فعاليت‌هاي علمي‌نخبگان، دانشجويان و دانش‌آموزان کشور نيز در همين راستا، در دستور کار بانک قرار دارد.  

دور شانزدهم از سري سوم قرعه‌کشي «وين کارت» بانک سامان با حضور مديران ارشد بانک و برند جايزه ممتاز دوره پيشين اين قرعه‌کشي انجام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌بانک سامان، مرتضي حسيني‌نژاد مدير بازاريابي و توسعه محصول در اين باره گفت: در اين قرعه‌کشي که تنها قرعه‌کشي ماهانه نظام بانکي است، برندگان 251 جايزه به ارزش 5 ميليارد ريال شامل يک جايزه 500 ميليون ريالي، 50 جايزه 50 ميليون ريالي و 200 جايزه 10 ميليون ريالي مشخص شدند.
حسيني‌نژاد تصريح کرد: براساس اين قرعه‌کشي، «عباس محمدي» مشتري شعبه «شهرري» بانک سامان برنده جايزه 500 ميليون ريالي دوره شانزدهم «وين‌کارت» شد. مدير بازاريابي و توسعه محصول بانک سامان با اشاره به اهداف عرضه «وين کارت» اظهارداشت: هدف از ارايه «وين‌کارت» ترويج استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به‌جاي پول نقد است و در تداوم اين هدف، کسب امتياز با تراکنش‌هاي مختلفي همچون انجام خريد‌هاي روزانه با وين‌کارت، خريد شارژ، پرداخت قبض، انتقال وجه داخلي يا ازطريق ساتنا و پايا صورت مي‌گيرد.