اهداف برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي
نمايشگاه‌هاى بين‌المللى پل ارتباطى بين بازرگانان، کارشناسان صنعت‌گران و محققين کشورهاى گوناگون مى‌باشند.نمايشگاه‌هاى بين‌المللى تنها براى نمايش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پيرامون آنها برگزار نمى‌شوند، بلکه اطلاعات گوناگون در زمينه قيمت‌هاى رقابتى در سطح جهاني، آخرين استانداردهاى کيفي، آخرين پيشرفت‌هاى صنعتي، دستاوردهاى پژوهش علمى و ايده‌هاى اقتصادى - تکنولوژى نيز در خلال برگزارى نمايشگاه‌ها مورد تبادل قرار مى‌گيرند.به وجود آوردن زمينه مساعد جهت انجام ملاقات‌هاى سياسى و اقتصادى بين بلندپايگان کشورها، جهت ايجاد حسن تفاهم ميان آنها، بيانگر بعد ديگرى از فلسفه وجودى نمايشگاه‌هاى بين‌المللى مى‌باشد، تا جائى که‌امروزه نمايشگاه‌هاى بين‌المللى به‌صورت يکى از کارآمدترين ابزارها جهت گسترش و تعميق مناسبات سياسي، فرهنگى درآمده‌اند.به‌طور کلى کشورها و يا شرکت‌ها با برگزارى و يا شرکت در نمايشگاه‌ها اهداف عمومى نسبتاً مشابهى را دنبال مى‌کنند. على‌اى‌حال هر کشور و يا شرکتى درکنار اهداف عمومي، اهداف خاص خود را نيز مدنظر دارد، که اين اهداف بايد کاملاً روشن تبيين شده، منطقي، قابل دسترس و کمى و اقتصادى باشند.'اگر هدف اصلى شما فروش کالا است، بهتر است در نمايشگاه‌هاى تخصصى شرکت کنيد و يا خود به برگزارى يک نمايشگاه اختصاصى اقدام نمائيد. براى اهداف بلندمدت و نفوذ در بازارهاى جديد و همچنين يافتن نماينده تجاري، شرکت در نمايشگاه‌هاى عمومى و بين‌المللى که همه ساله در کشورهاى مختلف برگزار مى‌شود، راه متداول و خوبى است.شما با مراجعه به منابع مخصوص راهنماى نمايشگاه‌هاى جهانى به راحتى مى‌توانيد نمايشگاه مناسب هدف خود را پيدا کنيد. بهترين مرجع براى اين منظور کتاب معروف 'M&A' مى‌باشد که همه ساله در آلمان چاپ مى‌شود و حاوى فهرست کامل نمايشگاه‌هاى مختلف در جهان و تاريخ‌هاى برگزارى آنها است.'در کشور ما، شرکت در نمايشگاه‌هاى بين‌اللمى داخلى و خارجى گاه جنبه فرمايشى و تشريفاتى دارند. شرکت‌هاى بسيارى صرفاً جهت اجراء دستور سازمان فراگير خود بدون هدف و برنامه مشخصى در نمايشگاه شرکت مى‌کنند و کالاهائى را به نمايش مى‌گذارند که به لحاظ مشکلات موجود قادر به توليد و عرضه آن نيستند و يا با غرفه‌اى بى‌روح و غرفه‌دارى بى‌علاقه، خود به اعتبار شرکت و کشورشان لطمه وارد مى‌آورند. اين‌گونه شرکت‌ها پس از شرکت در نمايشگاه نيز هيچ‌گاه اين سؤال را مطرح نمى‌سازد که با تحمل اين همه هزينه، وقت و نيرو، بازدهى شرکت‌هاى آنها در نمايشگاه چه بوده است، زيرا به دليل فقدان اهداف مدون، مقياسى براى سنجش و ارزيابى عمل‌کرد خود ندارند.در هر حال در نمايشگاه بين‌المللى تهران سعى مى‌شود ضمن گسترش مبادلات خارجى و عقد قراردادهاى بازرگانى جديد، بازارهاى صادراتى و فروش داخلى توسعه يافته و با شرکاى تجارى جديد پيوند حاصل شود.

«تجارت»ازهزينه بالاي برپايي نمايشگاه درتهران گزارش مي‌دهد؛
تجارت- محمد خادمي: در8 ماه گذشته سال جاري تعداد قابل توجهي نمايشگاه بين المللي از سوي شرکت، موسسات، سازمان‌هاي دولتي و خصوصي در کشور برگزار شده است؛ بيشتر اين نمايشگاه در پايتخت به دليل شهر اقتصادي بودن آن برپا مي‌شود.به قدري استقبال از برپايي نمايشگاه در چندسال اخير در پايتخت صورت گرفته است که سه مجموعه مصلاي امام خميني(ره) در دل شهر، مجموعه نمايشگاه بين المللي تهران در شمال پايتخت و شهر آفتاب در جنوبي‌ترين نقطه تهران ميزبان نمايشگاه‌هاي بين المللي بوده‌اند.
برگزاري نمايشگاه‌ها با هدف به نمايش درآوردن آخرين دستاوردها در حوزه مربوطه، حضور سرمايه گذاران خارجي، رقابت پذيري در توليد بين شرکت‌ها و کارخانه‌هاي داخلي و خارجي، به دست آوردن مشتري داخلي و خارجي، ارتباط بين مشتريان و شرکت‌ها براي نقد و بررسي محصولات و از هم مهم تر حضور بازرگانان خارجي وسرمايه داران کمک بزرگي به صنعت کشور مي‌کند.يکي از مشکلات حضور شرکت‌ها، کارخانه‌ها و موسسات هزينه بالا براي شرکت در اين نمايشگاه‌هاست، به طوري که هر يک از شرکت کنندگان تمايل دارند با سليقه خود غرفه شان را طراحي کنند تا بتوانند مشتري بيشتري براي خود دست و پا کنند، اما هزينه‌هاي ميليوني براي حضور درنمايشگاه و برپاکردن غرفه باعث عقب نشيني مجموعه‌هاي توليدي به خصوص کارگاه‌هاي کوچک مي‌شود، در اين گزارش نگاهي انداخته‌ايم به هزينه‌هاي پيش روي شرکت کنندگان در نمايشگاه‌هاي بين المللي که در ادامه مي‌خوانيد:
افزايش چشم گير برپايي نمايشگاه
طبق تحقيقات خبرنگار«تجارت» در 8 ماه گذشته سال جاري در مجموعه مصلاي امام ( ره) نزديک به 25 نمايشگاه در حوزه‌هاي گوناگون برپا شده و تا 4ماه آينده سال 15 نمايشگاه ديگر در اين مجموعه برپا خواهد شد، در مجموعه نمايشگاه بين المللي تهران نيز در 8 ماه ابتدايي سال جاري نزديک به 35 نمايشگاه برپا شد که تا 4 ماه پاياني سال جاري 15 نمايشگاه ديگر به شکل قطعي برگزار مي‌شود و 24 نمايشگاه ديگر هنوز در حال بررسي براي برپا شدن است.شهر آفتاب که دو سالي است به عنوان يکي از مجموعه‌ها براي برپايي نمايشگاه‌هاي پايتخت ساخته شده است، از ابتداي سال جاري تا آبان ماه 13 نمايشگاه در دل خود برگزار کرده است و تا پايان سال جاري ميزبان 20 نمايشگاه ديگر خواهد بود، اين درحالي است که سال گذشته در اين مجموعه تنها 11 نمايشگاه برپا شده که نشان دهنده افزايش برپايي نمايشگاه در مجموعه شهر آفتاب است.بيش از 80 درصد نمايشگاه‌هايي که برگزار شده در حوزه صنعت و تنها 20 درصد ديگر مربوط به ارائه محصولات فرهنگي، آموزشي و تکنولوژي بوده است . تاکنون نزديک به يک صد نمايشگاه در تهران برپا شده است که به طور ميانگين در هر نمايشگاه صد غرفه از سوي شرکت کنندگان راه‌اندازي شده و در مجموع نزديک به ده هزار غرفه ساخته شده است که اگر هزينه هر يک از غرفه‌ها را تنها 5 ميليون به شکل ميانگين در نظر بگيريم رقمي‌معادل 5 ميليارد تومان هزينه براي ساخت غرفه‌ها در اين مدت سال شده است. در کشور ما بيش از 500 شرکت آماده ساخت غرفه‌هاي نمايشگاهي هستند،اين حجم بالاي شرکت‌هاي دکورسيون سازي نشان دهنده درآمدزايي بالاي اين شرکت‌هاست.
هزينه‌هاي پيش روي غرفه داران
يکي از غرفه داران در نمايشگاه مطبوعات به خبرنگار ما مي‌گويد:« برخي از مطبوعات براي راه‌اندازي غرفه شان هزينه يک صد ميليوني انجام داده‌اند و برخي ديگر از غرفه داران تنها يک ميليون تومان خرج کرده‌اند.»او مي‌افزايد:« بازار افرادي که در راه‌اندازي غرفه‌هاي نمايشگاه فعالند داغ است، برخي از اين افراد با مجريان برپايي نمايشگاه در ارتباط هستند و به غرفه داران اجازه نمي‌دهند شرکت‌هاي دکوراسيون از بيرون از مجموعه براي نصب غرفه اقدام کنند.»يکي ديگر از شرکت کنندگان در نمايشگاه شيريني و شکلات به خبرنگار ما مي‌گويد:« در زمان برگزاري نمايشگاه شيريني در هر غرفه بين سه تا 10 دسته گل بزرگ از سوي افراد مختلف براي غرفه داران ارسال مي‌شود که هر دسته گل بين 200 تا 500 هزار تومان هزينه آن است.»او ادامه مي‌دهد:« ارائه نمونه اي از محصولات و تهيه بروشور از ديگر هزينه‌هايي است که از سوي غرفه داران در نمايشگاه‌ها بايد پرداخت شود.»وي مي‌گويد:«در برخي از نمايشگاه‌ها هزينه غرفه‌ها بسيار سنگين است، برخي از موسسات و شرکت‌هاي معروف در حوزه‌هاي گوناگون هزينه‌هاي ميليوني براي غرفه‌هايشان مي‌کنند.»او درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اينکه بعد از پايان نمايشگاه تکليف غرفه‌هاي ساخته شده چيست؟ پاسخ مي‌دهد:« يکي از روش‌هايي که در نمايشگاه‌ها براي ساخت غرفه در نظر گرفته مي‌شود اين است که شرکت کنندگان پيمانکاران ساخت غرفه شان را بايد به ستاد برگزاري نمايشگاه معرفي کنند تا هماهنگي جهت غرفه سازي و تخليه غرفه صورت بگيرد، همچنين غرفه‌ها بايد به صورت قطعات آماده به محل سالن انتقال يابد به نحوي كه براي ساخت غرفه صرفاً نيازمند مونتاژ باشد، از سوي ديگر استفاده از ادوات جوشكاري ، اره كاري وبرش، داخل فضاي مسقف ممنوع است و در صورت رخ دادن هرگونه حادثه براي پرسنل غرفه‌هاي خودساز، مسئوليت امر متوجه پيمانكار مربوطه است و اين غرفه‌ها بعد از اتمام نمايشگاه از سوي پيمانکار جمع آوري مي‌شوند، شرکت کنندگان به شکلي مدل غرفه سازي را سفارش مي‌دهند، اما در اصل غرفه را اجاره مي‌کنند چرا که در پايان غرفه‌ها مجددا از سوي پيمانکار ساخته شده جمع آوري مي‌شود.»يکي ديگر از عجايب نمايشگاه اخذ بليط 2 هزار توماني از بازديدکنندگان نمايشگاه صنعت ساختمان بود که به نوبه ي خود جالب بنظر مي‌رسيد. البته مسئولان برگزاري براي دانش آموزان و دانشجويان بازديد را رايگان کرده بودند اما متخصصين و صنعتگران براي ورود بايد بليط تهيه مي‌کردند و اين خود يکي از امتيازاتي بود که برگزار کنندگان نمايشگاه به جامعه ي هدف بازار ساختمان داده بودند.يکي از غرفه داران در نمايشگاه مبل به خبرنگار«تجارت» مي‌گويد:« برپايي غرفه در هر سالن نمايشگاه متفاوت است، سالن‌هاي ابتدايي که مراجعه کنندگان با انرژي بيشتر وارد نمايشگاه مي‌شوند و به دليل قرار گرفتن در ديد مشتريان هزينه آن بيشتر است، به همين خاطر در هر غرفه بين 3تا6 توليد کننده مبل اين غرفه را اجاره مي‌کنند و محصولات شان را به شکل مشترک مقابل چشمان بازديدکنندگان قرار مي‌دهند.»او ادامه مي‌دهد:« براي يک محيط 20 متري براي يک هفته نمايشگاه مبلغي در حدود 2 ميليون تومان پرداخت مي‌کنيم.»يکي از غرفه داران نمايشگاه کتاب امسال نيز در باره هزينه بالاي شرکت در نمايشگاه مي‌گويد:« براي غرفه‌ها با متراژ پايين تر از 15 متر چيزي حدود 450 هزار تومان پرداخت مي‌شود. علاوه بر آن ماليات، ارزش افزوده، دستگاه کارت خوان و هزينه پرسنل نيز بايد پرداخت شود؛ پس فروش کتب تنها براي اداي دين است.»
نمايشگاه بين المللي منبع مالي و کسب درآمد 
رئيس هيات مديره اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي کشور در گفتگو با تسنيم در خصوص نحوه برگزاري نمايشگاه بين المللي مي‌گويد:« در صدور مجوز و نحوه برگزاري اين نمايشگاه نوعي شبه انحصار وجود دارد.» او ادامه مي‌دهد:« از يک سو دو نهاد دولتي يعني «مرکز توسعه تجارت» و «شرکت نمايشگاههاي بين المللي» براي صدور مجوز برگزاري نمايشگاه‌هاي مرتبط به کشاورزي يک گردش کار طولاني با ظاهري قانوني تعريف کرده‌اند اما از جانب ديگر هيچ تشکل يا شرکت‌هاي ديگر امکان ورود به اين چرخه براي اخذ مجوز و برگزاري را ندارند.»رئيس هيات مديره اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي کشور مي‌افزايد:« اين دو نهاد توامان نمايشگاه را از منظر توليد و منافع توليدات کشاورزي و صنعت دام و طيور و دستاوردهاي بازرگاني و تجاري براي اين دو بخش مهم مشاهده نمي‌کنند و در مجموع برگزاري نمايشگاه را به عنوان منابع مالي کسب درآمد براي خود و افراد و شرکت‌هاي خاص کرده‌اند.»وي تصريح مي‌کند:« بر اساس تجربه و عملکرد سال‌هاي گذشته، مي‌توان گفت اين نمايشگاه رويکرد تجاري و بازرگاني ندارد و تقريبا هيچ هيات تجاري حتي در کشورهاي اطراف براي حضور در نمايشگاه و فراهم آوردن زمينه صادرات گوشت مرغ و مواد لبني که يک ضرورت ملي در جهت تحکيم موقعيت فعاليتهاي توليدي در عرصه دام و طيور است، سازماندهي و برنامه ريزي نمي‌کند و نمايشگاه در سايه لابي‌هاي موجود در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي بدون توجه به اين مسائل تعيين کننده، برگزار مي‌شود.»آن طور که « حسن زاده» مي‌گويد:« عدم حضور موثر سازمان دامپزشکي و نظارت همه جانبه بر اجراي نمايشگاه، چه بسا با توجه به آستانه فصل سرما و شيوع غير منتظره آنفولانزاي پرندگان مشکلاتي نيز براي صنعت مرغداري ايجاد کند.»وي خاطرنشان مي‌شود:« سال‌هاي متمادي است که ما تقاضا داريم اين نمايشگاه با اجماعي از حلقه‌هاي متعدد صنعت مرغداري و تشکل‌هاي مربوط به آن و در چارچوب مصالح و منافع صنف و يک توليد ملي مهم برگزار شود که چه بخش دولتي يعني مرکز توسعه تجارت و چه شرکت نمايشگاهي بين المللي اهميتي براي اين تقاضا قائل نمي‌شوند. در اين صورت طبيعي است که مسئوليت مجري فقط در قبال نحوه برگزاري باشد و مسئوليتي در رابطه با توليدات صنعت دام و طيور براي خود متصور نباشد.»«حسن زاده» در پايان يادآورمي‌شود:« مصالح ومنافع صنعت بايد توسط بخش خصوصي حفظ شود و افتتاح اين نمايشگاه هم توسط معاونت مربوط بيشتر جنبه تشريفاتي دارد. در عين حال در تلاش هستيم که توسط کميسيون کشاورزي مجلس با اين وضعيت شبه انحصار برخورد کنيم.»
هزينه ميلياردي براي برپايي يک نمايشگاه
هزينه‌هاي بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات دو ميليارد و ٧٧٠ميليون تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه‌هاي نمايشگاه نيز ٦٤٠ ميليون تومان اعلام شده است، هزينه بيستمين نمايشگاه مطبوعات(سال ١٣٩٣)، دو ميليارد و ٣٩٤ ميليون و ٦٠٠هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه‌هاي نمايشگاه نيز ٥٦٦ ميليون تومان اعلام شد؛ همچنين هزينه نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات (سال١٣٩١) پنج ميليارد و ١٠٠ ميليون تومان اعلام شده که ٢٨٥ ميليون نيز به عنوان درآمد اجاره بهاي غرفه‌ها ثبت شده است. براي برپايي نمايشگاه کتاب تهران نزديک به 18 ميليارد تومان هزينه به اجرا در مي‌آيد.


معرفي طرح اعطاي سهام بيمه پارسيان به خريداران بيمه‌هاي عمرو سرمايه گذاري 
بيمه پارسيان بعنوان بزرگترين بيمه کاملا خصوصي کشور همواره در راه ارتقاي بيمه‌هاي عمر و افزودن خدماتي که به جذابيت اين بيمه نامه بيفزايد سعي و تلاش نموده است و در اين راه بيمه نامه‌هاي مختلفي ذيل بيمه عمروسرمايه گذاري خود عرضه کند. 
در اين ميان طرح جديد اين شرکت(طرح اعطاي سهام به دارندگان بيمه-نامه عمروسرمايه‌گذاري) که به خريداران خود سهام شرکت را اعطا مي‌نمايد از 3 زاويه به سودآوري براي بيمه گذاران اين شرکت پرداخته است. در اين راستا مصاحبه اي با عضو هيات مديره و مديرعامل بيمه پارسيان انجام داده‌ايم که در زير ميخوانيد: 
آقاي اويارحسين ابتدا درخصوص اهداف اين طرح به هفته نامه بورس گفت: طرح اعطاي سهام شرکت بيمه پارسيان به دارندگان بيمه‌هاي عمروسرمايه گذاري، با هدف ايجاد ارزش پايدار براي بيمه گذاران محترم و وفاداري هر چه بيشتر آنان ارائه گرديده است. با عنايت به ماهيت بلند مدت اين بيمه‌نامه‌، اهداي سهام شرکت بيمه پارسيان نسبت به ترغيب مشتريان در ايجاد تعلق خاطر و حفظ تعهد موثر خواهد بود. 
-چه خدمات ويژه اي در اين طرح به بيمه گذاران ارائه مي‌گردد؟ 
شرکت بيمه پارسيان ضمن سهيم نمودن بيمه‌گذاران در سود سرمايه حاصل از سهام اهدا شده (از جمله سود نقدي ساليانه آن و استفاده از حق تقدم خريد سهام)، مجموعه متنوعي از سبد مالي و بيمه‌اي با خدمات ويژه را به ايشان ارائه مي‌نمايد. 
در اين طرح، بيمه‌گذاران محترم مي‌توانند با خريد بيمه نامه عمروسرمايه‌گذاري ضمن تامين آرامش و آسايش خاطر ناشي از مزاياي پوشش‌هاي متنوع بيمه‌اي، اندوخته مطمئن و مناسبي را نيز در پايان مدت بيمه‌نامه دريافت نمايند و از اين اندوخته به عنوان سرمايه‌اي براي دوران بازنشستگي (بصورت يكجا يا در قالب مستمري) استفاده نمايند. علاوه بر اين، با مشارکت در بازارهاي سرمايه در سود سهام شرکت بيمه پارسيان سهيم مي‌باشند. در نتيجه، به دليل ترکيب دارايي‌ها در اين طرح، علاوه بر به حداقل رساندن ميزان ريسک متعلقه، ارزش سرمايه گذاري بيمه گذاران روندي رو به رشد خواهد يافت. 
- شرايط اهداي سهام شرکت بيمه پارسيان به خريداران بيمه نامه عمروسرمايه گذاري در اين طرح چگونه است و در چه بازه زماني اجرا خواهد شد؟ 
شرکت بيمه پارسيان به مشترياني که اقدام به خريد بيمه نامه عمرو سرمايه گذاري نمايند، و مجموع حق بيمه پرداختي آنان در طي مدت طرح به حد نصاب تعيين شده (مطابق جدول پيوست) برسد، حداکثر 1000 سهم از سهام شرکت بيمه پارسيان اهدا مي‌نمايد. زمان اجـــراي آن از 1396/07/22 لغايت 1396/12/21 مي‌باشد و جامعه هدف ما خريداران بيمه‌نامه عمروسرمايه‌گذاري در طي مدت طرح هستند.

حضور بيمه پاسارگاد در همايش بين المللي حمل و نقل و لجستيک ايران
همايش بين المللي حمل و نقل و لجستيک ايران با پشتيباني دولت، وزارت راه و شهرسازي، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران و تهران و ساير نهادهاي ذيربط صنفي سرمايه گذاري ملي و بين المللي، شرکت‌هاي حمل و نقل در حوزه‌هاي مختلف هوايي، زميني، دريايي، ريلي و… شرکت‌هاي مشاوره اي، نهادهاي علمي‌و آموزشي، بانک‌ها، بيمه‌ها و موسسات مالي، در روزهاي ۱۴ و ۱۵ آبان ماه برگزار شد. شرکت بيمه پاسارگاد در اين همايش با اختصاص فضايي جهت ارائه مشاوره‌هاي لازم در زمينه بيمه‌هاي باربري و حمل و نقل پذيراي شرکت کنندگان بود. همچنين نگاه اين شرکت به صنعت حمل و نقل و لجستيک کشور به عنوان صنعتي پويا، کارآفرين و داراي ارزش افزوده فراوان براي کشور، نگاهي جدي و حرفه‌اي است.بيمه پاسارگاد اعتقاد دارد با برقراري ارتباط مناسب با صنعت حمل و نقل و لجستيک، ايجاد اعتماد متقابل سازنده و ارايه خدمات مناسب بيمه‌اي؛ ضمن آن که از مشتريان توانمند، قابل اعتماد و وفادار برخوردار مي‌شود؛ بخشي از رسالت اجتماعي خود در توسعه کشور از طريق اين صنعت حياتي را ايفا مي‌کند.
حاصل اين نگاه جدي و حرفه‌اي بيمه پاسارگاد به صنعت حمل و نقل و لجستيک، عرضه انواع محصولات و خدمات بيمه‌اي عمومي‌و اختصاصي مرتبط با اين صنعت است. برخي از اين محصولات مانند "بيمه تضمين تعهدات تحويل‌ گيرندگان کانتينر در قبال مالکان آن” منحصر به فرد بوده و تنها توسط اين شرکت بيمه به متقاضيان عرضه مي‌شود.

بيمه ايران غرامت زيان ديدگان اتوبوس گنبد را پرداخت مي‌کند
بيمه ايران غرامت زيان ديدگان حادثه اتوبوس مسير گنبد - تهران را پرداخت مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، درپي وقوع حادثه دردناک واژگوني اتوبوس مسير گنبد - تهران، آقاي پورکياني رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت ، ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي جان باختگان، دستور رسيدگي سريع و بررسي نحوه پرداخت خسارت به حادثه ديدگان و بازماندگان را صادر کرد. بر اساس اين گزارش با هماهنگي آقاي فراشياني مدير بيمه‌هاي اتومبيل بيمه ايران، مدير بيمه ايران استان گلستان به اتفاق نماينده مردم گنبد کاووس در مجلس شوراي اسلامي‌با حضور در منزل خانواده جان باختگان و عيادت ازمصدومين، از آمادگي بيمه ايران براي پرداخت علي الحساب خسارت به حادثه ديدگان خبر داد. گفتني است ؛ اتوبوس گنبد -تهران که حامل37 مسافر بود، عصر روز چهاردهم آبان در محور سوادکوه مازندران واژگون شد که متاسفانه در اثر اين حادثه ۱۴نفر از مسافران جان باختند و بيش از ۲۰ نفر مصدوم شدند.

بيمه دانا در نمايشگاه محصولات پروتئيني حضور دارد 
شرکت بيمه دانا در دومين نمايشگاه محصولات پروتئيني و صنايع وابسته حضور فعال خواهد داشت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در اين نمايشگاه که از تاريخ 22 الي 25 آبان ماه جاري در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار خواهد شد، شرکت بيمه دانا با ارائه آخرين دستاوردها و محصولات بيمه اي خود، ضمن پاسخگويي به سوالات مختلف بازديد کنندگان، در خصوص مسائل و رشته‌هاي متنوع بيمه اي به علاقه مندان مشاوره خواهد داد. علاقه مندان و بازديد کنندگان از اين نمايشگاه براي بازديد از غرفه بيمه دانا مي‌توانند به سالن 10-11، غرفه 45 همه روزه از ساعت 9 صبح الي 17 بعد از ظهر مراجعه کنند.

پرداخت خسارت دكل فتح ٩٥ شركت ملي حفاري ايران توسط بيمه رازي
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، طي قراردادي كه في مابين اين شركت و شركت ملي حفاري ايران منعقد شده است، خسارت حادثه آتش سوزي اخير توسط شركت بيمه رازي پس از تكميل پرونده پرداخت خواهد شد. دكل فتح ٩٥ در نزديكي بندر هنديجان در منطقه رگ سفيد در استان خوزستان در روز يكشنبه ٧ آبان ماه دچار سانحه آتش سوزي شد. شركت بيمه رازي به محض مطلع شدن از حادثه و با اعزام نيروهاي متخصص جهت ارزيابي خسارت وارد شده به محل آتش سوزي اقدام نمود و مهندس باباكردي، مدير بيمه‌هاي مسئوليت و مهندسي بيمه رازي نيز شخصا به استان رفته و جزييات حادثه را زير نظر قرار دادند. گفتني است تنها دكل فتح ٩٥ تحت پوشش اين بيمه نامه مي‌باشد و چاه رگ سفيد پوشش بيمه اي ندارد و بيمه نامه مذکور در قالب يک کنسرسيوم بيمه اي با راهبري و سهم ۴۰ درصد بيمه رازي صادر شده است.

پرداخت 6ميلياردو400ميليون ريال خسارت به زيان ‌ديدگان رانندگي در فارس 
سرپرستي بيمه ‌کوثر استان فارس درپي حادثه رانندگي مبلغ 6ميلياردو400ميليون ريال به زيان ‌ديدگان پرداخت کرد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير سرپرستي بيمه‌کوثر استان فارس؛ درپي اين حادثه دونفر درگذشتند و سه‌نفر به شدت آسيب ديدند. با پي‌گيري‌هاي به‌عمل آمده و بعد از صدور راي دادگاه مبلغ ديه به خانواده متوفيان و افراد زيان‌ديده پرداخت شد.