بازديد مديرعامل بانک سرمايه از باجه ميدان قبا
مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از باجه ميدان قبا بازديد نمود و با همکاران اين باجه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره اين بانک از باجه ميدان قبا بازديد نمود و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات باجه مذکور قرار گرفت. در اين بازديد پويان شاد از بخش‌هاي مختلف باجه ميدان قبا بازديد کرد و ضمن گوش سپردن به سخنان همکاران در خصوص نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل باجه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به آنها بيان نمود و از زحمات همکاران در دستيابي به اهداف عاليه بانک تشکر کرد.

فروش ۱۸.۰۰۰ ميليارد ريال اوراق گواهي سپرده ۱۶درصدي در بانک ملت
فروش مرحله دوم اوراق گواهي سپرده ويژه سرمايه گذاري (عام) در بانک ملت از روز دوشنبه ۲۲ آذرماه سال جاري شروع مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين بانک در مرحله دوم ۱۸هزار ميليارد ريال اوراق گواهي سپرده با نرخ سود علي الحساب ۱۶ درصد به فروش مي‌رساند. بر اساس اين گزارش، فروش اين اوراق از روز ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۹۶ به مدت يک روز شروع خواهد شد و فروش تدريجي آن با محاسبه و اخذ سود روز شمار مدت زمان سپري شده به مدت ۵ روز تا پايان روز دو شنبه ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت. بر اين اساس، گواهي سپرده فوق، مدت دار ، ويژه سرمايه گذاري (عام) يک ساله، با نام و الکترونيک خواهد بود. نرخ سود علي الحساب سالانه اين اوراق ۱۶ درصد قابل پرداخت در مقاطع ماهانه و نرخ بازخريد آن، قبل از سررسيد،۱۴ درصد سالانه در نظر گرفته خواهد شد.

پرداخت سود سهام شرکت سيمان خاش از طريق بانک سپه
براساس قرارداد منعقده ميان اين بانک و شرکت سيمان خاش عمليات پرداخت سود سهام سهامداران شرکت مذکور هم اکنون از طريق کليه شعب بانک سپه آغاز شده است. در اين راستا سهامداران حقيقي شرکت ياد شده ضمن مراجعه به شعب اين بانک با ارائه مدارک هويتي معتبر مي‌توانند سود سهام خود را دريافت و يا به ساير حساب‌هاي خود انتقال دهند. شايان ذکر است بانک سپه به عنوان نخستين بانک ايراني و دولتي و بيش از 90 سال سابقه درخشان در عرصه بانکداري و ارائه خدمات مناسب به مشتريان، عامليت سود سهام تعداد زيادي از شرکت‌هاي سهامي‌بورسي و فرابورسي را از سال‌هاي گذشته از طريق شعب سراسر کشور به عهده دارد.

راه‌اندازي سامانه صدور رمز يکبار مصرف در بانک سينا
به منظور تکميل زنجيره خدمات بانکي و افزايش امنيت حساب کاربران، سامانه صدور رمز يکبار مصرف بانک سينا جهت ورود به اينترنت بانک راه‌اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، کاربران با استفاده از اين سامانه بدون نياز به سخت افزار خاص و تنها از طريق ارسال پيامک به سامانه 727، مي‌توانند در سريعترين زمان ممکن رمز يکبار مصرف ورود به اينترنت بانک را دريافت کنند.
بر اساس اين گزارش، براي استفاده از سامانه صدور رمز يکبار مصرف بانک سينا، نيازي به حمل قطعه سخت افزاري نيست و علاوه بر هزينه کمتر، کاربران نگراني در خصوص مفقودي، معيوب و خراب شدن يا حمل رمزياب ندارند. گفتني است با اينترنت بانک سينا، عمليات متعدد بانکي قابل انجام است که از آن جمله مي‌توان به انجام انواع انتقال وجه، پرداخت قبوض و خريدهاي اينترنتي اشاره کرد. 

امکان غير فعال‌کردن رمز دوم کارت‌هاي بانک‌پاسارگاد
به‌منظور افزايش امنيت اطلاعات کارت مشتريان، امکان غير فعال‌سازي رمز دوم کارت‌هاي بانک‌پاسارگاد فراهم شد. به‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، امکان غير فعال‌سازي رمز دوم کارت (رمز خريد اينترنتي کارت)‌، از طريق درگاه‌هاي بانک‌پاسارگاد فراهم شد و مشتريان مي‌توانند در صورت تمايل نسبت به غيرفعال کردن رمز دوم کارت خود اقدام کنند. بر اساس اين خبر، مشتريان مي‌توانند از طريق بانکداري مجازي پاسارگاد، دستگاه‌هاي PinPad شعبه‌ها، دستگاه‌هاي خودپرداز بانک‌پاسارگاد و همچنين مراجعه به شعبه‌هاي بانک‌پاسارگاد، رمز دوم کارت خود (رمز خريد اينترنتي) را غيرفعال کنند.

برپايي موکب بانک مهر اقتصاد در مراسم اربعين
به مناسبت اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران با وفاي ايشان، کارکنان بانک مهر اقتصاد ضمن حضور در مراسم پياده روي با برپايي ايستگاه صلواتي پذيراي شيفتگان و عشاق حضرت سيدالشهدا(ع) بودند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، در اين مراسم که با حمايت پايگاه بسيج حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در بانک و همکاري اداره کل امور شعب شرق استان تهران و ستاد مرکزي صورت گرفت، همکاران ضمن حضور در مراسم معنوي و پرشور پياده روي، توفيق خدمت رساني براي خيل عظيم زائران حرم حضرت عبدالعظيم (ع) را يافتند و با برپايي ايستگاه صلواتي در محل شعب 17 شهريور پذيراي راهپيمايان حسيني بودند.


حجم بالاي تامين مالي مسکن مهر توسط بانک مسکن، اقدام بي سابقه در شبکه بانکي محسوب مي‌شود.
مدير امور ارتباطات و بازاريابي بانک مسکن در گفت وگو با پايگاه خبري بانک مسکن - هيبنا، گفت: بانک مسکن طي دوره 10 ساله 86 تا کنون حدود 49 هزار و 130 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت پروژه‌هاي مسکن مهر در سراسر کشور پرداخت کرده است که اين حجم تامين مالي يک طرح آن هم توسط تنها يک بانک عامل، اقدام بي سابقه در شبکه بانکي محسوب مي‌شود.
وي ضمن تشريح گزارش عملکرد بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل پرداخت تسهيلات طرح مسکن مهر ، اعلام کرد: نزديک به دو ميليون و 400 هزار فقره تسهيلات مسکن مهر طي 10 سال گذشته به پروژه‌هاي 99 ساله و همچنين ساخت و سازهاي مشمول دريافت تسهيلات مسکن مهر پرداخت شده است. اين حجم تسهيلات براي ساخت 2 ميليون و 358 هزار واحد مسکوني در سراسر شهرهاي کشور در اختيار سازنده‌ها قرار گرفته است.
مسعود ايزدي با تشريح عملکرد تامين مالي مسکن مهر در سه برش زماني ابتداي طرح تا ابتداي دولت يازدهم، ابتداي دولت يازدهم تا پايان آن دولت و همچنين ماه¬‌هاي گذشته از فعاليت دولت دوازدهم، افزود: بانک مسکن از ابتداي اجراي طرح مسکن مهر در سال 86 تا آغاز دولت يازدهم (نيمه مرداد 92) مجموعا 39 هزار و 360 ميليارد تومان تسهيلات در اين بخش پرداخت کرد که اين روند در چهار سال دولت يازدهم نيز ادامه داشت به نحوي که 9 هزار و 240 ميليارد تومان تسهيلات نيز در اين دوره زماني بابت ساخت و تکميل مسکن مهر پرداخت شد.
مدير امور ارتباطات و بازاريابي بانک مسکن تاکيد کرد: افزون بر اين، بانک مسکن در دولت دوازدهم نيز روند پرداخت تسهيلات به پروژه مسکن مهر را به رغم تنگناي مالي و پايان خط اعتباري اختصاص داده شده براي اين طرح متوقف نکرد بلکه از شيوه جايگزين خط اعتباري براي تامين مالي پروژه‌هاي مسکن مهر استفاده کرد. در شيوه جايگزين، بانک مسکن توانست از محل بازگشت تسهيلات پرداختي به همين پروژه‌ها ناشي از پرداخت اقساط تسهيلات¬ گيرنده¬‌ها (کساني که واحدهاي مسکوني مهر خود را دريافت کرده‌اند و ماهانه اقساط تسهيلات را پرداخت مي‌¬کنند)، مجدداً منابع مالي لازم براي پرداخت به پروژه‌هاي در حال ساخت را تامين کند. طي ماه‌هاي سپري شده از عمر دولت دوم تدبير و اميد به عنوان سومين برش زماني، حدود 531 ميليارد تومان تسهيلات در اين بخش پرداخت شد. اين رقم در قالب 200 فقره تسهيلات که عمدتا مربوط به مصوبه دولت در خصوص افزايش سقف تسهيلات واحدهاي نيمه‌ تمام از 30 به 40 ميليون تومان است، پرداخت شده است.


عضو هيات علمي‌پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي مطرح کرد؛
عضو هيات علمي‌پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي با اشاره به سنگ اندازي غربي‌ها در برقراري روابط بانکي بين‌المللي ايران، بر لزوم اتخاذ راهکارهايي براي حل مشکل مطالبات غيرجاري بانک‌ها تاکيد کرد.
سجاد ابراهيمي‌در گفتگو با ايبِنا، در زمينه وضعيت روابط بين الملل بانک‌ها و همچنين پيش نيازهاي ورود نظام بانکي ايران براي ورود به عرصه‌هاي بين المللي، گفت: عوامل متعددي را مي‌توان به عنوان موانع حضور بانک‌هاي ايراني در عرصه بين المللي و همچنين کُندي کار در اين بخش عنوان کرد.
عضو هيات علمي‌پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي اظهارداشت: اگر مشکلات بين المللي، تحريم‌ها و سنگ اندازي‌هاي برخي کشورها مانند آمريکا در زمينه برقراري روابط بانکي حل شود، در داخل نيز برخي مشکلات ساختاري وجود دارد. در عين حال، سياست غربي‌ها در طول دوره‌هاي گذشته به نحوي بوده که موسسات اعتباري و بانکي جهان مجبور به انتخاب در برقراري روابط با ايران و آمريکا باشند.
وي ادامه داد: همچنين با وجود اينکه بستر فعاليت‌هاي بانکي ايران با ساير کشورها وجود دارد، ‌رفتارهاي غربي‌ها باعث محدوديت و مشکلاتي در کار نظام بانکي شده است.
ابراهيمي‌در خصوص وضعيت انجماد دارايي‌هاي نظام بانکي و راهکارهاي خروج بانک‌ها از اين وضعيت گفت: در حال حاضر و در شرايط فعلي براي آن بخشي از دارايي‌هاي بانک‌ها که مي‌توان براي خروج از انجماد برنامه ريزي کرد، ابتدا بايد شفاف سازي صورت پذيرد و کار در فرايند صحيح با کمترين هزينه قرار گيرد.
اين کارشناس مسائل بانکي خاطرنشان کرد: در عين حال، در مراحل بعدي کار بايد مکانيزم‌هايي طراحي شود که انجماد دارايي‌هاي بانکي دوباره تکرار نشود وگرنه اين زيان وجود خواهد داشت. اينکه مي‌گويند منابع قفل شده و مطالبات غيرجاري و ... وجود دارد، بايد در کوتاه مدت طرح‌هايي داشته باشيم که بتوان بخشي از مشکلات را حل و فصل کرد.
عضو هيات علمي‌پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي افزود: دولت بايد در اين حوزه وارد شود که بتوان طرحي را در کوتاه مدت و بلندمدت برنامه ريزي و اجرايي کند. البته بخش مسکن به دليل قرار داشتن در شرايط رکود، طي چند سال اخير تاثيرات منفي زيادي در ايجاد دارايي‌هاي منجمد نظام بانکي داشته است.
ابراهيمي‌تاکيد کرد: بانک‌ها در طول سال‌هاي متمادي به عنوان ضربه گير اقتصاد ايران عمل کرده‌اند. در طرح‌هايي که دولت‌ها در سال‌هاي گذشته از مسکن مهر و بنگاه‌هاي کوچک زودبازده اجرا کرده‌اند، يک بخش کار منابع بانک‌ها بوده است.
وي اظهارداشت: اين ديدگاه که منابع ناتمام بانک‌ها وجود دارد در سياست گذاري‌ها نيز در گذشته وجود داشته است که بخشي از مشکلات نظام بانکي را ايجاد کرده است. براي خروج بانک‌ها از انجماد دارايي‌ها بايد مردم، دولت و سياست گذاران همکاري داشته باشند.


همايش معرفي استارتاپ‌هاي برتر بازار سرمايه، با حضور استارتاپ‌هاي فعال در حوزه بازار سرمايه و مديران ارشد بازار، با حمايت ويژه شرکت کارگزاري بانک سامان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک سامان به نقل از شرکت کارگزاري بانک سامان، در اين همايش که به همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برگزار شد، استارتاپ‌هاي برتر به معرفي حوزه‌هاي فعاليت خود براي حاضران پرداختند. براساس اين گزارش، مديرعامل شرکت کارگزاري بانک سامان در سخناني خود در اين همايش گفت: کارگزاري بانک سامان در راستاي حمايت خود از استارتاپ‌ها و با همکاري شرکت بيمه سامان، اقدام به اعطاي بيمه تکميلي به شرکت‌هاي دانش‌بنيان و استارتاپ کند. براساس اين گزارش، در پايان اين همايش با حضور دکتر حسن اميري عضو هيات‌مديره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، سيدروح‌الله ميرصانعي دبيرکل کانون کارگزاران و دکتر حميدرضا مهرآور رئيس هيات‌مديره کانون کارگزاران و مديرعامل شرکت کارگزاري بانک سامان از استارتاپ‌هاي برتر قدرداني شد. گفتني است، علاقه مندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر از حمايت‌هاي شرکت کارگزاري بانک سامان با تلفن مستقيم 88795358-021 تماس بگيرند.

 خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران گفت: اين بانک تاکنون بيش از 2هزار ميليارد ريال تسهيلات ارزان‌قيمت به کشاورزان و دامداران پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک ايران: وي ضمن اعلام خبر فوق گفت: اين بانک با توجه به رسالت ذاتي خود مبني بر خدمت‌رساني در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و به‌عنوان بزرگترين خرده‌بانکدار کشور، توانسته است براي توسعه اقتصاد روستاها و رونق کسب‌و‌کارهاي خرد بيش از 2 هزار ميليارد تسهيلات از محل منابع صندوق توسعه ملي در بخش‌هاي کشاورزي، دامداري و منابع طبيعي، صنايع تبديلي و تکميلي و ساير بخش‌هاي مرتبط پرداخت نمايد.
وي تصريح کرد: اين تسهيلات در مناطق محروم جهت خريد تجهيزات کشاورزي تا سقف 80 درصد قيمت دستگاه‌ها با بازپرداخت 5 ساله و با نرخ 10 درصد و در مناطق برخوردار نيز بعنوان سرمايه در گردش تا سقف 80 درصد مبلغ خريد مواد اوليه با نرخ 14درصد مي‌باشد.
فرحي گفت: در بخش خدمات کشاورزي نيز به منظور ارتقاء کيفيت توليد در تأمين کود، تهيه بذر مرغوب، بوجاري و ساير عوامل تأثيرگذار بر کيفيت محصولات به متقاضيان اين بخش تسهيلات ويژه‌اي پرداخت مي‌شود.
مديرعامل پست‌بانک‌ايران درپايان افزود: اساس تحقق اقتصاد مقاومتي رونق توليدات داخلي است و پرداخت تسهيلات به کشاورزان و دامداران به‌عنوان تأمين‌کنندگان نيازهاي اساسي جامعه مي‌تواند علاوه بر ايجاد اشتغال و تشويق توليد داخلي در جلوگيري از مهاجرت روستائيان نيز مؤثر باشد.


بانک صادرات ايران در راستاي عمل به تکاليف قانون رفع موانع توليد رقابت پذير، طي ٦ ماه ابتداي سال جاري ٢٤٩ رقبه از املاک مازاد خود را به ارزش ٢٣٦٧ ميليارد ريال به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش بيش از ٦٠٠ درصد رشد داشته است.
 اين در حالي است که طي نيمه اول سال ٩٥ اين بانک موفق به فروش ٦٢ رقبه ملک مازاد به ارزش ٣٨٠ ميليارد ريال شده بود. به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران،
 اين بانک در همگرايي با سياست‌هاي دولت دوازدهم، برنامه فروش املاک مازاد خود را به طور جدي پيگيري نموده به نحوي که در اجراي بندهاي ١٦ و ١٧ قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور مصوب سال ١٣٩٤، اين بانک موفق شد تا در نيمه اول سال ٩٥ با فروش ٦٢ رقبه ملک به ارزش ٣٨٠ ميليارد ريال و در نيمه دوم با فروش ٨٥ رقبه ملک بالغ بر ٤٩٠ ميليارد ريال (در مجموع ١٤٧ رقبه ملک به ارزش ٨٧٠ ميليارد ريال) در سال ٩٥ بخشي از املاک مازاد خود را بفروش برساند.


هيات مديره بانک توسعه صادرات در جلسه مشترکي با شرکت فيليپ سيدني راهکارهاي توسعه نقش تطبيق (رعايت قوانين و مقررات و استانداردهاي لازم‌الرعايه) را بررسي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، در اين جلسه، نمايندگان شرکت فيليپ سيدني به ارائه توضيحاتي در خصوص تبيين مفاد استانداردهاي موجود در اين زمينه پرداخته و راهکارهاي موجود براي اجراي دستورالعمل مذکور را توضيح دادند. بانک توسعه صادرات در نظر دارد تا در فرصت موجود، ساختارهاي فعلي خود را در جهت توسعه بيش از پيش نقش تطبيق در بانک گسترش داده و اقدامات گسترده‌تري براي افزايش کيفيت و نحوه مديريت ريسک عدم رعايت قوانين و مقررات اجرا نمايد. هيات مديره اين بانک، در حال بررسي خط‌مشي رعايت قوانين و مقررات بوده، به‌نحوي که بتواند اصول کلي، فرآيندهاي اصلي شناسايي، اولويت‌بندي، مديريت و کنترل ريسک عدم رعايت قوانين و مقررات و نحوه گزارش‌دهي را از جايگاه قانوني خود، مورد نظارت قرار دهد. شرکت فيليپ سيدني يک شرکت هلندي است که در زمينه‌هايي نظير آموزش، مشاوره و ارزيابي تطبيق در موسسات مالي و اعتباري فعاليت‌هاي گسترده‌اي داشته است و اکنون يکي از شرکت‌هاي مطرح در اين زمينه محسوب مي‌گردد. در سال‌هاي اخير به دليل افزايش حساسيت‌ها و دغدغه‌ها در سطوح ملي و بين‌المللي در خصوص سوء استفاده از بانک‌ها براي مقاصد و اهداف مجرمانه در زمينه‌هايي چون پولشويي و تامين مالي تروريسم، نقض تحريم‌هاي بين‌المللي و نيز جرايم مالي به ويژه رشوه و اختلاس، موضوع رعايت قوانين و مقررات در بانکها از اهميت فزاينده‌اي برخوردار شده است.


تعداد کاربران خدمات بانکداري الکترونيک بانک اقتصادنوين در مهرماه سال جاري با رشد قابل توجهي همراه بوده است که در اين بين، تعداد کارت‌هاي اعتباري صادره از اين بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد 42 درصدي همراه بوده است. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، به منظور افزايش توان خريد و رضايت‌مندي مشتريان، صدور کارت‌هاي اعتباري بر اساس دستورالعمل بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌در بانک اقتصادنوين، در دستور کار قرار دارد و رشد 42 درصدي تعداد کارت‌هاي اعتباري صادره اين بانک، نشان از رضايت مشتريان و کاربران، از اين خدمت است.
  بر اساس اين گزارش، در بازه زماني ياد شده، تعداد کاربران موبايل بانک اقتصادنوين، 22 درصد و تعداد کاربران اينترنت بانک اقتصادنوين نيز، 12 درصد رشد داشته است. 
گفتني است، بانک اقتصادنوين با هدف تسهيل دسترسي مشتريان به خدمات نوين بانکي، همواره توجه ويژه‌اي به توسعه خدمات بانکداري الکترونيک داشته و رشد مستمر تعداد کاربران اين خدمات، نشان از رضايت مشتريان از خدمات نوين اين بانک است.

مديرعامل بانک تجارت برنامه‌هاي اين بانک براي توسعه خدمات و نقش آفريني موثرتر در بازار‌هاي پولي و مالي کشور را تشريح کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت محمدابراهيم مقدم نودهي روز يکشنبه بيست و يکم آبانماه در گفتگويي با اشاره به اينکه برنامه محوري توام با پويايي و انعطاف پذيري در قبال تحولات و چالشها ، در بانک تجارت نهادينه شده است يادآورشد : يکي از برنامه‌هاي اصلي ما ، تکميل سبد خدمات مالي بانک با هدف تامين نيازهاي بنگاه‌هاي اقتصادي در راستاي ارزش آفريني و افزايش رضايت مشتريان است . بر همين اساس از دوسال پيش تاکنون سوپرمارکت مالي بانک کامل تر شده و اکنون مي‌توان گفت که بخش‌هاي مختلف تشکيل دهنده آن مي‌توانند طيف گسترده اي از خدمات ويژه بانکداري شرکتي را به مشتريان بزرگ بانک ارائه نمايند . اين اطمينان را به سپرده گذاران و سهامداران عزيز بانک مي‌دهيم که بانک تجارت فرآيند تقويت و توسعه سوپرمارکت مالي خود را با هدف ارزش آفريني براي مشتريان و تحصيل سود مورد انتظار ذينفعان همچنان با قوت ادامه خواهد داد.
مقدم با ارائه‌امار تسهيلات اعطايي بانک تجارت در بخش‌هاي مختلف اقتصاد کشور گفت : تا پايان شش ماهه نخست سالجاري مانده تسهيلات بانک تجارت در بخش صنعت و معدن 166721 ميليارد ريال ، بخش مسکن و ساختمان 136931 ميليارد ريال ، بخش کشاورزي 87128 ميليارد ريال ، بخش صادرات 7694 ميليارد ريال و بخش بازرگاني و خدمات به 80118 ميليارد ريال رسيده است ، ضمن آنکه از ابتداي سالجاري تاکنون بيش از 12206 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه در قالب 116774 فقره وام ازدواج و معادل 162 ميليارد ريال تسهيلات خوداشتغالي از سوي شعب اين بانک در سراسر کشور پرداخت شده است.
وي خاطرنشان ساخت : بانک تجارت امسال نيز حمايت موثر و هدفمند از بنگاه‌هاي اقتصادي مولد را با جديت در دستور کار قرار داده و در همين راستا از ابتداي سالجاري تاکنون معادل 2835 ميليارد ريال تسهيلات به 243 بنگاه اقتصادي کوچک و متوسط پرداخت نموده است ، ضمن آنکه مي‌کوشيم با افزايش سود بانک از طريق ارتقاء سطح خدمات و صرفه جويي در هزينه‌ها ، نمونه کامل يک بنگاه اقتصادي موفق در پياده سازي اقتصاد مقاومتي باشيم.
مديرعامل بانک تجارت به برنامه اين بانک براي افزايش تنوع سبد خدمات با محوريت بانکداري الکترونيک اشاره و خاطرنشان ساخت : در سالجاري شاهد نهايي شدن و پياده سازي سامانه بانکداري مجازي در سايت اينترنتي بانک تجارت بوديم که‌امکان دسترسي کاربران به طيف گسترده اي از خدمات بانکداري غيرحضوري را به صورت متمرکز فراهم مي‌آورد . همچنين در راستاي افزايش قدرت خريد هموطنان گرامي‌و رونق کسب و کار صاحبان مشاغل اقدام به راه‌اندازي شبکه خريد و فروش اقساطي کالا و خدمات در قالب "طرح آسان خريد" نموده‌ايم . وي همچنين افزود : هم اکنون بانک تجارت با برخورداري از 3857 دستگاه خودپرداز ، 304000 دستگاه POS فروشگاهي و 1785 درگاه پرداخت اينترنتي طيف گسترده اي از خدمات بانکداري الکترونيک را به هم ميهنان ارائه مي‌کند.
مدير عامل بانک تجارت در ادامه خاطر نشان کرد: در راستاي بهبود رفاه مردم و بمنظور بازسازي ناوگان تاکسي‌هاي فرسوده نيز تاکنون 16.249 دستگاه تاکسي فرسوده در سطح کشور با تسهيلات بانک تجارت نوسازي شده که مجموع تسهيلات پرداختي در اين بخش به 3.250 ميليارد ريال بالغ مي‌شود.


رئيس سرپرستي منطقه هفت بانک شهر با اشاره به آغاز به کار نمايشگاه کتاب کرمانشاه، از اختصاص هشت ميليارد ريال بن کارت کتاب براي بازديدکنندگان اين نمايشگاه و توزيع آن خبر داد. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، سعيد نوري با اشاره به عامليت اين بانک براي دومين سال از نمايشگاه‌هاي کتاب استاني گفت: با توجه به تجارب موفق سال گذشته و اعلام رضايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌از خدمات بانک شهر، در قالب تفاهم نامه همکاري برپايي نمايشگاه‌هاي کتاب استاني براي مدت پنج سال به بانک شهر سپرده شد. نوري اظهار کرد: امسال و در اين نمايشگاه تلاش شده تا خدمات بهتر و گسترده تري به مردم فرهنگ دوست کرمانشاه ارائه شود. نوري با بيان اين‌که پيش از اين پيشخوان‌ها و ATM‌هاي بانک شهر براي ارائه خدمات به زوار اربعين در مرز خسروي و شهرستان قصرشيرين مستقر بود، گفت: با توجه به روزهاي پاياني اين ايام، تعدادي از اين دستگاه‌ها را براي ارائه خدمات بهتر به نمايشگاه کتاب منتقل شد. وي تصريح کرد: با توجه به اينکه نمايشگاه کتاب کرمانشاه صبح و بعدازظهر برقرار است ، در تمامي‌ساعات به مشتريان خدمات ارائه مي‌شود و در اين راستا از نيروهاي زبده بانک استفاده مي‌شود. نوري تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين خدمات توزيع بن کتاب است که نزديک به هشت ميليارد ريال بن کارت با تخفيف 20 درصدي براي مردم در نظر گرفته شده است.
رئيس اداره کل حسابداري و بودجه بانک قرض الحسنه مهر ايران در سفر به استان خوزستان از توسعه روش‌هاي نوين بانکداري در بانک قرض الحسنه مهر ايران خبرداد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، اکبر ترکيان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ايران به منظور پاسخگويي بيش از پيش به نيازهاي مشتريان از روش‌هاي نوين بانكداري در ارائه خدمات بانكي بهره مي‌گيرد و تلاش مي‌كند با توسعه بانكداري الكترونيك در اين مسير گام بردارد. وي افزود: بانک قرض الحسنه مهر ايران در برنامه‌هاي کاري خود تلاش مي‌کند تا خدمت صادقانه به مردم را سر لوحه قرار داده و از طريق ارائه تسهيلات قرض الحسنه به تحقق حقوق شهروندي کمك كند. رئيس اداره کل حسابداري و بودجه بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: اين بانک در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در کشور پيشتاز است به طوري كه از ابتداي سال تا كنون بيش از ۴۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در ۵۳۰ شعبه سراسر كشور پرداخت كرده است. اکبر ترکيان اظهار داشت: ما معتقديم با توجه به اينکه بانک قرض الحسنه مهر ايران براساس سنت حسنه قرض الحسنه ايجاد شده و فعاليت مي‌كند براي جامعه بركت دارد و مي‌تواند بخشي از نيازهاي اساسي مردم را تامين كند.


بانک ملي ايران قصد دارد در اقدامي‌نو، همزمان با حمايت از نخبگان داراي ايده، از آنها براي ارائه خدمات نوين براي مردم کمک بگيرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، گرچه‌ايده‌هاي زيادي ميان جوانان نخبه کشورمان وجود دارد که هر کدام مي‌تواند به محصولي مهم تبديل شود، اما بسياري از آنها به دليل نبود سرمايه لازم براي تجاري سازي تنها در حد يک ايده باقي مي‌ماند.
بر اين اساس بانک ملي ايران قصد دارد به منظور استفاده از توانايي‌هاي جوانان داراي ايده و نيز تسريع در برخي امور بانک از اين ظرفيت استفاده کند؛ به همين منظور جشنواره اي در حوزه استارت آپ‌ها در دست طراحي است.
بانک تصميم دارد نيازهاي خود را مطرح و آن را در اختيار ايده پردازان قرار دهد. آنها نيز طي يک فرايند مشخص، اين خواسته‌ها را بررسي و ايده‌هاي خود را طرح مي‌کنند. هيات داوران نيز پس از بررسي، طرح‌هاي برتر را انتخاب و آن‌ها را به بانک معرفي مي‌کند.
بانک ملي ايران در نهايت به منظور استفاده از ايده‌هاي منتخب، روي آنها سرمايه گذاري خواهد کرد تا هم صاحب ايده حمايت گردد و هم با اين روش، بخشي از مسائل موجود در بانک با استفاده از توان نخبگان حل شود.