هر پروژه افتتاح شده،  حتماً بانکی در کنار آن بوده است
تامین مالی طرح ها برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف اقتصادی نیاز به منابع مالی فراوانی دارد که بخش عمده ای از آنها را نظام بانکی تامین می کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، آقای دکتر صالح آبادی در دیدار با اعضای شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی کشور با بیان این مطلب گفت: از کسب و کارهای کوچک گرفته تا تمام پروژه های بزرگ زیرساختی از منابع بانکی استفاده می کنند ولی کمتر می بینیم تا به نقش حمایتی بانک ها از این طرح ها پرداخته شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد : بانک ها برای ایجاد اشتغال و تولید و توسعه اقتصادی سهم و تاثیر به سزایی دارند و باید این تصویر در ذهن مردم نقش ببندد نه اینکه بانکها فقط سود پرداخت می کنند.
رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران همچنین به ضرورت فرهنگ سازی برای اصلاح نظام کارمزد خدمات بانکی اشاره کرد و گفت: باید این فرهنگ در کشور ترویج شود که برای ارائه سرویس خوب، باید کارمزد آن‌را پرداخت. به‌عبارتی‌دیگر عمده درآمد منابع بانکها از کارمزدها باید تامین شود و نه صرفا از مابه التفاوت از نرخ سود تسهیلات‌اعطایی و سپرده.

توسعه همکاری بانک قرض الحسنه رسالت و جبهه فرهنگی عفاف و حجاب
جبهه فرهنگی عفاف و حجاب به بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت پیوست.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از گروه ایثار بانکداری اجتماعی ، سیدمحمدمحسن دعایی دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با ارائه گزارشی از فعالیت این جبهه بر گسترش همکاری دو مجموعه تاکید کرد.
محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز با اشاره به خدمات این بانک گفت: بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت سعی در ارائه خدمات آسان، ارزان و شرعی در بستری مدرن دارد.

بانک صنعت و معدن، موفق ترین بانک در حمایت از تولید و صنعت کشور
محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه وجودی بانک های توسعه ای تامین مالی حوزه تولید، اشتغال و صنعت کشور است و از میان نهادهای مالی موظف ، بانک صنعت و معدن به نحو احسن این وظیفه را انجام می دهد.
حسن نژاد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن افزود: از زمان حضور آقای افخمی وجود مدیریت شفاف و اولویت بخشی به طرح های نیمه تعطیل و تعطیل در بخش های صنعتی و تولیدی کشور موجب تحولات بزرگی شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت افزایش سرمایه بانک خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن از سوی مجلس بارها مطرح شده است و اکنون دولت باید این موضوع را پیگیری کند. 
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی مهمترین موضوع، بحث تولید و تامین مالی تولید است که خوشبختانه بانک صنعت و معدن در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش اثرگذاری را ایفا کرده است.
حسن نژاد در پایان گفت:  در میان بانکهای کشور، بانک صنعت و معدن موفق ترین بانک در انجام ماموريت هاي تعيين شده است.

پذیرایی موکب‌های بانک‌انصار از زائرین اربعین‌حسینی
بانک انصار با برپایی موکب در مرزهاي مهران، خسروي، شلمچه و چزابه در ایام اربعین، از زائرین حضرت اباعبدالله‌الحسین  علیه السلام و راهپیمایان اربعین حسینی پذیرایی کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، این موکب‌ها با حضور مدیران و کارکنان بانک و در راستای خدمت رسانی به زائرین در مسیر پیاده‌روی اربعین در ایران و عراق، در مرزهای مذکور برپاشده بود.
در این گزارش آمده است ‌که بانک انصار همچنین با استقرار خودپردازهای سیار در مناطق مرزی که به منظور تامین نقدینگی و پول مورد نیاز زوار و راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی صورت‌گرفت، موجبات رضایت و خشنودی افزون‌تر آنان را فراهم کرد.

همکاری بانک قرض الحسنه مهرایران با روستاییان
مختاری مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهرایران در استان فارس به منظور رفع احتیاجات ضروري و کمک به تقويت بنيه مالي روستائيان، در ديدار با کريمي، دهيار روستاي ناصرآباد شرق شهرستان كازرون تفاهمنامه جديد اعتبار در حساب جاري را امضا كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، مختاری مدیرشعب استان فارس در اين جلسه گفت: قطعا توسعه روستاها با توجه به نقشي که در توليد فرآورده هاي دامي و کشاورزي دارند مي تواند مشکل اشتغال را تا حدود زيادي مرتفع نمايند و اين وظيفه سيستم بانكي است كه با حمايت از روستاها زمينه هاي اين تحول را بوجود آورند. وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران بنا به ماموریت، اهداف و مسئولیت هاي اجتماعي خود، طرح ها و برنامه‌هاي گوناگوني براي کاهش فقر، بهبود وضعيت اقتصادي و خدمات رساني مطلوب تر به روستاييان در زمينه‌هاي مالي، اعتباري و بانکي اجرا کرده كه در آينده نيز اين روندهاي حمايتي با شتاب بيشتري همراه خواهد بود.

معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي عنوان کرد:
معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي، برنامه ريزي و فعاليت‌هاي بخش فناوري بانک مرکزي و شبکه بانکي را در راستاي افزايش کيفيت خدمات بانکي و گسترش دسترسي آحاد جامعه به اين خدمات دانست.
به گزارش روابط عمومي‌بانک مرکزي، نشست خبري ناصر حکيمي، معاون فناوري‌هاي نوين اين بانک با موضوع تشريح سياست‌هاي بانک مرکزي در عرصه فناوري مالي با حضور اصحاب رسانه در ساختمان ميرداماد بانک مرکزي برگزار شد. حکيمي‌در اين نشست خبري با اشاره به اهميت موضوع فناوري مالي در عرصه خدمات بانکي گفت: با توجه به گسترش روزافزون کاربرد فين‌تک‌ها در خدمات بانکي با استفاده از کسب نظرات متخصصان در داخل کشور و همچنين بررسي و مطالعه تجربيات بين المللي در اين زمينه، برنامه اي به عنوان مسير راه و سياست کلي بانک مرکزي در شش مرحله در عرصه فناوران مالي تا پايان سال ۱۳۹۷ تدوين و اجرايي خواهد شد. سند اول و دوم اين برنامه تدوين و منتشر شده است و سند سوم نيز تا اوايل آذر و سند چهارم تا اواخر دي ماه سال جاري اطلاع رساني خواهد شد؛ دو سند ديگر مجموعه سياستي فناوري مالي در سال آتي منشر مي‌شود.
معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي «پرداخت ساز» را سند اول اين مجموعه سياست‌ها خواند و گفت: پرداخت‌ساز به فين‌تک‌هايي اطلاق مي‌شود که اطلاعات مربوط به فرآيند پرداخت را توسعه مي‌دهند. اين سند در تيرماه‌امسال تدوين و در سايت بانک مرکزي اطلاع رساني شده است.
حکيمي‌با معرفي پرداخت‌يار به عنوان دومين سند اين مجموعه بيان کرد: ضوابط پرداخت‌يار امکان استفاده از خدمات پذيرش کارت توسط فين‌تک‌ها را فراهم مي‌کند، اين ضوابط در مهرماه سال جاري تدوين و منتشر شده است.
وي از پرداخت‌بان به عنوان سومين سند از مجموعه سياست‌هاي فناوري مالي بانک مرکزي نام برد و افزود: پرداخت‌بان امکان پرداخت‌هاي خرد غير از آنچه که تاکنون از طريق شبکه آنلاين انجام مي‌داد را امکان پذير مي‌سازد. کيف پول خرد نمونه اي از اين فناوري مالي است که چارچوب اين ضوابط تا اوايل دي ماه تدوين و منتشر خواهد شد. معاون فناوري‌هاي نوين از حساب‌يار به عنوان چهارمين سند که تا اواخر دي ماه سال جاري کار تدوين آن به پايان مي‌رسد نام برد و گفت: چارچوب مقرراتي حساب‌يار به فين‌تک‌هايي مربوط مي‌شود که‌امکان کنترل و مديريت حساب‌هاي چندين بانک را به طور همزمان براي بانک‌هاي کاربر فراهم مي‌سازد.
ارزهاي رمزينه يا رمزينه پول، پنجمين سند مجموعه سياستي فناوري مالي را شامل مي‌شود که حکيمي‌در تشريح آن عنوان کرد: بحث ارزهاي رمزينه در دنيا با فراز و نشيب‌هاي بسياري همراه بوده است و در بازار پول کشور نيز به موضوعي جذاب براي بازيگران عرصه پول مبدل شده است و بانک مرکزي به عنوان سياستگذار تا پايان نيمه اول سال ۱۳۹۷ مجموعه مقررات مرتبط با پول رمزينه را منتشر خواهد کرد. در اين زمينه به دو مقوله ضوابط و مقررات استفاده از ارزهاي رمزينه توجه خواهد شد و همچنين مسئله ايجاد پول رمزينه به صورت بومي‌و محلي در داخل کشور بررسي و سياستگذاري مي‌شود.
معاون فناوري‌هاي نوين تعيين چارچوب فين‌تک‌هاي تخصيص مصارف يا ارائه تسهيلات بانکي از طريق فناوري مالي را ششمين سند مجموعه خواند و تصريح کرد: در حال حاضر فرصت طلايي براي توسعه ابزار فناوري مالي در حوزه تامين مالي خرد از طريق فين‌تک‌ها وجود دارد که بايد از آن براي افزايش سطح دسترسي عموم مردم به تسهيلات مالي خرد بهره بيريم. سند ششم تا پايان سال ۱۳۹۷ تدوين و منتشر خواهد شد و مي‌تواند نقش موثري در سطح تامين مالي خرد ايفا کند. ناصر حکيمي‌در ادامه نشست خبري با اشاره به فراگير شدن بحث بيت‌کوين گفت: با توجه به اينکه در اين زمينه در سطح دنيا ديدگاه‌هاي مختلفي از ممنوعيت کامل تا استفاده از بيت کوين به عنوان پشتوانه و ذخاير ارزي مطرح شده است، در بانک مرکزي بررسي و مطالعه همه جوانب بيت‌کوين در دستور کار قرار دارد و پس از بررسي کامل سياست‌هاي بانک مرکزي در اين حوزه ابلاغ خواهد شد. وي گفت: در اين زمينه دو نگراني مهم براي سياستگذار وجود دارد. يکي نوسانات شديد ارزش ارزهاي رمزينه است؛ اين موضوع باعث عدم اطمينان و بروز ريسک بالا براي ارزهاي رمزينه شده است. موضوع نگران کننده ديگر، هجوم سوداگري در بحث بيت‌کوين است. فعاليت‌هاي سوداگرانه از طريق بازاريابي شبکه اي و فعاليت‌هاي هرمي‌در حال شکل گيري است تا بيت کوين را به عنوان گزينه جذاب سرمايه‌گذاري معرفي کند و ممکن است سرمايه‌هاي مردم در معرض تهديد قرار گيرد.


در پي وقوع زلزله در استان‌هاي غربي و شمال غرب کشور و جان باختن تني چند از هموطنان در اين استانها مديران شبکه بانکي کشور پيام تسليت خود را به شرح ذيل ارسال نمودند.

پيام حجت‌الله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون
بسم‌الله الرحمن رحيم، انالله وانا اليه راجعون، خبر حادثه ناگوار وقوع زلزله در استان‌هاي غربي و شمال غرب کشور موجب تأثر و تأسف بسيار تمامي‌هم‌وطنان و مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي‌گرديد.
اين اتفاق که به درگذشت و آسيب ديدن جمعي از هم‌وطنان عزيز کشورمان در ايام اربعين سيد و سالار شهدا به‌ويژه در استان‌هاي کرمانشاه و ايلام منجر شده، دل هر ايراني را به درد آورده است. ابعاد حادثه و آنچه بر هم‌وطنان ما در اين منطقه وسيع گذشته است هنوز به‌طور کامل آشکارنشده، هرچند اخبار و تصاوير واصله حکايت از گستردگي فاجعه دارد.
اينجانب از طرف خودم و از طرف کارکنان خدوم بانک توسعه تعاون که بسياري از آنان ساکن و شاغل در منطقه مصيبت‌زده مي‌باشند ضمن آنکه براي همه هم‌وطنان در هرکجاي ايران اسلامي‌که زندگي مي‌کنند آرزوي سلامت و تندرستي کامل دارم براي جان‌باختگان اين ضايعه ناگوار طلب مغفرت و هم‌نشيني با حضرت اباعبدالله، براي مجروحين شفاي عاجل و براي بازماندگان آرزوي صبر و اجر از درگاه خداوند منان مسئلت مي‌نمايم.

پيام محمد علي سهماني مديرعامل بانک رفاه
 بسم الله الرحمن الرحيم ، با نهايت تاسف و تالم در گذشت جمعي از هموطنانمان در حادثه زلزله غرب کشور به ويژه استان کرمانشاه را تسليت عرض نموده و براي مصدومان اين حادثه تاسف بار در مناطق زلزله زده، از خداوند متعال شفاي عاجل مسالت دارم.
با حادثه ديدگان اين مصيبت بزرگ از صميم قلب ابراز همدردي نموده و با تعظيم در برابر خواست و مشيت خداوند قادر متعال ، آمادگي خود را براي کمک به حادثه ديدگان و هرگونه همکاري و مساعدت به مردم شريف مناطق زلزله زده اعلام داشته و اطمينان خواهيم داد در اين راه از هيچ کوششي دريغ نخواهيم ورزيد .

پيام محمد کاظم چقازردي مديرعامل بانک سپه
مديرعامل بانک سپه از اختصاص يک هزار ميليارد ريال منابع اين بانک براي پرداخت تسهيلات به خانواده‌هاي آسيب ديده از زلزله استان‌هاي غربي کشور خبر داد.
وي ضمن تسليت به خانواده‌هاي مصيبت زده استان‌هاي غربي کشور اظهار داشت: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر رسيدگي فوري به مشکلات آسيب ديدگان و کمک به التيام آلام مردم زلزله زده استان‌هاي غربي کشور همچنين تأکيد رياست جمهوري مبني بر رفع سريع مشکلات مردم اين منطقه، بانک سپه يک هزار ميليارد ريال براي بازسازي واحدهاي آسيب ديده استان‌هاي غربي کشور اختصاص داد. وي افزود: اين منابع با هماهنگي استانداري براي هر واحد مسکوني تا سقف يکصد ميليون ريال با بازپرداخت 5 ساله و تنها با يک ضامن پرداخت خواهد شد.

پیام محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت
بسم الله الرحمن الرحیم، ضایعه درگذشت تنی چند از هموطنان عزیز در حادثه زلزله استان کرمانشاه و مناطق غرب کشور، موجب تاثر و تالم فراوان همه ایرانیان گردید. اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بانک ملت، این حادثه حزن انگیز را خدمت مردم شریف ایران به ویژه آسیب دیدگان استان کرمانشاه و مناطق غرب کشور تسلیت عرض می نمایم. بی تردید مردم قهرمان استان کرمانشاه که همواره در شرایط دشوار، پایداری و استقامت خود را اثبات نموده اند، رنج این مصیبت را با همدردی یکپارچه مردم ایران در سراسر کشور بر خود هموار خواهند نمود. مجموعه بانک ملت بر خود فرض می داند تا از همه توان خود جهت کمک رسانی و اعلام همبستگی با مصیبت دیدگان این حادثه استفاده نموده و مزید اطلاع هموطنان گرامی، تدابیر لازم در خصوص ارائه خدمات بانکی و تشریک مساعی در عملیات امداد رسانی  به مناطق آسیب دیده اندیشیده شده است. در پایان از محضر پروردگار متعال برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت می نمایم.

پيام خسرو فرحي مديرعامل پست‌بانک‌ايران
 چو عضوي بدرد آورد روزگار - دگر عضوها را نماند قرار، به راستي که آلام و رنج هموطنان آسيب‌ديده از زلزله استان‌هاي کرمانشاه و ايلام موجب تأثر و تألم خاطر عموم هموطنان عزيز شد و موج گسترده اي از نگراني و همدردي در بين آنان را ايجاد کرد. براين اساس آحاد خانواده بزرگ پست‌بانک‌ايران ضمن تسليت به خانواده‌هاي داغدار و آرزوي علّو درجات و غفران الهي براي درگذشتگان، مراتب ابراز همدردي خويش را با خانواده‌هاي جان‌باختگان و آسيب‌ديدگان از اين حادثه طبيعي اعلام داشته و آمادگي خود را براي هرگونه‌امدادرساني و ساير کمک‌ها اعلام مي‌دارند. اميدوارم خداوند سبحان براي بازماندگان صبر و شکيبائي عنايت عطا فرمايد.

پيام سياوش زراعتي مديرعامل بانک صادرات ايران
بسمه تعالي، باسلام؛ وقوع حادثه غم بار زلزله در غرب کشور که موجبات جان باختن و مصدوميت جمعي از هموطنان عزيز کشورمان در استانهاي غربي بخصوص استان‌هاي کرمانشاه و ايلام را بدنبال داشته است، باعث تاسف بسيار و اندوه فراوان شد.
اينجانب ضمن عرض تسليت اين ضايعه غم انگيز به ملت شريف ايران بويژه خانواده‌هاي بزرگوار و مصيبت ديده استان‌هاي کرمانشاه و ايلام، از درگاه حضرت باريتعالي براي شادي روح از دست رفتگان آرامش ابدي و براي مصدومان حادثه، شفاي عاجل مسألت دارم. باشد که ايزد منان صبر و شکيبايي تحمل اين مصيبت و کاهش آلام را به تمامي‌مصيبت ديدگان عطا فرمايد. بي ترديد مردم غيور و قهرمان استانهاي غربي که در دوران دفاع مقدس، تصويري زيبا از رشادت مردم اين سرزمين را به منصه ظهور رساندند، با همدلي و همبستگي ملت ايران، اين روزهاي سخت را نيز پشت سر خواهند گذاشت. اقتدا به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و آموزه‌هاي ديني و مذهبي، ما را برآن مي‌دارد تا در اين لحظات سخت، بيش از پيش در کنار هم و دست در دست هم امواج اين حادثه و بلا را که ابتلا و آزمايش الهي را در دل خود پنهان داشته، فرو بنشانيم و به ياري هم بشتابيم. در اين حادثه تلخ و تأسف بار بانک مردمي‌صادرات ايران نيز خود را مسئول مي‌داند تا با ياري رساني همکاران انسان دوست و غيور خود در سراسر کشور و با اهداء کمک‌هاي نقدي، بخشي از آلام اين عزيزان را بکاهد و به نحوي در سبک کردن بار اين مصيبت و جبران خسارات وارده موثر باشد.

پيام حسين محمدپورزرندي مديرعامل بانک شهر
حادثه دلخراش زلزله‌ در غرب کشور و جان باختن غم انگيز تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان، مايه‌اندوه عميق اينجانب و کارکنان خدوم بانک شهر شد.
اينجانب ضمن عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه تاسف بار، براي آن عزيزان سفرکرده علو درجات و غفران الهي و براي مصدومان، آرزوي سلامتي را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

پيام غلامحسن تقي نتاج مديرعامل بانک قوامين
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـنِ الرَّ‌حِيمِ، با عرض تسليت به همه ي مصيبت ديدگان زمين لرزه ي اخير در غرب کشور به ويژه هموطنان شريفي که به سوگ عزيزانشان نشسته‌اند و آرزوي صبر و سلامتي براي آنها، بدينوسيله به نمايندگي از همکاران بانک قوامين ضمن ابراز همدردي ، آمادگي خود را براي ياري هموطنان مذکور اعلام مي‌دارم .

عرض عليرضا پويان شاد مديرعامل بانک سرمايه
متأسفانه وقوع زلزله در غرب کشور، هم‌وطنان بزرگوار استان‌هاي آن منطقه را سوگوار عزيزانشان ساخت. اما هميشه چنين بوده که انسان با کمک و حمايت و هم‌دردي به جبران نامهرباني طبيعت بر‌خيزد و اگر نتواند پيروز اين ميدان باشد دست‌کم اندکي از بار سنگين رنج بازماندگان اين مصائب را بکاهد.
اينجانب به نمايندگي از خانواده بانک سرمايه اين مصيبت بزرگ را به هم‌ميهنان ارجمند به ويژه هم‌وطنان گرامي‌استان‌هاي غربي و داغ‌ديدگان اين سانحه دردناک تسليت عرض نموده براي جان‌باختگان رحمت و رضوان پروردگار و براي بازماندگان صبر و آرامش مسئلت دارم.

پيام سيد ضياء ايماني مديرعامل بانک مهر اقتصاد 
انا لله و انا اليه راجعون، وقوع حادثه اسفناک زمين لرزه در استان کرمانشاه و جان باختن جمعي از هوطنان عزيز، موجب تاسف و تالم فراوان گرديد، اينجانب به نمايندگي از خانواده بزرگ بانک مهر اقتصاد اين واقعه تلخ را به زلزله زدگان و خانواده‌هاي داغدار تسليت عرض مي‌نماييم و از درگاه خداوند متعال براي آن عزيزان سفر کرده علو درجات و براي مصدومان اين حادثه تاسف بار شفاي عاجل مسالت دارم.
بانک مهر اقتصاد نيز در کنار ساير هم ميهنان گرامي‌و نهادهاي ذيربط از هيچ تلاشي براي کاهش تالمات بازماندگان دريغ نخواهد کرد و اميد است تا با ياري ايزد منان هر چه سريعتر شرايط به روال عادي بازگردد و بازماندگان اين حادثه زندگي روزمره خود را از سر گيرند.

پيام علي اصغر سفري مديرعامل بانک گردشگري 
وقوع حادثه دلخراش زلزله در استان‌هاي غربي کشور و درگذشت و آسيب ديدن جمعي از هموطنان عزيز باعث اندوه عموم مردم ايران شد. 
اينجانب به نوبه خود اين مصيبت را به ملت شريف ايران و خانواده‌هاي آسيب ديده تسليت عرض مي‌کنم و از خداوند متعال براي درگذشتگان، رحمت و مغفرت و براي آسيب ديدگان شفاي عاجل را مسئلت دارم.

پيام محمدرضا قرباني مديرعامل بانک دي
بسم الله الرحمن الرحيم، حادثه تلخ زلزله در کشور عزيزمان ايران چشم‌ها را گرياند و قلب‌ها را به درد آورد.
ضايعه جان باختن و جراحات خيل عظيمي‌از هموطنان عزيزمان در غرب کشور، بويژه در استان کرمانشاه و نيز وارد آمدن خسارات فراوان جاني و مالي، ايران را يکپارچه داغدار کرد و آحاد مردم عزيزمان در اندوه فاجعه از عمق دل گريستند. فاجعه آنچنان غم انگيز و دلخراش بود که زخمي‌جانکاه بر روح و روان تمام مردم ايران نشاند. در اين لحظات سخت، قلب تمام ما ايرانيان تا دور‌ترين نقاط کشور به يکديگر پيوسته است و يک دل و يک زبان با داغ ديدگان اين حادثه دردناک همدرديم. اين نخستين بار نيست که هموطنان خود را در حادثه اي چنين سخت از دست مي‌دهيم. ملت ايران خاطره از خودگذشتگي‌ها و دلاورمردي‌هاي مرزنشينان غرب کشور را در هشت سال دفاع مقدس هرگز از ياد نخواهند برد و خود را وامدار روح بلند و ايثارگر آنان مي‌دانند. يقين داريم هموطنانمان با همان روحيه ايثارگري اين آزمون سخت را نيز با سربلندي از سر مي‌گذرانند و در اين مسير همه ملت ايران شانه به شانه، همراه و هم قدم اين عزيزان بوده و ازهرنوع ياري رساني به مصدومان و آسيب ديدگان فرو گذار نخواهند بود.
اينجانب به نمايندگي از خانواده بزرگ بانک دي اين ضايعه جانکاه را به تمامي‌ملت ايران تسليت عرض نموده و بر خود واجب مي‌دانم براي روح پرفتوح جان باختگان، علوّ درجات و آمرزش الهي و براي مجروحين سلامتي عاجل و براي بازماندگان صبر و شکيبايي مسألت نمايم.

پيام سيد امين جوادي مديرعامل موسسه اعتباري ملل 
شنيدن خبر حادثه غمبار زلزله در غرب کشور عزيزمان به ويژه در استان شهيد پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن جمع کثيري از هموطنان عزيزمان شده است موجب تاثر و تالم شد.
اينجانب وقوع اين حادثه اسفبار را به ساحت مقدس حضرت بقيه الله الاعظم مهدي موعود(عج) مقام معظم رهبري حفظه الله و تمامي‌هم وطنان عزيز ايران اسلامي‌بالاخص خانواده‌هاي داغديده تسليت و تعزيت عرض مي‌کنم.
اکنون که اراده خداوند بر اين قرار گرفته است که چراغ زندگي تعدادي از عزيزانمان بر اثر حادثه زلزله خاموش شود با خانواده آنان ابراز همدردي کرده و از درگاه خداوند منان براي آن سفر کردگان به ديار باقي رحمت و غفران واسعه الهي و براي کليه بازماندگان صبر و اجر مسالت مي‌کنم.
همچنين از درگاه ايزد منان صحت و سلامتي و شفاي عاجل تمامي‌مجروحين اين حادثه ديدگان را خواستارم و از همکاران گرامي‌و سخت کوش خود درخواست مي‌کنم پيرو پيام تسلي بخش ولي امر مسلمين جهان از هرگونه کمک و ياري رساني به هموطنان گرامي‌دريغ نورزيده و از تمام توان خود براي ياري رساني استفاده کنند. اينجانب رجا واثق دارم که همکاران عزيزم دريغ نخواهند ورزيد.

پيام محمد حسين نظري توکلي مديرعامل موسسه اعتباري ثامن
بسمه تعالي، إنا لله وإنا إليه راجعون‎، همکاران گرانقدر و مشتريان عزيز موسسه اعتباري ثامن، درگذشت جمعي از هموطنان عزيزدر پي حادثه زلزله اخير غرب کشور ،عميقاً موجب تالم خاطر و تاثر گرديد. اينجانب به نمايندگي از خانواده بزرگ ثامن ، ضمن ابراز همدردي با بازماندگان و خانواده‌هاي داغدار، اين حادثه غم انگيز را به مردم شريف استان کرمانشاه و به خصوص خانواده‌هاي محترم ايشان تسليت عرض مي‌نماييم.
از خداوند متعال شفاي عاجل مصدومان و پيدا شدن مفقودان را مسئلت مي‌نمايم.

پيام ابراهيم کاظم پور سخنگوي بانک تجارت
ارائه خدمات بانکي به مشتريان بانک تجارت در مناطق زلزله زده غرب کشور بدون وقفه ادامه داشته و اطلاعات حساب و اسناد مشتريان کاملا محفوظ مي‌باشد.
 اين بانک ضمن تسليت به خانواده جانباختگان زلزله روز گذشته در استانهاي غربي کشور از ارائه خدمات بانکي به مشتريان در شعب اين بانک مطابق روال عادي خبر داد و گفت: در پي وقوع زلزله روز گذشته استان کرمانشاه ، شعب سر پل ذهاب و قصر شيرين اين بانک دچار خسارت شده ليکن اطلاعات حساب و اسناد مشتريان اين شعب در محلي امن نگهداري مي‌شود. اين در حالي است که ارائه هرگونه خدمات بانکي به مشتريان اين دو شعبه بصورت يکپارچه در هر يک از شعب بانک تجارت در شهرها و استانهاي همجوار بدون هيچ مشکل و وقفه اي قابل ارائه مي‌باشد.
سخنگوي بانک تجارت خاطر نشان کرد: عمليات بازسازي و تعمير شعبه سر پل ذهاب و قصر شيرين از اولين ساعات کاري دوشنبه 22 آبان در دستور کار قرار گرفته و بزودي سرويس دهي به مشتريان اين شعب طبق روال قبل ادامه خواهد يافت.

پيام تسليت بانک ‌پاسارگاد
 بانک‌پاسارگاد، ضمن تسليت به ملت شريف ايران به‌ مناسبت درگذشت تعدادي از هم‌وطنان عزيزمان در حادثه‌ غم‌انگيز زلزله‌ کرمانشاه، از درگاه ايزد منان براي درگذشتگان علو درجات، براي بازماندگان صبر و شکيبايي، براي مجروحان شفاي عاجل و براي تمام هم‌ميهنان عزيزمان سلامت و طول عمر مسئلت دارد.

پيام تسليت بانک سينا
در راستاي همدردي با حادثه ديدگان زلزله غرب کشور، بانک سينا نسبت به تامين و ارسال اقلام مورد نياز و همچنين اختصاص بخشي از حقوق کارکنان خود براي تهيه مايحتاج مردم عزيز اين مناطق اقدام نمود.
به گزارش روابط عمومي‌بانک سينا، اين بانک ضمن تسليت ضايعه درگذشت تعدادي از هموطنان عزيز در اين حادثه غمبار و ابراز همدردي با بازماندگان، اعلام کرد به منظور کمک به هموطنان شهرهاي آسيب ديده، نسبت به تامين و ارسال اقلام مايحتاج آنان و همچنين اختصاص بخشي از حقوق کارکنان خود اقدام نمود.

پيام تسليت بانک ايران زمين
شعب بانک ايران زمين در استانهاي آسيب ديده از زلزله ضمن همدردي با هموطنان آسيب ديده، امروز باز و آماده خدمت رساني است. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، با توجه به مسائل و مشکلات ايجاد شده در استانهاي آسيب ديده از زلزله و به منظور کاستن از اين مشکلات، شعب اين بانک در کليه استانهايي که از زلزله شب گذشته دچار خسارت شده‌اند باز و آماده خدمت رساني به هموطنان گرامي‌است.
براساس اين گزارش تمامي‌خدمات بانک اعم از حضوري و غير حضوري در اين استانها به هموطنان ارائه مي‌شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران از اقدامات این بانک در حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان تقدیر کرد و گفت: این اقدامات می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر سورنا ستاری در دیدار با مدیرعامل بانک ضمن ابراز خرسندی از این که بانک ملی ایران به حوزه حمایت از استارت آپ ها ورود پیدا کرده است، گفت: رویکرد بانک ملی ایران در حمایت از محصولات دانش بنیان مورد تایید و حمایت ماست. به گفته ستاری، ایجاد مرکز نوآوری توسط بانک ملی ایران زیرساختی مهم است که با نظر مثبت و همراهی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک محقق شده و جای تقدیر و تشکر دارد. دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه بانک در حمایت از طرح های دانش بنیان و استارت آپ ها از هر گونه کوششی دریغ نمی کند، گفت: دنیای امروز، دنیای استارت آپ هاست و همه باید در جهت توسعه و حمایت از آنها گام برداریم. وی افزود: بانک ملی ایران به تنهایی از چندین استارت آپ که تنها در مرحله ایده بودند، حمایت کرده و آنها را به مرحله بلوغ رسانده است که به مرور از آنها رونمایی خواهد شد. حسین زاده با تاکید بر این که استعدادهای داخلی و جوانان ایرانی نخبه نباید به دلیل وجود مشکلات در تامین مالی طرح ها دچار چالش شوند، وظیفه بانک ملی ایران را کمک به رشد این ایده ها دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه ریزی جدی بانک در این زمینه به بار نشسته و به زودی طرح های خیره کننده ای به جامعه معرفی خواهد شد. مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با اشاره به همکاری های گسترده بانک با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه ایجاد و حمایت از استارت آپ ها، گفت: خوشبختانه مرکز نوآوری بانک ملی ایران در حال راه اندازی است و می تواند بخش قابل توجهی از نخبگان کشور را تحت پوشش قرار دهد. به گفته وی، برخی مقررات دست و پاگیر نباید مانع رشد استارت آپ ها شوند و برای توسعه این بخش باید به هر شکل ممکن اقدامات مقتضی صورت بگیرد.