ادامه مذاکره با هند براي مشارکت در راه‌آهن چابهار
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به آغاز سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي هندي در توسعه زيرساخت‌هاي چابهار از تداوم مذاکره با اين کشور براي حضور در راه‌آهن اين بندر خبر داد.
محمد راستاد در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار کرد: يکي از اصلي‌ترين پروژه‌هايي که براي توسعه دريايي ايران در دستور کار قرار داشته، بهبود زيرساخت‌هاي چابهار براي قرار گرفتن اين بندر در فهرست مهم‌ترين بنادر ترانزيت و ترانشيپ در منطقه است.
به گفته وي، يکي از اصلي‌ترين بخش‌هايي که چابهار مي‌تواند در آن مطرح شود، قرار گرفتن در مسير ترانزيتي هند به آسياي ميانه و افغانستان است که از اين رو هندي‌ها در قراردادهاي رسمي‌طرح سرمايه‌گذاري در اين بندر را نهايي کردند.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: ايران نيز در کنار برنامه‌ريزي براي جذب سرمايه‌گذار خارجي طرح‌هايي را براي وارد کردن تجهيزات جديد به چابهار اجرايي کرده که تاکنون دو محموله از اين تجهيزات وارد چابهار شده‌اند و محموله‌هاي بعدي نيز طبق برنامه زمان‌بندي وارد اين بندر خواهند شد.
راستاد در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال ورود هند به طرح ريلي چابهار وجود دارد، گفت: طرف هندي پيش از اين علاقه خود براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف اين بندر را اعلام کرده و در زمينه راه‌آهن نيز مذاکراتي ميان دو طرف انجام شده است.
به گفته معاون وزير راه در حال حاضر اين مذاکرات به توافق قطعي نرسيده‌اما احتمال آنکه در آينده نزديک خبرهاي جديد در رابطه با آن اعلام شود، وجود دارد. در حال حاضر کار اجرايي در خط ريلي چابهار ادامه دارد و اين طرح با سرمايه‌گذاري داخلي انجام شده، پيگيري مي‌شود.
خط ريلي چابهار که در حال حاضر در چهار فاز متفاوت در دست ساخت است، اين بندر را به زاهدان و شبکه ريلي مرکزي کشور متصل خواهد کرد. طرح جامع در نظر گرفته شده به بندر ريل چابهار به مرزهاي شمال شرقي ايران و اتصال مستقيم آن به آسياي ميانه است.

ترکيش ايرلاينز برندي با پشتوانه دولتي
حمل‌ونقل هوايي يکي از شيوه‌هاي حمل‌ونقل است که در جابه جايي سريع مسافر و بار به نقاط مختلف از طريق راه‌هاي ارتباطي بين قاره‌اي نقش مهمي‌دارد.امروزه صنعت حمل‌ونقل هوايي به عنوان بخش جدايي‌ناپذيري از هر اقتصاد توسعه‌يافته و در حال توسعه است؛ به نحوي که اگر در چند سال گذشته، توسعه اين صنعت محصول توسعه اقتصادي بود و يا همزمان با آن رشد مي‌کرد، مي‌توان ادعا کرد صنعت حمل‌ونقل هوايي مناسب و انعطاف‌پذير، زيرساخت هر توسعه اقتصادي پايدار و درازمدت است.
در اين ميان ايرلاين‌ها مي‌توانند نقش قابل توجهي درتوسعه اقتصادي کشورها ايفا کنند. ايمني پرواز، خدمات رفاهي و قيمت نقش تعيين کننده اي و بسياري از استانداردها در انتخاب يک ايرلاين به عنوان يک شرکت برتر هوايي نقش دارد.«ترکيش ايرلاينز» در سال ۲۰۱۶ هفتمين شرکت هواپيمايي برتر جهان شناخته شد. رعايت بسياري از استانداردهاي جهاني در اين شرکت سبب انتخاب آن در سال‌هاي ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان ايرلاين منتخب در ميان صدها ايرلاين معروف جهاني بود.به همين دليل نگاهي به جديدترين سرويس‌هاي اين خط هوايي برتر دنيا مي‌اندازيم و وجه تمايز آن را به عنوان يکي از بهترين‌ها در صنعت حمل و نقل هوايي بررسي مي‌کنيم.
ترکيش ايرلاينز، شرکت هواپيمايي متعلق به ترکيه است که در سال ۱۹۳۳ به دستور مصطفي کمال آتاتورک تأسيس شد و روزانه به ۳۰۰ مقصد، در اروپا، آسيا، آفريقا و ايالات‌متحده‌امريکا پروازهاي مستقيم دارد. از سال ۲۰۰۰ فعاليت‌ها و پيشرفت‌هاي اين شرکت روند صعودي بسيار قابل توجهي به خود گرفت و در سال ۲۰۰۴ با اضافه شدن ۱۵ فروند هواپيماي بوئينگ آمريکايي و ۳۶ فروند هواپيماي مدرن ايرباس فرانسوي، ناوگان اين شرکت چهره اي جديد به خود گرفت. بنابر آمار اعلام شده، تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۳۵ فروند هواپيماي مختلف، ناوگان هوايي اين شرکت را تشکيل داده‌اند.
غذاهايي که درهواپيماهاي ترکيش ايرلانيز سرو مي‌شوند، مشهور بوده و در بسياري از مجلات و سايت‌هاي معروف موردتقدير قرارگرفته است. منوهايي که براي برخي از پروازها تهيه‌شده‌اند، از غذاهاي امپراتوري عثماني الهام گرفته‌اند. در کلاس‌هاي پروازي اين شرکت بهترين غذاهاي بين‌المللي و ترکي سرو مي‌شود.
همچنين بيش از ۱۹ هزار کارمند به صورت مستقيم در استخدام ترکيش ايرلاينز هستند که از اين تعداد يازده هزار نفر به عنوان خدمه پرواز در حال خدمت بوده و به طور کلي چهل هزار پرسنل نيز در ۱۵ شرکت طرف قرارداد با ترکيش ايرلاينز مشغول خدمت هستند. با توجه به بروزرساني ناوگان و همچنين ارائه خدمات مطلوب و بر اساس نظر سنجي‌هاي صورت گرفته از مسافران ، ترکيش ايرلاينز توانسته براي چهار سال پياپي عنوان بهترين شرکت هواپيمايي اروپا را کسب کند.
ستون3 "خسروي" دوباره رئيس اتحاديه‌املاک شد
مصطفي قلي خسروي بيشترين راي را از آن خود کرد تا پس از وقفه‌اي چندساله دوباره رياست اين اتحاديه را در دست بگيرد. به گزارش ايسنا، روز دوشنبه انتخابات اتحاديه مشاوران املاک برگزار شد که طي آن به ترتيب مصطفي قلي خسروي ۲۴۰۵ رأي، حسام عقبايي ۲۰۷۳ راي، عبدالله فرجي ۱۴۴۹ راي، علي اصغر مرادزاده ۱۱۲۶ راي، نسرين آبي‌ور ۱۰۸۸ راي، احمد آذري ۱۰۲۹ راي، سعيد لطفي ۸۶۲ راي به دست آوردند. محمدصادق کاشاني نيز به عنوان بازرس انتخاب شد. پس از اعلام نتايج آرا مصطفي قلي خسروي اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفي ديگر انتخابات داخلي برگزار نمي‌شود لذا هر کس که بيشترين راي را بياورد به عنوان رئيس اتحاديه صنف انتخاب خواهد شد.وي با بيان اينکه از کليه عزيزاني که به بنده لطف داشتند و به من راي دادند، تشکر مي‌کنم، افزود: اميدوارم طي چهار سال آينده بتوانيم اصلاحاتي در خصوص ماليات بر ارزش افزوده، کد رهگيري، داوري، هميار مسکن و ساير دغدغه‌هاي صنف مشاوران املاک انجام دهيم. بنده با هيچ يک از هفت نفري که حائز بيشتري راي شده‌اند، مشکلي ندارم و گفت: اميدوارم با همدلي و همراهي ساير کساني که راي آورده‌اند، بتوانيم در جهت رونق و عزت صنف مشاوران املاک گام برداريم.

بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي‌اعلام کرد براي سرعت بخشيدن به بازسازي مناطق زلزله زده‌امادگي دارد تا ۱۰۰ هزار تن سيمان لازم براي اين مسئله را تامين کند.در جريان جلسه ستاد مديريت بحران کشور که در شهرستان سر پل ذهاب برگزار شد، رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي‌اعلام کرد که اين بنياد تا ۱۰۰ هزار تن سيمان لازم براي بازسازي مسکن روستايي و ۱۰۰۰ بتري ۱.۵ ليتري آب به غرب کشور ارسال کند. اين بنياد که صبح روز دوشنبه اعلام کرده بود، آمادگي دارد تمام امکانات در اختيار خود را براي آواربرداري و بازسازي مناطق زلزله زده اختصاص دهد، در جريان زلزله آذربايجان شرقي و غربي ۱۲ هزار تن سيمان براي بازسازي اين مناطق اختصاص داده بود.


سازمان هواپيمايي کشوري در اطلاعيه اي از افزايش پروازهاي فوق العاده به فرودگاه‌هاي مناطق زلزله زده به ۱۰ پرواز خبر داد و اعلام کرد: يکي از شرکت‌هاي هواپيمايي، صبح امروز يک فروند هواپيماي ايلوشين با ظرفيت ۷۰ تخت و ۳۰ مسافر همراه، يک فروند هواپيماي آنتونف با ظرفيت ۲۴ تخت و ۳۰ مسافر همراه، يک فروند هواپيماي چلنجر و سه فروند بالگرد را مناطق زلزله زده اعزام و از همان دقايق نخستين عمليات انتقال مصدومان و مجروحان اين حادثه را آغاز کردند.از آنجا که روزانه ۸ پرواز برنامه‌اي به فرودگاه‌هاي کرمانشاه و ايلام انجام مي‌شود، اين سازمان به منظور تسهيل در امر امدادرساني به مناطق مذکور، پروازهاي فوق العاده به فرودگاه‌هاي مناطق زلزله زده را به ۱۰ پرواز افزايش داده است.
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ضمن ابراز تسليت به مردم ايران و خانواده‌هاي جانباختگان زلزله استان کرمانشاه گفت: تا چند روز ديگر بنياد مسکن براي بازسازي خانه‌هاي آسيب ديده در زلزله کرمانشاه وارد عمل مي‌شوند. زلزله بسيار شديدي در منطقه غرب کشور روي داد که ديشب آخرين وضعيت را با مديرکل و مسئولان حاضر در کرمانشاه کنترل کردم، خوشبختانه تا اين لحظه، بخش اعظم راه‌ها بازگشايي شده و امکان امدادرساني و تردد فراهم است که در اين بخش با مشکل بنيادين مواجه نيستيم. البته ممکن است در برخي راه‌هاي روستايي هنوز مشکلاتي وجود داشته باشد، ولي تمام راه‌هاي اصلي و شهري باز است و امدادرساني انجام مي‌شود. در چند روز اوليه بايد منتظر امدادرساني باشيم.
«تجارت» گران فروشي بليت پرواز تهران_ كرمانشاه را بررسي كرد؛
گروه راه و مسكن: ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه شب يكشنبه ( 21 آبان‌ماه 96)  زلزله‌ای به بزرگي 7.3 ريشتر در مرز بین کشور ایران و عراق اتفاق افتاد که بخش زیادی از خسارت وارد شده مربوط به استان‌هاي غربي كشور به ويژه شهرهای سرپل‌ذهاب و ازگله استان کرمانشاه بوده است. متاسفانه همانند ساير حوادث غير مترقبه‌اي كه هر از گاهي در كشور اتفاق مي افتد برخي افراد از آب گل آلود ماهي گرفته و از اين فرصت سو استفاده كردند به طوري كه از شب يكشنبه برخي آژانس‌هاي هواپيمايي نرخ بليت پرواز تهران به كرمانشاه را گران كرده‌اند.
تخلف برخي آژانس‌هاي هواپيمايي
يكي از آژانس هاي هواپيمايي در خصوص فروش بليت تهران_ كرمانشاه گفت: در حال حاضر تمام پروازهای روز دوشنبه ( 22 آبان 96) به مقصد کرمانشاه پُر شده است، اما همچان چند صندلی خالی وجود دارد به عنوان مثال پرواز چارتری بعد از ظهر روز دوشنبه هواپیمایی آسمان با قیمت ۴۳۰ هزار تومان چند صندلی خالی دارد يا همچنین برای ساعات اوليه شب دوشنبه به نرخ‌های ۲۴۱ و ۱۱۹ هزار تومان امکان فروش بلیت سیستمی و برنامه‌ای وجود دارد. 
همچنين يكي ديگر از آژانس‌هاي هواپيمايي در اين خصوص اعلام كرد: پرواز ساعت 17روز دوشنبه با قیمت فروش 240هزار تومان با ایرلاین آسمان ۳ صندلی خالی دارد. اين كارشناس فروش بليت پروازهاي داخلي در پاسخ به اين سوال كه بليت 240 هزار توماني پرواز تهران به كرمانشاه چارتري است، تصريح كرد: خير. قيمت فروش سيستمي و برنامه‌اي است. همچنين امكان رزرو بلیت برای مسافران در پروازهای ساعت ۲۱ به قيمت ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان، ساعت ۲۲ با ۱۴۰ هزار تومان و ساعت ۲۳:۱۵ با قیمت ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان وجود دارد.
 تکذیب افزایش قیمت بلیت پروازها به کرمانشاه
از صبح روز دوشنبه خبري در فضای مجازی منتشر شده است مبني براينكه برخی آژانس‌های خدمات مسافرت هوایی نرخ پرواز تهران ـ کرمانشاه را به قیمت ۹۰۰ هزار تومان عرضه می کنندكه مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب هر گونه افزایش قیمت نجومي بلیت پرواز تهران ـ کرمانشاه گفت: با سو استفاده کنندگان در فضای مجازی برخورد می‌شود. این موضوع کاملا تکذیب می‌شود و هیچ شرکت هواپیمایی نرخ‌ها را افزايش نداده است و اگر در فضای مجازی افرادی بخواهند از وضعیت به وجود آمده و افزایش تقاضای سفر هوایی به کرمانشاه سو استفاده کنند با آن‌ها شدیدا برخورد خواهد شد. برخي شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای فوق‌العاده به مقصد کرمانشاه برقرار کرده‌اند و طی روز دوشنبه و روزهای آتی پرواز به اندازه کافی به مقصد کرمانشاه انجام خواهد شد.
بلیت چارتری کرمانشاه نداریم
درخصوص گرانفروشي بليت پرواز تهران_ كرمانشاه از سوي برخي آژانس‌هاي هواپيمايي، شرکت هواپیمایی آسمان طي بيانيه‌اي اعلام کرد كه تمام پروازهای این شرکت به صورت سیستمی بوده و گران فروشی بلیت پرواز تهران به کرمانشاه از سوی برخی آژانس‌هاي هواپيمايي به صورت خودسرانه انجام شده است که ارتباطی به شرکت هواپیمایی آسمان ندارد. هواپیمایی آسمان هیچگونه پروازی به صورت چارتري در مسیر تهران ـ کرمانشاه ـ تهران ندارد و تمام پروازها به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود. به‌همین منظور جهت رفاه و کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه، شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقراری پروازهای فوق‌العاده در این مسیر کرده است. گفتنی است در صورتی که برخی آژانس‌هاي هواپيمايي اقدام به افزایش قیمت بلیت پرواز مسیر فوق الذکر کرده باشند، این موضوع ارتباطی به شرکت هواپیمایی آسمان ندارد، زيرا نرخ فروش بلیت‌های مسیر تهران – کرمانشاه – تهران بر اساس نرخ مصوب بوده و هر گونه خبری مبنی بر افزایش قیمت در این مسیر تکذیب می‌شود.
جزییات برقراری پروازهاي فوق‌العاده 
درپی وقوع زلزله دیشب در غرب کشور شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد به دلیل ارائه خدمات به هموطنان عزیز با انجام پروازهای روزانه به کرمانشاه، پروازهایی به صورت فوق العاده به شرح ذیل برقرار کرده است. برقراری پرواز فوق العاده در مسیر تهران - کرمانشاه - تهران روز سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶  به شماره پرواز ۶۲۰/۶۲۱  ساعت رفت : ۶:۳۰   ساعت برگشت : ۸:۲۰  با استفاده از ناوگان ATR
برقراری پرواز فوق العاده در مسیر تهران - کرمانشاه - تهران روز سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ به شماره پرواز ۶۲۴/۶۲۵ ساعت رفت : ۲۳:۴۰ و ساعت برگشت : ۱:۲۰ بامداد  با استفاده از ناوگان بوئینگ ۷۳۷
برقراری پرواز  فوق العاده در مسیر تهران - کرمانشاه - تهران روز سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ به شماره پرواز ۳۷۴۲/۳۷۴۳  ساعت رفت : ۲۳  ساعت برگشت : ۰:۴۰ بامداد روز بعد  با استفاده از ناوگان فوکر۱۰۰
برخورد با بازارسیاه فروش بلیت هواپیما و اتوبوس 
همچنين محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: با افراد فرصت طلب و سودجویی که  بخواهند بازار سیاه در عرضه و فروش بلیت هواپیما یا اتوبوس به مقصد کرمانشاه ایجاد کنند برخورد قانونی خواهد شد.دادستان کرمانشاه با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره فروش غیر قانونی و گران بلیت های هواپیما به مقصد کرمانشاه پس از وقوع زمین لرزه، گفت:چنین رفتاری قطعا با قانون،اخلاق و آموزه های دینی و اصول نوع دوستی ناسازگار است و مردم در مواجهه با این افراد مراتب را سریعا به تلفن گویای سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
برخورد جدی با گران‌فروشی بلیت پروازهای منتهی به مناطق زلزله زده
همچنين رضا جعفر زاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما خبرداد و گفت: اگرچه نرخ بلیت هواپیما تكلیفی نیست، اما نرخ بلیت‌های منتهی به مناطق زلزله زده از سوی شركت‌های هواپیمایی هیچ گونه تغییری نیافته و با هرگونه سو استفاده تحت هر عنوانی به شدت برخورد خواهد شد.
جعفرزاده با بیان اینكه ملاك فروش بلیت هواپیما نرخی است كه شركت‌های هواپیمایی برروی سایت خود اعلام كرده‌اند، از متقاضیان بلیت هواپیما خواست كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مستندات خود را از طریق سایت سازمان هواپیمایی كشوری به نشانی www.cao.ir ارسال كنند.
بلیت‌ها در حال اتمام است ولی گران نشده
بررسی‌هاي ميداني نشان می‌دهد كه بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت پرواز به سمت مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است، اما قيمت بليت پروازها افزايش قابل توجهي پيدا نكرده است. بررسی وضعیت پروازها در فرودگاه کرمانشاه، ایلام، اهواز و دیگر مناطق زلزله زده حاکی از آن است که تقریبا تمامی پروازهای برنامه‌ای این فرودگاه‌ها بدون وقفه و مشکل خاصی انجام می‌شود و نمی‌توان در آن‌ها نشانه بحران یا مشکلات جدی و برنامه‌های پروازی دید. پس از حادثه شب يكشنبه تقاضا برای سفر به این مناطق و حتی تقاضا برای پروازهای خروجی از آن‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از پروازهای روز دوشنبه و صبح روز سه شنبه با تکمیل ظرفیت مواجه شده‌اند. بررسي ميداني آژانس‌های هوایی و سامانه‌های فروش بلیت اینترنتی نشان می‌دهد كه تعداد محدودی از پروازهایی که همچنان برای مسافرپذیری جا دارد برخلاف برخی شایعات با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه نشده‌اند و تنها در سطح کلاس پروازی متفاوت قیمت‌های آن‌ها قدری بالاتر از نرخ معمول رفته است. به عنوان مثال پرواز تهران به کرمانشاه كه ساعت ۲۱  روز دوشنبه بر گزار شد قیمت بلیت ۲۴۱ هزار تومان برای هر مسافر بود که این موضوع با توجه به زمان خاص و کلاس پروازی مشخص نشان دهنده معمولی بودن و طبیعی بودن شرایط در این مسیرها است.


عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه، گفت: بيشتر خسارات و تلفات‌جاني در روستاها اتفاق افتاده و اگر در حوزه مسکن‌هاي مهر آسيب‌ها جدي بوده بايد ناظرين پاسخگو باشند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايلنا، سيدجواد حسيني‌کيا در خصوص زلزله شب يكشنبه (۲۱ آبان‌ماه 96) در استان کرمانشاه، اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۵۵ دقيقه شب يكشنبه زلزله‌اي در مرز بين کشور ايران و عراق اتفاق افتاد که بخش زيادي از خسارت‌هاي آن در کشور ايران و شهرهاي سرپل‌ذهاب و ازگله استان کرمانشاه بوده است.
عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه با بيان اينکه مردم خسارات شديدي را متحمل شده‌اند و آمار کشته شدگان به بيش از ۲۷۰ نفر رسيده است، گفت: درحال حاضر ظرفيت بيمارستان‌هاي استان کرمانشاه پر شده است و هلال احمر و وزارت بهداشت اعلام آمادگي کرده که مصدومان به استان‌هاي ديگر اعزام شوند.
نماينده مردم سنقر در مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به اينکه دولت و ستاد حوادث غير‌مترقبه پاي کار هستند، اما اين انتظار وجود دارد تا به‌صورت جدي از اعتبارات و بودجه‌هاي در اختيار کمک‌هاي ويژه‌اي به استان کرمانشاه و آسيب‌ديدگان شود، ادامه داد: با توجه به اينکه فصل سرما شروع شده انتظار مي‌رود طبق فرمايشات مقام معظم رهبري مردم هم‌وطنان خود را در اين شرايط تنها نگذارند.
وي ادامه داد: اميدواريم مسئولين و دولت اعتبارات ابلاغي را سريع تخصيص دهند تا در اين شرايط بحراني و جوي کمکي براي مردم داغديده باشد.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي‌با تاکيد بر اينکه بيشتر خسارات و تلفات‌جاني در روستاها اتفاق افتاده و اگر در حوزه مسکن‌هاي مهر آسيب‌ها جدي بوده بايد مهندسين ناظر پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: سرپل‌ذهاب يک شهر جنگ زده است، فرسودگي و مشکلات جنگ با اين زلزله دست‌به‌دست هم‌دادند تا مردم آسيب بيشتري ببينند، اميدواريم از اعتبارات حوزه مسائل جنگ و تخصيصات حوادث کمک ويژه به اين مردم شود. 


عبدالهاشم حسن نيا معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از بازگشايي تمام محورهاي شرياني،‌اصلي، فرعي و روستايي خبر داد و گفت: يکي از اقدامات مهم بازبيني و کنترل پل‌هاي بزرگ واقع در محورهاي استان‌هاي زلزله‌زده است که هم‌اکنون بازديد ميداني توسط همکاران راهداري در حال انجام است تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود. عبدالهاشم حسن نيا در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي پس از وقوع زلزله شب يكشنبه، اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در ساعت ۲۲ شب يكشنبه نيرو‌هاي راهداري در حوزه استحفاظي خود بلافاصله و در کمتر از ۳۰ دقيقه تمامي‌نيرو‌ها و ماشين‌آلات راهداري را براي انجام فعاليت آماده کردند. وي افزود: در نشست مديريت بحران‌ استان‌هاي زلزله‌زده به‌خصوص استان‌هاي کردستان، کرمانشاه و ايلام مشخص شد که ريزش کوه بر روي جاده‌ها مشاهده‌شده است که بيشترين ريزش در مسير کردستان به اسلام‌آباد غرب، پاوه، قصر شيرين بوده است که تمام نيروهاي راهداري تا بامداد روز دوشنبه تمام تلاش خود را براي بازگشايي اين مسير‌ها به‌ويژه مسيرهاي شرياني، اصلي و فرعي به کار بستند. معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تصريح کرد: صبح روز دوشنبه استاندار کردستان به‌طور رسمي‌اعلام کرد که راه‌هاي روستايي اين استان باز و قابل تردد هستند. حسن‌نيا بيان داشت: البته گردنه‌ پاوه-مريوان واقع در نوار مرزي نيز در دست پاک‌سازي است و اميدواريم طي چند ساعت آينده پاک‌سازي به اتمام برسد و مسير بازگشايي شود. وي با بيان اينکه «تمامي‌نيروهاي راهداري در مناطق زلزله‌زده در دو زمينه بازگشايي و پاک‌سازي راه‌ها به‌منظور تردد ايمن فعاليت دارند» خاطرنشان کرد: يکي از اقدامات مهم بازبيني و کنترل پل‌هاي بزرگ واقع در محورهاي استان‌هاي زلزله‌زده است که هم‌اکنون بازديد ميداني توسط همکاران راهداري در حال انجام است تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود يا کنارگذرهايي براي جلوگيري از تردد مردم از روي پل احداث شود. معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از تخريب ديواره ساختمان ادارات راهداري قصر شيرين و ساختمان اداراه راهداري واقع در سر پل ذهاب خبر داد و گفت: تعدادي سنگ حجيم نيز بر روي اين دو مسير ريزش کرده بود که همکاران راهدار نيز با استفاده از بولدوزر و پيکور نسبت به جابجايي آن‌ها از طريق شانه‌ها و پاک‌سازي مسير اقدام کرده‌‌اند. سن‌نيا درباره آخرين وضعيت تردد زائران اربعين و امکان به وجود آمدن ترافيک در استان‌هاي زلزله زده نيز اظهار کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهي از زائران در حال حاضر به کشور بازگشته‌اند و هيچ ترافيک يا مشکلي در استان‌هاي زلزله زده در اين رابطه وجود ندارد.


مديرعامل شرکت راه‌آهن، با اشاره به رشد روابط تجاري ايران و آلمان به ۲.۹ ميليارد يورو،گفت: ايران آماده پذيرش سرمايه‌گذاري خارجي، در بخش صنعت ريلي کشور است.
به گزارش روزنامه تجارت،سعيد محمدزاده در نشست معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش ريلي ايران به شرکت‌هاي آلماني، گفت: روابط اقتصادي و عمراني ايران و آلمان در طول دو تا سه سال اخير، به خصوص پس از سفر وزير راه و شهرسازي ايران به اين کشور در سال جاري، روند رو به رشدي داشته است.
وي، آلمان را يکي از تاثيرگذارترين کشورهاي اتحاديه اروپا به خصوص در بخش اقتصادي برشمرد و افزود: روابط ايران و آلمان و گسترش آن در ابعاد سياسي و اقتصادي، از اولويت‌هاي مهم سياست خارجي کشور به حساب مي‌آيد؛ ضمن اينکه حجم روابط اقتصادي ايران و آلمان پس از برجام نيز، رشد قابل ملاحظه‌اي يافته است؛ به نحوي که در پايان سال ۲۰۱۷، اين روابط به رقمي‌معادل ۲.۹ ميليارد يورو رسيده است.
مديرعامل شرکت راه‌آهن با بيان اينکه ايران در ميان کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا، دومين اقتصاد بزرگ منطقه محسوب مي‌شود، تأکيد کرد: GDP ايران در سال ۲۰۱۶ به رقمي‌معادل ۴۱۲ ميليارد دلار رسيد که نشان مي‌دهد وضعيت اقتصادي ايران در سال گذشته ميلادي، جهش ۶.۴ درصدي داشته است.
محمدزاده، ايران را امن‌ترين و باثبات‌ترين کشور منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: کشور ما با دارا بودن ظرفيت‌هايي همچون جمعيت جوان، مي‌تواند به يک بازار موفق براي سرمايه‌گذاري خارجي تبديل شود. همچنين با توجه به اينکه حجم تجارت ايران و اتحاديه اروپا در دوره پسابرجام، بيش از ۶۰ درصد افزايش يافته است، اتحاديه اروپا به عنوان دومين مقصد صادراتي ايران قلمداد مي‌شود؛ به خصوص اينکه ۱۳ درصد صادرات ايران، به کشورهاي عضو اين اتحاديه انجام شده است.
وي، اولويت عمراني ايران در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ را توسعه حمل و نقل ريلي معرفي کرد و افزود: در نظر داريم در طول اين سال‌ها، سهم راه‌آهن در حمل بار را از ۱۲ به ۳۰ درصد و در خصوص حمل مسافر از ۸ به ۲۰ درصد برسانيم.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: يکي ديگر از برنامه‌هاي حمل و نقل ريلي ايران، افزايش سهم راه‌آهن در ترانزيت کالا بين قطب‌هاي اقتصادي دنيا است.
 به همين منظور کريدور شمال ـ جنوب براي اتصال خليج‌فارس به شمال اروپا و کريدور شرق ـ غرب براي اتصال آسياي شرقي به اروپا را، از طريق راه‌آهن ايران فعال کرده‌ايم.
محمدزاده از ديگر برنامه‌هاي شرکت راه‌آهن را توسعه خطوط برقي با هدف مديريت مصرف انرژي و افزايش سرعت تردد به ۲۰۰ کيلومتر بر ساعت و همچنين احداث خطوط پرسرعت و ارتقاي توان فني مهندسي صنعت ريلي ايران به خصوص در بخش تأمين ماشين‌آلات و تجهيزات ريلي عنوان کرد.از ديگر برنامه‌هاي راه‌آهن، نوسازي و بازسازي خطوط ريلي، ايستگاه‌هاي راه‌آهن و ناوگان و همچنين توسعه و ايجاد بنادر خشک و اتصال مرکز معدني به بنادر از طريق ريل خواهد بود.
مديرعامل شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 ميليارد دلار قرارداد فاينانس خارجي براي سرمايه‌گذاري در حمل و نقل ريلي ايران به‌امضا رسيده که تاکنون تعدادي از پروژه‌هاي مربوطه آغاز شده است.