«50 هزار معلم» کلاسي براي تدريس ندارند
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: 50 هزار معلم داريم که کلاسي براي آنها وجود ندارد اما از آموزش و پرورش حقوق مي‌گيرند. عبدالرضا مصري در گفتگو با فارس علت عدم تخصيص بودجه تعيين‌شده به‌اموزش و پرورش را عدم تحقق منابع پيش‌بيني شده دولت دانست و اظهار داشت: مکانيسم تخصيص بودجه در اختيار دولت است و سخنگوي دولت بايد در اين خصوص پاسخگو باشد؛ به نظر مي‌رسد اگر منابع بودجه‌اي محقق مي‌شد طبيعتاً تخصيص صورت مي‌گرفت. وي افزود: بسياري از معلمان با حداقل‌ها زندگي مي‌کنند و اگر حقوق آنها در زمره مطالبات برود، ظلم مضاعف است. مصري با بيان اينکه در بهترين شرايط بودجه‌اي هم گاهي، برخي مديران از والدين پول مي‌گيرند، خاطرنشان کرد: 50 هزار معلم داريم که کلاسي براي آنها وجود ندارد اما از آموزش و پرورش حقوق مي‌گيرند.

آموزش مهارت فني به سربازان 
رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح از آموزش حداقل يک مهارت فني به سربازان در طول مدت خدمت سربازي‌شان خبر داد.سردار موسي کمالي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه اين آموزش‌ها زمينه اشتغال سربازان پس از پايان دوره سربازي را هموارتر مي‌کند، گفت: در همين راستا قرارگاه مهارت آموزي سربازان و ستاد کل نيروهاي مسلح تشکيل شده و برنامه ريزي در اين زمينه انجام شده است.وي با اشاره به مقررات و آئين‌نامه مصوب ستاد کل نيروهاي مسلح اظهار کرد: بر اين اساس آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي همچنان براي سربازان ادامه مي‌يابد. همچنين مقرر شده تا بسترهاي لازم همچون انجام هماهنگي‌ها، امضاي تفاهم‌نامه‌ها، برگزاري همايش‌ها، تجهيز کارگاه‌ها و ... براي ايجاد تحول و جهش در دانش سربازان در سال آتي فراهم شود.وي با اشاره به سربازاني که پيش از اعزام به خدمت سربازي داراي مهارت خاصي بوده‌اما فاقد گواهينامه تخصصي بودند، گفت: براي اين افراد نيز پس از پايان خدمت گواهي تخصصي رسمي‌صادر خواهد شد.رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه در اين زمينه هماهنگي‌هايي نيز با سازمان فني و حرفه‌اي انجام شده است، گفت: اين افراد پس از ثبت نام در سامانه اين سازمان مورد ارزيابي قرار گرفته و چنانچه در آزمون پذيرفته شوند گواهينامه رسمي‌دريافت خواهند کرد، در غير اينصورت مي‌بايست نواقص را رفع کرده و براي آزمون بعدي آماده شوند.
وي با تاکيد بر اينکه يگان‌هاي نيروي مسلح موظفند تا اين ابلاغيه را به نحو شايسته اطلاع رساني و اجرا کنند، گفت: همچنين بايد امکانات لازم براي ثبت نام سربازان در اين سامانه فراهم شود. سربازاني که به هر دليل قادر به ثبت نام اينترنتي نيستند هم بايد مدارک خود را در قالب لوح فشرده به ادارات فني و حرفه‌اي تحويل دهند.
سربازان در طول خدمت حداقل يک مهارت فني را آموزش خواهند ديد
در رويکرد جديد، کارکنان وظيفه در طول خدمت خود حداقل يک مهارت فني را آموزش خواهند ديد. به گزارش صداوسيما سردار موسي کمالي اعلام کرد: بر اساس تصميمات اتخاذ شده در خصوص رويکرد جديد خدمت سربازي، در نظر است کارکنان وظيفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزي حداقل يک مهارت فني را گرفته تا زمينه اشتغال آنها پس از پايان خدمت هموارتر شود. وي افزود: به همين منظور در سال جاري با تشکيل قرارگاه مهارت آموزي کارکنان وظيفه در ستاد کل نيروهاي مسلح، برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تحقق اين امر مهم صورت گرفته است. سردار کمالي گفت: در نظر است با هماهنگي سازمان فني حرفه‌اي اين افراد ضمن ثبت‌نام در سامانه سازمان فني و حرفه‌اي، مورد ارزيابي قرار گرفته و سپس از آنها آزمون گرفته شود.

افزايش سرطان با هرم سني مختلف
هر چه سن بالاتر مي‌رود تغييرات و جهش‌هاي ‍ژنتيکي بيشتري ايجاد مي‌کند و زمينه را براي ابتلا به سرطان آماده مي‌سازد درواقع با هرم سني که در کشور وجود دارد انتظار افزايش سرطان در جمعيت کشور وجود دارد .عبدالله فضل علي زاده، نائب رئيس انجمن سرطان ايران بابيان اينکه در کشور شيوع سرطان در حال افزايش است، گفت: با توجه به عوامل متعدد که زمينه‌ساز بروز سرطان هستند ، افزايش سن در جامعه ايراني يکي از عواملي است که در آينده منجر به شيوع و افزايش سرطان خواهد شد.وي با بيان اينکه عوامل مهم در ايجاد سرطان تقريباً شناخته‌شده است گفت : تنها کاري که مي‌توان براي مبارزه ، کنترل و کاهش سرطان انجام داد بالا بردن سطح آگاهي و اطلاعات مردم براي شناخت عوامل بروز سرطان و تقويت راه‌هاي پيشگيري از آن است .وي اضافه کرد : براي پيشگيري در سطوح مختلف فردي،اجتماعي و کشوري نياز به سرمايه‌گذاري ، حمايت‌ها و همکاري بخش‌هاي مختلف حوزه سلامت در کشور هستيم .به گفته وي 40 درصد سرطان‌ها در کشور را مي‌توان پيشگيري کرد و با اصلاح برخي رفتارها و دوري از عوامل خطر و تغيير سبک زندگي مي‌توانيم عوامل زمينه‌ساز و ابتلا به سرطان را کنترل کنيم .وي افزود: افزايش چشمگير سرطان در طي سالهاي اخير در تمام کشورها به‌طوري که طبق پيش‌بيني سازمان بهداشت جهاني از رقم 14 ميليون در سال 2012 به رقم 27 ميليون در سال 2030خواهد رسيد و اين رقم در تمام سطوح جامعه بشري کشورهاي مختلف اتفاق خواهد افتاد.فضل عليزاده تصريح کرد: سازمان بهداشت جهاني طي سالهاي اخير سرطان را از نظر ميزان بروز شيوع سرطان رتبه‌بندي کرده است و 5 رتبه را در نظر گرفته است و از بيشترين به پايين طراحي کرده است که در اين رتبه‌ندي ايران در رده چهارم قرار دارد و اين يعني سرطان در ايران نسبت به کشورهاي ديگر رقم بالايي ندارد.وي عنوان کرد: با اين وجود وظيفه ما اين است که براي بيماري مانند سرطان که سرکش است و سير رو به افزايشي را طي مي‌کند استراتژي و پلان‌هاي متفاوتي را داشته باشيم که بتوانيم در آينده دچار فاجعه نشويم. به گفته دکتر فضل علي زاده، برنامه نظام ثبت سرطان کشوري، پايه‌اي اساسي و ريشه‌اي براي برنامه‌هاي پيشگيري از سرطان در کل کشور است، چراکه هدف وزارت بهداشت در مورد سرطان‌ها، پيشگيري و کنترل انواع آن است .گفتني است: دومين اجلاس سرطان غرب آسيا از تاريخ ۹ لغايت ۱۱ آذرماه در سالن همايش‌هاي هتل ارم برگزار مي‌شود.




زمين‌لرزه3/7 ریشتری صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت
گروه اجتماعي: آمار کشته‌ها و زخمي‌هاي زلزله يکشنبه شب در غرب ايران ساعت به ساعت بيشتر مي‌شود. تا لحظه تنظيم اين گزارش خبرگزاري‌هاي رسمي‌از کشته شدن بيش از 372 نفر و زخمي‌شدن بيش از 6000 نفر خبر مي‌دهند. آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند زمين‌لرزه بزرگي که يکشنبه شب در منطقه خاورميانه اتفاق افتاد، توسط 180 ميليون نفر احساس شده است.
يکشنبه شب هنوز ساعت به 22 نرسيده بود كه شبكه‌هاي اجتماعي پر شد از اخبار وقوع زمين‌لرزه در غرب کشور. مرکز زلزله‌اما داخل ايران نبود. دقايقي بعد مركز زلزله‌نگاري امريكا وقوع زلزله‌اي به بزرگاي 7.2 در مقياس ريشتر را در محدوده سليمانيه عراق ثبت نشان داد. دقايقي بعد وب‌سايت مركز لرزه‌نگاري كشوري وابسته به مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران به علت مراجعه بالاي كاربران براي كسب اطلاع غيرفعال شد. پس از آن غوغايي در كانال‌هاي تلگرامي‌ايجاد شد. اين بار هم جاي خالي منابع خبري قابل اتکا در شرايط بحران به شدت احساس مي‌شد. خبرسازي‌هاي تلگرامي‌کار را به جايي رساند که برخي كاربران از ترس شهروندان در كرمانشاه، ايلام، اهواز و حتي شيراز خبر دادند. 
ساعتي بعد که مركز لرزه‌نگاري كشوري وابسته به مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران در دسترس قرار گرفت چند زلزله ثبت شده را نشان داد، زلزله‌هايي كه بزرگترين آنها مربوط به ساعت ٢١ و ٤٨ دقيقه بود با بزرگاي7.3 در مقياس ريشتر در نزديكي محلي به نام «ازگله» در استان كرمانشاه. حد فاصل اين زلزله ٤ كيلومتري ازگله، ٣٤ كيلومتري تازه آباد استان كرمانشاه و ٣٩ كيلومتري حلبچه، عراق گزارش شده است.
اين زلزله در استان‌هاي مختلف ايران احساس و گزارش‌هايي درباره آن ثبت شد. استان‌هاي همدان، قزوين، سمنان، تهران، خوزستان، کردستان، آذربايجان غربي، اردبيل، مرکزي، اصفهان، مازندران ايلام، و لرستان تنها بخشي از مناطقي بودند که اين زمين‌لرزه را احساس کردند. بيشترين خسارات اما مربوط به استان کرمانشاه بود. در همين حال گزارش‌هاي منتشر شده از روز گذشته نشان دهنده ادامه پس‌لرزه‌ها در مناطق حادثه ديده است.
 با اين همه ساعتي پس از وقوع اين زلزله گروه‌هاي امداد و نجات به سوي منطقه حادثه ديده روانه شدند. اين در حالي است که براساس گزارش‌ها در بسياري از شهرهاي کشور هموطنان شب را بيرون از منازل مسکوني خود سپري کردند. قصر شيرين و سرپل ذهاب شهرهايي بودند که بيشترين خسارت و ميزان کشته و زخمي‌را داشتند. با روشن شدن هوا عمليات امداد و نجات در مناطق حادثه ديده با سرعت بيشتري ادامه پيدا کرد.
صبح روز گذشته بود که سرهنگ رحماني رئيس مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا از ترافيک سنگين در محورهاي قصرشيرين و سرپل ذهاب خبر داد و با بيان اينکه با توجه به زلزله‌اي که شب گذشته در اين استان به وقوع پيوست و قصرشيرين و سرپل ذهاب را درگير کرد، شاهد بسته شدن برخي از محورها بوده‌ايم. با اين همه ساعتي بعد عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي از باز بودن تمام مسيرهاي دسترسي در مناطق وقوع زمين‌لرزه خبر داد. ديروز همچنين سخنگوي سازمان انتقال خون در فراخواني از تمامي‌دارندگان گروه خوني - O (او منفي) دعوت کرد تا براي اهداي خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند. تا پيش از ظهر ديروز ۱۳۶ دستگاه‌امبولانس، ۲۰ واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپيما براي امدادرساني به مناطق زلزله زده اعزم شد.
همچنين امير سرتيپ نوذر نعمتي، جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش از حضور حضور يگان‌هاي مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ايلام خبر داد. گري لوئيس هماهنگ کننده ويژه سازمان ملل در ايران نيز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ايران يک پيام تسليت در صفحه توئيتر خود منتشر و با مردم ايران ابراز همدردي کرد. نوربخش، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، با صدور دستوري به مديران بيمه‌اي و درماني استان‌هاي غربي کشور بر لزوم تسريع خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان از زلزله تأکيد کرد. پيش از ظهر روز گذشته سردار غيب‌پرور، رييس بسيج مستضعفان از اعزام ۱۰۰ گروه جهادي دانشجويي از استان‌هاي همجوار به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
به دستور رييس‌جمهور، وزيران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و رييس جمعيت هلال احمر به همراهي تيمي‌از نهاد رياست جمهوري، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند. همچنين اعلام شد که ۲۰ بالگرد هوانيروز، ۱۳۶ دستگاه‌امبولانس، ۲۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نيز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند همچنين چهار باب بيمارستان صحرايي نيز در منطقه مستقر شده است. حوالي ظهر روز گذشته بود که اعلام شد حسن روحاني، رئيس‌جمهوري امروز (سه شنبه) در مناطق حادثه ديده حاضر مي‌شود. حوالي ساعت 14 ديروز وزير بهداشت به همراه وزير کشور و رييس جمعيت هلال احمر ايران براي بررسي وضعيت مصدومان زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور وارد کرمانشاه شدند.
محمدعلي جعفري؛ فرمانده سپاه پاسداران در گفتگوي تلويزيوني با اشاره به اينکه بخشي از شهرستان سرپل ذهاب و تعدادي از روستاهاي شمال شهرستان در پي زلزله آسيب ديده و تخريب شده‌اند، اظهار داشت: تعداد تلفات به بالاي ۳۰۰ نفر افزايش يافته است. شهر و روستاهاي زلزله زده بين ارتش وسپاه تقسيم شده است؛ به طوري که ارتش به شهرستان سرپل ذهاب و سپاه به روستاهاي اطراف امدادرساني مي‌کند.احمد صفري، نماينده مردم کرمانشاه در مجلس با اعلام کمبود جدي پزشک متخصص و پرستار در مناطق زلزله‌زده گفت: متاسفانه بسياري از هموطنان در روستاها هنوز زير آوارند. همچنين مدير کل انتقال خون استان تهران استقبال مردم در اهدا خون را براي کمک به زلزله‌زدگان بسيار خوب توصيف کرد و گفت: از مردم خواهشمنديم براي اهدا خون ابدا در سايت سازمان انتقال خون ثبت کنند و در ساعت تعيين شده به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
پيام‌هاي مسئولان براي زلزله‌زدگان
ديروز حسن روحاني، رييس‌جمهور در پيامي‌با ابراز همدردي با همه آسيب ديدگان و داغديدگان حادثه زلزله در استان‌هاي غربي کشور به ويژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصريح کرد که " دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانايي همه دستگاهها در سطح ملي و محلي در کنار آسيب ديدگان خواهد بود".
همچنين آيت‌الله‌املي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه ضمن تسليت و همدردي با داغديدگان حادثه زلزله غرب کشور، بر لزوم تسريع در رسيدگي به مصدومان تاکيد کرد و گفت: به روساي کل دادگستري استان‌هاي غربي براي تامين امنيت مناطق زلزله زده دستور اکيد داده شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: لازم است دراختيار قراردادن امکانات به آسيب ديدگان و مجروحين زلزله سرعت بيشتري يابد. علي لاريجاني در نشست علني ديروز مجلس درنطق پيش از دستور با اشاره به زلزله نسبتا شديدي که چند استان کشور مخصوصا استان‌‌‌هاي کرمانشاه و ايلام را درگيرکرده اظهار داشت: به خانواده درگذشتگان تسليت عرض مي‌کنم و همدردي نمايندگان محترم را با اين خانواده‌هاي عزيز اعلام مي‌کنم.
همچنين در پي زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور بويژه استان کرمانشاه، آيت‌الله جنتي، رئيس مجلس خبرگان رهبري در پيامي‌به خانواده‌هاي داغديده اين حادثع تسليت گفت و براي مجروحان و آسيب‌ديدگان اين حادثه آرزوي سلامتي کرد. رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين از مسئولان خواست اقدامات لازم براي نجات هموطنان گرفتار زير آوار بکار گيرند و به وضعيت مصدومين حادثه رسيدگي کنند.


تجارت-جنوب استان كرمان:رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: 17486 کيلومترمربع از جنوب کرمان که بيش از 45 درصد مساحت آن را تشکيل مي‌شود، در قالب پهنه‌هاي معدني واگذار و در حال اکتشاف مي‌باشد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، جنوب کرمان به جهت قرار گيري در زون‌هاي کاني زايي اروميه- دختر و سنندج- سيرجان داراي پتانسيل‌هاي قابل ملاحظه معدني مي‌باشد که متاسفانه در گذشته به دلايل مختلف از جمله عدم فعاليت شناسايي و اکتشافي و نبود زيرساخت‌هاي مناسب، اقدامات خاصي براي فعالسازي اين موهبت‌هاي خدادادي و بهره برداري از آنها نشده است اما بحمدلله و با تلاش و پيگيري‌هاي سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به عنوان متولي امر و همدلي مردم منطقه و همياري سرمايه گذاران جهادگر، در چهار سال گذشته اقدامات مناسبي در اين جهت انجام شده و نتايج آن نيز به صورت ملموس چون فعالسازي دهها معدن، احداث چندين کارخانه فرآوري مواد معدني و شروع عمليات احداث چندين کارخانه بزرگ ديگر که در نوع خود پس از احداث جزو بزرگترين کارخانجات کشور خواهند بود، قابل مشاهده مي‌باشد.رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنب کرمان در اين خصوص گفت: يکي از مهمترين اقداماتي که در جهت شناسايي و کشف پتانسيل‌ها و محدوده‌هاي اميدبخش معدني در منطقه انجام شده، تعريف و واگذاري پهنه‌هاي بزرگ معدني به سرمايه گذران عظيم و صاحب نام در سطح کشور مي‌باشد که بدين شکل تمامي‌نقاط معدني که ارزش فعاليت استخراجي دارند در منطقه توسط صاحبان اين پهنه‌ها شناسايي شده و پس از اتمام شناسايي حداکثر 250 کيلومتر مربع آن به دارنده پهنه تحويل و مابقي آن جهت سرمايه گذاري سايرين آزاد مي‌شود.وي همچنين افزود: تاکنون 8 پهنه معدني در جنوب کرمان تعريف شده که يک پهنه آزاد شده و اکنون 7 پهنه به مساحت 17486 کيلومترمربع به سرمايه گذاران واگذار شده که بيش از 45 درصد کل مساحت جنوب کرمان را شامل مي‌شود.اسکندري نسب همچنين تاکيد کرد: پهنه آباده جازموريان که در چندين استان کشور مي‌باشد به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) تحويل شده که اکنون با پيشرفت 100 درصدي در مرحله اکتشافات تفصيلي و نيمه تفصيلي مي‌باشد و مساحتي بالغ بر 1203 کيلومترمربع محدوده‌اميدبخش آن در جنوب کرمان شناسايي شده و داراي مواد معدني پلي متال از جمله کروميت و آهن مي‌باشد.وي تصريح کرد: سه پهنه قلعه گنج شرقي، قلعه گنج غربي و اسفندقه نيز مرحله اول آن که شامل شناسايي کامل مي‌باشد انجام شده و اکنون در مرحله پي جويي مي‌باشد و پيشرفتي بالغ بر 40 درصدي را داراست.دکتر اسکندري نسب افزود: سه پهنه بهرآسمان، جبالبارز و جبالبارز غربي نيز امسال به ترتيب به شرکت ملي صنايع مس ايران، گهرزمين و يک شرکت خصوصي واگذار شده که با توجه به زمان اندک از واگذاري بين 10 تا 20 درصد پيشرفت فيزيکي را دار مي‌باشند.وي اظهار کرد: يک پهنه ديگر نيز به مساحت 1795 کيلومترمربع تعريف و به زودي به سرمايه گذاران واگذار خواهد شد.اسکندري نسب اعلام داشت: قبل از دولت يازدهم 2048 کيلومترمربع از مساحت جنوب کرمان اکتشاف شده بود که طي چهارساله اخير با رشدي بالغ بر 214 درصد يعني بيش از دو برابر اکتشاف انجام شده در تاريخ جنوب کرمان، 4389 کيلومترمربع ديگر نيز به اکتشافات معدني منطقه افزوده شد. اين رشد حيرت انگيز در اکتشاف منطقه، بحمدالله توانسته کاستي‌هاي عدم توسعه معدني جنوب کرمان در سابق را تا حدي مرتفع نمايد.


تجارت-استان گيلان_فرحي؛ به گزارش اداره اطلاع رساني مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداري رشت_ دکتر مسعود نصرتي با اشاره به فعاليت دو کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداري رشت اذعان داشت: کارخانه تاناکا ژاپن و تي تان ايران دو واحد توليدي آسفالت که با توان ظرفيت توليد ۱۵۰۰ تني در سراوان رشت مشغول به فعاليت هستند، اما در حال حاضر به دليل برخي مشکلات اين دو کارخانه ۵۰۰ تن در روز توليد آسفالت دارند.شهردار رشت با تاکيد بر توقف توليد کارخانه تي تان طي هفت ماهه اخير تصريح کرد: در دو ماهه اخير با تجهيز ماشين آلات ، نصب دوربين‌هاي مداربسته و سيستم GPS بار ديگر اين کارخانه با ظرفيت روزانه ۷۵۰ تن وارد مدار توليد شد.وي در ادامه افزود: علاوه بر ارائه ۳۰ تن آسفالت در قالب ۳ کاميون براي اداره‌اماني در راستاي مصرف مردمي‌، ارائه ۵۰۰ تن مخلوطي از مصالح رودخانه اي در قالب ۵۰ کاميون به سازمان پسماند به منظور پوشش دهي زباله، ۴۰ تن در قالب ۴ کاميون به سازمان آرامستانها درراستاي تعامل سازمان عمران با ديگر سازمان‌هاي شهرداري از اهم فعاليت‌هاي کارخانه‌هاي توليد سيمان اين سازمان است.دکتر نصرتي سازمان عمران و بازآفريني فضاهاي شهري شهرداري را يک سازمان عام المنفعه خواند و گفت: يکي از چالش‌هاي عمده سازمان عمران بهره برداري و برداشت شن و ماسه غيرقانوني از معدن سراوان توسط ديگر سازمانها بود که پس از برگزاري جلسات متعدد و رايزني‌هاي پي در پي در صدد حل اين معضل برآمده‌ايم.شهردار رشت با تاکيد بر بهره برداري ۵ منطقه شهرداري رشت در قالب اکيپ‌هاي اماني و قراردادهاي پيماني در راستاي انجام پروژه روکش آسفالت معابر و شوارع با سازمان عمران يادآور شد: خوشبختانه قير به‌اندازه کافي براي اين دو کارخانه تهيه شده و تلاش ما بر آن است تا قبل از بارش برف در زمستان امسال کار لکه گيري آسفالت و مرمت نوارهاي حفاري مرتبط با شرکتهاي زيرساختي همچون آب، برق ، گاز و مخابرات را در الويت کاري خود قرار دهيم.


تجارت-استان مركزي:به ميزباني شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي استان مرکزي همايش تخصصي يک روزه ذيحسابان و مديران مالي شرکت شهرکهاي صنعتي سراسر کشور وبا حضور فرجي معاون توسعه مديريت و منابع سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران در اراک برگزار گرديد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي، فرجي معاون توسعه مديريت و منابع سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران گفت: اين همايش با هدف بررسي مسائل و مشکلات جاري مالي و ذيحسابي شرکهاي صنعتي کشور و ارائه راهکار و نقطعه نظر براي بهتر شدن انجام امور اين بخش و تبادل انديشه مديران مالي و ذيحسابان برگزار گرديده است.وي با اشاره به موقعيت ممتاز شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي در بين استان‌هاي ديگر اضافه کرد: اين مجموعه در گذشته داراي مشکلاتي بودکه با استقرار آقاي آمره ، استان به جايگاه اصلي خود بازگشت و همواره در سال‌هاي اخير با توجه به کمبود نيروي انساني ولي همواره جز سه استان برتر کشور در ارزيابي‌هاي فصلي و مختلف قراردارد.معاون توسعه مديريت و منابع سازمان افزود: اصلاح قانون تخصيص ارزش افزوده به شهرکها و نواحي صنعتي کشور ضروري است .وي همچنين گفت: متاسفانه سهم اختصاص يافته ۳۰ درصدي از ماليات ارزش افزوده به شهرکها و نواحي صنعتي در کشور پرداخت نشد و اصلاح اين قانون در مجلس شوراي اسلامي‌درخواست همه مسوولان اين سازمان است.وي در ادامه پرداخت نشدن سهم صنعت از بحث هدفمندي يارانه‌هاي کشور را يکي ديگر از چالش‌هاي پيش روي توليد در اين بخش عنوان کرد و گفت: متاسفانه با حذف نشدن دهک‌هاي پر درآمد عملا اعتباري از اين محل به صنايع متوسط و کوچک اختصاص نيافته است که بايد با تدبير ويژه مسوولان کشور سهم صنعت از اين منبع مالي پرداخت شود.مصطفي آمره مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي نيز در ابتداي اين همايش ضمن خير مقدم به مديران مالي و ذيحسابان سراسر کشور گزارشي از وضعيت موجود شرکت استاني در بخش‌هاي مختلف بخصوص واحد مالي ارائه نمود .وي در ادامه گفت: استان مرکزي جز استان‌هاي مهم در بحث توليد، ايجاد اشتغال و ميزان صادرات در کشور است.


تجارت-استان ايلام - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب ايلام با اشاره به اينکه در اثر زمين لرزه شب گذشته 10 حلقه چاه دچار خسارت شدند، گفت: با تلاش گروه‌هاي کنترل و اجرايي اين شرکت اختلال ايجاد شده در شبکه‌هاي آبرساني برخي مناطق استان (گل آلود شدن آب) در حال رفع شدن است.داراب بيرانوندي اظهار کرد: بدنبال وقوع زلزله شب گذشته در استان گروه‌هاي حوادث و اتفاقات اين شرکت در نقاط مختلف شهر بازديدهاي ميداني داشته و در جهت رفع مشکل آب در برخي از مناطق اهتمام ويژه دارند.وي افزود: در اثر زلزله ديشب خساراتي به چاه‌هاي آب وارد و باعث گل آلود شدن آب تعدادي از چاه‌ها در استان شده است که با تلاش عوامل امدادي تا ساعات آينده کدورت آب آنها مرتفع خواهد شد.مديرعامل آبفاي ايلام تاکيد کرد: در سطح شهرستان‌هاي ايلام، آبدانان ، مهران، ايوان و سرابله تعداد 10 حلقه چاه آسيب ديده‌اند که باعث گل آلود شدن آب در برخي از اين مناطق شده‌اند. بيرانوندي يادآور شد: از ساعات اوليه وقوع زلزله گروه‌هاي حوادث و اتفاقات در حال رفع مشکل هستند و تا اين لحظه مشکل خاصي وجود ندارد.وي افزود: با توجه به اينکه خساراتي به برخي از مناطق استان کرمانشاه نيز بوجود آمده است اين شرکت هفت دستگاه تانکر جهت آبرساني به مناطق زلزله زده به آن استان اعزام کرده است.وي اضافه کرد: در حال حاضر مشکل حادي در استان وجود ندارد و شرکت تمامي‌نيروها و امکانات لازم را براي رفع مشکل گل آلود شدن و ترميم چاه‌ها بکار گرفته است.زلزله 7،2 ريشتري در استان کرمانشاه تاکنون 207 کشته و حدود يک هزار زخمي‌برجا گذاشته است ولي خوشبختانه در استان ايلام بجز 64 نفر که دچار جراحت جزئي شدند، تلفاتي در پي نداشته است.
تجارت -استان بوشهر : قائم مقام وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي در آئين کلنگ زني درمانگاه تامين اجتماعي جم گفت : تامين سلامتي و ايجاد بستر و زمينه‌هاي لازم رفاه اجتماعي از کارکردهاي تامين اجتماعي است و در اين راستا اقدامات مثبت و ارزنده اي صورت گرفته است.به گزارش روابط عمومي‌مديريت درمان تامين اجتماعي استان؛ فيروزآبادي با اشاره به اهميت سلامتي و نقش آن در توسعه گفت: پيشرفت و شکوفايي جامعه رابطه مستقيم با سلامتي دارد و بايد با فراهم نمودن امکانات و ابزارهاي آن دغدغه مردم را برطرف کرد.الماسي نماينده مردم دير، کنگان، جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي‌ضمن تشکر از مساعدت و همکاري مدير عامل سازمان تامين اجتماعي و مسئولان درمان و بيمه اي تامين اجتماعي استان در سرعت بخشيدن به مقدمات احداث درمانگاه تامين اجتماعي جم گفت: ايجاد و راه‌اندازي مرکز درماني تامين اجتماعي در شهرستان جم خواسته به حق مردم اين شهرستان است و اميدواريم با احداث اين مرکز درماني در زمان مقرر ،بتوانيم خواسته آنان را جامع عمل بپوشانيم.