کشف ۱۱۲۸ کانتينر کالاي قاچاق 
بدنبال اقدامات اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگي دستگاه قضايي، يک باند سازمان يافته قاچاق کالا شناسايي و منهدم شد که ۲۳ نفر از اعضاي آن دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.به گزارش ايلنا، بدنبال اقدامات اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگي دستگاه قضايي، يک باند سازمان يافته قاچاق کالا شناسايي و منهدم شد که ۲۳ نفر از اعضاي آن دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.در تحقيقات و بررسي‌هاي به عمل آمده تعداد ۱۱۲۸ کانتينر شامل لوازم اداري، خانگي، ورزشي، ساختماني و هتلداري طي سال‌هاي ۹۴ تا اوايل ۹۶ توسط اين عده اثبات گرديده است. 

انتشار اسامي‌فراکسيون اميد را مناسب نمي‌دانم
يک عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اين که «اگر فراکسيون اميد تصميم به انتشار اسامي‌بگيرد به تصميم فراکسيون احترام مي‌گذارم» گفت: پيامدهاي منفي انتشار اسامي‌از پيامدهاي مثبتش بيشتر است. محمود صادقي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين که هنوز جمع بندي نهايي براي انتشار اسامي‌اعضاي فراکسيون اميد انجام نشده است گفت: ديدگاهي بر اين نظر است که اسامي‌منتشر شود البته بنده شخصا با اين کار خيلي موافق نيستم.نماينده تهران افزود: انتشار اسامي‌چه فايده‌اي دارد؟ در واقع راهي که بتوانيم تشخيص دهيم فردي تبعيت نکرده وجود ندارد، زيرا رأي افراد در مجلس محرمانه است و اگر بخواهيم آن را شفاف کنيم به اين معناست که در رأي محرمانه افراد کنکاش کرده‌ايم. وي بيان کرد: در مرحله دوم راهبرد اصلاح طلبان و شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان بر اين نبود که اصلاح طلبان ۱۰۰ درصد در ليست قرار گيرند، در واقع از همان ابتدا راهبرد اين بود که اصول‌گرايان ميانه هم در ليست جايي داشته باشند.صادقي خاطرنشان کرد: به نظرم در آن زمان تعهد شفافي از افراد گرفته نشد و بعد از آن نيز انتظار اين که در اجرا کاملا تبعيت کنند، انتظار خيلي واقع‌گرايانه‌اي نيست.

اختلاف سليقه مانع تشکيل حزب فراگير 
عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با بيان اينکه تشکيل مجدد حزبي همچون جمهوري اسلامي‌در کشور غيرممکن است، گفت: احزاب هريک از جريان‌هاي سياسي کشور تمايلي به قرارگيري زير يک چتر ندارند و صرفا زمان انتخابات تحت لواي ائتلاف يا جبهه فعال مي‌شوند.حميدرضا فولادگر در گفت و گو با خانه ملت، درخصوص امکان تشکيل حزب فراگير در کشور گفت: حزب جمهوري نيروهاي اصيل انقلاب و خط امام(ره) را در بر مي‌گرفت اما به خاطر اختلافات به چند گروه تجزيه شد که هيچ گاه نمي‌شود مجددا دوباره چنين حزبي تشکيل شود.وي ادامه داد: با اين حال هر جريان فکري مي‌تواند يک حزب فراگير داشته باشد اما آنقدر سلايق فکري زياد شده که دور از ذهن خواهد بود.فولادگر ادامه داد: البته زمان انتخابات به فراخور لازم است که احزاب هر جريان در قالب ائتلاف يا جبهه گرد هم جمع مي‌شوند اما امکان اينکه اين احزاب تحت لواي يک حزب به فعاليت ادامه دهند، امکان پذير نيست.



سفير آلمان در ايران ، برجام را ' امري کليدي در معماري جهاني عدم اشاعه سلاح‌هاي هسته اي' مي‌داند و مي‌گويد توافق هسته اي ايران و شش قدرت جهاني موجب شده حجم روابط تهران - برلين هر سال 20 درصد رشد داشته باشد.به گزارش ايرنا ميکاييل کلور- برشتولد مي‌گويد «ما همچنان توسعه روابط اقتصادي را پيگيري مي‌کنيم». وي با اشاره به تلاشهاي رهبران اروپايي براي حفظ برجام، در خصوص اعمال تحريم‌هاي فرامرزي آمريکا عليه کشورهاي ديگر مي‌گويد آلمان و اروپا از ايالات متحده‌امريکا انتظار دارند که يک جانبه اقدام نکند، بلکه منافع و همچنين تأثيرات تصميمات بر مابقي جهان را نيز درنظر گيرد. 


نماينده تهران در مجلس سفر بوريس جانسون به ايران را مثبت ارزيابي کرد و گفت: سفر وزير خارجه انگليس به ايران در راستاي تعهدات اين کشور به برجام و پاسخي به بدعهدي‌هاي ترامپ و رفتارهاي عربستان است. غلامرضا بادامچي در گفت وگو با ايرنا افزود: با توجه به رفتارهاي آمريکايي‌ها و سعودي‌ها در منطقه، سفر وزير خارجه انگليس به ايران مي‌تواند مثبت و در راستاي منافع ديپلماسي باشد.وي گفت: قطعا اين گونه سفرها به ايران مورد پسند عربستان و ترامپ نيست، زيرا آنان نمي‌خواهند که برجام که حرکتي در راستاي منافع ايران نيز هست ادامه يابد، ولي کشورهاي مختلف از جمله انگليس با اين اقدام ثابت مي‌کنند که به‌امريکا بي توجه هستند.


عضو کميسيون شوراها در خصوص عدم تهيه آيين نامه قوانين مادر از سوي دولت گفت: در مجلس با ضعف نظارت مواجه هستيم و علامت سوال جدي که در زمينه کارکرد مجلس وجود دارد اين است که علي رغم وضع قوانين مناسب، در صحنه اجرا و عرصه تحقق يافتن با مشکلات متعددي مواجه هستيم.احمد عليرضا بيگي درگفت وگو با خانه ملت گفت: بديهي‌ترين وجه بروز مشکلات اين است که دولت نظارت مجلس را قبول ندارد و اين موضوع را صراحتا اعلام مي‌کند. اين را مي‌شود از لايحه برنامه ششم ديد که دولت اصلا حاضر به ارائه لايحه نبود و براي اجراي قانون برنامه ششم اصلا آن را ابلاغ نکرد. بنابر اين دولت در تهيه آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تعلل مي‌کند.


رییس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازدید کرد؛
تجارت-کورش شرفشاهي:  بار ديگر زلزله اي رخ داد و غمبار شد. بغض در گلوها راه نفس را گرفت و درد از چشمها سرازير شد. در مدت کمتر از يک روز متوجه شديم که 432 هموطن مان جان باختند و بيش از 7 هزار و 800 تن نيز مجروح شدند. درمورد ويراني‌ها نيز بهتر است چيزي نگوييم که تنها ويرانه اي برجاي مانده است. اما اين فاجعه باعث شد تا مسوولان خود را به کرمانشاه برسانند تا از نزديک در جريان قرار گيرند و بدانند عمق فاجعه کجاست و چگونه بايد نسبت به ان واکنش نشان دهند. 
همه درکنار کرمانشاه
و اما رييس‌ جمهور در بازديد از مناطق زلزله زده با تاکيد بر اينکه "همه مردم ايران در کنار کرمانشاه هستند"، به آسيب ديدگان از زلزله اطمينان داد که دولت با همه توان خود براي ياري آسيب ديدگان ، وارد عمل شده و در کوتاه‌ترين زمان ممکن تلاش خواهد کرد تا اين معضل را حل و فصل کند.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: بايد به نيازهاي ضروري مردم رسيدگي کرد و در اين زمينه نبايد سخت‌گيري به خرج داد، بلکه بايد دست و دلباز برخورد کرد.روحاني با بيان اينکه ما بايد امنيت کافي را در استان کرمانشاه برقرار کنيم، گفت: ستاد بحران در اين زمينه تجربه دارد و همين‌که مسئولان بنياد مسکن ما مي‌گويند که به مردم آسيب‌ ديده وام مي‌دهند و شروع به برآورد هزينه‌ها کرده‌اند نشان دهنده تجربه آنان است بخصوص که کشور ما متاسفانه حادثه‌خيز است و هر چند وقت يک بار حادثه‌اي دردناکي را شاهد هستيم.رييس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهاي خود با آسيب‌ديدگان حادثه زلزله در کرمانشاه، گفت: مردم توقع خاصي نداشتند و مي‌گفتند حالا که اين اتفاقات افتاده و ما خانه‌هايمان را از دست داده‌ايم براي بازسازي خانه‌هايمان فکري کنيد، اين يک خواسته طبيعي است. روحاني با بيان اينکه بايد براي مساله اسکان موقت آسيب‌ديدگان و نيز بازسازي خانه‌هاي آنان برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و منسجمي‌را اجرايي کرد، گفت: امروز در اين جلسه مسئولان آماري را از تخريب خانه‌ها ارائه دادند که حدود 11 تا 12 هزار برآورد شده که البته در اين زمينه بايد به رقم دقيقي برسيم که بتوانيم آن را مورد استفاده قرار دهيم و خانه‌هايي که به طور کامل تخريب شده‌اند يا ديگر نمي‌توان از آنها استفاده کرد را مورد بازسازي قرار دهيم.رييس‌جمهور ادامه داد: اگر کسي چادر مي‌خواهد نبايد سخت‌گيري کنيم، بايد آنچه را که مورد نياز مردم است از قبيل چادر و اينگونه موارد مورد نياز را در اختيارشان قرار دهيم و دست و دلباز برخورد کنيم و نيز در تامين آب و وسايلي چون پتو هم که جزو ضروريات است اين مهم بايد مورد توجه قرار گيرد.روحاني بيان کرد: ما بايد کمک‌هاي بلاعوض در اختيار افرادي که خانه‌هايشان را از دست داده‌اند، قرار دهيم تا بتوانند قبل از بازسازي خانه‌هايشان روزگار خود را بگذارنند و نيز بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که تا جايي که مي‌توانيم کار را به خود مردم واگذار کنيم.رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه در مواقع بحران جاي گله‌گذاري و مچ‌گيري نيست، اظهار کرد: نبايد در شرايط بحراني فعلي به دنبال مچ‌گيري باشيم.روحاني ادامه داد: پس مردم اگر خودشان خانه‌هايشان را بسازند بهتر از آن است تا ما مسئولان برايشان خانه بسازيم. اگر مردم کارها را به دست بگيرند بهتر، زودتر، دقيق‌تر و ارزان‌تر تمام مي‌شود.
مشکلات ادامه دارد
از سوي ديگر رئيس مجمع نمايندگان استان کرمانشاه درباره آخرين وضعيت حادثه‌ديدگان زلزله گفت: متاسفانه وسعت زلزله از نظر منطقه جغرافيايي زياد است و همين مسئله کار را سخت کرده‌اما گروه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مانند ارتش، سپاه، بسيج، هلال احمر، اورژانس و... تلاش‌هاي زيادي را انجام داده‌اند. عبدالرضا مصري در گفت‌وگو با ايلنا ادامه داد: مهمترين مشکل وسعت و پراکندگي مناطق زلزله‌زده کار را براي امدادرساني سخت کرده به گونه‌اي که شايد حدود ۴۰ درصد از کساني که منازلشان در زلزله از بين رفته ، توانسته‌اند در اسکان‌هاي موقت مستقر شده و از چادر و پتو بهره‌مند شوند و به حدود ۶۰ درصد از حادثه‌ديدگان چادر و پتو نرسيده است.نماينده کرمانشاه در مجلس افزود: درجه برودت هوا در برخي از مناطق زلزله‌زده مانند ازگله به صفر درجه سانتيگراد رسيد و همين مسئله موجب شد تا زلزله‌زدگان و حادثه‌ديدگان شب سخت و سردي را سپري کنند.
اعزام هياتي از سوي رهبر انقلاب 
در اين رابطه هيات اعزامي‌ازسوي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌براي بازديد از روند امدادرساني به مردم زلزله زده غرب کشور وارد شهرستان سرپل ذهاب شد.به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عبدالحسين معزي به عنوان نماينده رهبر معظم انقلاب در اين سفر حضور داشت و حجت الاسلام محمدي عراقي نماينده مجلس خبرگان رهبري وي را در اين سفر همراهي کرد.بازديد از بيمارستان صحرايي شهداي سرپل ذهاب و برخي محل‌هاي اسکان اضطراري از برنامه‌هاي اين هيات بود.
حضور قوه قضاييه درکرمانشاه 
در همين رابطه حجت الاسلام صادقي معاون فرهنگي رئيس قوه قضاييه به همراه دکتر کهزادي معاون مالي و پشتيباني قوه قضاييه از مناطق زلزله زده غرب کشور بازديد کردند.به گزارش ايلنا،حجت الاسلام صادقي ضمن بازديد از مناطق زلزله زده به ويژه دادگستري شهرستان قصرشيرين که در زلزله اخير آسيب ديده بود بر لزوم تسريع در امداد رساني به مردم و همچنين تامين امنيت مناطق زلزله زده تاکيد کرد.
قدرداني وزير خارجه از جهان
البته زلزله کرمانشاه دل جهانيان را نيز به درد آورد و پيامهاي تسليت انسان دوستانه اي از سوي کشورها ارسال شد. در همين رابطه وزير امور خارجه از پيام‌هاي تسليت مقامات خارجي و اعلام آمادگي ساير کشورها براي ارسال کمک به زلزله زدگان غرب کشور قدرداني کرد. محمدجواد ظريف در توييتر خود نوشت:تصاوير خسارات زلزله و جانباختگان در کرمانشاه (و در عراق) دلخراش است. از ابراز همدردي‌ جهاني و پيشنهاد‌هاي کمک‌ آنها سپاسگزاريم. در حال حاضر مي‌توانيم با استفاده از منابع خودمان اوضاع را مديريت کنيم. بابت تمام پيشنهادهاي کمک بسيار سپاسگزاريم و شما را در جريان قرار مي‌دهيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اداره کشور صرفاً با ابراز تأسف و عاطفه انجام نمي‌گيرد،گفت:سياست‌هاى کلى مقابله با سوانح طبيعى بويژه زلزله در ١٣٨٤ تدوين و ابلاغ شده است و اکنون دوازده سال از آن تاريخ مى گذرد و قدم شايسته اى براى عملياتى کردن آن مصوبه انجام نگرفته است. به گزارش ايلنا، سيدمصطفي ميرسليم درخصوص زلزله غرب کشور نوشت: الحمدلله هم‌وطنان متعهد، دولتمردان و نيروهاى مسلح و سازمان‌هاى امدادى به کمک زلزلهزدگان شتافته‌اند و تاکنون قدم‌هاى مؤثرى برداشته‌اند که‌اميدوارم به کاهش فورى آلام مصيبت‌زدگان بينجامد.  وي در ادامه نوشته است: من شخصا خود را موظف مى‌دانم از هم‌ميهنان عزيز به‌ويژه زلزله‌زدگان عذرخواهى کنم چراکه سياست‌هاى کلى مقابله با سوانح طبيعى به‌ويژه زلزله در ١٣٨٤ تدوين و ابلاغ شده است و اکنون دوازده سال از آن تاريخ مى‌گذرد و قدم شايسته‌اى براى عملياتى کردن آن مصوبه انجام نگرفته است.  ميرسليم با تاکيد بر اينکه عذرخواهى من به مناسبت عضويتم در کميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام است گفت: هشدار لازم را به موقع درباره عدم‌اهتمام مجريان نسبت به اين موضوع اساسى، نداده‌ام و امروز بايد فقط ابراز تأسف و تسليت و شرمندگى کنيم از بلايى که بر سرمان آمده است. وي با اعلام اينکه کشور ما در نوار زلزله‌ خيز قرارگرفته است ادامه داد: آنچه در غرب کشور با زلزله اخير رخ داد، نه اولين مورد بوده و نه آخرين مورد خواهد بود. البته پيش‌بينى زلزله هنوز روش قاطع و مطمئنى ندارد اما پهنه‌بندى کشور از نظر خطر زلزله ميسر است تا بر آن مبنا، متناسب با حساسيت هر منطقه، قواعد ساخت و ساز و مقاوم‌سازى تدوين و از اجراى آن با هميارى مردم حمايت شود. هزينه آن قطعا از خسارت‌هايى جانى و مالى که به ويژه مردم با هر سانحه متحمل مى‌شوند، کمتر است. 


مشاور بين الملل رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات نخست‌وزير مستعفي لبنان عنوان کرد: اينکه حريري اعلام کرده در ديدار اخير به بنده گفته «ايران در امور داخلي لبنان دخالت نکند» ، درست نيست چرا که او اصلا چنين حرفي در آن ملاقات نزد.به گزارش ايلنا، علي اکبر ولايتي با اشاره به اظهارات نخست‌وزير مستعفي لبنان عنوان کرد: اينکه حريري اعلام کرده در ديدار اخير به بنده گفته «ايران در امور داخلي لبنان دخالت نکند» ، درست نيست چرا که او اصلا چنين حرفي در آن ملاقات نزد. وي افزود: آنچه درباره اين ملاقات عنوان شد که ملاقاتي تند و خشن بوده، دروغ بوده و القائات سعودي‌ها و ديگراني است که مايل نيستند لبنان را در آرامش ببينند.
ولايتي گفت: غير از بنده و حريري ، دو نفر از طرف آنان و سفير ما در لبنان هم در آن ملاقات حضور داشتند . در آن ملاقات حريري مي‌خواست ميان جمهوري اسلامي‌و عربستان وساطت کند، بنده گفتم ما مشکلي با مذاکره نداريم و از آن استقبال مي‌کنيم.