توقيف «کيهان» مطابق قانون بود
دادستان تهران با اعلام اين که در حال حاضر استان تهران از حيث تعداد محکومان جرايم مرتبط با مواد مخدر و روان‌گردان در صدر استان‌هاي کشور قرار دارد، اجرايي نمودن قانون جديد را اقدام مهمي‌دانست که نيازمند برنامه‌ريزي است. جعفري دولت‌آبادي از تهيه و تنظيم درخواست متحدالشکل زندانيان به اين منظور در دادسراي تهران خبر داد و افزود: در اين فرم مشخصات محکوم‌عليه، سوابق و ساير نکات لازم براي بررسي درخواست زنداني و انطباق آن با ماده الحاقي قانون جديد درج شده و ارايه درخواست توسط زنداني، موجب تسريع در به جريان افتادن پرونده‌ها مي‌گردد؛ چرا که درخواست‌هاي زندانيان به لحاظ فقدان سواد حقوقي، غالباً ناقص است و متضمن تمامي‌نکات ضروري نيست. جعفري دولت‌آبادي از قضات اجراي احکام دادسراي ناحيه 20 تهران خواست پس از وصول درخواست‌ها، بر اساس اين قانون اقدام نمايند و پس از بررسي درخواست‌ها و تهيه گزارش لازم، به همراه پرونده به دادگاه صادر کننده حکم ارسال نمايند.  دادستان تهران در مورد مهدي خزعلي گفت: توسط نامبرده پيرو درخواست مرخصي، با اخذ تعهد برگشت به زندان در موعد مقرر، از چند روز مرخصي استفاده کرد، اما علي‌رغم تعهد قبلي خود، همسر و فرزندش، از بازگشت به زندان خودداري کرد که توسط مأمورين پليس مجدداً براي تحمل حبس به زندان معرفي شد. جعفري دولت‌آبادي در مورد اظهارات احمد توکلي مبني بر غيرقانوني بودن توقيف روزنامه کيهان توسط دادستاني تهران اعلام کرد به موجب ماده 10 آيين‌نامه قانون اصلاح قانون تشکيل دادگاه‌هاي عمومي‌و انقلاب مصوب 1381 موسوم به قانون احياي دادسراها، کليه اختيارات رئيس حوزه قضايي به دادستان بازگشته و دادستان با توجه به اين قانون، مي‌تواند در اين زمينه اقدام نمايد. وي با اشاره به رويه عملي دادستاني پس از قانون احيا دادسراها که بر همين روال بوده است، افزود: بر اين اساس اختيارات مصرح در قانون مطبوعات در مرحله تحقيقات مقدماتي و امور مرتبط با وظايف دادسرا بر عهده دادستان است و لذا اقدام اخير دادستاني مطابق قانون انجام شده است. دادستان تهران در مورد ادعاي برخي افراد مبني بر ارتباط محکوميت احدي از وکلا با پرونده متهمان طيف احمدي‌نژاد اعلام کرد: وکيل مذکور داراي شاکي بوده و محکوميت صادره ارتباطي به ادعاي مذکور و پرونده جرياني در دادگاه کارکنان دولت ندارد. در ادامه دکتر خداييان در خصوص نحوه پيشنهاد و تصويب اين قانون الحاقي اظهار داشت: ماده واحده پيشنهاد قوه قضاييه نبود و ديدگاه قوه قضاييه، اصلاح جامع در قانون مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان بود تا علاوه بر اصلاح مجازات‌هاي اعدام و حبس ابد، تدابير پيشگيرانه نيز بيشتر مورد توجه قرار گيرد. معاون حقوقي قوه قضاييه نظر رييس قوه قضاييه را هم موافق کاهش مجازات اعدام اعلام نمود، اما بر تاکيد آن مقام مبني بر اصلاح همه‌جانبه قانون اشاره کرد و افزود: نمايندگان ارائه‌دهنده اين طرح که آن را در قالب يک ماده واحده ارايه کردند، عزم جدي بر تصويب آن داشتند؛ چرا که هر بار که مصوبه مجلس از شوراي نگهبان با ارائه ايرادهايي اعاده مي‌گرديد، ظرف مدت کمي‌ايراد رفع مي‌شد.

اروپا برنامه ای برای تحریم های جدید علیه ایران ندارد
از هنگامي‌که برجام به تصويب رسيد، تمامي‌جهان نسبت به آن ابراز رضايت کردند و از آن به عنوان توافق برد - برد ياد کردند و تنها کشورهايي با اين مهم به مخالفت برخاستند که منافع شان در خطر افتاده بود. اما با تغيير دولت آمريکا و آمدن ترامپ، مخالفتهاي آمريکا با برجام شروع شد که تنها چند کشور معدود به مخالفت با آن برخاستند و اکثريت جهان بر پايبندي به برجام تاکيد کردند. 
در اين رابطه مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ضمن رد درخواست آمريکا براي افزايش فشارها بر ايران گفت که اين اتحاديه هيچ برنامه‌اي براي بررسي تحريم‌هاي جديد عليه تهران ندارد.به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه وال استريت ژورنال، فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درخواست‌هاي واشنگتن براي افزايش فشارها بر ايران را رد کرد.موگريني با بيان اينکه برنامه‌اي براي تحريم‌ جديد ايران وجود ندارد، گفت: ما نه‌امروز و نه هفته گذشته درباره تحريم‌هاي بيشتر از طرف اتحاديه اروپا عليه ايران صحبت نکرديم.
دولت آمريکا که پس از بازبيني سياست‌هاي خود درقبال ايران رويکردي خصمانه‌تر عليه تهران اتخاذ کرده است، در هفته‌هاي اخير از کشورهاي اروپايي خواسته تا با واشنگتن در اعمال هزينه بر برنامه موشکي بالستيک ايران و آنچه واشنگتن دامن زدن تهران به اختلافات در منطقه مي‌خواند، همراهي کنند.مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا همچنين از سعد الحريري، نخست وزير مستعفي لبنان خواست تا هرچه سريعتر به کشورش بازگردد و به عربستان درباره دخالت در امور داخلي بيروت هشدار داد.
 اين در حالي است که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در اظهار نظر خود اعلام نمود که ايالات متحده‌امريکا براي تشديد تحريم‌ها بر عليه ايران به حمايت اتحاديه اروپا نيازمند نيست و کشورهاي اروپايي "همچنان به فکر کسب درآمدهاي خود باشند" و در عين حال روابط تجاري خود با اين جمهوري (ايران) را حفظ کنند.ترامپ در اين مصاحبه گفت: "صادقانه بگويم، من به آنها گفتم که شما دوستان من هستيد، بنابراين ما با شما کنار مي‌آييم، چه‌امانوئل (رئيس جمهور فرانسه) يا مرکل (صدراعظم آلمان) - من واقعا اين افراد را دوست دارم. 
من به آنها گفتم: "شما مي‌توانيد به فکر کسب درآمدهاي خود باشيد، براي حل اين وضعيت (با ايران) ما نيازي به شما نداريم". از سوي ديگر وزير امور خارجه آلمان تاکيد کرد که اتحاديه اروپا خواهان حفظ توافق هسته‌اي با ايران است.
 زيگمار گابريل، وزير امور خارجه آلمان گفت که درباره توافق هسته‌اي با ايران و ثبات خاورميانه رايزني خواهد شد.وزارت امور خارجه آلمان با انتشار پيامي‌در صفحه رسمي‌خود در توئيتر نوشت: ما بايد با متحدان خود براي حفظ توافق هسته‌اي با ايران همکاري نزديک داشته باشيم. همچنين هياتي از شوراي امنيت آمريکا براي گفت‌وگو در مورد ايران و وضعيت سوريه با همتايان صهيونيستي خود به اسرائيل سفر کرده است.
به گزارش‌هارتص، قرار است در اين گفت‌وگوها نمايندگاني از ديگر بخش‌هاي دولت اسرائيل نيز حضور داشته باشند.بنا بر اين گزارش، اين در حالي است که چند روز پيش روسيه، آمريکا و اردن توافقي را براي دستيابي به آتش‌بس در جنوب سوريه به‌امضا رساندند که از همه نيروهاي خارجي از جمله نيروهاي نظامي‌ايران مي‌خواهد تا از سوريه خارج شوند، اگرچه ضرب‌الاجلي براي اين موضوع مشخص نشده است.مقامات دفاعي اسرائيل با توجه به اينکه ابرقدرت‌ها تمايل زيادي براي خارج کردن فعاليت‌هاي ايران از سوريه نشان نداده‌اند، نگران هستند.در همين راستا پنج‌شنبه گذشته رييس ستاد ارتش اسرائيل براي گفت‌وگو با رييس فرماندهي ارتش آمريکا در اروپا در مورد رفتارهاي ايران در سوريه به بروکسل سفر کرد.  


ظريف در نامه اي به گوترش:
 وزير امور خارجه با ارسال نامه اي به دبيرکل سازمان ملل متحد وضعيت يمن را در نتيجه تجاوز، کشتار غيرنظاميان و محاصره همه جانبه اين کشور وخيم و نگران کننده دانست و از جامعه بين المللي خواست با اقدام موثر و قاطعانه به اين جنگ احمقانه پايان دهد.
به گزارش ايرنا، در نامه محمد جواد ظريف به آنتونيو گوترش آمده است:مايلم توجه فوري شما را به وضعيت وخيم و نگران کننده يمن که در نتيجه تجاوز، کشتار غيرنظاميان و محاصره همه جانبه اين کشور به وجود آمده و رنج‌هاي تحمل ناپذيري را بر مردم اين کشور تحميل کرده و منجر به شيوع بي سابقه وبا و گسترش قحطي در اين کشور شده است، جلب نمايم.
در ادامه‌امده است: زبانه‌هاي آتش جنگ در کشور يمن و در سومين سال اين تجاوز همچنان در حال شعله ور شدن است، بدون آنکه بتوان براي آن پايان روشني متصور بود. وضعيت به نحو خشونت باري ادامه داشته و تخريب گسترده و سراسري اين کشور و رنج‌هاي مصيبت بار انساني، آن را به جهنمي‌تبديل کرده است؛ در حالي که مرتکبان اين تجاوز جنايتکارانه خود نيز اکنون در باتلاق آن دست و پا مي‌زنند.
 نتيجه بيش از سي ماه تجاوز عليه کشور آسيب زده يمن، گرفتن جان هزاران انسان بي گناه به ويژه زنان و کودکان و تخريب زيرساخت‌ها و تاسيسات شهري و غيرنظامي‌اين کشور از جمله بيمارستان‌ها، مدارس، جاده‌ها، صنايع غذايي و نيروگاه‌هاي برق و در نتيجه، محروم ماندن مردم از ابتدايي‌ترين نيازهاي اوليه خود بوده است.
وي ادامه داد:قطع مسيرهاي کمک‌هاي انساني به کشور قحطي زده يمن و تصميم به 'بستن همه راه‌هاي هوايي، زميني و بنادر دريايي'، فاجعه وخيم انساني در يمن را بسيار شديدتر کرده است؛ فاجعه اي که به گفته مقامات سازمان ملل متحد، مي‌تواند به 'بزرگترين قحطي اي که جهان در طول چند دهه تجربه کرده و ميليون‌ها قرباني به همراه دارد' منجر شود.
مسئوليت بين المللي ارتکاب جنايات جنگي و نقض قواعد و مقررات حقوق بين الملل بشردوستانه به عهده مرتکبين اين جنايات است، همان‌هايي که تنها به دنبال راه حل نظامي‌براي اين بحران بوده و با فرافکني تلاش مي‌کنند توجه جهانيان را از جنگ تجاوزکارانه خود منحرف کرده و تقصير را به گردن ديگران بياندازند. با وجود اين، بعد از بيش از دو سال و نيم از حملات کور، آنها نيز بايد اکنون دريافته باشند که 'يمن راه حل نظامي‌ندارد.'
وظيفه جامعه بين المللي اين است که به نحو موثر و قاطعانه تري درگير بحران يمن شده و به اين جنگ احمقانه پايان بخشيده، آتش بس را برقرار کرده، توزيع کمک‌هاي انساني را تضمين کرده و از طريق گفت و گو و مصالحه ملي، بدون هرگونه پيش شرط، صلح و آرامش را به اين کشور بازگرداند.
جمهوري اسلامي‌ايران از ابتداي شروع اين بحران تاکيد داشته است که تنها راه اعاده صلح و ثبات اين است که به همه طرف‌هاي يمني اجازه دهيم تا بدون هر گونه دخالت خارجي، دولت وحدت ملي فراگير مطابق نظر خود را تشکيل دهند.
بر اين اعتقادم که مدت‌ها پيش از اين مي‌بايستي طرح چهار ماده اي اينجانب بررسي و اجراء مي‌شد، طرحي که من در نامه مورخ 27 فروردين سال 1394 خود به سلف جنابعالي و درست بعد از آنکه ائتلاف به رهبري سعودي جنگ عليه يمن را آغاز کرد، پيشنهاد دادم. امروز نيز پيگيري و اجراي طرح مذکور، شامل گام‌هاي زير، به منظور پايان بخشيدن به اين کابوس انساني همچنان کارآمد و در واقع حياتي است:
1. آتش بس و پايان بخشيدن فوري به همه عمليات‌هاي نظامي؛
2. دسترسي بدون مانع مردم يمن به کمک‌هاي انساني و بهداشتي؛
3. از سرگيري گفت و گوي ملي صرفا با مشارکت و هدايت يمني‌ها و حضور نمايندگان همه طرف‌ها و گروه‌هاي اجتماعي يمني؛
4. تاسيس دولت وحدت ملي فراگير.
رجاء واثق دارم که جنابعالي به قيد فوريت، مساعي جميله خود را براي کمک به انجام ترتيبات لازم به منظور مشورت با همه طرف‌هاي ذيربط به کار بسته و در اسرع وقت يک گفت و گوي واقعي براي يافتن راه حلي سياسي براي اين بحران غم انگيز و فاجعه بار ترتيب مي‌دهيد. براي پيشبرد اين هدف، دولت جمهوري اسلامي‌ايران آمادگي دارد تا همچنان به شما کمک کرده و با سازمان ملل متحد و همه شرکاي مربوطهِ ديگر وارد يک گفت و گوي معنادار با هدف پيگيري و عملياتي کردن اين طرح صلح شود. ما همچنين آمادگي خود را براي همکاري با شما به منظور ارسال فوري کمک‌هاي انساني و بهداشتي به مردم نيازمند يمن اعلام مي‌کنيم. 


پيام تسليت دکتر بيژن صادق به هموطنان زلزله‌زده کرمانشاه 
نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا در پيامي‌ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغدار حادثه دلخراش زلزله استان کرمانشاه‌امادگي اين شرکت را جهت رسيدگي فوري به‌امور حادثه‌ديدگان اعلام کرد. همچنين اين شرکت به منظور ابراز همدردي با زلزله زدگان غرب کشور مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون ريال به مردم اين منطقه کمک مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، متن پيام بدين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم، انالله و انا اليه راجعون، وقوع حادثه دلخراش و غم‌انگيز زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه که موجب کشته و مجروح شدن بسياري از برادران و خواهران، شجاع و غيور مرزنشين اين استان که همواره پاسدار منافع ايران سربلند بوده‌اند، تأثر و تأسف همگان را بر انگيخت. اينجانب ضمن ابراز همدردي با هموطنان آسيب ديده، از خداوند متعال براي خانواده‌هاي داغدار صبر بي پايان مسألت نموده و مراتب تسليت خود را اعلام مي‌دارم. فقدان عزيزان سخت و طاقت‌فرساست، تأملات و آسيب‌هاي روحي و رواني هموطنان قابل جبران نيست وليکن بيمه دانا حسب وظيفه و رسالت بيمه گري، آمادگي خود را جهت همکاري و رسيدگي فوري و جبران خسارت‌هاي مادي آسيب ديدگان اعلام مي‌دارد.  گفتني است؛ بلافاصله پس از اتفاق زلزله شب گذشته همکاران شعبه کرمانشاه بيمه دانا در اولين ساعات اين حادثه تأسف‌بار رسيدگي به‌امور آسيب‌ديدگان را از سر گرفتند. همچنين در خبر ديگر شرکت بيمه دانا، دکتر بيژن صادق اعلام کرد: به منظور همدري با مردم شريف و مظلوم مناطق غرب کشور و در راستاي ايفاي مسووليت اجتماعي، اين شرکت به جاي صرف هزينه‌هاي تبليغاتي خود، مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون ريال به اين امر خدا پسندانه اختصاص خواهد داد. وي افزود: اين مبلغ به زودي از طرف اين شرکت در اختيار زلزله زدگان مناطق غربي کشور قرار خواهد گرفت.

اعزام کارشناسان و ارزيابان خسارت بيمه سرمد به مناطق زلزله‌زده
کارشناسان و ارزيابان خسارت اموال بيمه سرمد، به منظور رسيدگي به بيمه‌گذاران زيان‌ديده اين شرکت، به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، ساعاتي پس از وقوع حادثه کارگروه کارشناسي و ارزيابي خسارت در مديريت اموال تشکيل شد و بررسي‌هاي لازم در خصوص رسيدگي، ارزيابي و پرداخت خسارت در کوتاه‌ترين زمان ممکن صورت گرفت.  دکتر اسماعيل دلفراز مدير عامل بيمه سرمد نيز در پيامي‌ضمن تسليت به ملت شريف ايران و خانواده درگذشتگان زلزله استان‌هاي غربي کشور و اظهار تاسف و همدردي با آسيب‌ديدگان اين حادثه دلخراش، تسريع در پرداخت خسارت به مشتريان گرامي‌که تحت پوشش بيمه خطرات آتش‌سوزي، زلزله ساختمان‌ها تاسيسات اداري، منازل مسکوني و يا مرهونات بانکي بانک صادرات نزد اين شرکت قرار دارند را در اولويت کار مديران اين شرکت برشمرد و در اين خصوص به آسيب ديدگان اطمينان خاطر داد. متن کامل اين پيام به شرح ذيل مي‌باشد: بسم الله الرحمن الرحيم، درگذشت جمعي از هموطنان عزيزمان در حادثه دلخراش و غم‌بار زلزله در استان‌هاي غربي کشور را به ملت غيور و شريف ايران، بالاخص به خانواده‌هاي داغدار، تسليت عرض مي‌نمايم. اينجانب ضمن ابراز همدردي با هموطنان آسيب‌ديده، براي بازماندگان، صبر جزيل و براي مصدومين، شفاي عاجل را از خداوند متعال خواستارم. بيمه سرمد به زيان‌ديدگان اين حادثه اطمينان خواهد داد که در مسير رسيدگي و پرداخت خسارت در کوتاه‌ترين زمان ممکن، از هيچ کوششي فروگذار نخواهد کرد.

پيام مديرعامل بيمه ملت و رسيدگي ويژه به خسارت زيان‌ديدگان زلزله 
دکتر عليرضا ابراهيم‌پور طي پيامي‌ضمن ابراز همدردي با بازماندگان حادثه زلزله شب گذشته در شهرهاي غربي کشور (ايلام، کرمانشاه، سرپل ذهاب و...) اين مصيبت را تسليت گفت و دستور تشکيل تيم ويژه رسيدگي به خسارت بيمه‌نامه‌هاي تحت پوشش اين شرکت و حضور فعال کارشناسان ارزياب خسارت در منطقه را صادر کرد.
 متن پيام به شرح زير است: به نام ايزد دانا، زلزله دلخراش شهرهاي غربي کشور مسبب از دست دادن تعدادي از هموطنان عزيزمان شد. بيمه ملت مصيبت وارده را به همه بازماندگان اين حادثه تسليت مي‌گويد و با ابراز همدردي و آرزوي سلامتي براي بازماندگان و مصدومان اين حادثه، تيم ويژه رسيدگي به خسارت بيمه‌نامه‌هاي تحت پوشش، تشکيل و اين شرکت به صورت فعال و با تمام توان در منطقه حضور مي‌يابد. بيمه‌ملت با زيان‌ديدگان اين حادثه حداکثر مساعدت را به عمل خواهد آورد و در کنار تمام دستگاه‌هاي ذي‌ربط مي‌کوشد با تسريع در پرداخت خسارت بيمه‌نامه‌هاي تحت پوشش بتواند باري از دوش هم‌وطنان خود بردارد. اميد است با همکاري و همياري يکديگر بتوانيم زلزله‌زدگان غرب کشور را ياري کنيم.
 
تسليت به بازماندگان حادثه زلزله كرمانشاه
علي جباري مديرعامل صندوق تامين خسارتهاي بدني در پيامي‌جان باختن هموطنان عزيزمان را تسليت گفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌صندوق تامين خسارتهاي بدني، متن پيام به شرح ذيل است. انا لله و انا اليه راجعون، جان باختن غم بار چند تن از هموطنان عزيز در حادثه زلزله اخير ، روح و روان مردم کشورمان و به ويژه کرمانشاهيان عزيز را که صاحب عزاي اين مصيبت اند، به درد آورده است. اينجانب ضمن عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه تاسف بار، در فاصله‌اندکي از اربعين حسيني، براي آن عزيزان سفرکرده علو درجات و غفران الهي و همنشيني با حضرت سيدالشهداء عليه السلام را از خداوند سبحان مسئلت دارم. بي ترديد مردم قهرمان استان کرمانشاه که تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند، دوشادوش يکديگر و با همدلي و همبستگي دولت تدبير و اميد، اين روزهاي دشوار را پشت سر خواهند گذاشت.
 
تشکيل ستاد ويژه در بيمه آسيا
ستاد ويژه‌امداد رساني و ارزيابي خسارت واحدهاي آسيب ديده زلزله در بيمه آسيا تشکيل شد. روابط عمومي‌بيمه آسيا در اطلاعيه اي ضمن ابرازهمدردي با بازماندگان زلزله اعلام کرد: در پي وقوع زلزله و نشست فوق العاده مديرعامل و مديران فني بيمه آسيا،اکيپ ويژه اي به منظور امدادرساني و ارزيابي خسارت واحدهاي آسيب ديده به منطقه زلزله زده اعزام شد. بنابراين گزارش، رؤساي شعب بيمه آسيا در استان‌هاي کرمانشاه و ايلام به همراه کارشناسان بيمه اي و شبکه فروش با حضوردر مناطق آسيب ديده ، ضمن امدادرساني به هموطنان زلزله زده ،نسبت به ارزيابي خسارات اقدام خواهند کرد. همچنين ارزيابي خسارت واحدهاي آسيب ديده در شعب بيمه آسيا در استان‌هاي کرمانشاه به نشاني خيابان شهيد مصطفي امامي،روبروي مجتمع اداري_تجاري قدير، پلاک 87 و ايلام به نشاني بلوار شهيد بهشتي، جنب ساختمان شرکت نفت و نمايندگي کد 26049 (موسوي نيا) به نشاني سرپل ذهاب، خيابان احمدبن اسحاق، روبروي حرم انجام مي‌شود.

پيام تسليت و تشکيل کميته ويژه در بيمه پارسيان
در پي وقوع زلزله غرب کشور شرکت بيمه پارسيان اقدام به انتشار پيامي‌به شرح ذيل نموده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه پارسيان، اين شرکت ضمن عرض تسليت درگذشت تعدادي از هموطنان در حاثه زلزله غرب کشور و آرزوي بهبودي و سلامت کامل براي مصدومين به اطلاع مي‌رساند کليه شعب بيمه پارسيان علي الخصوص شعب غرب کشور آماده رسيدگي فوري به پرونده‌هاي بيمه گذاران محترم اين شرکت که در حادثه اخير دچار زيان شده‌اند ، مي‌باشند و در همين راستا نيز کميته ويژه اي جهت بررسي کامل و تسريع در رسيدگي به‌امور بيمه گذاران آسيب ديده دراين زلزله تشکيل شده است.

آمادگي بيمه سامان براي پرداخت خسارت به بيمه شدگان زلزله
بيمه سامان آمادگي خود را براي پرداخت خسارت به بيمه‌شدگان مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سامان ، بدنبال وقوع زلزله 7.3 ريشتري در استانهاي غرب کشور، ارزيابان خسارت شرکت بيمه سامان به مناطق زلزله زده اعزام و کار بررسي و برآورد ميزان خسارت ناشي از اين حادثه دردناک را آغاز کردند. بر اساس اين گزارش، شعب بيمه سامان در غرب کشور به عنوان مراکز اعلام خسارت و تشکيل پرونده براي بيمه گزاران تعيين شد تا با هماهنگي اين مراکز اقدامات لازم جهت تسريع در پرداخت خسارت به بيمه‌شدگان و ذي‌نفعان صورت گيرد.