ارسال کمک‌هاي بانک سينا به مناطق زلزله زده غرب کشور
به منظور تامين بخشي از مايحتاج ضروري آسيب ديدگان زلزله اخير غرب کشور، کمک‌هاي بانک سينا به اين مناطق ارسال شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، به منظور تامين بخشي از نيازهاي ضروري و اوليه آسيب ديدگان زلزله اخير، کمک‌هاي اين بانک شامل پتو، آب معدني، مواد غذايي و ساير اقلام از طريق هماهنگي با مديريت بحران استانداري کرمانشاه و سرپل ذهاب به اين مناطق ارسال شد. 
گفتني است اين بانک پيشتر نيز با اختصاص بودجه و همکاران بانک نيز با اهداي بخشي از مرخصي خود به زلزله زدگان اقدام کرده بود.

اعلام شماره حساب بانک پارسيان براي کمک به زلزله زدگان
در پي رويداد ناگوار زلزله درمناطق غربي کشور به ويژه استان کرمانشاه، مسئولان و کارکنان بانک پارسيان مبلغ ۲ ميليارد ريال براي کمک به زلزله‌زدگان اختصاص دادند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، اين بانک ضمن ابراز همدردي با زلزله زدگان غرب کشور، آمادگي کامل خود را براي پشتيباني و کمک به هم ميهنان زلزله‌زده اعلام مي‌دارد. به همين منظور شماره حساب 608-00999990- 201 و شماره کارت 6221061210641264 به نام کمک‌هاي مردمي‌جمعيت هلال احمر ج.ا.ا را جهت واريز کمک‌هاي نقدي اختصاص داده‌ و از ملت نيک انديش ايران دعوت مي‌کند در اين امر انساني مشارکت نمايند.

اعلام شماره حساب بانک رفاه براي کمک به زلزله زدگان
به دنبال وقوع زلزله دلخراش در مناطق غرب کشور و به ويژه استان کرمانشاه، شماره حساب 99999900 نزد بانک رفاه به منظور جمع آوري وجوه نقد هموطنان خير و نوع دوست اعلام مي‌شود. براين اساس هموطنان نيکوکار مي‌توانند کمک‌هاي نقدي خود را با استفاده از شماره حساب مذکور نزد بانک رفاه و براي کمک به نيازمندان و آسيب ديدگان اين حادثه غم انگيز اهدا کنند.

استقرار خودپردازهاي سيار بانک صادرات  در مناطق زلزله زده
بانک صادرات ايران با ارسال ٨ دستگاه خودپرداز سيار به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، خدمات بانکداري الکترونيکي را در اين نقاط تسهيل کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک با ارسال ٨ دستگاه خودپرداز از مديريت شعب استانهاي کرمانشاه، خوزستان، مرکزي و لرستان به کمک مردم آسيب ديده شتافت .  موج عظيم ابراز همدردي مردم اقصي نقاط ميهن اسلامي‌با هموطنان آسيب ديده زلزله غرب کشور همچنان ادامه دارد و بانک صادرات ايران نيز در راستاي انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، ضمن تلاش در جهت تسهيل خدمات حمايتي بانکي براي مردم منطقه زلزله زده در بدو امر با تخصيص يک ميليارد ريال از هزينه تبليغاتي بانک، اختصاص مزاياي يک روز مرخصي کارکنان بانک و شرکتهاي تابعه براي کمک رساني نقدي و همچنين تعيين شماره حساب ٦٥٦٥ در شعبه مرکزي (کد ٣٠٤٦) اين بانک، ياري رساني به مردم رنج ديده از اين ضايعه بزرگ را سرعت بخشيده است. گفتني است، شماره حساب سپهري ٠١١١٢٩٧٩٠٢٠٠١ و شماره کارت ٦٠٣٧٦٩١٩٨٠٠٣٠٥٩٧ به نام زلزله زدگان استان‌هاي غرب نيز به منظور تجميع کمک‌هاي نقدي هموطنان در نظر گرفته شده است.

بازديد مديرعامل بانک سرمايه از شعبه شيراز شمالي 
مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از شعبه شيراز شمالي بازديد نمود و با همکاران اين شعبه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره اين بانک از شعبه شيراز شمالي بازديد نمود و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات شعبه قرار گرفت. در اين بازديد پويان شاد از بخش‌هاي مختلف شعبه شيراز شمالي بازديد کرد و ضمن گوش سپردن به سخنان همکاران در خصوص نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به آنها بيان نمود و از زحمات همکاران در دستيابي به اهداف عاليه بانک تشکر کرد.

شتاب دهي به فعاليت‌هاي اجرايي اولويت بانک گردشگري
پنجمين نشست مديران و روساي ستاد و شعب تهران بانک گردشگري برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين نشست که با حضور مديرعامل، معاونين، مديران و روساي ادارات و شعب تهران برگزار شد، علي اصغر سفري مديرعامل در سخناني ضمن بررسي شرايط بانک گفت: شتاب دهي به فعاليت‌هاي اجرايي بانک اولويت دارد و بر اين اساس تغييراتي در آيين نامه‌ها و نظام نامه‌ها در نظر گرفته شده است. وي با تشريح اهميت تعامل با نهادهاي نظارتي افزود: گزارش‌هاي جامع، شفاف و دقيقي از عملکرد بانک براي بانک مرکزي و نهادهاي نظارتي آماده و ارسال شده است که مي‌تواند گام مهمي‌در تقويت تعاملات باشد. سفري گفت: در بخش‌هاي مختلف، نقاط قوت و ضعف را بر اساس گزارش‌ها شناسايي کرده‌ايم و تدابيري براي بهره گيري عملي از اين بررسي‌ها در نظر گرفته شده است که از جمله مي‌توان به تهيه بسته سياست‌هاي منابع و مصارف اشاره کرد. تاکيد بر اعتبارسنجي در فرايند اعطاي تسهيلات، روشن بودن نحوه استفاده و مصرف تسهيلات اعطايي، شناسايي نحوه گسترش خدمات در بخش پايانه‌ها و پذيرندگان فروشگاهي و تلاش براي جذب بنگاه‌ها و کسب و کارهاي کوچک و متوسط از ديگر محورهاي مورد تاکيد مديرعامل بانک گردشگري بود.


رئيس کل بانک مرکزي تشريح کرد؛
رئيس کل بانک مرکزي گفت: مبلغ ۱۰ درصدي که از سپرده‌گذاران زير ۲۰۰ ميليون تومان کاسپين کسر شده بود،در حال بازپرداخت به سپرده‌گذاران است.
ولي الله سيف در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، در تشريح آخرين وضعيت سپرده‌گذاران کاسپين گفت: بر اساس آخرين تصميم مبلغ 200ميليون تومان به تمامي‌سپرده‌گذاران اعم از سپرده‌گذاراني که زير 200 ميليون تومان و بيش از اين ارقام سپرده‌‌گذاري کرده‌اند پرداخت شود.
پرداخت 10درصد کسر شده از سپرده‌گذاران زير 200 ميليون تومان کاسپين
رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه مبلغ 10 درصدي که از سپرده‌گذاران زير 200 ميليون تومان کسر شده بود در حال بازپرداخت به سپرده‌گذاران است، افزود: در حال حاضر شعب کاسپين با خطوط اعتباري که بانک مرکزي باز کرده است،پاسخگوي سپرده‌گذاراني هستند که براي دريافت سپرده خود مراجعه مي‌کنند و به تدريج تمامي‌سپرده‌گذاران را در نظر مي‌گيرد. وي ادامه داد: مابقي سپرده مشتريان که بالاي 200 ميليون تومان سپرده‌گذاري کرده‌اند پس از شناسايي اموال جديد پرداخت مي‌شود.
بررسي صورت‌هاي مالي موسسه مالي – اعتباري فرشتگان در دستگاه قضا
سيف با بيان اينکه قوه قضائيه از طرق مختلف تلاش مي‌کند تا با بررسي صورت‌هاي مالي موسسه مالي – اعتباري فرشتگان شناسايي کند که دارايي‌هاي ايجاد شده در چه مسيري قرار گرفته است، يادآور شد: قوه قضائيه بررسي مي‌کند که آيا دارايي‌ها بدون حق به به افراد ديگر منتقل شده يا خير و دارايي‌هايي که شناسايي کند باز مي‌گرداند و ظرفيت جديدي براي پرداخت سپرده مشتريان ايجاد مي‌شود.
تصميمات جديد درباره تعاوني وحدت و افضل توس
رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: جلساتي به صورت منظم با نمايندگان سران سه قوه برگزار مي‌شود که يکي از تصميمات جديد در اين جلسات درباره تعاوني وحدت و افضل توس بود که پيش‌بيني شده تا مبلغ صد ميليارد تومان پرداخت شود که البته هنوز تصميم نهايي در اين خصوص گرفته نشده است، البته سپرده مشتريان تا 3 ميليون تومان پرداخت شده و حدود 76 درصد مشتريان اين تعاوني‌ها تسويه حساب شده‌اند.


مديرعامل بانک ملي ايران ضمن اعلام تشکيل کميته بحران و اعزام تيم پزشکي بيمارستان اين بانک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، از ارسال محموله‌هاي امداد و اقلام مورد نياز مردم نيز خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده ضمن عرض تسليت به بازماندگان اين سانحه، اعلام کرد تيمي‌متشکل از مديران و کارکنان ستادي بانک به همراه کاميون حامل محموله‌امدادي و کمک‌هاي بانک نيز امروز به کرمانشاه اعزام مي‌شود و نسبت به هماهنگي با ادارات امور شعب هجوار براي اعزام به منطقه و بالا رفتن سرعت عمل در امدادرساني اقدام شده است. حسين زاده بيان کرد پزشکان و پرستاران اعزامي‌بيمارستان بانک نيز بدون وقفه در بيمارستان صحرايي سر پل ذهاب مشغول به مداواي آسيب ديدگان هستند. وي اظهار کرد: کميته بحران و پشتيباني بانک نيز براي ارسال تجهيزات و امکانات بيشتر به مناطق زلزله زده در صورت نياز تشکيل شده است. مديرعامل بانک ملي ايران همچنين ابراز کرد: اقدامات لازم براي بحث پول رساني در اين مناطق صورت گرفته است و خودپردازهاي سيار بانک ملي ايران در محل‌هايي امن جانمايي شده و در حال خدمت رساني مي‌باشند.
وي با اشاره به بالا بودن ميزان خسارات وارده در مناطق زلزله زده مناطق غربي کشور اظهار کرد: کميته اي در بانک ملي ايران تشکيل شده است که پس از اتمام عمليات امداد رساني به آسيب ديدگان، نسبت به ارايه تسهيلات براي بازسازي اين مناطق اقدام خواهد شد. وي اعلام کرد: شماره حساب 99999 و شماره کارت 6037991199500095 هلال احمر جمهوري اسلامي‌ايران نزد بانک ملي ايران هم آماده جمع آوري کمک‌هاي نقدي مردم نوع دوست کشورمان به مردم حادثه ديده کرمانشاه است.

خشم طبيعت و زلزله اي مهيب، گروهي از هم ميهنان ما را در خطه دلاورخيز غرب کشور از ما گرفت و ايران زمين در غم از دست رفتگان اين فاجعه داغدار است.
خبر وقوع زلزله در استان کرمانشاه و کشته و زخمي‌شدن تعدادي از هموطنان عزيزمان موجب تاسف و تاثر گرديد.
ضمن عرض تسليت و ابراز همدردي با همه داغداران و آسيب ديدگان اين حادثه، از خداوند متعال براي درگذشتگان، غفران و رحمت الهي، براي مجروحان شفاي عاجل و براي بازماندگان و آسيب ديدگان نيز بردباري مسئلت داريم.
موسسه اعتباري کوثر در همنوايي با مردم بزرگوار ايران، اين مصيبت جانگداز را به بازماندگان تسليت عرض نموده و خود را در غم ايشان شريک مي‌داند. بي ترديد مردم قهرمان استان کرمانشاه که تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند، دوشادوش يکديگر و با همدلي و همبستگي، اين روزهاي دشوار را پشت سر خواهند گذاشت.
همچنين در خبري ديگر از صبح روز سه شنبه 23 آذرماه توزيع 60 هزار بطري آب معدني در مناطق زلزله زده غرب كشور به هم وطنان عزيز آغاز شد. در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر رسيدگي فوري به مشکلات آسيب ديدگان ،کمک به التيام آلام مردم زلزله زده استان‌هاي غربي کشور‌ و آسيب جدي به زير ساخت‌هاي شهري به ويژه شبکه توزيع آب؛توزيع 60 هزار بطري آب معدني شرکت «آب معدني وگل » از شرکت‌هاي گروه کوثر توسط مديران و همکاران شعب استان کرمانشاه موسسه اعتباري کوثر آغاز شد. بر اساس اين گزارش، موسسه اعتباري کوثر در همنوايي با مردم بزرگوار ايران، اين مصيبت جانگداز را به بازماندگان تسليت عرض نموده و اميدواريم در کنار يکديگر از اين روزهاي سخت عبور نمائيم و آينده بهتري را براي کشورمان بسازيم.


مديرعامل بانك صنعت و معدن صبح امروز در مجمع عمومي‌ساليانه اين بانك گفت: در بين بانك‏هاي كشور 19 درصد از سهم بازار در اعطاي تسهيلات متعلق به بانك صنعت و معدن است.
افخمي‌همچنين افزود: بانك صنعت و معدن طي سال 1395 مبلغ 90،078 ميليارد ريال به طرح‏هاي صنعتي و معدني تسهيلات پرداخت نموده كه نسبت به سال قبل 10 درصد افزايش داشته است. 
وي خاطرنشان ساخت: سرمايه بانك در پايان سال 85، مبلغ 730 ميليارد تومان بوده است و از محل افزايش سرمايه كه در سال 86، مبلغ 1 ميليارد و 500 ميليون دلار به بانك اختصاص داده شد، سرمايه بانك به 2070 ميليارد تومان رسيد و همچنين در سال 95 جمعاً 4 هزار ميليارد تومان شد.
مديرعامل بانك صنعت و معدن خاطرنشان كرد: سرمايه بانك صنعت و معدن تا پايان سال 95 به 6 هزار ميليارد تومان رسيده است كه اين رقم در مقايسه با بانك‌هاي توسعه اي جهان در سطح پاييني قرار دارد.
پس از سخنان مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه روند برگزاري مجمع، كرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه گفت: بانك صنعت و معدن يك بانك توسعه‏ اي و تخصصي است كه انتظار مي‌رود در رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمي‌را به انجام برساند. البته براي رونق اين بخش‏ها نبايد بانك صنعت و معدن تنها باشد بلكه صندوق ضمانت صادرات، بانك توسعه صادرات و مديريت صنعتي هم مي‌بايست حمايت و كمك‏هايشان را دريغ نكنند.
وي افزود: در بحث صنايع كوچك و متوسط كه در ابتدا قرار بود بانك توسعه تعاون حمايت‏‌هاي لازم را از اين بخش داشته باشد و بايد اين موضوع در زمان مشخص مورد بررسي قرار گيرد، از طرفي بانك ايران و اروپا با توجه به شرايط پسا برجام مي‏تواند به عنوان يك بانك قدرتمند عمل كند.
وي افزود: در بحث فاينانس نيز كه حدود 30 ميليارد دلار است بيشتر به دو بخش طرح‏هاي صنعتي و آب پرداخته شده است كه اگر بتوانيد بخش خصوصي را نيز در بحث فاينانس مشاركت دهيد، آن‏ها نيز مي‏توانند در جهت رونق صنعت كمك كننده باشند و بسيار مطلوب است.
كرباسيان افزود: از محورهاي مهمي‌كه در بودجه كشور وجود دارد اشتغال، دانش‏ بنيان‏ها، پروژه‏هاي زيست محيطي و اصلاح ساختار در بخش‎هاي انرژي، يارانه و صندوق بازنشستگي‎ است كه سه بخش اول مرتبط با حوزه فعاليت بانك صنعت و معدن است و خواهش بنده اين است كه به اين حوزه‏‌ها بيشتر توجه شود. پس از سخنان كرباسيان، در ادامه روند برگزاري مجمع، شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: در ابتدا از گزارش عملكرد بسيار خوبي كه توسط مديرعامل و هيات مديره بانك صنعت و معدن ارائه شد، كمال تشكر را دارم. خوشبختانه اين بانك به عنوان بانك توسعه‏ اي با حضور مديريت مهندس افخمي‌روند رو به رشدي داشته است.
وزير صنعت خاطرنشان كرد: بانك صنعت و معدن در هدايت و حمايت صنايع بزرگ نيز اقداماتي را انجام داد و بايد توجه داشت كوچك شدن اقتصاد كشور به صلاح نيست و بايد در بخش‏هاي نفت، گاز، انرژي و معادن در كشور از شركت‏هاي دانش‏ بنيان استفاده و حمايت شود و اين ظرفيت‏ها در كشور نشان‏دهنده اين است كه اقتصاد ايران بايد توسط تصميم‏ گيري بزرگ وسعت پيدا كند.
شريعتمداري گفت: اقتصاد ايران بسيار به نظام بانكي متصل است و ما اگر بخواهيم ظرفيت‏هاي ديگري را مانند دانش‏ بنيان‏ها تقويت كنيم و تا حدي تمركز اقتصاد ايران را از نظام بانكي برداريم مهم‏ترين عضو در نظام بانكي، يعني بانك صنعت و معدن است چرا كه مي‏تواند نقش سازنده‏ اي در حمايت از دانش‏ بنيان‏ها داشته باشد.
وي در خصوص افزايش سرمايه افزود: افزايش سرمايه 6 درصدي بانك صنعت و معدن توسط بانك مركزي بيانگر اين است كه ما از شرايط مطلوب بانك‏هاي تخصصي و توسعه‏ اي دنيا بسيار عقب هستيم و از آقاي پورمحمدي درخواست مي‌كنيم با توجه به تجربياتي كه در نظام بانكي كشور نيز دارند در خصوص مسئله افزايش سرمايه بانك‏هاي تخصصي و توسعه‏ اي رويكرد جدي‏تري داشته باشند.
پورمحمدي معاون سازمان برنامه و بودجه در ادامه خاطرنشان كرد: بانك صنعت و معدن يك بانك چابك، منضبط و مؤثر است. اين بانك با تعداد شعب محدود و با وجود نيم درصد پرسنل نظام بانكي عملكرد بسيار پرفروغي دارد كه قابل مقايسه با بسياري از بانك‏هاي بزرگ كشور نمي‌باشد.
وي افزود: بانك‏هاي كشور با حجم وسيعي طلبكار دولت و بدهكار به بانك مركزي هستند اما خوشبختانه بانك صنعت و معدن رقم قابل توجهي از دولت طلب نداشته است و تقريباً هيچ اضافه‏ برداشتي از بانك مركزي نيز ندارد و اين نشان دهنده انضباط مالي بانك صنعت و معدن است.
پورمحمدي بيان داشت: نكته مهم ديگر اينكه بانك صنعت و معدن به شركت‏ داري و بنگاه‏داري مانند بسياري از بانك‏ها نمي‌پردازد و اين بانك با دارايي محدود درآمدزايي بالايي دارد و رشد 40 درصدي حاصل از دارايي‏ها مبين اين اقدام است.
وي عنوان داشت: از سوي ديگر وجه تمايز بانك صنعت و معدن نسبت به بانك‏هاي ديگر، مديريت ممتاز اين بانك با حضور مهندس افخمي‌مي‎باشد كه موجب اميدواري فعالان صنعتي شده است.
در پايان اكبر كميجاني قائم مقام بانك مركزي خاطرنشان كرد: فعاليت‏هاي بانك صنعت و معدن در بخش صنايع كوچك و متوسط مثال زدني است و بانك مركزي در سال گذشته در كنار بخش مسكن در بخش SME نيز تامين مالي كرده است و اين بانك با مديريت شايسته مهندس افخمي‌توانست در راستاي رونق صنايع كوچك و متوسط اقدامات مثبتي را به انجام برساند.


در پي وقوع زلزله شديد در استان‌هاي غرب کشور و درگذشت تعداد زيادي از هم وطنان محمدحسين حسين زاده ، مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، در پيامي‌اين ضايعه دردناک را به ملت ايران تسليت گفت.
 بسم الله الرحمن الرحيم
الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيهِ راجِعُونَ
جان باختن جمعي از هموطنان عزيزمان در حادثه زلزله غرب کشور، روح و روان مردم ايران و علي الخصوص مردم کرمانشاه را که صاحب عزاي اين مصيبت اند، جريحه دار نموده و موجب تاثر و تالم ملت شريف ايران اسلامي‌شد.
اينجانب به نمايندگي از خانواده بزرگ بانک قرض الحسنه رسالت ضمن تسليت اين ضايعه به پيشگاه حضرت ولي عصر (عج)، از درگاه خداوند متعال براي درگذشتگان رحمت واسعه ، براي بازماندگان صبر جميل مسالت مي‌نمايم .

 دکتر فرحي مديرعامل پست‌بانک‌ايران ضمن ابراز همدري با حادثه‌ديدگان زلزله‌ استان کرمانشاه از پرداخت تسهيلات 10 ميليون توماني به خانواده‌هاي آنان خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: وي تصريح کرد: در راستاي حمايت از آسيب‌ديدگان زلزله استان کرمانشاه و کمک به بازسازي منازل آنها، اين بانک تسهيلات ويژه‌اي را با بازپرداخت 5 ساله براي هريک از سرپرستان خانوارهاي آسيب‌ديده پرداخت مي‌کند. فرحي تصريح کرد: علاوه بر آن ياراکارت اعتباري اين بانک براي تأمين نيازهاي خانواده‌هاي آسيب‌ديده دراختيار آنان قرار مي‌گيرد تا بتوانند به پشتوانه يارانه از اين تسهيلات نيز بهره‌مند شوند.
وي تأکيد کرد: اين بانک کليه تمهيدات لازم براي خدمت‌رساني و کمک‌هاي تسهيلاتي براي خانواده‌هاي آسيب‌ديده را در نظر گرفته است.


محمد رضا ادبي معاون عمليات بانکي و مصطفي يزدانجو مدير امور شعب استانهاي بانک ايران زمين در سفر به مناطق زلزله، از اين مناطق بازديد کردند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، ادبي معاون عمليات بانکي در اين بازديد ضمن اعلام آماده باش به شعب براي خدمت رساني و اظهار همدردي با مردم غيور غرب کشور، گفت: شعب بانک ايران زمين آماده هستند تمامي‌امکانات خود را در اختيار مردم منطقه بگذارند تا ضمن همدردي قدري از مشکلات آنها کاسته شود. 
ادبي با اظهار تاسف و همدردي با مردم منطقه از همکاران خواست از هيچ کمکي در راستاي خدمت به مردم دريغ نکنند. 
لازم به ذکر است کليه شعب بانک ايران زمين در مناطق زلزله زده‌اماده خدمت رساني به مردم عزيز اين مناطق هستند.


بانک قرض الحسنه مهرايران با هدف همدردي با هموطنان آسيب ديده در مناطق غرب کشور و کمک به برطرف نمودن نيازهاي اوليه زلزله زدگان با اعزام كاميون‌هاي حامل مواد خوراكي، به توزيع بسته‌هاي امدادي در شهرستان‌هاي زلزله زده استان كرمانشاه اقدام كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، ايران يکي از آسيب پذيرترين کشورها از نظر حوادث طبيعي به خصوص سيل و زلزله است که آسيب‌ها و خسارات زيادي از نظر مادي و معنوي برجاي مي‌گذارد. شامگاه يکشنبه ۲۱ آبان ماه، زلزله اي به بزرگي ۷.۳ ريشتر شهر ازگله يکي از توابع شهرستان ثلاث باباجاني استان کرمانشاه را لرزاند، شدت اين زمين لرزه به حدي بود که در اغلب استان‌ها و برخي كشورهاي منطقه نيز احساس شد.
در چنين شرايطي همه مردم کشور دچار آسيب مي‌شوند؛ چه آنهايي که عزيزي را از دست داده‌اند و چه افرادي که آسيب مادي ديده و آواره شده‌اند و چه ساير افرادي که در مناطق ديگر كشور هستند و در همدردي با هموطنان آسيب ديده خود دچار تالم خاطر مي‌شوند.
بانک قرض الحسنه مهرايران نيز در اين راستا و در اولين اقدام خود به منظور تامين بخشي از آب آشاميدني مورد نياز مناطق زلزله زده، به ارسال کاميون‌هاي حامل آب معدني به شهرستان‌هاي سرپلذهاب، قصر شيرين و ثلاث باباجاني مبادرت ورزيده است.


عضو شوراي هماهنگي بانکهاي دولتي با بيان اينکه فاينانس‌هاي جديد از روسيه، اروپا و آسيا در راه است، گفت: نقل و انتقالات پول به ارزهاي غير از دلار به صورت روان در حال انجام است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ايران، دکتر علي صالح‌آبادي از فاينانس‌هاي جديد براي اقتصاد ايران خبر داد و گفت: فاينانس‌هاي جديدي براي اقتصاد ايران در راه است و مذاکرات براي امضاي آنها ادامه دارد؛ اين در حالي است که اين فاينانس‌ها با يکسري از بانکهاي روسيه در حال نهايي شدن است؛ ضمن اينکه به موازات آن، مذاکرات براي اخذ فاينانس از اروپا و آسيا هم در حال انجام است.
مديرعامل بانک توسعه صادرات افزود: فاينانس‌هايي که براي اقتصاد ايران طي ماههاي گذشته به‌امضا رسيده است؛ از محل پول نفت نبود؛ به اين معنا که بعد از برجام، پول نفت آزاد شده و وجوه نفت جديدي که از سوي ايران در بازارهاي جهاني به فروش مي‌رسد؛ به صورت کامل دريافت و مصرف مي‌شود؛ بنابراين فاينانس‌ها به پشتوانه آن پول‌ها نيست و ارتباطي هم به آن ندارد.
وي تصريح کرد: اکنون پول نفت در جايي که لازم باشد و نياز ارزي وجود داشته باشد، مصرف مي‌شود؛ بنابراين فاينانس‌هاي گشايش‌شده، ارتباطي به پول نفت ندارد؛ به خصوص اينکه بانکهايي که اين فاينانس‌ها را ارايه داده‌اند؛ بانکهاي توسعه‌اي کشورها هستند که اين خطوط را گشايش مي‌کنند؛ در حاليکه پول نفت ايران در بانکهاي ديگري است.


بانک تجارت با اختصاص شماره حساب 99999 بمنظور جمع آوري کمکهاي نقدي هموطنان نوع دوست سراسر کشور براي زلزله زدگان غرب کشور اعلام آمادگي کرد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، در پي وقوع زلزله يکشنبه شب در استانهاي غربي کشور متاسفانه تعدادي از هموطنان عزيز جانباخته و عده بيشماري نيز خسارات مالي سنگيني را متحمل شده‌اند. اين بانک در راستاي تسهيل مشارکت هموطنان نوع دوست در کمک رساني به زلزله زدگان نسبت به اختصاص شماره حساب 99999 به نام جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي‌ قابل واريز در شعب سراسر کشور مبادرت نموده است . در اين گزارش آمده است: امکان واريز کمک‌هاي نقدي به شماره حساب اعلام شده و شماره کارت 5859837000088225 به نام جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي‌ايران از طريق خدمات الکترونيک بانک تجارت همچون دستگاههاي خود پرداز ، موبايل بانک ، تلفنبانک و اينترنت بانک نيز فراهم است.


از سوي ستاد مردمي‌کمک به زلزله زده‌هاي استان‌هاي غرب کشور بانک سپه شماره کارت عابر بانک 5892101213800887 براي جمع آوري کمک‌هاي نقدي مردم و همکاران به هموطنان زلزله زده استان‌هاي غربي کشور اعلام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، کارکنان بانک سپه و ديگر هموطنان مي‌توانند از طريق شماره کارت فوق نسبت به واريز کمک‌هاي نقدي خود اقدام کنند.
در اطلاعيه ستاد مردمي‌کمک به زلزله زدگان غرب کشور بانک سپه‌امده است: در اجراي منويات مقام معظم رهبري در ياري رساندن به آسيب ديدگان زلزله غرب کشور و به منظور انجام وظيفه شرعي و رسالت انساني و همدردي با هم ميهنان عزيز شماره کارت عابر بانک 5892101213800887 براي جمع آوري کمک‌هاي نقدي شما عزيزان اعلام مي‌گردد.


بانک مسکن با اعلام شماره کارت
 ۲۲۲۲ ۲۲۲۲ ۲۳۱۵ ۶۲۸۰ خواستار جمع آوري کمک‌هاي مردمي‌براي همدردي با آسيب ديدگان زلزله کرمانشاه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن -هيبنا، وقوع زلزله در استان کرمانشاه و بخصوص در مناطق روستايي منجر به بروز خسارت جاني و مالي فراواني در اين مناطق شده است که دل هر هموطن ايراني را به درد آورده است .لذا بانک مسکن بنا بر سنت هميشگي در کمک رساندن به آسيب ديدگان و پيرو منويات رهبر معظم انقلاب بر حمايت همه جانبه از آسيب ديدگان اين حادثه، وظيفه دارد، نسبت به جمع آوري کمک‌هاي نقدي از طريق شماره کارت
 2222 2222 2315 6280 اقدام نمايد تا سهمي‌کوچک براي حمايت و همدردي با اين عزيزان آسيب ديده در مناطق عربي کشور را داشته باشد.