دستگيري 15 محکوم فراري
رئيس پليس پايتخت از دستگيري 15 محکوم فراري خبر داد. به گزارش ايلنا، سردار حسين رحيمي‌گفت: در ادامه طرح‌هاي ضربتي پليس براي مبارزه با مخلان امنيت و نظم عمومي‌در جامعه 28 باندي که مرتکب سرقت‌هاي مهم از جمله سرقت خودرو مرتکب مي‌شدند را منهدم کرديم. او ادامه داد: ‌در اين طرح بيش از 110 سارق، زورگير و خفت‌گير خشن دستگير شده‌اند که 65 درصد آنها سابقه‌دار بوده‌اند. رئيس پليس پايتخت با اشاره به انهدام اين باندهاي سرقت گفت: يکي از اين باندهاي منهدم شده شامل 4 نفر بود که موتورسيکلت‌ها را مي‌دزديدند. همچنين موتور قاچاق وارد کرده و پس از اوراق قطعات آن را به فروش مي‌رسانند همچنين 5 باند قاچاق کالا که اقلام مختلفي از جمله لباس، کفش و... را قاچاق مي‌کردند منهدم شده است. ارزش ريالي اقلام به دست آمده از اين باندها بالغ بر هفت ميليارد تومان است. سردار رحيمي‌تاکيد کرد: يکي از موضوعات مهمي‌که ما اين طرح‌ها پيگيري مي‌کنيم، پيگيري و دستگيري محکومين فراري است که به دلايل مختلفي از زندان خارج شده و پس از پايان دوره مرخصي به زندان باز نمي‌گردند. در اين طرح نيز بالغ بر 15 نفر دستگير شدند.

13 هزار واحد خوني توسط مردم اهدا شده است
سخنگوي سازمان انتقال خون از اهداي 13 هزار واحد خوني در دو روز گذشته توسط مردم خبر داد. بشير حاجي‌بيگي در گفتگو با ايلنا گفت: طي دو روز 13 هزار واحد خون که 20 درصد آن شامل گروه خوني o منفي بود؛ توسط مردم اهدا شده است. او ادامه داد: به دليل مراسم راهپيمايي اربعين بانک خوني سازمان انتقال خون در منطقه غرب کشور کامل بود و ما پيش از اين حادثه براي پيشگيري از بروز حوادث در اربعين مراکز انتقال خون در آن منطقه را کامل کرده بوديم. سخنگوي سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: از زمان وقوع اين حادثه در استان کرمانشاه تاکنون نيز استان‌هاي ايلام و کردستان واحدهاي خوني به اين منطقه ارسال کرد‌ه‌اند.

توضيحات شهرداري درباره قرارداد با صدا و سيما
رييس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران درخصوص تذکر يکي از اعضاي شوراي شهر مبني بر قرارداد صدا و سيما و شهرداري تهران توضيحاتي را ارائه کرد. امين عارف‌نيا در گفتگو با ايسنا، درباره انعقاد قراردادي فيمابين شهرداري و صدا و سيما گفت: انعقاد هرگونه قرارداد فيمابين شهرداري و صدا و سيما را تکذيب مي‌کنم و آنچه که پيشتر درخصوص آن اطلاع‌رساني شده بود مبني بر انعقاد تفاهم‌نامه‌اي در قالب برنامه چهار ساله بوده است. وي با بيان اينکه تفاهم‌نامه شهرداري تهران و سازمان صدا و سيما در حال تنظيم است، گفت: اميد داريم با مبادله اين تفاهم‌نامه بين صدا و سيما و شهرداري تهران، صدا و سيما نقش پررنگ‌تري در ارائه‌اموزش‌هاي شهروندي، ارتقاي فرهنگ عمومي، تبيين و تشريح ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي شهر تهران ايفا کند.


مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران گفت: ۳۲ ميليون نفري که وسع مالي دارند بايد در پرداخت حق بيمه با سازمان بيمه سلامت مشارکت کنند. طاهر موهبتي درخصوص مشکلات پيش روي سازمان بيمه سلامت، اظهارداشت: اگر از من بپرسند بزرگترين چالش سازمان بيمه سلامت چيست مي‌گويم ۳۲ ميليون بيمه شده‌اي که به صورت رايگان بيمه شده‌اند. وي افزود: ۴۰ ميليون نفر تحت پوشش بيمه سلامت هستند که از اين تعداد و به جز افراد تحت پوشش کميته‌امداد و بهزيستي که بايد بيمه آنها رايگان باشد، ۳۲ ميليون نفر ديگر در کشور به صورت رايگان بيمه شده و سالانه ۱۷ هزار ميليارد تومان بار مالي براي سازمان ايجاد کرده‌اند.


عضو شوراي اسلامي‌شهر تهران بر ضرورت اطمينان بخشي نسبت به سلامت آب شرب در تهران تاکيد کرد. احمد مسجد جامعي با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص آب شهر تهران گفت: امروز جاي خالي اطمينان بخشي نسبت به آب شرب تهران احساس مي‌شود. وي در توضيح اين موضوع به اصلاح وجود نيترات در آب تهران اشاره و تصريح کرد: در سال‌هاي اخير گزارشاتي را درخصوص وجود نيترات در آب تهران از منابع مستقل دريافت کرديم و پيگيري آن سبب شد که اين مشکل اصلاح شود از اين روي لازم است که اقدامات درخصوص اطمينان بخشي نسبت به آب شهر از طريق نهاد مستقلي ادامه يابد.


وزير آموزش و پرورش گفت: ما تعداد زيادي از افراد داريم که مدرسه را رها کرده‌اند و زياد هستند. در متوسطه دوم ۳۴۰ هزار متوسطه داريم. ۲۰۰ هزار در متوسطه اول و ۲۰۰ هزار در دوره ابتدايي داريم. سيدمحمد بطحايي وزير گفت: براساس آخرين آمار ۱۲ تن از دانش آموزان، جان خود را از دست داده‌اند. تعدادي از همکاران نيز آسيب ديده‌اند. وي افزود: در استان کرمانشاه ۴۴ مدرسه در شهرستان‌هاي مختلف تخريب شده است. قدمت اين مدارس زياد بوده و مدارس جديد آسيب‌ نديده‌اند. اين هشداري است که به تأمين فضاي آموزشي اقدام کنيم. اگر اين اتفاق در روز افتاده بود، چندصد دانش‌آموز جان خود را از دست مي‌دادند.


گزارش‌هاي سازمان بازرسي درباره شهرداري در دسترس اعضای شورای شهر؛
گروه اجتماعي: هنوز هم زمين لرزه يکشنبه شب در غرب کشور موضوع اصلي اکثر جلسات در سطح کشور است. در جلسه روز گذشته شوراي شهر پايتخت هم به اين موضوع پرداخته شد و امين عارف‌نيا، مديرکل روابط عمومي‌و امور بين‌الملل شهرداري تهران در صحن شوراي شهر بيان کرد: شهردار تهران در ساعات اوليه حادثه در ستاد فرماندهي حضور يافته و با استاندار کرمانشاه و ساير مسئولان مناطق زلزله زده تماس گرفتند در جريان حجم خسارت‌هاي وارده قرار گرفتند. عارف‌نيا، ارسال دو تريلي آب معدني، چهار دستگاه‌امبولانس شهر سالم، 10 آمبولانس بهشت زهرا، سه کانتينر مواد غذايي آماده، 160چشمه سرويس بهداشتي، بيل مکانيک، هزار تخته چادر گروهي، نان و 20 هزار بسته خرما، دارو را از جمله کمک‌هاي شهرداري عنوان کرد. مديرکل روابط عمومي‌و امور بين‌الملل شهرداري تهران همچنين گفت: شهرداري تهران آمادگي دارد براي ارسال ادامه کمک‌ها با نظر شوراي شهر اقدام کند.
موضوع اقدامات شهرداري تهران براي کمک به هموطنان زلزله زده در غرب کشور تنها موضوع مطرح شده در جلسه روز گذشته شوراي شهر پايتخت نبود. در اين جلسه رييس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران، ري و تجريش با تاکيد بر لزوم پيگيري گزارشات ارسال شده از سازمان بازرسي کل کشور گفت: در گزارشات سازمان بازرسي کل کشور، برخي تخلفات مديران ارشد شهرداري تهران که در حال حاضر در اين سمت‌ها حضور دارند، محرز شده و بايد اين گزارشات مورد پيگيري قرار گيرد.
 محمد عليخاني در تذکري گفت: سازمان بازرسي کل کشور در طي سال‌هاي گذشته گزارشات متعددي از تخلفات صورت گرفته در مجموعه شهرداري تهران به شهرداري و شورا ارسال کرده است. بخشي از اين گزارشات که در دوره قبل به شوراي شهر ارسال شده، به نظر مي‌رسد قابل دسترس نيست لذا چون اين گزارشات براي پيگيري به شوراي شهر ارسال شده است، بايد مجددا جمع‌آوري و مورد پيگيري قرار گيرد. وي افزود: بخش دوم اين گزارشات که در حال حاضر موجود و دسترسي به آن مقدور مي‌باشد، حاکي از آن است که برخي از تخلفات محرز است ولي پيگيري نشده و تعدادي از مديران که نامشان در اين گزارش‌ها آمده، همچنان در مديريت‌هاي ارشد شهرداري وجود دارند. رييس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران، ري و تجريش ادامه داد: از هيات رييسه شوراي شهر تهران خواسته مي‌شود نسبت به پيگيري و کشف اين گزارشات از دسترس خارج شده اقدام لازم را انجام دهد. عليخاني تاکيد کرد: از شهرداري تهران خواسته مي‌شود کليه گزارشات سازمان بازرسي کل کشور حداقل از سال 1390 تا سال 1396 مورد رسيدگي و پيگيري قانوني قرار گرفته تا از بين رفتن حقوق شهرداري از شهروندان جلوگيري و با مديراني که تخلف آنها در اين گزارش‌ها محرز شده است، برخورد قانوني صورت گيرد.
در واکنش به اين تذکر عليخاني،‌ محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران درباره در دسترس نبودن برخي گزارش‌هاي سازمان بازرسي کل کشور درباره شهرداري و حضور مديران متخلف در پست‌هاي بالاي شهرداري گفت: همه اين گزارش‌ها در دسترس هستند.
 او ادامه داد: برخي از اين گزارش‌ها مهر محرمانه دارند اما همه اعضاي شورا مي‌توانند به آنها دسترسي داشته باشند. اين گزارشات به شهرداري و مقامات مربوطه ارسال شده و پاسخ‌هاي لازم داده مي‌شود. رئيس شوراي شهر با اشاره به در دسترس بودن همه گزارش‌ها افزود: گزارشات به کميسيون‌هاي مختلف شورا ارسال و خواسته شده پيگيري‌هاي لازم صورت بگيرد اما تا به حال از شهرداري پاسخي دريافت نکرده‌ايم.‌هاشمي‌ادامه داد: البته شهرداري تهران در مورد گزارش‌هاي سازمان بازرسي کل کشور در شهرداري تهران که مربوط به دوره چهارم بوده، دريافت شده است. بار ديگر مي‌گويم که همه اين گزارشات به صورت منظم در دسترس هستند.
معاونان بازنشسته شهردار ماندني شدند
همچنين محسن‌هاشمي‌در حاشيه جلسه ديروز شوراي شهر گفت: در جلسه با شهردار تهران با توجه به حادثه زلزله کرمانشاه موضوعات بيشتر تحت الشعاع اين موضوع قرار گرفت و شهردار نيز گزارشي از اقدامات انجام شده از سوي شهرداري تهران طي روز گذشته ارائه کرد. رئيس شوراي شهر تهران بيان کرد: همچنين در اين جلسه تاکيد شد که شهرداري تهران در ارسال لوايح به شورا سرعت عمل ببخشد و لوايحي که در دوره چهارم شورا نيز به شهرداري ارجاع داده شده مورد بازنگري و اصلاح قرار بگيرد. وي گفت: همچنين درخصوص افراد بازنشسته‌اي که بکارگيري شدند بحث و تبادل نظر شد.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به انتقاد يکي از اعضاي شوراي شهر تهران درخصوص انتصابات اخير شهردار تهران گفت: در اين جلسه به اين موضوع اشاره شد به‌طوري که عنوان شده که ۳ معاون شهردار که هم‌اکنون در شهرداري به کارگيري شده، بازنشسته هستند و اين در حالي است که براساس قانون مقام شهردار هم‌تراز وزير و معاونين وي معادل معاون وزير بوده و لذا مشکلي براي فعاليت معاونين شهردار وجود ندارد.
‌هاشمي‌گفت: يکي از مواردي که در جلسه با شهردار به آن اشاره شد برطرف کردن سوءتفاهمات درخصوص انتخابات بود که در اين زمينه آقاي نجفي پاسخ لازم را مطرح کردند و به‌طوري که قرار شد قبل از انتخاب و انتصاب افراد در مجموعه شهرداري اين موضوع ۳ روز زودتر به اعضا اعلام و اعضا نظر خود را بيان کنند که البته اين موضوع به معناي دخالت در کار شهردار تهران نيست و بيشتر جنبه مشورتي دارد.
رئيس شوراي شهر تهران همچنين به گلايه يکي از اعضاي شوراي شهر تهران درخصوص تغيير کاربري پايگاه‌هاي مديريت بحران در شهر تهران اشاره کرد و گفت: اين موضوع نيز قرار شد از طريق کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري پيگيري شود و به نتيجه مطلوب برسد. وي در ادامه با اشاره به حجم بافت فرسوده در شهر تهران بيان کرد: در اين زمينه نيز دولت و شهرداري بايد تعامل لازم را با يکديگر داشته باشند و البته در اين بخش نيز به زودي طرحي تهيه و جهت اجرا به شهرداري ابلاغ خواهد شد. ‌هاشمي‌با اشاره به اينکه مشکلي بين شهرداري و شوراي شهر وجود ندارد، گفت: در اين جلسه مقرر شد رئيس سازمان آب و فاضلاب تهران نيز مجددا در کميسيون حضور پيدا کند و درباره کيفيت آب صحبت کند. 
هاشمي‌با بيان اينکه مقرر شده تا سهام شهرداري تهران نيز در سازمان آب و فاضلاب شهر تهران مشخص شود، گفت: شهرداري تهران هم بايد عضوي از هيأت مديره اين سازمان باشد. رئيس شوراي شهر تهران در ادامه اذعان کرد: در اين جلسه الزامات تدوين بودجه سال ۹۷ شهرداري تهران نيز مطرح شد و پيشنهاداتي در اين باره ارائه دادند. اعضاي شوراي شهر تهران در کميسيون برنامه و بودجه حضور پيدا کردند. وي افزود: مباحثي از جمله درآمدهاي پايدار نيز مطرح شد که براساس پيشنهاد الويري درآمدهاي پايدار شهرداري تهران از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزايش يافت و امروز نيز اين طرح با ۱۹ رأي به تصويب رسيد.


قطع گاز ثلاث باباجاني، سرپل‌ذهاب و بخش‌هايي از قصرشيرين
تجارت-استان كرمانشاه:با اشاره به قطع بودن گاز شهرستان‌هاي ثلاث باباجاني، سرپل ذهاب و بخش‌هايي از شهرستان قصرشيرين در پي زلزله شب گذشته، گفت: وصل گاز اين شهرستان‌ها در دست اقدام است.امير مرادي در گفت و گو با خبرنگار ايسنا منطقه کرمانشاه اظهار کرد: به محض وقوع زلزله شب گذشته(21 آبان) شرکت گاز شبکه گاز شهرستان‌هاي ثلاث باباجاني، سرپلذهاب و قسمت‌هايي از شهرستان قصرشيرين را قطع کرد که اين اقدام در زلزله‌هاي بزرگي که احتمال بروز خسارت وجود دارد براي جلوگيري از اضافه شدن بحران‌هايي مثل آتش سوزي به بحران اصلي زلزله از سوي شرکت گاز انجام مي‌گيرد. مرادي از در دست اقدام بودن وصل شدن شبکه‌هاي گاز شهرستان‌هاي ثلاث باباجاني، سرپل ذهاب و بخش‌هايي از شهرستان قصرشيرين خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر اکيپ‌هاي امدادي ويژه سراسر استان در حال اعزام و بررسي وضعيت گاز اين سه شهرستان بوده و به محض حصول اطمينان از عدم بروز هر نوع مشکلي در صورت وصل شدن گاز، نسبت به وصل شدن گاز اين شهرستان‌ها اقدام خواهد شد. مدير روابط عمومي‌شرکت گاز استان کرمانشاه بيان کرد: از نظر تامين گاز هيچ مشکلي نداريم اما بايد اين اطمينان حاصل شود که جايي از علمک‌ها در خطوط گاز نشتي نداشته باشند. مرادي با بيان اينکه در حال حاضر گاز شهرستان‌هاي ثلاث باباجاني، سرپلذهاب و بخش‌هايي از شهرستان قصرشيرين قطع است، گفت: در بقيه شهرستان‌هاي استان قطعي گاز نداشته‌ايم.وي شماره تماس نيروهاي امدادي گاز را 194 اعلام کرد و افزود: مردم استان اگر با مشکل قطعي گاز مواجه شدند مراتب را براي اقدام لازم به اين شماره اطلاع دهند .وي در ادامه از مردم استان خواست تا بعد از وقوع زلزله حتما دودکش‌هاي خود را چک کنند، چراکه احتمال نشتي گاز منوکسيد کربن به دليل جابجايي احتمالي دودکش‌ها وجود دارد.

در حال حاضر تمامی راه‌هاي مواصلاتي استان باز است
مهندس بهمن خسرواني گفت:در پي زلزله هولناك اخير كه استان كرمانشاه و بسياري از استانها را به دفعات به لرزه درآورد، برخي از محورها با ريزش كوه و انسداد راه‌ها مواجه شدند.وي افزود: زلزله 7.3 ريشتري، ساعاتي پيش منجر به انسداد محورهاي فرعي نوسود به مريوان در كيلومتر 18 تا 30، محور باينگان كيلومتر 13 تا 15 واقع در شهرستان پاوه، محور جوانرود به ثلاث در گردنه سياه طاهر، محور سرپل ذهاب به دالاهو( گردنه پاطاق) و محور حميل به ايلام در محدوده تونل‌ها شد كه با ريزش كوه همراه بوده است.خسرواني اظهار داشت: بلافاصله پس از گزارش انسداد راه‌هاي مذكور نيروهاي راهداري و حمل و نقل جاده اي كه از همان ساعات اوليه شب در حال آماده باش بوده‌اند با تمامي‌تجهيزات مورد نياز به محل‌هاي مسدود شده اعزام و مشغول عمليات امدادرساني و بازگشايي راه‌ها شده‌اند، گفتني ست نيروهاي اين اداره كل همچنان مشغول عمليات ريزش برداري هستند.مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان تصريح كرد: توصيه ميشود رانندگان و كاربران جاده اي ضمن رعايت سرعت و فاصله طولي، تا حد امكان از سفرهاي غير ضروري به ويژه در مناطق آسيب ديده پرهيز نمايند.وي در خاتمه تاكيد كرد: در حال حاضر كليه راهها و محورهاي مواصلاتي استان باز و تردد روان است.


تجارت-جزيره قشم:سازمان منطقه آزاد قشم با هدف تحقق منويات مقام معظم رهبري در زمينه اهميت پيشرفت مناطق آزاد و با عنايت به سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي و سند چشم انداز 20 ساله کشور (1404)، و با نظارت شرکت ملي صنايع پتروشيمي‌ايران طرح ايجاد‌هاب پتروشيمي‌در منطقه آزاد قشم به ظرفيت ۶ ميليون تن محصول در سال و ۸ ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي و داخلي را با مشارکت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان در اين منطقه آغاز مينمايد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، ايجاد‌هاب پتروشيمي‌در جزيره قشم براساس تفاهم نامه اي که به‌امضاي حميد رضا مومني رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از يک طرف و مرتضي عزيزي مديرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان از طرف ديگررسيد، با مشخص نمودن زمان دو ماهه براي اجراي گام‌هاي ابتدايي و مطالعاتي اين طرح، آغاز شد.همکاري در تهيه قراردادها، پيشبرد انجام مطالعات طرح جامع‌هاب پتروشيمي‌قشم به وسيله شرکت WORLEY PARSONS ، تعيين حدود اربعه اراضي اين طرح به وسعت تقريبي 400 هکتار و پيشبرد انجام مطالعات کلان زيست محيطي و ايمني سايت از تعهدات سازمان منطقه آزاد قشم در اين طرح مهم حوزه پتروشيمي‌مي‌باشد.براساس اين تفاهم نامه، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان هم موظف است با همکاري در تهيه قرارداد طرح‌هاب پتروشيمي، در زمينه توسعه و تهيه و ارائه مدل مالي قرارداد به عنوان بخش مهم اين تفاهم نامه با همکاري سازمان منطقه آزاد قشم ظرف يک ماه همکاري کند.در اين تفاهم نامه همچنين آمده است؛ تهيه و پيشنهاد رويه سنجش اهليت مالي و فني متقاضيان و روش انتخاب سرمايه گذاران معتبر براي اين طرح، براساس ضوابط و مقررات و دستور العمل‌هاي حاکم بر سازمان منطقه آزاد قشم مي‌باشد.


تجارت-استان گيلان_محمدپور: دکتر مسعود نصرتي شهردار رشت، اسماعيل حاجي پور رييس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي‌شهر رشت، سرهنگ محمدرضا محمدي رئيس پليس راهور استان گيلان و سرهنگ رمضاني رييس پليس راهور شهر رشت به همراه جمعي از مديران شهرداري از روند اجرايي مرکز کنترل ترافيک شهر رشت بازديد کردند.مسعود نصرتي شهردار رشت با بيان اينکه بايد براي ارتقاي زيرساخت‌ها وقت بگذاريم گفت: بايد براي اتفاقات آينده نيز فکر کنيم.شهردار رشت از آمادگي چند شرکت براي اجراي قيبر نوري خبر داد و افزود: پس از جمع بندي موارد، با يک شرکت براي ايجاد فيبر نوري تعامل خواهيم کرد.دکتر نصرتي با تاکيد بر تکميل سريع مرکز کنترل ترافيک رشت خاطر نشان کرد: کارهاي مورد نياز مرکز را در دستور کار قرار مي‌دهيم.وي از آغاز اعمال قانون دوربين‌ها پس از نصب تابلو‌ها و پلاکاردها در تقاطع‌ها و راه‌اندازي سرور خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين مرکز اگر حقي تضييع شود قابل برگشت است و از سوي ديگر اگر تخلفي صورت بگيرد اعمال قانون خواهد شد و منابع پايدار درآمدي به شمار مي‌رود.اسماعيل حاجي پور رييس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي‌شهر رشت نيز ضمن تقدير از فعاليت‌هاي عوامل مرکز کنترل ترافيک شهر رشت گفت: بيش از ۵ ميليارد تومان ثروت ما در اينجا خاک مي‌خورد اما امروز همه مصمم هستند که اين اتفاق رخ دهد و هيچ کس مخالف نيست.سرهنگ محمدرضا محمدي رئيس پليس راهور استان گيلان نيز ضمن تقدير از عوامل مرکز کنترل ترافيک با اشاره به مخالفت فاباي نيروي انتظامي‌استان مبني بر اينکه مرکز کنترل داخل راهور استان تست مي‌شود بيان کرد: هرچه زمان را از دست بدهيم کيفيت منابع موجود هرز مي‌رود و نياز به تعويض پيدا مي‌کند.سرهنگ محمدي با تاکيد بر اقدام جهادي، گفت: دستورالعمل از وزارت کشور ابلاغ و کارها انجام شده است و هزينه زيادي نداريم.پيمان پارسا مديرمرکز کنترل ترافيک ضمن ارائه گزارش عملکرد از ايجاد ۱۲ کيلومتر زيرساخت خبرداد و گفت: در فاز اول ۴ و در فاز دوم ۸ کيلومتر زيرساخت ايجاد شده است.وي با بيان اينکه ۷ دوربين در سطح شهر راه‌اندازي و اطلاعات در سرور ذخيره مي‌شود افزود: زيرساخت‌هاي ايجاد شده شهرداري را به استانداري، مناطق ۱ و ۲ و ۵، و راهور استان، فاباي استان و درنهايت به مديريت بحران استان متصل کرده است.


تجارت-استان گيلان_فرحي:  به گزارش روابط عمومي‌شهرداري لاهيجان کاظمي‌شهردار، رييس و اعضاي شوراي اسلامي‌شهر لاهيجان با خانواده شهيد سجاسي از شهداي تظاهرات 22 آبان 1357 مردم لاهيجان ديدار کردند.در اين ديدار که با حضور نماينده بنياد شهيد و امور ايثارگران در منزل شهيد سجاسي برگزار شد، مسعود کاظمي‌شهردار لاهيجان با بيان اينکه 22 آبان روزي ماندگار در تقويم و تاريخ شهرستان لاهيجان مي‌باشد،افزود: مردم غيور لاهيجان در اين روز عليه رژيم ستم شاهي تظاهرات کردند که مورد هجوم وحشيانه مأموران طاغوت قرار گرفت و چند نفر از مردم ولايتمدار اين شهرستان به فيض شهادت نائل آمدند.وي ضمن گراميدشت خاطره شهداي لاهيجان در 22 آبان 1357، اضافه کرد: شهيد سجاسي از جمله اين شهدا بود که با 16 سال سن در حاليکه دانش آموز بود به شهادت رسيد.وي افزود: شهيد سجاسي در اوج جواني مبارزه با استعمار و استبداد را انتخاب کرد و امروز پدر و مادر اين شهيد همچون نگيني در بين مردم شهر لاهيجان هستند.وي با بيان اينکه لاهيجان هميشه ميزبان بهترين‌ها بوده است،گفت: امروز ما آرامش خود را مديون شهدا هستيم و ايران اسلامي‌به شهداي گرانقدر خود افتخار مي‌کند و شهدا متعلق به همه مردم هستند.کاظمي‌افزود: با افتخار دست پدر و مادر شهيد را که پدر و مادر معنوي ما هستند مي‌بوسم و ما بايد هميشه از خانواده شهدا دلجويي و قدرداني کنيم.پدر شهيد سجاسي نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حضور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي‌شهر افزود: شهيد سجاسي روز 22 آبان 1357در بازگشت از مدرسه به خيل عظيم تظاهرات مردم لاهيجان عليه طاغوت پيوست و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.رييس و اعضاي شوراي اسلامي‌شهر لاهيجان نيز در اين ديدار ياد و خاطره شهداي 22آبان 57 لاهيجان و شهداي انقلاب اسلامي‌و جنگ تحميلي و شهداي مدافع حرم و وطن را گرامي‌داشتند.


به ميزباني شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد؛
تجارت-استان خراسان رضوي:نشست کارگروه انرژي با حضور مديران و کارشناسان شرکت‌هاي ذيربط در خراسان رضوي با هدف تعامل و هم افزايي و رفع چالش‌هاي شرکت‌هاي متولي توليد انرژي، نفت و گاز، آب و برق و اساتيد دانشگاه به ميزباني شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، دبير کارگروه هم افزايي انرژي خراسان رضوي در اين خصوص گفت: اين همايش با عنايت به اهميت آينده پژوهي انرژي، مديريت توليد و مصرف، افزايش راندمان واحدهاي عملياتي، استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير و اولويت بندي تحقيقات در حوزه انرژي‌هاي نو و طرح‌هاي پژوهشي برگزار شد.
محمد يوسفيان تصريح کرد: در اين همايش يک روزه مديران شرکت‌هاي برق، آب و فاضلاب و شرکت‌هاي تابعه صنعت نفت به بررسي چالش‌ها و مشکلات حوزه‌هاي مشترک پرداختند و ضمن تبادل نظر از تجربيات همديگر بهره مند شدند.
وي تاکيد کرد: در حاشيه برگزاري اين همايش، مديران اساسنامه کارگروه هم افزايي انرژي در خراسان رضوي را به تصويب رساندند و دبيرخانه اين کارگروه نيز در مشهد به منظور پيگيري مصوبات و تعاملات في مابين کارخود را آغاز نمود.


تجارت-استان بوشهر: شرکت گاز استان بوشهر براساس برنامه ريزي‌هاي تعريف شده تا پايان امسال مجموعا بيش از ۲5 هزار انشعاب در سطح استان نصب مي‌کند. 
مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار اين شرکت با بيان اين که تاکنون در مجموع 175 هزار و 359 انشعاب در سطح استان نصب شده است، اظهار کرد از اين مقدار، 116هزار و 106 مورد در شهرها و 59 هزار و 253 انشعاب نيز در روستاهاي استان نصب شده است.وي در ادامه با اشاره به اجراي طرحهاي در دست اجرا و افزايش شمار شهرها و روستاهاي پيوسته به شبکه گاز استان گفت: امسال نصب انشعابها براي مشترکان بخش شهري، روستايي و صنايع به سرعت افزايش مي‌يابد.
مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصريح کرد: در حال حاضر نيز چند پروژه نصب انشعاب گاز در برخي شهرهاي استان از جمله بوشهر ، گناوه ، برازجان و ...در حال اجراست.به گفته وي، تا پايان امسال براساس برنامه ريزي‌هاي پيش بيني شده، ۲5 هزار انشعاب گاز در سطح استان نصب خواهد شد.مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر در خاتمه با اشاره به اينکه 98 درصد از مناطق شهري اين استان داراي شبکه گازرساني هستند افزود: 86 درصد روستاهاي استان بوشهر نيز از اين نعمت برخوردار هستند که با تکميل طرح‌هاي در دست اجرا اين ميزان به 95 درصد افزايش مي‌يابد.