رونالدو به اين دلايل از رئال خواهد رفت
يک بار ديگر موضوع جدايي رونالدو از رئال به سوژه مهم رسانه‌هاي اسپانيا تبديل شده تا نگراني در ميان هواداران رئال قوت بگيرد. به نقل از ورزش سه، در برنامه ال چيرينگيتو اين ادعا مطرح شد که کريستيانو رونالدو قصد ترک رئال را در پايان فصل دارد. چند هفته پيش وقتي رونالدو در مراسم اهداي جايزه بهترين‌هاي سال فيفا اعلام کرد که قصد ندارد قراردادش را با رئال تمديد کند، شايعات در مورد جدايي او از رئال قوت گرفتند. اين خبر ال چيرينگيتو نيز مزيد بر علت شد تا بار ديگر بحث جدايي رونالدو به يکي از خبرهاي مهم رسانه اي در دنيا بدل شود. در مورد تمايل رونالدو به جدايي گفته مي‌شود که او انتظار داشته است تا باشگاه به وي پيشنهادي همچون پيشنهاد بارسا به اينيستا ارائه دهد به اين ترتيب که او تا پايان دوران فوتبالش در رئال بماند و جدايي در دست خودش باشد؛ اما پيشنهاد جديد رئال تنها در مورد بهبود مبلغ دريافتي ساليانه او بوده است. رونالدو هم اکنون 23.6 ميليون يورو خالص در سال دريافت مي‌کند که نسبت به نيمار و مسي فاصله زيادي دارد؛ اما براي فوق ستاره پرتغالي اطمينان و اعتماد باشگاه اهميتي بيشتر داشت. هرچند که گويا پيشنهاد مالي باشگاه نيز چندان در خور توجه نبوده و رونالدو اين سوال را مطرح کرده است که وقتي نيمار 222 ميليون يورو مي‌ارزد؛ پس من چقدر ارزش دارم.
او همچنين از اينکه باشگاه در مقابل انتقادات رسانه‌ها از افت گلزني او(رونالدو پس از 11 هفته، فقط يک گل در لاليگا به ثمر رسانده) حمايت چنداني نکرده است نيز دلخور است. سي آر سون از اينکه مي‌بيند رسانه‌ها راندمان گلزني او در اين فصل را با امباپه، ستاره فرانسوي پي اس جي مقايبسه مي‌کنند نيز عصباني است. امباپه در تابستان مورد توجه رئال قرار داشت؛ اما در نهايت راهي پي اس جي شد. مشکلات او با دادستاني اسپانيا بر سر پرونده مالياتي نيز يکي ديگر از دلايل عدم علاقه رونالدو براي ادامه فوتبالش در اسپانيا است. رونالدو تا سال 2021 با رئال قرارداد دارد.

ياران معنوي‌نژاد تاريخ‌ساز شدند
ديدار دو تيم واليبال ورونا و راونا در سري A واليبال ايتاليا، تاريخ ساز شد.
به نقل از تسنيم، هفته هفتم سري A واليبال ايتاليا با پيروزي 3 بر 2 تيم ورونا مقابل راونا همراه بود. اين بازي طولاني، رکوردي جديد در ليگ واليبال ايتاليا به نام خود ثبت کرد.
ديدار ورونا و راونا پس از سال 2000 که سيستم رالي در سري A اعمال شد، طولاني‌ترين بازي ليگ ايتاليا لقب گرفت. اين بازي 162 دقيقه طول کشيد و رکورد قبلي را که متعلق به رويارويي دو تيم «بلونو» و «والنتينا» بوده و 160 دقيقه طول کشيده بود را جابجا کرد. همچنين ست دوم بازي 44 دقيقه و ست پنجم 29 دقيقه ادامه يافته بود.
تيم ورونا با هدايت نيکولا گربيچ در فصل جاري سري A، جواد معنوي‌نژاد، دريافت کننده ملي‌پوش ايران را به خدمت گرفته است.


رئيس لاليگا در مصاحبه با اروپاپرس تاييد کرد که قرارداد مسي با بارسا تمديد شده است.
به نقل از ورزش سه، ابتداي تابستان بود که باشگاه بارسلونا اعلام کرد مسي قراردادش را تمديد کرده؛ ولي کمي‌بعد فاش شد که هنوز امضاي نهايي او در برگه قرارداد وجود ندارد و فعلا پدرش قرارداد نهايي را امضا کرده است.
تباس در همين رابطه گفت: ليونل مسي با بارسا قرارداد دارد و آن را تمديد کرده است. قرارداد وقتي تمديد مي‌شود که‌امضا روي آن باشد نه اينکه ادعا کنند قرارداد تمديد شده است و مسي آنطور که به من گفته‌اند، امضاي نهايي را زده است، مگر اينکه دروغ گفته باشند.


رونالدينيو، اسطوره فوتبال برزيل ابراز اميدواري کرد که فيليپه کوتينيو راهي بارسلونا شود.
هافبک 25 ساله در تابستان مورد توجه بارسا قبول داشت و آنها تلاش بسياري براي اين انتقال انجام دادند تا او را جانشين نيمار کنند. در نهايت کوتينيو در ليورپول ماندني شد و عثمان دمبله به جاي نيمار راهي بارسلونا شد. حال رونالدينيو که بين سال‌هاي 2003 تا 2008 در بارسا بازي مي‌کرد، ابراز اميدواري کرد که کوتينيو راهي بارسلونا شود. او گفت: خيلي خوشحال مي‌شوم که چنين بازيکني، پيراهني را که من سال‌ها به تن کردم را بپوشد. به نظرم او کاملا مناسب بارسلونا است و باعث خرسندي ماست که او پيراهني با اين کيفيت را به تن کند.


تيم شهرداري بندرعباس به دليل تکميل نکردن مدارک خود از دور رقابت‌هاي ليگ‌برتر ووشو کنار گذاشته شد. يازدهمين دوره‌ي رقابت‌هاي ليگ‌برتر ووشوي ايران با حضور هشت تيم به ميزباني آکادمي‌ووشوي ايران در حال برگزاري است. در اين دور از رقابت‌ها که قرار بود با حضور ۹ تيم در دو گروه برگزار شود، تيم شهرداري بندرعباس که تا روز قبل مسابقات براي تکميل مدارک خود وقت داشت، در زمان اعلام شده اين کار را انجام نداد و به همين دليل از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد. ليگ‌برتر ووشوي ايران در يازدهمين دوره‌ با حضور هشت تيم در يک گروه پيگيري مي‌شود. تيم‌ها به صورت رفت و برگشت به مصاف هم مي‌روند تا تيم‌هاي برتر معرفي شوند.


جام جهانی «بوفون» را از دست داد
تيم ملي فوتبال ايتاليا در ديدار برگشت پلي اف جام جهاني ۲۰۱۸ نتوانست سوئد را شکست دهد و از صعود به اين رقابت‌ها بازماند.
تيم ملي فوتبال ايتاليا دوشنبه شب در ديدار برگشت پلي اف جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در منطقه اروپا برابر سوئد قرار گرفت. اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان رسيد و با توجه به پيروزي يک بر صفر سوئد در بازي رفت ايتاليا از صعود به جام جهاني باز ماند.
ايتاليا که به گل نياز داشت از ابتدا بازي را تهاجمي‌شروع کرد اما به سختي موقعيت گل ايجاد مي‌کرد. در دقيقه ۳۱ کاندروا فرصت گلزني داشت اما ضربه اش به بيرون رفت. او مي‌توانست گل نخست بازي را به نام خود ثبت کند اما اين اتفاق نيفتاد. از طرفي سوئد تنها توانست يک بار دروازه ميزبان را تهديد کند و يوهانسن را به خاطر آسيب ديدگي از دست داد. ايتاليا که توپ و ميانه ميدان را در اختيار داشت پس از دقيقه ۳۰ به حملات خود افزود اما توپ وارد دروازه نشد. ضربات شاگردان جامپيرو ونتورا با مهار دروازه بان رو به رو و يا توسط مدافع‌ها دفع مي‌شد. بي دقتي بازيکنان ايتاليا نيز در گل نشدن توپ‌ها تاثير داشت. بهترين فرصت گلزني را گرانويست از ايتاليايي‌ها گرفت. ضربه‌ايموبيله از ميان پاهاي دروازه بان سوئد رد شد اما مدافع تيم مهمان اجازه نداد توپ از خط عبور کند. در ۴۵ دقيقه اول دوبار توپ در محوطه جريمه به دستان بازيکنان ايتاليا برخورد کرد اما داور به نفع سوئد پنالتي نگرفت. در نهايت بازي در نيمه اول بدون گل به پايان رسيد. ايتاليا در نيمه دوم هم به حملات خود ادامه داد. يکي از بهترين فرصت‌ها را فلورنزي از دست داد. ضربه او با اختلاف نزديکي از کنار دروازه عبور کرد. در دقيقه ۶۵ اولسن دروازه تيمش را نجات داد و اجازه نداد ايتاليا با گل به خودي به گل برسد. حملات ميزبان براي دقايقي کمتر شد. تغييرات اين تيم در ترکيب شرايط را براي آتزوري‌ها بهتر نکرد.  سوئد در دقيقه ۸۰ مي‌توانست خيال خود را از صعود راحت کند اما از ضدحمله خود بهره نبرد. در ادامه اولسن ضربه سر بازيکن ايتاليا را دفع کرد. فشار ميزبان در دقايق پاياني بيشتر شد اما باز هم ضربه‌ها به گل تبديل نشدند. داور پنج دقيقه وقت اضافه گرفت. 
در اين لحظات اعتراض بازيکنان تيم ميزبان چند بار ديده شد. آن‌ها معتقد بودند برخورد توپ به دست بازيکن حريف پنالتي است که داور چنين اعتقادي نداشت. جانلوييجي بوفون نيز دروازه را ترک کرد تا در ضربه کرنر به هم تيمي‌هايش کمک کند. در نهايت تلاش‌هاي ايتاليا بي نتيجه ماند و ايتاليا به جام جهاني صعود نکرد.
آخرين باري که جام جهاني بدون ايتاليا برگزار شد به سال ۱۹۵۸ برمي‌گردد. اين اتفاق پس از ۵۹ سال دوباره تکرار شد و جام جهاني روسيه بوفون بزرگ را نخواهد ديد. دروازه بان ايتاليايي پنج جام جهاني را تجربه کرده بود و مي‌توانست با ششمين حضور يک رکورد بي‌نظير را به نام خود ثبت کند.
خانه تکاني در تيم ملي ايتاليا با خداحافظي کيه‌ليني، بارتزالي، ده‌روسي و بوفون
چهار بازيکن شاخص تيم‌ ‌ملي فوتبال ايتاليا بعد از ناکامي‌اين تيم در راه صعود به جام جهاني از بازي‌هاي ملي کناره گيري کردند.
جان لوئيجي بوفون
بعد از ناکامي‌بزرگ چند بازيکن شاخص تيم‌ ‌ملي فوتبال ايتاليا اعلام بازنشستگي کردند. بعد از اين که جان لوئيجي بوفون خبر خداحافظي خود را اعلام کرد، دنيله ده روسي ۳۴ ساله که سابقه ۱۱۷ بازي ملي را در کارنامه خود دارد و ۲۱ گل نيز به ثمر رسانده بود، از بازي‌هاي ملي خداحافظي کرد. او سابقه قهرماني با ايتاليا در جام جهاني  آلمان را در کارنامه خود داشت.
دانيله ده روسي
آندرا بارتزالي نيز به جمع بازيکناني پيوسته است که از تيم‌ ‌ملي فوتبال کشورش خداحافظي مي‌کند. اين مدافع ۳۶ ساله که بعد از يورو ۲۰۱۶ از تيم‌ ‌ملي فوتبال خداحافظي کرده بود، با درخواست ونتورا به تيم‌ ‌ملي باز گشت  ولي بعد از ناکامي‌در راه صعود به جام جهاني او نيز اعلام خداحافظي کرد.
آندره‌آ بارتزالي
نفر بعدي جورجيو کيه‌ليني، ديگر مدافع با سابقه فوتبال ايتاليا بود که بعد از بازي از تيم‌ ‌ملي خداحافظي کرد. اين مدافع ۳۳ ساله که ۹۶ بازي ملي در کارنامه خود دارد، بعد از ناکامي‌بزرگ فوتبال ايتاليا در راه صعود به جام جهاني از تيم‌ ‌ملي فوتبال اين کشور خداحافظي کرد.
جورجيو کيه‌ليني
هر چند ونتورا اعلام کرده است که استعفا نداده است ولي بايد منتظر خبر برکناري او و حضور مربي جديدي در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايتاليا باشيم. حالا فوتبال لاجوردي پوشان بايد به دنبال حضور در يورو ۲۰۲۰ باشد تا ناکامي‌بزرگ در راه صعود به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه را به دست فراموشي بسپارد.
واکنش رسانه‌هاي جهان به بازماندن ايتاليا از جام جهاني
رسانه‌هاي ورزشي جهان، تيتر اصلي خود را به ناکامي‌ايتاليا در رسيدن به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه اختصاص دادند.
ايتاليا پس از ۶۰ سال نتوانست به جام جهاني صعود کند. آخرين بازي که جام جهاني بدون آتزوري برگزار شد به سال ۱۹۵۸ برمي‌گردد. نبود ايتالياي بزرگ در اين رقابت‌ها يک اتفاق مهم محسوب مي‌شود. به همين خاطر اين ناکامي، تيتر اصلي رسانه‌هاي ورزشي جهان بود. گاتزتا دلو اسپورت نوشت: ايتاليا، اين يک فاجعه بود. ما به جام جهاني نرسيديم! پايان. ايتاليا پس از ۶۰ سال به جام جهاني صعود نکرد. کوريره دلو ‌اسپورت ديگر روزنامه‌ ايتاليايي نوشت: آتزوري به جام جهاني صعود نکرد. توتو ‌اسپورت با اين تيتر به حذف کشورش از جام جهاني پرداخت: تساوي نحس بدون گل در سن سيرو. ايتاليا از رسيدن به جام جهاني باز ماند. همه بايد به خانه برگردند. لارپوبيليکا ايتاليا نيز نوشت: آتزوري به جام جهاني صعود نکرد. لا استامپا تيتر زد: فاجعه براي ايتاليا؛ اين تيم به جام جهاني نخواهد رفت. اکيپ فرانسه نوشت: چائو (خداحافظ) ايتاليا اوله آرژانتين تيتر خود را به زبان ايتاليايي زد و نوشت: !Siamo Fuori (ما به جام جهاني نرسيديم).
انتقاد تند کاناوارو از مديران فوتبال ايتاليا
پائولو کاناوارو، اسطوره فوتبال ايتاليا با انتقاد از عملکرد فدراسيون، آنها را عامل حذف آتزوري از جام جهاني مي‌داند.
او گفت: مردم، ما امروز جام جهاني را از دست نداديم، ما 15 سال پيش به کمک کارهايي که برخي در راس فدراسيون انجام دادند، از تمام جهات افت کرديم و به چنين وضعي افتاديم. ما به کمک مربيان بزرگ ايتاليايي که در دنيا بهترين هستند، افتخاراتي کسب کرديم و حالا با اين مديريت به اين وضعيت افتاديم. اميدوارم از پايين‌ترين نقطه شروع کرده و دوباره فوتبالمان را بسازيم. خداحافظي با کساني که فوتبال ايتاليا را کنترل مي‌کنند. لطفا گورتان را گم کنيد! ممنون.