باشگاه بايد تکليف کورتوا را مشخص کند
آنتونيو کونته، سرمربي چلسي از باشگاه درخواست کرد که تکليف آينده کورتوا و تمديد قراردادش را مشخص کند.
کورتوا در طول سه فصل، دو قهرماني ليگ برتر با چلسي به دست آورده و خود را به عنوان يکي از بهترين گلرهاي جهان مطرح کرده است. هنوز قرارداد جديد او با باشگاه تمديد نشده است. اين هفته رسانه‌ها مدعي شدند که هنوز پيشرفتي در روند تمديد قرارداد او انجام نشده و کونته از اين موضوع ابراز نارضايتي کرد.
او گفت: راستش را بخواهيد، اينطور مسائل را بايد باشگاه پاسخگو باشد. دوست دارم در مورد مسائل تاکتيکي صحبت کنم؛ ولي خيلي مهم است که با چنين مسائلي روبرو شويم. بايد به شما بگويم که کورتوا يکي از بهترين‌هاست، شايد بهترين گلر جهان و او بازيکني مهم براي چلسي است؛ ولي تمديد قرارداد مشکل باشگاه است.
همانطور که شما خيلي خوب مي‌دانيد، وقتي بازيکن بزرگي نمي‌خواهد قراردادش را تمديد کند، شرايط به کلي به هم مي‌ريزد؛ ولي در عين حال، بايد با اين شرايط روبرو شد و آنها را حل کرد.

صحبت‌هاي کونته بي‌پايه و اساس است
يورگن کلوپ، سرمربي ليورپول، صحبت‌هاي آنتونيو کونته در مورد اينکه ليورپول پيش از تقابل دو تيم استراحت بيشتري داشته را رد کرد.
شاگردان کونته براي ديدار چمپيونزليگ خود 8 هزار کيلومتر به آذربايجان سفر کردند و يک روز کمتر از ليورپول براي ديدار امروز فرصت استراحت داشتند. کونته از اين موضوع انتقاد کرده بود؛ ولي کونته صحبت‌هاي او را به کلي رد کرد.
او گفت: من متوجهم که آنتونيو چه مي‌گويد؛ ولي شايد او برنامه بازي‌هاي کريسمس سال گذشته را فراموش کرده است. تمام تيم‌ها هر دو روز يک بار بازي کردند؛ ولي آنها در 12 روز، 3 بازي انجام دادند. امسال هم وضعيت همين است و نمي‌دانم ليگ برتر قرار است چگونه اين موضوع را توضيح دهد. به نظرم ريکاوري کردن براي هر تيمي‌بسيار مهم است؛ ولي روي بازي تاثير ندارد. شايد روي بازي بعدي شان.
 چلسي دو روز در لندن فرصت استراحت داشت و حالا براي بازي آماده مي‌شود. سه روز ريکاوري هيچگاه مشکل نيست، شايد دو روز مشکل باشد ولي 3 روز نه.

صعود تيم کبدي ايران به نيمه‌نهايي
تيم ملي کبدي بانوان ايران با برد قاطعانه برابر پاکستان صعود خود را به نيمه نهايي اين مسابقات قطعي کرد.
در روز دوم مسابقات کبدي زنان قهرماني آسيا از گروه دوم، ظهر شنبه تيم‌هاي کبدي ايران و پاکستان در سالن امام خميني (ره) گرگان به مصاف هم رفتند که اين بازي در پايان با نتيجه ۶۱ بر ۱۲ به سود تيم ملي کشورمان به پايان رسيد و کبدي کاران زن ايراني با اين برد صعود خود را قطعي کردند.
نيمه نخست اين بازي با نتيجه ۳۳ بر ۶ به سود تيم ملي ايران به پايان رسيده بود.
ديدار تيم‌هاي عراق و سريلانکا با نتيجه ۴۴ به ۱۵به سود سريلانکا به پايان رسيد.


دله آلي، ستاره تاتنهام مدعي شد که پوچتينو نقش مهمي‌در فوتبال او داشته است. اسپرز پس از پيروزي 2-1 مقابل دورتموند، بايد به مصاف وست بروم برود. آلي که در ديدار مقابل دورتموند عملکرد بسيار خوبي داشت و دو پاس گل براي هري کين و سون هئونگ مين ارسال کرد. حال دله آلي مدعي شد که پوچتينو نقش مهمي‌در درخشش او داشته است. 
او گفت: پوچتينو نقش مهمي‌در فوتبال من داشته است، هر روز در تمرينات من را رو به جلو حرکت مي‌دهد و من را به بازيکن و شخصيتي بهتر تبديل مي‌کند. او نقش مهمي‌در فوتبالم دارد، اينکه بدانيد مربي داريد که مي‌توانيد به او اعتماد کنيد، خيلي مهم است.


ليونل مسي پس از حرف و حديث‌هاي بسيار سرانجام قراردادش با بارسلونا را تمديد کرد و به حاشيه‌هاي اخير پايان داد. جولاي گذشته باشگاه بارسلونا رسما از تمديد قرارداد مسي خبر داد؛ ولي کمي‌بعد مشخص شد که او هنوز امضاي نهايي را پاي قرارداد نزده است. باشگاه بارسلونا در واکنش به اين موضوع اعلام کرد که‌امضاي پدر مسي به عنوان نماينده تام الاختيارش در قرارداد وجود دارد. سرانجام وبسايت باشگاه بارسلونا با انتشار عکس فوق، به تمديد قرارداد مسي تا سال 2021 رسميت بخشيد. مسي 4788 روز پيش اولين بازي رسمي‌خود براي بارسا را انجام داد، تاکنون 523 گل به ثمر رسانده و 30 جام نيز همراه آبي اناري‌ها کسب کرده است.


باشگاه بايرن مونيخ تاييد کرد که قرارداد انتقال ديگو کاستا به يوونتوس با 46 ميليون يورو به صورت دائمي‌درآمده است. هافبک برزيلي در تابستان به صورت قرضي از بايرن راهي يوونتوس شد و باشگاه يوونتوس 6 ميليون براي جذب قرضي او پرداخت کرد. او در 16 بازي براي يووه عملکرد بسيار خوبي داشته و توانسته توجهات را جلب کند. حال باشگاه يوونتوس تصميم گرفت که قرارداد او را به صورت دائمي‌درآورده و 40 ميليون باقي مانده از اين قرارداد را پرداخت کند. داگلاس سال 2015 با 30 ميليون از شاختار به بايرن پيوست و 34 بازي نيز تحت هدايت آنچلوتي در فصل گذشته انجام داد. او دو قهرماني بوندس ليگا نيز با بايرن به دست آورد.


در هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال رقم خورد؛
ديدار تيم‌هاي پارس جنوبي جم و پرسپوليس با برتري يک بر صفر سرخ‌پوشان تهراني به اتمام رسيد تا اين تيم به صدر جدول رده‌بندي بازگردد.
در مهم‌ترين ديدار نيم‌فصل نخست ليگ برتر فوتبال ايران،دو تيم پارس جنوبي و پرسپوليس از ساعت ۱۵ ديروز در ورزشگاه تختي مقابل هم قرار گرفتند که اين ديدار در پايان با برتري يک بر صفر شاگردان برانکو خاتمه يافت. پرسپوليس با اين پيروزي ۲۷ امتيازي شد و با يک بازي کمتر نسبت به پارس جنوبي جم در صدر جدول قرار گرفت.
جدال صدرنشينان جدول رده بندي‌ برخلاف انتظار دوست‌داران فوتبال ايران، بازي سرد و بي‌روحي بود و موقعيت‌هاي گل زيادي توسط دو تيم ايجاد نشد.
نيمه اول
دقيقه ۱۹: حرکت زيباي گادوين منشا با عبور اين مهاجم از چند بازيکن پارس جنوبي بود که ضربه مهاجم نيجريه‌اي سرخ‌ها به آرامي‌در دستان محسن فروزان قرار گرفت.
دقيقه ۳۶: خطاي محسن مسلمان روي بازيکن پارس جنوبي با اعتراض شماره ۷۷ پرسپوليسي‌ها همراه بود که باعث شد داور اين مسابقه، کارت زردي را به بازيکن پرسپوليس نشان دهد.
نيمه دوم
دقيقه ۴۹: حمله بازيکنان پرسپوليس از سمت چپ با نفوذ انصاري همراه شد که پاس خطرناک اين بازيکن به دهانه دروازه با ضربه عليپور با فاصله‌اي کم به بيرون رفت تا نخستين موقعيت خطرناک اين ديدار توسط سرخ‌پوشان رقم بخورد.
دقيقه ۶۵: حرکت بازيکنان پارس جنوبي از سمت راست با تکل صحيح انصاري روي پا زبيدي همراه شد اما در ادامه برخورد عليرضا بيرانوند با ابراهيم صالحي باعث شد تا داور نقطه پنالتي را نشان دهد. در تصميمي‌عجيب، محسن فروزان، دروازه‌بان پارس جنوبي پشت ضربه پنالتي قرار گرفت اما ضربه پنالتي اين دروازه‌بان پس از برخورد به دو تير عمودي دروازه به گل تبديل نشد تا بار ديگر فروزان مقابل پرسپوليس ناکام باشد. در ريباند نيز مهدي زبيدي توپ را با اختلاف به بيرون زد.
دقيقه ۶۶: پس از پنالتي ناموفق پارسي‌ها، عليرضا بيرانوند به دليل اعتراض زياد به تصميم داور، کارت زرد سوم پرسپوليسي‌ها را دريافت کرد و ديدار هفته آتي اين تيم مقابل ذوب‌آهن را از دست داد.
دقيقه ۹۶، عد از يک بازي نه چندان پر تب و تاب، شايان مصلح که در اواخر بازي به جاي محسن مسلمان به ميدان آمده بود، پس از يک جدال هوايي صاحب توپ شد و دروازه پارس جنوبي را باز کرد.
ترکيب پارس جنوبي: محسن فروزان، حامد نور محمدي، مايکل اومانا، فرشاد محمدي مهر، ميثم تيموري، ميثم نقي‌زاده، حسين پوراميني، مهدي زبيدي، علي دشتي، احسان تاييدي و ابراهيم صالحي.
ترکيب پرسپوليس: عليرضا بيرانوند، سيد جلال حسيني (کاپيتان)، شجاع خليل‌زاده، محمد انصاري، حسين ماهيني، محسن ربيع‌خواه، کمال کاميابي‌نيا، محسن مسلمان، وحيد اميري، علي عليپور و گادوين منشا.
برانکو: تمديد قراردادم به پيشنهاد باشگاه بستگي دارد
برانکو پس از اين ديدار گفت: من به بازيکنانم به خاطر اين برد تبريک مي‌گويم که تا آخرين لحظه جنگيدند. آن هم در مقابل تيمي‌که دومين شکستش در يک سال گذشته بود. اين ديدار واقعا يک داربي بود. جدا از نتيجه، تيم بهتري نسبت به جم بوديم.
او افزود: چيزي که من را به طور خاص خوشحال مي‌کند انگيزه بازيکنانم بود. در پايان اين بازي اين برد را به هوادارانمان تقديم مي‌کنم. از هوادارانمان تشکر مي‌کنم که ۹۰ دقيقه به ما اميد دادند که برنده اين بازي باشيم. يک بار ديگر تبريک ويژه به بازيکنانم مي‌گويم.
سرمربي پرسپوليس درباره رفتار تماشاگران اين تيم در اين ديدار گفت: شما در بازي بوديد؟ شما ديديد کسي از طرف ما تماشاگران را تهديد کند؟ هواداران بطري مي‌انداختند. احتمالا از يک چيزي ناراحت بودند. تمام پرسنل ما جلوي تماشاگران را مي‌گرفتند که پرتاب نکنند.
برانکو درباره داوري اين ديدار گفت: من درباره داوري صحبت نمي‌کنم. ما در دو سال گذشته مشکل زيادي داشتيم اما همان قدر مي‌دانم که اين هفتمين پنالتي است که براي پارس جنوبي گرفته مي‌شود. بيشتر از استقلال و پرسپوليس!
او درباره پارس جنوبي تصريح کرد: من به بازيکنانم گفتم که آنها ۱۱ هفته صدر جدول هستند و اين تصادفي نيست. آنها خوب سازمان‌دهي شدند و تحت فشار بازي نمي‌کنند و از بازي لذت مي‌برند. به همين خاطر برد ما ارزش بيشتري دارد.
تارتار: گفته بوديم که رقابتي با پرسپوليس نداريم
تارتار نيز پس از اين ديدار اظهار کرد: از نظر ما بازي خوبي بود و موقعيت‌هاي ما بهتر بود. به پرسپوليس تبريک مي‌گويم که فوتبال خوبي ارائه داد و با تجربه بود و از تک موقعيتش استفاده کرد. هواداران ما سنگ تمام گذاشتند ولي ما شرمنده‌شان هستيم. به بازيکنانم تبريک مي‌گويم که موقعيتي به پرسپوليس ندادند و منسجم عمل کرديم. ما از هفته‌هاي اول گفتيم که رقابتي با پرسپوليس نداريم ولي در اين ديدار اين را اثبات کرديم.
ما هر هفته تمرين پنالتي مي‌کنيم و فروزان در طول هفته تمام پنالتي‌هايش را به گل تبديل کرده بود. ما در اين موقعيت ريسک کرديم و يکي از بازيکنانمان را درون دروازه قرار داديم. ما هفته گذشته مقابل فولاد شکست خورديم و آنها مانند يک قهرمان خوشحالي کردند. در اين بازي هم پرسپوليس به اين شکل خوشحالي کرد و اين ارزش کار ما را نشان مي‌دهد. ما قطعا مي‌توانيم ادامه دهيم.
پيروزي تراکتورسازان مقابل سپيدرود
شاگردان گل‌محمدي در هفته سيزدهم ليگ برتر مقابل سپيدرود به برتري رسيدند.
همچنين دومين روز از هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۵:۳۰ (شنبه) با ديدار تيم‌هاي تراکتورسازي تبريز و سپيدرود رشت در ورزشگاه يادگار امام (ره) آغاز شد. شاگردان يحيي گل‌محمدي در پايان با نتيجه دو بر يک به پيروزي رسيدند.
برد خارج از خانه فولاد مقابل ذوب‌آهن
شاگردان پورموسوي به سه‌امتياز بازي خارج از خانه مقابل ذوب آهن دست يافتند.
در ادامه بازي‌هاي هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال، دو تيم ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند. در پايان اين تيم فولاد بود که تنواست با يک گل شاگردان امير قلعه نويي را شکست دهد.
 دومين پيروزي پياپي شاگردان دايي
ديدار تيم‌هاي سايپا و مشکي‌پوشان مشهد با برتري شاگردان دايي به پايان رسيد.
در ادامه هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، سايپا تهران در ورزشگاه پاس قوامين ميزبان مشکي‌پوشان مشهد بود که اين ديدار در نهايت با برتري يک بر صفر به سود سايپا به پايان رسيد. تک گل سايپا را در اين ديدار محمد عباس‌زاده در دقيقه ١١ به ثمر رساند.
استقلال با درخشش اسماعيلي به رده نهم رسيد
در آخرين ديدار اين هفته ليگ برتر فوتبال ايران نيز تيم‌هاي فوتبال استقلال و گسترش فولاد تبريز در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان وينفرد شفر موفق شدند با برتري دو گله مقابل حريف خود به رده نهم جدول صعود کنند. استقلال با اين پيروزي ۱۶ امتيازي شد و به جايگاه نهم صعود کرد. گسترش فولاد نيز با ۱۴ امتياز به رده دوازدهم سقوط کرد. ترکيب استقلال: سيد حسين حسيني، مجيد حسيني، ميلاد زکي‌پور، داريوش شجاعيان، اميد نورافکن، خسرو حيدري، روزبه چشمي، اميد ابراهيمي، سرور جپاروف، فرشيد اسماعيلي و جابر انصاري. ترکيب گسترش فولاد: فرناندو دخسوس، سيد احمد موسوي، ادسون هنريکه، مسيح زاهدي، يوسف سيدي، احمدرضا زنده‌روح، سامان نريمان‌جهان، اسماعيل فرهادي، اميد جهانبخش، رضا خالقي‌فر و پيمان بابايي


بعد از کناره گيري علي اکبر طاهري بحث‌هاي زيادي درباره آينده مديريت پرسپوليس به وجود آمد و يکي از اين مباحث حضور حسين هدايتي در تيم جديد مديريت بود.
به نقل از ورزش سه، حسين هدايتي بعد از دربي 85 تعدادي از بازيکنان پرسپوليس را به ضيافت شام دعوت کرد و با آن‌ها عکس يادگاري گرفت تا اين ذهنيت پيش بيايد که او براي حضور در چارت مديريت جديد باشگاه برنامه‌هايي دارد. حضور هدايتي در پرسپوليس از اين نظر براي هواداران اين باشگاه قابل توجه بود که هدايتي با اتکا به ثروتش بتواند مشکلات مالي باشگاه را مرتفع و به خصوص در جذب بازيکنان بزرگ به کمک پرسپوليس بيايد. محمدعلي ترکاشوند معاون اقتصادي باشگاه پرسپوليس اما در آخرين گفت و گويي که با شبکه اينترنتي باشگاه انجام داده نسبت به ماجراي حضور هدايتي و مسايلي چون هزينه‌هايي که او براي باشگاه کرده توضيحاتي داده که خواندن آن‌ها خالي از لطف نيست.
عابر بانک و پرسپوليس
بحث آقاي هدايتي را به خاطر اينکه هواداران زياد با ما صحبت کردند بايد روشن بيان کنيم. من شخصا بارها از آقاي طاهري خواستم اين موضوع را براي هواداران روشن کنند. همين جا به همه هواداران پرسپوليس با صراحت مي‌گويم که آقاي هدايتي در اين دو سه سال هيچ کمکي به باشگاه پرسپوليس نکرده است. اين خيلي شفاف است و بازهم مي‌گويم آقاي هدايتي هيچ کمکي به باشگاه نکرده است، اما اگربرگرديم به قبل از اسپانسرينگ و حضورآقاي شيرازي، ايشان دويست سيصد ميليون به باشگاه کمک کردند اما اين کمک کردني که ايشان مي‌گويند ديگر کمک نيست!
هدايتي هيچ کمکي نکرده است
واقعيت اين است آقاي هدايتي قبل از گرفتن اسپانسر به ما کمک‌هايي کردند، مثلا 800 ميليون تومان قرض الحسنه دادند و مبالغ 500 ميليون، 400 ميليون به باشگان تزريق کردند اما هرپولي آقاي هدايتي چه سکه، ارز و دلار داده‌اند مردم بدانند در باشگاه ثبت شده است. اما نمي‌دانم چرا آقاي هدايتي در اينستاگرام گفته بازيکنان را من آوردم و اين در حالي است که ما خيلي کساني را داريم که کمک مي‌کنند اما مي‌گوينداسم ما را نياوريد. اما همين کمک‌هايي که آقاي هدايتي کردند بعد با نامه اي که به باشگاه زدند اعلام کردند که اين کمک‌ها در قالب اسپانسر بوده و در عمل هيچ کمکي در کار نبوده است. زماني که آقاي شيرازي اسپانسر ما شد ايشان با استيل آذين مبلغ ده ميليارد به صورت سه ساله قرارداد بستند. حتي آقاي طاهري اين قرارداد را قبول نکردند به آقاي شيرازي گفتند تو خودت يک سال ديگر قرارداد داري چگونه با استيل آذين سه ساله بستيد؟ اما وقتي صحبت از پول استيل آذين شد؟ ايشان ليستي به ما با سربرگ استيل آذين دادند که در آن هدايتي اعلام کرده بود تمامي‌مبالغي که به عنوان کمک به باشگاه داده در قابل اسپانسر بوده است. جالب است که وقتي نگاه کرديم ديديم مثلا 200 ميليون، سيصد ميليون‌هايي که کمک کرده بودند و حتي 400 سکه اي که براي پاداش برد در دربي به بازيکنان داده بودند را هم در اين ليست به عنوان پول استيل آذين براي اسپانسر لحاظ کرده بودند. جالب تر اين که بعد ازاينکه آقاي هدايتي اين اواخر بازيکنان را دعوت کرده بود يکي از بازيکنان از من پرسيد که آقاي هدايتي براي برد ما در دربي چند سکه داده بود؟ آقاي هدايتي به اين بازيکنان گفته بود که نفري ده سکه به آن‌ها پاداش داده است اما من از همين جا اعلام مي‌کنم که آقاي هدايتي سکه اي براي بازيکنان نداده است. همان سه سکه اي که ما به بازيکنان داديم را خود باشگاه داده است نه آقاي هدايتي چرا که آقاي هدايتي اين سکه‌ها را به عنوان مبلغ اسپانسر و به خاطر تبليغ استيل آذين روي لباسمان حساب کرده است. پس اين سکه‌ها را باشگاه داده است نه آقاي هدايتي...
پول به طارمي‌را قبول نداريم
آقاي هدايتي اخيرا گفتند يک ميليارد و چهارصد ميليون تومان به طارمي‌داده است که ما آن را قبول نداريم چرا که به ايشان گفته بوديم به بازيکنان به صورت شخصي پول ندهند.اما جالب است آقاي هدايتي اين پول را هم با باشگاه حساب کرده و در ليست حساب‌ها آورده است. در دو سه سال گذشته هر پولي از زماني که‌امديم داده است، گفته است کمک کردم در حساب‌ها آورده و با باشگاه حساب کرده است. من به همه خبرنگاران و هر مسئولي که بخواهد حاضرم مدارکي که در باشگاه هست را نشان بدهم. ايشان 5 ميليارد و خرده اي به باشگاه داده است که بعضي از آن‌ها را قبول نداريم. حتي در جشن هواداران که ايشان به عنوان هوادار نمونه انتخاب شد ايشان به ليدرها قول داد که 30-40 نفر را به عتبات عاليات بفرستد اما هزينه همين سفر نيز با باشگاه محاسبه شده است. يعني آقايان ليدر هم با هزينه باشگاه به عتبات عاليات رفته‌اند نه با پول آقاي هدايتي...
پسر هدايتي گفت هواداران ناراحت مي‌شوند
من در جمعي بودم که پسر آقاي هدايتي به ايشان گفت که با وجود اينکه همه جا گفتيد کمک کردم اگر هوادارها بفهمند نامه اي زديد و همه آن‌ها را از حساب اسپانسر کم کرده‌ايد ناراحت خواهند شد. آقاي هدايتي البته گفت اين نامه را کنسل مي‌کنم که نکرد. باز هم مي‌گويم همان پولهايي را هم که بازيکنان داده‌اند را ما قبول نداريم اما بر فرض هم که قبول کنيم ايشان 4 ميليارد و خرده اي به باشگاه بدهکار هستند چرا که بابت اسپانسرينگ استيل آذين ايشان بايد ده ميليارد تومان به باشگاه مي‌داد و بر اساس حساب ايشان تا الان 5 ميليارد و خرده اي دادند.
سروش رفيعي
خيلي‌ها فکر مي‌کنند که آقاي هدايتي در جذب سروش رفيعي کمک مالي کرده است درحالي که وقتي که سروش رفيعي را جذب کرديم آقاي هدايتي نبود! ليست پرداخت‌هاي ايشان موجود است و همه را نوشتند. حتي سروش رفيعي که چند ماه قبل رفته بود پيش آقاي هدايتي ناراحت بود چرا که از او خواسته بود اين عکس را منتشر نکند اما هدايتي عکس خودش را با سروش رفيعي منتشر کرد. ايشان مي‌گويد من براي جذب بازيکنان کمک کرده‌ام. آقاي هدايتي حتي يک بار گفت هر بازيکني بگيريد سي درصدش را من مي‌دهم اما همانطور که گفته شد که همه هزينه‌هايي که کردند را در حساب و کتاب استيل آذين محسوب کردند.


اوراواردز با برتري برابر الهلال عربستان در مجموع دو ديدار رفت و برگشت فاتح اين فصل ليگ قهرمانان آسيا شد. به نقل از ايسنا، دو تيم اوراواردز و الهلال عصر ديروز در سايتاما ديدار برگشت خود را در فينال ليگ قهرمانان آسيا در حالي برگزار کردند که در ديدار رفت نماينده ژاپن نتيجه خوبي کسب کرد و در زمين الهلال به تساوي يک بر يک رسيد. در ديدار برگشت تيم ژاپني توانست با گل رافائل سيلوا يک بر صفر به برتري برسد تا در مجموع با برتري ۲ بر يک برابر الهلال قهرمان شود. ترکيب الهلال: عبدالله المعيوف، محمد البورايک، سلمان فرج، عبدالله عطيف، ياسر الشهراني، نيکولاس ميلسي، نواف عابد، سالم الدوساري، عسامه هوساوي (کاپيتان)، محمد جهلافي و عمر خربين. ترکيب اوراواردز: شوساکو نيشيکاوا، تومايا اوگاجين، توماکي ماکيانو، واترائو اندو، رافائل، يوکي موتو، يوسوکه کاشيواگي، کازوکي ناگاساوا، تاکوا آئوکي، يوکي آبه (کاپيتان) و شينزو کوروکي در همان ابتداي مسابقه و در دقيقه ۵ ناگاساوا مي‌توانست ميزبان را پيش بيندازد ولي او در دهانه دروازه نتوانست از اشتباه بازيکن الهلال استفاده کند. در نيمه نخست اين ديدار دو تيم بازي درگيرانه‌اي به نمايش گذاشتند و همين باعث شد تا روشن ايرماتوف، داور ازبکستاني ۲ بازيکن از تيم اوراوا و يک بازيکن الهلال را با کارت زرد جريمه کند. ۶۳ هزار نفر تماشاگر حاضر در ورزشگاه که اغلب ژاپني بودند حمايت بي‌وقفه‌اي از تيم‌شان داشتند ولي اين نيمه با تساوي بدون گل به پايان رسيد.  نيمه دوم نيز با برتري نسبتي اوراواردز شروع شد و رافائل اولين موقعيت جدي اين نيمه را خلق کرد که ضربه او راهي به دروازه تيم عربستاني پيدا نکرد. در ادامه و در دقيقه ۶۰ سرمربي الهلال تصميم گرفت تا عمر خربين يکي از ۳ نامزد نهايي بهترين بازيکن سال آسيا را از بازي بيرون بکشد و فلاته را به زمين فرستاد تا تيمش بتواند بالاخره روي دروازه حريف موقعيت ايجاد کند. الهلال که نتوانست بازي خوبي در اين نيمه ارائه دهد روي به بازي خشونت‌آميز آورد و همين باعث شد تا در دقيقه ۸۲ بازي سالم الدوساري با دريافت کارت قرمز از زمين بازي اخراج شود و الهلال ۱۰ نفره شد. در نهايت در دقيقه ۸۸ بازي رافائل سيلوا توانست دروازه الهلال را باز کند و خيال تيم ژاپني را راحت کند.  به اين ترتيب اوراواردز توانست قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شود و نماينده قاره آسيا در جام جهاني باشگاه‌ها شود که چندي ديگر در کشور امارات برگزار مي‌شود.
ستاره اين روزهاي جودو ايران در روزهايي که برخي از ورزشکاران اين رشته در جريان مسابقات تصميم به پناهندگي مي‌گيرند راهي بوندس ليگا شد. تنها مدال ايران در مسابقات جهاني بعد از 11 سال، برنز گرند اسلم و تنها مدال ايران در گرندپري هلند افتخاراتي بود که سعيد ملايي در يک ماه توانست به آنها دست پيدا کند. در روزهايي که جودو شرايط بسيار نا اميد کننده اي دارد يکي از ورزشکاران اين رشته در مسابقات گرند پري هلند تصميم به پناهندگي گرفت تا اوضاع نا مناسب تر از قبل شود. در چنين شرايطي درخشش ملايي دليلي شد تا پيشنهاد بوندس ليگايي به او شود. ستاره اين روزهاي جودو ايران در خصوص پيشنهاد خود مي‌گويد:« دعوتنامه را در هلند گرفتم اما بايد براي عقد قرارداد و انجام کارهاي پاياني به آلمان بروم چرا که ليگ جودو اين کشور بعد از آغاز سال نو ميلادي خواهد بود. صبحت‌هاي ابتدايي در مورد مبلغ قرارداد و جزئيات حضور من شده است اما براي نهايي کردن تمام مسائل بايد به آلمان بروم.» او در مورد تيم آينده خود در بوندس ليگا هم افزود: نام اين تيم هوفنهاخ هست که نماينده شهر دوسلدورف خواهد بود. الان به دنبال کارهاي رواديد هستم و در صورت نهايي شدن شرايط حضور و امضا قرارداد تمام مسائل نيز مشخص خواهد شد.


در پايان رقابت‌هاي قهرماني قايقراني آسيا که در بانکوک تايلند در حال برگزاري است، قايقرانان معلول با کسب دو مدال طلا، ۴نقره و ۲ برنز به کار خود پايان دادند.
به نقل از ايسنا، در پايان رقابت‌هاي قايقراني معلولان قهرماني آسيا که در بانکوک تايلند در حال برگزاري است، شهلا بهروزي راد در رقابت‌هاي VL۳ به مدال طلا دست يافت، نادر عيوضي در کلاس KL۳ نقره گرفت و نادر عيوضي در کلاس KL۳ مردان صاحب مدال نقره و در VL۳ به مدال برنز دست يافت.
همچنين در ادامه اين رقابتها، رويا سلطاني موفق به کسب يک مدال طلا و يک مدال نقره شد.
پيش از اين اسلام جاهدي و شهلا بهروزي راد موفق به کسب دو مدال نقره شده بودند.
به اين ترتيب؛ کاروان ايران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به کار خود در اين مسابقات پايان داد.
رقابت‌هاي قهرماني آسيا در رشته قايقراني معلولان با حضور ۸ کشور آسيايي به ميزباني تايلند در حال برگزاري است و فردا به کار خود پايان مي‌دهد.