کاسترو با وزير خارجه کره ‌شمالي ديدار کرد
رئيس‌جمهوري کوبا در ديدار با وزير خارجه کره‌شمالي، با وي درباره پاره‌اي از مسائل بين‌المللي مورد توجه طرفين گفت‌وگو کرد.به گزارش اسکاي‌‌نيوز، «رائول کاسترو» رئيس‌جمهوري کوبا، جمعه با «ري‌يونگ هو» وزير خارجه کره‌شمالي ديدار کرد.اميد مي‌رود کوبا که از سال ۱۹۶۰ روابط ديپلماتيک قوي‌اي با کره‌شمالي دارد، بتواند اين هم‌پيمان آسيايي خود را به متوقف کردن تنش‌ها و رويارويي‌ها با ايالات متحده متقاعد کند.تلويزيون رسمي‌کوبا درباره ديدار کاسترو و وزير خارجه کره‌شمالي گزارش داد: «در ديداري برادرانه، طرفين بر دوستي تاريخي ميان دو کشور تأکيد و درباره مسائل بين‌المللي مورد توجه طرفين رايزني کردند.»طبق اين گزارش، ري‌يونگ هو همچنين هفته گذشته با همتاي کوبايي خود ديدار کرده بود. وزارت خارجه کوبا در اين‌باره اعلام کرد که اين دو وزير «اقدام يک‌جانبه و سختگيرانه( آمريکا) به افزودن نام کره‌شمالي در فهرست تروريست‌ها را محکوم کردند.»طبق بيانيه وزارت خارجه کوبا، اين دو وزير خواستار «احترام به حاکميت کشورها» و «حل و فصل مسالمت‌آميز مناقشه‌ها» شده‌اند.

بمباران اهداف "تروريست‌ها" در پي حمله به مسجدي در مصر
ارتش مصر اعلام کرد که نيروي هوايي اين کشور طي حملاتي محل‌هاي اختفاي تروريست‌ها و سلاح‌ها و مهماتشان در شبه‌جزيره سينا را بمباران کرده است.‌ در اين حمله چندين خودرو که در حمله به مسجدي در اين شبه‌جزيره استفاده شده منهدم شده است.در پي حمله خونين به مسجدي در شبه‌جزيره سينا نيروي هوايي مصر به مقرهاي اختفاي مظنونان تروريست در شبه‌جزيره سينا حمله کرد. رئيس جمهوري مصر اعلام کرده بود که "انتقام" ۲۳۵ قرباني حمله به اين مسجد را خواهد گرفت. عاملان حمله چندين ماده منفجره را در اطراف اين مسجد کار گذاشته بودند که آن‌ها را هنگام خروج نمازگزاران از مسجد منفجر کردند. جمعيتي که پس از انفجار در حال گريز از محل حادثه بود هم هدف تيراندازي عاملان حمله قرار گرفت. عبدالفتاح السيسي رئيس‌ جمهوري مصر در واکنش به اين اقدام تروريستي در يک پيام تلويزيوني گفت به شکل قاطعانه پاسخ تروريست‌ها را خواهد داد و اين عمل بدون مجازات باقي نمي‌ماند. او در اين پيام تاکيد کرد پليس و ارتش مصر انتقام قربانيان را خواهند گرفت. دولت مصر در پي حمله به اين مسجد سه روز عزاي عمومي‌اعلام کرد.هنوز هيچ گروهي مسئوليت حمله تروريستي مسجد روضه را بر عهده نگرفته است.

حضور 2000 نيروي آمريکايي در سوريه
مقام‌هاي آمريکايي اعلام کردند که وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) طي روزهاي آينده حضور دو هزار نظامي‌آمريکايي را در سوريه اعلام مي‌کند.به گزارش خبرگزاري رويترز به نقل مقام‌هاي آمريکايي، پنتاگون احتمالاً در روزهاي آينده اعلام خواهد کرد حدود دو هزار نيروي آمريکايي در سوريه حضور دارند.اين خيلي بيشتر از آمارهايي است که مقام‌هاي آمريکايي پيش تر از حضور نيروهاي آمريکايي در خاک سوريه است اعلام کرده بودند.اين در حالي است «جيمز جرارد» فرمانده عمليات ويژه نيروهاي ائتلاف بين‌المللي عليه داعش در ماه اکتبر گذشته تعداد سربازان آمريکايي در سوريه را سه هزار نفر اعلام کرد ولي کمي‌بعد با تصحيح آمار اعلامي، تعداد سربازان آمريکايي در سوريه به 500 نفر تغيير داد.پيش تر وزارت امور خارجه روسيه گفته بود، حضور نيروهاي نظامي‌آمريکا در سوريه که برخلاف ميل دولت اين کشور حضور دارند، نوعي اشغالگري است.

آغاز بازگشت آوارگان روهينگايي در ۲ ماه آينده
وزير خارجه بنگلادش ديروز اعلام کرد،‌ بنگلادش و ميانمار توافق کردند تا از آژانس پناهجويان سازمان ملل متحد براي بازگرداندن صدها هزار مسلمان روهينگايي کمک دريافت کنند.به گزارش خبرگزاري رويترز، بنگلادش و ميانمار پنج‌شنبه توافقي به‌امضا رساندند که روند بازگشت مسلمانان روهينگايي را مشخص مي‌کرد و انتظار مي‌رود اين روند ظرف دو ماه آغاز شود.ترديد درباره اينکه آيا کميسيونر عالي پناهجويان سازمان ملل نقشي را در اين ميان ايفا مي‌کند يا نه موجب شده تا گروه‌هاي حقوق بشر تاکيد کنند ناظران خارجي براي نظارت بر بازگشت مسلمانان روهينگايي به ميانمار مستقر شوند.بيش از ۶۰۰ هزار روهينگايي پس از آغاز سرکوب‌گري ارتش ميانمار به بهانه حمله گروهي از شبه‌نظاميان به ايست‌هاي بازرسي در اواخر اوت، به بنگلادش گريختند تا سرپناه‌امني بيابند.

 کاهش فعاليت‌هاي وزارت خارجه‌امريکا
عدم حضور وزير خارجه در نشست کارآفريني جهاني درهند نشانگر روندي تازه از افزايش تنش بين رکس تيلرسون وزيرخارجه‌امريکا با کاخ سفيد است. به گزارش نيويورک تايمز، رکس تيلرسون بيشتر بخش‌هاي استخدام نيرو در وزارت خارجه را متوقف کرده است و اخيرا پيشنهاد بازخريد 2 هزار کارمند و ديپلمات آمريکايي را داد تا در اکتوبر 2018 کار خود را ترک کنند. تيلرسون در مدت زمان 9 ماه حضور در وزارت خارجه بيشترين تعديل نيرو را در اين وزارتخانه اعمال کرده است.در اين ميان تنش‌ بين رکس تيلرسون، وزير امور خارجه‌امريکا و کاخ سفيد نيز بالا گرفته و گمانه زني درباره کنار گذاشته شدن وي بيشتر شده است. 
کاهش حضور وزارت خارجه‌امريکا در رويدادي چون نشست کارآفريني در هند نمونه ديگر از اين تنش بود. با وجودي که نشست کارآفريني در هند از جانب وزارت امور خارجه هماهنگ شده است، تيلرسون در اعزام نماينگان عالي‌رتبه به هند، با ايوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رييس جمهورآمريکا همکاري نخواهد کرد. 
هيئت نمايندگان وزارت امور خارجه‌امريکا در اين نشست جهاني در مقايسه با سال‌هاي گذشته به طرز قابل توجهي کمتر خواهد بود و کاخ سفيد اين اقدام را تحقيري از جانب تيلرسون مي‌داند. 
تزريق دارو به کودکان مهدکودکي در چين
کارمندان مهدکودکي در شهر پکن متهم شده‌اند که به کودکاني که در اين مهدکودک نگهداري مي‌شوند دارو خورانده يا به آنها موادي با ترکيبات ناشناخته تزريق مي‌کردند. به گزارش ساوت چاينا مورنينگ پست، براي کاهش نگراني والدين دولت چين اعلام کرد که به طور گسترده در کشور اقدام به بررسي عملکرد مربيان مهدکودک خواهد کرد تحقيقات نيروهاي امنيتي در اين رابطه در حالي آغاز شده است که اين موضوع موجب خشم والدين کودکان و افکار عمومي‌را در پي داشته است. اين حادثه باعث شده است که تمام مهدکودک‌ها مورد بررسي و بازرسي‌هاي امنيتي قرار گيرند 


وزير خارجه ترکيه مي‌گويد آمريکا تجهيز تسليحاتي «يگان‌هاي مدافع خلق کرد» را متوقف مي‌کند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، «مولود چاووش‌اوغلو» وزير خارجه ترکيه، اعلام کرد که دولت آمريکا به آنکارا اطلاع داده است که از اين پس به شبه‌نظاميان کرد سوريه که با داعش مي‌جنگند سلاح تحويل نخواهد داد. «دونالد ترامپ،» رئيس‌جمهوري آمريکا، روز جمعه در گفت‌وگوي تلفني با «رجب طيب اردوغان» همتاي ترکيه‌اي خود، اين تصميم را که به گفته مقام‌هاي ترکيه «بسيار سازنده» است اعلام کرد.چاووش‌اوغلو در يک کنفرانس خبري در آنکارا گفت: «ترامپ گفت که دستور مشخصي صادر کرده است و از اين پس هيچ اسلحه اي در اختيار نيروهاي کرد(‌وابسته به يگان‌هاي مدافع خلق) قرار نخواهد گرفت». «يگان‌هاي مدافع خلق» شبه‌نظاميان کرد سوريه هستند که در مبارزه با عناصر تروريستي داعش موثرترين همکاري را با آمريکا داشته‌اند.وزير خارجه ترکيه با اعلام اينکه آنکارا از تصميم رئيس‌جمهوري آمريکا استقبال مي‌کند، افزود که ترکيه خواستار اجراي آن در عمل است.تاکنون دولت آمريکا در مورد سخنان وزير خارجه ترکيه درباره مضمون گفت‌وگوي تلفني روساي جمهوري دو کشور موضع‌گيري نکرده است.در ماه‌هاي اخير، يگان‌هاي‌ مدافع خلق مناطق گسترده اي از خاک سوريه از جمله شهر الرقه، مرکز خلافت خودخوانده داعش در شمال اين کشور را باز پس گرفتند.
سازمان بين المللي مهاجرت بر اين باور است که درياي مديترانه با فاصله زيادي، مرگبارترين مرز براي مهاجران و پناهجويان به شمار مي‌رود.به گزارش رويترز، سازمان بين المللي مهاجرت در تازه‌ترين گزارش خود اعلام کرد: بيش از 33 هزار مهاجر در قرن حاضر در تلاش براي رسيدن به سواحل اروپا در دريا جان باخته‌اند و اين مساله موجب شده تا مديترانه با فاصله زيادي به مرگبارترين مرز جهان براي مهاجران تبديل شود.پس از آنکه طي سال‌هاي 2014 تا 2016 ميلادي تعداد زيادي از مهاجران خارجي وارد اروپا شدند، توافق اتحاديه اروپا با ترکيه براي متوقف کردن ورود مهاجران از طريق يونان و همين طور افزايش گشت‌هاي دريايي در ليبي موجب کاهش شديد تعداد مهاجران خارجي به اروپا شده است. ژرژ گاليندو از مقام‌هاي سازمان بين المللي مهاجرت نيز در يک کنفرانس مطبوعاتي در ژنو گفت: اين گزارش بيان مي‌کند که طي سال‌هاي 2000 تا 2017 ميلادي حداقل 33761 مهاجر در درياي مديترانه جان خود را از دست داده يا ناپديد شده‌اند. اين آمارها تا پايان ژوئن بوده است. وي در ادامه افزود: مرز مديترانه اروپا با فاصله زيادي مرگبارترين مرز جهان به شمار مي‌رود.آمارهاي سازمان بين المللي مهاجرت نشان مي‌دهد که از ابتداي امسال تاکنون بيش از 161 هزار مهاجر و پناهجو از طريق دريا وارد اروپا شده‌اند که 75 درصد آنها در ايتاليا اسکان يافته و مابقي در يونان قبرس و اسپانيا مستقر شده‌اند. 
 طي روزهاي آتي تماس‌ها و مذاکرات سياسي رئيس‌جمهور، رئيس پارلمان و نخست‌وزير لبنان براي بازگشت به "سياست بي‌طرفي" در قبال بحران‌هاي منطقه سرعت خواهد گرفت.به گزارش روزنامه فرامنطقه‌اي الحياه، ميشل عون، رئيس‌جمهور لبنان از زمان استعفاي سعد حريري از سمت نخست‌وزيري مذاکراتي را با مسئولان لبناني و رؤساي احزاب براي حل بحران سياسي کنوني داشته است.اکنون مسئولان لبناني تلاش مي‌کنند تا روابطشان را با کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس که حزب الله را "گروهي تروريستي" مي‌دانند، بهبود بخشند و سياست بي‌طرفي را مثل قبل در قبال بحران‌هاي منطقه اتخاذ کنند.درحالي که ميشل عون روز جمعه تأکيد کرد که لبنان از طريق تلاش‌هاي ديپلماتيک توانست بحران سياسي اخير را پشت سر بگذارد، سعد حريري گفت: ما بايد به مذاکره بپردازيم تا به ساحل امن برسيم و سلامتي و امنيت کشور و شهروندان و روابطمان را با تمامي‌کشورهاي عربي که حق دفاع از امنيت خود را دارند، حفظ کنيم. ما خواهان بهترين روابط با عربستان هستيم.حريري در سخنراني چند روز پيش خود گفت: با توجه به اصرار ميشل عون استعفايم را نگه مي‌دارم و خواهان اين هستم که سياست بي‌طرفي در عمل اجرا شود نه فقط با سخن. 
رویترز از تبعات کاهش رشد اقتصادي لندن و با بحران برگزيت خبر داد؛
گروه بين الملل:  درحاليکه دولت "ترزا مي" با چالش روند مذاکره برگزيت و يافتن راهي مناسب براي جدايي انگليس از اتحاديه اروپا در کنار اختلافات در کابينه اش روبروست. وزير خزانه داري انگليس از کاهش رتبه اقتصادي وچالش‌هاي بودجه کشور خبر داد.مقامات انگليس بطور رسمي‌خروج اين کشور از گروه پنج قدرت برتر اقتصادي جهان را تاييد کردند. به گزارش يورو نيوز، فيليپ‌هاموند، وزير خزانه داري بريتانيا در جريان سخنراني‌ خود با موضوع بودجۀ سال آيندۀ اين کشور، ضمن تلاش براي برجسته کردن موضوع قدرت و سلامت اقتصاد بريتانيا تاييد کرد که جايگاه اقتصادي کشورش در فهرست قدرتهاي اقتصادي برتر جهان يک پله افت کرده و ششم شده است.با اين وجود او گفت: «لندن مرکز شمارۀ يک خدمات مالي بين‌المللي است. ما برخي از بهترين شرکتهاي دنيا را داريم و در زمينۀ فناوري‌هاي نوين و صنايع ديجيتال که ستون فقرات اقتصاد جهاني در آينده محسوب مي‌شود داراي جايگاه فرماندهي هستيم. بنابراين کساني که موقعيت بريتانيا را زير سوال مي‌برند، خود را به مخاطره مي‌اندازند.»در حال حاضر پنج قدرت برتر اقتصادي جهان عبارتند از ايالات متحده‌امريکا، چين، ژاپن، آلمان و فرانسه.اگرچه بنا بر داده‌هاي بانک جهاني، بريتانيا در سال گذشتۀ ميلادي داراي توليد ناخالص داخلي به ارزش 2.618 تريليون دلار بود و بالاتر از فرانسه قرار مي‌گرفت اما بر اساس گزارش‌هاي صندوق بين‌المللي پول براي سال 2017 ميلادي، فرانسه در سال جاري موقعيت بهتري نسبت به کشور همسايه در صحنه اقتصاد جهاني داشته است.
کاهش پيش بيني رشد اقتصادي
پيش‌بيني رسمي‌خزانه‌داري بريتانيا که در گزارشي جداگانه در روز چهارشنبه منتشر شد نيز از افت ميزان رشد اقتصادي بريتانيا در سال جاري و سال آينده ميلادي خبر مي‌دهد که به نوشته نشريۀ اينديپندنت بدترين پيش‌بيني‌ها براي توسعه اقتصادي در تاريخ اين کشور محسوب مي‌شود.بنا بر اعلام دفتر بودجۀ بريتانيا، نرخ رشد اقتصادي اين کشور در سال جاري 1.5 درصد و در سال آينده 1.4 درصد است که با ميزان پيش‌بيني شده يعني 2 درصد براي سال جاري و 1.6 درصد براي سال آينده، فاصله قابل توجهي دارد.
فيليپ‌هاموند وعده داد در ظرف ۲ سال آينده، براي هماهنگي برنامه‌هاي برگزيت ۳ ميليارد پوند (معادل ۳.۹ ميليارد دلار) کنار بگذارد. او اضافه کرد: ما تا به حال حدود ۷۰۰ ميليون پوند براي آماده‌سازي‌هاي برگزيت هزينه کرده‌ايم و امروز من اعلام مي‌کنم که براي ۲ سال آينده ۳ ميليارد پوند ديگر کنار مي‌گذارم. کنار گذاشتن پول با وعده مخالفان اتحاديه اروپا در انگليس و حزب محافظه کار اين کشور که همه‌پرسي خروج از اتحاديه اروپا را 17 ماه پيش برگزار کردند، همخواني ندارد. آنها به مردم وعده داده بودند با خروج انگليس از اتحاديه اروپا، پول انگليسي‌ها به آنان خواهد رسيد و همه پولي که بابت بودجه اين اتحاديه داده مي‌شود، به انگليسي‌ها خواهد رسيد اما جالب اينجاست که اکنون مردم اين کشور، علاوه بر سهم شان در بودجه اتحاديه اروپا تا سال 2019، بايد براي خروج از اتحاديه نيز پول کنار بگذارند.
 در اين شرايط، طبيعي است که مردم انگليس اميدي به بهبود وضعيت افتصادي کشورشان نداشته باشند.هاموند اعلام کرده است که مي‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ ميلادي، به کسري بودجه کمتر از ۲ درصد توليد ناخالص ملي دست پيدا کند (از مقدار فعلي ۲.۶ درصدي براي ۲۰۱۶-۲۰۱۷) و هدف او از بين بردن کسري بودجه تا اواسط دهه ۲۰۲۰ است. قبل از راي به برگزيت در ۲۰۱۶ انگلستان اميدوار بود تا پايان اين دهه، به سرريز بودجه دست پيدا کند. پس از ارائه بيانيه بودجه پاييزي توسط هموند، شاخص فوتسي انگلستان ۰.۵ درصد رشد کرد؛ درحالي‌که پوند در برابر دلار به نرخ برابري ۱.۳۲۱۳ افت کرد.هاموند همچنين گفت: سقف درآمد شخصي معاف از ماليات، در آوريل ۲۰۱۸ تا ۱۱.۸۵۰ افزايش مي‌يابد. آستانه شروع نرخ ماليات بالاتر، درآمد ۴۶۳۵۰ پوند خواهد شد.
 هاموند گفت که در نظر دارد تا اواسط دهه ۲۰۲۰, سالانه ۳۰۰ هزار مسکن جديد احداث کند و گفت که حزب حاکم، ناکارآمدي‌هاي بازار املاک را اصلاح خواهد کرد. او گفت در اين رابطه تضمين‌هاي دولتي به مبلغ ۴۴ ميليارد پوند تخصيص داده مي‌شود تا فعاليت‌هاي ساخت و ساز تقويت شود. پيشتر فيليپ‌هاموند تحت فشار از سوي دولت "ترازا مي" براي تصميم گيري درست درباره بودجه بود. کارشناسان معتقدند چالش برگزيت براي دولت محافظه کار بر بودجه و اقتصاد اين کشور تاثير گذار خواهد بود و خروج سازمان‌هاي تجاري را به دنبال خواهد داشت.دفتر بودجۀ اين کشور پيش از اين در ماه مارس نيز اعلام کرده بود که انتظار دارد نرخ رشد اقتصادي بريتانيا در پنج سال آينده به 7.5 درصد برسد. اين دفتر در آخرين گزارش‌هاي خود، اين پيش‌بيني را نيز تصحيح کرد و به رقم 5.7 درصد کاهش داد.در اوايل سال جاري ميلادي کارشناسان شرکت PwC که شبکه‌اي از شرکتهاي متخصص در امور حسابرسي است اعلام کردند که احتمالا رتبۀ اقتصادي بريتانيا در فهرست قدرتهاي برتر اقتصادي جهان تا سال 2050 ميلادي تا رتبه 10 تنزل خواهد يافت. اداره غيرحزبي بودجه (اوبي‌آر) اعلام کرد که در اواخر امسال، نرخ تورم از ۳ درصد به سوي ۲ درصد افت خواهد کرد.اين سازمان اعلام کرد که نرخ وام‌گيري ساليانه در ۲۰۱۷، حدود ۴۹.۹ ميليارد پوند بود که بيش از ۸ ميليارد پوند از پيش‌بيني ماه مارس، کمتر شده است.در مورد بدهي، اوبي‌آر اعلام کرد که نرخ آن امسال در بيشترين حالت، به ۸۶.۵ درصد توليد ناخالص ملي خواهد رسيد و در سالهاي آتي تا ۲۰۲۳ نرخ ان به ۷۹.۱ درصد کاهش خواهد يافت. داده‌هاي اداره ملي آمار نشان داد کسري بودجه انگليس در ماه گذشته، به ۸ ميليارد پوند افزايش يافته است که اين در مقايسه با سال گذشته، يک افزايش ۷ درصدي را نشان مي‌دهد. اين درحالي است که تحليل‌گران اين مقدار را حدود ۷ ميليارد پوند پيش‌بيني کرده بودند.
ضرب‌الاجل ۱۰ روزه اتحاديه اروپا به انگليس
اتحاديه اروپا براي نخست‌وزير انگليس ۱۰ روز "ضرب‌الاجل قطعي" تعيين کرده تا پيشنهاد جدايي کشورش طبق بريگزيت را بهبود ببخشد و يا با ناکامي‌در متقاعد کردن رهبران اتحاديه اروپا به منظور گشايش مذاکرات تجاري با بريتانيا در نشست دسامبر روبرو شود.
به گزارش خبرگزاري رويترز، بدون توافق ماه آتي، فرصت‌ها براي رسيدن به ساير سازش‌ها پيش از خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا در مارس ۲۰۱۹ تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و همين امر به فشارها بر بازارهاي کسب و کار که تلاش مي‌کنند حداقل ضررهاي مالي را متحمل شده و سرمايه‌گذاري خود را انتقال دهند، مي‌افزايد.دونالد تاسک،‌ رئيس شوراي اروپايي در پيامي‌توئيتري پس از ديدار با ترزا مي، نخست‌وزير انگليس و شرکت در نشست اتحاديه اروپا در بروکسل نوشت: "لازم است تا ظرف مدت ۱۰ روز شاهد پيشرفت از جانب بريتانيا در تمامي‌حوزه‌ها خصوصا ايرلند باشيم."چشم‌انداز انعقاد يک توافق درباره مرز ايرلند شمالي در جريان بريگزيت، جمعه همزمان با اينکه دولت دوبلين در آستانه فروپاشي قرار گرفت، متزلزل‌تر شد.دونالد تاسک گفت ممکن است ۲۷ رهبر ديگر اتحاديه اروپا در نشست ۱۴ و ۱۵ دسامبر (۲۳ و ۲۴ آذر) به اين نتيجه برسند که بريتانيا "پيشرفتي چشمگير" در راستاي تحقق سه شرط اصلي آنها داشته است و آنها بتوانند مذاکرات تجاري را سال آتي آغاز کنند. اما اين نخست‌وزير سابق لهستان که رياست نشست سران اين اتحاديه را بر عهده دارد، گفت: اين مساله هنوز چالش بزرگي است.


کريس گيلس
فايننشال تايمز
موسسات پيش بيني کننده اقتصادي غيردولتي در انگليس اکنون با انتقاد بسياري درباره تعيين بودجه بسيار تاريک کشور روبرو شده است. قضاوت موسسه (او بي آر) درباره اقتصاد چنين بوده که اقتصاد انگليس تنها قادر به 1.5 درصد رشد در سال است. در جولاي 2015 اين موسسه پيش بيني کرده بود که رشد اقتصادي 2.5 درصد باشد بنابراين چشم انداز کنوني از رشد اقتصادي در عرض دو سال نصف شده است.اگر ميانگين اقتصاد انگليس 2.5 درصد رشد باشد. استانداردهاي زندگي به درآمدها نزديکتر خواهد شد اما با رشد 1.5 درصدي هيچ يک از اين شرايط قابل اجرا نخواهد بود رشد درآمد متوسط بسيار ضعيف خواهد بود و بريتانيا بايد بين خدمات بد عمومي‌و ماليات‌هاي بالا يکي را انتخاب کنند.پرسش اصلي آن است که آيا موسسه (او بي آر) اوضاع را بدتر از واقعيت نشان داده باشد.پيش بيني کنندگان منطقي با نگاه به رويکرد اقتصادي انگليس در ده سال اخير احساس خوش بيني را به همراه دارند . اقتصاد سالانه رشدي 1 درصدي داشته است با اين وجود بيکاري پايين تر از سال 2007 بوده است. از آنجا که بيکاري هميشه نمي‌تواند کم باقي بماند رشد پايدار کمتر از 1 درصد بوده است. رويکرد فضاي کنوني نشانگر چالش در اقتصاد انگليس است. درحاليکه گروه 7 اقتصاد‌هاي پيشرفته جهان درحال پيشرفت هستند، انگليس با کندي رشد اقتصادي در امسال روبرو شده است. شرکت‌ها تمايلي به سرمايه گذاري در انگليس ندارند درعين حال با وجود کاهش ارزش پوند صادرات به آرامي‌درحال رشد است. بخشي از رشد اقتصادي از افزايش منابع کار است . انگليس در سالهاي اخير با رشد نيروي کار مهاجر و افزايش نرخ بازارکار روبرو بود اما اين امر نمي‌تواند با سياست‌هاي جديد مهاجرت ادامه داشته باشد. با توجه به برگزيت نمي‌توان انتظار داشت که همه چيز مانند گذشته خواهد بود. رابطه تجاري بين انگليس و اتحاديه اروپا ضربه خواهد خورد. 
ترجمه : فاطمه مهتدي