بارسا به دنبال جذب ستاره تاتنهام در ژانويه
نشريه دون بالون مدعي شد که باشگاه بارسلونا قصد دارد براي خريد کريستين اريکسن،‌هافبک دانمارکي تاتنهام در ماه ژانويه تلاش کند.
پيش از اين، کوتينيو و اوزيل جدي‌ترين گزينه‌هاي بارسا براي تقويت اين تيم در ژانويه بودند. بارسا براي به خدمت گرفتن کوتينيو در تابستان اقداماتي انجام داد ولي در اين امر ناکام بود. با اين حال طبق ادعاي خبرنگاران، آبي اناري‌ها در ژانويه نيز به تلاش خود ادامه مي‌دهند.
اوزيل نيز که مي‌تواند بارسا را در چمپيونزليگ نيز همراهي کند، ديگر گزينه جدي بارسلونا است ولي حالا دون بالون از گزينه سوم بارسا براي ژانويه خبر داد. اريکسن که عملکردي استثنايي با تاتنهام تا به اينجا داشته، جديدترين گزينه بارسا براي نيم فصل دوم است. قرارداد او با تاتنهام تا سال 2020 اعتبار دارد و خيلي بعيد است که اسپرز به راحتي او را به فروش برساند.

مونتلا اخراج شد، گتوزو سرمربي جديد ميلان
باشگاه ميلان، وينچنزو مونتلا را از هدايت اين تيم اخراج کرد و جناره گتوسو، جانشين او روي نيمکت روسونري شد.
پس از نتايج ضعيف مونتلا در طول فصل جاري، در نهايت باشگاه ميلان تصميم گرفت که او را از هدايت اين تيم کنار بگذارد. روسونري در حال حاضر 11 امتياز با رده چهارم جدول فاصله دارد و شرايط خوبي را تجربه نمي‌کند. باشگاه ميلان در توئيتر نوشت: ميلان اخراج وينچنزو مونتلا را از نيمکت ميلان تاييد مي‌کند. مسئوليت هدايت تيم به عهده جناره گتوسو خواهد بود که فعلا از هدايت تيم پايه ميلان کناره گيري کرده است و براي او بهترين‌ها را آرزو داريم. مونتلا که سابقه هدايت رم، کاتانيا، فيورنتينا و سمپدوريا را در کارنامه اش دارد، تابستان سال 2016 هدايت ميلان را برعهده گرفت. با وجود هزينه‌هاي نجومي‌در تابستان گذشته، ميلان نتوانست در حد و اندازه انتظارات ظاهر شود و در نهايت اتفاقي که انتظار مي‌رفت رخ داد و مونتلا اخراج شد. حال بايد ديد گتوسو در اولين تجربه مربي گري در سطح اول فوتبال، چه عملکردي خواهد داشت.

واکنش حدادي به قهر از تيم ملي بسکتبال
کاپيتان تيم ملي بسکتبال به شايعه قهر از تيم ملي واکنش نشان داد. حامد حدادي، سنتر 218 سانتي متري تيم ملي بسکتبال ايران که قرار بود بعد از بازگشت ملي پوشان از اردن براي بازي با قطر در تهران در ترکيب تيم ملي به ميدان برود، به صورت ناگهاني تهران را به مقصد چين ترک کرد. بي خبري سرمربي و سرپرست تيم ملي از وضعيت حدادي باعث شد تا شايعاتي پيرامون قهر او به وجود بيايد. حتي مهران سررشته روز گذشته اعلام کرد شنيده است حدادي به خاطر استعفاي بدموقع مشحون قهر کرده و حاضر به همراهي تيم ملي نشده است. با اين حال حدادي در فاصله چند ساعت تا بازي تيم ملي مقابل قطر متني را روي صفحه شخصي خود قرار داد. او اعلام کرده تنها دليل ترک ايران فشار باشگاه چيني بوده است. البته طبق قوانين حدادي بايد در زمان بازي‌هاي ملي در اختيار تيم ملي کشورش باشد.


آنتونيو کونته، سرمربي چلسي به مديران باشگاه در مورد رويکرد سيتي در نقل و انتقالات زمستاني هشدار داد. سيتي با 8 امتياز اختلاف نسبت به تيم دوم يعني منچستريونايتد، صدرنشين ليگ برتر است و نسبت به چلسي که مدافع عنوان قهرماني است، 11 امتياز فاصله دارد. گوارديولا در تابستان بازيکنان متعددي را جذب سيتي کرد و کونته معتقد است که آنها در زمستان نيز رويکردي مشابه پيش رو خواهند گرفت. او گفت: مسير منچسترسيتي استثنايي است، نه؟ سيتي در اين فصل قوي‌ترين تيم بوده، همينطور فصل گذشته آنها تيم خيلي خوبي بودند. در نقل و انتقالات آنها بازيکنان زيادي جذب کردند و پيشرفت چشم‌گيري داشتند. احتمالا در ژانويه نيز همين رويکرد را پيش خواهند گرفت.


بيلد آلمان از احتمال حضور يواخيم لوو روي نيمکت بايرن از سال 2019 خبر داد. باشگاه‌هاي زيادي در آلمان به دنبال به خدمت گرفتن لوو هستند و انتظار مي‌رود که پس از جام جهاني 2018 از هدايت تيم ملي آلمان کناره گيري کند. بليد معتقد است که تا سال 2019،‌هاينکس سرمربي بايرن باقي خواهد ماند و يواخيم لوو پس از مدتي استراحت، هدايت بايرن مونيخ را برعهده خواهد گرفت. لوو که دستيار کلينزمن روي نيمکت آلمان بود، از سال 2006 هدايت تيم ملي آلمان را برعهده دارد و در سال 2014 موفق شد جام جهاني را با اين تيم کسب کند. او همچنين در جام کنفدراسيون‌ها سال 2017 نيز موفق به کسب قهرماني شد.


عثمان دمبله،‌هافبک بارسلونا ابراز اميدواري کرد که تا دو هفته ديگر به تمرينات بارسلونا بازگردد.
به نقل از ورزش سه، مهاجم فرانسوي در ماه سپتامبر از ناحيه تاندون ران پاي چپ دچار آسيب ديدگي شد. او که با 96 ميليون پوند از دورتموند به بارسلونا پيوسته بود، تا به‌امروز از ميادين به دور بوده و حالا ابراز اميدواري کرد که تا دو هفته ديگر به تمرينات بازگردد. او گفت: مشکلي ندارم، تا دو هفته ديگر فکر مي‌کنم به تمرينات بازخواهم گشت. پس از آن، با تيم تمرين مي‌کنم.
دمبله به عنوان جانشين نيمار به بارسلونا پيوست و با وجود غيبت او از اوايل فصل، بارسا روند بسيار خوبي را در پيش گرفته و صدرنشين لاليگا است.


آزادکاران اميد به عنوان هشتمي‌رسيدند
تيم ملي کشتي آزاد اميد ايران در حالي با يک طلا و دو مدال برنز در جايگاه هشتم جهان قرار گرفت که اگر عليرضا کريمي‌بخت اصلي رسيدن به مدال طلاي وزن ۸۶ کيلوگرم به قرعه اسرائيل نمي‌خورد و به مدال طلا مي‌رسيد ايران با ۳۸ امتياز بر سکوي سوم جهان قرار مي‌گرفت.
به نقل از ايسنا، رقابت‌هاي کشتي آزاد زير ۲۳ سال قهرماني جهان روزهاي ۴ و ۵ آذرماه در شهر بيدگوشچ لهستان برگزار شد و در پايان تيم ايران توسط مجتبي گليج در وزن ۹۷ کيلوگرم به مدال طلا، يونس امامي‌و امين طاهري در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کيلوگرم به مدال برنز دست يافت. عليرضا کريمي‌نيز با توجه به برخورد با نماينده رژيم اشغالگر قدس از دور رقابت‌ها کنار رفت و شانس مسلم کسب مدال طلا را از دست داد. ايران در حالي با ۲۸ امتياز در جايگاه هشتم جهان قرار گرفت که اگر عليرضا کريمي‌نماينده وزن ۸۶ کيلوگرم ايران و شانس اصلي رسيدن به مدال طلا که بدليل خودداري از مصاف با نماينده رژيم صهيونيستي از دور رقابت‌ها در عين شايستگي حذف شد به مدال طلا مي‌رسيد تيم ايران ۳۸ امتيازي مي‌شد و بر روي سکوي سوم جهان مي‌ايستاد.
نتايج کشتي‌گيران کشورمان در اين مسابقات و رده بندي انفرادي و تيمي‌اين رقابت‌ها به شرح زير است: در وزن ۵۷ کيلوگرم رضا اطري در دور نخست مقابل کازويا کوياناگي از ژاپن با نتيجه ۷ بر ۷ شکست خورد و با توجه به شکست اين کشتي گير در دور بعد، اطري حذف شد. در وزن ۶۱ کيلوگرم ايمان صادقي پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه ۵ بر يک شوتا فارتنادزه از گرجستان را شکست داد اما در دور سوم مقابل اسلام دودايف از روسيه با نتيجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست اين حريف روسي مقابل کشتي گير ژاپني، صادقي از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۶۵ کيلوگرم يونس امامي‌پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه ۱۲ بر يک ميهايل گئورگيف از بلغارستان را مغلوب کرد وي در دور سوم با نتيجه ۱۱ بر صفر يونيزاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد اما در اين مرحله مقابل باجرانگ قهرمان آسيا و نايب قهرمان بازي‌هاي آسيايي از هند با نتيجه ۹ بر ۴ مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت. وي در اين ديدار با نتيجه ۶ ر ۴ ياووز از ترکيه را از پيش رو برداشت و صاحب مدال برزن شد. در وزن ۷۰ کيلوگرم حميدرضا زرين پيکر در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود وي در دور دوم مقابل ذولفقار ماخاماتوف از قزاقستان با نتيجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست اين کشتي گير در مرحله نيمه نهايي، زرين پيکر از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۷۴ کيلوگرم محمد متقي نيا در دور نخست با نتيجه ۷ بر ۴ مقابل ياجورو ياماساکي از ژاپن شکست خورد و با توجه به شکست اين کشتي گير ژاپني مقابل حريف گرجستاني، متقي نيا از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۸۶ کيلوگرم عليرضا کريمي‌يکي از شانس‌هاي مسلم کسب مدال کشتي آزاد اميد ايران در رقابت‌هاي جهاني و دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان ۲۰۱۵ در دور نخست مقابل جبرييلوف از روسيه قرار گرفت و در نهايت با نتيجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کريمي‌در حالي که تا يک دقيقه مانده به پايان مبارزه از حريف روس خود پيش بود در نهايت ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کريمي‌اگر اين کشتي را پيروز مي‌شد در دور بعد بايد به مصاف حريف رژيم اشغالگرد قدس مي‌رفت. يوري کالاشنيکوف کشتي گير روسي‌الاصل از رژيم صهيونيستي با نتيجه ۴ بر صفر ساموئل بروکس از آمريکا را از پيش رو برداشته بود. در وزن ۹۷ کيلوگرم مجتبي گليج در دور اول با نتيجه ۱۲ بر ۲ گئورگي نوگايف از اسلواکي را مغلوب کرد وي در در دور دوم نيز واسيلي کاراس از روماني را با نتيجه ۱۱ بر صفر شکست داد. گليج در دور سوم رسول ماگومدوف از روسيه را با نتيجه ۱۰ بر سه پشت سرگذاشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. گليج در اين مرحله و براي حضور در ديدار فينال با نتيجه ۸ بر ۴ مورازي مچيدليدزه از اوکراين را از پيش رو برداشت و راهي ديدار فينال شد. وي در اين ديدار دزيانيس خراميانکوف از کشور بلاروس را با نتيجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست يافت. در وزن ۱۲۵ کيلوگرم امين طاهري پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه ۱۲ بر ۸ کاميل کاسکيولک از لهستان را مغلوب کرد وي در دور بعد در مصاف با جري هينو از فنلاند با نتيجه ۸ بر صفر به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. وي در اين مرحله مقابل، ماگومدامين دبيراف از روسيه با نتيجه ۱۲ بر يک مغلوب شد و راهي ديدار رده بندي شد. وي در اين ديدار ميهالي ناگي از مجارستان را با نتيجه ۱۰ بر صفر از پيش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
رده‌بندي تيمي:
۱- روسيه ۵۵ امتياز ۲- قزاقستان ۴۱ امتياز ۳- گرجستان ۳۶ امتياز ۴- آمريکا ۳۳ امتياز ۵- اوکراين ۳۳ امتياز ۶- بلاروس ۳۲ امتياز ۷- ترکيه ۳۰ امتياز ۸- ايران ۲۸ امتياز ۹- هند ۲۴ امتياز ۱۰- ژاپن ۲۳ امتياز
بيانيه فدراسيون کشتي در مورد مبارزه نکردن کريمي‌به احترام فلسطين!
متن اين بيانيه به شرح زير است:
به پهلوان عليرضا کريمي‌عزيز
اين دومين باريست که تو با گذشتن از حق خودت، در مظلوميت تمام، از مظلوميت مردم فلسطين دفاع مي‌کني ... مردمي‌که شايد هيچ گاه در جريان اين فداکاري تو نباشند...
بار اول در مسابقات جهاني جوانان در کشور بلغارستان در سال 2013، با از خود گذشتگي تو، تيم کشتي ايران از سکوي دوم به سکوي سوم افتاد و اين بار در مسابقات جهاني اميد در کشور لهستان، از سکوي سوم به جايگاه هشتم سقوط کرد.... هيچ کس، حتي يادآور اين نشد، که تو و کشتي ايران ، براي احترام به مردم فلسطين، با گذشتن از جايگاه واقعي خود، نتيجه زحمات خود را از دست داديد...
آنهايي که ورزش قهرماني را مي‌شناسند، مي‌دانند براي يک قهرمان و براي تيم ملي هر کشوري، کسب نتيجه در مسابقات اصلي يعني همه چيز .... يعني همه عمري که گذاشته اي ... يعني همه گذشته ات و حتي همه آنچه که در آينده مي‌خواهي به آن برسي...  عليرضا عزيز، شايد امروز کساني که به عنوان مسئول، مي‌بايد بيش از همه سپاسگزار ايثار و پهلواني تو باشند، در کنارت نيستند... اما مردمي‌که بايد تو را ببينند و فداکاريت را درک کنند و قدر دان صبر و گذشت تو باشند، تورا مي‌بينند و در کنار تو هستند....
پهلوان عليرضا کريمي‌مظلوميت تو، براي خانواده بزرگ کشتي ايران فراموش نشدني است ....


فدراسيون جهاني فوتبال در مورد نحوه قرعه کشي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه توضيحاتي ارائه کرد.
به نقل از تسنيم، پس از تصويب روش قرعه کشي نهايي جام جهاني 2018 در ماه سپتامبر 2017، نهايي شدن گلدان‌ها، اعلام مجريان و دستياران آنها و همچنين مشخص شدن 32 تيم حاضر در اين رقابت‌ها، توضيح نهايي در مورد نحوه قرعه کشي که اول دسامبر (10 آذرماه) در کاخ کرملين برگزار مي‌شود، ارائه شد.
همانطور که پيش از اين هم اعلام شد، سيدبندي قرعه کشي بر اساس آخرين رده بندي اعلام شده صورت گرفته که تيم‌ها به ترتيب در چهار گلدان قرار مي‌گيرند و همراه با روسيه که در سيد اول قرار دارد، حضور خواهند داشت.
مراسم قرعه کشي با گلدان شماره يک آغاز مي‌شود و با شماره چهار خاتمه مي‌يابد. هر گلدان پيش از رفتن سراغ گلدان بعدي، بايد کاملاً خالي شود (مثال: گلدان شماره يک که تيم‌هاي سيد اول در آن قرار دارند، پيش از مشخص شدن تيم‌هاي سيد دوم خالي مي‌شود). از هر گلدان گويي خارج مي‌شود و به دنبال آن شماره‌اي از گلدان ديگر خارج خواهد شد و به اين ترتيب جايگاه تيم‌ها در گروه مشخص مي‌شود.
نکات بيشتر:
1- از تيم‌هاي گلدان شماره يک، روسيه به عنوان ميزبان در جايگاه A1 قرار مي‌گيرد.
2-هفت تيم باقيمانده در گلدان شماره يک، به طور خودکار جايگاه شماره 1 هر گروه (B تا H) را در اختيار مي‌گيرند، در حالي که جايگاه تيم‌هاي گلدان‌هاي 2، 3 و 4 در هر گروه با قرعه کشي مشخص مي‌شود.
3- هدف فيفا اين است که در هيچ گروهي تيم‌ها با تيم‌هاي قاره خود همگروه نشوند. اين قانون به جز قاره اروپا که 14 تيم واجد شرايط دارد، شامل همه قاره‌ها مي‌شود. به اين ترتيب تمام گروه‌ها بايد حداقل يک يا دو تيم اروپايي در آن حضور داشته باشد. شش گروه از هشت گروه دو تيم اروپايي دارند و دو گروه نيز فقط يک تيم اروپايي در آن قرار مي‌گيرد.
تفکيک تيم‌ها در گروه‌ها با توجه به موقعيت جغرافيايي (قاره‌اي) توسط سيستمي‌طراحي شده که تمام پارامترهاي آن مورد نظارت قرار دارد. به عنوان مثال پرو، کلمبيا و اروگوئه که در گلدان دوم قرار دارند، با تيم‌هايي مانند برزيل و آرژانتين که در گلدان شماره يک هستند، هم‌گروه نمي‌شوند. اين اصل براي تيم‌هاي ديگر کنفدراسيون‌ها به جز اروپا اعمال مي‌شود. (به طور مثال تيم ايران در سيد سوم با تيم‌هاي استراليا، ژاپن، کره‌جنوبي و عربستان در سيد چهارم همگروه نمي‌شود).
مراسم قرعه کشي جام جهاني 2018 روسيه از ساعت 18:30 روز جمعه (10 آذرماه) به وقت تهران در کاخ کرملين برگزار خواهد شد.