تغيير ساختار شهرداري تا يک سال آينده
شهردار تهران با تاکيد بر ضرروت تغيير در ساختار اداري شهرداري گفت: دو بخش وجود دارد که بايد به صورت فوري‌تر در موردش تصميم بگيريم که يکي بخش امور بانوان و ديگري خزانه شهرداري است. به گزارش ايلنا، محمدعلي نجفي گفت: من در مدتي که در شهرداري تهران مشغول هستم؛ در ارتباط با مسائل مالي، اقتصادي و سياسي در شهرداري صحبت کردم، اما در مورد مسائل امنيتي و مشکلاتي که در اين حيطه وجود دارد، تاکنون سخني نگفتم و هر وقت که لازم باشد، در مورد اين مساله صحبت خواهم کرد. در مجموع بحث بنده مربوط به مسائل عمومي‌امنيتي شهر و شهروندان نبوده و منظورم چيز ديگري بود. وي با اشاره به دستور ويژه‌اي که براي اصلاح ساختار تشکيلاتي شهرداري صادر کرده است، تصريح کرد: يکي از بزرگترين مشکلات شهرداري تهران که در گذشته به آن کم پرداخته شده‌است، مساله ساختار تشکيلاتي شهرداري است، متاسفانه اين ساختار از انسجام و هماهنگي لازم برخوردار نيست و بيش از حد گسترده شده است.

تشکيل کميته‌اي درباره اجساد دفن شده بدون گواهي
رييس سازمان مديريت بحران کشور از تداوم فعاليت کميته تحقيق درباره اجساد دفن شده بدون گواهي فوت در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد. اسماعيل نجار در گفتگو با ايسنا، در اين باره گفت: پس از وقوع زلزله برخي خبرها حاکي از اين بود که تعدادي از جانباختگان بدون دريافت گواهي فوت و مجوز پزشکي قانوني توسط اقوامشان به خاک سپرده شده‌اند که در همين راستا کميته اي براي تحقيق در اين خصوص و شناسايي اين اجساد با حضور نمايندگاني از پزشکي قانوني، بخشداري‌ها، ثبت احوال و ... تشکيل شد. وي با بيان اينکه با فعاليت اين کميته در روز گذشته نيز اجساد 25 نفر از افرادي که بدون گواهي فوت دفن شده بودند، شناسايي و برايشان گواهي صادر شد، گفت: فعاليت اين کميته همچنان ادامه دارد و ممکن است در روزهاي آتي نيز تعداد بيشتري از اين اجساد شناسايي شوند. 

پروسه فاينانس خريد اتوبوس‌هاي جديد مجارستاني زمان‌بر است
محسن پورسيد آقايي، معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاين با اشاره به زمان بر بودن پروسه فاينانس خريد اتوبوس‌هاي جديد مجارستاني گفت: بانک‌هاي خارجي قبول کردند که براي افزايش اتوبوس‌هاي شهري مجارستاني به ما وام دهند.
 به گزارش اقتصاد آنلاين، پورسيد آقايي تصريح کرد: شرکت‌هاي خصوصي را به بانک معرفي کرده‌ايم تا با آن‌ها قرارداد بسته شود و شرکت‌ها به افراد يا شرکت‌هاي کوچک‌تر اتوبوس‌ها را اقساطي بفروشند. وي گفت: در مرحله اجراي تضامين هستيم تا بانک‌هاي خارجي متوجه شوند که ايران چه تضاميني در نظر خواهد گرفت. معاون شهردار تهران، در پايان اضافه کرد: فاينانس زمان بر است و‌ به اين زودي، اتوبوس‌‌ها خريداري نخواهد شد.

برگزاري همايش‌هاي اساتيد تفسير و مبلغين حوزه در دارالقرآن علامه طباطبايي
پانزدهمين همايش اساتيد تفسير حوزه و همچنين چهارمين همايش انجمن علمي‌ارتباطات و تبليغ حوزه در دارالقرآن علامه طباطبايي(رض) برگزار مي‌شود.
مرتضي نجفي قدسي مدير دارالقرآن علامه طباطبايي (رض) با اعلام اين مطلب گفت: به منظور پاسداشت سي و ششمين سالگرد ارتحال حضرت علامه طباطبايي (رض) ، مقرر است چهارمين همايش انجمن علمي‌ارتباطات و تبليغ حوزه در شامگاه روز سه شنبه هفتم آذر ماه در بيت شريف حضرت علامه طباطبايي برگزار شود. وي افزود: در اين مراسم از بيانات مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي‌مکارم شيرازي (دامت برکاته) مستفيض مي‌شويم و پس از آن برخي از بزرگان و پيشگامان عرصه تبليغ و ترويج فرهنگ ديني که در جايگاه جمعه و جماعت، وعظ و خطابه، نشر و بيان احکام قرآن و معارف اهل بيت در سطح داخلي و خارجي توفيقات خوبي داشته‌اند، مورد تکريم و تجليل قرار مي‌گيرند.وي اضافه کرد: پانزدهمين همايش اساتيد تفسير حوزه نيز در شامگاه روز چهارشنبه هشتم آذر ماه از سوي مجمع عالي تفسير قرآن در دارالقرآن علامه طباطبايي(رض) برگزار خواهد شد که در اين مراسم از بيانات مفسر گرانقدر حضرت آيت الله العظمي‌جوادي آملي بهره مند مي‌شويم و در اين همايش نيز چند تن از فعالان و پيشکسوتان قرآني در عرصه تفسير و تحقيق علوم قرآني مورد تکريم قرار مي‌گيرند.همچنين در شامگاه پنجشنبه نهم آذر ماه نيز حضرت آيت الله مصباح يزدي از شاگردان برجسته حضرت علامه طباطبايي(ره) در جمع اساتيد حوزه و موسسه‌اموزشي و پژوهشي امام خميني(رض) در دارالقرآن علامه به ايراد سخن مي‌پردازند.

بارندگي اخير 11 ميليارد ريال به تاسيسات برق استان بوشهر خسارت زد
تجارت -استان بوشهر : معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر گفت: در جريان بارندگي اخير تاسيسات برق اين استان 11 ميليارد ريال خسارت ديد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر، سيد مصطفي سجادي در جمع خبرنگاران افزود: معيوب شدن 20 دستگاه ترانسفورماتور توزيع، 2 کيلومتر شبکه برق فشار ضعيف و متوسط و کليدهاي گازي مانوري برق از جمله تاسيسات خسارت ديده در سطح استان بوشهر است.وي بيان کرد: عمده خسارت‌ها به تاسيسات برق استان بوشهر در شهرستان‌هاي بوشهر و تنگستان رخ داده که با توجه به تدابير پيش بيني شده در نشست‌هاي اخير کميته بحران استان، گروه‌هاي عملياتي و مديريت‌هاي برق در سطح استان بصورت منسجم اقدام به تعمير تاسيسات آسيب ديده کردند. سجادي افزود: در قالب اين عمليات اکيپ‌هاي عملياتي ويژه که يک روز پيش از باران اخير فراخوان شده بودند در کمترين زمان ممکن برق قطع شده برخي از مشترکان در سطح استان بوشهر را وصل کردند.معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر گفت: با توجه به در پيش بودن زمستان و بارندگي‌هاي احتمالي در اين فصل از هم استاني‌ها انتظار مي‌رود نسبت به‌ايمن سازي سيم کشي‌هاي داخل منزل، نصب محافظ براي جلوگيري از آسيب به وسايل برقي خانگي خود اهتمام جدي داشته باشند.سجادي تاکيد کرد: همچنين از هم استاني‌ها انتظار مي‌رود در صورت مشاهده هر گونه شرايط ناايمن شامل پاره گي سيم، برخورد درخت با شبکه و ساير خرابي‌هاي احتمالي آن را به سامانه 121 اتفاقات برق شبکه توزيع نيروي برق استان بوشهر اطلاع رساني کنند.

مديرکل محيط زيست استان تهران گفت: محيط زيست نيازمند يک حمايت جدي است، اين حمايت بايد از طرف همه بخش‌ها چه بخش‌هاي مردمي‌و چه بخش‌هاي دولتي باشد. کيومرث کلانتري گفت: حفظ محيط زيست براساس قانون وظيفه عمومي‌است و همه مسئوليت دارند. اگر محيط زيست حفظ شد همه آن را حفظ کرده‌اند و اگر هم مشکلي پيش بيايد همه در آن مسئول هستند. کلانتري ادامه داد: در سال‌هاي گذشته نداشتن برنامه‌هاي آمايش سرزمين و عدم توجه به توسعه پايدار باعث شده‌امروز شاهد يک نامعادله‌اي بين محيط زيست، جمعيت و توسعه باشيم. کلانتري گفت: توسعه استان تهران بايد به سمت انتقال واحدهاي آلاينده از پايتخت باشد.


عضو هيات رييسه کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با بيان اينکه ابهامات لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان قبل از بررسي بايد رفع شود، گفت: بررسي لايحه حمايت ازکودکان تا پايان سال‌جاري تمام مي‌شود. يحيي کمالي‌پور درخصوص طرح برخي اخبار مبني براينکه بررسي لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان به سال 97 موکول شده، گفت: طبق رايزني‌هاي صورت گرفته ميان اعضاء کميسيون قضايي و حقوقي مجلس بررسي اين لايحه در طي هفته‌هاي آينده در دستور کار کميسيون قرار مي‌گيرد، بنابراين طرح اين اخبار از اساس درست نيست و هنوز تا پايان سال‌جاري فرصت باقي است. وي گفت: هيچ دليلي براي ارجاع بررسي اين لايحه درسال 97 وجود ندارد.


مدير روابط عمومي‌سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون در جلسات تشکيل شده کميسيون قيمت‌گذاري در دولت دوازدهم، برغم تغييرات نرخ ارز، داروهاي وارداتي افزايش قيمتي نداشته‌اند. محمد‌هاشمي‌افزود: کميسيون قيمت‌گذاري سازمان غذا و دارو مطابق وظايف و مسئوليت‌هاي قانوني و همچنين در راستاي اطمينان از وجود به موقع داروهاي مورد نياز بيماران، جلسات خود را بطور عادي تشکيل مي‌دهد. وي خاطرنشان کرد: داروهايي که براي نخستين بار در کشور توليد مي‌شوند در اين جلسات طبق ضوابط موجود براي ورود به بازار تعيين قيمت مي‌شوند و اين داروها به دليل تغييرات مولفه‌هاي قيمت‌گذاري نيازمند اصلاح هستند.


سالانه 33هزار ایرانی به دلیل آلاینده‌ها می‌میرند؛
گروه اجتماعي: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که ۸۰ درصد آلاينده‌هاي زيست محيطي، متحرک، ۱۵ درصد صنايع و ۵ درصد خانگي هستند. در کنار اين موضوع هنوز هم بسياري از کارشناسان فقدان کيفيت لازم سوخت‌ها وسايل نقليه را از جمله مشکلات موجود در بحث آلودگي هوا مي‌دانند.
 به اين ترتيب برنامه‌ريزي به منظور کاهش آلودگي هوا بايد در اولويت اجرايي تمام دستگاه‌هاي کشور قرار گيرد. از سوي ديگر برخي منتقدان مي‌گويند که مديريت يکپارچه لازمه رفع معضلات آلودگي هوا است. اين در حالي است که براساس گزارش‌ها در حال حاضر ۱۶ سازمان در کشور درگير بحث آلودگي هوا هستند که بايد در مديريت ۱۰ تا ۱۵ مورد با يکديگر همکاري مستمر داشته باشند. 
مديريت پسماند کشور با محوريت اجرايي سازمان محيط زيست با تـأمين دو ميليارد دلار، مديريت ريزگردها، رفع مشکل آلودگي هواي کلان شهرها و مديريت تالاب‌هاي کشور در اولويت اجرايي دولت قرار گرفته است.
در همين حال رييس انجمن علمي‌بهداشت محيط ايران با اشاره به اهميت تأمين بهداشت محيط، گفت: در ايران سالانه 33 هزار نفر به دليل آلودگي هوا در معرض خطر مرگ قرار مي‌گيرند. پرفسورعليرضا مصداقي‌نيا در بيستمين همايش ملي و دومين همايش بين‌المللي بهداشت محيط و توسعه پايدار، با بيان اين‌که ايران سومين کشور به لحاظ جمعيت و 18 کشور از نظر مساحت در دنيا و 17 کشور پرجمعيت دنياست، اظهار کرد: برخورداري از اقليم‌هاي مختلف از جمله ويژگي‌هاي ايران است. وي تغييرات جمعيتي را از جمله مشکلات ايران دانست و افزود: در حال حاضر بيش از 70 درصد جمعيت ايران شهرنشين هستند و مابقي روستا نشين هستندو اين در حالي است که در قبل از اين آمار جمعيتي ايران در حالت معکوس با شرايط فعلي بوده است. 
رييس انجمن علمي‌بهداشت محيط ايران در ادامه با بيان اين‌که توجه به مديريت توليد و مصرف مواد غذايي را يکي از ضرورت‌هاي اجرايي در راستاي تأمين بهداشت محيط عنوان کرد و گفت: سرمايه گذاري در حوزه تأمين بهداشت محيط به طور کامل نقش مهمي‌در کاهش هزينه‌هاي درماني ايفا مي‌کند. 
مصداقي‌نيا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش آلودگي هوا در تأمين سلامت عمومي‌جامعه، تصريح کرد: در ايران سالانه 33 هزار نفر به دليل آلودگي هوا در معرض خطر مرگ قرار مي‌گيرند. اين مقام مسئول با بيان اين که عدم تعادل بارش باران در نقاط مختلف يکي ديگر مشکلات ايران است، اظهار کرد: خشکسالي‌هاي مستمر و گسترده از ديگر مشکلات ايران در حوزه بارش باران است. وي خاطرنشان کرد: تغييرات آب هوايي عامل بروز بسياري از بيماري‌هاي موجود، مهاجرت‌هاي جمعيتي و خشکسالي‌هاي مستمر است.
رييس انجمن علمي‌بهداشت محيط ايران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌که مصرف کودهاي شيميايي چند برابر شده است، گفت: مصرف اين کودها باعث آلودگي منابع آبي کشور مي‌شود. 
وي با بيان اين بهداشت محيط در شهرهاي شمالي ايران داراي وضعيتي نامطلوب است، اظهار کرد: رفع مشکلات بهداشت محيط مستلزم همکاري و همراهي مستمر وزارت خانه‌ها و دست‌اندرکاران دستگاه‌هاي مختلف کشور است. مصداقي‌نيا در ادامه جنگل زدايي را از ديگر مهمترين معضلات حوزه بهداشت محيط دانست و بيان کرد: طي 30 سال گذشته مساحت جنگل‌هاي ايران به نصف کاهش يافته است. اين مقام مسئول در پايان با اشاره ماده پنجم برنامه پنجم توسعه در مورد برخورد با آلاينده‌هاي زيست محيطي، خاطرنشان کرد: متأسفانه علي‌رغم تدوين برنامه‌هاي قوي در مورد حفظ بهداشت محيط، قوانين آن طور که بايد و شايد اجرا نمي‌شوند.


وعده خوش ربیعی؛
گروه اجتماعي: در حالي که ابراهيم صادقي‌فر، سرپرست صندوق بازنشستگي کشوري مي‌گويد: در دولت يازدهم بسياري ضعف‌هاي گذشته در صندوق برطرف شد. افول و رکود 30 درصدي حقوق بازنشستگان را در دولت دهم داشتيم که در دولت تدبير و اميد براي جبران آن تلاش شد .  شيب افزايش حقوق‌ها در سال‌هاي آتي به گونه‌اي خواهد بود که افت حقوق در سال‌هاي گذشته را جبران کنيم. از طرف ديگر علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از راه‌اندازي صندوق‌هاي فروش سهام در تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي کشوري خبر داد و گفت: اخيرا در هيات امناي تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي کشوري مصوب شد تا صندوق‌هايي ايجاد کنيم که سهام‌هاي خوبمان را در آن قرار دهيم تا بازنشستگان داوطلب بتوانند سهام‌هاي سودآور بويژه در نفت و پتروشيمي‌را که ضمانت شده است، دريافت کنند. علي ربيعي در مراسم قرعه کشي وام ضروري بازنشستگان کشوري با اشاره به تخصيص 3000 ميليارد تومان اعتبار ويژه براي افزايش پلکاني حقوق بازنشستگان کشوري در دو سال اخير گفت: جلسات بودجه اي در حال برگزاري است و اميدواريم بتوانيم براي سال آينده مبلغ بيشتري را از دولت دريافت کنيم. وي افزود: زماني که وزارت رفاه را تحويل گرفتم حداقل حقوق 480هزار تومان بود، ولي درسال جاري به يک ميليون و 150 هزار تومان رسيد.  براي سال آينده هم بودجه‌هاي خوبي درنظرگرفته شده تا کف حقوق بازنشستگان بيش از اين افزايش يابد. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه براي صندوق فولادي‌ها نيز قرار است 2500 ميليارد تومان اعتبار تخصيص يابد و اين صندوق پايدارتر شود گفت: تلاش مي‌کنيم بازنشستگان اين صندوق ديگر دغدغه حقوق نداشته باشند.
 وي با اشاره به پرداخت وام ضروري به 300هزار بازنشسته کشوري گفت: گردشگري سالمندي را به طور جدي پيگيري مي‌کنيم. هواپيمايي آسمان و قطار مسافربري رجا متعلق به ماست و هتل‌هايي داريم. در حال برنامه ريزي براي استفاده بازنشستگان از اين امکانات هستيم. ربيعي با اشاره به اينکه هفته گذشته در هيات امناي تامين اجتماعي مصوب شد تا صندوق‌هايي ايجاد کنيم که سهام‌هاي خوبمان را در آن قرار دهيم عنوان کرد: بازنشستگان در هيات مديره آن صندوق قرار مي‌گيرند و بازنشستگان داوطلب مي‌توانند سهام‌هاي سودآور بويژه در نفت و پتروشيمي‌را که ضمانت شده است دريافت کنند.  در حال نهادسازي هستيم تا سهام‌هاي خوبي که داريم را به بازنشستگان واگذار کنيم. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه بايد سختي‌ها را در کنار يکديگر دنبال کرده و سالم به دوران سالمندي وارد شويم عنوان کرد: سالمندان بايد افراد اثرگذاري باشند که بر نشاط اجتماعي در جامعه بيافزايند. 
وي با بيان اينکه صندوق‌هاي تامين اجتماعي محل کارپردازي نيستند و بايد محل زندگي اجتماعي بازنشستگان باشند گفت: حرکت پلکاني حقوق بازنشستگان حرکت بسيار خوبي بود که بايد ادامه يابد. تلاش مي‌کنيم امکان زندگي باکرامت را براي بازنشستگان فراهم کنيم و صندوق‌هاي بازنشستگي به صندوق‌هاي حمايت اجتماعي از سالمندان تبديل شوند. ربيعي تاکيد کرد:جامعه اي که به سالمند توجه نکند جامعه انساني و اخلاقي نيست. سالمندان فرصت‌هاي بزرگ براي توسعه ايران بزرگ هستند.  ربيعي درباره تاخير در واريز حقوق بازنشستگان فولاد گفت: حقوق ماه جاري آنها پرداخت نشده و هفت روز براي پرداخت حقوق ماه گذشته شان عقب هستيم که در حال تامين اعتبار هستيم. اما سعي مي‌کنيم در سال آينده آنها را برطرف کنيم. در همين حال صادقي‌فر، سرپرست صندوق بازنشستگي کشور با اشاره به اينکه صندوق‌هاي بازنشستگي در ايران در مسير بحران قرار دارد، اما هنوز به بحران نرسيده است، گفت: بايد منابع لازم براي تعهدات جديد تعريف شود تا شاهد بروز مشکلات ناشي از بازنشستگي پيش از موعد همانند گذشته نباشيم. سرپرست صندوق بازنشستگي کشوري تصريح کرد: بايد اصلاحات صندوق‌ها در دستور کار قرار گيرد که اين موضوع با افزايش کيفيت و شايستگي مد نظر قرار گيرد. 

تجارت -استان بوشهر : اداراه کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر و فرودگاه‌هاي استان بوشهر در زمينه جست وجو و نجات دريايي و خدمات آتش نشاني تفاهم نامه همکاري امضا کردند.به گزارش روابط عمومي، در راستاي استفاده بهينه از امکانات و ارتقاء سطح همکاري‌هاي دوجانبه، دو تفاهم‌نامه همکاري جستجو ونجات دريايي و خدمات آتش نشاني ميان اداره کل بنادر و دريانوردي با اداره کل فرودگاه‌هاي استان بوشهر منعقد شد.محمد مهدي بنچاري مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در ابتداي اين جلسه گفت: اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهرهم‌اکنون با ۵ شناور ناجي با تجهيزات مدرن و پيشرفته به همراه نيروي انساني تخصصي در آب‌هاي خليج فارس ، به سانحه ديدگان خدمات‌رساني مي‌کند.بنچاري با بيان اينکه در مجموع سواحل استان بوشهر ۵ پايگاه جستجو و نجات دريايي وجود داردافزود: اين پايگاه‌ها شامل عسلويه با استقرار ناجي ۱۸، پايگاه دير با استقرار ناجي۸، پايگاه عامري با استقرار ناجي ۲، پايگاه خارگ با استقرار ناجي ۹ و پايگاه بوشهر با استقرار SAR ۳ مي‌باشد که در آينده ايي نزديک نيز پايگاه جستجو و نجات دريايي ديلم با شناور تازه خريداري شده ناجي ۲۰ به آنها اضافه خواهد شد. وي اضافه کرد: همچنين در طول نوار ساحلي استان ۸ ايستگاه مخابراتي وجود دارد که به انجام مباحث مربوط به مخابره و پوشش مخابراتي مرز‌هاي آبي استان مي‌پردازند.مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر ضمن اشاره به‌امار ۸ ماهه جستجو ونجات دريايي عنوان کرد: در ۸ ماهه‌امسال صد و يک مورد شرايط اضطرار را داشته‌ايم که از ميان آنها ۴۵ مورد مربوط به حادثه دريايي و ۵۶ مورد آن امداد پزشکي بوده است و در مجموع اين عملياتها تعداد ۲۶۸ نفر نجات پيدا کرده‌اند.بنچاري با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل فرودگاه‌هاي استان بوشهر خاطر نشان کرد: براساس اين دو تفاهم نامه، همکاري متقابل در زمينه اعزام واحدهاي آتش‌نشاني براي اطفا حريق، برگزاري دوره‌هاي آموزشي مشترک و برگزاري رزمايش‌ها و مانورهاي مختلف در حوزه‌امداد و نجات و آتش‌نشاني توسعه مي‌يابد.گفتني است، در پايان اين مراسم نيز مديرکل فرودگاه‌هاي استان بوشهر و هيات همراه از برج کنترل ترافيک دريايي بندر بوشهر بازديد کردند.


رئيس اتاق اصناف مرکزاستان مرکزي:
تجارت-استان مركزي:جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکزاستان مرکزي در همايش پليس، امنيت اجتماعي و اصناف که به مناسبت هفته نيروي انتظامي‌در فرهنگسراي شهر برگزار شد گفت: نيروي انتظامي‌به عنوان نهادي آگاه و بيدار تلاش دارد تا در عرصههاي مختلف، نظم و امنيت عمومي‌را در جامعه حکم فرما کنند تا ميزان رضايتمندي مردم را افزايش دهد.
زند اظهار کرد: در همين راستا نيروي انتظامي‌با اقتدار در مقابل اخلال گران نظم و امنيت در جامعه ايستاده است تا ارمغان آور امنيت براي مردم باشد.وي با اشاره به اينکه‌امنيت، سلامت و شادابي را در بين آحاد مردم جامعه افزايش مي‌دهد بيان کرد: بايد قدر دان نيروي انتظامي‌باشيم که در کنار ساير نيرهاي نظامي‌و امنيتي امنيت بي نظيري را در کشور برقرار کرده است.
رئيس اتاق اصناف مرکزاستان مرکزي با اشاره به اينکه اصناف استان تعامل خوبي را با نيروهاي نظامي‌و انتظامي‌دارند افزود: تعامل پليس و اصناف در ايجاد امنيت بيشتر در جامعه موثر است لذا بسياري از واحدهاي صنفي با به کار گيري هشدارهاي پليسي نقش بسيار مهمي‌را در ارتقاي امنيت ايفا مي‌کنند.زند مردمي‌بودن و داشتن معنويت را وجه تمايز نيروهاي نظامي‌ايران با ساير کشورها عنوان کرد و گفت: پشتيباني اصناف و مردم از نيروهاي نظامي‌در ايران بي نظير است به طوري که در هيج جاي دنيا نظير آن وجود ندارد.
وي با اشاره به اظهارات احمقانه رئيس جمهور آمريکا عليه سپاه پاسداران اظهار کرد: بخشي از اين اظهارات به ناداني و احمقي ترامپ برمي‌گردد چرا که سپاه و بسيج از بطن جامعه و مايه افتخار ملي هستند و همه مردم کشور پشتيبان آنها هستند.زند ادامه داد: سپاه با اقتدار تمام علاوه بر تامين امنيت داخلي، امنيت را کيلومترها دورتر از مرزهاي کشور تامين کرده است.


تجارت-استان خوزستان- کارگاه‌اموزشي حقوق شهروندي در نظام اداري با هدف تشريح مباني و الزامات دستور العمل صيانت از حقوق شهروندي با حضور مديران کشوري و استاني اين حوزه به ميزباني بندرامام خميني(ره) طي آبان ماه سال جاري برگزار شد.معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به برگزاري اين کارگاه‌اموزشي بيان داشت: اين کارگاه يک روزه با حضور دکتر خرازي رئيس امور سلامت اداري، صيانت از حقوق مردم و دبير هيأت عالي نظارت سازمان اداري و استخدامي‌کشور، دکتر وحدت معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان خوزستان و جمعي از سربازرسان و بازرسان طرح تکريم ارباب رجوع استان خوزستان برگزار شد.عسکري در ادامه افزود: در اين دوره طي نوبت‌هاي صبح و بعدازظهر ضمن تشريح مباني و الزامات دستور العمل صيانت از حقوق شهروندي، مشکلات، موانع اجراي اين دستور العمل و راهکارهاي پيشنهادي به منظور تسريع در اجراي اثربخش آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت.وي همچنين با اشاره به ضرورت ارتقاء آگاهي مديران اين اداره کل از ضرورت‌ها و الزامات دستور العمل مذکور بيان داشت: در اين دوره اعضاي شوراي اداري و اعضاي کميته ي سلامت اداري و صيانت از حقوق شهروندي اين اداره کل نيز شرکت نموده و از مطالب ارائه شده در اين کارگاه‌اموزشي بهره مند شدند.معاون طرح و توسعه در تشريح ديگر بخش‌هاي اين کارگاه‌اموزشي بيان داشت: ارائه گزارش و تبيين عملکرد اين اداره کل در اجراي طرح تکريم ارباب رجوع، ارايه گزارش عملکرد سالانه ارزيابي طرح تکريم ارباب رجوع دستگاه‌هاي اجرايي و تقدير از بازرسان ويژه استاندار از جمله بخش‌هاي جنبي اين کارگاه در نوبت‌هاي صبح و بعد ازظهر بود.يادآور مي‌شود اين اداره کل حسب ارزيابي سالانه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان خوزستان طي سال‌هاي اخير موفق به کسب رتبه برتر در اين زمينه شده است.


رئيس دانشگاه ايلام:
تجارت-استان ايلام:به گزارش از روابط عمومي‌دانشگاه، مراسم تجليل از پژوهشگران برتر استان با حضور آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام، دکتر بختياري مديرکل دفتر حمايت و پشتيباني امور پژوهش و فناوري وزارت علوم و دبير ستاد ملي هفته پژوهش و فناوري، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، روساي دانشگاه‌هاي استان، مديران کل و ورساي سازمان‌ها و جمعي از پژوهشگران استان، عصر امروز در محل سالن جلسات استانداري ايلام برگزار گرديد.  در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با تشکر از آقاي سليماني استاندار ايلام، دکتر بختياري مديرکل دفتر حمايت و پشتيباني امور پژوهش و فناوري وزارت علوم و دبير ستاد ملي هفته پژوهش و فناوري و ديگر حاضرين در اين مراسم و با گراميداشت هفته پژوهش، در ارتباط با برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري در دانشگاه ايلام، بيان داشت: با حمايت‌هاي دولت تدبير و اميد و با جديت و همکاري مسئولين، وضعيت پژوهش و فناوري در استان رو به رشد بوده و کارگروه تخصصي آموزش، پژوهش، فناوري و نوآوري استان از انسجام خوبي برخوردار است.  دکتر علي اکبري، در تشريح برنامه‌هاي هفته پژوهش در دانشگاه، اظهار داشت: روز شنبه ۴ آذر با عنوان «پژوهش، فناوري، دانش آموز و مدرسه» نامگذاري شده و در سطح کشور و دانشگاه ايلام، دانش آموزان ممتاز روستاها از دانشگاه‌ها بازديد مي‌کنند، که اين امر روندي خوبي در سوق دادن جامعه در توجه به جايگاه پژوهش و فن آوري است.  رئيس دانشگاه، افزود: صبح امروز از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدير بعمل آمد و بعد از پايان اين مراسم با حضور دکتر بختياري مديرکل دفتر حمايت و پشتيباني امور پژوهش و فناوري وزارت علوم و دبير ستاد ملي هفته پژوهش و فناوري در دانشگاه ايلام، شعبه کتابخانه منطقه اي علوم و تکنولوژي شيراز، سامانه نظارت تصويري و الکترونيکي، سيستم تلفن ديجيتال (VOIP)، سامانه جديد مديريت پژوهش و فناوري دانشگاه و سامانه جديد مديريت پژوهش و فناوري استان افتتاح خواهند شد و رسماً تکميل برنامه ارتقاء سطح سرعت اينترنت دانشگاه از ۴۰۰MGB به ۱۰۰۰MGB، تکميل فيبر نوري و ارتقاء کتابخانه ديجيتال اعلام گرديده و روز سه شنبه نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري و فن بازار استان افتتاح مي‌گردد و مراسم اختتاميه دومين جشنواره‌ايده‌هاي ثروت‌ساز برگزار خواهد شد.  در ادامه اين مراسم آقاي سليماني استاندار ايلام، با تشکر از زحمات دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و همکاران ايشان در برگزاري اين مراسم و با تقدير از زحمات اساتيد و پژوهشگران استان، بر توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و جهت پيدا کردن تحقيقات دانشگاه به سمت پتانسيل‌هاي استان تأکيد کرد.  در ادامه دکتر بختياري مديرکل دفتر حمايت و پشتيباني امور پژوهش و فناوري وزارت علوم و دبير ستاد ملي هفته پژوهش و فناوري، بر افزايش بودجه براي ارتقاء جايگاه پژوهش و فناوري در سطح کشور تأکيد کرد و با ابراز خرسندي از موفقيت‌هاي دانشگاه ايلام در عرصه‌هاي گوناگون و به خصوص در عرصه پژوهش و فن آوري، ابراز اميدواري کرد استانداران سراسر کشور و از جمله استاندار ايلام بر توسعه پژوهش و فن آوري توجه جدي داشته باشند.در پايان اين مراسم از پژوهشگران استان تقدير بعمل آمد.


تجارت-استان مركزي:اختتاميه يازدهمين نشست دبيران کميته‌هاي استاني و ستادي همکاري‌هاي آموزش و پرورش، که با حضور معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزير در ستاد همکاري‌هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش و استاندار سمنان که به ميزباني مشهد مقدس برگزار شد، از استان مرکزي به عنوان کميته برتر قطب يک کشوري تجليل گرديد. علي شيرخاني، معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش و دبير ستاد همکاري‌هاي استان مرکزي اظهار داشت: معاونت پرورشي و فرهنگي استان مرکزي براساس تفاهم نامه با حوزه‌هاي علميه و با توجه به جذب 274 روحاني مستقر در مدارس امين و فعاليت‌هاي چشمگير در خصوص قرآن، عترت و نماز در قطب يک کشوري که شامل استان‌هاي مرکزي، قم، تهران، شهرستان‌هاي تهران، قزوين، مازندران، گيلان و البرز مي‌باشد، موفق به کسب رتبه نخست اين قطب کشوري شد.