شاگردان کي‌روش با اسپانيا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شدند
مراسم قرعه‌کشي رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال برگزار شد و ۳۲ تيم حاضر در اين رقابت‌ها حريفان خود را شناختند.
در حالي که تقريبا شش ماه تا آغاز بيست و يکمين دوره رقابت‌هاي جام جهاني باقي مانده است، ديروز (جمعه) آيين قرعه‌کشي رقابت‌هاي جام جهاني روسيه برگزار شد و ۳۲ تيم حاضر در اين رقابت‌ها حريفان خود را شناختند.
گروه بندي جام جهاني روسيه لحظه به لحظه تکميل شده است.
گروه A: روسيه، اروگوئه، مصر، عربستان
گروه B: پرتغال، اسپانيا، ايران، مراکش
گروه C: فرانسه، پرو، دانمارک، استراليا
گروه D: آرژانتين، کرواسي، ايسلند، نيجريه
گروه E: برزيل، سوئيس، کاستاريکا، صربستان
گروه F: آلمان، مکزيک، سوئد، کره‌جنوبي
گروه G: بلژيک، انگليس، تونس، پاناما
گروه H: لهستان،‌ کلمبيا، سنگال، ژاپن
حواشي:
گوي حاوي نام روسيه ميزبان جام جهاني به عنوان تيم نخست گروه A از گلدان خارج شد.
مهمانان ويژه مراسم به نوبت به روي صحنه‌امدند تا قرعه‌کشي را انجام دهند. ميروسلاو کلوزه گفت: کاپ جام جهاني فوق العاده ويژه است و کسب اين جام اهميت و اعتبار بسيار زيادي دارد. وقتي تابستان آن را کسب کردم به اين مهم پي بردم. خيلي از فوتباليست‌هاي بزرگ اين جام را فتح کردند. بلند کردن اين جام يک لحظه جادويي در زندگي‌ام بود.
ميروسلاو کلوزه کاپ جام جهاني گذشته را تحويل مقامات روسي داد تا تابستان آينده به تيم قهرمان داده شود.
جياني اينفانتينو پس از رئيس جمهور روسيه براي حاضران صحبت کرد. رئيس فيفا گفت: افتخار خيلي بزرگي براي من است که اين‌جا هستم و قرعه کشي جام جهاني را تجربه مي‌کنم. به همه شما خوش آمد مي‌گويم و مي‌دانم که شور و شوق زيادي بين شما است که نتيجه قرعه کشي را بدانيد.
او ادامه داد: روسيه کشوري بزرگ با مردمان خونگرم است و مطمئن هستم همه کساني که به اين‌جا مي‌آيند اين خونگرمي‌را حس خواهند کرد. علاوه بر آن روسيه کشور فوتبالي خيلي خوبي هم است و به خوبي خودش را براي جام جهاني آماده کرده است و اين را از ورزشگاه‌هاي بزرگ اين کشور مي‌توانيم تشخيص دهيم. رئيس فيفا ادامه داد: تابستان آينده رقابت بزرگي را شاهد خواهيم بود و تمام ۳۲ تيمي‌که به جام جهاني رفتند با شايستگي به اين مهم رسيدند و حضور شايسته‌اي داشتند. اين‌جا اسطوره‌هاي زيادي هستند. فوتبال به اين اسطوره‌ها از جمله پله و مارادونا تعلق دارد. همراه با رييس جمهور پوتين شرايطي براي لذت بردن از فوتبال تابستان آينده فراهم خواهيم کرد. مراسم با سخنراني ولاديمير پوتين آغاز شد. رئيس جمهور روسيه ضمن خوش‌آمد گويي به مهمانان حاضر در مراسم ابراز اميدواري کرد که جام جهاني روسيه به بهترين شکل ممکن انجام شود و همچنين اعلام کرد تمامي‌اقدامات لازم براي يک جام جهاني خوب تدارک ديده شده است. روسيه هميشه کشور فوتبالي بوده و بازيکنان زيادي در تاريخ خود داشته است.
گزينه اول بارسا براي تقويت خط مياني در انتقالات زمستاني کوتينيو است، ولي اين باشگاه گزينه‌هاي جايگزين را نيز مدنظر دارد. بارسلونا مي‌داند که ليورپول احتمالا همچون تابستان با انتقال کوتينيو مخالفت خواهد کرد و به همين دليل روي اوزيل به عنوان پلان B برنامه ريزي کرده است. ستاره آلماني آرسنال تا پايان اين فصل قرارداد دارد و دو طرف بر سر تمديد به توافق نرسيده‌اند. طبق ادعاي ديلي استار، مسئولان بارسا قصد دارند در مذاکرات با توپچي‌ها، آردا توران را وارد پروسه انتقال اوزيل کرده و از آرسنال تخفيف بگيرند. بايد ديد در نهايت باشگاه لندني حاضر خواهد شد با جذب آردا قيد حفظ اوزيل را بزنند يا خير.
مارکا در گزارشي مدعي شده منچسترسيتي و پاري‌سن ژرمن شانس بهتري براي رسيدن به موفقيت در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا دارند. به نقل از مهر، براي اولين بار در تاريخ دو تيم وجود دارند که از مدعيان اصلي قهرماني در رقابت‎هاي ليگ قهرمانان اروپا هستند و اين دو تيم فوتبال بارسلونا و رئال مادريد نيستند! اين دو منچسترسيتي و پاري‎سن ژرمن هستند. کمتر تيمي‌در اين دوره از مسابقات مانند تيم گوارديولا و امري عمل مي‌کند. همچنين با وجود اين که حدود يک سوم از بازي‌هاي ليگ‌هاي فرانسه و انگليس گذشته، اين دو تيم تا حدود زيادي شانس قهرماني‎شان را بالا برده‎اند. هر دو هم اخلاف زيادي با دو تيم بعد از خودشان دارند.

کاناوارو معتقد است يکي از ۳ تيم برزيل، اسپانيا يا آلمان به قهرماني در جام جهاني خواهند رسيد.
فابيو کاناوارو که همراه ايتاليا در جام جهاني ۲۰۰۶ به قهرماني رسيد، درباره شانس قهرماني در اين جام گفت: از نظر من يکي از ۳ تيم آلمان، برزيل و اسپانيا به قهرماني در جام جهاني خواهند رسيد. البته فاکتورهاي زيادي هستند که تيم قهرمان يک فصل را تعيين مي‌کنند، ولي اين ۳ تيم با تيم‌هاي ديگر فاصله دارند و من معتقد هستم آنها ابزار لازم براي رسيدن به عنوان قهرماني را دارند. البته اين را نيز بايد بدانيم که اين آخرين شانس براي مسي است تا بتواند قهرماني در جام جهاني را تجربه کند.

طلسم برانکو مقابل ذوب‌آهن شکست
تيم فوتبال پرسپوليس در هفته چهاردهم ليگ برتر، با شکستن چند طلسم، از سد ذوب‌آهن گذشت. اين تيم هم‌چنين با توجه به تساوي پارس‌جنوبي جم با نفت تهران، قهرمان نيم فصل ليگ برتر شد.
تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس تهران و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵ جمعه در چارچوب هفته چهاردهم ليگ برتر با قضاوت محمدحسين زاهدي‌فرد در ورزشگاه آزادي آغاز شد و با نتيجه ۴ بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. ديداري که برانکو ايوانکوويچ به دنبال سنت‌شکني در آن بود چرا که هيچ‌گاه نتوانسته بود با پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن به برتري برسد. منشا نيز ديگر طلسم‌شکن بازي بود چرا که براي اولين بار توانست براي پرسپوليس در ورزشگاه آزادي گلزني کند. پرسپوليس با اين برد، با ۳۰ امتياز به صدرنشيني ادامه داد و ذوب‌آهن با ۱۶ امتياز فعلا در همان رتبه دهم باقي ماند. اين بازي در نيمه اول، در حالي با برتري ۲ بر صفر به پايان رسيد که اصفهاني‌ها يک ضربه پنالتي را از دست دادند.
نفت صفر - پارس جنوبي صفر؛ بوشهري‌ها از پرسپوليس جا ماندند
به نقل از ايسنا، همچنين در هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال، نفت تهران از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه تختي تهران ميزبان پارس جنوبي جم بود. بازي تيم‌هاي پايين و بالاي جدول رده بندي در نهايت با تساوي بدون گل تمام شد. نفت تهران بعد از چندين هفته ناکامي‌بالاخره توانست يک مساوي به دست بياورد و با يک پله صعود با ۱۳ امتياز در رده چهاردهم قرار گرفت. پارس جنوبي جم هم در ادامه نتايج ضعيف خود، يک تساوي ديگر کسب کرد و با برد پرسپوليس از صدر جدول فاصله گرفت. شاگردان تارتار با ۲۶ امتياز در رده دوم جدول قرار گرفت. با توجه به توقف پارس جنوبي، پرسپوليس با برتري برابر ذوب‌آهن،‌ با يک بازي کمتر قهرمان نيم‌فصل ليگ برتر شد.
پديده با شکست مشکي‌پوشان،‌ پيروز داربي مشهد شد
همچنين دو تيم همشهري مشکي‌پوشان و پديده، در داربي شهر مشهد و در چارچوب هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران به مصاف هم رفتند. اين بازي که از ساعت ۱۴:۳۰ و در ورزشگاه ثامن برگزار شد، با نتيجه ۲ بر صفر به نفع پديده به پايان رسيد. گل‌هاي اين بازي را محمدرضا خانزاده در دقيقه ۷۵ و محمد قاضي در دقيقه ۹۰ از روي نقطه پنالتي براي پديده به ثمر رساندند.
پديده با پيروزي در اين ديدار، ۲۴ امتيازي شد و در جايگاه پنجم جدول باقي ماند. مشکي‌پوشان هم در ادامه نتايج ضعيف اين فصل، هشت امتيازي و در انتهاي جدول باقي ماند.
تساوي صنعت نفت و تراکتورسازي در آبادان
همچنين دو تيم صنعت نفت آبادان و تراکتورسازي با نتيجه يک بر يک مساوي به پايان رسيد. در آخرين بازي هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال دو تيم صنعت نفت آبادان و تراکتورسازي تبريز در ورزشگاه تختي آبادان به مصاف هم رفتند که در پايان، اين بازي با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد. گل تراکتورسازي را فرزاد حاتمي‌(۶۸) به ثمر رساند و گل صنعت نفت را کرار جاسم (۸۱) از روي نقطه پنالتي وارد دروازه تيم حريف کرد.
رونالدو توپ‌هاي طلاي بيشتري خواهد برد
رئال مادريد خود را براي بازي حساس فردا شب برابر بيلبائو مهيا مي‌کند و مي‌داند که حق امتياز از دست دادن ندارد. به نقل از ورزش سه، رئال تا همين جاي کار 8 امتياز نسبت به بارسلونا اختلاف دارد و کوچکترين لغزشي باعث افزايش اين فاصله خواهد شد. زيدان در نشست خبري بازي با بيلبائو گفت: بازي دشواري در انتظار ماست. ورزشگاه و تيم حريف را به خوبي مي‌شناسيم و آماده‌ايم تا يک بازي خوب را انجام دهيم. هفته خوبي را پشت سر گذاشته‌ايم و مثل هميشه انگيزه بالايي داريم. به‌امتياز از دست دادن در اين بازي فکر نمي‌کنم و تنها تمرکز ما روي پيروزي و کسب سه‌امتياز است ولي در فوتبال چيزي قابل پيش بيني نيست. سعي خواهيم کرد که 100 درصد توان مان را در زمين بگذاريم. من هرگز نگران تيمم نبوده‌ام؛ حتي زمان‌هايي که اوضاع خوب نبوده است. مي‌دانيم که خيلي سريع مي‌توانيم شرايط را تغيير دهيم. با 4 بازي خوب متوالي همان تيم سابق خواهيم شد. غيبت دوباره بيل: به نظر من مشکل گرت ذهني نيست و او پس از بازي مقابل فوئن لابرادا به من گفت که از ناحيه زانو دوباره احساس درد مي‌کند. متاسفانه او به دليل مصدوميت، وقفه‌هايي متوالي داشته و همين کار را دشوار کرده است. اميدوارم مشکل بيل فقط فيزيکي باشد و خيلي زود به تمرينات برگردد. اينکه او حسي مثل ديگر بازيکنان داشته باشد بسيار مهم است ولي صادقانه بگويم که اطلاعي از زمان بازگشتش به ميادين ندارم. جذب ايکاردي و گلر بيلبائو در زمستان: من هميشه بهترين‌ها را در اختيار داشته‌ام. گلر بيلبائو؟ کپا دروازه بان خوبي است ولي توجهم روي بازيکناني است که زير نظرم قرار دارند. به اعتقاد من ناواس بهترين گلر دنياست و کاسيا هم گلر خوبي است. وقتي انتقالات زمستاني شروع شود، در موردش حرف خواهيم زد. راموس: او به خوبي تمرين کرده و مشکلي براي بازي با بيلبائو ندارد. توپ طلاي پنجم رونالدو: اگر او امسال هم توپ طلا را ببرد، شگفت زده نخواهم شد. رونالدو انگيزه‌هاي بالايي دارد و مي‌تواند توپ‌هاي طلاي بيشتري در سال‌هاي آتي به دست بياورد.

برتري نماينده‌هاکي ايران در جام‌هاکي بين‌المللي مسکو
نماينده ايران در اولين ديدارش از رقابت‌هاي‌هاکي داخل سالن جام بين‌المللي مسکو به برتري رسيد. به گزارش ايسنا، بيست و سومين دوره مسابقات‌هاکي جام بين‌المللي مسکو برگزار شد و تيم هيات‌هاکي سمنان نماينده ايران در اين رقابت‌ها، اولين ديدارش مقابل تيم استروتل برست بلاروس را با نتيجه ۴ بر ۲ با پيروزي پشت سر گذاشت. بيست و سومين دوره جام جهاني‌هاکي از جمعه و به صورت دوره‌يي در دو گروه ۴ تيمي‌در مسکو برگزار مي‌شود، تيم هيات‌هاکي استان سمنان در گروه A با تيم‌هاي باشگاه ديناموالکترواستال، باشگاه استروتل برست بلاروس و تيم ملي قزاقستان هم گروه است. در گروه B تيم‌هاي باشگاه دينامو استروتل ايکاترينبورگ، تيم منتخب مسکو، تيم ملي کرواسي، باشگاه مينسک بلاروس با هم به رقابت خواهند پرداخت.

قهرمان ليگ تيراندازي با کمان به مسابقات مرحله دوم جام جهاني اعزام شد.
به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون تيراندازي با کمان، اعضاي باشگاه پتروگيمياکرراد، قهرمان ليک کشورمان به مسابقات مرحله دوم جام جهاني که در کشور تايلند برگزار مي‌شود، اعزام شدند.
اسامي‌نفرات اعزامي‌به تايلند به شرح زير است:
امير کاظم‌پور، مجيد کيان زاد و نيما محبوبي، رسول جوان، وحيد غنچي و آرش مهريزي در کامپوند مردان
اميد ابراهيمي، مهسا غياثي ، نيناحاجي زاده، فاطمه اللهياري در ريکرو مردان و زنان
پريسا روحانيان، وحبد بهدائي، آرش خزايي، شهرزاد صالحي، وحيد بهدايي و آرش خضزائي در رده سني جوانان
تکتم علي‌لو، ابوالفضل حسيني و ابوالفضل کيامنفرد در رده نوجوانان
هليا خان‌محمدي و اليکا قوام پوري در رده سني نونهالان
هدايت اين تيم را عماد کمانخلج به عنوان مربي است.
مسابقات از روز يازدهم آذر ماه آغاز مي‌شود.