با توضیح معاون وزیر ارتباطات صورت گرفت؛
 معاون وزير ارتباطات ابهامات موجود در خصوص نرخ‌هاي جديد اينترنت را تشريح کرد و گفت: مصوبه جديد اينترنت از امروز قابل اجراست.حسين فلاح جوشقاني در گفتگو با مهر، جزييات مصوبه ۲۶۶ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در مورد تعرفه‌هاي جديد اينترنت ثابت غيرحجمي‌و توقف فروش اينترنت حجمي‌را تشريح کرد.وي با بيان اينکه اين مدل تعرفه گذاري بر مبناي مطالعات تطبيقي در کشورهاي مختلف و بر مبناي سرعت اينترنت روي مصرف مشترکان در نظر گرفته شده است، گفت: در اين مدل تعرفه اي مشترک مي‌تواند بر مبناي سرعتي که انتخاب مي‌کند و نيز آستانه مصرفي که اپراتور براي حجم اينترنت پيشنهاد مي‌دهد از سرويس استفاده کند و در صورت اتمام حجم سرعت مشترک به پايين‌ترين حد ممکن مي‌رسد. از سوي ديگر مي‌تواند در صورتي که حجم مصرف منصفانه به پايان رسيد گيگ اضافه بخرد که در اين مصوبه به ازاي هر گيگ دو هزار تومان در نظر گرفته شده است.رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به اينکه نرخ‌هاي اعلام شده براي اينترنت براي يک بازه زماني در نظر گرفته شده است، افزود: اپراتورها مي‌توانند اين سرويس را به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و يا يک ساله به مشترکان ارائه دهند و پيش بيني اين است که بر مبناي فضاي رقابتي ايجاد شده و نيز نياز بازار ارائه اين سرويس‌ها به نفع مشترک باشد.
تفسير اشتباه اپراتورها از بندهاي مصوبه
معاون وزير ارتباطات در مورد يکي از بندهاي مصوبه تعرفه اينترنت ثابت مبني بر تعيين حجم استفاده از ترافيک سايت‌هاي داخلي و سايت‌هاي خارجي گفت: برخي اپراتورها تفسير اشتباهي از بندهاي مصوبه در اين خصوص داشته‌اند که ما در جلسه اي با شفاف سازي صورت گرفته اين موضوع را بار ديگر تاکيد کرديم که بايد در اين مدل از ترکيب حجم مصرف داخلي و خارجي استفاده شود و يا اينکه ميزان مصرف به صورت دو به يک براي محتواي خارجي نسبت به داخلي محاسبه شود.وي با بيان اينکه برآوردمان اين است که ميزان مصرف سايت‌ها و محتواي داخلي نسبت به خارجي در ايران ۴۰ به ۶۰ درصد است، گفت: اپراتورها بايد ميزان مصرف مشترکان را به گونه اي محاسبه کنند که براي مثال در صورتي که مشترک ۵۰ گيگ اينترنت داخلي استفاده کرد، ۲۵ گيگ اينترنت بين الملل استفاده کند و يا اينکه ترکيبي به صورت دو به يک براي مصرف وي محاسبه شود.
متوسط ميزان مصرف کاربران ۸ گيگ است
فلاح جوشقاني با اشاره به برآورد بازار از وضعيت استفاده کاربران ايراني از اينترنت گفت: برآوردهاي سال ۹۵ نشان مي‌دهد که ميانگين مصرف کاربران اينترنت چيزي حدود ۸ گيگابايت حجم اينترنت در يک ماه است. اين در حالي است که در مصوبه جديد اپراتورهاي اينترنتي طبق جدولي که ارائه کرده‌اند حجم بسيار بيشتري از اين ميزان را در اختيار مشترکان قرار داده‌اند.وي با بيان اينکه برخي فضاسازي‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي اين مصوبه را زير سوال برده است، گفت: تا زماني که مصوبه به صورت کامل اجرايي نشده و بازخوردي از آن نگرفته‌ايم نبايد به پيشواز نارضايتي برويم.وي با بيان اينکه در اين مصوبه در کوتاه مدت شاهد کاهش درآمد اپراتورها خواهيم بود، افزود: اين مصوبه به نفع مشترکان اينترنت است.معاون وزير ارتباطات توضيح داد: در گذشته تفاوتي بين سرعت ۵۱۲ کيلوبيت بر ثانيه نسبت به سرعت دو مگابيت بر ثانيه نبود افزود: چرا که اپراتورها حداقل و حداکثر سرعت براي هر سرويس را اعلام مي‌کردند و براي هر خط ضريب اشتراک در نظر گرفته مي‌شد اما هم اکنون در اين مصوبه رقابت بر سر کيفيت و سرعت است و اپراتور در اين بازار رقابتي با يک قيمت واحد و يک سرويس باکيفيت اينترنت را در اختيار مصرف کننده قرار مي‌دهد.
الزام به اپراتورها براي دايري ۱۲ ساعته سرويس
رئيس سازمان تنظيم مقررات از برگزاري جلسه با حضور اپراتورهاي اينترنت براي آغاز اجراي اين مصوبه خبر داد و گفت: در اين جلسه به اپراتورها الزام شده است که ظرف ۱۲ ساعت کاري از زمان درخواست مشترک و يا ۲۴ ساعت معمولي نسبت به راه‌اندازي سرويس با تعرفه‌هاي جديد اقدام کنند.وي گفت: در گذشته رانژه کردن سرويس مخابرات بيش از ۷۲ ساعت زمان مي‌برد و تغيير يک اپراتور براي مشترک با مشکلاتي همراه بود که ما به اپراتورها و مخابرات الزام کرده‌ايم که ظرف مدت ۱۲ ساعت نسبت به درخواست راه‌اندازي مشترک و يا تغيير اپراتور وي اقدام کند.وي از مشترکان خواست در صورتي که در اين زمينه با مشکلي مواجه شدند آن را به رگولاتوري منعکس کنند و شديدا با اين موضوع برخورد خواهد شد.وي همچنين از تذکر به دو اپراتور که برخي تعرفه‌هاي مصوبه جديد را اشتباه اعلام کرده بودند خبر داد و گفت: اين اپراتورها موظف شدند که تعرفه‌هاي خود را اصلاح کنند.وي تصريح کرد: فروش تعرفه حجمي‌اينترنت از اين پس قابل قبول نيست و اپراتورها بايد به سمت فروش غيرحجمي‌بر اساس مدل جديد قيمت گذاري بروند.وي گفت: مدل فروش اينترنت غيرحجمي‌به دليل محدوديت‌هاي فرکانسي در حوزه موبايل ممکن نيست اما در بخش اينترنت ثابت به دليل امکان تضمين سرعت روي خط تلفن فروش غيرحجمي‌کاملا مرسوم است.
سامانه‌اندازه گيري سرعت اينترنت راه‌اندازي مي‌شود
معاون وزير ارتباطات همچنين از راه‌اندازي سامانه ارزيابي سرويس دريافتي مشترک از سوي اپراتورها ظرف ۲۰ روز آينده خبر داد و گفت: اين سامانه که توسط رگولاتوري راه‌اندازي مي‌شود امکان مديريت دريافت سرويس را براي مشترک فراهم مي‌کند و مشترک اطلاع مي‌يابد که آيا اپراتور مطابق با سرويس درخواستي به وي خدمات ارائه مي‌دهد يا خير و با اين وجود ديگر ابهامي‌در ميزان مصرف خود نخواهد داشت.وي تاکيد کرد: اپراتورها بايد به صورت شفاف به کاربران توضيح دهند که چه ميزان استفاده از خط شان داشته‌اند و چه سرعتي را مطابق با امکانات فني در اختيار مشترک قرار داده‌اند.فلاح جوشقاني خاطرنشان کرد: در همين حال اپراتورها ملزم هستند از طريق اپليکيشن، پيامک و يا هر نوع اطلاع رساني ميزان مصرف روزانه و در طي ماه مشترکان را قبل از پايان محدوديت حجم مصرفي به وي اعلام کنند تا مشترک بتواند نسبت به مصرف خود مديريت داشته باشد. همچنين اپراتورها موظف هستند ميزان اطلاعات و آگاهي مراکز پاسخگويي به تماس مشترکان را افزايش دهند تا اپراتورهاي پاسخگو بتوانند کاربران را به درستي راهنمايي کنند و در صورت بروز مشکل اطلاع رساني درستي صورت گيرد. در اين زمينه به اپراتورهايي که عمدا از اطلاع رساني شفاف به مشترکان طفره مي‌رفتند تذکر داده‌ايم.
محدوديت خطوط سيم مسي در سرعت‌هاي بالاي اينترنت
رئيس سازمان تنظيم مقررات همچنين در مورد نارضايتي برخي مشترکان از قيمت سرعت ۱۶ مگابيت توضيح داد: در حال حاضر و با توجه به ظرفيت سيم مسي در کشور به طور متوسط يک خط تلفن حدود ۴ مگابيت بر ثانيه پاسخگوي سرعت اينترنت است و اينکه بسياري از مشترکان انتقاداتي به قيمت سرعت ۱۶ مگابيت بر ثانيه دارند غيرمنطقي است.وي گفت: ظرفيت سيم مسي از مرکز مخابراتي تا خانه مشترک حدود ۵ کيلومتر است که در سرويس ADSL روي اين خط مشترک مي‌تواند به طور متوسط دو تا چهار مگابيت اينترنت دريافت کند. بر اساس آماري که گرفته‌ايم حدود ۵۰ درصد مشترکان در بهترين حالت ممکن از نظر فني سرعت بيشتر از چهار مگابيت بر ثانيه نمي‌توانند دريافت کنند.وي گفت: راهکار ارتقا اين سرويس حرکت به سمت تکنولوژي VDSL به جاي ADSL است که با افزايش طول خط و ترکيبي از فيبر و سيم مسي امکان ارائه سرعت روي خطوط تلفن را تا ۱۶ مگابيت بر ثانيه فراهم مي‌کند که پيش بيني مان اين است تا سال آينده شبکه‌هاي ارتباطي به اين سمت حرکت کنند اما در حال حاضر در بهترين حالت ممکن سرعت ۴ مگابيت بر ثانيه را براي مشترکان پيش بيني مي‌کنيم. در همين حال برآورد اين است که بالغ بر ۹۵ درصد سرويس اينترنت ADSL در کشور با سرعت دو تا ۴ مگابيت بر ثانيه فعال خواهد شد.
ميانگين هزينه اينترنت ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان در ماه
معاون وزير ارتباطات گفت: بر مبناي برآورد صورت گرفته براي سرعت دو مگابيت بر ثانيه و بالاتر از آن ميانگين هزينه اي که مشترکان در ماه بايد پرداخت کنند چيزي در حدود ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان خواهد بود.وي در مورد جدول مقايسه اي اعلام شده و ابهامات مربوط به آن توضيح داد و گفت: اين مقايسه با مصوبه قبلي رگولاتوري بوده است که اجرايي نشد. چرا که نمي‌توان روش فروش حجمي‌را که در گذشته بوده با قيمت‌هاي جديد که به صورت فروش غيرحجمي‌است مقايسه کرد به همين دليل جدول مقايسه اي مربوط به مصوبه اينترنت غيرحجمي‌بوده که به دليل نارضايتي کاربران اجرايي نشد.وي تاکيد کرد: برآورد کلي از کاهش هزينه‌ها در اجراي مصوبات جديد نداريم و کاهش ۳۰ درصدي هزينه‌ها يک برآورد کلي است که دقيق نيست. اما مي‌توانيم پس از اجراي طرح و بازخورد آن برآوردي از کاهش قيمت و نيز کاهش درآمد اپراتورها اعلام کنيم.وي با تاکيد بر اينکه اپراتورها از روزشنبه و با اعلام جدول‌هاي فروش جديد اينترنت سرويس دهي خود را آغاز مي‌کنند ادامه داد: تا شش ماه ديگر و با بازخوردي که از اين مصوبه داشته‌ايم ممکن است روش را اصلاح يا کامل تر کنيم اما در حال حاضر فکر مي‌کنيم اين مدل تعرفه گذاري مناسب‌ترين نوع تعرفه اي است که مي‌تواند هم به تقويت محتواي داخل هم به رضايت مشترکان در کيفيت سرويس کمک کند.
تحقق اينترنت ۱۰۰مگابيتي با فيبرنوري
 برات قنبري معاون وزير ارتباطات گفت: متوسط سرعت اينترنت در کشور به ۵ مگابيت بر ثانيه رسيده است و تا چهار سال ديگر کاربران ايراني به اينترنت ۲۰ مگابيتي دسترسي خواهند داشت.برات قنبري اولويت برنامه‌هاي وزارت ارتباطات در سال جاري را تحقق بخشي اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: با تکميل شبکه ملي اطلاعات سرعت دسترسي کاربران تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰ مگابيت بر ثانيه مي‌رسد.معاون برنامه ريزي وزير ارتباطات افزود: بر اساس برآوردهاي انجام شده هم اکنون متوسط سرعت دسترسي به اينترنت در داخل کشور ۵ مگابيت بر ثانيه است و اين در حالي است که تا قبل از راه‌اندازي نسل سوم و چهارم تلفن همراه متوسط سرعت اينترنت به ۵۱۲ کيلوبيت بر ثانيه هم نمي‌رسيد.وي با تاکيد بر اينکه تا چهار سال ديگر به سرعت ۲۰ مگابيتي مي‌رسيم، خاطرنشان کرد: در همين حال به صورت موازي اجراي طرح شبکه دسترسي فيبر نوري منازل را پيش خواهيم برد که در اين پروژه‌امکان تحقق سرعت ۱۰۰ مگابيت را روي شبکه فيبر نوري خواهيم داشت.قنبري اولويت بعد از شبکه ملي اطلاعات را تحقق دولت الکترونيک، توسعه شبکه زيرساخت ارتباطي، توسعه شبکه فيبر نوري و نيز توسعه محتواي بومي‌بر مبناي راه‌اندازي موتور جستجوي بومي‌عنوان کرد.معاون وزير ارتباطات تاکيد کرد: در کنار اين برنامه‌ها ايجاد و راه‌اندازي پارک و کريدور فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديريت منابع کمياب ملي و آزادسازي فرکانس، يکپارچه سازي آدرس و کدپستي ايرانيان و نيز طراحي و ساخت ماهواره بومي‌پروژه‌هاي داراي اهميتي است که تا پايان برنامه ششم توسعه بايد اجرايي شود.معاون وزير ارتباطات با بيان اينکه اين پروژه‌ها همزمان و به صورت موازي با يکديگر انجام مي‌شوند تصريح کرد: ما به دنبال تامين منابع مالي هستيم و در حال حاضر مشکلي در تامين اعتبار مالي اين پروژه‌ها وجود ندارد.معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تحقق پروژه اقتصاد مقاومتي در بخش افزايش دسترسي کاربران به شبکه ملي اطلاعات تا پايان سال خبر داد.برات قنبري با بيان اينکه مطابق منشور ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، افزايش سرعت دسترسي کاربران به سايتهاي داخلي بر بستر شبکه ملي اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: براساس اهدافي که‌امسال در برنامه داريم موضوع توسعه شبکه فيبرنوري، گسترش شبکه انتقال داده و نيز افزايش ظرفيت شبکه IP را برنامه ريزي کرديم.وي ادامه داد: از اين رو برنامه عملياتي مطابق با منشور ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در حال انجام است و به طور قطع تا پايان سال جاري، اين اهداف محقق مي‌شود.معاون وزير ارتباطات تاکيد کرد: برمبناي برنامه ريزي صورت گرفته متوسط سرعت دسترسي کاربران به شبکه ملي اطلاعات تا پايان سال به ۴ مگابيت برثانيه مي‌رسد و با وجود اين سرعت، امکان استفاده از سايتهاي داخلي به راحتي ممکن است.قنبري خاطرنشان کرد: مطابق با برنامه ششم توسعه نيز بايد دسترسي کاربران ايراني به سرعت ۲۰ مگابيت بر ثانيه فراهم شود که اين هدف تا پايان سال ۹۹ محقق خواهد شد.وي تاکيد کرد: در خصوص تحقق پروژه اقتصاد مقاومتي در اين بخش، هيچگونه عقب ماندگي مشاهده نمي‌شود.
جديدترين رتبه جهاني ايران در اينترنت
 اما اطلاعاتي که به تازگي توسط اتحاديه بين المللي مخابرات منتشر شده نشان مي‌دهد که بيش از نيمي‌از مردم جهان تا پايان سال ۲۰۱۶ هم به اينترنت دسترسي نخواهند داشت.به گزارش سايت اتحاديه بين المللي مخابرات، ايران از جمله کشورهايي است که در اين زمينه وضعيت مطلوبي ندارد و در نقشه منتشر شده توسط اتحاديه بين المللي مخابرات با رنگ زرد مشخص شده است. رنگ زرد در نقشه مذکور مشخصه کشورهايي است که ۵۱ تا ۷۵ درصد از ساکنانش به اينترنت دسترسي ندارند.ايران در اين گزارش با يک پله صعود در جدول شاخص توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۶ از رتبه ۹۰ به ۸۹ ارتقا يافته است. نمره کلي ايران در گزارش ياد شده ۴.۹۹ از ۱۰ است. شاخص‌هايي که ايران در آنها ضعف داشته عبارتند از درصد کاربران اينترنت در کشور (۴۴.۰۸ درصد)، ميزان اشتراک اينترنت پرسرعت از طريق خطوط ثابت(۱۰.۸۶ درصد) و ميزان اشتراک فعال اينترنت پرسرعت از طريق فناوري‌هاي همراه (۲۰.۰۲ درصد). در مقابل ايران در زمينه تحصيل و کسب مهارت‌هاي حرفه اي، درصد مشترکان تلفن همراه و ثابت، ميزان پهناي باند هر کاربر به اينترنت و درصد خانوارهاي داراي رايانه و متصل به اينترنت شرايط متوسطي دارد.در گزارش سال ۲۰۱۶ اتحاديه بين المللي مخابرات کره جنوبي در رتبه اول است و ايسلند، دانمارک، سوييس، بريتانيا، هنگ کنگ، سوئد، هلند، نروژ، ژاپن، لوکزامبورگ، آلمان، نيوزلند،استراليا و آمريکا در رتبه‌هاي دوم تا پانزدهم به سر مي‌برند.در ميان همسايگان ايران، بحرين در رتبه ۲۹، امارات در رتبه ۳۸، روسيه در رتبه ۴۳، عربستان در رتبه ۴۵، قطر در رتبه ۴۶، کويت در رتبه ۵۳، آذربايجان در رتبه ۵۸، عمان در رتبه ۵۹، ترکيه در رتبه ۷۰ و ارمنستان در رتبه ۷۱ بوده و تنها افغانستان و پاکستان وضعيت بدتري در مقايسه با ايران دارند. شرايط عراق نيز در اين جدول درج نشده است.درصد کل جمعيت آنلاين جهان در اين گزارش ۴۷.۱ درصد اعلام شده که نسبت به رقم ۴۳ درصدي سال ۲۰۱۵ افزايش نشان مي‌دهد. علت اصلي اين مساله رشد استفاده از خدمات مخابراتي سيار بوده است. در حال حاضر اين شبکه‌ها ۸۴ درصد از کل مساحت کره زمين را پوشش مي‌دهند. اما هزينه بالاي استفاده از اين خدمات و برخي موانع ديگر باعث شده کمتر از ۵۰ درصد جمعيت جهان وارد دنياي ديجيتال شوند.بر اساس اين گزارش اکثر افراد آفلاين را زنان، سالخوردگان، کم سوادان، فقرا و ساکنان نواحي روستايي تشکيل مي‌دهند و چشم انداز روشني براي تسهيل دسترسي آنها به اينترنت وجود ندارد.


شعبه بيمه سرمد در استان گلستان افتتاح شد
به مناسبت آغاز ولايت امام زمان حضرت مهدي موعود (عج)، شعبه گرگان بيمه سرمد، روز چهارشنبه 8/9/96 طي مراسمي‌با حضور دکتر اسماعيل دلفراز، محمدرضا موحد، معاون فني، رسول ساجدي، معاون فروش و توسعه بازار، مديريت شعب بانک صادرات استان گلستان و جمعي از مقامات و مسئولين اين استان در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي افتتاح شد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، دکتر اسماعيل دلفراز مدير عامل اين شرکت در اين مراسم هدف از تاسيس شعبه در استان گلستان را تسريع در ارائه خدمات بيمه‌اي و پاسخگويي شايسته به نيازهاي بيمه‌گذاران ارجمند استان گلستان، توسعه فرهنگ بيمه و بهره برداري از پتانسيل‌هاي موجود در منطقه عنوان کرد و افزود: توسعه شبکه فروش و تاسيس شعب بيمه سرمد در تمامي‌استان‌هاي کشور يکي از اهداف مهم اين شرکت در بخش شبکه فروش مي‌باشد.
وي در اين مراسم از جذب پرتفوي بالغ بر 1700 ميليارد ريالي در شش ماهه نخست سال جاري توسط اين شرکت خبر داد و گفت: امروز آمارهاي 6 ماهه اول سال 96 نشان مي‌دهد که رشد 40 درصدي حق‌بيمه سرمد درسال 95 به 135 درصد در پايان شهريور 96 افزايش يافته است.
وي با اشاره به رشد قابل ملاحظه در بخش جذب حق‌بيمه عمر مانده بدهکار، بيان داشت: در حاليکه در کل سال گذشته پرتفوي جذب‌شده در اين رشته 37 ميليارد ريال بوده است، اين مبلغ در بازه زماني مورد بررسي به 200 ميليارد ريال افزايش يافته است؛ بر اين اساس توليد اين پرتفوي در 6 ماهه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 900 درصد رشد داشته است. مدير عامل بيمه سرمد با بيان اينکه طرح‌هاي جديد در بيمه سرمد از جايگاه ويژه اي برخوردار مي‌باشند، از موفقيت «طرح نسيم» خبر داد و افزود: بيش از 40 هزار فقره بيمه‌نامه طرح نسيم در شش ماهه نخست سال جاري صادر شده است. دکتر دلفراز با بيان اينکه سرمايه انساني شرکت، قلب تپنده يک سازمان به شمار مي‌روند، سلامت شغلي کارکنان در سازمان را مورد تاکيد قرار داد و گفت: بهره‌گيري از خِرد جمعي، مشارکت گروهي کارکنان و به کارگيري خلاقيت‌هاي صورت گرفته توسط آنان همواره در شرکت مورد توجه قرار مي‌گيرد. وي با اشاره به اينکه در فضاي رقابتي امروز، تسريع در پاسخگويي به مشتريان و کاهش زمان انتظار براي آنان، معيار مهمي‌تلقي مي‌شود، گفت: خوشبختانه بيمه سرمد بر اساس آمارهاي بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران از طريق سامانه سنهاب، در شش ماهه نخست سال جاري موفق به کاهش زمان پاسخگويي به شکايات مشتريان به کمتر از يک روز شده است؛ اين در حالي است که متوسط زمان پاسخگويي در صنعت بيمه، 14 روز بوده است. مدير عامل بيمه سرمد در بخش ديگري از سخنان خود، رقابت ناسالم ميان شرکت‌هاي بيمه را يکي از آفت‌هاي امروز صنعت بيمه کشور عنوان کرد و افزود: با ايجاد رقابت سالم ميان بيمه گران و اعمال مديريت صحيح ريسک به جاي نرخ شکني‌هاي بي رويه از سوي برخي از آنها، خواهيم توانست نسبت به جلب هر چه بيشتر اعتماد بيمه گذاران به صنعت بيمه، اقدامات مثبتي را صورت دهيم.
آقاي کريم، مدير امور شعب بانک صادرات استان گلستان نيز در اين مراسم با ايراد سخنراني، ضمن قدرداني از مدير عامل، معاونين و مديران بيمه سرمد، افتتاح شعبه بيمه سرمد در استان گلستان را اقدامي‌شايسته و پسنديده جهت سهولت ارائه خدمات بيمه اي به هموطنان اين منطقه و به ويژه مشتريان بانک صادرات ايران در اين استان عنوان کرد. معاونت فروش و توسعه بازار بيمه سرمد نيز در اين مراسم به ايراد سخنراني پرداخت. رسول ساجدي توسعه شبکه فروش و ايجاد شعبه در تمامي‌استان‌هاي کشور را به منظور سهولت دسترسي مشتريان و در نتيجه تسريح در انجام امور بيمه اي آنان مورد تاکيد قرار داد و گفت: با تاسيس شعبه در گرگان ضمن ارائه خدمات شايسته به هموطنان عزيز استان گلستان، از پتانسيل‌هاي موجود در منطقه بهره برداري خواهيم نمود. در پايان اين مراسم، حکم انتصاب رياست شعبه استان گلستان توسط مدير عامل به کامبيز قنبري تقديم شد.

مرتفع کردن بخش قابل توجهي از مشکلات کشور از طريق مکانيزم بيمه
مديرعامل بيمه زندگي خاورميانه گفت: مسئولان کشور مي‌توانند بخش قابل توجهي از مشکلات کشور را از طريق مکانيزم بيمه مرتفع کنند. جناب آقاي خليل حسن‌زاده کمند مديرعامل بيمه زندگي خاورميانه روز گذشته هشتم آذرماه ۱۳۹۶ به دعوت استادان دانشکده رياضي دانشگاه شهيد بهشتي و انجمن محاسبات بيمه و مالي ايران در جمع دانشجويان اين دانشکده به بيان مطالبي در مورد صنعت بيمه، ضرورت توسعه فرهنگ ريسک و بهره‌گيري از اکچوئري پرداخت.
در ادامه گزيده‌اي از سخنان ايشان از نظر شما مي‌گذرد: 
- يکي از مسائل مهمِ مورد درخواست صنعت بيمه از اکچوئري، محاسبه دقيق ذخاير بيمه‌اي است.
- رصد توانگري مالي شرکت بيمه از وظايف اکچوئري است.
- يکي از مشکلات مديريت ريسک در ايران عدم توجه به فرهنگ ريسک است.
- بايد در کشور فرهنگ ريسک ايجاد شود و مسئولين اداره جامعه بپذيرند که بخش قابل توجهي از مشکلات جامعه را مي‌توانند با استفاده از مکانيزم بيمه حل نمايند.
- اکچوئري‌ها بايد توانايي شناسايي ريسک شرکت‌هاي بيمه را پيش از اينکه سيستم نظارتي وارد عمل شود، داشته باشند.
- توانگري‌ مالي شرکت‌هاي بيمه به معني داشتن توان مالي براي ايفاي تعهدات آتي شرکت در حال و آينده است.

بيمه ايران خسارت زيان ديدگان زلزله کرمان را پرداخت مي‌کند
در پي بروز حادثه ناگوار زمين لرزه استان کرمان، شرکت سهامي‌بيمه ايران ضمن ابراز همدردي با هموطنان آسيب ديده‌امادگي خود را جهت جبران خسارت وارده اعلام نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران ، عماد آبادي مدير کل بيمه ايران استان کرمان گفت : در اولين روز پس از زلزله بلافاصه تيمي‌از کارشناسان اين شرکت تشکيل شده وتا کنون 200 فقره بيمه نامه که داراي پوشش زلزله نزد اين شرکت هستند شناسايي و در کوتاه‌ترين زمان ممکن خسارت وارده به بيمه شدگان در محل پرداخت خواهد شد.
وي در ادامه افزود : ۲۰۰ دفتر نمايندگي بيمه ايران در سراسر استان کرمان اماده ارائه انواع خدمات بيمه اي به هم وطنان گرامي‌ هستند.
گفتني است زلزله اي به بزرگي 6.1 ريشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح روز گذشته (جمعه) لرزاند.
تاکنون بيش از يکصد پس لرزه هجدک را لرزانده است.

نرم افزار موبايل بيمه نوين رونمايي شد
در آستانه روز ملي بيمه و در حاشيه نشست هم‌انديشي مديران‌ ستادي و رؤساي شعب بيمه نوين، نرم افزار موبايل اين شرکت با حضور مشاورعالي بانک اقتصادنوين، مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره بيمه‌نوين رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، اپليکيشن اين شرکت شامل پرونده شخصي بيمه اي کاربران بوده که تمامي‌پرداخت‌ها، دريافت‌ها و سابقه بيمه اي را با در نظر گرفتن امنيت داده اي و اطلاعات کاربر در اختيار وي قرار مي‌دهد. برنامه نرم افزاري بيمه نوين شامل ويژگي‌ها و خدمات منحصر به فردي است به طوري که‌امکان دسترسي آسان و ايمن به اطلاعات بيمه نامه، مشاهده پرداخت‌هاي بيمه اي هر فرد، امکان پرداخت اقساط و نمايش مبالغ دريافت شده توسط فرد، امکان مشاهده خسارت‌ها در آن پيش بيني و طراحي شده است. علاوه بر اين بيمه گذاران و کاربران گرامي‌مي‌توانند شعب و نمايندگي‌هاي اين شرکت را براساس منطقه جغرافيايي روي نقشه مکان يايي کرده و يا از طرح‌ها و جشنواره‌هاي فروش اين شرکت از طريق اين برنامه نرم افزاري مطلع شوند. نرم افزار موبايل بيمه نوين با رويکرد تسهيل، سرعت و امنيت خدمت رساني در تمامي‌مراحل به بيمه گذاران محترم طراحي و انتشار يافته و براي هر دو سيستم عامل اندرويد و ios قابل دسترس است.