اعطاي 5000 ميليارد ريال تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط توسط بانک آينده 
با توجه به نقش به‌سزايي که بنگاه‌هاي کوچک و متوسط (SME) در اشتغال‌زايي و ظرفيت‌سازي توليدي، هم‌چنين بهبود توليد و درآمد ملي در کشور دارند؛ بانک آينده، در سال «اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال»، نسبت به تأمين مالي و تقويت اقتصادي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، اهتمام نموده است. اين بانک، در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، ضمن تبيين و ابلاغ برنامه‌ها و دستورالعمل تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط به کليه شعب خود؛ علاوه بر پرداخت تسهيلات به متقاضياني که از طريق تارگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت (کارگروه‌ تسهيل و رفع موانع توليد استاني) معرفي شده‌اند؛ با بازاريابي مستقيم، مشتريان واجد شرايط براي راه-اندازي و توسعه بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را برابر ضوابط اعلام شده از سوي بانک مرکزي ج.ا.ايران، شناسايي و همراهي کرده است. حاصل اين اقدام؛ در هفت ماهه اول سال جاري، تخصيص بهينه تسهيلات، به يکصد و بيست (120) بنگاه کوچک و متوسط، بالغ بر مبلغ 5،000 (پنج هزار) ميليارد ريال با نرخ سود مصوب شوراي محترم پول و اعتبار بوده است. بنگاه‌هايي که از بانک آينده تسهيلات دريافت نموده‌اند؛ در 16 استان کشور، شامل مي‌شود. پيامد مستقيم تأمين مالي اين بنگاه‌ها، افزايش يا تثبيت اشتغال واحدهاي مشمول، فعال نمودن واحدهاي غير فعال، تکميل و راه‌اندازي طرح‌هاي نيمه‌تمام توليدي با پيشرفت فيزيکي بيش از 60 درصد، بوده است.

انتصاب سرپرست اعتبارات و بازاريابي موسسه اعتباري کوثر
حسين کرمي‌طي حکمي‌از سوي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر به عنوان سرپرست معاونت اعتبارات و بازاريابي منصوب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ طي حکمي‌از سوي دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر، حسين کرمي‌به عنوان سرپرست معاونت اعتبارات و بازاريابي منصوب شد. شايان ذکر است؛ سرپرست معاونت اعتبارات و تسهيلات داراي سوابق ارزشمند بانکي و مديريتي است.

اعطاي311 ميليارد تومان تسهيلات به استان يزد توسط بانک صنعت و معدن
مبلغ 311 ميليارد تومان در سال 1395 از سوي بانک صنعت و معدن به واحدهاي صنعتي استان يزد پرداخت شده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، سهم استان يزد از کل تسهيلات پرداختي اين بانك به استان‌هاي كشور در سال گذشته 4 درصد است. اين تسهيلات به منظور ايجاد، توسعه و تکميل، بازسازي و تامين سرمايه در گردش واحدهاي مختلف صنعتي استان يزد پرداخت شده است. گفتني است بانک صنعت و معدن از ابتداي اجراي طرح رونق توليد تاکنون حدود 116 ميليارد تومان تسهيلات نيز در قالب اين طرح به صنايع کوچک و متوسط استان يزد پرداخت کرده است.

رشد 2.83 برابري خدمات ارز بازرگاني بانک ملي ايران
خدمات ارز بازرگاني ارائه شده توسط بانک ملي ايران در هشت ماه ابتداي سال جاري 2.83 برابر رشد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مجموع خدمات ارز بازرگاني بانک ملي ايران در بخش گشايش‌هاي اعتبارات، بروات اسنادي و حواله‌هاي ارزي صادره بابت واردات کالا در هشت ماه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد بالغ بر 1.87 برابر و از نظر مبلغ 2.83 برابر رشد داشته است.
در اين مدت، تعداد هفت هزار و 556 فقره حواله وارده و صادره ارزي با حجم دو ميليارد و 354 ميليون دلار کارسازي شده است.

بزودي کمپين همراه بانک ملل باهدف معرفي خدمات همراه بانک
در راستاي ارايه خدمات نوين به مشتريان محترم، موسسه اعتباري ملل بزودي نسبت به معرفي خدمات همراه بانک اقدام خواهد نمود. روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل با درج اطلاعيه اي در کانال اطلاع رساني خود از راه‌اندازي کمپين همراه بانک ملل باهدف معرفي خدمات همراه بانک که بزودي صورت مي‌گيرد خبر داد. گفتني است در اين اطلاعيه‌اماده است ، کمپين همراه بانک ملل در راستاي ارايه خدمات نوين به مشتريان محترم، موسسه اعتباري ملل بزودي نسبت به معرفي خدمات همراه بانک اقدام خواهد نمود.

برندگان مسابقه قاب عاشقي معرفي شدند
بانک تجارت پس از بررسي کميته داوران، برندگان مسابقه عکس اينستاگرامي‌"قاب عاشقي" را که به‌مناسبت ايام اربعين حسيني برگزار کرده بود را معرفي کرد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، با انجام مراحل تجميع و داوري عکس‌هاي ارسالي صدها شرکت کننده مسابقه عکاسي اربعين (قاب عاشقي) اين بانک به خالق چهار عکس برگزيده و تاثيرگذار از راهپيمايي عاشقان حسيني در اين رويداد مذهبي جايزه داد. بر همين اساس خانم حاتم پور، آقاي اناري، خانم اسفنداني و آقاي دشتياري به ترتيب رتبه‌هاي اول تا چهارم را کسب کردند. بانک تجارت به چهار عکس برگزيده و تاثير گذار اين مسابقه يک کمک هزينه 15.000.000 ريالي سفر به عتبات عاليات و 3 کمک هزينه 5.000.000 ريالي سفر به مشهد مقدس اهدا مي‌کند. اين مسابقه در ادامه اقدامات و فعاليت‌هاي بانک تجارت به‌منظور پاس‌داشت حضور با شکوه هم‌ميهنان در راهپيمايي اربعين حسيني برگزار شده است.

با هدف تقویت نظام بانکی صورت می‌گیرد؛
مديرعامل بانک قوامين گفت: فعاليت‌هاي پژوهشي در حوزه پولي و بانکي نبايد محدود به بانک مرکزي شود و مراجع دانشگاهي، حوزه‌هاي علميه و ساير پژوهشگاه‌ها بايد مکمل اين مجموعه باشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، غلامحسين تقي نتاج درباره اهميت پژوهش در نظام بانکي، اظهار داشت: گام آغازين بانکداري بدون ربا از سال ۶۲ تحت عنوان قانون عمليات بانکي بدون ربا برداشته شد و رسيدن به هدف آرماني اين صنعت نيازمند فرآيندهايي بوده که يکي از مهمترين آنها پژوهش است. وي افزود: به دليل اطلاعات محدودي که از نظام پولي و مالي اسلامي‌وجود دارد، براي رسيدن به اين سطح مطلوبي از نظام پولي در کشور نياز به کارهاي عملي داريم که از فرآيند مطالعاتي و پژوهشي به دست مي‌آيد. نتاج تصريح کرد: فعاليت‌هاي گسترده‌اي در حوزه پژوهش در انواع موسسات اعتباري اعم از بانک‌هاي دولتي، غير دولتي، موسسات اعتباري غير بانکي و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه ذيل هدايت‌هايي که از طريق نهاد نظارتي بازار پول يعني بانک مرکزي صورت گرفته تاکنون انجام شده است.
مديرعامل بانک قوامين ادامه داد: پژوهشکده پولي و بانکي از گذشته در اين حوزه مشغول کار است و به ويژه در سال‌هاي اخير شاهد فعاليت‌هاي عميق و گسترده پژوهشي در اين مرکز بوده‌ايم، همچنين موسسه عالي بانکداري ذيل بانک مرکزي به ويژه در حوزه‌اموزشي فعال است و مجموعه اقدامات در چهار دهه گذشته قابل تقدير است اما کافي نيست و هيچگاه نبايد از اقدامات پژوهشي دست برداريم.
وي با تاکيد بر لزوم گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي، خاطرنشان کرد: فعاليت‌هاي پژوهشي در حوزه پولي و بانکي نبايد محدود به بانک مرکزي شود و مراجع دانشگاهي، حوزه‌هاي علميه و ساير پژوهشگاه‌ها بايد مکمل اين مجموعه باشند.
نتاج با بيان اينکه بحث‌هاي علمي‌و پژوهشي مابه‌ازاي مالي مشخصي ندارد و کساني که در حوزه‌هاي علمي‌ورود مي‌کنند از اين راه نمي‌توانند تامين مالي شوند، گفت: در حوزه‌هاي پژوهشي مرتبط با حوزه پولي و مالي نياز عميقي در اقتصاد کشور وجود دارد که بايد با اختصاص منابع مالي مناسب افراد را به اين حوزه جذب کرد.
مديرعامل بانک قوامين با اشاره به برگزاري مراسم تقدير از پژوهشگران برتر در حوزه پول و بانک به مناسبت هفته پژوهش، افزود: برگزاري اين مراسم اقدامي‌شايسته است و مي‌تواند پژوهشگران را به فعاليت بيشتر در اين حوزه ترغيب کند.  گفتني است؛ هفتمين مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوري در حوزه پول و بانک روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در سالن اجتماعات بانک مرکزي برگزار و از آثار منتخب حوزه پول و بانک و پژوهشگران برتر نظام بانکي تقدير خواهد شد.


 براي نخستين بار در کشور، کيف پول همراه پاسارگاد(کيپاد)، جهت سهولت در انجام تراکنش‌هاي پرداخت خرد، همزمان با ولادت پيامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مشهد مقدس رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، در اين مراسم که با حضور مهندس فلاح جوشقاني معاون وزير و رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، دکتر براري معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها، مهندس رشيديان استاندار خراسان رضوي، مهندس تقي‌زاده خامسي شهردار مشهد مقدس، مهندس آل شيخ معاون شهردار مشهد، دکتر مجيد قاسمي‌مدير عامل بانک پاسارگاد و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مسئولان استانداري و شهرداري، اعضاي شوراي شهر، مقامات محلي و مديران بانک‌پاسارگاد و شرکت ايرانسل، در محل تالارشهرداري برگزار شد، کيف پول همراه پاسارگاد معرفي شد. مهندس فلاح جوشقاني معاون وزير و رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اظهار داشت: امروزه فناوري وجه تمايز در همه کسب و کارهاست که با رعايت اصل استفاده از ظرفيت‌هاي فناوري، نوآوري و خلاقيت مطمئناً کسب و کار را متمايز خواهد کرد. در سال‌هاي اخير در حوزه ICT و زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات در کشور رشد چشمگيري داشته‌ايم. با توجه به تحولات دولت الکترونيک در آينده، در همه عرصه‌ها از جمله بانکداري کاملاً منطبق بر ICT خواهيم بود. دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک پاسارگاد، با اشاره به پيشينه هفت ساله ارائه خدمات من‌کارت در شهر مشهد، اظهار داشت: خدمات کيپاد براي اولين بار در ايران و خاورميانه ارايه مي‌شود و اين خدمت مي‌تواند به عنوان تحولي در عرصه پرداخت خرد مطرح شود. وي با اشاره به‌امکان توسعه اين خدمت در ديگر شهرها با وجود فراهم شدن زير ساخت‌ها، افزود: البته خدمات کيپاد فقط براي مردم مشهد نيست و اين خدمات براي تمام مردم ايران است چرا که هر ايراني سالانه يک يا دو بار به شهر مشهد سفر مي‌کند و به نوعي اين خدمات به تمام مردم کشور ارايه مي‌شود. دکتر قاسمي‌در ادامه تصريح کرد: در سال 1384 اولين شعبه بانک پاسارگاد در جوار بارگاه حرم مطهر امام رضا (ع) افتتاح شد و ما همواره با توسل به آن حضرت در کمال تواضع و فروتني کوشيده‌ايم که بهترين خدمات را مطابق با تکنولوژي‌هاي روز به مردم شريف ايران ارائه کنيم. وي با تأکيد بر لزوم توجه به فناوري‌هاي نو ادامه داد: بحث نوآوري و استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات مي‌تواند سطح زندگي مردم را ارتقاء دهد و ما بر اين اساس در شعبه‌هاي بانکي خود نيز تحول ايجاد خواهيم کرد. در حال حاضر 96 درصد تراکنش‌هاي بانک پاسارگاد به صورت پرداخت مجازي انجام مي‌شود و اين نشان از عملکرد موفق ما در اين زمينه دارد. مديرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به افتخارات متعدد اين بانک خاطرنشان کرد: بحث آموزش همواره از اولويت‌هاي ما بوده است و با توجه به ضرورت آموزش کارآمد، تمامي‌شعبه‌هاي بانک پاسارگاد به ويژه در حوزه خدمات الکترونيک و بانکداري مجازي در اين زمينه فعال هستند. خانم مهندس ميرحسيني، معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد، ضمن اشاره به خدمات الکترونيکي جديد بانک پاسارگاد، به عنوان بانکي تحول آفرين، گفت: در استراتژي‌هاي کلان بانک پاسارگاد، راهبرد مبتني بر خدمات بانکي، در زنجيره ارزش کامل ديده شده است.


يک فعال حوزه فناوري با تاکيد بر اهميت تدوين و تصويب قوانين مرتبط با پول‌هاي رمزي، گفت: بايد هر چه زودتر کميته ويژه اي براي ايجاد پول رمزي خاص کشورمان تشکيل شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، عبدالحميد منصوري درباره کارکرد پول‌هاي رمزي در دنيا، اظهار داشت: تعريفي که براي پول‌هاي رايج به کار مي‌بريم، امروزه تا حد زيادي براي پول‌هاي رمزي منطبق است. وي، تفاوت پول‌هاي رمزي و رايج را در پشتوانه آنها دانست و افزود: معمولا دولت‌ها پشتوانه در پول‌هاي رايج هستند ولي در پول‌هاي رمزي دو نفر به يکديگر اعتماد مي‌کنند. بنابراين پشتوانه پول‌هاي رمزي اعتماد شخص به شخص ديگر است. 
منصوري با بيان اينکه اعتماد اشخاص، پول‌هاي رمزي را به جريان انداخته است، تصريح کرد: اما پول‌هاي رمزي در ايران به صورت گسترده وجود ندارد زيرا دسترسي به اينترنت و آگاهي براي تمام افراد امکان پذير نيست و مورد پذيرش فروشگاه‌هاي مجازي ايراني نبوده ، ضمن اينکه فعاليت‌ها در اين حوزه به صورت غير رسمي‌انجام مي‌شود.
 وي در همين ارتباط از بيت کوين بعنوان يکي از پول‌هاي رمزي مطرح در دنيا نام برد و ادامه داد: با بيت کوين افراد مي‌توان خريدهايي مانند بليت هواپيما و... را انجام دهند؛ امروزه بسياري از مراکز خدماتي و فروشگاه‌هاي مجازي بيت کوين را بعنوان پول رايج مي‌شناسند و آن را قبول مي‌کنند. منصوري افزود: بر اساس آمار مندرج در سايت coinmarketcap.com بيش از ۱۲۰۰ پول رمزي در دنيا با ارزش $۴۳۸,۸۲۵,۴۶۳,۲۹۶ فعال است درحالي که ۱۹۶ کشور در دنيا وجود دارد. اين يعني ۶ برابر کشورهاي دنيا امروزه پول رمزي رد و بدل مي‌شود آنهم درحالي است که پول‌هاي رايج تقريبا به تعداد کشورهاي دنيا وجود دارند. وي با تأکيد براينکه پول‌هاي رمزي پديده اي هستند که بايد آن را بپذيريم، گفت: بايد قوانين و مسائل در حوزه پول‌هاي رمزي را هرچه سريع تر تدوين کنيم تا رونق اقتصادي را بر اساس فناوري اطلاعات داشته باشيم. منصوري ضمن تأکيد بر اهميت تسريع در تصويب قوانين مرتبط با پول‌هاي رمزي، افزود: بايد سريع اين قوانين و رويه‌ها تدوين و تصويب شوند تا کنترل از دستمان نرود. بايد هر چه زودتر کميته ويژه اي براي ايجاد پول رمزي خاص کشورمان تشکيل شود.
 اين فعال در حوزه فناوري تأکيد کرد: مسئولان بايد تدبيري براي ايجاد پول رمزي داخلي اتخاذ کنند تا در معاملات و خدمات داخلي در کنار پول رايج مورد استفاده قرار گيرد. وي با اشاره به نگاه مثبت بانک مرکزي در اين خصوص گفت: شايد مسئولان ملاحظاتي در اين حوزه داشته باشند. اما معمولا در پديده‌هاي جهاني با تاخير زيادي به سراغ آنها مي‌رويم شايد يکي از دلايل اين امر اين باشد که مي‌خواهيم نتيجه نهايي اين پديده‌ها در دنيا را مشاهده کنيم بعد به سراغ شان برويم. 
يادآور مي‌شود، هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با موضوع" نوآوري، بازيگران جديد و کارآيي در کسب و کار مالي" دوم و سوم بهمن ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار مي‌شود.


مديرعامل بانک ملت و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در نشستي مشترک، بر تقويت همکاري‌هاي فيمابين تاکيد کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر حسن قاضي زاده‌هاشمي‌وزير بهداشت در اين جلسه که دکتر صدرالسادات معاون وي نيز حضور داشت، از حمايت‌هاي بانک ملت از اين وزارتخانه و واحدهاي تابعه، قدرداني کرد. وزير بهداشت با اظهار خرسندي از انتخاب دکتر بيگدلي به عنوان مديرعامل جديد بانک ملت ابراز اميدواري کرد همکاري اين دو مجموعه در طرح‌هاي توسعه اي حوزه بهداشت و درمان کشور بيش از گذشته توسعه يابد و انتظارات اين وزارتخانه بيش از پيش تامين گردد. دکتر محمد بيگدلي در اين نشست که رحيم طاهري معاون مديرعامل، محمدعلي خادمي‌مدير امور ناحيه يک و محسن شجاع مدير شعب منطقه چهار تهران نيز وي را همراهي مي‌کردند، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به عنوان يکي از مشتريان ارزنده و وفادار بانک ملت نام برد. مديرعامل بانک ملت از آمادگي اين بانک براي حمايت از حوزه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه بانک ملت همواره تلاش نموده است تعاملات خوبي با وزارت بهداشت و واحدهاي زيرمجموعه داشته باشد و از اين پس نيز اين تعاملات گسترده تر خواهد شد. 


رئيس اداره کل امور موظفين تأمين بخشي از نيازهاي تسهيلاتي مشمولين نظام وظيفه، پس از پايان خدمت وظيفه را از مزاياي طرح سرباز وطن برشمرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، ميرزايي کوتنايي درخصوص طرح تشويقي سرباز وطن گفت: در حال حاضر افراد مشمول خدمت در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران براي تکميل و دريافت دفترچه اعزام به خدمت الزاماً مي‌بايست در بانک سپه يک حساب افتتاح نمايند و به سازمان نظام وظيفه اعلام تا در دفترچه اعزام براي واريز و پرداخت حقوق در حين خدمت وظيفه درج گردد.  شعب بانک سپه بايد ضمن اطلاع رساني به مشمولين درخصوص اين طرح به افتتاح حساب در منوي مخصوص در سيستم شعب اقدام نمايند. وي درباره مزيت اين طرح براي سربازان اظهار داشت: با ورود مشمولين به اين طرح بخشي از نيازهاي تسهيلاتي اين افراد پس از پايان خدمت وظيفه به نسبت سپرده گذاري تأمين مي‌شود. وي گفت: با رعايت کليه ضوابط و مقررات قيد شده در بخشنامه طرح سرباز وطن هيچگونه محدوديتي به منظور افتتاح حساب و دريافت تسهيلات براي مشمولين وجود ندارد و سربازان مي‌توانند پس از پايان دوران خدمت وظيفه و پيوستن به بازار کار به صورت مديريت شده و بهينه از تسهيلات متعلقه استفاده نمايند.


مديرعامل بانک شهر از همکاري اين بانک با اگزيم بانک مجارستان براي تامين مالي توليد مشترک اتوبوس‌هاي درون شهري در ايران خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، دکتر حسين محمد پورزرندي با اشاره به تفاهم صورت گرفته درنخستين کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي ايران ومجارستان، گفت: بر اساس اين تفاهم نامه و با حمايت اگزيم بانک مجارستان در تامين مالي و سرمايه گذاري اين پروژه، توليد مشترک اتوبوس‌هاي ايکاروس در ايران با استفاده از توانمندي توليدکنندگان توانمند داخلي انجام خواهد شد. وي خاطر نشان کرد: بر اين اساس، توليد مشترک يکهزار دستگاه اتوبوس درون شهري با همکاري خودروسازان داخلي و گروه توسعه و معادن شهر (هولدينگ وابسته به بانک شهر) طي مدت سه سال، از برنامه‌هايي است که در اين تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفته است. مديرعامل بانک شهر با اشاره به اهميت اين موضوع خاطر نشان کرد: دولت مجارستان و شرکت ايکاروس براي سرمايه گذاري بلندمدت در توليد مشترک اتوبوس‌هاي درون شهري در ايران، عزم جدي دارند و بانک شهر نيز اين آمادگي را دارد تا تا با انتقال تکنولوژي و توليد مشترک، توسط اين شرکت که يکي از پرسابقه‌ترين شرکت‌هاي توليد کننده اتوبوس در جهان است، به توليد اتوبوس‌هاي درون شهري بپردازد.


بانک صادرات ايران در چهارمين اجلاس مشترک توسعه کيفيت ساختمان، حمل و نقل، راه و شهرسازي با اهداي ٢ نشان ملي مورد تقدير و تجليل قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، چهارمين اجلاس مشترک توسعه کيفيت ساختمان، حمل و نقل، راه و شهرسازي با حضور جمعي از مسئولان کشوري از جمله مشاور رئيس جمهور و رئيس شوراي مناطق آزاد، نمايندگان مجلس، مديران سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي، بانکها و بيمه‌ها در مرکز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد و از بانک صادرات ايران به پاس مسئوليت پذيري و ارائه خدمات با کيفيت در حوزه‌هاي مورد توجه در اين اجلاس، با اعطاي «نشان طلايي پاسخگويي و مسئوليت پذيري در ارائه خدمات بانکي» و «نشان ملي توسعه کيفيت خدمات در صنعت بانکداري» قدرداني به عمل آمد.


بانک رفاه با هدف تامين نيازهاي مالي متقاضيان وهمچنين ارج نهادن به مشترياني که نسبت به بازپرداخت به موقع تسهيلات دريافتي خود اقدام مي‌کنند، تسهيلات در قالب طرح ربيع رفاه ارائه مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، تمامي‌اشخاص حقيقي وحقوقي مي‌توانند به منظور برخورداري از اولويت طرح حاضر از 16 آذر ماه سالجاري براي افتتاح حساب به شعب بانک رفاه مراجعه تا متعاقباً از اين تسهيلات حداکثر تا سقف يک ميليارد ريال بهره مند شوند. به منظور ارج نهادن به مشترياني که نسبت به باز پرداخت تسهيلات دريافتي، يک روز قبل از سر رسيد هر قسط اقدام مي‌کنند، کل سود مستتر در همان قسط مورد بخشش قرار گرفته وسود مزبور به حساب ايشان برگشت داده مي‌شود ودر صورت رويه فوق بابت کل تسهيلات، عملا کل سود مورد بخشش قرار مي‌گيرد.


بانک سامان با دريافت مجوزهاي لازم از بانک مرکزي، فروش ارز مسافرتي با نرخ بازار آزاد را ازطريق شعب منتخب بانک آغاز کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط‌عمومي‌بانک سامان، مديريت بين‌الملل اعلام کرد: فروش ارز مسافرتي شامل گردشگري و زيارتي به نرخ بازار آزاد تا سقف يک‌هزار يورو يا دلار آمريکا به هر متقاضي در شعب جام جم، اقدسيه و فرودگاه‌امام خميني(ره) و تا سقف 5 هزار يورو يا دلار آمريکا يا 10هزار درهم امارات در باجه CIP فرودگاه‌امام خميني (ره) امکان‌پذير است.
بر اساس اين گزارش، باجه CIP و شعبه فرودگاه‌امام خميني (ره) به‌صورت 24ساعته اين خدمت را ارايه خواهند کرد. واحد ارزي شعبه جام جم و شعبه اقدسيه نيز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 تا 15:30 فعال هستند. اين گزارش مي‌افزايد: متقاضيان خريد ارز مسافرتي با نرخ بازار آزاد مي‌توانند با همراه داشتن گذرنامه معتبر، بليت کاغذي يا الکترونيکي مسافرت هوايي (يک‌سره يا دوسره)، ويزاي کشور مقصد (در صورت لزوم) به يکي از شعب منتخب بانک سامان مراجعه کنند. اين گزارش حاکي است، ارز مسافرتي در همان شعبه و پس از دريافت معادل ريالي از مشتري تحويل مي‌شود.


دانش آموزان ايراني که با حمايت بانک گردشگري در مسابقات جهاني رياضيات آسان( Easy Maths) شرکت کرده بودند، پنج مدال رنگارنگ در رده‌هاي سني مختلف کسب کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، مسابقات جهاني رياضيات آسان سال 2017 با حضور بيش از 700 دانش آموز از کشورهاي اروپايي، افريقايي و آسيايي از جمله انگلستان، دانمارک، هند، الجزاير و... در تاريخ سوم دسامبر (12 آذر) در شهر دهلي نو برگزار شد و تيم 11 نفره اعزامي‌از دانش آموزان ايراني که شامل نفرات برتر مسابقات کشوري امسال بودند، با حمايت بانک گردشگري و با عامليت موسسه تتا به اين مسابقات اعزام و موفق به کسب يک مدال طلا توسط آتنا جعفري، دو مدال نقره توسط محمد متين انصاري و سهند مرادي و دو مدال برنز توسط محمد پارسا و غزاله اسکندري شدند. اين رقابتها هر سال با حضور دانش آموزان منتخب از پايه تحصيلي پنجم ابتدايي تا يازدهم متوسطه در کشور هند برگزار مي‌شود. «رضا الماسي»، مديرعامل موسسه تتا ارزيابي مثبت از مشارکت مجموعه‌اموزش و پرورش و مدارس کشور و تشکر از همکاري بانک گردشگري به عنوان حامي‌انحصاري تيم اعزامي‌به مسابقات جهاني دا شت.


در جريان برگزاري مجمع عمومي‌عادي سالانه بانک مسکن، گزارش مربوط به عملکرد سال ۹۵ و صورت‌هاي مالي منتهي به ۳۰ اسفند ماه سال ۹۵ مورد بررسي قرار گرفت. بررسي اين گزارش نشان مي‌دهد: برنامه‌هاي عملياتي بانک مسکن که در سال 95 اجرايي شده است در 12 محور اصلي قابل تشريح و بررسي است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، اولين محور اصلي برنامه‌هاي عملياتي بانک مسکن در سال گذشته، به «تامين مالي خريد، ساخت و تعمير يک ميليون واحد مسکوني» مربوط مي‌شود. گزارش تهيه شده در اين محور حاکي از آن است که طي يک سال 95 تسهيلات خريد مسکن به تعداد 134 هزار و 257 واحد مسکوني به مبلغ 60 هزار و 137 ميليارد ريال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال 94 معادل 72 درصد رشد داشته است. در عين حال تسهيلات ساخت مسکن نيز معادل 122 هزار و 945 فقره با رقمي‌معادل 68 هزار و 553 ميليارد ريال به متقاضيان در سراسر کشور پرداخت شده که نسبت به سال 94 معادل 50 درصد افزايش را نشان مي‌‌دهد. تسهيلات جعاله نيز به 97 هزار و 149 متقاضي به مبلغ کل 9 هزار و 502 ميليارد ريال اعطا شده است.


رئيس اداره‌امور شعب بانک مهر اقتصاد استان آذربايجان شرقي با استاندار ديدار و تبادل نظر کرد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان آذربايجان شرقي؛ مجيد خدابخش - استاندار استان آذربايجان شرقي - در اين ديدار، گفت: بانک مهر اقتصاد از بنگاه‌هاي اقتصادي سالم در عرصه پولي و مالي کشور است که اقدامات چشمگير و قابل توجهي در عرصه‌هاي توليد و اشتغال داشته است. استاندار آذربايجان شرقي گزارش‌هاي ارائه شده درخصوص فعاليت‌هاي اين بانک را شايسته تقدير دانست و ادامه داد: کمک به ايجاد بيش از 180 هزار شغل در حمايت از صنايع توليدي و تبديلي و ارائه بالغ بر 34650 فقره تسهيلات به مبلغ 13500 ميليارد ريال در 20 ماه اخير، قابل تحسين است که جا دارد به نوبه خود از زحمات مديران و کارکنان بانک مهر اقتصاد تقدير و تشکر نمايم و اميدوارم اين روند روبه رشد ادامه داشته باشد. در ادامه، امير بهبودي - رئيس اداره‌امور شعب استان آذربايجان شرقي- با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي بانک مهر اقتصاد در حوزه حمايت از طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي، اظهار کرد: اين بانک با بيش از 700 شعبه در سراسر کشور و 37 شعبه در استان تلاش دارد تا به سهم خود در توسعه و شکوفايي اقتصاد منطقه مثمر ثمر باشد.