عضويت وزرا در ٨٣ شرکت مادرتخصصي 
رئيس فراکسيون شفاف سازي مالي در مجلس بر لزوم استقرار نظام حاکميت شرکتي در اداره شرکت‌هاي دولتي تاکيد کرد.به گزارش خانه ملت، محمود صادقي با اعلام اينکه در نشست فراکسيون شفاف سازي مالي مجلس موضوع شرکت‌هاي دولتي و تکاليف قانوني براي شفاف سازي صورت‌هاي مالي اين شرکت‌ها بررسي شد گفت: طيبي مديرکل دفتر امور شرکت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد گزارشي درخصوص عملکرد مالي شرکت‌هاي دولتي و شرکت‌هاي زيرمجموعه ارائه دادند. در حال حاضر 384 شرکت دولتي در کشور وجود دارد که از رديف بودجه اي برخوردارند که شامل 83 شرکت اصلي مادر تخصصي مي‌باشند.صادقي افزود: در مجموع 986 شرکت در کشور وجود دارد که دولت سهامدار اين شرکت‌ها بوده، البته دولت مالکيت 100 درصدي 384 شرکت را دارا است که صرفا وزرا در ٨٣ شرکت مادرتخصصي و اصلي مجامع اين شرکت‌ها عضو هستند.وي ادامه داد: بودجه شرکت‌هاي دولتي حدود 70 درصد از منابع بودجه را به خود اختصاص مي‌دهد که از سال 90 تا 96 رشد قابل توجهي داشته و در اين راستا بايد بررسي‌هاي دقيقي درباره اينکه نحوه برگزاري مجامع اين شرکت‌ها به چه نحو بوده است انجام شود که آيا تکاليف قانوني رعايت شده يا خير؟

ضرورت حفظ وحدت و حل اختلافات 
نايب رئيس مجلس خواستار حل اختلافات و حفظ وحدت در شرايط کنوني کشور شد.
به گزارش خانه ملت، مسعود پزشکيان در پاسخ به نماينده اي که گفته بود پزشکيان در زمان رياست جلسه وي را بيرون کرده بود، گفت: من مجددا فيلم آن جلسه را مشاهده کردم و هيچ گاه به وي نگفتم از جلسه بيرون برود.نماينده تبريز گفت: همچنين اينجانب در نطق خود به 2 مساله اشاره کرده بودم که منافاتي با اصل 79 نداشت که از سوي برخي نمايندگان مطرح شد.وي ادامه داد: من تاکيد کردم عدالت در مملکت رعايت شود چرا که ايراداتي وجود دارد همچنين به موضوع حفظ وحدت تاکيد کردم.نايب رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه‌امروز به حفظ وحدت نياز داريم، خاطرنشان کرد: خداوند صراحتا دستور به حل اختلاف داده است لذا بايد در چارچوب عدالت رفتار کرد و اگر مي‌خواهيم مقابل هجمه‌هاي آمريکا بايستيم بايد يد واحده شويم./

ارايه لايحه اصلاح قانون مبارزه با پولشويي 
لايحه اصلاح قانون مبارزه با پولشويي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌اعلام وصول شد.به گزارش ايرنا، محمد علي وکيلي عضو هيات رييسه مجلس با قرائت موارد اعلام وصولي گفت: سوال ملي امير خجسته نماينده مردم همدان از مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي درباره علت عدم تدوين آيين‌نامه جامع نحوه پرداخت حقوق و مزاياي اعضاي هيأت مديره بانک‌ها اعلام وصول مي‌شود.وي از ديگر موارد اعلام وصولي را سوال ملي جواد کريمي‌قدوسي نماينده مردم مشهد و کلات از بيژن زنگنه وزير نفت درباره انحصار در پخش فرآورده‌هاي نفتي در نتيجه برندسازي جايگاه‌هاي عرضه سوخت عنوان کرد.عضو هيات رييسه مجلس همچنين از اعلام وصول طرح استفساريه بند 2 ماده 2 قانون ماليات‌هاي مستقيم خبر داد.

توافق هسته‌اي بهترين راه‌حل است
سفير آلمان در کويت با تاکيد بر اين‌که نيازي به بررسي مجدد توافق هسته‌اي نيست، گفت: ما به طور قوي خواستار حفظ اين توافق هستيم.به گزارش ايسنا، کارلفريد برگنر در گفت‌وگو با کونا درباره توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 گفت: ما فکر نمي‌کنيم ايران به توافق هسته‌اي پايبند نبوده است، بنا بر اين نيازي به بررسي مجدد اين توافق نمي‌بينيم.سفير آلمان افزود: ما به طور قوي خواستار حفظ اين توافق هستيم چراکه بهترين راه‌حل است.

روند اجراي حکم «خاوري» 
رييس دادگاه انقلاب درباره روند و نحوه اجراي حکم «محمودرضا خاوري» رييس وقت بانک ملي و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکي توضيحاتي را ارايه داد.حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: اجراي حکم صادره براي محمودرضا خاوري شامل دو قسمت اعم از حبس و جزاي نقدي و بازگرداندن اصل مال است. در رابطه با بخش جزاي نقدي و بازگرداندن اموال، اگر وي اموالي در ايران داشته باشد، حتما اموالش ضبط خواهد شد.غضنفرآبادي افزود: براي اجراي حکم حبس تا زماني که خاوري دستگير نشود، نمي‌توان آن را اجرا کرد و وزارت امور خارجه از طريق پليس اينترپل بايد اين موضوع را پيگيري کند.رييس دادگاه انقلاب درباره روند ابلاغ حکم صادره براي خاوري گفت: ابلاغ راي از طريق آگهي صورت مي‌گيرد؛ زيرا راي غيابي است. البته مدت زمان مشخصي دارد و اگر در مدت مقرر اعتراضي صورت نگيرد، راي قطعي مي‌شود.غضنفرآبادي يادآور شد: طبق حکم صادره از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب، خاوري بابت اتهام اخلال در نظام اقتصادي به 20 سال حبس، اتهام دريافت رشوه به 10 سال حبس و پرداخت 3 ميليون دلار پول نقد به عنوان جزاي نقدي محکوم شده است.

موافقت دادگاه مطبوعات با استمهال اعتماد
در شعبه ۶ دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي شقاقي به پرونده‌هاي روزنامه «اعتماد» و سايت خبري «نماينده» رسيدگي شد.به گزارش ايلنا، در جلسه دادگاه مطبوعات استان تهران به پرونده الياس حضرتي، مديرمسئول روزنامه اعتماد به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي‌و با شکايت دادسراي فرهنگ و رسانه رسيدگي شد. در اين جلسه قاضي شقاقي با درخواست استمهال مديرمسئول روزنامه اعتماد، موافقت کرد.همچنين در اين جلسه پس از رسيدگي به پرونده مدير سايت خبري «نماينده» به اتهام توهين، افترا و نشر مطالب خلاف واقع و با شکايت شاکي خصوصي با نظر هيات منصفه مطبوعات مدير اين سايت مجرم شناخته نشد.

آمادگي تاجزاده براي مناظره با احمدي‌نژاد
معاون سياسي وزارت کشور در دولت اصلاحات از موافقت خود با انجام مناظره با حميد رسايي و محمود احمدي‌نژاد خبر داد.سيد مصطفي تاجزاده در گفت‌وگو با ايلنا، درباره دعوت يک تشکل دانشجويي اصولگرا براي برگزاري مناظره با حميد رسايي درخصوص حوادث سال‌هاي ۷۸ و ۸۸ در دانشگاه تهران گفت: من با انجام اين مناظره با آقاي رسايي در دانشگاه تهران موافقم. البته مناظره‌ درباره اين دو حادثه بايد به صورت جداگانه برگزار شود تا مشخص شود در هر کدام از آن سال‌ها چه بر جامعه گذشته است.وي با اشاره به برگزارکننده اين مناظره اظهار داشت: برگزارکننده اين مناظره صلاح نيست طرفدار يکي از طرفين باشد. به همين دليل پيشنهاد مي‌کنم نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي اصلاح‌طلب و اصولگرا با همکاري و توافق با يکديگر آن مناظره را برگزار کنند تا حرف و حديثي پيش نيايد.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ادامه داد: البته اکثريت مردم مي‌دانند که در هر کدام از اين سال‌ها چه اتفاقاتي رخ داده است ولي اين مناظره مي‌تواند به روشن‌تر شدن ابعاد آن فجايع کمک کند.
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان با تاکيد بر اينکه نزديک به چهار دهه از دوران انقلاب مي‌گذرد هنوز به يک سامان سياسي مناسب و سازنده دست نيافته‌ايم گفت: به اين معني که عملکرد رقبا به جاي اينکه قاعده‌مند باشد و در ذيل منافع عمومي‌پايدار و تعريف شده قرار گيرد، به شدت در کشور مخرب است. مرتضي مبلغ در گفت وگو با «اعتمادآنلاين» افزود: رقابت در نهايت بايد منجر به يک نوع هم افزايي در پيشبرد اهداف ملي شود اما در کشور ما عمدتا عکس اين اتفاق مي‌افتد يعني در رقابت‌ها سعي مي‌شود تا افراد به شدت همديگر را تخطئه کنند. براي حل اين ابرچالش سياسي نياز به زيرساخت‌هايي است.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌تاکيد کرد: وزير خارجه انگليس در ديدار با آقاي صالحي اين پيام را دريافت کرد که نمي‌شود برجام را بدون بهره مندي ايران از منافع آن ادامه داد و طبعا اين پيام از طريق آقاي جانسون بايد به نحوي به‌امريکاييها منتقل شود.به گزارش خانه ملت؛ بهروز کمالوندي گفت: ديدار اين ارزيابي را به ما مي‌دهد که انگليسي‌ها به اين جمع بندي رسيده‌اند که نقش ايران در منطقه ، بارز است و بدون ايران مسائل منطقه قابل حل و فصل نيست .وي افزود: در ادبيات جانسون کاملا مشخص بود که براي حل و فصل مسائل منطقه بايد ايران را به عنوان عاملي اصلي در موضوعات مختلف در نظر گرفت.


نماينده شهرکرد گفت: آمريکا مي‌داند که خواسته انتقال سفارت‌خانه خود به قدس به سادگي محقق نخواهد شد و ادامه اين امر انتفاضه ديگري را شعله‌ور خواهد کرد.به گزارش خانه ملت؛ اردشير نوريان اظهار کرد: نفس تصميم به انتقال سفارت‌خانه‌امريکا به قدس، خبر جديدي نيست به دليل اينکه‌امريکا بارها اين موضوع را مطرح کرده و هر بار با مخالفت جريان اسلامي‌در منطقه و گروه‌هاي مقاومت روبرو شده و همواره يک عقب نشيني از سوي آمريکايي‌ها صورت گرفته است.وي افزود: برجسته کردن اين موضوع توسط آمريکا با وجود اطلاع از حساسيت جهان اسلام، محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطين نوعي سرپوش گذاشتن بر اتفاقات منطقه آسياي جنوب غربي است.


رهبر انقلاب در ديدار کشتي گير کشورمان فرمودند؛
رقابتهاي کشتي آزاد زير 23 سال قهرماني جهان که در لهستان برگزار شد و جمهوري اسلامي‌ايران به مقام هشتم جهان دست پيدا کرد، اگرچه براي ايران يک طلا و دو برنز به همراه داشت و تا حدودي باعث شادي مردم شد، اما ناکامي‌عليرضا کريمي‌براي ما بسيار دردناک بود زيرا به دليل آنکه در صورت برد کريمي‌مقابل کشتي گير روس، مي‌بايست با کشتي گير اسراييل مسابقه بدهد، نتيجه را واگذار کرد. گزارشهاي جهاني حاکي از اين بود که کشتي گير ايران ، آقاي عليرضا کريمي‌به دليل اشارات و فريادهاي مربي خود مبني بر اينکه بايد مغلوب شوي و ببازي ، بازي را باخت. عليرضا کريمي‌در ۱۰ ثانيه آخر در حالي‌ که ۳-۲ از حريف روس خود پيش بود، با اشاره کادر فني به حريف باخت، زيرا حريف دور بعد وي کشتي‌ گير اسراييلي بود.
تقدير رهبر انقلاب از کريمي
عليرضا کريمي‌کشتي‌گير کشورمان با رهبر انقلاب ديدار و گفت‌وگو کرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار عليرضا کريمي‌کشتي‌گير کشورمان در مسابقات جهاني کشتي زير ۲۳ سال جهان و خانواده‌ او، از خودگذشتگي و عزت‌آفريني اين پهلوان جوان را مورد تجليل و تقدير قرار دادند.رهبر انقلاب با تحسين اقدام عليرضا کريمي، کار بزرگ او را از سنخ کار پهلوانان نامداري همچون پورياي ولي دانستند و گفتند: من از اينکه نشان داديد جواني از جوان‌هاي ما حاضر است براي يک هدف بزرگ و بلند پا بر روي نفس خود بگذارد و از حق قطعي و قهرماني مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.ايشان افزودند: قدر اين کار را بدانيد و اجر معنوي آن را از خدا بخواهيد، البته مسئولان نيز نبايد در تجليل و پاداش مادي کوتاهي کنند. در پايان اين ديدار رهبر انقلاب انگشتر خود را به اين کشتي‌گير اهدا کردند.
بازتاب باخت کريمي‌
باخت عمدي عليرضا کريمي‌در مقابل حريف روسي براي اجتناب از مواجهه با نماينده اسراييل توجه رسانه‌هاي بين المللي، بويژه رسانه‌هاي اسراييل را جلب کرد. روزنامه جروزالم‌پُست ضمن انتشار کليپ صحنه باخت کريمي‌نوشت: يوري کالاشينکوف، نماينده اسرائيل يک مدال برنز در گروه وزن ۸۶ کيلو و رده زير ۲۳ سال در مسابقات جهاني قهرماني کشتي در بيدگوشچ لهستان کسب کرد. با اين حال، مبارزه‌اي که او هرگز آن را انجام نداد، تيتر‌هاي (رسانه‌ها) را فراگرفت.پس از اينکه عليرضا کريمي‌براي اجتناب از مواجهه با کالاشينکوف، در برابر حريف روسي مبارزه را (عمدا) از دست داد، دولت ايران از اقدام قهرمانانه و نجيب او استقبال کرد."کريمي‌در مسير شکست دادن کشتي‌گير روسي و مسابقه نهايي با کشتي‌گير اسرائيلي بود که مربي‌اش به او گفت: "تو بايد ببازي عليرضا."وبگاه بريکينگ اسرائيل نيوز، کليپ باختن کريمي‌را منتشر کرد و نوشت: براي سال‌ها، ورزشکاران اسرائيلي در وقايع ورزشي در کشورهاي عربي و اسلامي‌با تحريم، تحقير و موانع تدارکاتي مواجه شده‌اند.روزنامه يهودي جيويش نيوز ادعا کرد کشتي‌گير ايراني پس از اينکه به او دستور عدم مبارزه با يک کشتي‌گير اسرائيلي داده شد، عصباني شد. اين روزنامه نوشت: پس از اينکه به عليرضا کريمي‌گفته شد که بايد براي اجتناب از مواجهه با حريف اسرائيلي ببازد، او ابراز نااميدي کرد.وبگاه خبري عاروتس شوع در اين باره نوشت: عليرضا کريمي‌عمدا در مبارزه باخت، زيرا پيروزي به معناي مبارزه با حريف اسرائيلي خواهد بود.جمهوري اسلامي، اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسد و ورزشکاران خود را از رقابت با اسرائيلي‌ها منع مي‌کند."وبگاه يهودي جي‌تي‌اي سخنان کريمي‌را تيتر خود قرار داد و نوشت: کشتي‌گير ايران گفت: هنگامي‌به کريمي‌دستور داده شد براي پرهيز از مواجهه با (کشتي‌گير) اسرائيلي مبارزه را ر‌ها کند، دنيا روي (سرش) خراب شد.وبگاه تايمز آو اسرائيل نيز خبر باخت کريمي‌را پوشش داد و نوشت: نظام ايران از قهرمان کشتي‌گير که براي پرهيز (از مواجهه) با (حريف) اسرائيلي باخت، استقبال کرد.جمهوري اسلامي، دولت ما را به رسميت نمي‌شناسد و آن را مانند آمريکا در همان جايگاه شيطان بزرگ قرار مي‌دهد و ورزشکارانش را از رقابت با اسرائيلي‌ها منع مي‌کند."

رییس‌ جمهور در دیدار وزیر خارجه انگلستان تاکید کرد:
دو سال بعد از بازگشايي مجدد سفارت انگليس در تهران، بوريس جانسون وزير امور خارجه انگليس براي سفري دو روزه به تهران آمد.وي ابتدا با همتاي ايراني خود به رايزني پرداخت و پس از آن به ديدار علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي‌رفت. ديدار با علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، آخرين ديدار در اولين سفر جانسون به ايران بود.
اما جانسون در دومين روز سفر خود به ديدار حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان رفت. رييس جمهور در ديدار «بوريس جانسون» وزير امور خارجه انگلستان، با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوستانه و متوازن ايران و انگليس در راستاي تأمين و تضمين منافع مشترک، گفت: مناسبات دو کشور باوجود فضاي پس از برجام متناسب با ظرفيت‌هاي همکاري نبوده و بايد براي رسيدن به نقطه مطلوب در روابط و همکاري‌هاي فيمابين، تلاش بيشتري انجام شود. حجت‌الاسلام حسن روحاني در اين ديدار با بيان اينکه همکاري ايران و 1+5 در اقدامي‌بزرگ منجر به توافق ارزشمند و بين‌المللي برجام شد، اظهارداشت: بايد تصميم و اراده مبني بر استفاده از فضاي پس از برجام براي توسعه همه جانبه مناسبات و همکاري‌ها را در مقام عمل نشان داده و شاهد آثار آن باشيم.روحاني با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاري‌هاي بانکي ايران و انگلستان در راستاي اجراي برجام، خاطر نشان کرد: اجرا و حفظ برجام حائز اهميت بوده و معتقديم که همه و بويژه ملت ايران بايد بتوانند از منافع برجام بهره‌برداري کنند.رييس جمهور با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي‌ايران بدنبال برقراري صلح و ثبات پايدار، پايان يافتن جنگ و خونريزي و ريشه کن شدن تروريسم در منطقه است، گفت: گفتگوي لندن با تهران مي‌تواند به همکاري براي ثبات بيشتر در منطقه منجر شود.روحاني افزود: امروز به خوبي روشن است که ايران با نقش آفريني سازنده خود دو کشور منطقه را از نابودي و تروريسم نجات داده است و هيچ کس نمي‌تواند ترديدي در اقدامات مثبت ايران در منطقه داشته باشد.رييس جمهور خاطرنشان کرد: شرايط منطقه به گونه‌اي است که نبايد در آتش آن دميده شود و تصميم اخير رييس جمهور آمريکا در انتقال سفارتخانه اين کشور به قدس شريف، تصميمي‌نادرست و بنزيني بود که در آتش منطقه ريخته شد.
بوريس جانسون وزير امور خارجه انگلستان نيز در اين ديدار با بيان اينکه‌امروز به واسطه برجام فرصت‌هاي خوبي براي توسعه روابط و همکاري‌هاي ايران و انگلستان فراهم شده است، گفت: مصمم به گسترش همه جانبه مناسبات تهران – لندن در بخش‌هاي مختلف هستيم.وزير امور خارجه انگلستان با تأکيد بر اينکه برجام توافق مثبتي است که بايد ادامه پيدا کرده و مردم ايران بتوانند از منافع اقتصادي آن بهره‌مند شوند، اظهار داشت: فرصت‌هاي تجاري و اقتصادي بسيار خوبي در ايران وجود دارد و علاقه داريم شرکت‌هاي انگليسي نيز بتوانند در پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري ايران مشارکت کنند.جانسون با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌ايران اقدامات مثبتي در مسير مبارزه با تروريسم و توسعه صلح و ثبات در منطقه انجام داده است، گفت: انگلستان تصميم رييس جمهور آمريکا در انتقال سفارت اين کشور به قدس را اقدامي‌مناسب قلمداد نمي‌کند.
بوريس جانسون در ادامه ديدارهايش با علي‌اکبر صالحي معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي‌در محل اين سازمان ديدار کرد.
گفت‌وگوهاي صريح 
البته پس از آنکه جانسون با ظريف ديدار کرد، گزارشي از اين ديدار از سوي وزارت امور خارجه منتشر شد. اما لندن مذاکرات وزيران امور خارجه انگليس و ايران درباره پرونده‌هاي کنسولي شهروندان را صريح و شفاف توصيف کرد.به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، بوريس جانسون وزير امور خارجه انگليس در سفري دو روزه وارد تهران شد تا خواستار آزادي نازنين زاغري راتکليف شهروند دو تابعيتي ايراني انگليسي شود.سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس با انتشار بيانيه‌اي مذاکرات جانسون با محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران درباره موارد کنسولي را شفاف و صريح دانست.وي در ادامه بيانيه خود آورده است: دو طرف در اين ديدار به صراحت درباره موانع موجود در روابط دو کشور از جمله نگراني‌هاي وزير امور خارجه درباره موارد کنسولي مربوط به شهروندان دو تابعيتي گفت‌وگو کردند.بنابر گزارش رويترز، سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس در اين بيانيه اشاره مستقيم به نازنين زاغري راتکليف که 19 ماه است به دليل اتهامات امنيتي در ايران در حبس به سر مي‌برد، اشاره نکرده است اما پرونده وي پس از آنکه جانسون در نشستي در پارلمان انگليس گفت که زاغري در جريان سفرش به ايران به جوانان آموزش خبرنگاري داده است بار ديگر در مرکز توجهات قرار گرفت.اين در حالي است که لندن و خانواده نازنين زاغري بيش از اين تاکيد کرده بودند که وي تنها براي ديدار با اعضاي خانواده‌اش و گذراندن تعطيلات به ايران سفر کرده بود.وزير امور خارجه انگليس پس از بيان اين اظهارات تصريح کرد که قصد سخت‌تر کردن پرونده زاغري را نداشته و وي براي گذراندن تعطيلات به ايران سفر کرده بود. اما روزنامه گاردين به نقل از ريچارد راتکليف، همسر نازنين زاغري که پيش از اين از جانسون خواسته بود تا وي را به تهران ببرد تا بتواند با همسرش ديدار کنند اما اين اتفاق محقق نشد، نوشت:بوريس جانسون در تهران تلاش خواهد کرد با همسرش در زندان ديدار کند و ملاقاتي با رئيس قوه قضاييه ايران داشته باشد که مستقل از دولت ايران عمل مي‌کند و مسئول رسيدگي به پرونده زاغري است، داشته باشد البته تاکنون خبري در زمينه انجام يا عدم انجام اين دو ديدار در رسانه‌هاي دو کشور منتشر نشده است از ديگر سو با توجه به رايزني کوتاه وزير خارجه انگليس با پادشاه عمان در روز گذشته برخي از کارشناسان معتقد هستند که انگليسي‌ها در کنار رايزني‌هاي مستقيم خود با ايران در مورد مسائل کنسولي مطرح بين دو کشور در تلاشند از ظرفيت کشور عمان با توجه به نوع روابطي که با ايران دارد براي ميانجي گري در اين زمينه استفاده کنند .


دادستان تهران در توضيح پيرامون آخرين وضعيت پرونده بانک سرمايه و صندوق ذخيره فرهنگيان، تعداد متهماني که مورد تحقيق قرار گرفته‌اند را 80 نفر و تعداد افراد بازداشتي را 42 نفر اعلام نمود که تعدادي از آن‌ها با توديع وثيقه آزاد شده‌اند. جعفري دولت‌آبادي در رد برخي ادعاها مبني بر کم کاري قوه قضاييه در بحث معوقات بانکي، با اشاره به پرونده بانک سرمايه اظهار داشت: در اين پرونده که نماد فساد اقتصادي است، پيگيري‌هاي زيادي انجام شده است. بانک سرمايه در آبان ماه سال 1395 فهرست 31 نفره از بدهکاران خود را به دادستاني تهران اعلام نمود که در حال حاضر 10 نفر از افراد مرتبط با بدهکاران اين بانک در بازداشت به سر مي‌برند که مجموع بدهي سي و يک نفر، 8 هزار ميليارد تومان است. برخي از اين افراد که به لحاظ منع قانوني از ارائه مشخصات آن‌ها معذوريم، طبق تصميم دادگاه آزاد شدند که با اعتراض دادستاني و پذيرش آن در محکمه، مجدداً بازداشت شدند، لذا اين ادعا که دستگاه قضايي اقدامي‌نکرده، دور از انصاف است. وي افزود: در حال حاضر 10 نفر در رابطه با معوقات و تسهيلات کلان بانک سرمايه در بازداشت به سر مي‌برند و تاکنون هزار ميليارد تومان از 8 هزار ميليارد معوقات بانک سرمايه وصول شده است. جعفري دولت‌آبادي در بي مبنا خواندن اظهارات عده‌اي پيرامون پرونده بانک سرمايه و فهرست 20 نفره متهمان اين پرونده افزود: اولاً فهرست مذکور مشتمل بر اسامي‌31 نفر است؛ ثانياً 10 نفر از اين افراد و متهمان مرتبط با پرونده بانک سرمايه در بازداشت به سر مي‌برند و ثالثاً طي چند سال اخير چندين بار مديران بانک سرمايه عوض شده‌اند و مديران اين بانک هنوز هم همکاري لازم را در اين زمينه با دادستاني ندارند و تاکنون دو بار با بدهکاران بانک سرمايه جلسه تشکيل شد و تاکيد گرديده در صورت عدم پرداخت بدهي‌ها، بانک مکلف به اقدام از طريق مجاري ذي‌ربط خواهد بود. دادستان تهران با اعلام اين که يکي از بدهکاران بانکي که نام وي در فهرست بانک سرمايه درج شده، خود مديرعامل يک بانک خصوصي است، گفت: با توجه به اين سمت، ادعاي وي دائر بر عدم علم و آگاهي قابل پذيرش نيست و البته اين فرد مدعي است به بانک سرمايه بدهکار نمي‌باشد. جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به برخي اظهارات مبني بر اين که قوه قضاييه تحمل انتقاد را ندارد، اظهار داشت: انتقاد متفاوت از توهين، تحقير و تخريب است و توهين به دستگاه قضايي از آنجا که ضامن تحقق عدالت و آزادي‌هاست و اقتدار آن بايد حفظ شود، به هيچ وجه پسنديده نيست.  جعفري دولت‌آبادي خطاب به دادياران تحقيق با تاکيد بر اهميت احضار افراد و سپس جلب آن‌ها، با استثناء نمودن پرونده‌هاي مهم مانند ترور و قتل، دقت در احضار يا جلب اشخاص را ضروري خواند و افزود: در پرونده‌هاي مالي به ويژه در مواردي که رابطه شاکي و مشتکي‌عنه منشا قراردادي دارد بايد سنجيده‌تر عمل کرد و احضار افراد يا جلب آن‌ها بدون مستندات کافي بر انتساب جرم صحيح نيست. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: نتيجه بذل و بخشش کشورهاي منطقه را آمريکا اينگونه پاسخ داد، پول را از آنان گرفت اما همه آرمان‌هاي عربي و اسلامي‌را به پاي رژيم صهيونيستي ذبح کرد.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور گفت: در روزهاي گذشته در ميان حوادث متعددي که در سطح منطقه و بين الملل رخ داده که هر کدام در جاي خود با اهميت بود هيچ يک به‌اندازه اقدام ناشيانه رئيس جمهور آمريکا درباره دستور جابجايي سفارت اين کشور در فلسطين اشغالي قلوب مسلمانان را آزرده نکرد حتي کشورهاي دوست آمريکا نيز اين اقدام ناپسند و غير عقلاني را تقبيح کردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: هيچ يک از رؤساي جمهور آمريکا چنين رفتار ناشايستي نداشتند اما رئيس جمهور آمريکا پس از تماس تلفني با چند تن از رؤساي کشورهاي عربي با گستاخي به چنين عملي دست زدند. لاريجاني تصريح کرد: اخبار پشت صحنه حکايت از آن دارد که اين کار در چارچوب طرحي سامان يافته است که از قبل با برخي کشورها در حمايت از رژيم صهيونيستي، عادي کردن روابط با اين رژيم و به فراموشي سپردن ماجراي غم انگيز ملت فلسطين، هماهنگي صورت گرفته است که اگر چنين باشد اين کشورها تمام حيثيت خود را حراج کردند براي هيچ. وي افزود: ما نمي‌خواهيم چنين اخباري را باور کنيم اما محاسبات ساده اي نشان مي‌دهد آمريکا در اين ماجرا چه فضاحتي ايجاد کرده است و اگر کشورهاي اسلامي‌و عربي حساب خود را جدا نکند از حيثيت خود چيزي باقي نخواهند گذاشت و ملت‌هاي مسلمان را در مقابل خود خواهند ديد.
لاريجاني ادامه داد: چندي پيش رئيس جمهور آمريکا در مانور سياسي که در منطقه داشت، و با سر و صدا به خلاف مواضع دوره تبليغات انتخاباتي خود، حرف‌هاي جديدي سر داد در ازاي آن حدود 500 ميليارد دلار از اموال منطقه را به جيب زد و با کمال وقاحت اعلام کرد وقتي سعودي‌ها و برخي از کشورها قول پول را در اين حد به ما دادند در جلسه آنها حضور يافتم حتي اخيرا نيز از کشور بحرين نگذشت و با پررويي در توئيت خود اعلام کرد پول خوبي از فروش سلاح به اين کشور حاصل کردم.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور تصريح کرد:در اين ماجرا، جدا از حماقت آمريکا، بيشترين خسارت را اين کشورها دادند، چرا؟ اگر آمريکا بدون اطلاع آنها چنين اقدامي‌انجام داده که نشان دهنده کمال بي اعتنايي آمريکا به اين کشورها است،اين اقدام يادآور سخنان چند دهه قبل کسينجر است که گفته بوده ارزش منابع نفتي کشورهاي عربي براي ما خيلي بيشتر از خود آنها است، علي القاعده در چنين فرضي بايد در رفتار اين کشورها آثاري از تنبه ديده شود که دولت و ملت خود را اينگونه تحقير نکنند.