به روز رساني نسخه جديد همراه بانک بانک قرض الحسنه مهر ايران
اداره فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض الحسنه مهر ايران از اعمال تغييرات و بروز رساني همراه بانک، در نسخه سيستم عامل اندرويد خبر داد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، اين نرم افزار به منظور استفاده مشتريان از امکانات جديد در سايت رسمي‌بانک به نشاني www.qmb.ir به روز رساني شده است. انجام تراکنش‌ها در بستر پيامکي، افزايش سقف انتقال وجه روزانه، افزايش طول کاراکتر رمز برنامه، نمايش شماره پيگيري در رسيد كليه تراكنش‌هاي انجام شده، امكان افزودن كارت شتابي در حالت ورود مهمان، به روزرساني خودكار مانده پس از انجام تراكنش‌هاي مالي و ... بخشي از امكانات و سرويس‌هاي جديد راه‌اندازي شده در اين نسخه مي‌باشد. اين نرم افزار، در صورت عدم ارتباط اينترنتي انتهاي انجام تراکنش، براي سرويس‌هاي انتقال وجه حساب و کارت (غير شتابي)، پرداخت قبوض، موجودي و گردش و پرداخت اقساط تسهيلات، طي مشاهده پيامي‌به کاربر، امکان انتخاب و انجام تراكنش در بستر پيامكي را فراهم مي‌كند. 

اجراي طرح«کارشا مال» در باشگاه مشتريان بانک ملت
باشگاه مشتريان بانک ملت با هدف اجراي طرح شرکاي تجاري باشگاه مشتريان، طرح جديدي را با عنوان"کارشا مال"، به مرحله اجرا گذارد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين طرح نيز همانند روال گذشته، تمامي‌اعضاي باشگاه مشتريان در ازاي خريد از شرکاي تجاري معرفي شده در وب‌سايت باشگاه مشتريان، از درصد تخفيف معين شده براي هر يک از مجموعه‌ها بهره‌مند خواهند شد. بر اساس اين گزارش، در اين دوره از اجراي طرح، اعضاي باشگاه مشتريان بانک ملت مي‌توانند علاوه‌ بر خريد حضوري از شرکاي تجاري معرفي شده، از شرکاي تجاري ديجيتالي مانند ديجي کالا، تپسي، اسنپ فود، آژانس مسافرتي علي بابا و... نيز به‌صورت غيرحضوري و با تخفيف خريد کنند. در اين طرح، اعضاي باشگاه مشتريان بانک ملت در ازاي واگذاري ۵ کارشا، کد تخفيف خود را از وبسايت باشگاه مشتريان دريافت و با ورود کد تخفيف در وب‌سايت شريک تجاري، خريد خود را با مبلغ کمتر انجام مي‌دهند.

برگزاري قرعه کشي سومين مرحله جشنواره دوجين بانک سرمايه
مراسم قرعه کشي مرحله سوم جشنواره دوجين بانک سرمايه در محل ساختمان ادارات مرکزي اين بانک برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، قرعه کشي مرحله سوم جشنواره دوجين با حضور مديران ارشد بانک سرمايه روز شنبه مورخ 18 آذر ماه در محل ساختمان ادارات مرکزي اين بانک برگزار گرديد. گفتني است جشنواره دوجين بانک سرمايه در ماه‌هاي منتهي به دوازدهمين سالگرد تاسيس اين بانک برگزار و از دوشنبه مورخ 13 آبان ماه مرحله چهارم آن آغاز شده است و مشتريان و هم‌وطنان عزيز مي‌توانند تا 12 دي ماه جهت شرکت در مرحله چهارم جشنواره اقدام کنند. هم وطنان گرامي‌مي‌توانند آخرين اخبار اين جشنواره را از طريق وبسايت بانک سرمايه به نشاني www.sbank.ir، کانال تلگرام بانک سرمايه به نشاني https://telegram.me/sarmayebank و يا صفحه اينستاگرام بانک به نشاني www.instagram.com/banksarmaye دريافت نمايند.

بانک سامان 10هزار ميليارد ريال اوراق گواهي سپرده منتشر مي‌کند
بانک سامان با مجوز بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، 10هزار ميليارد ريال اوراق گواهي سپرده مدت‌دار، ويژه سرمايه‌گذاري (عام) منتشر مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، اوراق گواهي سپرده بانک سامان به صورت مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري (عام)، با نام و از طريق سامانه سيما منتشر خواهد شد. بر اساس اين گزارش، اين اوراق يک‌ساله با سود 16 درصد سالانه و معاف از ماليات است و سود آن به‌صورت ماهانه پرداخت مي‌شود. نرخ بازخريد اوراق در شعب بانک نيز 14 درصد سالانه تعيين شده است. اين گزارش حاکي است، فروش اوراق گواهي سپرده مدت‌دار، ويژه سرمايه‌گذاري (عام) بانک سامان از روز دوشنبه 20 آذرماه در شعب بانک در سراسر کشور آغاز مي‌شود و تا پايان روز 26 آذر ماه به مدت 6 روز کاري ادامه دارد.

شماره سيناکارت دائمي‌شد
در راســتاي افــزايش رضايتمندي مشتريان و به منظور تکميل زنجيره خدمات بانکي، قابليت جديدي در زمينه صدور کارت بانکي در بانک سينا فراهم شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، با اين قابليت مشتريان مي‌توانند در صورت مفقودي، انقضاء کارت يا مواردي که منجر به مخدوش شدن کارت شود در صورت تمايل، سينا کارت جديد را با همان شماره قبلي دريافت کنند. اين امکان براي کارت‌هاي نقدي و خريد بانک سينا امکانپذير شده که در تسهيل انجام خدمات بانکي هموطنان موثر است.  توسعه خدمات بانکداري الکترونيک در کنار ارتقاء کيفيت اين خدمات جزو استراتژي‌هاي بانک سينا است که در سال‌هاي اخير با جديت دنبال شده است.

پرداخت سود سهام شرکت گروه مپنا از طريق شعب بانک سپه
براساس قرارداد منعقده ميان اين بانک و شرکت گروه مپنا عمليات پرداخت سود سهام سهامداران شرکت مذکور هم اکنون از طريق کليه شعب بانک سپه آغاز شده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، در اين راستا سهامداران حقيقي شرکت ياد شده ضمن مراجعه به شعب اين بانک با ارائه مدارک هويتي معتبر مي‌توانند سود سهام خود را دريافت و يا به ساير حساب‌هاي خود انتقال دهند. شايان ذکر است بانک سپه به عنوان نخستين بانک ايراني و دولتي بيش از 90 سال سابقه درخشان در عرصه بانکداري و ارائه خدمات مناسب به مشتريان، عامليت پرداخت سود سهام تعداد زيادي از شرکت‌هاي سهامي‌بورسي و فرابورسي را از سال‌هاي گذشته از طريق شعب سراسر کشور به عهده دارد.

توسط رييس کل بانک مرکزي مطرح شد؛
رييس کل بانک مرکزي با بيان اينکه در موضوعاتي که منافع کل نظام بانکي مطرح است بايد تمام بانکها و موسسات اعتباري همسو و همراه باشند گفت : حال که منافع ناشي از ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي نصيب خود شبکه بانکي شده است بنابراين انتظار مي‌رود تمام بانک‌ها با حساسيت مضاعف و احساس مسئوليت بيشتر نسبت به شکل‌گيري مجدد موسسات غيرمجاز، هوشيار باشند و در رسيدن به هدف و ماندگاري در نقطه مطلوب که ريشه‌کني کامل غيرمجازهاست، بانک مرکزي را ياري کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، سيف در جلسه با مديران عامل بانک‌هاي دولتي، خصوصي و موسسات اعتباري تصريح کرد: بانک مرکزي براي ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي همت کرده است و تا رسيدن به نتيجه مطلوب و کامل همچنان تلاش خواهد کرد. يکي از دلايل اصلي رعايت مصوبه نرخ سود بانکي اين بوده است که ديگر موسسه غيرمجاز فعالي نداريم که بتوانند اخلال ايجاد کنند و باعث شوند بانک‌ها براي رقابت با آنها قانون را رعايت نکنند.
سيف در اين جلسه با اشاره به اهميت روزافزون نظام بانکي در تحقق اهداف اقتصادي کشورگفت: کاهش نرخ سود بانکي، اجراي طرح ضربتي اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج ، حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، کمک به آسيب ديدگان زلزله غرب کشور و تغيير تدريجي در گرايش تسهيلات دهي نظام بانکي به سمت تامين مالي خرد از مهمترين اقدامات شبکه بانکي است که آثار و نتايج مثبتي براي اقتصاد کشور داشته و در جامعه انعکاس خوبي از چهره نظام بانکي داشته است.
رييس کل بانک مرکزي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درخصوص شايعاتي مبني بر حذف ارز مبادله اي برخي کالاها گفت: اخيرا برخي شايعات براي حذف ارز مبادله اي کاغذ مطرح شده که به هيچ عنوان صحت ندارد و ارز مبادله اي براي کالاهاي اساسي و دارو همانند روال قبل تخصيص مي‌يابد.
رئيس کل بانک مرکزي ضمن تاکيد بر اين موضوع که برخي افراد با هدف تخريب موفقيت‌هاي بانک مرکزي و نظام بانکي در مقوله‌هاي مختلف از جمله رعايت نرخ سود بانکي سعي مي‌کنند افکار عمومي‌را به انحراف بکشند، اقدامات انجام شده براي کاهش نرخ سود بانکي از سوي بانک‌ها را مثبت ارزيابي کرد و افزود: کاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانکي، منجر به ساماندهي قيمت تجهيز منابع شده و همين امر کمک شاياني به از بين رفتن خلا هزينه- درآمد در بانک‌ها کرده است و کل اقتصاد کشور با افزايش توان تسهيلات دهي بانک‌ها با نرخ سود پايين تر، مي‌تواند از مزاياي کاهش نرخ سود بهره ببرد.
رئيس شوراي پول و اعتبار با قدرداني از همکاري نظام بانکي براي عملياتي شدن طرح ضربتي وام ازدواج عنوان کرد: در طرح ضربتي وام ازدواج با پرداخت بيش از ۵۲۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه ، نظام بانکي نشان داد که ظرفيت بالايي براي حمايت از آحاد جامعه دارد. پرداخت اين تعداد وام قرض الحسنه مهر تاييدي بود بر اين ادعا که نظام بانکي علي رغم تمام انتقادات و تخريب‌ها، منابع قرض الحسنه را در سرفصل‌هاي مجاز براساس تکاليفي که قانون بر عهده آن گذاشته است، تخصيص مي‌دهد. وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اوراق منتشر شده از سوي برخي بانک‌ها تصريح کرد: با همکاري و هماهنگي سازمان بورس، تعدادي از بانک‌ها نسبت به انتشار اوراق مشارکت با نرخ سود واقعي و تعديل شده اقدام کرده‌اند که باعث تعديل و واقعي سازي نرخ سود اوراق مشارکت در بخش‌هاي مختلف اقتصاد مي‌شود. دکتر سيف در ادامه سه چالش بزرگ نظام بانکي را شامل عدم تعادل در درآمد- هزينه، عدم تعادل در دارايي- بدهي و عدم تعادل در نقدينگي خواند و تصريح کرد: در بعد دارايي و بدهي، بانک‌ها به تزريق منابع جديد همچون افزايش سرمايه نياز دارند. در بعد هزينه- درآمد نسبت به راهکارهاي کاهش هزينه‌هاي عملياتي و غير عملياتي لازم است اهتمام جدي از سوي بانک‌ها وجود داشته باشد. در بحث عدم تعادل نقدينگي نيز بانک مرکزي از طريق اختصاص خطوط اعتباري در قالب قوانين و مقررات، به حل مشکلات نقدينگي بانک‌ها کمک کرده است.


با تلاش کارشناسان فناوري اطلاعات بانک پارسيان، فاز دوم"خانه پارسيان "با تکيه بر توانمندي‌هاي داخلي بانک راه‌اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، زماني رئيس اداره توسعه فناوري اطلاعات بانک پارسيان در اين رابطه گفت: فاز دوم سامانه "خانه پارسيان" شامل نوآوري‌هايي در محيط کاربري، فعال سازي و غيرفعال سازي رمز يکبار مصرف پيامکي و همچنين ارائه خدمت تغيير رمز اول و دوم خدمات غيرحضوري در دسترس کاربران اين خدمت قرار گرفته است. زماني افزود : سامانه "خانه پارسيان"در حال حاضر رقيبي درشبکه بانکي ندارد و به عنوان نخستين سامانه مديريت خدمات غيرحضوري بانکي کشور قادراست تمامي‌نيازهاي مشتريان محترم اعم از فعال سازي، غيرفعال سازي خدمات اينترنت بانک، همراه بانک، ديجي بانک و تلفن بانک پارسيان را مرتفع ساخته و با استفاده از مکانيزم‌هاي زيرساختي پيچيده و هوشمند، استفاده کامل از مجموعه خدمات الکترونيک و هرآن چيزي که از طريق سامانه‌هاي غيرحضوري بانک پارسيان ارائه مي‌شود را بدون مراجعه حضور مشتري به شعب بانک، امکان پذير نمايد. 


 دوره‌اموزشي هوش تجاري و داده کاوي در حوزه بانکداري با حضور دکتر سهماني مديرعامل، اعضاي هيأت مديره، مديران و روساي بانک رفاه برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ در اين دوره‌اموزشي دکتر جمال شهرابي عضو هيأت علمي‌دانشگاه صنعتي اميرکبير و دبيرکنفرانس‌هاي داده کاوي ايران به بررسي مقدمات هوش تجاري و داده کاوي در حوزه بانکداري و همچنين ضرورت‌ها و مزاياي استقرار اين سيستم در نهادهاي مالي و خدماتي پرداخت. هوش تجاري مجموعه توانايي‌ها، فناوري‌ها، ابزارها و راهکارهايي است که به درک بهتر مديران از شرايط کسب و کار کمک مي‌کند. ابزارهاي هوش تجاري، ديدگاه‌هايي از شرايط گذشته، حال و آينده در اختيار مديران و تصميم گيران سازماني قرار مي‌دهد. مواردي از قبيل بازاريابي، مديريت ريسک، تشخيص تقلب، مديريت پورتفوليو، مبادلات اوراق بهادار، مبارزه با پولشويي، داشبوردهاي مديريتي و کارت امتيازي متوزان از جمله کاربردهاي هوش تجاري و داده کاوي در صنعت بانکداري به شمار مي‌رود.


 احتشام فلا‌ح‌فر عضو هيأت مديره پست بانک ايران اظهارداشت: بنگاه‌هاي اقتصادي و بانک‌ها به دو صورت رشد مي‌کنند؛ يا براساس امکانات موجود ظرفيت‌سازي مي‌کنند و يا در ابتداي مسير رشد؛ اهداف و آينده خود را تعريف مي‌کنند و در مسير رسيدن به اهداف، ظرفيت‌ها و امکانات خود را فراهم مي‌کنند که درراستاي اين دو‌مورد به نظر بنده اگر در مسير رشد و ترقي ابتدا ظرفيت ايجاد شود بهتر است. وي تصريح کرد: پست بانک ايران داراي امکانات و ظرفيت‌هاي بالقوه بسياري ازجمله دارا بودن بيش از 8 هزار باجه خدمات بانکي شهري و روستائي درسطح کشور است که بعنوان نقطه قوت آن محسوب شده و بايستي از اين ظرفيت بهينه استفاده شود. فلاح‌فر افزود: خدمات اعتباري پست بانک ايران در سه حوزه؛ بانکداري خرد، بانک توسعه‌اي و تخصصي حوزه ICT و IT و همکاري با فعالان اقتصادي ارائه مي‌شود. البته اين بانک بعنوان گسترده‌ترين خرده‌بانکدار کشور، مشتريان خود را درحوزه روستائي و مناطق شهري نيز تأمين مالي مي‌کند که اين مهم جهت خريد ابزارکار و تجهيزات موردنياز براي توليد در راستاي اشتغال‌زائي و رونق اقتصادي مناطق روستائي و کم برخوردار بوده و بسيار مؤثر مي‌باشد.


نخستين جشنواره حسابداران، حسابرسان ومديران مالي و اجرايي کشور جهت اعتلاي حرفه حسابداري در ايران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ چهاردهمين همايش سالانه انجمن حسابداري ايران همزمان با بيستمين سالگرد تأسيس اين انجمن با حضور مديران، کارشناسان حسابداري، حسابرسي و مالي، مديرعامل، قائم مقام و معاونين و مديران کوثر برگزار و منتخبين انجمن حسابداري ايران با راي هيأت داوران انتخاب و معرفي شدند. ناصر پرتوي رئيس انجمن حسابداران ايران محور اصلي اين همايش را نظم و انضباط مالي عنوان نمود. پرتوي سپس با بيان به لزوم پيروي از استانداردهاي بين‌المللي گزارشگري مالي به منظور برقراري شفافيت و انضباط مالي و حضور بنگاه‌هاي اقتصادي در بازارهاي جهاني، افزود: در حال حاضر اگرچه از سوي سازمان‌هاي مرتبط، اقداماتي به منظور پياده‌سازي استانداردهاي بين‌المللي گزارشگري مالي (IFRS) انجام شده‌اما اين موضوع هنوز در همه بنگاه‌هاي کشورمان نهادينه نشده است. دکترعلي ثقفي بنيانگذار انجمن حسابرسي ايران با بيان موفقيت‌هاي کسب شده در انجمن حسابداري ايران گفت: رشد حسابداري وحسابرسي درايران ماحصل تلاش‌هاي بزرگان حسابداري بوده که استقبال ازاين رشته در دانشگاه‌ها مويد اين مطلب است. دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر در حاشيه اين همايش با اشاره به نقش تکنولوژي و همگامي‌با علم روز در حسابداري گفت: رويکرد حرفه حسابداري در مقابل تغيير و توسعه شتابان فناوري اطلاعات و تاثير آن بر حسابداري چيست؟ آيا سعي مي‌کنيم خود را منطبق با علوم روز پيش ببريم ؟ حسابداران بايد همگام با علوم روز حرکت و نقش خود را در جامعه و نظام اقتصادي پررنگ تر نمايند. در پايان نخستين جشنواره حسابداران، حسابرسان و مديران مالي و اجرايي کشور، دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر به عنوان منتخب و حامي‌رشته حسابداري معرفي و از وي تجليل به عمل آمد.


مجمع عمومي‌عادي سالانه بانك كشاورزي روز شنبه 18 آذر برگزار و طي آن صورت‌هاي مالي منتهي به 29 اسفند 1395 اين بانک تاييد شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك كشاورزي، در اين نشست كه با حضور دكتر مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي، مهندس محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي، دکتر سيد حميد پورمحمدي معاون امور توسعه توليدي سازمان مديريت و برنامه ريزي، دكتر عبدالمهدي بخشنده معاون امور برنامه ريزي و اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي،دکترعبدالرحمن نديمي‌بوشهري معاون اموربانکي،بيمه و شرکت‌هاي وزارت امور اقتصادي ودارايي، دکتر فرشاد حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، معاونان و نمايندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازي، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، نمايندگان سازمان حسابرسي كل كشور و اعضاي هيات مديره، مديران امور و رؤساي ادارات بانك كشاورزي برگزار شد، دكتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك كشاورزي سند راهبردي و گزارش شاخص‌هاي عملكردي اين بانك در سال 95 را ارائه کرد. دكتر مسعود کرباسيان ضمن قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته در بانک کشاورزي، به ضرورت جذب منابع صندوق توسعه ملي در بخش کشاورزي اشاره و خاطر نشان کرد: بانک کشاورزي با توجه به ارتباطي که با وزارت جهاد کشاورزي و مناطق روستايي دارد، از ساير موسسات مالي در اين زمينه موفق تر عمل خواهد کرد. مهندس محمود حجتي وزير جهاد کشاورزي نيز ضمن قدرداني از مدير عامل و مجموعه کارکنان بانک کشاورزي که در چارچوب سياست‌هاي دولت و بخش کشاورزي فعاليت کردند به افزايش ضريب مکانيزاسيون بخش کشاورزي اشاره کرد. دکتر شهيدزاده پيش از سخنان وزاري امواقتصادي و داريي و جهاد کشاورزي ضمن برشمردن اولويت‌ها و اهداف راهبردي بانک کشاورزي که همسو با اولويت‌هاي راهبردي وزارت امور اقتصادي و دارايي تدوين شده است، ميزان تحقق آن را در سال 1395 معادل 85.9 درصد اعلام کرد.


عليرضا لقمان:
عليرضا لقمان عضو هيئت مديره انجمن صنايع نساجي ايران گفت: در جلسات هيئت مديره انجمن نساجي ايران بسياري از اعضا از عملکرد بانک صنعت و معدن بسيار راضي هستند چرا که اين بانک بسيار تخصصي ، همراه و همگام با توليد کننده و صنعت حرکت مي‌کند . مديرعامل فرش نساجي تنديس کاشان در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن با بيان اين مطلب افزود: اين شرکت در شهرک صنعتي فتح المبين (زاگرس پارس) واقع شده و يک مجموعه بافندگي است که با بهره گيري ازمتخصصان برجسته و مشاوران مجرب همواره در راستاي ارتقا بخشيدن به سطح کيفي فرش ماشيني با حفظ اصالت‌هاي بافت سنتي فرش دستبافت ايران تلاش وافري مي‌کند. عضو هيئت مديره انجمن صنايع نساجي ايران خاطرنشان کرد: ميزان تسهيلات بانک صنعت و معدن به واحد ريسندگي 6 ميليون يورو و واحد بافندگي 14 ميليون يورو است و اين تسهيلات براي ايجاد و بازسازي شرکت فرش نساجي تنديس کاشان دريافت شده و از سال 90 با ماشين آلات جديد به فعاليت پرداخته‌ايم. لقمان بيان داشت: خوشبختانه با تسهيلات موثر بانک صنعت و معدن، محصولات فرش نساجي تنديس کاشان با تنوع بيشتري قابل رقابت با نوع خارجي است و 40 درصد از محصولات اين شرکت صادر مي‌شود.


مصطفي يزدانجو مدير امور شعب استانهاي بانک ايران زمين به اتفاق محمد رضا سبزواري مدير استاني اين بانک از شعب استان چهارمحال و بختياري بازديدکردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: مدير امور شعب استان‌ها در اين بازديد ضمن بررسي عملکرد سال جاري شعبه شهر کرد در بخش جذب منابع، شناسايي و بررسي ظرفيت‌ها، پتانسيل موجود براي جذب منابع پايدار و تبيين راهکار‌هاي متناسب با بازار هدف را مهم عنوان و با اشاره به ضرورت تلاش در جهت جذب منابع ارزان قيمت، فعاليت شعب بر پايه نرخ سود را نادرست و بر بازاريابي و تجهيز منابع ارزان قيمت تاکيد نمود. 
يزدانجو اظهار داشت: اين مهم موجب افزايش توان رقابتي شده و صرفه جويي‌هاي صورت گرفته سودآوري شعب و به تبع آن بانک شده و موجب افزايش بهره وري و ارتقاء جايگاه بانک در ميان رقبا را در بر خواهد داشت.
مدير شعب استان‌ها با تاکيد فراوان بر امر مشتري مداري، بازاريابي و استفاده از ظرفيت‌ها و نوآوري جذب منابع بدون اتکا بر نرخ سود را عامل اصلي پيشرفت در راستاي تحقق آرمان‌ها و اهداف بانک ايران زمين دانست و تلاش همگان را خواستار شد.


رئيس شوراي اسلامي‌شهر کلانشهر اراک با اشاره به حمايت‌هاي بانک شهر از توسعه طرح‌هاي عمراني کلانشهرها،گفت: اين بانک در تامين تجهيزات عمراني شهرها نقش مهمي‌را طي سال‌هاي اخير ايفا کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، کاوه فلک افلاکي با بيان اين مطلب افزود: بانک شهر براي پشتيباني از خطوط متروي شهرهاي سراسر کشور، چند هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري کرده است که جاي قدرداني دارد.
 وي ادامه داد: بانک شهر در پيشبرد پروژه‌هاي عمراني کلانشهرها اقدامات تاثيرگزاري را انجام داده است که‌اميدواريم با کمک اين بانک، شهرها هرچه بهتر در مسير صحيح توسعه حرکت کنند. رئيس شوراي شهر کلانشهر اراک تصريح کرد: با توجه به حجم بالاي کمک‌هاي بانک شهر به پروژه‌هاي عمراني کلانشهرها، اين بانک را بايد بزرگترين پشتيبان شهرداري‌ها دانست و از آنجايي که شهرداري‌ها به بانک‌هاي مختلف بدهي زيادي دارند و ممکن است در دريافت تسهيلات از بانک‌هاي مختلف دچار محدوديت‌هايي باشند به همين دليل حضور و مشارکت بانک شهر مي‌تواند بسياري از گره‌ها را به ويژه در کلانشهرهاي کشور باز کند.


به گزارش روابط عمومي‌بانک قومين به نقل از دبير ستاد اربعين بانک ، از مديران کل استانهاي خوزستان ، ايلام ، کرمانشاه ، لرستان ، قم ، کردستان و همدان به نمايندگي از کارکنان اين استانها در بيست و پنجمين همايش معاونين و مديران بانک قوامين با اهداء لوح تقدير از طرف مدير عامل بانک قوامين قدرداني شد. بنابر اين گزارش مرتضي زياري با اعلام اين خبر گفت: ستاد اربعين بانک قوامين با دستور مقام محترم مديرعامل به منظور خدمات رساني به زائران اباعبدالله الحسين (ع) در 3 نقطه مرزي و 4 استان که در مسير زائران اربعين بودند تشکيل و با برپايي موکب خدمات مختلف به زائران اربعين ارائه گرديد. رئيس اداره کل حوزه مديريت و روابط عمومي‌بانک قوامين افزود در اين موکب‌ها علاوه بر ارائه خدمات مالي و پولي با نصب دستگاه خودپرداز نسبت به اهداء آب معدني - چاي - خرما و ... از زائران حسيني پذيرايي شد. مرتضي زياري گفت: امسال با همکاري فرماندهان محترم انتظامي‌استانهاي اعلام شده با حضور آمبولانس معاونت بهداشت و درمان انتظامي‌استانها به همراه يک پزشک و پزشک يار نسبت به ارائه خدمات بهداشتي و درماني نيز در موکب‌هاي بانک قوامين اقدام گرديد که جا دارد از همکاري صميمانه ي فرماندهي محترم انتظامي‌استانهاي اعلام شده و معاونت محترم بهداشت و درمان ناجا در همين جا تشکر ويژه اي داشته باشيم.


عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌تنوع تسهيلات بانک مسکن را از شاخص‌هاي مديريت دوره فعلي اين بانک عنوان کرد. يوناتن بت کليا در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، با اشاره به عملکرد مثبت اين بانک در راستاي حمايت از اقشار متوسط جامعه با فراهم کردن انواع تسهيلات خريد مسکن گفت: بانک مسکن با سياست‌هايي که طي چند سال گذشته در حوزه ي توانمندسازي و قدرت خريد مسکن اتخاذ کرد شرايط را براي خانه دار کردن اقشار متوسط به ويژه زوج‌هاي جوان فراهم کرد. وي ادامه داد: پس از گام اوليه اين بانک براي افزايش سقف تسهيلات مسکن بعد از سال‌ها تحت عنوان صندوق پس انداز مسکن يکم، اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي کاهش نرخ سود تسهيلات مسکن صورت گرفت به طوري که نرخ سود اين تسهيلات از 13 درصد در ابتداي فعاليت صندوق روند کاهشي به خود گرفت تا اينکه نرخ سود اين تسهيلات تک رقمي‌شد و به 9.5 درصد رسيد؛ هر چند انتظار داريم شرايط پرداخت اين تسهيلات براي ساير اقشار کم درآمد جامعه تغيير کند و يک بازنگري در ميزان سود و مدت بازپرداخت از سوي بانک صورت گيرد. اين عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌افزود: پس از آغاز فعاليت صندوق پس انداز مسکن يکم براي خانه دار کردن افراد، اين بانک تسهيلات زوجين را در دستور کار قرار داد و امکان دريافت زوجين از اين تسهيلات را فراهم کرد.


بانک صادرات ايران موفق به دريافت گواهينامه «استاندارد بين المللي IMT» از موسسه ICS GROUP کانادا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، گواهينامه «استاندارد بين المللي IMT » موسسه ICS GROUP به دليل نوآوري و فناوري‌هاي نوين بانکي (INNOVATION ,TECHNOLOGY AND MODERN SERVICES) به اين بانک اعطا شد. بنا بر اين گزارش، گستردگي خدمات نوين بانکداري الکترونيکي توسط بانک صادرات ايران در فضايي امن با دارا بودن بيش از ٣٠٠٠ شعبه و باجه داخلي و خارجي، بستري قابل اتکا براي مشتريان فراهم کرده است. علاوه براين، «نشان زرين برترين بانک در حمايت از بزرگترين پروژه‌هاي ملي و اقتصادي کشور» به دليل فراگير بودن دامنه خدمات بانکي و حضور همه جانبه در حمايت از زير ساخت‌هاي اقتصادي و صنايع مادر به بانک صادرات ايران تقديم شد.