راه اندازي اينترنت بانک جديد موسسه اعتباري ثامن
درگاه جديد اينترنت بانک موسسه اعتباري ثامن با هدف ارتقاء سطح کيفي و امنيتي و همچنين تسهيل در مراجعات مشتريان موسسه راه اندازي شد.د  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن، پروژه تغيير کاربري  اينترنت بانک موسسه  در راستاي ارتقاء سطح کيفي و امنيتي و همچنين تسهيل در نحوه مراجعات  مشتريان  به  صفحه اينترنت بانک  موسسه ،  از  مدتي قبل  در  کارگروه   فني  مشترک  با حضور  کارشناسان  متخصص  از مديريتهاي انفورماتيک - سازمان وروشها و روابط عمومي و شرکت  ثامن ارتباط عصردر دستور کار موسسه قرار گرفته است ، که اقدامات نهايي در آذر ماه سال جاري انجام شد و در روز 16دي ماه 1396 با حضور مديريت هاي  انفورماتيک، سازمان روش ها و روابط عمومي، راه اندازي گرديد. حسين رضوانيان ، مديريت انفورماتيک موسسه اعلام کرد : در  راستاي گسترش امکانات و  ابزارهاي  خدمات نوين موسسه  ساير پروژه هايي در دست اقدام وجود دارد که شروع اينگونه  تغييرات با رونمايي از طرح جديد اينترنت بانک رقم خورده است و  ساير  خدمات در  زمان  مورد نظر  به  اطلاع  همکاران  و مشتريان  گرامي خواهد  رسيد. عليرضا حسن زاده مديريت روابط عمومي موسسه گفت: قطعاً ارتقاء امنيت دراستفاده از اينترنت بانک موسسه موجبات آسودگي خيال مشتريان و افزايش رضايتمندي مشتريان که هدف اصلي موسسه است را فراهم مي آورد.

انتظار تماس سامانه پاسخگوي مشتريان کوثر به يک دقيقه رسيد
میانگین زمان انتظار مشتری جهت مکالمه با کارشناسان واحد ارتباط با مشتریان کوثر یک دقیقه است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ حسین کرمی معاون اعتبارات و بازاریابی با تشریح اهداف و فرآیندهای مرکز ارتباط با مشتریان گفت: از ابتدای سال جاری این مرکز با رویکرد جدیدی شروع به فعالیت نموده است و خدمات ارائه شده شامل پاسخ گویی، راهنمایی و خدمت رسانی به مشتریان گرامی درخصوص خدمات بانکی، پی گیری رفع مغایرت های مالی، دریافت تمامی انتقادها، پیشنهادها و درخواست ها جهت انعکاس به واحدهای ذیربط است. معاون اعتبارات و بازاریابی موسسه اعتباری کوثر افزود: کارشناسان سامانه پاسخگوی کوثر در تلاش هستند در راستای تکریم مشتریان  با رویکرد اطلاع رســانی و دسترسی ســریع تماس گیرندگان به اطلاعات بانکی رضایت آن ها را جلب و همچنین نیازها و درخواست های منعکس شده را پایش نمایند. وی افزود: میانگین زمان انتظار مشتری جهت مکالمه با کارشناسان00:01:10 و میانگین زمان انتظار مشتریان جهت بررسی کارشناسی و ارائه پاسخ 00:19:04 محاسبه شده است.

تسهیلات بانک مسکن برای خرید واحدهای صندوق زمین و ساختمان
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از برنامه‌ ریزی این بانک به منظور پرداخت تسهیلات به خریداران واحدهای صندوق زمین و ساختمان از دو محل شرکت لیزینگ و سایر سرفصل‌های تسهیلاتی بانک خبر داد. محمد حسن مرادی در گفت‌ و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به اینکه تشکیل صندوق‌های زمین و ساختمان یکی از روش‌های تامین مالی شناخته شده در دنیا به شمار می رود، گفت: در این روش به جای اینکه سازنده‌ها از تسهیلات بانکی برای ساخت‌ و ساز استفاده کنند، از طریق فروش «یونیت سرمایه‌گذاری» در بازار سرمایه، پروژه ساختمانی را تامین مالی می‌کنند و بانک درگیر این حوزه نمی‌شود. وی با بیان اینکه بانک مسکن حدود سه سال قبل با تشکیل صندوق زمین و ساختمان نسیم، برای نخستین بار از این ظرفیت استفاده کرد و بانی تشکیل صندوق‌های زمین و ساختمان شد، اظهار کرد: این پروژه ساختمانی دو هفته قبل به بهره‌برداری رسید و بخشی از 86 واحد این مجتمع نیز در روزهای اخیر به فروش رسید. وی از برنامه‌ ریزی بانک مسکن برای تشکیل 44 صندوق زمین و ساختمان دیگر تا سال 1400 نیز خبر داد.

خرید اوراق سپرده بانک آینده یک سرمایه‌گذاری مطمئن
برای بسیاری از افراد "اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری"، یکی از آن مواردی است که بارها و در جاهای مختلف شنیده اند، اما شایدکمتر کسی ویژگی های دقیق و مفصل آن را بداند. اوراق مشارکت در واقع نوعی تامین مالی و قراردادی است، که بین سرمایه‌گذار و موسسات ، شرکت‌ها و بانک ها بسته می‌شود و سرمایه‌گذار در قبال سرمایه‌ای که وارد کرده، مقداری سود ثابت بدست می‌آورد. پرداخت سود در اوراق مشارکت معمولا بصورت یک‌ماهه، سه‌ماهه یا شش‌ماهه است و تضمین پرداخت سود توسط سازمانی که اوراق را منتشر کرده انجام می‌شود. در همین راستا بانک آینده اقدام به فروش اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری(عام) یک ساله کرده است. این اوراق یک ساله و با نرخ سود 16% سالانه به صورت روزشمار و معاف از مالیات ارائه می شود. به این اوراق سود ماهانه تعلق می گیرد و با نرخ 14% قبل از سر رسید قابل بازخرید است. این اوراق در واحد های100 هزار تومانی ارائه می شود. فروش این اوراق از روز دوشنبه یازدهم دی ماه در 165شعبه بانک آینده در سراسر کشور آغاز شده و تا تاریخ یکشنبه هفدهم دی ماه به مدت 6 روز کاری ادامه خواهد داشت. در حال حاضر و با توجه به تغییرات انجام شده در قوانین بانکی این محصول یکی از محصولات دارای سود مناسب و ریسک پایین سرمایه گذاری است که امکان نقد شدن در هر زمان را دارا می باشد.

توزیع کمک های غیرنقدی بانک ملت بین دانش آموزان زلزله زده
کمک های غیرنقدی بانک ملت شامل نوشت افزار و سایر اقلام ضروری، طی مراسمی بین دانش آموزان مدارس شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب توزیع شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بخش دیگری از کمک های غیر نقدی  بانک ملت و کارکنان این بانک از نقاط مختلف کشور در مراسمی با حضور مسوولان آموزش و پرورش سرپل ذهاب و مدیر شعب بانک ملت استان کرمانشاه، بین دانش آموزان این شهرستان توزیع شد. براساس این گزارش، کمک های جدید بانک ملت به دانش آموزان و مردم زیان دیده از زلزله سرپل ذهاب شامل ۳۰,۰۰۰ جلد دفترچه، ۲,۰۰۰ تخته پتو و ۷ تن خرما، به صورت بسته بندی بوده است که به دانش آموزان و معلمان مدارس سرپل ذهاب اهدا شد.

املاک تعاونی وحدت به مزایده گذاشته شد
املاک تعاونی منحله وحدت(آرمان) به منظور تعیین تکلیف سپرده‌گذاران توسط موسسه اعتباری ملل به مزایده گذاشته شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ، موسسه اعتباری ملل در راستای تعیین تکلیف دارائی‌ها و بدهی‌های تعاونی منحله وحدت و با اخذ مجوز از مراجع ذی‌صالح در نظر دارد املاک تعاونی منحله وحدت را بر اساس ارزش‌گذاری کارشناسان رسمی دادگستری طبق جدول منتشر شده در سایت موسسه، در استان خراسان رضوی به شرایط ذکر شده، با وضعیت موجود و به صورت نقدی از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.




معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد؛
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، سهم کارمزد در پرتفوی درآمد بانک ها را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت:هر چند بخش زیادی از این رقم به فعالیت تجاری اختصاص دارد اما بانک ها در بخش خدمات خرد زیان ده هستند. ناصر حکیمی در گفتگو با ایبِنا،  افزود:در حالی که درآمد بانک ها  از بخش خدمات پرداخت الکترونیک سالانه کمتر از ۲ الی ۳ هزار میلیارد تومان است اما باید حدود ۶ یا ۷ هزار میلیارد تومان هزینه ای در بخش انجام دهند. وی درباره طرح اخذ کارمزد از پایانه های فروش، اظهار داشت: از زمانی که موضوع ملی شدن بانک های کشور مطرح شد، بانک ها از بنگاه هایی که باید بر مبنای اقتصادی فعالیت کنند به ادارات تخصصی برای جذب منابع تبدیل شدند  بنابر این عمده کسب و کار بانک ها در جهت جذب منابع بود. وی ادامه داد: البته این مساله همراه با گسترش و توسعه خدمات بانکی بود و  همین امر سبب شد تا رقابت عجیبی میان بانک ها برای افزایش درآمد ایجاد شود و در این بین ارائه خدمات  نیز  قربانی سیاست جذب منابع شد. معاون فناوری های نوین بانک مرکزی افزود: البته این در حالی است که در سطح بین الملل ارائه خدمات موجب رقابت بین بانک ها می شود و هیچگاه بانک ها و موسسات اعتباری برای کسب سپرده یا منافع از تبلیغات استفاده نمی کنند. اما این ساختار همچنان در کشور ادامه دارد که نیازمند اصلاح است.
این مقام مسئول در بانک مرکزی اظهار داشت: در حالی که سهم سپرده ها بر مبنای نقدینگی تغییری نکرده یک رقابت کشنده بین بانک ها شکل گرفته تا سهم خود را از یک میزان ثابت افزایش یا کاهش دهند.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: این رقابت باعث شده تا شاهد هزینه های سنگینی در شبکه بانکی باشیم. در طول دهه۸۰ نیز با وجود اینکه بعضی بانک های خصوصی خدمات خود را بر مبنای کارمزد ارائه می کردند بانک های بزرگ دولتی اینگونه نبودند.
وی با تاکید بر اینکه ، این رقابت ایجاد شده به شدت هزینه های سیستم بانکی را افزایش داده است، اظهار داشت:  البته این رقابت ممکن است در کوتاه مدت برای یک بانک سودآوری داشته باشد اما در دراز مدت همه بانک ها به این سمت حرکت خواهند کرد که در کل نظام بانکی هزینه همه بانک ها افزایش خواهد یافت.


 اشتغالزایی جدید با فین‌تک‌ها
رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با تاکید بر اشتغالزایی از طریق خدمات در حوزه فین‌تک گفت: حضور بانک‌ها در این حوزه ضروری است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، محمدرضا حسین‌زاده درباره تاثیر ورود کسب و کارهای جدید در صنعت بانکی، اظهار داشت: جامعه کنونی عوض شده و با ٢٠ سال قبل قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به حضور جوانان تحصیل‌کرده در فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها، گفت: هم اکنون بخش خدمات در جامعه جان تازه‌ای گرفته است. مدیرعامل بانک ملی بر ضرورت اختصاص بخشی از منابع بانک ها به حوزه خدمات تاکید کرد و ادامه داد: اکنون بیشتر اشتغالزایی در بخش خدمات صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل حضور بانک ها در این مسیر ضروری است.
حسین‌زاده درباره همکاری بانک‌ها با فین‌تک‌ها در ارائه خدمات جدید بانکی گفت: بانک‌ها هم‌اکنون گام‌های مثبتی برای همکاری با فین‌تک‌ها برداشته‌اند.
وی بابیان این‌که فین‌تک‌ها، امروز در حال رقابت با بانک‌ها هستند، اظهار داشت: بانک ها باید برنامه ریزی مناسبی برای همکاری با فین تک ها انجام دهند که البته  تا کنون نیز در  این خصوص اقدامات مطلوبی نیز  صورت  گرفته است.
رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اظهارداشت: فعالیت فین تک‌ها منجر به ایجاد کسب‌وکارهای جدید و تخصصی می‌شود و  بانک ها نیز در این زمینه همکاری مطلوبی با آنها داشته باشند.
حسین زاده خاطر نشان کرد:فین تک‌ها ابزارهای نوآورانه هستند که با ساده‌سازی خدمات و محصولات می‌توانند در آینده‌ای نزدیک صنعت پرداخت را در کشور متحول کنند.
 یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

 اعتبارسنجی جایگزین وثیقه گذاری در بانک های کشور
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: لازم است به جای روش وثیقه گذاری در بانک ها برای اعطای تسهیلات از روش اعتبارسنجی و رتبه بندی استفاده شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: موضوع وثیقه در کشور به یک تجارت تبدیل شده است در حالیکه در هیچ یک از کشورهای دنیا چنین سیستمی وجود ندارد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه لازم است نظام بانکی ما برای اعطای تسهیلات به اعتبارسنجی و رتبه بندی واحدهای صنعتی و تولیدی توجه کند، اظهارکرد: این کار، بسیاری از مشکلات موجود را حل خواهد کرد.  
رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک ها در هنگام پرداخت تسهیلات باید به اعتبار و طرح های واحدهای صنعتی متقاضی توجه لازم را داشته باشند.
افخمی همچنین با بیان اینکه لازم است نرخ سود تسهیلات برای صنعتگران و کارآفرینان کاهش یابد، افزود: در سال های گذشته نرخ سود تسهیلات تا حدود 30 درصد نیز بود اما با اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم و دوازدهم این نرخ به 18 درصد کاهش یافت هرچند هنوز این نرخ سود با نرخ سودهای تسهیلات بانکی 4 و 6 درصدی کشورهای دیگر که به واحدهای صنعتی می پردازند، قابل رقابت نیست.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: ما باید طرح های بلند مدت تا 50 سال آینده داشته باشیم و به طور خاص بر آن طرح ها تمرکز کنیم. 
افخمی تصریح کرد: این بانک قبل از برجام نیز اقداماتی را انجام داده اما با اجرایی شدن سند برجام و در طول 2 سال گذشته، توفیق های خوبی در زمینه تعاملات بین المللی بدست آورده است.

تجهیز منابع، وصول مطالبات، فروش املاک مازاد از مهم‌ترین برنامه های بانک تجارت
مدیرعامل بانک تجارت مهمترین محورهای عملیاتی این بانک تا پایان سالجاری را تجهیز منابع ، وصول مطالبات و فروش املاک مازاد و تملیکی عنوان کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت رضا دولت آبادی در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور بیش از دوهزار نفر از مدیران و روسای شعب این بانک در سراسر کشور برنامه های عملیاتی خود در کوتاه مدت برای بهبود وضعیت این بانک را اعلام کرد .
وی جذب منابع پایدار و با کیفیت را از جمله مهمترین اولویتهای عملیاتی بانک تجارت در مقطع کنونی عنوان کرد و یادآور شد:  قطعا بانک تجارت با پایبندی به رویکرد و دستورالعملهای بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده ها از هرگونه اقدامی که انضباط بازار پول در کشور را تحت تاثیر قرار دهد پرهیز خواهد کرد و به جای آن خواهیم کوشید از طریق ارائه خدمات باکیفیت و متفاوت ارزی و ریالی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک  زمینه را برای جذب منابع از طیف های مختلف مشتریان فراهم آوریم . وی در این خصوص افزود : امروز واحدهای ارزی و شعب بانک تجارت از ظرفیتهای بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان جهت صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی  ، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی ، خرید و فروش ارز و ... برخوردارند ، ضمن آنکه برنامه ما ارتقاء فوری سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه IT بانک برای ارائه خدمات ممتاز بانکداری الکترونیک به هم میهنان است .
مدیرعامل جدید بانک تجارت در ادامه با تشریح اولویتها و برنامه های این بانک برای کاهش مطالبات معوق گفت : تشدید مشکل مطالبات معوق در سالهای اخیر یکی از اصلی ترین دلایل محدود شدن قدرت بانکها در تامین مالی بنگاه های تولیدی کشور بوده و آنچه در این میان از شبکه بانکی انتظار می رود افزایش تلاش در جهت وصول مطالبات غیرجاری است که بانک تجارت نیز با توان و سرعت بیشتری در این حوزه فعال خواهد بود. وی افزود : همانطور که مدیران ارشد اقتصادی کشور نیز تاکید دارند رویکرد بانک تجارت در حوزه وصول مطالبات ، جدیت توام با دقت و انعطاف پذیری در بررسی و تعیین تکلیف پرونده های مطالباتی است .  دولت آبادی تسریع در فروش املاک مازاد را از دیگر اولویتهای عملیاتی این بانک در کوتاه مدت بر شمرد و افزود : یکی از مهمترین راه حلهای موجود برای بهبود وضعیت صورتهای مالی بانکها ، مولدسازی دارایی ها است و برای تحقق این هدف فروش املاک مازاد بسیار مهم است و با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات شبکه بانکی برای تامین مالی بخش تولید در کشور از میان برداشته می شود.

سیاوش زراعتی: کارنامه بانک صادرات در حمایت از صنایع درخشان است
مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن بازدید از ٤ شعبه منطقه شمال تهران، ضمن اشاره به کارنامه درخشان بانک صادرات ایران در حمایت از بنگاه های تولیدی بزرگ و صنعتی کشور، از برنامه این بانک برای حمایت از نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی کشور خبر داد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، سیاوش زراعتی در این دیدار با بیان اینکه این بانک طی سال ٩٥ و شش ماه اول سال ٩٦ با هدف حمایت از بنگاه های تولیدی بزرگ، اشتغالزایی و خروج از رکود ٢٤١ هزار فقره تسهیلات بالغ بر ٢٤٤ هزار میلیارد ریال در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت کرده، گفت: ادامه این روند در ١٠٠ روز ابتدایی دولت دوازدهم نیز به پرداخت ١٢ هزار و ٣٧٧ میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و افزایش اشتغال در بخش های مختلف صنعت منجر شد که از اهمیت و جایگاه ویژه تولید و صنایع داخلی کشور در مجموعه بانک صادرات ایران حکایت دارد.
وی میزان رضایتمندی مشتریان را از خدمات بانک مورد ارزیابی قرار داد و ضمن تقدیر از زحمات کارکنان، بر تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع تاکید کرد.

خسرو فرحی: پست‌بانک‌ ظرفیت مناسب توسعه بانکداری الکترونیک دارد
خسرو فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در مراسم معارفه رؤسای ادارات‌کل توسعه بانکداری الکترونیک، آموزش، راهبری و نظارت برسامانه‌های نرم‌افزاری و مشاورمدیرعامل در امور فناوری اطلاعات گفت: این بانک ظرفیت مناسبی برای توسعه بانکداری الکترونیک و خدمات دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: وی در این مراسم ضمن بیان مطلب فوق افزود: اجرائی‌شدن این ظرفیت‌ها نیازمند همکاری و هماهنگی همه واحدها و کارکنان است.فرحی اظهارداشت: جابجائی‌ها و انتصابات درراستای استفاده بهینه از تجارب و دانش همکاران در بخش‌های مختلف است تا بتوانیم در پیشبرد اهداف بانک نقش بهتر و مفیدتری داشته باشیم. همچنین اسماعیل عسگری رئیس جدید اداره‌کل توسعه بانکداری الکترونیک، فتانه توحیدی رئیس جدید راهبری و و نظارت برسامانه‌های نرم‌افزاری و جمال مقصودی رئیس جدید اداره کل آموزش ضمن ارائه گزارش عملکرد در سمت‌های قبلی به تشریح برنامه‌های خود پرداختند. گفتنی است: مدیران امور حراست، بازرسی و حسابرسی، سرمایه انسانی و پشتیبانی و امورهماهنگی حوزه مدیریت نیز در این مراسم ضمن تبریک به مدیران در سمت‌های جدید و تشریح اهداف جابجائی‌های مدیریتی بر لزوم تلاش مضاعف برای تحقق اهداف بانک تأکید کردند.

رادیو اینترنتی بانک دی آغاز به کار کرد
 پادکست رسمی بانک دی با عنوان « صدای دی» با حضور مدیرعامل بانک دی افتتاح و آغاز به کار کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی در این مراسم اولین برنامه صدای دی با عنوان « مهم ترین سرخط خبرهای اقتصادی ایران و جهان» با حضور مدیر عامل بانک دی اجرا و تولید شد.
بر اساس این گزارش ، محمدرضا قربانی مدیر عامل بانک دی در جریان مراسم افتتاح رادیو اینترنتی در پیامی صوتی  با مخاطبان رادیو اینترنتی صدای دی صحبت کرد.
مدیرعامل بانک دی در این پیام ضمن قدردانی از تلاش های همکاران اداره روابط عمومی ، راه اندازی پادکست اختصاصی « صدای دی » را با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی اقدامی خلاقانه و موثر دانست .
وی همچنین این موفقیت را به همکاران ارزش آفرین  خانواده بزرگ گروه مالی دی و شنوندگان تبریک گفت .علاقه مندان به  اقتصاد و نظام بانکی می توانند هر روز از طریق « صدای دی » در وب سایت و کانال رسمی بانک دی در جریان تازه ها و تحولات این حوزه  قرار بگیرند.


پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در معاونت مالی بانک ایران زمین
پروژه پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در معاونت مالی بانک ایران زمین مطابق با استاندارد iso 9001، با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاون مالی و جمعی از مدیران و پرسنل در سالن اجتماعات مرکزی این بانک آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، عبد المجید پورسعید مدیرعامل این بانک با اشاره به آغاز پروژه پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد iso9001 در بخش مالی گفت: راهبرد امور براساس چارچوب علمی، معتبر و استانداردهای شناخته شده جهانی، مهمترین عامل در اجرای صحیح و نتیجه گیری مطلوب در سازمان های بزرگ است. پورسعید پیاده سازی استانداردهای جهانی در امور مالی را جزو اصول کار بانکی و مالی دانست و گفت: از تمامی پرسنل می‌خواهم ضمن رعایت چارچوب‌های شناخته شده دو اصل ریسک و سودآوری را در امور محوله و مسئولیت های خود در نظر داشته باشند. در ادامه مجید رضی زاده معاون مالی بانک گفت: کار گروهی و هم افزایی که از طریق کار مشترک ایجاد می شود، از عوامل مهم در رشد هر سازمانی است.

افتتاح سامانه سپرده غیرحضوری در بانک قرض الحسنه رسالت
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از آغاز فعالیت سامانه سپرده غیرحضوری دراین بانک خبرداد.  محمدحسین حسین زاده گفت: این سامانه در بانک قرض الحسنه رسالت بومی و شخصی سازی شده تا مشتریان با سهولت بیشتری خدمات دریافت کنند. وی بانکداری بدون شعبه را افق 1400بانک قرض  الحسنه رسالت عنوان کرد وافزود: سامانه افتتاح سپرده غیرحضوری یک گام رو به جلو برای تحقق برنامه های مشخص شده این بانک است. حسین زاده با اشاره به جزییات این سامانه گفت: بخش عظیمی از مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت افراد حقیقی خرد هستند که با استفاده از این سامانه می توانند بدون مراجعه به شعب درخواست افتتاح حساب خود را در پایگاه اینترنتی ثبت کنند و در گام بعدی، درخواست مورد نظر با پیگیری و تکمیل فرایندهای لازم از سوی بانک نهایی و قطعی می شود. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود: بزودی بعد از آغاز فعالیت سامانه افتتاح سپرده غیرحضوری و گذر از مرحله تثبت آن، قابلیت درخواست تسهیلات از طریق سامانه را نیز برای مشتریان فعال خواهیم کرد تا با استفاده از این ویژگی شاهد خدمات بیشتری با استفاده از بسترهای آنلاین و غیرحضوری بانک باشیم.

انتخاب مدیرعامل بانک سینا به عنوان  مدیر شایسته ملی
مدیرعامل بانک سینا به عنوان مدیر شایسته ملی انتخاب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، در کنگره مدیر شایسته ملی 1396 که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعدادی از مسئولان و مدیران شرکت های برتر حوزه کارآفرینی، اساتید دانشگاه و دانشجویان برگزار شد، آقای مهندس پیشرو مدیرعامل بانک سینا، عنوان مدیر شایسته ملی را کسب کرد.
در این همایش سخنرانی ها و مقالاتی در زمینه شیوه های توسعه و رونق کسب و کار و همچنین راه های رفع موانع  موجود ارائه شد.
بر اساس این گزارش، در انتخاب مدیر شایسته ملی شاخص هایی چون کارآفرینی، توسعه، ابتکار، خلاقیت و سابقه عملکرد موثر بوده است.

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کرج با حمایت های بانک شهر
معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج با تاکید بر این‌که ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر کرج پاسخ‌گوی نیازهای شهروندان نیست، از توسعه این ناوگان با حمایت های بانک شهر خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی، دکتر مراد کردی با بیان این مطلب،گفت:خوشبختانه طی چند سال گذشته و در راستاي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي و حمايت از عمران و آباداني شهري، کمک به نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهرها  به صورت ويژه در دستور کار مدیران ارشد بانك شهر قرار گرفته است.
 کردی با بیان اینکه بانک شهر بزرگترین حامی و پشتیبان مدیریت شهری شهرهای مختلف کشور و به خصوص کلان شهرها است،افزود: بسیاری از پروژه های شهری که مدت ها متوقف شده بود؛ در حال حاضر با کمک های این بانک عملیاتی شده است. 


پیشتازی بانک پارسیان در تعاملات بین المللی
بانک پارسیان به منظورگسترش همکاری‌های فی‌مابین وکمک به ایجاد و پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های مختلف عمرانی و تولیدی کشور، اقدام به مشارکت با بانک های بین المللی و انعقاد قراردادهای تامین مالی کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، این بانک با بانک ها و مؤسسه‌های مالی بین‌المللی از جمله «اوبربانک» اتریش، «دانسکه بانک» دانمارک، «اگزیم‌بانک» کره‌جنوبی،«سیتیک‌تراست» چین و" اگزیم بانک" روسیه، قراردادهای تأمین مالی میان مدت (فاینانس)  منعقد و همچنین بانک پارسیان برای واردات کالاهای اساسی و ضروری، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه، با بانک های تجارت پاریس، اگزیم بانک کره جنوبی و پرشیا اینترنشنال لندن، قراداد تامین مالی کوتاه مدت (ریفاینانس) امضا کرده است.
بانک پارسیان برای ارائه تمامی خدمات ارزی مربوط به صادرات کالا در خدمت هم‌میهنان گرامی است.

برگزاری جلسه شورای داوران جشنواره فیلم 180 ثانیه ای پاسارگاد
 جلسه نهایی شورای داوران جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای پاسارگاد برگزار شد؛ جهت بررسی بیشتر، برگزاری جشنواره به زمان دیگری موکول شد به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی و عضو هیأت‌ داوران جشنواره، با اعلام این خبر گفت: در جلسه نهایی شواری داوران جشنواره که با حضور اعضای هیأت داوران متشکل از دکتر حسن بلخاری، پوران درخشنده، روح‌الله حجازی، غلامرضا نامی، علی‌اکبر امین‌تفرشی، دکتر محمود دهقان، خسرو رفیعی و امیرعلی آقایاری برگزار شد، ضمن بررسی بیشتر آثار منتخب، تصمیم‌های لازم جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم اختتامیه اتخاذ شد. وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد به‌ جهت بررسی بیشتر آثار نهایی، تعیین زمان مناسب و ایجاد زمینه بهتر برای اکران این آثار و همچنین عدم تداخل این مراسم با سایر مراسم مربوط به ایام سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی در بهمن‌ماه، زمان برگزاری اختتامیه جشنواره به زمان دیگری موکول شود. رفیعی با بیان این مطلب که زمان دقیق برگزاری مراسم به زودی اعلام خواهد شد، تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان سازمان محیط‌زیست، انجمن اهدای عضو ایرانیان، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، واحد اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری، مدیران بانک‌پاسارگاد، جمعی از هنرمندان کشور، شرکت‌کنندگان در جشنواره و علاقمندان برگزار خواهد شد.