دکترهمتي: روابط عموميها در ميزان اعتماد مردم به سازمانها نقش مهميدارند
نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عموميسازمانهاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي با حضور دکتر همتي، رئيس کل بيمه مرکزي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عموميو امور بين الملل بيمه مرکزي، دکترهمتي در اين نشست از مديران روابط عموميبه عنوان قلب سازمانها ياد کرد و گفت: مديران بايد با بهره گيري از شيوههاي نوين ارتباطي و تبليغاتي خدمات سازمان خود را به خوبي به مردم معرفي کنند.
دکتر همتي در خصوص استفاده مناسب از بودجه تبليغاتي گفت: اين وظيفه مدير روابط عمومياست که با توجه به اهداف سازمان خود و استفاده از شيوههاي نوين تبليغات اثر بخش در راستاي معرفي محصولات و خدمات خود به مردم داشته باشد رئيس کل بيمه مرکزي گفت: اگر شرکتهاي بيمه به خوبي اقدامات خود را در راستاي پرداخت خسارتهاي بزرگ اخير منتشر ميکردند صنعت بيمه، امروز مورد انتقاد برخي قرار نميگرفت چرا که صنعت بيمه در سالهاي اخير نه تنها در حوادث بزرگ همچون معدن يورت، قطار سمنان، پلاسکو و زلزلههاي اخير به خوبي ايفاي نقش کرده است بلکه در بخش مسئوليتهاي اجتماعي نيز بسيار فعال بوده و شرايط خوبي بر صنعت بيمه حاکم است.
وي افزود: در مجموع، مديران روابط عموميسازمانها به خصوص حوزه اقتصاد بايد به افزايش اميد و آرامش در جامعه کمک کنند.
همکاري بيمه سامان و صندوق ضمانت صادرات ايران
بيمه سامان به منظور بهره گيري از قابليتها و توانمنديها طرفين با صندوق ضمانت صادرات ايران تفاهم نامه همکاري امضاء کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه سامان، در نشستي که با حضور سيد کمال سيد علي مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران و احمد رضا ضرابيه مديرعامل بيمه سامان برگزار شد، تفاهم نامه همکاري في مابين در راستاي بهره گيري از قابليتها و توانمنديها و منابع طرفين درجهت کاهش ريسک صادرکنندگان و افزايش توان رقابت پذيري آنها جهت حضور موثر در بازارهاي صادراتي و توسعه صادرات کشور منعقد گرديد.
براساس اين تفاهم نامه، ساير زمينههاي همکاري در راستاي توسعه صادرات، ارائه خدمات مشاورهاي و برنامههاي آموزشي، تسهيل پوشش مالي و بيمه اي، هماهنگي با سازمانهاي حمايتي در حوزههاي کاري مختلف، فراهم گرديد.
احمدرضا ضرابيه مدير عامل بيمه سامان در اين نشست با اشاره به افزايش ضريب نفوذ بيمه در کشورخاطر نشان کرد : با توجه به برنامههاي دولت محترم و بيمه مرکزي ج .ا.ا در شرکت بيمه سامان توانستهايم در فعاليتهاي بيمهاي بخصوص در رشته بيمههاي اموال ، مستوليت و همچنين در بخش بيمههاي زندگي رشد قابل ملاحظهاي داشته و منابع خوبي در قالب سرمايه گذاري براي شرکت تامين نماييم.
در ادامه اين مراسم سيد کمال سيد علي مديرعامل صندوق ضمانت صادارت ايران با استقبال از همکاري دوسويه، اين فرصت را مغتم بر شمرد .
پيام مدير عامل صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور به مناسبت سالگرد تاسيس
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميصندوق تامين خسارت بدني کشور، دکتر علي جباري مديرعامل اين نهاد عموميدر پياميچهل و نهمين سالروز تاسيس صندوق را تبريك گفت.
متن پيام به شرح زير ميباشد:
اينک که در آستانه نيم قرن فعاليت صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور قرار داريم مناسب است به 5 دهه خدمت صادقانه اين نهاد که نماد عدالت اجتماعي است بار ديگر نگريست ، در طول اين سالها چه تعداد خانواده آسيب ديده از حوادث رانندگي حمايت شدهاند و چه تعداد زنداني جرايم رانندگي آزاد شدهاند .
نقش صندوق در کاهش آسيبهاي اقتصادي و اجتماعي در طول اين سالها بر کسي پوشيده نيست حتي کساني که به اين نهاد 50 ساله هنوز نقد دارند در سه ساله اخير بحمدا... در راستاي سياستهاي دولت تدبير و اميد و توسعه عدالت اجتماعي ؛ صندوق توانست با راه اندازي سيستم يکپارچه الکترونيکي ،راه اندازي دفاتر استاني در مراکز استانهاي کشور ضمن کاهش بروکراسي اداري به تسريع ارائه خدمات به مشمولين قانون صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور ارائه خدمت نمايد.
اصل شفافيت مالي و ارائه خدمات بدون واسطه به مردم دو رکن اساسي بوده است که در اين مدت توانستهايم با همکاري خانواده بزرگ صنعت بيمه و بيمه مرکزي جمهوري اسلاميايران آن را اجرا نماييم.
تلاش کارکنان ، کارشناسان و مديران صندوق بر آن بوده است که در کمترين زمان ممکن خدمات مورد نياز مراجعين انجام پذيرد .
در پايان از خداوند منان سپاسگزارم که توفيق خدمت به مردم را به بنده و همکارانم اعطا کرده و اميدوارم توانسته باشيم وظايف محوله نظام مقدس جمهوري اسلاميايران را صادقانه انجام داده باشيم.
پيام مدير عامل شرکت بيمه معلم به مناسبت سالگرد تاسيس
پيام محمدابراهيم تحسيري مدير عامل محترم شرکت بيمه معلم به مناسبت بيست و سومين سالگرد تاسيس اين شرکت منتشر شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميشرکت بيمه معلم، متن اين حکم به شرح ذيل است: بسم ا... الرحمن الرحيم
همکاران شايسته و متعهد شرکت بيمه معلم در سراسر ميهن اسلامي، 23 سال گذشت ايام و پشت سر گذاشتن اتفاقات خوش و ناخوش با عملکرد شرافتمندانه شما همکارانم در تماميسطوح سازماني،،، بيمه معلم را به يک برند معتبر در عرصه اقتصاد ملي تبديل کرده است.
و امروز در بيست و سومين سال تاسيس بيمه معلم از همکاران شريفم ميخواهم که پس از جلب رضايت خداوند بزرگ که ميبايست سرلوحه تمام اعمالمان باشد، بتوانيم قدر اعتماد بيمه گذاران را دانسته و امانتدار صالح و منصف ايشان باشيم و اين رسم امانتداري را براي سهامداران گراميبه نحوي به جاي آوريم که تماميذينفعان شرکت شامل بيمه گذاران، سهامداران، کارکنان، نمايندگان و کارگزاران به حق خود رسيده و عادلانه منتفع گردند.
صلاحيت غلامحسين چايچي نصرتي مديرعامل بيمه حکمت صبا تاييد شد
صلاحيت حرفهاي غلامحسين چايچي نصرتي براي مديرعامل بيمه حکمت صبا از سوي بيمه مرکزي جمهوري اسلاميايران تاييد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه حکمت ، دکترغلامحسين چايچي نصرتي که از چهرههاي برجسته حوزه سلامت محسوب ميشود دانش آموخته دانشکده حقوق دانشگاه تهران و فارغ التحصيل دکتري پزشکي از دانشگاه تهران ميباشد .
دکتر چايچي موسسه صندق بيمه ارتش ( بيمه صبا ) در سال 1379است و به کمک کارشناسان صنعت بيمه کشور مانند آقايان علوي ، دستباز ، ايثاري ، غلامي، ضميري و بسياري ديگر از کارشناسان بيمه توانسته است نقش ارزنده در صنعت بيمه ايفا کند .
ايشان به مدت پانزده سال ، مدير عامل ، عضو هيئت مديره ، قائم مقام و مشاور بيمه صبا بوده است.
آخرين سمت وي در ارتش ، رياست بيمارستان فوق تخصصي آموزشي و پژوهشي امام رضا (501) بوده است .
انتصاب دو معاون شرکت سهاميبيمه ايران
آقاي پورکياني رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران، طي احکاميآقايان محمد مهدي اعلائي را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع و امير رضا نعمتاللهي را به عنوان معاون برنامهريزي و نوآوري منصوب کرد .
سوابق معاون جديد توسعه مديريت و منابع شرکت سهاميبيمه ايران محمد مهدي اعلائي که امروز با حکم آقاي پورکياني، مديرعامل بيمه ايران، به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع شرکت منصوب شد از کارکنان رسميبيمه ايران و دانشجوي دکتراي مديريت دانشگاه شهيد بهشتي است.
اعلايي پيش از اين مديرکل تعاون استانهاي مختلف، مديرکل توسعه کارآفريني وزارت کار و معاون استاندار خراسان رضوي و تا چندي پيش مديرکل ثبت احوال استان تهران بوده است.
12 ميليون دلار از خسارت کشتي کوشا پرداخت شده است
با توجه به يادداشتي که بهتازگي در برخي وبسايتهاي خبري درباره روند طولاني پرداخت خسارت کشتي کوشا-1 توسط شرکت بيمه سينا منتشر شده است، روابط عموميبيمه سينا جوابيهاي منتشر کرد که متن کامل آن بهشرح زير است:
کل خسارت مربوط به کشتي کوشا-1 حدود 14 ميليون دلار بوده که از اين مبلغ تاکنون 12 ميليون دلار آن به بانک ملي بهعنوان ذينفع مطلق اين بيمهنامه پرداخت شده است. اين در حالي است که سهم شرکت بيمه سينا از خسارت مذکور تنها 10 درصد و سهم بيمهگران اتکايي داخلي و خارجي حدود 90 درصد بوده است.
در اين پرونده، عمده سهم خسارت بيمهگران اتکايي داخلي دريافت شده است، اما بهدليل شرايط تحريم غيرعادلانه بانکي که بر کشورمان حاکم شده، بيمهگران اتکايي خارجي عليرغم پذيرش اين خسارت از واريز سهم خود بابت خسارت کشتي کوشا-1 امتناع ميکنند، بهطوريکه امروز بيمه سينا حدود دو ميليون و پانصد هزار دلار از بيمهگران اتکايي خارجي طلبکار است و عليرغم دو سال پيگيري امکان انتقال وجه به داخل کشور فراهم نشده است.
بااينحال، شرکت بيمه سينا در ظرف چند سال گذشته نهايت تلاش خود را براي برطرفکردن مشکل اين پرونده و جلب رضايت بيمهگذار خود به انجام رسانده و در آينده نيز خواهد رساند.
عليرضا سلطانيعزت، مدير بيمههاي باربري شرکت بيمهکوثر مطرح کرد:ريسکهاي فاجعهاميز
شرکتها، سازمانها و بنگاههاي اقتصادي در دوران حيات خود با ريسکها و خطرهاي متعدد پيشبيني شده يا حتي پيشبيني نشده مواجه هستند ازجمله آنها ميتوان به پيچيدگيهاي محيط، رقابت شديد در بازار کسبوکار امروز، رواج تکنولوژيهاي نو و پيشرفته، گسترش روزافزون ارتباطات و فناوري اطلاعات، شيوههاي نوين عرضه کالاها و خدمات، مسايل زيستمحيطي و تغيير داراييهاي سازمانها از داراييهاي مشهود به نامشهود اشاره کرد. صنعت حملونقل نيز از اين امر مستثني نيست از اينرو شرکتهاي بيمه انواع پوششهاي بيمهاي را ارايه ميکنند.
مديريت ريسک عبارت است از فرايند ارزيابي ريسک و سپس طرح استراتژيهايي براي اداره ريسک. مديريت ريسک زماني معنا و مفهوم پيدا ميکند که احتمال وقوع زيان وجود داشته باشد. اين موضوع براي شرايط پيچيده و رقابتي کسبوکار در عصر امروز، اهميت بيشتري پيدا کرده است و مديران براي بقاي بنگاههاي خود و کاهش زيان، ناگزيرند متعهد به اجراي آن باشند. بديهي است هر سازمان يا بنگاه اقتصادي باتوجهبه ماهيت کار خود با ريسکهاي گوناگوني مواجه است. در شرايط امروز، اساسا بخشي از توفيق هر بنگاه به تسلط آن بر ريسکها و نوع مديريتي که بر انواع ريسک اعمال ميکند بستگي دارد. ازجمله مواردي که ميتواند به صاحب کالا صدمات جبران ناپذيري وارد کند عبارت است از: از بين رفتن کامل سرمايه يا کالاي بيمهشده در اثر غرق شدن کشتي، سقوط هواپيما، خارج شدن قطار از ريل، واژگوني وسيله حامل، آتشسوزي، تصادف، فساد و... باتوجهبه اينکه ريسک دليل وجود بيمه است و بدون ريسک در واقع بيمه مفهوم خود را از دست ميدهد. در شرکتهاي بيمه، ريسکها برحسب شدت و تواتر به سه گروه بخشبندي شدهاند: گروه اول ريسکهاي نسبتا بياهميت، که داراي تواتر و شدت کم است؛ بدين صورتکه بهندرت اتفاق ميافتد و در صورت وقوع زيان مالي قابل ملاحظهاي به بار نميايد. گروه دوم ريسکهاي قابل تحمل، که داراي تواتر زياد و شدت کم است اين ريسکها احتمال وقوع دارد و قابل پيشبيني است ولي منجربه بروز خسارت جزيي ميشود مثل دله دزدي در فروشگاهها يا خارج کردن ابزار کار از شرکت توسط کارکنان. گروه سوم ريسکهاي غيرقابل تحمل که داراي تواتر کم و شدت زياد يا تواتر زياد و شدت زياد هستند. ازجمله اين ريسکها ميتوان به حوادث فاجعهاميزي همچون زلزله، سيل، سقوط هواپيما و ... اشاره کرد .
شرکتهاي بيمه باتوجهبه موارد بالا، براي کنترل ريسکهاي بزرگ و فاجعهاميز به طرق مختلف ريسک آنها را واگذار ميکنندکه برخي از آنها بدين شرح است: 1- انتقال ريسک: با استفاده از بستر اتکايي، بيمهگران بخشي از ريسکهاي پذيرفته شده را به شرکتهاي بيمهگر اتکايي داخلي و يا خارج از کشور منتقل ميکنند تا در صورت وقوع بتوانند از پتانسيلهاي ديگر استفاده کنند. 2- ذخاير فني: باتوجهبه احتمال وقوع حوادث غيرمنتظره سهمگين، شرکتهاي بيمه براي جبران اين خسارتها درصدي از حق بيمهها را در صندوقي ذخيره ميکنند تا در صورت بروز اينگونه حوادث استفاده کنند. 3- فرانشيز: همان سهم بيمهگذار از خسارت است که در صورت وقوع خسارت، بيمهگذار باتوجهبه سهيم بودن در خسارت براي مديريت خسارت و جلوگيري از توسعه آن تلاش ميکند. 4- بازديد اوليه و ارايه مشاوره: قبل از آغاز حمل بيمهگر ميتواند با ارايه نظرات کارشناسي و آموزش، از بروز خسارت جلوگيري يا در کاهش آن نقش بسزايي داشته باشد. 5- استفاده از وسايل نقليه متناسب با محموله 6- استفاده از تيم متخصص در حمل
بروز رساني نرمافزار آسيا همراه
نرمافزار آسيا همراه ويژه تلفنهاي همراه با سيستم عامل اندرويد بروزرساني شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميو بنابر اعلام مديريت فناوري اطلاعات بيمه آسيا در نسخه جديد نرمافزار آسيا همراه، علاوه بر بروزرساني اطلاعات و نشاني شعب، نمايندگان، واحدهاي پرداخت خسارت اتومبيل و مراجع درماني طرف قرارداد با امکان انتقال مستقيم اطلاعات تماس هر يک به دفترچه تلفن گوشي، امکان ثبت مشخصات کليه بيمهنامههاي جاري فرد با قابليت يادآوري تاريخ انقضاء و سررسيد اقساط بيمهنامه اضافه شده است.
بنابراين گزارش، کليه بيمهگذاران بيمهآسيا در سراسر کشور ميتوانند با مراجعه به سايت بيمهآسيا www.bimehasia.com بخش خدمات الکترونيک، نرمافزار آسيا همراه را دريافت کنند.