اقدامات موثر بانک مسکن  در 9 ماهه ابتداي سال جاري
همزمان با فرارسيدن هفتاد و نهمين سالگرد تاسيس بانک مسکن اقدامات مهم اين بانک طي ۹ ماهه اول سال جاري تشريح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، بانک مسکن در اين مدت موفق شد تعداد 43 هزار و 993 فقره تسهيلات قرض -الحسنه ازدواج به مبلغ 4 هزارو 603 ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت کند.
بر اساس اين گزارش، در بخش ارايه تسهيلات نيز بانک مسکن در 9 ماهه اول سال جاري عملکرد مطلوبي را از خود ارايه کرد به طوري که در اين مدت اين بانک تعداد 355 هزار و 489 فقره تسهيلات در بخش مسکن و ساير بخش‌ها (صنعت و معدن، بازرگاني، خدمات و متفرقه) به مبلغ 143/610 ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت کرد که تعداد 297هزار و 921فقره مربوط به بخش مسکن است.
همچنين در بخش مسکن مهر نيز از ابتداي اجراي اين طرح تا پايان آذرماه سال جاري تعداد يک ميليون و 795 هزار و 340 واحد مسکوني فروش اقساطي شده که 51 هزار و 693واحد آن در 9ماهه ابتداي سال جاري فروش اقساطي شده است.
بانک مسکن در طي 9 ماهه ابتداي سال جاري فعاليت‌هايي در حوزه کاهش نرخ تمام شده پول داشت به طوري که با انجام اقداماتي همچون کاهش هزينه ‌هاي بهره‌اي به علت کاهش نرخ سود سپرده‌ها در سال 1396 و نيز با رعايت کامل دستورالعمل ‌هاي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، نرخ تمام شده پول بانک از 19.07 درصد در پايان سال 1395 به 17.48 درصد در پايان آذرماه سال 1396 رسيده است.
اين گزارش حاکي است، تهيه و رونمايي از سند راهبردي پنج ساله بانک مسکن به منظور اجراي بهتر تکاليف و مسؤوليت‌هاي بانک از جمله برنامه ششم توسعه فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي کشور از ديگر اقدامات اين بانک در 9 ماهه ابتداي سال جاري بود که بر اساس آن اهداف و استراتژي هاي کلان بانک طي دوره پنج ساله آتي مشخص شده است.
بانک مسکن در طي 9 ماهه ابتداي سال جاريفعاليت‌هايي در حوزه توسعه ابزارهاي تأمين مالي و رونق بخش مسکن به منظور افزايش قدرت خريد خانوارها، توسعه و تقويت ابزارهاي تأمين مالي و درنتيجه کمک به خروج از رکود بخش مسکن انجام داد به طوري که در اقدام اول تسهيلات جعاله مسکن را از 100 ميليون ريال به 200 ميليون ريال افزايش داد و امکان پرداخت اين تسهيلات از محل اوراق گواهي حق تقدم (ممتاز) همزمان با تسهيلات فروش اقساطي خريد مسکن را فراهم کرد. همچنين اين بانک اقدام به پشتيباني از تاسيسصندوق‌هاي سرمايه  گذاري زمين و ساختمان پرداخت تا افراد با سرمايه ‌هاي اندک نيز بتوانند در بازار مسکن سرمايه  گذاري کرده و موجب ايجاد رونق در اين بازار شوند.
بر اساس اين گزارش، بانک مسکن در 9 ماهه ابتداي سال جاري به منظور تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي براي توسعه کارآفريني و توجه به اقتصاد دانش‌ بنيان و حمايت مؤثر از نخبگان کشور مرکز توسعه کارآفريني بانک مسکن را افتتاح کرد تا اين مرکز به ايده  محوري، دريافت، پرورش، حمايت و در نهايت تجاري سازي ايده‌ها با تأکيد بر انجام امور تحقيقاتي و توسعه فناوري بخش مسکن و ساختمان بپردازد.
در طي اين مدت بانک مسکن تعداد 30هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت طرح هاي تملک دارايي ‌هاي سرمايه‌اي منتشر کرد که از اين تعداد تا پايان شهريورماه سال 1396 معادل 29 هزار و 793 ميليارد و 278 ميليون ريال اوراق به پيمانکاران معرفي شده واگذار شد.
اين گزارش حاکي است، افتتاح مدرسه شهداي بانک مسکن در شهرستان تنگستان بوشهر و سندرک هرمزگان نيز از اقدامات مهم بانک مسکن طي 9 ماهه ابتداي سال جاري بود.

اقتصاد مقاومتي تنها راهکار  مشکلات اقتصادي است
معاون طرح و توسعه بانک مهر اقتصاد در نشست هم انديشي رؤساي دواير و شعب استان مرکزي، مجموعه مهر را بانکي چابک دانست که در عرصه بانکداري خرد عملکرد مطلوبي داشته است .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان مرکزي، جعفر صفايي مزيد - معاون طرح و توسعه بانک - در اين نشست با اشاره به اهميت حمايت از توليد داخلي، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتي تنها چاره حل مشکلات اقتصادي است لذا بايد اين مهم به فرهنگ غالب جامعه ما تبديل شود.
معاون طرح و توسعه با مهم دانستن نقش کارکنان در طرح ارتقاي سود آوري، بهره وري مبتني بر ارزش‌هاي انساني را از سياست‌هاي اصلي بانک عنوان کرد و بيان داشت:کاهش بهاي تمام شده پول و تنوع در طراحي محصولات و خدمات، در پيشبرد اهداف متعالي بانک و رسيدن به چشم انداز ترسيم شده بسيار موثر است.
معاون طرح و توسعه با اشاره به مقوله مطالبات از کاهش معوقات و دارايي‌هاي سمي‌بانک خبر داد و گفت: به حمد ا... اقدامات قابل توجهي از سوي همکاران شعب سراسر کشور صورت گرفته که اميدواريم با اعتبار سنجي دقيق و مناسب و توافقات و مذاکرات سازنده با مشتريان و تلاش تمامي‌کارکنان اين روند همچنان ادامه داشته باشد و بانک در دست يابي به اهداف از پيش تعيين شده موفق باشد.
در ادامه، يوسف حجت پور- رئيس اداره امور شعب استان مرکزي - گزارشي از عملکرد استان در راستاي طرح ارتقاء سود آوري ارائه کرد و ابراز اميدواري نمود تا با ياري خداوند متعال و همدلي و همراهي تمامي‌کارکنان اين استان در تحقق سياست‌هاي کلان بانک موفق باشد.


بين ايران وايتاليا صورت گرفت؛
قرارداد خط اعتباري فاينانس پنج ميليارد يورويي بين بانکهاي ايراني و موسسه «اينويتاليا گلوبال اينوستمنت» - Invitalia Global Investment - به منظور تامين مالي پروژه‌هاي عمراني و توليدي کشور امضا شد.به گزارش روابط عمومي‌بانک مرکزي، بر اساس اين قرارداد که دو بانک ايراني صنعت و معدن و خاورميانه آن را امضا کرده‌اند و امکان الحاق ساير بانکهاي ايراني به آن وجود دارد، پروژه‌هاي عمراني و توليدي کشور که با استفاده تکنولوژي، ماشين‌آلات يا خدمات فني و مهندسي کشور ايتاليا اجرا مي‌شوند، مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده کنند. استفاده از اين خط اعتباري، با رعايت قوانين و مقررات داخلي، خصوصاً الزامات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، قوانين بودجه سنواتي و آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مرتبط ميسر خواهد بود. همچنين تمام پروژه‌هاي بخش دولتي و غيردولتي که اولويت آنها به تأييد دستگاه‌هاي ذيربط رسيده و مجوزهاي مربوطه را اخذ کرده باشند، مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده کنند. پس از انعقاد قرارداد با کشورهاي هند، چين، کره جنوبي، دانمارک، اتريش و روسيه‌ در ماه‌هاي اخير، ايتاليا هفتمين کشوري است که قرارداد فاينانس با آن منعقد مي‌شود و بدين ترتيب، گام ديگري در راستاي تنوع‌بخشي به خطوط اعتباري فاينانس قابل دريافت براي تأمين مالي پروژه‌هاي کشور برداشته شده است.همچنين سفير جديد سوييس در تهران هم با ابراز علاقه به توسعه همکاري بانکي با جمهوري اسلامي‌ايران: در اين زمينه گفت و گوهاي مثبت و ثمربخشي داشتيم و برآنيم با بکارگيري توانايي‌هاي خود، همکاري‌هاي خوبي در زمينه بانکي و نيز مبارزه با پولشويي داشته باشيم.به تارنماي وزارت اموراقتصادي و دارايي، «مارکوس لايتنر» در ديدار با وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي‌ايران در تهران افزود: من همانند سفير قبلي سوييس در تهران تخصص و تحصيلات اقتصادي دارم که اين نشاندهنده نوع رويکرد و تاکيد کشور متبوع من مبني بر توجه جدي به توسعه همکاري‌هاي اقتصادي دوجانبه ايران و سوييس است.وي به دستاوردهاي اقتصادي و بهبود شاخص‌هاي اين بخش را «چشمگير» دانست.«مسعود کرباسيان» در اين ديدار با اشاره به پنج محور اساسي اقتصاد مقاومتي شامل برونگرايي به معناي توسعه تعامل منطقه‌اي و جهاني، درونزايي اقتصاد به معناي حمايت از نيروي کار تحصيلکرده و جوان داخلي، تاکيد بر دانش محور بودن اقتصاد، عدالت محوري از جمله در خصوص مباحث مالياتي و برخورد با فساد و پولشويي و ايجاد شفافيت در اقتصاد، به تشريح اقدام‌هاي دولت در اين ارتباط پرداخت.وي تبديل رشد منفي هفت درصد به رشد 12.5 درصدي اقتصاد در سال 1395 و رشد هفت درصدي در سال 1369، رشد شاخص 'تشکيل سرمايه ثابت' از منهاي سه درصد به مثبت سه درصد، کاهش تورم از 30 درصد به ميانگين 9 درصد در امسال و کاهش سهم 65 درصدي درآمدهاي نفتي در بودجه از 65 درصد به 30 درصد را از دستاوردهاي اقتصاد ايران در دولت يازدهم و دوازدهم دانست.کرباسيان ادامه داد: با تکيه به اين دستاوردها و پيشرفت‌ها بشدت اميدواريم بتوانيم روند روبه رشد اقتصاد ايران را با دوستان اروپايي بويژه سوييسي، در زمينه‌هاي مختلف از جمله سرمايه گذاري و همکاري‌هاي بانکي به پيش ببريم.وي سفر 2 سال پيش رييس جمهوري سوييس به تهران را نقطه عطفي در توسعه روابط 2کشور دانست و با اشاره به سفر آتي هيات‌هاي تجاري و سرمايه گذاري سوييسي به ايران، ابراز اميدواري کرد اينگونه مراودات، زمينه توسعه هر چه بيشتر روابط را فراهم آورد.


عضو هيات مديره بانک ملي ايران با تاکيد بر اينکه حمايت اين بانک از صاحبان فکر و ايده و نخبگان جوان کشور در پيام رسان « بله» محقق شده است، گفت: امنيت پيام رسان «بله» تضمين شده و اکنون ۱۳ بانک به اين شبکه پيوسته اند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مسعود خاتوني در نشست خبري حمايت از رونق کسب و کارها در فضاي مجازي با استفاده از پيام رسان بانکي «بله» که با حضور مسئولان شرکت داده ورزي سداد و تيم مهندسي «بله» برگزار شد، با تاکيد بر اهميت حضور کسب و کارها در فضاي مجازي اظهار کرد: بانک ملي ايران طي چند سال گذشته و در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و همسو با فرمايشات مقام معظم رهبري سعي کرد تا فضا را براي حضور صاحبان ايده، نو آوران و شرکت‌هاي دانش بنيان فراهم کند و در همين راستا هم سال گذشته نخستين نسخه پيام رسان بله ارائه شد. وي با تاکيد بر اينکه امروز پيام رسان بومي‌و ملي «بله» بدون هيچ گونه تبليغات و صرفاً با اطلاع رساني محدود و خودجوش حدود 600 هزار کاربر عضو دارد، تصريح کرد: بانک ملي ايران براي متمايز کردن «بله» با ديگر پيام رسان‌ها، نقش خود را پر رنگ کرده و به عنوان نخستين بانک در دي ماه سال گذشته با بانک مرکزي براي حضور سرويس‌هاي بانکي درفضاي مجازي وارد مذاکره شد.
خاتوني گفت: ما نخستين بانکي هستيم که سرويس‌هاي بانکي را تحويل شبکه مجازي داده و اين بستر اکنون در بله، بام و آپ فراهم شده است.
عضو هيات مديره بانک ملي ايران از فراهم سازي بستر ايجاد کانال‌هاي اختصاصي براي کسب و کارها بدون دريافت هيچگونه هزينه از سوي اين بانک خبر داد و گفت: ما محدوديت سرويس‌ها را اخلاقي نمي‌دانيم و اين آمادگي را داريم که براي تمامي‌کسب و کارها به صورت کاملاً رايگان کانال اختصاصي ايجاد کنيم.
وي درباره امنيت شبکه پيام رسان بله نيز ابراز داشت: اين اطمينان را به مردم مي‌دهيم که هيچ فردي نمي‌تواند تحت هيچ شرايطي به اطلاعات تبادل شده در اين پيام رسان دسترسي داشته باشد . عضو هيات مديره بانک ملي ايران اضافه کرد: برنامه آتي ما اين است که در يک بازه زماني شش تا نه ماه به ميزان 10 درصد از حجم تراکنش‌هاي بانک ملي ايران بر روي اين پيام رسان استقرار يابد که اين امر نيازمند اعتماد مردم، افزايش تعداد کابران شبکه و شکل دهي کسب و کارهاي جديد در اين فضاست.
خاتوني گفت: امروز بانک تجارت به پيام رسان «بله» پيوست و تعداد بانک‌هاي حاضر در اين پيام رسان به 13 بانک رسيد.
محمدرضا مختاريان عضو هيات مديره شرکت داده ورزي سداد نيز در اين نشست با تقدير از حمايت ويژه بانک ملي ايران از نخبگان کشور گفت: امروز بين 20 تا 30 هزار تراکنش روزانه با حجم حدود 10 ميليارد تومان در پيام رسان «بله» در حال انجام است.


 خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران در نشست صميمي‌با مدير و کارکنان اداره‌کل گزينش اين بانک گفت: نهاد گزينش ضرورت اجتناب‌پذير در سازمانهاست و وظيفه‌اي سنگين، حساس و مهم برعهده دارد و همواره امانتدار و حافظ حرمت کارکنان است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي در ادامه افزود: هم در تعاليم ديني و هم در فرمايشات حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري همواره بر حفظ کرامت و آبروي افراد تأکيد شده است. درواقع گزينش بايد با امانتداري و حفظ حرمت کارکنان با حساسيت تمام از حذف افراد صالح يا جذب افراد ناصالح جلوگيري نمايد. زيرا حذف افراد توانمند زيان‌هاي مادي و معنوي زيادي براي جامعه و حتي فرد به دنبال دارد.
فرحي تصريح کرد: مجموعه گزينش در پست بانک ايران توانسته است هم وظايف و مسئوليت‌هاي خود را بخوبي انجام دهد و هم صميميت و آرامش را در بين مجموعه بانک حفظ کند که فراهم کردن اين شرايط شايسته تقدير است.
همچنين اسد گرامي‌رئيس اداره کل گزينش نيز با اشاره به سوابق تشکيل نهاد گزينش گفت: هسته‌هاي گزينش براساس فرمان حضرت امام راحل(ره) در 15 دي ماه 1361 فعاليت خود را آغاز کرده و بعد از تصويب قانون گزينش در سال 1374 با نظم و شرح وظايف مشخصي در سازمان‌ها و ادارات، خدمات شاياني جهت تأمين نيروهاي صالح و فضاي کار اسلامي‌انجام داده است.
گرامي‌ضمن ارائه گزارشي از اقدامات گزيش درخصوص مجموعه کارکنان بانک اظهارداشت: با برنامه‌ريزي و تلاش همکاران هسته گزينش توانسته‌ايم مدت زمان انجام مراحل گزينش را از 3 ماه به يک ماه کاهش داده و درصورت همکاري مراجع نظارتي در پاسخگوئي به استعلام‌ها امکان کاهش اين زمان نيز وجود دارد.


مدير عامل و نايب رئيس هيات مديره بانک سرمايه، از شعبه اروميه بازديد نمودند و با همکاران اين شعبه به گفت و گو پرداختند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل اين بانک به همراه امجد خضري، نايب رئيس هيات مديره بانک سرمايه چهارشنبه مورخ 20 آذرماه از شعبه اين بانک واقع در اروميه بازديد نموده و در فضايي دوستانه با همکاران شعبه به گفت و گو پرداخت. در اين بازديد، پويان شاد و خضري ابتدا با مسئول شعبه در خصوص وضعيت منابع و مصارف و ساير آمارهاي مربوط به عملکرد شعبه به بحث و گفت و گو نشستند و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادهاي مسئول شعبه، نظرات، پيشنهادها و دستورات خود را به منظور بهبود عملکرد و افزايش بهره وري شعبه ابراز نمودند.


مجمع فوق العاده و مجمع عادي به طور فوق العاده بانک گردشگري با حضور مديرعامل، اعضاي هيئت مديره و سهامدارن اين بانک در روز 21 دي ماه 96 برگزار 
شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در جريان برگزاري مجمع فوق العاده اين بانک، بر اساس راي سهامداران، سال مالي از پايان آذر به پايان اسفند ماه هر سال تغيير 
يافت. 
همچنين در جريان برگزاري مجمع عمومي‌به طور فوق العاده، بر اساس راي سهامداران، حسابدار مستقل و بازرس قانوني بانک انتخاب شد.


مديرعامل بانک صادرات ايران، در ادامه بازديدهاي خود از شعب مناطق مختلف تهران، با تاکيد بر وصول مطالبات به عنوان مهمترين مولفه نقشه راه بانک در راستاي بازيابي توان پرداخت تسهيلات به بخش‌هاي مولد کشور، اظهار اميدواري کرد که مصوبه اخير کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي‌در خصوص تهاتر مطالبات بانک‌ها، نقش موثري در کاهش مطالبات معوق ايفا کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سياوش زراعتي افزود: وصول مطالبات سر لوحه کار همه مديران ستادي و شعب بانک قرار گرفته و به انحاء مختلف از جمله به صورت مسالمت آميز و وفق مقررات، پيگيري مي‌شود که تاکنون به نتايج ملموسي رسيده است. وي در عين حال از حمايت همه ظرفيت‌هاي حاکميتي و قضايي کشور براي دريافت مطالبات از بدهکاران کلان بد حساب اين بانک خبر داد و تاکيد کرد: باز پس گيري مطالبات بانک به عنوان يک تعهد در حفظ منافع ملي، سهامداران، سپرده گذاران، هدايت دوباره منابع به سمت توليد واقعي و اشتغال در کشور و همچنين جلوگيري از انحراف سرمايه‌هاي عمومي‌به سمت فرصت طلبي‌هاي نامشروع، با جديت در دستور کار مجموعه بانک صادرات ايران قرار دارد.


دکتر محمد بيگدلي مديرعامل بانک ملت و جمعي از مديران ارشد اين بانک از بخش‌هاي مختلف گروه صنعتي ماموت، بازديد کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر بيگدلي در اين بازديد که بهمن اسکندري معاون مديرعامل در امور بانکداري شرکتي و تجاري و مسعود نصر اصفهاني مدير امور بانکداري شرکتي وي را همراهي مي‌کردند، پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف توليد و خطوط مونتاژ گروه صنعتي ماموت، از مشتريان بانک ملت، به گفت و گو با فردوس مديرعامل گروه صنعتي ماموت پرداخت. دکتر بيگدلي با اشاره به اين که گروه صنعتي ماموت جزو ارزنده‌ترين مشتريان بانک ملت است، افزود: بانک ملت آماده توسعه و گسترش مناسبات في مابين است. وي همچنين خواستار تمرکز کليه امور بانکي گروه ماموت در بانک ملت و همکاري هر چه بيشتر گروه با شرکت‌هاي زيرمجموعه بانک مانند بيمه ما شد. بهمن اسکندري معاون مديرعامل در امور بانکداري شرکتي و تجاري نيز در جريان اين بازديد، با ابراز خرسندي از تعاملات مجموعه ماموت و بانک ملت، بر رسيدگي سريع و ويژه درخواست‌هاي شرکت ماموت در قالب تفاهم نامه منعقده تاکيد کرد. فردوس مديرعامل گروه صنعتي ماموت نيز در سخناني از بانک ملت به عنوان بزرگترين حامي‌شرکت طي چندين سال فعاليت خود در امر توليد ياد کرد و خواستار مشارکت و همکاري بيشتر بانک در جهت پيشبرد اهداف توليدي و خدماتي گروه ماموت شد.


طرح‌هاي جذابي در راستاي مشتري مداري و استفاده از تجربيات مشتريان از سوي معاونت عمليات بانکي در تمامي‌شعب بانک ايران زمين آغاز شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين با اجراي 4 طرح جديد از سوي معاونت عمليات بانکي ضمن ارائه خدمات بهتر به مشتريان تلاش شده است که بانک ايران زمين در راستاي اهداف خود خدمات نويني را به مردم ايران زمين ارائه کند. مصطفي يزدانجو مدير شعب استان‌هاي بانک ايران زمين با بيان اين مورد که فضاي رقابتي فشرده حال حاضر سيستم بانکي و اهميت تجهيز منابع، وصول مطالبات، جذب و نگه داري مشتريان در اين شرايط استفاده از امکانات و ابزارهاي موجود را حائز اهميت ويژه‌اي مي‌کند، اظهار داشت: معاونت عمليات بانکي در اين راستا و در جهت بهبود وضعيت کنوني و افزايش انگيزه پرسنل و ارائه خدمات نوين به مشتريان طرح‌ها و بسته‌هايي را با عنوان طرح جهش، طرح تعاون، طرح تلاش 1 و طرح زمستانه از اواسط دي 96 به اجرا درآورد.


موسسه اعتباري کوثر ميزبان مديران و کارشناسان روابط عمومي‌نظام بانکي کشور شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ نشست مديران و کارشناسان روابط عمومي‌نظام بانکي کشور با حضور محمد علي کريمي‌مدير اداره روابط عمومي‌بانک مرکزي، غلامرضا کاظمي‌دينان مشاور رئيس کل بانک مرکزي، جواد فهيمي‌پور قائم مقام مديرعامل موسسه اعتباري کوثر، مديران و کارشناسان روابط عمومي‌شبکه بانکي کشور برگزار گرديد .
آزاده محمدي مدير روابط عمومي‌و تبليغات موسسه اعتباري کوثر ضمن خير مقدم به مديران و کارشناسان روابط عمومي‌و ابراز خرسندي از ميزباني کوثر در اين نشست گفت: با توجه به اينکه نظام بانکي شرايط دشواري را سپري مي‌نمايد و مسيرهاي پر پيچ و خمي‌را طي نموده، اميدواريم برگزاري نشست‌ها و همفکري‌هاي مديران روابط عمومي، با اتخاذ تصميم‌ها و واکنش‌هاي مناسب همراه باشد که در اين صورت مسايل پيش روي نظام بانکي را کاهش داده و در نهايت شفاف سازي و آگاه نمودن مردم را به دنبال خواهد داشت.
جواد فهيمي‌پور قائم مقام مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با بيان نقش روابط عمومي‌ها در تنوير افکار عمومي‌گفت: بي ترديد روابط عمومي‌ها به عنوان کانون مهم نظام ارتباطي و اطلاع رساني با استفاده از ابزار هنر و بهره وري از دانش ارتباطات گرافيکي، فناوري اطلاعات و ارتباطات جمعي، نقش تعيين کننده‌اي در افزايش آگاهي‌هاي عمومي‌جامعه، فرهنگ سازي و تنوير افکار عمومي‌دارند. عضو هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر تاکيد نمود: در شرايط موجود تنها بانک‌ها و موسساتي موفق به ماندگاري و تاثيرگذاري خواهند شد که بتوانند حرکت و مسير خود را بر طول موج همراهي مشتري و افکار عمومي‌تنطيم نمايند  محمد علي کريمي‌مديرکل روابط عمومي‌بانک مرکزي با تشريح نقش روابط عمومي‌در اطلاع رساني و حمايت از برخورد با موسسات مالي غير مجاز گفت: با حمايت بانک مرکزي و کمک برخي بانک‌ها و موسسات اعتباري تا کنون 98 درصد سپرده‌هاي مردم پرداخت شده است . 


توسط پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي صورت گرفت؛
چکيده مقاله تحليل آثار ناترازي ترازنامه نظام بانکي بر متغيرهاي پولي و راهکارهاي تعديل اين ناترازي در سايت پژوهشکده پولي و بانکي منتشر شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، در چکيده اين مقاله که توسط دکتر احمد بدري عضو هيات علمي‌دانشگاه شهيد بهشتي و دکتر حميد زمان‌زاده سرپرست معاونت پژوهشي پژوهشکده پولي و بانکي نوشته شده، آمده است: ترازنامه نظام بانکي کشور طي سال‌هاي متمادي انباشت تدريجي دارايي هاي موهوم و منجمد در سمت دارايي¬‌ها، با ناترازي رو به گسترشي مواجه بوده است. اين مطالعه با طراحي مدلي که اقتصاد خرد بانک ها را به اقتصاد کلان پيوند مي‌زند، به تحليل عوامل بروز ناترازي ترازنامه نظام بانکي و پيامدهاي آن بر متغيرهاي پولي و اقتصاد کلان پرداخته است.
نتايج حاصله نشان مي‌دهد انباشت دارايي هاي موهوم و بروز ناترازي در ترازنامه نظام بانکي، جريان ناسالمي‌از خلق نقدينگي را شکل داده که نه‌تنها براي نظام بانکي مخاطره‌آميز است، بلکه عامل کليدي چسبندگي نرخ سود بانکي به رغم کاهش نرخ تورم و اثرات منفي آن در اقتصاد کلان است. 
نتايج در چارچوب برآورد يک الگوي تصحيح خطاي برداري شامل سه رابطه بلندمدت توليد، رابطه مقداري پول و رابطه برابري قدرت خريد، نشان مي‌دهد که به رغم عدم کاهش نرخ رشد نقدينگي، نرخ تورم از مسير کاهش کيفيت نقدينگي متأثر از کاهش کيفيت داراي‌هاي نظام بانکي با کاهش قابل توجهي مواجه شده 
است.
در نهايت با توجه به پيامدهاي منفي و مخاطره‌آميز ناترازي ترازنامه بانک‌ها براي نظام بانکي و اقتصاد کلان کشور، اين مطالعه برمبناي تحليل عوامل و پيامدهاي بروز ناترازي ترازنامه نظام بانکي، راهکارهاي اصلاح اين ناترازي و سالم سازي جريان خلق نقدينگي را مورد بررسي قرار داده و به اين نتيجه رسيده است که با توجه به حجم بالاي دارايي ‌هاي منجمد و موهوم و ناترازي قابل توجه ترازنامه نظام بانکي، راه حل معجزه  آسا و آني براي رفع آن وجود ندارد. راه‌حل اصولي از مسير اتخاذ يک راهبرد ترکيبي مي‌گذرد که تکيه اصلي آن بر راهکارهاي تعديل تدريجي ناترازي ترازنامه نظام بانکي از طريق اجراي سياست‌هاي اقتصاد کلان در جهت تعديل نرخ سود بانکي از يک طرف و اقدامات اصلاحي ساختار مالي و عملياتي نظام بانکي در جهت ساماندهي تدريجي دارايي‌ها و بدهي‌هاي نظام بانکي از طرف ديگر 
باشد.


بازوند استاندار کرمانشاه در جمع مديران ارشد ادارات، سازمان‌ها و ارگانهاي استان گفت: لازم است خدمات ارزنده و خيرخواهانه بانک قرض الحسنه مهر ايران رسانه‌اي شود تا مردم بيشتر با اين بانک آشنا
 شوند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه‌اي که به منظور بررسي روند مصوبات دولت و اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي استان درخصوص مردم آسيب ديده از زلزله ۲۱ آبان ماه در سالن تدبير استانداري كرمانشاه برگزار شد، با تقدير از خدمات بانك قرض الحسنه مهر ايران گفت: اينكه يك بانك به صورت خودجوش فراتر از وظايف خود اقدام به خدمات رساني به مردم مي‌نمايد قابل تقدير است و مي‌بايست رسانه‌ها از جمله صداوسيما اخبار اين چنين اقداماتي را بيشتر پوشش دهند تا مردم از زحمات اين بانك خبردار شوند.
وي در ادامه با اشاره به پرداخت صد ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه به مردم زلزله زده توسط اين بانک گفت: بانک قرض الحسنه مهر ايران تعهد ساخت سه باب مدرسه روستايي و سه باب خانه بهداشت روستايي را به مبلغ ۹ ميليارد ريال پذيرفته و به عنوان يک بانك پيشرو در خدمت رساني به اين مردم گام‌هاي مهمي‌را برداشته است.